Waarom zou je dat niet graag in real life bespreken?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:20 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Ook niet (semi-)anoniem? Het zijn juist zaken die je niet gauw in real life bespreekt, dus dan vind ik het met name prettig om het er hier over te hebben.
In mijn omgeving zijn relatief weinig mensen die graag exacte getallen geven wat dit betreft.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:37 schreef I-care het volgende:
[..]
Waarom zou je dat niet graag in real life bespreken?
Uiteindelijk wel, maar als je op korte termijn een kapotte auto oid moet vervangen, heb je meer aan spaargeld.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:34 schreef Leandra het volgende:
Uit het stuk daaronder:
[..]
En dan ben ik benieuwd naar hun definitie van "vrij beschikbaar vermogen".
Want als ik weinig spaargeld heb maar wel een huis dat veel meer waard is dan m'n hypotheek, dan zit ik uiteindelijk waarschijnlijk toch beter dan degene die met z'n over the top hypotheek in een huis zit dat minder waard is dan z'n hypotheek en wat meer spaargeld heeft (maar minder dan ik als ik m'n huis verkoop).
Jaja, uiteraard zijn er topverdieners. Maar voor 99% van de Nederlanders gaat die pet niet op.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 09:40 schreef papernote het volgende:
[..]
Het één sluit het ander niet uit hè.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij kunt die getallen misschien niet zo gek vinden, maar ik zou niet weten als ik zo om mij heen kijk waar mensen dan al dat geld van zouden moeten sparen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:47 schreef Nightquest777 het volgende:
Die getallen van het Nibud zijn echt zo gek niet hoor.
Ik denk simpelweg: niet.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:24 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij kunt die getallen misschien niet zo gek vinden, maar ik zou niet weten als ik zo om mij heen kijk waar mensen dan al dat geld van zouden moeten sparen?
Gewoon een modaal loontje, vrouw die een of ander kloterig baantje voor een paar dagen in de week doet, 2 kinderen, 2 auto's, leuk huisje, 2x per jaar op vakantie, verbouwing dit, nieuwe badkamer zus, keuken weer vervangen etc. En dan ook nog even dergelijke bedragen sparen.
Mij is het een godsraadsel hoe men dat dan doet.
Ik heb ook een goedbetaalde baan. Mijn vriendin verdient ook bovenmodaal. Dergelijke bedragen en uitgaven zet ik mijn vraagtekens bij.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ik denk simpelweg: niet.
Zelfs als ik in het 'hoeveel buffer heeft de GOTter' op tweakers kijk hebben de meesten daar niet zo'n groot bedrag op de spaarrekening. En dat zijn dan nog hoogopgeleide mensen met een goedbetaalde baan.
Precies, dat topic wou ik inderdaad ook aanhalen. Viel me op dat daar inderdaad lagere buffers aangegeven worden.....quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Zelfs als ik in het 'hoeveel buffer heeft de GOTter' op tweakers kijk hebben de meesten daar niet zo'n groot bedrag op de spaarrekening. En dat zijn dan nog hoogopgeleide mensen met een goedbetaalde baan.
Nee een jaar uitgaven als buffer, zit wel een verschilletje inquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:28 schreef nikao het volgende:
Een jaar salaris aan buffer?Kan je dan niet veel beter je huis aflossen, zonnepanelen kopen, etc. etc.
http://www.rijksoverheid.(...)cht-op-bijstand.htmlquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Nee een jaar uitgaven als buffer, zit wel een verschilletje in
Geloof me dat je er anders instaat als je al 2 bedrijfsfaillisementen hebt meegemaakt. Ook het feit dat je niet zomaar bijstand krijgt als je een koopwoning hebt zorgt er voor dat ik dan liever wat geld achter de hand heb.
Huis aflossen doe ik pas als die achterlijke regel geschrapt wordt dat je eerst de overwaarde van je huis moet bijlenen voor je bijstand krijgt . Ik ga niet 'verstandig' zijn als dat een nadeel voor mij zou kunnen betekenen mocht ik werkloos raken en in de WW periode niks anders vinden.
Sommigen hier geven toch echt jaarsalaris aanquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Geloof me dat je er anders instaat als je al 2 bedrijfsfaillisementen hebt meegemaakt. Ook het feit dat je niet zomaar bijstand krijgt als je een koopwoning hebt zorgt er voor dat ik dan liever wat geld achter de hand heb.
Huis aflossen doe ik pas als die achterlijke regel geschrapt wordt dat je eerst de overwaarde van je huis moet bijlenen voor je bijstand krijgt . Ik ga niet 'verstandig' zijn als dat een nadeel voor mij zou kunnen betekenen mocht ik werkloos raken en in de WW periode niks anders vinden.
Mediaan ipv. gemiddelde zou ook al een hoop schelen, en daarvoor heb je helemaal geen extra data nodig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:30 schreef The_Temp het volgende:
Zo'n gemiddelde heb je helemaal niks aan natuurlijk. Ze zouden gewoon de verdeling van spaargeld per groep neer moeten zetten, dan weet je waar je staat. Maar daar zullen ze wel niet genoeg data voor hebben, dus komen ze met gemiddeldes aan.
Maar hoe meer je hebt afgelost, hoe makkelijker het toch wordt om met een klein of laagbetaald baantje de boel in stand te houden? Heb je de bijstand helemaal niet nodig.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 10:40 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
sommigen zien bijstand als gratis geld, niet als aanvulling om aan de eerste levensbehoeften te voldoenquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar hoe meer je hebt afgelost, hoe makkelijker het toch wordt om met een klein of laagbetaald baantje de boel in stand te houden? Heb je de bijstand helemaal niet nodig.
Als je hoog bent opgeleid met een zekere baanzekerheid heb je ook minder behoefte aan spaargeld denk ik.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 17:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de keerzijde alleen moet je wel aangenomen worden voor een minder goed betaald baantje en niet de standaard smoezen krijgen:quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar hoe meer je hebt afgelost, hoe makkelijker het toch wordt om met een klein of laagbetaald baantje de boel in stand te houden? Heb je de bijstand helemaal niet nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop