Hij schat je wel extreem hoog inquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Wel een beetje kinderachtig dat je ons dan nog om een bijdrage vraagt voor de mailinglijstvoorziening. Maar ja, wie het kleine niet eert….quote:
Geen mail in mijn mailbox :-( kun je hem posten?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:34 schreef lolnoob123 het volgende:
Mailtje van GVE, fijn dat ze vanaf 17 augustus de succes fee gaan terugbetalen bij falende projecten.
Verder ook wel duidelijk uitgelegd allemaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door CRWD op 12-08-2015 20:56:52 ]
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:48 schreef CRWD het volgende:
Hierbij, met spoiler tags anders wordt het een beetje slordig:Flinke mail! De fee terug bij een default is opzich aardig maar zo'n klein bedrag dat dat me ook niet veel uitmaakt, als de screening beter gaat door die neuwe Risk Manager is dat wel goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
Ja, en dan zie je nu de plaatjes nog niet eens, Ik heb het globaal doorgenomen. Wel erg schappelijk van die succesfee. Dat zou elk platform moeten doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Flinke mail! De fee terug bij een default is opzich aardig maar zo'n klein bedrag dat dat me ook niet veel uitmaakt, als de screening beter gaat door die neuwe Risk Manager is dat wel goed.
Maar de fee raakt GVE wel. Ik vind het als nieuwe maatregel zeer goed. Een groot bezwaar was dat de hogere fee direct de eerste maanden werd ingehouden en er voor GVE geen incentive meer was na het tot stand komen van een project. Nu is er een prikkel voor GVE dat een project het ook tot het einde haalt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:00 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Flinke mail! De fee terug bij een default is opzich aardig maar zo'n klein bedrag dat dat me ook niet veel uitmaakt, als de screening beter gaat door die neuwe Risk Manager is dat wel goed.
Die stroppenpot leek me sowieso wel iets van het begin te worden en en zijn omdat ze nu zo groot zijn dat een default meer of minder niet uitmaakt. Maar als je net begint een default krijgt dan kun je wel sluiten lijkt me.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:16 schreef crowd-fundi het volgende:
Lijkt het niet wat mooier dan het is? De doorbetaling, al is het maar een maandtermijn, wordt nu benoemd als "compensatie succesfee". Tot december vorig jaar heette dat gewoon "stroppenpot", waaruit nog een paar maanden betaald werd.
Wat is er intussen veel gebeurd in de achterliggende maand. Sommigen zijn wel heel er ijverig geweest. Ook van mijn kant: bedankt hoor voor de tijd en energie die jullie er in gestoken hebben. M.n. naregendezon en horseman. En Harm van AGD.
Bij ons is een en ander als volgt ingericht:( ik citeer collega Han)quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:56 schreef CRWD het volgende:
Die kaartjes lijken mij toch ook wel leuk. Per 500 of 1K een kaartje bijvoorbeeld. Als ze dat in de race gooien doe ik ook sowieso wel mee voor een leuk bedrag.
Dus ik zou zeggen waag er toch nog eens een leuk telefoontje aan richting Dhr. van der Kolk Harm
Mocht je dit trouwens lezen Harm, zou je eens kunnen kijken naar mijn vraag in post 1 van dit topic (13.20)? Ik ben wel benieuwd naar je reactie daarop, wat er gebeurd met de betalingen indien er om wat voor reden dan iets met het platform gebeurd?
Natuurlijk gaan we ervan uit dat dit niet zal gaan gebeuren maar daar zullen jullie ongetwijfeld wel over nagedacht hebben.
Krijgen we een soort van ontvangstbevestiging of kunnen we op de site ergens zien dat het geld is ontvangen? Ik heb het anderhalve week geleden gestort maar daarna niets meer gehoord. Vooral bij een beginnend platform maakt dat mij een beetje zenuwachtig.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:04 schreef HarmAygodutch het volgende:
[..]
Bij ons is een en ander als volgt ingericht:( ik citeer collega Han)
De derdenrekening zit in een stichting. Deze stichting ontvangt de maandelijkse bedragen van de ondernemer en stort deze door naar de investeerders. Voor de uitvoering van deze betalingen alsmede de incasso bij een default zorgt Aygodutch. Aygodutch krijgt hiervoor een vergoeding van ¤ 200 per kwartaal per lening (op basis van een lening van 100K) die op haar beurt weer van de ondernemer komt. (zie "tarieven" op de website). In het reglement van de stichting is opgenomen dat mocht Aygodutch niet meer in staat zijn deze taak uit te voeren het bestuur van de stichting(dit zijn wij drieën) dit onherroepelijk overneemt tegen dezelfde vergoeding. Het bestuur kan dan in de toekomst deze taak zelf uit blijven voeren of hier een andere financiële of juridische partij voor vragen waarbij indien dat laatste het geval is de autoriteiten akkoord moeten geven.
De belangrijkste gegevens om deze taak uit te voeren worden zowel elektronisch als in hardcopy bewaard. Betalingen van de derdenrekening dienen door twee personen gedaan worden de zogenaamde tweede handtekening.
Wellicht is het goed om dergelijke info ook op de site te zetten. Ik zie hier regelmatig reacties voorbij komen waaruit blijkt dat jullie bij AGD wel dingen geregeld hebben, maar het is beter als daar naar vragen niet nodig is omdat het al duidelijk op de website staat.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:04 schreef HarmAygodutch het volgende:
[..]
Bij ons is een en ander als volgt ingericht:( ik citeer collega Han)
De derdenrekening zit in een stichting. Deze stichting ontvangt de maandelijkse bedragen van de ondernemer en stort deze door naar de investeerders. Voor de uitvoering van deze betalingen alsmede de incasso bij een default zorgt Aygodutch. Aygodutch krijgt hiervoor een vergoeding van ¤ 200 per kwartaal per lening (op basis van een lening van 100K) die op haar beurt weer van de ondernemer komt. (zie "tarieven" op de website). In het reglement van de stichting is opgenomen dat mocht Aygodutch niet meer in staat zijn deze taak uit te voeren het bestuur van de stichting(dit zijn wij drieën) dit onherroepelijk overneemt tegen dezelfde vergoeding. Het bestuur kan dan in de toekomst deze taak zelf uit blijven voeren of hier een andere financiële of juridische partij voor vragen waarbij indien dat laatste het geval is de autoriteiten akkoord moeten geven.
De belangrijkste gegevens om deze taak uit te voeren worden zowel elektronisch als in hardcopy bewaard. Betalingen van de derdenrekening dienen door twee personen gedaan worden de zogenaamde tweede handtekening.
Onder Infra staat een update van het project. Ik kan me voorstellen dat je niet iedere keer wilt kijken wat de status is dus Point Taken. Staat op het lijstje om aan te pakken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:36 schreef lolnoob123 het volgende:
[..]
Krijgen we een soort van ontvangstbevestiging of kunnen we op de site ergens zien dat het geld is ontvangen? Ik heb het anderhalve week geleden gestort maar daarna niets meer gehoord. Vooral bij een beginnend platform maakt dat mij een beetje zenuwachtig.
Thnx. We maken het wat leesbaarder en komt op de site.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:37 schreef wou het volgende:
[..]
Wellicht is het goed om dergelijke info ook op de site te zetten. Ik zie hier regelmatig reacties voorbij komen waaruit blijkt dat jullie bij AGD wel dingen geregeld hebben, maar het is beter als daar naar vragen niet nodig is omdat het al duidelijk op de website staat.
Idem met de projecten, zoals nu bij het project voor de Dierentuin, met alle info die er nu bij is gekomen, is het een prachtig project. Met de 2,5% actie van augustus erbij ook een uitstekend rendement, als alle info gelijk aan het begin was toegevoegd, had ik dat beter gevonden. Teveel info is niet heel snel mogelijk, zeker niet als er een tabje 'bijlagen' komt.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:56 schreef CRWD het volgende:
Die kaartjes lijken mij toch ook wel leuk. Per 500 of 1K een kaartje bijvoorbeeld. Als ze dat in de race gooien doe ik ook sowieso wel mee voor een leuk bedrag.
Dus ik zou zeggen waag er toch nog eens een leuk telefoontje aan richting Dhr. van der Kolk Harm
Mocht je dit trouwens lezen Harm, zou je eens kunnen kijken naar mijn vraag in post 1 van dit topic (13.20)? Ik ben wel benieuwd naar je reactie daarop, wat er gebeurd met de betalingen indien er om wat voor reden dan iets met het platform gebeurd?
Natuurlijk gaan we ervan uit dat dit niet zal gaan gebeuren maar daar zullen jullie ongetwijfeld wel over nagedacht hebben.
Mooi. Ik heb mijn investering gedaan, zouden ze bij KoM zeggenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:05 schreef Remond1977 het volgende:
Dit krijg je nu als je minimaal 500 euro investeert bij AgD
Investeerders vanaf ¤ 500 bieden we graag een fles van 500ml “Eulie oet Grunn” voor bakken en braden aan. Deze koolzaadolie wordt geproduceerd met de Bioproductprocessor en is milder dan olijfolie. De fles wordt u na de start van de lening toegezonden.
[..]
"Succes met de verdere ontwikkeling en ik vind dit een zeer solide project om in te investeren. Hier zouden meer crowdfund projecten van moeten zijn. Ik heb mijn investering gedaan."quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:16 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mooi. Ik heb mijn investering gedaan, zouden ze bij KoM zeggen
Aangevuld en laat maar komen die olie.
Dat bedoelde ik inderdaadquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:59 schreef Horsemen het volgende:
[..]
"Succes met de verdere ontwikkeling en ik vind dit een zeer solide project om in te investeren. Hier zouden meer crowdfund projecten van moeten zijn. Ik heb mijn investering gedaan."
![]()
Fijn dat de communicatie aan het verbeteren is met en bij GvE en de nieuwsbrief is daar een goed voorbeeld van. Ook de restitutie van de fee bij een default is iets waar we om gevraagd hebben en waarbij er geluisterd is naar de investeerders. Ook netjes dat het gaat gebeuren met terugwerkende kracht, dus ook op de reeds lopende projecten. Leuk trouwens om de samenvatting van de enquête te lezen, wel een mannenwereld hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:34 schreef lolnoob123 het volgende:
Mailtje van GVE, fijn dat ze vanaf 17 augustus de succes fee gaan terugbetalen bij falende projecten.
Verder ook wel duidelijk uitgelegd allemaal
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |