Ik vind egels wel schattig.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:45 schreef xpompompomx het volgende:
Zo'n beetje het laagste soort volk dat er op aard rondloopt
Dus jij zou ze aanspreken?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Misschien wel een bepaalde afkomst. gutteguttegut
In de wereldstad Olst... Ja zeker.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:38 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Jij loopt daar alleen, bent jaartje of 40-50 en laat de hond uit. Zij zijn met een groep van 7 man en misschien wel van een bepaalde afkomst. Jij grijpt dan wel in?
Ik vind alles dat op 4 pootjes rondloopt en dat een soortement van bontjas heeft wel schattigquote:
Lijkt me evident, toch?quote:
Er moet echt iets aan de wet gedaan worden.quote:en de politie roept de daders op om zich te melden.
Klopt, maar het blijft laag volk, ze komen soms amper tot niet boven het gras uit. Ons terras ligt gelukkig ook op de route van een egelquote:
Stel wat strafbaar?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:01 schreef paddy het volgende:
[..]
Er moet echt iets aan de wet gedaan worden.
Stel het strafbaar en ze hebben een paar uur schoffelen. Wanneer ik zie dat bij mensen de rechter al niet verder komt dan een taakstraf van 50 uur, verwacht ik hier al helemaal niets van. Pak ze dan in ieder geval geboeid op bij een locatie waar de familie er ook is. Staan ze in ieder geval voor schut.
In mijn ogen ben je gewoon ziek in je hoofd wanneer je zoiets bewust doet om het dier alleen te pijnigen
Vind ze vaak tamelijk asociaal. Bivakkeren soms een hele winter in je tuin, vragen niks, zeggen niks.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft laag volk, ze komen soms amper tot niet bovenste gras uit. Ons terras ligt gelukkig ook op de route van een egel
Maar in de zomer zorgen ze voor minder slakken in je tuin.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:07 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Vind ze vaak tamelijk asociaal. Bivakkeren soms een hele winter in je tuin, vragen niks, zeggen niks.
Oke en hoe is die anekdote relevant dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:11 schreef Struan het volgende:
Wat is er met die post van Pietverdriet gebeurd?
Hij heeft namelijk wel een punt dat het een beetje hypochriet is om moeilijk te doen om een egel, en ondertussen net te doen alsof de bioindustrie niet bestaat.
Maar toch.. Wat mij hier steekt (...), is dat ik in mijn eigen jonge jeugd tijdens vakanties op de camping meerdere keren een egel van dichtbij heb mogen meemaken, en dat we daar juist met heel veel respect mee omgingen. Niet aanraken, z'n gang laten gaan en zo. Niet altijd even gemakkelijk, omdat ze iedere keer in de tent kropen en daarbij behoorlijk wat lawaai maakten.
Maar 'zo'n beetje het laagste volk op aarde' is wat overdreven.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:03 schreef hottentot het volgende:
[..]
Klopt, maar het blijft laag volk, ze komen soms amper tot niet boven het gras uit. Ons terras ligt gelukkig ook op de route van een egel
Ben jij ooit in elkaar getrapt?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
He bah, dat is toch smerig en onhygiėnisch.
Ik zou zo'n beest niet willen aanraken, nog niet eens met m'n schoen!
Geen straf volgens jou dus? Wat heeft dit nu weer met haatgevoelens te maken? Verklaar je nader. Niet ik gebruik voor de lol een dier of mens om te kunnen martelen hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:06 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Stel wat strafbaar?
Hoe wil je ze oppakken als je niet weet wie het zijn?
Waarom zou je ze voor schut moeten zetten. Het gaat om gerechtigheid, niet om vergelding zodat jouw gare haatgevoelens bevredigd worden.
Getuigen laten getuigen en de wet aanpakken zodat ze ook gestraft kunnen worden. Ik heb het niet over jaren cel, maar niet straffen vind ik ook geen optie. Kan jij uiteraard anders over denken, maar leg mij dan maar uit waarom niet straffen.quote:Er zijn getuigen en ook al namen genoemd, en de politie roept de daders op om zich te melden.
Volgens mij is de egel een beschermd dier. Lijkt mij niet dat je daarmee ongestraft mag voetballen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:28 schreef paddy het volgende:
[..]
Geen straf volgens jou dus? Wat heeft dit nu weer met haatgevoelens te maken? Verklaar je nader. Niet ik gebruik voor de lol een dier of mens om te kunnen martelen hoor
[..]
Getuigen laten getuigen en de wet aanpakken zodat ze ook gestraft kunnen worden. Ik heb het niet over jaren cel, maar niet straffen vind ik ook geen optie. Kan jij uiteraard anders over denken, maar leg mij dan maar uit waarom niet straffen.
En qua voor schut zetten is de hoop dat de familie die kinderen dan in ieder geval aanpakken, want de wet doet er nu niets aan.
De ouders van deze kinderen hebben inderdaad waarschijnlijk enorm gefaald in het opvoeden.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:35 schreef Struan het volgende:
Vandalen voetballen met egel
Vandalen hebben in de nacht van maandag op dinsdag in het Overijsselse Olst een egel als voetbal gebruikt. Het dier werd uiteindelijk doodgeschopt tegen een hek.
De politie is op zoek naar de daders. Er zijn getuigen en ook al namen genoemd, en de politie roept de daders op om zich te melden.
Bron: AD
Gelukkig maar, geen leeuw die door een tandarts is neergeschoten. Maar hoe moeilijk het is om je kinderen een fatsoenlijke opvoeding mee te geven, om ze wat respect voor de omgeving mee te geven?
Dat is een heel erg goed punt. Misschien vond vleesetende moderator (wie het ook was) het pijnlijk om met zijn eigen dieronvriendelijke gedragingen geconfronteerd te worden?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:11 schreef Struan het volgende:
Wat is er met die post van Pietverdriet gebeurd?
Hij heeft namelijk wel een punt dat het een beetje hypochriet is om moeilijk te doen om een egel, en ondertussen net te doen alsof de bioindustrie niet bestaat.
Prachtige beestjes ja. Geen melk geven aan die beestjes!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:20 schreef Gerolsteiner het volgende:
Egels.
[ afbeelding ]
Opdat de daders een passende straf krijgen.
Je haalde de bio-industrie erbij toch? Het enige wat je dan bracht is de meest vermoeiende standaarddrogreden die je had kunnen 'bedenken'. "Oh maar we zijn niet altijd lief tegen de dieren in bio-industrie en dus moeten we dat elke keer dat het over het met opzet doodmartelen van een dier uit baldadigheid gaat weer even noemen, want anders ben je hypocriet".quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom is mijn post hier verwijderd?
Ik bracht een belangrijke nuance aan over het opwinden over dieren en hoe daar mee omgegaan wordt. Is het de bedoeling dat er alleen maar gescholden wordt over deze kinderen?
Jij mist het punt. Mensen winden zich niet op omdat ze het zielig vinden voor de egel - al vinden veel mensen het wel zielig voor de egel - maar omdat die kinderen behoorlijk ziek moeten zijn en die ouders extreem gefaald hebben bij de opvoeding van deze kinderen. Velen van ons hebben als kind wel eens kattenkwaad uitgehaald, het hoort er bij. De meeste van ons zijn nooit zo ver gegaan dat we weerloze dieren hebben beschadigd en dat we dat leuk vonden. Het begint met mishandeling van dieren, het eindigt met mishandeling van mensen. Die stap is helaas niet zo groot.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:17 schreef Twiitch het volgende:
Was dit een tijd terug ook niet al een item? Anyways, het was maar een fucking egel, die worden elke nacht in hun duizenden doodgereden.
Gelukkig 1 ouder die haar verantwoordelijkheid neemt. Allicht omdat ze geschrokken is dat het zo ver is gekomen en ze hoopt dat het kind op het rechte pad komt door eens in aanraking te komen met de politie.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:20 schreef -Hakuna- het volgende:
Maar de moeder van de dader heeft zich wel bij de politie gemeld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_meldt_zich__.html
Desalniettemin heeft hij een goed punt aangezien die verontwaardiging voor een groot deel schone schijn is, niemand die bij de AH/Lidl/Jumbo/Plus een stuk niet-biologisch vlees koopt is oprecht verontwaardigd. Ik ben het lang niet altijd met Piet eens (in het bijzonder niet als het over economische en sociaaleconomische politiek gaat) maar net als hij ben ik allergisch voor hypocrisie, schone schijn en het meten met twee maten.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:15 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je haalde de bio-industrie erbij toch? Het enige wat je dan bracht is de meest vermoeiende standaarddrogreden die je had kunnen 'bedenken'. "Oh maar we zijn niet altijd lief tegen de dieren in bio-industrie en dus moeten we dat elke keer dat het over het met opzet doodmartelen van een dier uit baldadigheid gaat weer even noemen, want anders ben je hypocriet".![]()
Inderdaad, niet elk dier wordt overal hetzelfde behandeld. En sommige mensen vinden we ook belangrijker dan anderen. En de ene dood is de andere niet. Bovendien is er zat verontwaardiging over de bio-industrie, dus daar in elk topic over zielige dieren over beginnen is gewoon flauw.
Jij wil niet onder ogen zien hoe zeer jij verantwoordelijk bent voor dierenmishandeling wanneer jij een kiloknaller koopt? Het is exact hetzelfde als het voetballen met een egel omdat je dit leuk vindt: je mishandelt dieren voor je eigen genot. Het enige relevante verschil is dat jij het een ander laat doen wanneer jij een kiloknaller koopt. Wat is erger? Een moord plegen of de opdracht geven om de moord te plegen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef sp3c het volgende:
grote kans dat de mensen die hier moeilijk over doen net zo moeilijk doen als een stel jongens met een koe gaan lopen voetballen
twee totaal verschillende situaties meet je logischerwijs af met twee maten
zou pas hypocriet zijn als die mensen gingen klagen als de bioindustrie egeltjes ging fok!ken om vleeswaren van te maken
Waarom word er automatisch vanuit gegaan dat iedereen zijn vlees bij de supermarkt haalt?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Desalniettemin heeft hij een goed punt aangezien die verontwaardiging voor een groot deel schone schijn is, niemand die bij de AH/Lidl/Jumbo/Plus een stuk niet-biologisch vlees koopt is oprecht verontwaardigd. Ik ben het lang niet altijd met Piet eens (in het bijzonder niet als het over economische en sociaaleconomische politiek gaat) maar net als hij ben ik allergisch voor hypocrisie, schone schijn en het meten met twee maten.
Als die mensen die niet-biologisch vlees kopen graag lachend de kip zelf kapot schoppen is de vergelijking al ietsjes minder krom.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Desalniettemin heeft hij een goed punt aangezien die verontwaardiging voor een groot deel schone schijn is, niemand die bij de AH/Lidl/Jumbo/Plus een stuk niet-biologisch vlees koopt is oprecht verontwaardigd. Ik ben het lang niet altijd met Piet eens (in het bijzonder niet als het over economische en sociaaleconomische politiek gaat) maar net als hij ben ik allergisch voor hypocrisie, schone schijn en het meten met twee maten.
ik wil dat best onder ogen zien hoor, mensen eten nu eenmaal vlees, daar komt een stukje dierenmishandeling bij kijken ... het is niet ineens prettig voor zo'n dier als het zijn korte leven fijn in de wei heeft kunnen grazenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij wil niet onder ogen zien hoe zeer jij verantwoordelijk bent voor dierenmishandeling wanneer jij een kiloknaller koopt? Het is exact hetzelfde als het voetballen met een egel omdat je dit leuk vindt: je mishandelt dieren voor je eigen genot.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:44 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Als die mensen die niet-biologisch vlees kopen graag lachend de kip zelf kapot schoppen is de vergelijking al ietsjes minder krom.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij wil niet onder ogen zien hoe zeer jij verantwoordelijk bent voor dierenmishandeling wanneer jij een kiloknaller koopt? Het is exact hetzelfde als het voetballen met een egel omdat je dit leuk vindt: je mishandelt dieren voor je eigen genot. Het enige relevante verschil is dat jij het een ander laat doen wanneer jij een kiloknaller koopt. Wat is erger? Een moord plegen of de opdracht geven om de moord te plegen?
Je kunt toch helemaal niet met een koe voetballen? die is veel te groot. Of bedoel je samen met een koe voetballen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:38 schreef sp3c het volgende:
grote kans dat de mensen die hier moeilijk over doen net zo moeilijk doen als een stel jongens met een koe gaan lopen voetballen
twee totaal verschillende situaties meet je logischerwijs af met twee maten
zou pas hypocriet zijn als die mensen gingen klagen als de bioindustrie egeltjes ging fok!ken om vleeswaren van te maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |