abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156492795
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 23:57 schreef derLudolf het volgende:
Wat komt er eigenlijk allemaal bij kijken bij het plaatsen van een extra radiator? Mijn ouders willen een plaatsen in de hal.

T-stuk plaatsen tussen aan en afvoer. Vanaf daar naar de plaats waar de radiator komt dan een leiding? Wat voor leiding moet je gebruiken? Wat nu gebruikt is verzinkte buis. Waar ie door de vloer gaat lijkt een PVC mantel te zitten om die buis? Of zit dat waarschijnlijk om de hele buis? Dikte van de buis met mantel is 20mm. Moet je dan een gat boren van 20 of iets groter?

Wat voor speciaal gereedschap ben je echt nodig? Enige wat ik kan bedenken is pijpensnijder? Klemkoppelingen kun je met een bacho doen toch?
Gewoon stalen buis pakken ja, 15 mm. als het in het zicht komt dan, anders beter flexibele buis maar daar heb je ook weer een perstang voor nodig.

Buigijzer heb je nodig, pijpensnijder (eventueel een kleintje om de bestaande buizen door te kunnen snijden, met een grote kom je tegen de muur aan) klemkoppelingen kan je wel met een bahco of waterpomptang doen.

Haal je knelkoppelingen even bij warmteservice oid. Zelfde prijs als bij gamma alleen krijg je dan goeie ipv die rommel vd gamma. dichten veel beter af.

Gaten 20 mm boren, heeft de buis wat bewegingsvrijheid, mantelbuisje is niet echt nodig volgens mij, mantelbuis is volgens mij meer voor als het beton er omheen gestort word. Maar dit weet ik niet helemaal zeker.
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 14:23:38 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156497298
Ik was sowieso van plan naar de Wildkamp oid te gaan en niet naar de GPK ;)

Dank voor de uitleg in elk geval. Enige wat me eng lijkt is het aansluiten op de bestaande leiding, maar dat kan vast iemand 's avonds een keertje regelen :P

Mooie site trouwens van Warmteservice, overal staan prijzen bij :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 15:09:44 #228
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156498388
Maar wat ik dus moet aanschaffen:

*Radiator (met bevestigingsmateriaal bedoelen ze dat die beugels al meegeleverd zijn?)
*Voetventiel (haaks, richting de vloer)
*Thermostaatkraan haaks en bijpassende knop

Kun je ipv een buigijzer te gebruiken ook knietjes toepassen?

Wordt in de kruipruimte ook cvbuis gebruikt of koper?

Als de invoer van de verwarming rechtsboven is dan is uitvoer linksonder? Afsluiters voor de andere 2 gaten worden geleverd?

Opzichte niet zo moeilijk volgens mij, alleen min pa en ma nog overhalen dat dit wel een leuk zondagklusje voor mij is ipv iemand ervoor laten komen :P
pi_156500141
Je haalt dingen door elkaar, nu ff geen mogelijkheid voor uitgebreid antwoord. Dit gaat niet werken als je dat haalt.
Laat die handjes wapperen!
  Moderator woensdag 30 september 2015 @ 18:34:38 #230
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156502659
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 16:32 schreef Gieliovd het volgende:
Je haalt dingen door elkaar, nu ff geen mogelijkheid voor uitgebreid antwoord. Dit gaat niet werken als je dat haalt.
ik ben benieuwd
  woensdag 30 september 2015 @ 18:44:36 #231
432925 cvboer2
Heeft de leiding
pi_156502889
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ik ben benieuwd
ik ook.
Share your talent, move the world.
pi_156503792
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:44 schreef cvboer2 het volgende:

[..]

ik ook.
Ik ook.
pi_156504115
Kan ik voorstrijkmiddel ook OP glasweefselbehang smeren, zodat de verf minder in het behang en de muur zuigt?

Ik wilde in al mijn klusenthousiasme één kamer in mijn huis alvast gewoon af hebben. De woningbouwvereniging heeft de muren voorzien van een dun stuclaagje, vervolgens heb ik er glasweefselbehang op geplakt en ben daarna gaan verven. Maar voor een stukje van 20m2 heb ik verf voor 50m2 verbruikt. Dus ik ben op zoek naar een oplossing voor de andere muren :)
  woensdag 30 september 2015 @ 19:42:08 #234
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156504384
quote:
0s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:30 schreef fh101 het volgende:
Kan ik voorstrijkmiddel ook OP glasweefselbehang smeren, zodat de verf minder in het behang en de muur zuigt?

Ik wilde in al mijn klusenthousiasme één kamer in mijn huis alvast gewoon af hebben. De woningbouwvereniging heeft de muren voorzien van een dun stuclaagje, vervolgens heb ik er glasweefselbehang op geplakt en ben daarna gaan verven. Maar voor een stukje van 20m2 heb ik verf voor 50m2 verbruikt. Dus ik ben op zoek naar een oplossing voor de andere muren :)
Heb je niet toevallig nog wat lijm over?
pi_156504435
quote:
1s.gif Op woensdag 30 september 2015 19:42 schreef Barrah het volgende:

[..]

Heb je niet toevallig nog wat lijm over?
Dat ook. Kan ik dat dan op het behang smeren?
pi_156508041
quote:
14s.gif Op woensdag 30 september 2015 18:34 schreef derLudolf het volgende:

[..]

ik ben benieuwd
Excuus in mijn enthousiasme verkeerd gelezen... Haastige spoed... ;(

Klinkt goed. Bevestigingsbeugel zit er meestal bij ja, J console ofzo.
pi_156515165
Blijft droog vanmiddag, ik dacht mooie tijd (ook nog vakantie) om ff nieuwkozijn te schilderen.

Zjt er al een paar maanden in, in de grondverf geleverd.

Ik dacht ff met een natte doek afnemen.

Koffie drinken, af plakken en hatseflatsen toch ??

Nieuw kozijn
Ik zwaai naar dieren.
pi_156516873
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:03 schreef Geerd het volgende:
Blijft droog vanmiddag, ik dacht mooie tijd (ook nog vakantie) om ff nieuwkozijn te schilderen.

Nieuw kozijn
Ontvetten!, opschuren, stofvrij maken. Indien het een kozijn aan de buitenkant betreft even de luchtvochtigheid en temperatuur controleren, anders kan je volgend jaar weer aan de slag.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 10:19:28 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156518090
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 02:03 schreef Geerd het volgende:

Nieuw kozijn
Je zou ook kunnen schoonmaken met St-Marc (of ammoniak) en een schuurpad

pi_156520997
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 08:32 schreef usernaamvergeten het volgende:

[..]

Ontvetten!, opschuren, stofvrij maken. Indien het een kozijn aan de buitenkant betreft even de luchtvochtigheid en temperatuur controleren, anders kan je volgend jaar weer aan de slag.
We gaan aan de slag eerst maar is schuren en gronden vandaag :P Kijken hoe ver we komen thanks !
Ik zwaai naar dieren.
pi_156521412
Dat ding zit al 2x in de grond joh zie ik,
Ik zwaai naar dieren.
pi_156522367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Geerd het volgende:
Uitgraven dan!
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 15:16:59 #243
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156522967
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 13:51 schreef Geerd het volgende:
Dat zei je zelf ook al eerder vandaag.
pi_156524036
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 15:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat zei je zelf ook al eerder vandaag.
Ik zie het ! Naja het is gelukt iig.
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 16:25:25 #245
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156524452
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:04 schreef Geerd het volgende:

[..]

Ik zie het ! Naja het is gelukt iig.
Was je het alweer vergeten mr. Korsakov :P
pi_156524458
quote:
1s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 16:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Was je het alweer vergeten mr. Korsakov :P
:@
Ik zwaai naar dieren.
pi_156532744
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Heb echt geen idee wat de oppervlakte van een dichte trap is.
  Moderator donderdag 1 oktober 2015 @ 21:33:23 #248
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156533080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2015 21:25 schreef Piles het volgende:
Moet binnenkort echt de trap eens verven, staat al maanden in de grondverf. Hoeveel verf is daar voor nodig denken jullie?
Wij ook niet. Meet het oppervlakte van een trede en vermenigvuldig dit met het aantal treden
pi_156533198
quote:
Je zou zeggen dat een litertje wel genoeg moet zijn, maar het is altijd kut als je wat tekort komt. Hangt er ook vanaf hoeveel lagen je gaat doen natuurlijk. Maar als de trap goed gegrond is zou ik lekker een laag doen.
pi_156533515
quote:
Liter is zat voor 2 lagen met een roller.
pi_156545442
Weet iemand hoe je kan zien of aluminium kozijnen gepoedercoat zijn, of geanodiseerd? Ik ben toch wat minder gecharmeerd van het 'viesgeel' dat de kozijnen op het moment zijn oO<, en het maakt nogal uit voor hoe je ze kan bewerken; geanodiseerde kozijnen schijnen bijna niet op te schuren te zijn, en daardoor ook bijna onmogelijk te schilderen, zelfs met primer.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:24:00 #252
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156546170
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Chicolade het volgende:
Weet iemand hoe je kan zien of aluminium kozijnen gepoedercoat zijn, of geanodiseerd? Ik ben toch wat minder gecharmeerd van het 'viesgeel' dat de kozijnen op het moment zijn oO<, en het maakt nogal uit voor hoe je ze kan bewerken; geanodiseerde kozijnen schijnen bijna niet op te schuren te zijn, en daardoor ook bijna onmogelijk te schilderen, zelfs met primer.
Anodiseren "zie" je het aluminium er nog door zeg maar en bij poedercoaten zit er echt een verflaag op.
Met een goede 2 componenten primer zijn geanodiseerde kozijnen prima te schilderen hoor.
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 20:49:09 #253
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156556899
Heeft Sjakie het gras al gemaaid überduitser? Aangezien jullie twee zondagen hebben dit weekend.

Shitzooi, wou morgen aan het werk :(
pi_156580753
Ik heb geen idee of dit precies hier tussen past; maar ik vind het wat overdreven om een apart topic te maken... Ik krijg (deo volente, of eigen als de hypotheekverstrekker het wil) per 15 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier moet veel aan worden gedaan (jaren '30 woning waar sinds de jaren 50 vrijwel niets aan is gedaan). Kortom een aannemer gaat alles kaal bikken en opnieuw opbouwen.

Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?

Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?

Waarschijnlijk kom ik hier nog veelvuldig langs zodra ik zelf aan de slag kan in het huis! *O*
  zondag 4 oktober 2015 @ 08:52:00 #255
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156587342
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 20:49 schreef derLudolf het volgende:
Heeft Sjakie het gras al gemaaid überduitser? Aangezien jullie twee zondagen hebben dit weekend.

Shitzooi, wou morgen aan het werk :(
Dat heeft ie gewoon zaterdag gedaan. Het is geen gristelijke feestdag hè.
pi_156587465
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 22:07 schreef zatoichi het volgende:

Ik laat, omdat ze toch bezig zijn, in elke ruimte UTP aanleggen. Nu vroegen ze mij ook of er loze leidingen moeten worden aangelegd, waarvan ik aanvankelijk dacht dat het wel handig zou zijn. Als ik kijk waarvoor loze leidingen gebruikt worden, dan gaat dat eigenlijk alleen maar over UTP. En dat heb ik dus al. Kortom doen of niet?

Verder heb ik een kleine badkamer (3 bij 2) waar ik vloerverwarming kan laten aanleggen; is dat zinvol (of juist beter, en waarom) op zo'n kleine ruimte als je er ook al een radiator hebt hangen?

Ik zou het wel doen. Geen idee wat er over 10 jaar voor kabel in elk vertrek hoort te zijn.

Qua vloer verwarming is het vooral comfort. Lekker met de blote voetjes op een warme vloer. Een radiator neemt wel weer wat ruimte in. Wat voor jou beter is zal ook van je budget afhangen
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:40:52 #257
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_156588082
quote:
Ik heb geen idee of dit precies hier tussen past; maar ik vind het wat overdreven om een apart topic te maken... Ik krijg (deo volente, of eigen als de hypotheekverstrekker het wil) per 15 oktober de sleutel van mijn nieuwe huis. Hier moet veel aan worden gedaan (jaren '30 woning waar sinds de jaren 50 vrijwel niets aan is gedaan). Kortom een aannemer gaat alles kaal bikken en opnieuw opbouwen.

Waarschijnlijk kom ik hier nog veelvuldig langs zodra ik zelf aan de slag kan in het huis! *O*
Dat klinkt juist als een heel leuk project voor een eigen topic ^O^
Spoilers!
  Moderator zondag 4 oktober 2015 @ 10:55:42 #258
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156588262
quote:

Zou haast zeggen, waarom open je geen eigen topic :)
pi_156589064
Ik heb een kleine vraag. De zekering is er uit geklapt en ik heb hem weer aan gezet. Hij klapt er niet opnieuw uit maar toch werkt de verlichting en de stopcontacten van die groep niet meer. Hoe kan dit?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:06:54 #260
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_156589146
Aardlek er ook uit misschien?
pi_156589216
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:06 schreef Gieliovd het volgende:
Aardlek er ook uit misschien?
Ja, die was er ook uit. Maar nu staat alles weer aan. Alleesn de verlichting en stopcontacten die op die ene groep zitten werken dus niet meer. Terwijl de groep wel aan staat.
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:15:36 #262
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_156589270
Ik zou hem nog eens aan een uit zetten. Anders wordt het toch lastiger, dan wordt het storingszoeken.
pi_156589403
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:15 schreef Gieliovd het volgende:
Ik zou hem nog eens aan een uit zetten. Anders wordt het toch lastiger, dan wordt het storingszoeken.
Nope, geen verschil. ;( Op zoek naar een vakman dan maar.
pi_156589784
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef valentijn101 het volgende:
Ik heb een kleine vraag. De zekering is er uit geklapt en ik heb hem weer aan gezet. Hij klapt er niet opnieuw uit maar toch werkt de verlichting en de stopcontacten van die groep niet meer. Hoe kan dit?
Misschien zat de aansluiting in de centraaldoos of in een muurdoos niet lekker en is het daar doorgefikt.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_156589823
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 12:40 schreef De_Melkboer het volgende:

[..]

Misschien zat de aansluiting in de centraaldoos of in een muurdoos niet lekker en is het daar doorgefikt.
Het is belgisch electra. Daar snap ik echt niets van. Zo onlogisch. :'(
  zondag 4 oktober 2015 @ 12:45:13 #266
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_156589880
Balen.. Centraaldoos of aan de automaat zelf. Zet de automaat maar uit een laat er iemand naar kijken.

Misschien een Fok!er in de buurt, waar woon je?
pi_156590178
Ik woon ik belgisch limburg. In de buurt van genk, maasmechelen, maaseik. Dus mocht iemand een betrouwbaar bedrijf weten dan is dat welkom :)

[ Bericht 52% gewijzigd door valentijn101 op 04-10-2015 13:53:35 ]
pi_156604958
Ander vraagje dan; in mijn houten schuurtje zit 1 deur (zonder glas). Nu is het zo dat het nogal lastig is de motor in/uit rijden is, dus ik zou er graag dubbele deuren van maken.

Probleem is, die kan ik nergens vinden muv achterdeuren (met glas).
Iemand een idee waar ik zo'n set kan aanschaffen?
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:19:13 #269
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_156605227
Het is een beetje een long shot zonder informatie over budget, de gewenste stijl van de deur en afmetingen maar zoiets?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Of zoiets?
http://www.tebi.nl/index.php?page=product-details&product_id=2831

Dubbele garagedeuren zijn ook in vele soorten en maten te vinden, maar zijn wel flink groter.
pi_156609437
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:19 schreef bleiblei het volgende:
Het is een beetje een long shot zonder informatie over budget, de gewenste stijl van de deur en afmetingen maar zoiets?
http://www.marktplaats.nl(...)c624&previousPage=lr
Of zoiets?
http://www.tebi.nl/index.php?page=product-details&product_id=2831

Dubbele garagedeuren zijn ook in vele soorten en maten te vinden, maar zijn wel flink groter.
Thanks :9. Minimum breedte toch wel 160cm. Budget; paar honderd euro.

De stijl is een beetje zoals dit.
pi_156609581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 11:48 schreef Chicolade het volgende:
Is dat niet koud allu kozijnen?

Lijkt mij niks
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:21:21 #272
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609645
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lijkt mij niks
Vroeger in de jaren 70 ja...
pi_156609690
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:21 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Vroeger in de jaren 70 ja...
Welk jaar gaat het hier over dan eigenlijk/
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:25:49 #274
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609749
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

Welk jaar gaat het hier over dan eigenlijk/
Doet niet terzake toch? Ging over het schilderen van alu kozijnenen, niet of ze thermisch onderbroken zijn.
pi_156609826
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:25 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Doet niet terzake toch? Ging over het schilderen van alu kozijnenen, niet of ze thermisch onderbroken zijn.
Naja daar ging mijn vraag juist om, of dat niet koud was/tocht ondanks cv etc aan.
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:32:38 #276
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609925
Nee alu kozijnen zijn niet koud, tenzij oud.
pi_156609930
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:18 schreef Geerd het volgende:

[..]

Lijkt mij niks
Neuh, is gewoon dubbelglas, hebben de kachel pas 1x aan gehad dit jaar (aan de noordkant, paar weken terug toen het steeds zo regende). Ik kom uit een huis met enkelglas (en houten kozijnen), dat is pas koud :+. En ik kan er weinig aan veranderen, ze zijn gezamenlijk eigendom, VvE enzo ;). Geloof dat de kozijnen uit de 90's stammen.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:34:35 #278
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156609976
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:32 schreef Chicolade het volgende:

[..]

ze zijn gezamenlijk eigendom, VvE enzo ;)
Mag je ze dan wel gaan "behandelen"?
pi_156610000
Enkelglas vertel mij wat _O- had 1 groot raam in de kamer nou je kon de cv op 30C zetten het was nog koud.

En boven ook op de slaapkamer ijs stond aan de binnenkant van het raam _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_156610016
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:34 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Mag je ze dan wel gaan "behandelen"?
Aan de binnenkant wel, aan de buitenkant niet. Gaat erom dat het er vanaf buiten 'uniform' uit moet zien met de rest van het gebouw. Als het aan mij lag zou ik er anders allang nieuwe kozijnen in geknald hebben :P. Of dat op zn minst overwogen hebben.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:37:32 #281
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156610053
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:36 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Aan de binnenkant wel, aan de buitenkant niet. Gaat erom dat het er vanaf buiten 'uniform' uit moet zien met de rest van het gebouw.
Maar weet je nu dan al of ze gecoat of geanodiseerd zijn?
pi_156610117
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:37 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Maar weet je nu dan al of ze gecoat of geanodiseerd zijn?
Nee, ik kan het zelf niet echt zien. Dus heb besloten om het even te laten liggen en er in het voorjaar weer naar te kijken. Er zitten enorme schuiframen in, die er volledig uit moeten om geschilderd te kunnen worden, dat doe ik bij nader inzien liever als het buiten iets warmer is :P.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:43:15 #283
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156610207
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:39 schreef Chicolade het volgende:

[..]

Nee, ik kan het zelf niet echt zien. Dus heb besloten om het even te laten liggen en er in het voorjaar weer naar te kijken. Er zitten enorme schuiframen in, die er volledig uit moeten om geschilderd te kunnen worden, dat doe ik bij nader inzien liever als het buiten iets warmer is :P.
Doe eens een foto dan? Het is zo simpel te zien. Anodiseren is maar beperkt qua kleuren en je ziet gewoon direct of er een laklaag op zit, of dat de oppervlakte geanodiseerd is.
pi_156618668
quote:

1) buiten UTP denk ik nog aan COAX en/of telefoniekabel (hoewel dat laatste nauwelijks nog voorkomt) en je kan denken aan bedrading voor een eventueel alarm (bewegingssensors etc).

2) vloerverwarming in een badkamer is erg zinvol, dan sta je niet met je blote poten op die koude plavuizen en de vloer wordt sneller droog.
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_156621743
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:43 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Doe eens een foto dan? Het is zo simpel te zien. Anodiseren is maar beperkt qua kleuren en je ziet gewoon direct of er een laklaag op zit, of dat de oppervlakte geanodiseerd is.

Kozijn is nog wel een beetje viezig, nog niet echt zin gehad om dat schoon te maken aangezien we daar ook nog moeten stucen enzo :+. Die vegen in de tweede foto zitten niet in het oppervlak, daar moet gewoon een doekje overheen O-).
  maandag 5 oktober 2015 @ 17:42:45 #286
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_156621798
Dit is gepoedercoat.
pi_156623355
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 17:42 schreef ueberduitser het volgende:
Dit is gepoedercoat.
Dat scheelt, dankje!
  Moderator maandag 5 oktober 2015 @ 19:56:30 #288
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_156624757
quote:
Zou in ieder geval een loze leiding naar bijvoorbeeld de zolder of de garage leggen; dan kun je altijd eenvoudig straks een groep creëren voor zonnepanelen o.i.d.

Loze leidingen kun je natuurlijk voor van alles gebruiken; aparte groepen, utp, telefonie, coax, luidsprekers of tegenwoordig zelfs voor je glasvezelverbinding; zoals ik op de elektrotechniek beurs in Utrecht gezien heb http://www.attema.com/nl_(...)-huis-goed-internet/
pi_156649788
Ik wil begin volgend jaar mijn huis te koop aanbieden. Dat betekent dat ik deze maanden wil gebruiken om het huis verkoopklaar te maken.

Er hoeft hier niet veel te gebeuren (behalve opruimen ;) ). Het appartement is 7,5jr oud, ben eerste bewoner.
1 muur zal geschilderd moeten worden. Op sommige plekken moet de tape nog verwijderd worden :@ , er ligt een laminaatvloer die op 1 plek een flink 'gat/deuk' heeft en op 1 plek een plank wat omhoog komt. Hebben jullie tips wat ik hiermee kan doen?
Daarnaast zitten er krassen op de deur van de combi-magnetron... Is zo een deur (makkelijk) te vervangen?
En het plafond laat 'los' in de badkamer waardoor die opnieuw gedaan moet worden.
pi_156683026
Sinds de cv ketel gemaakt is geeft de thermostaat rond de 2 graden warmer aan.
Is hier nog een logische verklaring voor?
pi_156684670
Goedemorgen!

Een verf vraagje: Ik heb een hoekje in de keuken dat geschilderd moet worden. ene stukje is afgesmeerd met fix&finish, andere stuk is een mdf ombouw. Ik wil ze graag in dezelfde kleur verven. Is er een manier om dat met dezelfde verf te doen? muurverf/latex wil wel op de ene, maar op het MDF niet denk ik. zeker niet in een keuken waar het nog wel eens gepoetst moet worden. Maar acryl/alkydverf wil weer niet op de muur.. Is er een primer voor MDF waarmee ik dat kan oplossen, of hebben jullie nog een ander idee?
  Moderator donderdag 8 oktober 2015 @ 11:54:08 #292
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156686309
Glasweefselbehang op het MDF plakken? Is die muur met F&F ook glad? Dan zou ik het dat daar ook op plakken. Over dat behang kun je dan weer sauzen.
  donderdag 8 oktober 2015 @ 12:00:29 #293
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_156686421
Dat stuk MDF zou ik eerst gewoon in de watergedragen grondverf zetten. Sauzen over grondverf is mij eerder goed bevallen op een zolder. Als er nog een laag glasweefsel overheen gaat moet het ook voor een keuken wel goed genoeg worden.
Als je speciale MDF-grondverf gebruikt, moet één laag voldoende zijn. Eventuele kopse kanten wel extra behandelen (ik doe meestal in de houtlijm zetten en dan vlakschuren).

Ik sluit me aan bij derLudolf dat je het mooiste resultaat krijgt als je alle muren voorziet van glasweefsel. Dan zie je aan het eindresultaat geen verschil meer.
pi_156687675
Ik vind glasvezel echt een goede optie! Bedankt!
pi_156740385
Vraagje, hoe groot moet een ruimte zijn voordat er standaard een lichtpunt gemaakt wordt?

Dit omdat ik druk bezig ben met een nieuwbouwwoning.

Ik heb al in het bouwbesluit gebladerd en ook al wat gezocht op internet maar kan niks vinden...
pi_156741220
In wat voor hokje wil je een lamp hebben dan ?
  Moderator zaterdag 10 oktober 2015 @ 20:18:34 #297
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_156741416
Ik zou wil een lamp in de wc hangen, of het nou verplicht is of niet :+
pi_156741538
Ik denk iedere verblijfsruimte. Staan daar geen maten bij ?
pi_156743221
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 oktober 2015 20:11 schreef bluemoon23 het volgende:
In wat voor hokje wil je een lamp hebben dan ?
We hebben boven een berging en op de begane een voorraadkast zonder lichtpunten (op de tekening dan)
pi_156747226
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef valentijn101 het volgende:
Het is opgelost *O*
Het was een bug.. Een echte...
In de zekering van de krachtstroom zat een soort cocon en die zorgde voor sluiting. Daardoor was de hoofdschakelaar ,waar ook de natte kring (de groep waar ik het probleem had) op zit,er uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')