Stevigheid moet geen probleem zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:41 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik wil een put aanleggen bij de buitenkraan. Echter zit er geen leiding buiten. Wel kan ik een leiding door een muur heen leggen, alleen weet ik niet of ik zomaar een buis (ongeveer 40 mm?) door de muur heen kan maken zonder dat het een probleem is voor de stevigheid van de muur...?
Er is hier dus geen riool buiten. De regenpijp loopt direct de grond in ben ik gister dus achter gekomen. Zat overigens helemaal verstopt met wortel...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 07:43 schreef Barrah het volgende:
[..]
Stevigheid moet geen probleem zijn.
Kun je hem niet buiten aansluiten op de hemelwaterafvoer?
Dat moet geen probleem zijnquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:41 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik wil een put aanleggen bij de buitenkraan. Echter zit er geen leiding buiten. Wel kan ik een leiding door een muur heen leggen, alleen weet ik niet of ik zomaar een buis (ongeveer 40 mm?) door de muur heen kan maken zonder dat het een probleem is voor de stevigheid van de muur...?
Hoe kan ik het beste zo'n 'groot' gat in een bakstenen muur maken?quote:
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:12 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Hoe kan ik het beste zo'n 'groot' gat in een bakstenen muur maken?
Een gatenzaag neem ik aan? Bestaan die ook voor steen joh...quote:
Gaatje kun je boren met een diamantboormachine; wel te huur bij Boels.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 13:31 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Een gatenzaag neem ik aan? Bestaan die ook voor steen joh...
Is dat moet overkill? 40mm moet toch ook lukken met een flinke SDS max boorhamer?quote:
Een put heeft een 75 mm aansluiting, geen 40.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is dat moet overkill? 40mm moet toch ook lukken met een flinke SDS max boorhamer?
Het is klamp, halfsteens, steens of spouw. Halfsteens hier dus.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:49 schreef Hoplahopla het volgende:
Het is trouwens een enkelsteen wandje. Het zit er vooral om de kruipruimte af te sluiten van de buitenwereld.
Dat dus in dit geval, niet te moeilijk doenquote:Op zondag 16 augustus 2015 09:46 schreef Makrolon het volgende:
Rondom gaatjes boren met een 10mm boor en dan t midden er uit slaan.
Oh ik dacht dat de vraagsteller het over 40mm had.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 17:51 schreef cvboer2 het volgende:
[..]
Een put heeft een 75 mm aansluiting, geen 40.
Ow dat is een goed idee. Bedankt!quote:Op zondag 16 augustus 2015 09:46 schreef Makrolon het volgende:
Rondom gaatjes boren met een 10mm boor en dan t midden er uit slaan.
Nouja de put zelf is inderdaad een stukje groter, maar de aansluiting is waarschijnlijk maar 40 of 50 mm, dus het is nogal zinloos om het dan met dikke leidingen aan te zeggen na de put. Het is sowieso alleen maar bedoelt om af en toe een emmertje sop buiten kwijt te kunnen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 10:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat de vraagsteller het over 40mm had.
Is veel te ingewikkeld en duur wat mij betreft. Alsnog bedankt voor het idee.quote:Op zondag 16 augustus 2015 14:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Heb je al gekeken naar infiltratieputten ?
Die hoef je niet op riool/HWA aan te sluiten, het water wat in de put komt wordt vanzelf geinfiltreerd in de grond.
https://www.pvckopen.nl/p(...)put-aco-self-26x26cm
Waarschijnlijk horen beide sets draden bij 2 aparte schakelaars. Nieuwe lasklemmen erop met voldoende ruimte en dan bij de gewenste schakeldraden een zwarte draad erbij prikken en deze samen met een blauwe draad op je lamp aansluiten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:47 schreef corus het volgende:
Hoe kan ik hier makkelijk een lamp ophangen , In beide grijze blokjes zitten 2 zwarte draden ?
[ link | afbeelding ]
picture sharing
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |