Inderdaad, meestal kun je hem in de lengterichting in minimaal 1 richting op duwen zodat de andere kant uit de klem komt.quote:Op donderdag 2 september 2010 18:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
volgens mij is dat gewoon een klemsysteem?
zo iets:
>-------<
waar bij de > en < de contact punten zijn en de ----- de lamp
deze kan je er volgens mij dan zo uit trekken.. of lichtjes naar 1 kant van de fitting te drukken en dan 1 kant er van omhoog wippen
( of je breekt hem gewoon in 2en)
Ja die bestaan wel.quote:Op donderdag 2 september 2010 20:13 schreef Frezer het volgende:
Idd kun je het lampje naar minimaal 1 richting in bewegen en vervolgens er uit trekken.
Maaruh, een vervangende spaarlamp voor halogeentjes, die bestaan niet. Kun je er hooguit een lager wattage halogeen in duwen
je kan vast wel de dimmer overbruggenquote:Op maandag 6 september 2010 00:23 schreef quo_ het volgende:
Hij zit nu in de RMA bij Conrad, eerst maar even afwachten hoe snel dat gaat.
Ik had de halogeenlamp altijd al gedimd staan, deze gebruikte dan 125 watt ipv de maximale 300.
Een spaarlamp van 25 watt heeft opbrengst van circa 5x t.ov. een gloeilamp. Ik weet niet of die vuistregel ook op gaat bij halogeen maar het zou best in de buurt kunnen komen.
Is nog wel even spannend of de dimmer er goed mee omgaat, dwz of hij stil blijft bij een belasting van 25 wat. Uietraard komt de dimmer op maximaal te staan, terugdimmen van een spaarlamp lukt niet echt goed, maar je weet nooit hoe de elektronica van dimmer en spaarlamp op elkaar reageren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |