Dat met de veerbollen en het kabeltje dat knapte kan altijd gebeuren, het is tenslotte een auto van 26 jaar oud.
De auto mankeert het een en ander en het is geen hele nette BX meer (Al vind je ze voor het 3 dubbele op
Marktplaats niet mooier qua uiterlijk, en vaak hebben ze een hogere KM stand) Maar waarom koop ik een auto die bij "Loop of sloop" Staat? Omdat ik voor weinig geld een BX wilde hebben en er in wil investeren.
Om te zeggen dat ik het raar vond dat er iets aan mankeert is onzin want zoals ik ook al op het Autoweek forum meldde was dat ik het jammer vond dat het al na 2 dagen gebeurde.
De auto heeft mankementen: Kilometerkabel is geknapt, auto lekt wat olie, interieur is aan vervanging toe, er zijn her en der wat kabeltjes poreus, een van de banden moet vervangen worden, maar dat neem ik allemaal voor lief en word allemaal verholpen.
Punt is dat een Citroen BX mijn droomauto is, het rijd fantastisch, het veert subliem, en het verbruik is zelfs voor tegenwoordig nog goed te noemen (op de snelweg 1 op 15 met een 1,4 met 4 bak is zeker niet onzuinig te noemen)
De auto is inderdaad bij de snackbar komen stil te staan met de geknapte leiding en dan kan je je afvragen, is het handig om hier mee naar huis te rijden? Simpel en doeltreffend antwoord? NEE. Maar wat moest ik dan? Auto daar laten staan de hele nacht, in het (wat een aantal fokkers wel weten) rumoerige/agressieve centrum van Hilversum? Dan had ik de auto de dag erna aangetroffen met krasjes/deukjes en missende onderdelen, 100% zeker. Dan maar heel voorzichtig naar huis rijden, lijkt mij de enige optie.
Het is misschien qua uiterlijk niet een in top staat verkerende BX (Missende stripjes) En onderhuids heeft de auto achterstallig onderhoud, maar wat verwacht je voor dat geld?! Wat ik al eerder zei, de goedkoopste BX die ik heb kunnen vinden op
Marktplaats was 1,150 euro.
Dus je kan ook absoluut niet veel verwachten, sterker nog.. Dat de auto het 2 dagen heeft volgehouden verbaast mij als je al die horror verhalen over de BX/Citroen in het algemeen hoort/leest. Maar het is en blijft zonde om 2 dagen na aanschaf al kosten te moeten hebben aan een auto, maakt niet uit wat het is.
Ik heb hartstikke blij met m`n jongensdroom en vind het een fantastisch futuristische auto qua looks en qua rijgedrag.
Je mag zeggen wat je wilt, en vinden wat je vind uiteraard. Het is alleen jammer dat het weer gepaard gaat met het nodige gebash "Vieze dikzak" "Zweet dikke" Dat soort dingen.