Absoluut. Dat komt wel aan. Vind het een positieve boodschap. Op een wrange manier.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:12 schreef mootie het volgende:
Ik vind het wel een goede manier om dat soort jochies even te wijze op hun taalgebruik.
Omdat ze nóg een kind heeft? Kinderen zijn maar 1 keer kind en zo'n behandeling kan jaren duren. Een enorm dilemma voor mensen met kinderen waarvan er 1 kanker heeft, wat met de andere kinderen?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:42 schreef Ceviche het volgende:
Waarom ligt zij in het zwembad als haar zoontje op dat moment een chemokuur krijgt?
Snap dat je niet 24/7 bij hem kan zijn, tijd voor jezelf nodig hebt, maar je kan ook een dag voor of na de chemo naar het zwembad gaan... Ik kan het me niet voorstellen dat je dan niet bij je kind bent. Zelfs als de vader bij dat kind is zou ik toch liever bij huis blijven bijvoorbeeld.
Ja maar op de dag dat hij een chemo ondergaat? Ik snap ook wel dat dat andere kind bijvoorbeeld ook gewoon vakantie heeft en leuke dingen wil doen, maar ik zou dan een dag eerder gaan. Het idee alleen al dat je een baantje trekt terwijl je kind ondertussen zo'n behandeling ondergaat, dan heb je meer rust als je bijvoorbeeld een dag eerder gaat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:05 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Omdat ze nóg een kind heeft? Kinderen zijn maar 1 keer kind en zo'n behandeling kan jaren duren. Een enorm dilemma voor mensen met kinderen waarvan er 1 kanker heeft, wat met de andere kinderen?
Te laat.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:12 schreef Appelknaller het volgende:
Ik haat het als mensen kanker zeggen, een paar jaar geleden is mijn oma namelijk van de trap gekankerd.
Ik doe even m'n mutsje af en laat ze m'n chemokop zien, zijn ze ook kalm, ook aandachtshoerderij zeker?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:04 schreef Elan het volgende:
[..]
Ze heeft er zelfs een heel Facebookbericht over geschreven deze aandachtshoerAlles voor de fame toch
![]()
Klacht: Mensen die een krachtterm of scheldwoord direct liëren aan een ernstige ziekte alsof "kanker op" zeggen direct iemand kanker toewensen is come on..
Ook gelijk Facebook én voor alle zekerheid de media opzoeken natuurlijk. Held.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:36 schreef LookAtMe het volgende:
Ik ben ook tegen schelden met kanker, mijn opa is er aan overleden. Hij was van de trap gekankerd.
En je post het vervolgens op FOK!.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:36 schreef yvonne het volgende:
Ik doe even m'n mutsje af en laat ze m'n chemokop zien, zijn ze ook kalm, ook aandachtshoerderij zeker?
Nou nee he.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:36 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik doe even m'n mutsje af en laat ze m'n chemokop zien, zijn ze ook kalm, ook aandachtshoerderij zeker?
Mijn ma had borstkanker noemde het zelf een kankerziektequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:53 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Dit vind ik zo fucking zwakzinnig. Iemand Mongool of Homo noemen is net zo (al dan niet nog meer) klachtwaardig. Niemand doet daar echter 'moeilijk' over.
Althans, het word niet gelijk in de letterlijke context gebracht.
Ik vind het zo triest dat mensen zich hier zo druk om kunnen maken. Ik heb het zelf ook van dichtbij meegemaakt en als ik het zelf zou krijgen zou ik er nog steeds geen issue over maken.
Kijk, als het iemand écht oprecht kwetst en confronteert met zijn ervaringen etc. dan vind ik het ook prettig om aangesproken te worden door die persoon met de vraag of ik zou kunnen ophouden met het schelden ermee, hier zou ik dan natuurlijk ook mee ingaan omdat ik die persoon niet onnodig zou willen kwetsen ofzo. Dit geld dan ook voor homo, mongool, tiefushoer enz.
Maar die mensen die het er ECHT om doen.. (zoals de dame in OP)Schiet een kogel door je kop.
Ik heb er stiekem wel zin in, gewoon om te choquerenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Nou nee he.
Al zou dat het wel zijn als je het deed in een topic waar iemand met kanker loopt te schelden om users te expliciet te shockeren.
Neem niet aan as je in Dordt over straat loopt en je hoort een paar kutkoters schelden je dan gelijk dat soort neigingen krijgt. Toch?
Ik heb kanker en het zal me worst wezen of er iemand met kanker scheld, ik vind wel dat het behooljk uit de klauw aan het lopen is als je ziet wat een snotblagen alleen nog maar kk kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:54 schreef telefoonmaatschappij het volgende:
Overigens denk ik dat er wel een interessante discussie kan ontstaan over de vraag of je wel of niet met kanker 'mag' schelden.
Echter komen hier vaak slechte argumenten bij kijken zoals 'kanker is respectlooooos dat zeg je gewoon niet'
'dat doe je gewoon niet' is geen argument
Laat dat mens alsjeblieft even iets anders doen zeg, je hebt geen idee wat een impact het op partner/ouder heeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar wat ik niet snap is dat de moeder 'lekker' gaat zwemmen terwijl haar zoontje een chemo ondergaat.
Filmje op YTquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:46 schreef Copycat het volgende:
[..]
En je post het vervolgens op FOK!.
Want die mensen moeten maar krampachtig bij het kind blijven zitten? Je snapt hopelijk wel, dat het leven gewoon doorgaat, ondanks een chemotherapie. Ja, om de persoon heen die de therapie krijgt. 450 uur per dag bij de pakken neer gaan zitten heeft niet zo heel veel zin/nut en zal de persoon welke in therapie is ook niet helpen. Kan me zelfs voorstellen dat dat juist veel negativiteit mee brengt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar wat ik niet snap is dat de moeder 'lekker' gaat zwemmen terwijl haar zoontje een chemo ondergaat.
Ach die koters weten niet beter moet je maar denken. Laat staan het leed overzien wat zo'n ziekte met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:00 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik heb er stiekem wel zin in, gewoon om te choquerenMaar dat komt meer omdat men langs me heen kijkt, over me heen kijkt , maar me vooral niet aankijkt.
Ik vind wel dat je die kids die alleen maar kk dit dat zus zo eens aan d'r oren mag trekken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |