Dat is normaal gezien wel de gewoonte, maar pest laat je beter wegquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:35 schreef tja77 het volgende:
Pest, pokken, tyfus, tering enz.
Niemand die daar moeilijk over doet.
Kanker wel schijnbaar. Ik scheld nooit met het woord kanker, doet iemand anders dat wel, ach, dat moet hij/zij zelf weten. Mijn vader heeft kanker gehad, verschrikkelijke ziekte, maar als iemand iets wilroepen omdat hij/zij ietsverschrikkelijks vindt, waarom mag diegene dan geen kanker daarvoor gebruiken?
Mag dat pas weer als alle vormen van kanker goed te genezen zijn, en er geen mensen meer aan overlijden?
Hypocriet gedoe bah, er zijn ergere dingen dan mensen die schelden met kanker.
Stop pesten nu!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:55 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Dat is normaal gezien wel de gewoonte, maar pest laat je beter wegdie is terug en mag pas weer gebruikt worden als die is uitgeroeid
Het maakt toch niet uit wat het woord is en hoe het er komt, je weet dat mensen er aanstoot aan nemen, meer dan aan andere scheldwoorden.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:55 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Dat is normaal gezien wel de gewoonte, maar pest laat je beter wegdie is terug en mag pas weer gebruikt worden als die is uitgeroeid
Ik geloof niet dat er een ander (Niet nederlandstalig) land is waar ze wel met kanker of andere ziektes schelden of wel? Is dat niet echt iets Nederlands?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:06 schreef kl1172 het volgende:
Ik vind kanker wel een lekkere klank hebben om mee te schelden of een mening/gedachte meer kracht te geven (bv. kankerlekker), ik scheld er zelf niet mee (in België wordt kanker niet zo gebruikt als scheldwoord), maar ik snap wel dat je het zo kan gebruiken. Er is iets met hoe het klinkt, niet te scherp niet te zacht, krachtig.
hier in Be bestaat de uitdrukking "kiezen tussen pest en cholera " maar voor de rest worden namen van ziektes niet gebruikt voor bv scheldenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er een ander (Niet nederlandstalig) land is waar ze wel met kanker of andere ziektes schelden of wel? Is dat niet echt iets Nederlands?
Hij is aids nog vergeten hehe, als ik het fok!forum er op nalees ook een topper.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:12 schreef snakelady het volgende:
Ik googlede even op ''cursing with diseases''
Eerste hit
http://stuffdutchpeopleli(...)wears-with-diseases/
Ach word HIV geïnfecteerd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:18 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Hij is aids nog vergeten hehe, als ik het fok!forum er op nalees ook een topper.
Ik betrap me er wel eens op om God in de mond te nemen (quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:54 schreef snakelady het volgende:
Het heeft gewoon te maken met een beetje respect hebben voor je medemens.
Ik ben niet gelovig, ik heb niks met god maar toch zal ik nooit in het openbaar schelden met godverdomme.
Het is compleet onnodig.
Mensen die dat niet begrijpen hebben iets gemist in hun opvoeding.
En dan ook nog benadrukken dat je geen held genoemd wil worden.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:42 schreef GobSmacked- het volgende:
Goed dat ze er wat van gezegd heeft en niet neergestoken is. Ik snap zeer zeker dat je je kan ergeren aan dit woord.
Jammer dat ze doet als of ze de messias zelf is op Facebook. Het komt wel heel erg belerend over en vloeit weer over van eigengeilerij helaas(KIJK MIJ DAT IK DAT DEED EN DURFDE!!).
Zonde dat het zo moet altijd.
Ik ook niet zo, ik heb niet echt veel gelovigen om mij heen, en in the privacy van mijn eigen huis wil ik ook wel eens met God schelden, maar in het openbaar weet ik dat natuurlijk niet dus zal ik het ook niet gebruiken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:42 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik betrap me er wel eens op om God in de mond te nemen () op een wijze waar gelovigen zich aan storen. Dat komt omdat ik in het dagelijks leven geen gelovigen tref, ik hoef eigenlijk nooit rekening met ze te houden.
Schelden of vloeken is natuurlijk nooit netjes.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:54 schreef snakelady het volgende:
Het heeft gewoon te maken met een beetje respect hebben voor je medemens.
Ik ben niet gelovig, ik heb niks met god maar toch zal ik nooit in het openbaar schelden met godverdomme.
Het is compleet onnodig.
Mensen die dat niet begrijpen hebben iets gemist in hun opvoeding.
Ja, dat is toch gek?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:43 schreef Chai het volgende:
[..]
En dan ook nog benadrukken dat je geen held genoemd wil worden.
Dat is ook zo, maar hoor ik iemand Shit zeggen komt dat toch minder hard over als bv Kankerquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:47 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Schelden of vloeken is natuurlijk nooit netjes.
'Godver' is hier redelijk ingeburgerd. Ik werd me er van bewust toen een zakenrelatie naast me begon te bidden tijdens de lunch. Toen voelde ik me een zondaar en smerig.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:46 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ook niet zo, ik heb niet echt veel gelovigen om mij heen, en in the privacy van mijn eigen huis wil ik ook wel eens met God schelden, maar in het openbaar weet ik dat natuurlijk niet dus zal ik het ook niet gebruiken.
Hahaha, dat heb ik dan weer niet, ik ben heel overtuigd in mijn overtuiging geen overtuiging in God te hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:48 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
'Godver' is hier redelijk ingeburgerd. Ik werd me er van bewust toen een zakenrelatie naast me begon te bidden tijdens de lunch. Toen voelde ik me een zondaar en smerig.
'The fear of a name only increases fear of the thing itself'quote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:33 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
'grote K' inderdaad. Doet me denken aan Voldemort. 'hij die niet genoemd mag worden.'
Eddy Zoé ging in zijn programma schuilen bij bouwvakkers. 'Godver, wat een tyfus weer.'quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:48 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
'Godver' is hier redelijk ingeburgerd. Ik werd me er van bewust toen een zakenrelatie naast me begon te bidden tijdens de lunch. Toen voelde ik me een zondaar en smerig.
Kop houwen! stuk klapvee.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:21 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ik vind het anders behoorlijk ziek om een onbekende op straat die niets verkeerd doet aan te spreken op zijn taalgebruik. Waar bemoeit dat wijf zich mee?
Een James Bondkraagje!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:46 schreef Witchybitch het volgende:
schelden met kanker doen alleen paupers tokkies en bondkraagjes
Leuk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:19 schreef HeavensAxe het volgende:
Ze was letterlijk en figuurlijk kanker geïrriteerd.
Tsjonge jonge. Die vrouw doet gewoon wat zij denkt dat goed is, realiseert zich dat ze wel heelveel aandacht trekt en trekt haar keutel een beetje in.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarna heeft Stentor contact met haar gezocht en heeft ze gezegd dat ze geen held wil zijn. Gelukkig is ze dat hier ook niet. Hier is ze een hoer, een aandachtshoer.
Ik heb het idee dat je mijn post ietwat verkeerd interpreteert.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:53 schreef Intinn het volgende:
Tsjonge jonge. Die vrouw doet gewoon wat zij denkt dat goed is, realiseert zich dat ze wel heelveel aandacht trekt en trekt haar keutel een beetje in.
Maakt dat je meteen een aandachtshoer?
Euh.. jah. Je m' excuse.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:54 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat je mijn post ietwat verkeerd interpreteert.
Jep als je je teen stoot of zoiets dergelijks is kanker als krachtterm gebruiken niet echt iets opzienbarends, maar die blaagjes die om het woord er mee willen gooien zijn om meerdere redenen storend. M.i heeft die vrouw er prima aan gedaan om ze de kop te laten houden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Ach die koters weten niet beter moet je maar denken. Laat staan het leed overzien wat zo'n ziekte met zich meebrengt.
Normaliter gaat het na je 21e ook wel over tenzij je wellicht uit bepaalde volkswijken van Rotterdam of Den Haag komt.
Ben ook meerdere mensen verloren aan die rotziekte maar als je je hard kleine teen stoot tegen de deur eens heel hard "VERDOMME KKDEUR" roepen lucht nu eenmaal enorm op . Stom he? .
En als je dat roept denk je op dat moment echt niet letterlijk aan die ziekte of aan de mensen die je verloren hebt. Absoluut niet.
Want aandacht geven aan haar andere kind terwijl de vader bij hun zoontje in het ziekenhuis is is genoeg om een kind weg te nemen bij de moeder?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef Roces18 het volgende:
Inderdaad terekte klacht.
Moeder zit lekker op het strand, terwijl haar zoontje met kanker chemo ondergaat ergens in een ziekenhuis ver weg. Ze zouden dat kind moeten afpakken van haar
Op users met hun IQ in hun naam is het slimmer niet te reageren.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:07 schreef snakelady het volgende:
Want aandacht geven aan haar andere kind terwijl de vader bij hun zoontje in het ziekenhuis is is genoeg om een kind weg te nemen bij de moeder?
dat is niet zoquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want aandacht geven aan haar andere kind terwijl de vader bij hun zoontje in het ziekenhuis is is genoeg om een kind weg te nemen bij de moeder?
hahah , hap hap hapo haph apquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Op users met hun IQ in hun naam is het slimmer niet te reageren.
Waarom? Als je kanker als bijvoeglijk naamwoord gebruikt bij onaangename zaken, benadruk je toch juist dat het geen prettige ziekte is? Mensen die bij het horen van het woord kanker al gelijk allerlei aannames doen over de persoon die het bezigt, zouden eens in therapie moeten gaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:06 schreef royzegthoi het volgende:
Dat er hier mensen reageren die het normaal vinden dat kinderen met kanker schelden... Ongelofelijk..
Ik ben nét 22 en als ik kinderen met kanker hier en kanker daar hoor schelden zeg ik er iets vanben daarentegen geen heilige en deed het zelf vroeger ook, schaam me kapot.
Chemo?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom? Als je kanker als bijvoeglijk naamwoord gebruikt bij onaangename zaken, benadruk je toch juist dat het geen prettige ziekte is? Mensen die bij het horen van het woord kanker al gelijk allerlei aannames doen over de persoon die het bezigt, zouden eens in therapie moeten gaan.
Schelden met een woord als kanker getuigd gewoon niet van een fatsoenlijke opvoeding en is alles behalve respectvol voor je omgeving. Het woord kanker ligt lekker in de mond hé? Een stuk fijner dan kut of klote of whatever. Dit wilt niet zeggen dat je andere mensen hiermee moet lastig vallen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:12 schreef Fascination het volgende:
[..]
Waarom? Als je kanker als bijvoeglijk naamwoord gebruikt bij onaangename zaken, benadruk je toch juist dat het geen prettige ziekte is? Mensen die bij het horen van het woord kanker al gelijk allerlei aannames doen over de persoon die het bezigt, zouden eens in therapie moeten gaan.
Waarom verbaast me deze reactie nou niet van jou?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:03 schreef Roces18 het volgende:
Inderdaad terekte klacht.
Moeder zit lekker op het strand, terwijl haar zoontje met kanker chemo ondergaat ergens in een ziekenhuis ver weg. Ze zouden dat kind moeten afpakken van haar
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:22 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Waarom verbaast me deze reactie nou niet van jou?
Dat jij vroeger wel met kanker schold betekent dat je geen fatsoenlijke opvoeding hebt gekregen?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef royzegthoi het volgende:
[..]
Schelden met een woord als kanker getuigd gewoon niet van een fatsoenlijke opvoeding en is alles behalve respectvol voor je omgeving. Het woord kanker ligt lekker in de mond hé? Een stuk fijner dan kut of klote of whatever. Dit wilt niet zeggen dat je andere mensen hiermee moet lastig vallen.
Ik riep vroeger om de havenklap kanker, tot ik de leeftijd bereikte waarop ik door had wat dit voor consequenties kan hebben voor mijn omgeving. Ik zeg nog steeds weleens kanker hoor, maar dan doe ik dat in m'n hoofd
Je maakt je er te makkelijk van af. Ga er eens dieper op in. Waarom getuigt het niet van een fatsoenlijke opvoeding als je dat woord gebruikt en is het respectloos voor je omgeving? Het valt me op dat mensen die het woord als krachtterm/bijvoeglijk naamwoord afkeuren, geen inhoudelijke argumenten daarvoor kunnen aandragen. Als zo'n woord zulke sterke emoties bij je oproept, is dat een probleem dat bij jezelf ligt. Er zijn ook best woorden die voor mij een nare bijklank hebben, maar dan kan ik toch niet verwachten dat iedereen stopt met dat woord te gebruiken?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef royzegthoi het volgende:
[..]
Schelden met een woord als kanker getuigd gewoon niet van een fatsoenlijke opvoeding en is alles behalve respectvol voor je omgeving. Het woord kanker ligt lekker in de mond hé? Een stuk fijner dan kut of klote of whatever. Dit wilt niet zeggen dat je andere mensen hiermee moet lastig vallen.
Ik riep vroeger om de havenklap kanker, tot ik de leeftijd bereikte waarop ik door had wat dit voor consequenties kan hebben voor mijn omgeving. Ik zeg nog steeds weleens kanker hoor, maar dan doe ik dat in m'n hoofd

quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef royzegthoi het volgende:
Op woensdag 12 augustus 2015 18:25 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Dat jij vroeger wel met kanker schold betekent dat je geen fatsoenlijke opvoeding hebt gekregen?
slecht quoten getuigt van geen opvoedingquote:[ afbeelding ] Op woensdag 12 augustus 2015 18:19 schreef royzegthoi het volgende:
[..]
Schelden met een woord als kanker getuigd gewoon niet van een fatsoenlijke opvoeding en is alles behalve respectvol voor je omgeving. [quote][ afbeelding ]
Ik was gewoon rebels
Mij persoonlijk raak je er niet mee. Ik kan wel begrijpen dat als mensen overal maar lukraak kanker horden dit gevoelens en herinneringen kan oproepen. Uit respect zal ik het dus nooit meer als krachtterm gebruiken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:27 schreef Fascination het volgende:
[..]
Je maakt je er te makkelijk van af. Ga er eens dieper op in. Waarom getuigt het niet van een fatsoenlijke opvoeding als je dat woord gebruikt en is het respectloos voor je omgeving? Het valt me op dat mensen die het woord als krachtterm/bijvoeglijk naamwoord afkeuren, geen inhoudelijke argumenten daarvoor kunnen aandragen. Als zo'n woord zulke sterke emoties bij je oproept, is dat een probleem dat bij jezelf ligt. Er zijn ook best woorden die voor mij een nare bijklank hebben, maar dan kan ik toch niet verwachten dat iedereen stopt met dat woord te gebruiken?
Ik zei het als tiener heel vaak. Niet als er volwassenen in de buurt waren, want om de een of andere reden vond ik dat weer niet kunnen. Sowieso schold of vloekte ik niet in het bijzijn van volwassenen. Toen ik ging studeren merkte ik dat veel medestudenten me al vreemd aankeken als ik "oppleuren" gebruikte. Mede door verandering van omgeving (heb ook een aantal jaren in het buitenland gewoond) heb ik het afgeleerd. Kan me er echter niet druk om maken als anderen het er wel uitgooien. Als mensen het in een positieve context plaatsen (bv kanker lekker) vind ik dat raar, maar vaak moet ik erom lachen omdat het zo absurd is.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:31 schreef royzegthoi het volgende:
[..]
Mij persoonlijk raak je er niet mee. Ik kan wel begrijpen dat als mensen overal maar lukraak kanker horden dit gevoelens en herinneringen kan oproepen. Uit respect zal ik het dus nooit meer als krachtterm gebruiken.
Ik weet niet of je denkt dat ik me er zoveel van aantrek, maar dat is echt niet zo. Ik als sportinstructeur zal altijd de jongens (en dames) erop aanspreken wanneer zij kanker gebruiken. Ik voel me daar ook toe genoodzaakt en zal dit altijd blijven doen. Ik lig er daarentegen echt niet wakker van 's nachts hoor..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:09 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Ik zei het als tiener heel vaak. Niet als er volwassenen in de buurt waren, want om de een of andere reden vond ik dat weer niet kunnen. Sowieso schold of vloekte ik niet in het bijzijn van volwassenen. Toen ik ging studeren merkte ik dat veel medestudenten me al vreemd aankeken als ik "oppleuren" gebruikte. Mede door verandering van omgeving (heb ook een aantal jaren in het buitenland gewoond) heb ik het afgeleerd. Kan me er echter niet druk om maken als anderen het er wel uitgooien. Als mensen het in een positieve context plaatsen (bv kanker lekker) vind ik dat raar, maar vaak moet ik erom lachen omdat het zo absurd is.
Als een enkel woord zo'n sterke trigger voor iemand is, dan lijkt het me verstandig dat die persoon gaat nadenken of 'ie dat misschien kan veranderen. Je kunt jezelf op z'n minst leren om uitspraken die niet aan jou gericht zijn niet persoonlijk op te vatten. Natuurlijk kan je anderen aanspreken op hun taalgebruik, maar waarom zou je? De oplossing voor jouw probleem ligt in jouw handen.
Nee, ik die tweede alinea was niet aan jou gericht. Ik doelde op mensen die er heel erg mee zitten als er met kanker wordt gescholden. Ik had duidelijker moeten zijn, excusez-moi!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:27 schreef royzegthoi het volgende:
[..]
Ik weet niet of je denkt dat ik me er zoveel van aantrek, maar dat is echt niet zo. Ik als sportinstructeur zal altijd de jongens (en dames) erop aanspreken wanneer zij kanker gebruiken. Ik voel me daar ook toe genoodzaakt en zal dit altijd blijven doen. Ik lig er daarentegen echt niet wakker van 's nachts hoor..
Ze heeft nog een kind, een kind dat waarschijnlijk al heel veel quality time tekort komt met een broertje dat kanker heeft.... Ja werkelijk een schande dat ze met dat kind even iets leuks gaat doen om de zinnen te verzetten.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:42 schreef Ceviche het volgende:
Waarom ligt zij in het zwembad als haar zoontje op dat moment een chemokuur krijgt?
Snap dat je niet 24/7 bij hem kan zijn, tijd voor jezelf nodig hebt, maar je kan ook een dag voor of na de chemo naar het zwembad gaan... Ik kan het me niet voorstellen dat je dan niet bij je kind bent. Zelfs als de vader bij dat kind is zou ik toch liever bij huis blijven bijvoorbeeld.
Misschien is je moeder onder de indruk, wat betreft de rest van Nederland sta je vooral zelf voor lul.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:24 schreef probeer het volgende:
Maar als ik iemand flink zou willen beledigen, kan 'krijg kanker' een hele effectieve optie zijn.
Ik kan me de laatste keer dat ik iemand opzettelijk wilde kwetsen al niet meer herinneren. Ik geef verder alleen maar aan dat het een hele effectieve belediging is, getuige de reacties van mensen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:41 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Misschien is je moeder onder de indruk, wat betreft de rest van Nederland sta je vooral zelf voor lul.
Was al aan het wachten tot ik zo'n afgezaagde '06 oneliner tegen kwam.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:36 schreef LookAtMe het volgende:
Ik ben ook tegen schelden met kanker, mijn opa is er aan overleden. Hij was van de trap gekankerd.
Hart van Nederlandquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:49 schreef KillemWieft het volgende:
Ik zag haar net tijdens het zappen voorbij komen op SBS6.
SBS6quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:04 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hart van Nederland
"Er gaan inmiddels stemmen op om schelden met kanker strafbaar te maken"![]()
Dat vind ik wel ver gaan. Fatsoen kan je trouwens niet met wetten en/of justitie afdwingen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:04 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Hart van Nederland
"Er gaan inmiddels stemmen op om schelden met kanker strafbaar te maken"![]()
Dat is toch al zo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:01 schreef Pap89 het volgende:
Als schelden met KK strafbaar wordt, dan zit half rotterdam/den haag en getint Nederland zonder geld thuis
mijn opa is aan ALS overleden en mijn moeder praat erover als " de grote A"quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:01 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Misschien zijn er straks wel mensen die aanstoot nemen aan het woord 'als' omdat ze het lezen als ALS.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |