Waarschijnlijk verdient appie al zat op de mensen die extra boodschappen doen om een kaart vol te maken, of op mensen die normaal elders winkelen, maar door de actie meedoen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:52 schreef _Newman_ het volgende:
Oke mevrouw "spuit elf" natuurlijk zijn ze geen leverancier (mag ik hopen in elk geval) Maar de Ahold of de Albert Heijn zet niet zo een actie op voor Jan Joker want ze zijn geen filantropische instelling. Ben je nou echt zo dom dat er iets als gratis bestaat??
Is in Duitsland anders heel gebruikelijk. Ober neemt zelfs een rekenmachine / smartphone mee om het pp uit te rekenen en te laten pinnen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 08:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Per persoon apart af laten rekenen vind ik eigenlijk niet zo netjes. Sowieso lijkt me dat je dat van te voren moet vragen, bedragen gepersonaliseerd lijkt me helemaal geen doen, daar is het bonnetje voor.
Vandaar dat ik het niet kende en dat het in Oosterbeek wel gebeurdequote:Op maandag 24 augustus 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:
[..]
Is in Duitsland anders heel gebruikelijk. Ober neemt zelfs een rekenmachine / smartphone mee om het pp uit te rekenen en te laten pinnen.
Als ik hier in een restaurant om de rekening vraag is de eerste vraag altijd of het gezamelijk of apart moet worden afgerekend, daarna of het cash of card wordtquote:Op maandag 24 augustus 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:
[..]
Is in Duitsland anders heel gebruikelijk. Ober neemt zelfs een rekenmachine / smartphone mee om het pp uit te rekenen en te laten pinnen.
Dit bedoel ik. Overigens zijn er ook diverse bill-sharing apps (geweest). Zelfs van Hyves (Hyves afrekenen).quote:
Waarom is dat asociaal, hier in D is het de gewoonste zaak van de wereldquote:Op maandag 24 augustus 2015 19:22 schreef RobinOok het volgende:
Je mag wel apart betalen, maar dat je daar zo'n ober mee lastig valt vind ik ook asociaal.
Gewoon onderling regelen en zorgen dat er genoeg geld op tafel ligt, prima.
Toch is het in andere landen doodnormaal, en ik vermoed dat je totale tip hoger isquote:Op maandag 24 augustus 2015 19:34 schreef RobinOok het volgende:
Omdat je een ober opzadelt met jouw administratief probleem.
Stel dat ik naar een supermarkt met mijn vriendinnen, we gooien de kar vol, halen die langs de kassa en zeggen dan bij elk artikel, die is van mij, die is voor haar, die voor haar, etc.
Ik weet niet, ik vind het gewoon stom. Maar had tijdje terug een keer dat ik niet genoeg cash bij me had en tafelgenoot ook niet. Toen stelde zij voor om alletwee een deel te pinnen. Ik had het echt niet eens kunnen verzinnen, laat staan durven voorstellen, maar de bediening vond het de normaalste zaak van de wereld. Maakte wel erger mee, zeiden ze.
Mja, met de rekening delen ga ik ook wel uit van gewoon het totaal delen door het aantal eters. Wil je het echt 'eerlijk' doen dan mag je er wmb wel zelf voor zorgen dat het klopt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:34 schreef RobinOok het volgende:
Stel dat ik naar een supermarkt met mijn vriendinnen, we gooien de kar vol, halen die langs de kassa en zeggen dan bij elk artikel, die is van mij, die is voor haar, die voor haar, etc.
Ik weet niet, ik vind het gewoon stom. Maar had tijdje terug een keer dat ik niet genoeg cash bij me had en tafelgenoot ook niet. Toen stelde zij voor om alletwee een deel te pinnen. Ik had het echt niet eens kunnen verzinnen, laat staan durven voorstellen, maar de bediening vond het de normaalste zaak van de wereld. Maakte wel erger mee, zeiden ze.
Het voordeel voor Albert Heijn is klant-binding en het feit dat mensen er (on)bewust meer voor gaan kopen. De Albert Heijn vraagt de aanbieding aan de restaurants, die doen dat waarschijnlijk als promotie. Maar geloof niet dat Albert Heijn vervolgens nog eens een deel van de opbrengst vraagt.quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:52 schreef _Newman_ het volgende:
Oke mevrouw "spuit elf" natuurlijk zijn ze geen leverancier (mag ik hopen in elk geval) Maar de Ahold of de Albert Heijn zet niet zo een actie op voor Jan Joker want ze zijn geen filantropische instelling. Ben je nou echt zo dom dat er iets als gratis bestaat??
In 2 delen pinnen is echt no problem, je zou je niet bezwaard moeten voelen. Het is pas vervelend als mensen in de lounge komen borrelen, tegelijk bestellen en dan alle 10 hun eigen drankjes willen afrekenen. Naast dat het 10 minuten duurt moet je ook de rekening in je computer gaan splitsen en voor iedereen apart een bonnetje gaan uitprinten. Vervolgens hou je 2 bier, een rose en een borrelgarnituur over.quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:34 schreef RobinOok het volgende:
OMG!quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:05 schreef _Newman_ het volgende:
Op een of andere manier gaat Albert heijn hier beter van worden. Al is het niet direct dan indirect.
Ze hebben al jaren lang van die gratis wuppies maar die zijn natuurlijk niet gratis want als je bij 25 euro een wuppie krijgt en normaal doe je maar voor 20 euro boodschappen dan zijn er van die Darwin award winnaars die dan toch voor 25 euro boodschappen doen en dan denken dat ze een gratis wuppie krijgen en zo gaat het ook met restaurant tickets..
We snappen hier allemaal dat het om sigaren uit eigen doos gaat bij dat soort acties.quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:05 schreef _Newman_ het volgende:
Op een of andere manier gaat Albert heijn hier beter van worden. Al is het niet direct dan indirect.
Ze hebben al jaren lang van die gratis wuppies maar die zijn natuurlijk niet gratis want als je bij 25 euro een wuppie krijgt en normaal doe je maar voor 20 euro boodschappen dan zijn er van die Darwin award winnaars die dan toch voor 25 euro boodschappen doen en dan denken dat ze een gratis wuppie krijgen en zo gaat het ook met restaurant tickets..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |