abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155505156
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:52 schreef _Newman_ het volgende:
Oke mevrouw "spuit elf" natuurlijk zijn ze geen leverancier (mag ik hopen in elk geval) Maar de Ahold of de Albert Heijn zet niet zo een actie op voor Jan Joker want ze zijn geen filantropische instelling. Ben je nou echt zo dom dat er iets als gratis bestaat??
Waarschijnlijk verdient appie al zat op de mensen die extra boodschappen doen om een kaart vol te maken, of op mensen die normaal elders winkelen, maar door de actie meedoen.
pi_155505247
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 08:59 schreef MevrouwPuff het volgende:
Per persoon apart af laten rekenen vind ik eigenlijk niet zo netjes. Sowieso lijkt me dat je dat van te voren moet vragen, bedragen gepersonaliseerd lijkt me helemaal geen doen, daar is het bonnetje voor.
Is in Duitsland anders heel gebruikelijk. Ober neemt zelfs een rekenmachine / smartphone mee om het pp uit te rekenen en te laten pinnen.
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155505306
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:

[..]

Is in Duitsland anders heel gebruikelijk. Ober neemt zelfs een rekenmachine / smartphone mee om het pp uit te rekenen en te laten pinnen.
Vandaar dat ik het niet kende en dat het in Oosterbeek wel gebeurde :P
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:01:19 #229
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_155505358
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:

[..]

Als ik hier in een restaurant om de rekening vraag is de eerste vraag altijd of het gezamelijk of apart moet worden afgerekend, daarna of het cash of card wordt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:02:44 #230
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_155505421
De oplossing:
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_155505480
quote:
3s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:02 schreef golfer het volgende:
De oplossing:
[ afbeelding ]
Dit bedoel ik. Overigens zijn er ook diverse bill-sharing apps (geweest). Zelfs van Hyves (Hyves afrekenen).
Friettent dikke Willie, met Willie
pi_155505666
Ik vind het gewoon normaal om apart af te rekenen. Een zucht of weet ik veel als je hier om vraagt vind ik ook asociaal.

Ik heb niet altijd 1000 euro op mijn betaalrekening staan om voor een hele groep collega's in een keer af te rekenen. Als het wel mogelijk is om het in een keer te doen, doe ik dat ook liever, maar neerkijken op mensen die dat niet altijd doen of kunnen vind ik triest.
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:22:58 #233
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155506213
Je mag wel apart betalen, maar dat je daar zo'n ober mee lastig valt vind ik ook asociaal.
Gewoon onderling regelen en zorgen dat er genoeg geld op tafel ligt, prima.
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:26:12 #234
45206 Pietverdriet
pi_155506323
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:22 schreef RobinOok het volgende:
Je mag wel apart betalen, maar dat je daar zo'n ober mee lastig valt vind ik ook asociaal.
Gewoon onderling regelen en zorgen dat er genoeg geld op tafel ligt, prima.
Waarom is dat asociaal, hier in D is het de gewoonste zaak van de wereld
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:34:00 #235
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155506626
Omdat je een ober opzadelt met jouw administratief probleem.
Stel dat ik naar een supermarkt met mijn vriendinnen, we gooien de kar vol, halen die langs de kassa en zeggen dan bij elk artikel, die is van mij, die is voor haar, die voor haar, etc.

Ik weet niet, ik vind het gewoon stom. Maar had tijdje terug een keer dat ik niet genoeg cash bij me had en tafelgenoot ook niet. Toen stelde zij voor om alletwee een deel te pinnen. Ik had het echt niet eens kunnen verzinnen, laat staan durven voorstellen, maar de bediening vond het de normaalste zaak van de wereld. Maakte wel erger mee, zeiden ze.
pi_155506750
Apart afreken is niet associaal. Er word enkel gezegd dat je dat onderling moet afrekenen en dat de ober dat niet hoeft te doen en je mag wel van uit gaan dat dit niet heel ingewikkeld is aangezien je de lagere school met vlag en wimpel hebt voltooid. Ik denk dat dit in veel situaties ook gebeurt.

Aan de andere kant kan ik me best voorstellen dat je in een gezelschap bent want elkaar niet goed kent om een of andere reden en dat je graag aparte rekeningen wil. Ik zeg maar wat: een zakelijke gesprek loop niet zoals je gehoopt had en zakenrelatie zi eje nooit meer terug. Ga je dan voor hem betalen ? Nou ja waarschijnlijk niet...
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:38:14 #237
45206 Pietverdriet
pi_155506792
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:34 schreef RobinOok het volgende:
Stel dat ik naar een supermarkt met mijn vriendinnen, we gooien de kar vol, halen die langs de kassa en zeggen dan bij elk artikel, die is van mij, die is voor haar, die voor haar, etc.

Ik weet niet, ik vind het gewoon stom. Maar had tijdje terug een keer dat ik niet genoeg cash bij me had en tafelgenoot ook niet. Toen stelde zij voor om alletwee een deel te pinnen. Ik had het echt niet eens kunnen verzinnen, laat staan durven voorstellen, maar de bediening vond het de normaalste zaak van de wereld. Maakte wel erger mee, zeiden ze.
Toch is het in andere landen doodnormaal, en ik vermoed dat je totale tip hoger is
pi_155506861
quote:

Mja, met de rekening delen ga ik ook wel uit van gewoon het totaal delen door het aantal eters. Wil je het echt 'eerlijk' doen dan mag je er wmb wel zelf voor zorgen dat het klopt.
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:40:11 #239
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155506864
Ik woon niet in andere landen.
pi_155506866
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:52 schreef _Newman_ het volgende:
Oke mevrouw "spuit elf" natuurlijk zijn ze geen leverancier (mag ik hopen in elk geval) Maar de Ahold of de Albert Heijn zet niet zo een actie op voor Jan Joker want ze zijn geen filantropische instelling. Ben je nou echt zo dom dat er iets als gratis bestaat??
Het voordeel voor Albert Heijn is klant-binding en het feit dat mensen er (on)bewust meer voor gaan kopen. De Albert Heijn vraagt de aanbieding aan de restaurants, die doen dat waarschijnlijk als promotie. Maar geloof niet dat Albert Heijn vervolgens nog eens een deel van de opbrengst vraagt.
pi_155507597
quote:

In 2 delen pinnen is echt no problem, je zou je niet bezwaard moeten voelen. Het is pas vervelend als mensen in de lounge komen borrelen, tegelijk bestellen en dan alle 10 hun eigen drankjes willen afrekenen. Naast dat het 10 minuten duurt moet je ook de rekening in je computer gaan splitsen en voor iedereen apart een bonnetje gaan uitprinten. Vervolgens hou je 2 bier, een rose en een borrelgarnituur over.
We komen hard, zo hard.
pi_155507670
Op een of andere manier gaat Albert heijn hier beter van worden. Al is het niet direct dan indirect.
Ze hebben al jaren lang van die gratis wuppies maar die zijn natuurlijk niet gratis want als je bij 25 euro een wuppie krijgt en normaal doe je maar voor 20 euro boodschappen dan zijn er van die Darwin award winnaars die dan toch voor 25 euro boodschappen doen en dan denken dat ze een gratis wuppie krijgen en zo gaat het ook met restaurant tickets..
  maandag 24 augustus 2015 @ 20:10:56 #243
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_155507848
Wat weet jij toch veel, Newman. Wow, wat ben je toch knap.
pi_155507886
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:05 schreef _Newman_ het volgende:
Op een of andere manier gaat Albert heijn hier beter van worden. Al is het niet direct dan indirect.
Ze hebben al jaren lang van die gratis wuppies maar die zijn natuurlijk niet gratis want als je bij 25 euro een wuppie krijgt en normaal doe je maar voor 20 euro boodschappen dan zijn er van die Darwin award winnaars die dan toch voor 25 euro boodschappen doen en dan denken dat ze een gratis wuppie krijgen en zo gaat het ook met restaurant tickets..
OMG!

I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_155508118
En het allergekste! De hoge heren in Den Haag, doen er helemaal NIETS aan! NIETS!!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_155508212
Illuminati en Zionisme })
pi_155508698
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 20:05 schreef _Newman_ het volgende:
We snappen hier allemaal dat het om sigaren uit eigen doos gaat bij dat soort acties. ;)
Ik denk dat je het discussiepunt een beetje mist. We zijn hier geen basisschoolkindjes die nog moeten leren dat er bij GRATIS!! of KORTING!! heel vaak een addertje onder het gras schuilt. :T
pi_155509135
Nee ik snap het wel, het punt is dat mensen graag goedkoop naar een restaurant gaan maar dan vervolgens een nufiige ober krijgen die op ze neer kijkt zodra hij een AH coupon zien en de klanten niet prettig behandelen.

Misschien is er niks mis met de AH maar met het restaurant heb je daar wel is aan gedacht?

[ Bericht 3% gewijzigd door _Newman_ op 24-08-2015 20:49:13 ]
  maandag 24 augustus 2015 @ 20:44:19 #249
47102 Elvi
miemkwien
pi_155509269
Ik heb vandaag ook gezocht naar restaurants waar ik kan eten maar ik moet zeggen dat ik meer naar de cijfers/recensies kijk dan naar de euro-tekentjes.
Toevallig heb ik 2 duurdere restaurants uitgekozen _O- 1 daarvan kende ik alleen van naam maar nog nooit gegeten, de tweede alleen van het voorbijrijden :') Het derde restaurant is een Turks restaurant en ik heb nog nooit bij een Turks restaurant gegeten dus dat leek me ook wel wat :P

En als het me bevalt kom ik daar ook echt wel terug zonder de AH bonnetjes.
pi_155509649
Meestal ga ik naar restaurants omdat ik er toevalig in de buurt ben of omdat iemand mij ze aanraad om te proberen. En als ik het te duur vind ga ik er niet heen (ja ik zit deels in de bijstand, kan moeilijk naar de Librije gaan).

Ik ga sowieso tegenwoordig weinig naar restaurants tenzij ik niet hoef te betalen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')