Het klinkt vooral heel vies. Maar goed, filet americain is opzich oko vies as je omschrijft wat het is, maar ook jummy.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, ik heb ook liever the real deal
Ik heb daar echt totaal geen moeite mee. Nooit van mijn leven wil ik weer in zo'n vrouwenslangenkuil vol gejank, geschreeuw en hormonen werken. Nooooo thanksquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Shandaly, kantoren met alleen mannen hebben ook hun nadelen, hier vliegen de verbale geslachtsdelen je vaak om de oren en de platte grappen zijn veelal niet van de lucht - en ik ben toch echt geen teer zieltje![]()
Haha dat dacht ik voorheen ook altijdquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb daar echt totaal geen moeite mee. Nooit van mijn leven wil ik weer in zo'n vrouwenslangenkuil vol gejank, geschreeuw en hormonen werken. Nooooo thanks
(en ja, ik ben gekleurd door mijn ervaringen)
Ik heb een goede mix hier denk ik. Ook best veel vrouwen aanwezig, maar de collega's waar ik zelf veel mee te maken heb zijn veelal van het mannelijk geslacht.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:32 schreef MariaEtcetera het volgende:
Shandaly, kantoren met alleen mannen hebben ook hun nadelen, hier vliegen de verbale geslachtsdelen je vaak om de oren en de platte grappen zijn veelal niet van de lucht - en ik ben toch echt geen teer zieltje![]()
Ik heb hem net op. Nu wil ik meer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:22 schreef Stormqueen het volgende:
Omg, die biteswelove met banaan en walnoot is echt briljant
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:25 schreef Sarabi het volgende:
Lunch was weer erg lekkervariatie is ook overrated
Hopelijk is de pijn nu wegquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
Hier net een wortelkanaalbehandeling gehad en ik mag ff niet eten en drinkenKortom....goed voor de lijn
Jammer van de voorafgaande pijn
Meteen dubbele hartjes aanvinken!!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:09 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik heb hem net op. Nu wil ik meer.
Ik heb die ook al twee keer gegeten trouwens, is inderdaad lekker!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:25 schreef Sarabi het volgende:
Lunch was weer erg lekkervariatie is ook overrated
Nope. Napijn was te verwachten dus zo maar weer gezellig wat ibuutjes erinquote:
Smakelijkquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nope. Napijn was te verwachten dus zo maar weer gezellig wat ibuutjes erin
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nope. Napijn was te verwachten dus zo maar weer gezellig wat ibuutjes erin
Tof! Wat gaat 't worden?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:33 schreef BananaPancake het volgende:
Afspraak gemaakt voor de tattoo
Ligt ook heel erg in welk milieu je werkt. Ik heb een tijdje op een werkplaats gewerkt met wat simpelere mannen en voelde me daar echt seksueel geïntimideerd. Er werd ook echt tijdens de lunch besproken wat ze wel met me wilden doen waar ik bij zatquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik heb daar echt totaal geen moeite mee. Nooit van mijn leven wil ik weer in zo'n vrouwenslangenkuil vol gejank, geschreeuw en hormonen werken. Nooooo thanks
(en ja, ik ben gekleurd door mijn ervaringen)
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:39 schreef Artoo het volgende:
[..]
Tof! Wat gaat 't worden?En waar ga je heen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.My salvation lies in your love..
T is echt lekker! Ik had vandaag #15 crazy about mokka, yum!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:13 schreef kwakz0r het volgende:
oeh ik was geintrigeerd en nu ben ik ook lid van bites we love. man wat ziet dat er lekker uit! en ik kan die ik niet lekker eruit vind zien uitschakelen, fijn.
Wacht maar tot je die smartphone hebt, dan ga je weer over op MFPquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:57 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb een nieuwe 'fatsecret/myfitnesspall' gevonden online waar ik tot nu toe heel enthousiast over ben: https://cronometer.com/ Ik vind hem fijn overzichtelijk, vooral omdat je overal tussen je eten je eigen aantekeningen kan zetten. Je kan ook alles instellen naar je eigen wensen (prot/carb/fat ratio's, maar ook alle vitamines, mineralen, aminozuren etc). En je kan uiteraard ook je eigen (Nederlandse) voedingsmiddelen toevoegen en recepten. En hij synchroniseert automatisch met mijn fitbit
Deze werkt ook op smartphones!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:14 schreef Sunnythesun het volgende:
Wacht maar tot je die smartphone hebt, dan ga je weer over op MFP![]()
Ik vertrouwde bij myfitnesspal ook nooit wat anderen hadden toegevoegdquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Maar doet ie ook barcodes scannen? En zitten er veel NL producten al in de database??
Oh de gene die ik gecontroleerd heb klopten goedquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:45 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vertrouwde bij myfitnesspal ook nooit wat anderen hadden toegevoegdKlopte vaak helemaal niets van.
Wat teken je dan zoal aan??quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:50 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind vooral de aantekeningen tussendoor heel fijnVoor mezelf.
haha ja er is op allemaal wel iets aan te merken lijkt me iddquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:51 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken overigens aardig wat van dit soort diet-exercise trackers en ze hebben bijna allemaal wel bepaalde features die ik dan bij de ander mis. Er moet een gecombineerde komen met álle gave features
Voor vandaag heb ik:quote:
Ach zoquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor vandaag heb ik:
Nachtdienst 23:00-7:00
Slapen 9:45-18:00
Dan mijn gewicht.
Wandelen 19:40-20:20
En tussen die aantekeningen door dus wat ik heb gegeten. Maar kan dan ook bijv neerzetten dat ik uit eten ben geweest of op een verjaardag etc.
Wat hou jij veel bij!quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Voor vandaag heb ik:
Nachtdienst 23:00-7:00
Slapen 9:45-18:00
Dan mijn gewicht.
Wandelen 19:40-20:20
En tussen die aantekeningen door dus wat ik heb gegeten. Maar kan dan ook bijv neerzetten dat ik uit eten ben geweest of op een verjaardag etc.
Ik vind dit zo handiger en overzichtelijker dan een apart invulblokje voor aantekeningen.
Anders zien mijn maaltijden er zo gek uit als ik niet zeg dat ik nachtdienst hadquote:
Doe je dan niet gewoon alles invullen voor wat het qua eten is?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Anders zien mijn maaltijden er zo gek uit als ik niet zeg dat ik nachtdienst had
Ontbijten met salades, lunchen met een bord havermoutpap en zo.
Ik snap je niet?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:05 schreef Sunnythesun het volgende:
Doe je dan niet gewoon alles invullen voor wat het qua eten is?
Ik hou het alleen maar bij om te kijken of ik niet teveel/te weinig eet en of ik voldoende koolhydraten binnen krijgquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Anders zien mijn maaltijden er zo gek uit als ik niet zeg dat ik nachtdienst had
Ontbijten met salades, lunchen met een bord havermoutpap en zo.
Nou dat wat voor jou je 'lunch' is bij lunch invoeren ook al is het op het tijdstip van ontbijt of diner. enz..quote:
Nah, nu doe ik het gewoon in volgorde van tijd. Voor mij overzichtelijk en ik zie direct dat het een dag met nachtdienst was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:08 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou dat wat voor jou je 'lunch' is bij lunch invoeren ook al is het op het tijdstip van ontbijt of diner. enz..
Wehe waarom dan aantekeningen maken?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nah, nu doe ik het gewoon in volgorde van tijd. Voor mij overzichtelijk en ik zie direct dat het een dag met nachtdienst was.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:12 schreef PaarsBeestje het volgende:
Zeg Sun... jij loopt gewoon twee keer zoveel dan ik
Geen idee, bij jou zit hij om je pols natuurlijk. Ik clip de mijne vast aan mn boekband of bh-bandje. Ik weet er niet genoeg van om te kunnen zeggen of dat de metingen anders maken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]Ging ongemerkt hard vandaag.. maar ik vraag me af of hij het wasophangen niet per ongeluk als stappen heeft gerekend
en meer van dat soort dingen..
Maar de helft is het rondje met de hond he.. dat tikt nog wel aardig aan![]()
Dat ook. Je moet wel lopenquote:
Dat zijn er alweer meer dan mij hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:15 schreef PaarsBeestje het volgende:
Vandaag hier ongeveer 7.000 stappen.
Mais als groentenquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:44 schreef Stormqueen het volgende:
Dat klinkt vrij heftig, p! Geen groenten/fruit?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:48 schreef Vanyel het volgende:
valkuil is hier dat ik steeds 'vergeet' dat ik weer anders wil eten
Hoe kan dat denk je? Komen je collega's er mee aan? Lust je geen zwarte koffie? Kan je zelf geen alternatief meenemen? Kan je de automaat saboteren/uit het raam gooien/ een zoutpot er naast zetten en dat direct in de cafe choco strooien?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kom maar niet van dat cafe choco-drinken af
Mijn eigen schuldquote:Op woensdag 12 augustus 2015 00:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe kan dat denk je? Komen je collega's er mee aan? Lust je geen zwarte koffie? Kan je zelf geen alternatief meenemen? Kan je de automaat saboteren/uit het raam gooien/ een zoutpot er naast zetten en dat direct in de cafe choco strooien?
"Ik" pak het elke keer? Het klinkt meer als "De robot in mij pakt het elke keer"quote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:04 schreef PdeHoog het volgende:
Mijn eigen schuldIk pak het elke keer
De zwarte koffie is meestal niet te zuipen
Welnee, in zwarte thee zitten óók allemaal goede stofjes en nog steeds gezondquote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:33 schreef Rucola het volgende:
Ik vind zwarte thee altijd veel lekkerder, hoorde ook dat dat minder gezond is.
Maar de rest lust ik niet.
Het is een bewuste keuze. Niet dat ik op de automatische stand op de knop ramquote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:31 schreef Isabeau het volgende:
[..]
"Ik" pak het elke keer? Het klinkt meer als "De robot in mij pakt het elke keer"Doe eens stoppen of max 1x per dag of zo toestaan. Groene thee, ook heel erg lekker! Of rooibos als dat je ding is.
Water uit de automaat op mijn werk is eigenlijk niet heet genoeg voor zwarte thee, die wordt dan echt vies, maar groene thee smaakt prima
Dat klinkt alsof je het liever niet doet. Of maakt het je eigenlijk niet uit en is het daarom een bewuste keuze? Of ga ik er te lang op door?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:40 schreef PdeHoog het volgende:
Ik kom maar niet van dat cafe choco-drinken af
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:48 schreef Isabeau het volgende:
Maar...maar je schrijft:
[..]
Dat klinkt alsof je het liever niet doet. Of maakt het je eigenlijk niet uit en is het daarom een bewuste keuze? Of ga ik er te lang op door?
Dan is het een prima keusquote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:51 schreef PdeHoog het volgende:
![]()
Suikertechnisch gezien is het geen handige keuze, maar zolang ik het beperk tot die 1-2 dubbele bakken per dag ga ik het negeren heb ik besloten
Dat dus!quote:
Herkenbaarquote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:04 schreef Isabeau het volgende:
Wel waardering dat je de draad steeds goed kan oppakkenWant dat is mijn grote valkuil: als het mis gaat dan werkt dat veel te lang na.
Er zitten hier voor mij momenteel een aantal heel inspirerende en motiverende mensenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:09 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind t zo goed van je SQ, dat je al bijna een half jaar zo goed en positief bezig bent joekendoeit!
quote:"I want to inspire people. I want someone to look at me and say, 'Because of you, I didn't give up.'"
1 kg aardappelsquote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:19 schreef Unfckingtitled het volgende:
Ik kom me ook maar weer eens melden. Sinds begin dit jaar niet echt meer goed opgelet en nu zit er weer 5 kg aan van de tien die ik vorig jaar kwijt was.Eten maar weer netjes bijhouden in MFP en wellicht m'n jawbone weer onder het stof vandaan trekken.
Lijstje van vandaag:
O: Magere Kwark
T: Banaan
L: Twee bio wraps met wat gerookte kip, paprika, tomaat, ui, jalapenos en sla.
T: Nog wat inhoud van de wraps welke over was van het avondeten van gisterewaarschijnlijk iets van de 1kg aardappels die ik voor 50ct van mijn toekomstige buurman heb gekocht
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:28 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
1 kg aardappelsik krijg met veel pijn en moeite 500 gram weg
![]()
![]()
Freekeh? Dat ken ik helemaal niet, waar is het mee te vergelijken?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:55 schreef Lonaa het volgende:
Wat een mooie quote Isa.
Ik heb ontzettend spierpijn, vandaag rustdagje denk ik.
Lijstje:
O: Geroosterd brood met bietenpuree
L: koolrabi en biefstuk
T: Bosbessen smoothie.
D: Freekeh met peultjes, zoete aardappel, gerookte amandelen en tahini.
T: Een meloenEn 100 gram ham.
Nou, het gaat ook zeker niet in een keer op hoorquote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:28 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
1 kg aardappelsik krijg met veel pijn en moeite 500 gram weg
![]()
![]()
ik schrok al leesfoutjequote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik lees 'iets van de 1kg' dus niet die hele kg in 1 keer
Dit jaquote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:30 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]ik lees 'iets van de 1kg' dus niet die hele kg in 1 keer
Is een graanproduct, dus kan in het rijtje couscous, quinoa, bulgur.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:34 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Freekeh? Dat ken ik helemaal niet, waar is het mee te vergelijken?
Dit had ik precies hetzelfde inderdaad. Eigenlijk kon ook niets me motiveren om het niet te eten of meer te sporten.quote:Dat ging er ook onder andere over dat je jezelf moest afvragen of het ongezonde wat je in je mond wilde stoppen echt de moeite waard was. Zo ja, doen en genieten. Zo nee, lekker laten staan. Dat hielp bij mij toen prima. Totdat ik even niet meer zo lekker in mijn vel zat, toen kon het mij niet meer boeien.
Klinkt goed, is het gewoon in de supermarkt te koop?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Is een graanproduct, dus kan in het rijtje couscous, quinoa, bulgur.
Het zijn gebroken groene tarwedingen. Heb t ooit eens gekocht omdat het van alle hippe graanproducten de meeste eiwit bevat.
Ik zie wel een beetje op tegen het schillenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:36 schreef kwakz0r het volgende:
Voorheen schilde ik dus zo'n kilotje kruimig voor de andijviestamppot en dat ging dan met zijn tweeen bijna op.
Nu kook ik ook in 1 keer dat geschilde kilootje (dus minder dan 1 kg) en eten we dan 1 dag stamppot en 1 dag opgebakken aardappelen
Van het merk Artisan, bij de AH. Staat in het schap met al die andere zooiquote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:37 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Klinkt goed, is het gewoon in de supermarkt te koop?
Mijn vriend zal de eiwitten ook wel kunnen waarderen
Het sporten ging ik nog wel mee door. Maar door mijn blessure liep dat ook niet heel lekker. En later was ik zo moe dat het sporten ook niet goed ging. De drie weken die ik nu niet gesport heb zijn in dat opzicht heel goed geweest. En aangezien ik volgende week weer begin is het sporten dan ook wel een goede manier om mijn hoofd leeg te krijgen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:36 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Dit had ik precies hetzelfde inderdaad. Eigenlijk kon ook niets me motiveren om het niet te eten of meer te sporten.
Thanks.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:39 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Van het merk Artisan, bij de AH. Staat in het schap met al die andere zooi
En niet significant meer eiwitten ofzo hoor (en het is best wel prijzig) maar alle beetjes helpen.
Ik ging van 4 of 5 keer in de week naar 2 keer. En als ik er dan was klooide ik maar een beetje aan wat ook niet motiveertquote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:39 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Het sporten ging ik nog wel mee door. Maar door mijn blessure liep dat ook niet heel lekker. En later was ik zo moe dat het sporten ook niet goed ging. De drie weken die ik nu niet gesport heb zijn in dat opzicht heel goed geweest. En aangezien ik volgende week weer begin is het sporten dan ook wel een goede manier om mijn hoofd leeg te krijgen.
Een hele kilo is wel wat veel, maar zo'n kilozakje van de appie gaat bij mij toch altijd een heel eind op voor een stamppot hoor.. De verhouding aardappel-groente moet wel goed zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:36 schreef kwakz0r het volgende:
Voorheen schilde ik dus zo'n kilotje kruimig voor de andijviestamppot en dat ging dan met zijn tweeen bijna op.
Nu kook ik ook in 1 keer dat geschilde kilootje (dus minder dan 1 kg) en eten we dan 1 dag stamppot en 1 dag opgebakken aardappelen
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:44 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik ben gestopt met schillen. Alleen wassen, plekken eruit halen en in stukken snijden. Je kan aardappelschil gewoon eten.
Ik heb altijd nog het gevoel dat ze in de 'deukjes' nog vol zand zitten, hoe was jij ze? Gewoon onder koud water met je handen of met een borsteltje ofzo?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:44 schreef mrspoeZ het volgende:
Ik ben gestopt met schillen. Alleen wassen, plekken eruit halen en in stukken snijden. Je kan aardappelschil gewoon eten.
Ik borstel ze altijd even als ze vies zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:52 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Ik heb altijd nog het gevoel dat ze in de 'deukjes' nog vol zand zitten, hoe was jij ze? Gewoon onder koud water met je handen of met een borsteltje ofzo?
Heel goed! En herkenbaar ookquote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:11 schreef kwakz0r het volgende:
Oh dat kan ik nog steeds niet goed. Ik moet echt wegen...
Lijstje dagje Blijdorp
O twee crackers met pindakaas
T appel
L drie boterhammen met fricandeau
T iets lekkers in de dierentuin, ijsje ofzo
D tomatensoep met ballen en vermicelli, salade en een sneetje toast.
Kcal geen idee, vul het vanaf nu achteraf in. Merk dat ik weer ga puzzelen met 'wat mag ik nog' ipv volgens mijn lijstje eten...
Noh!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 08:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zitten hier voor mij momenteel een aantal heel inspirerende en motiverende mensen![]()
Ik las dit citaat vannacht en ik vond hem dus mooi
[..]
Meh, de borst wordt volgens mij niet echt meer als maagvulling gezien hier. Is echt aflopende zaak vrees ik.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:34 schreef Vanyel het volgende:
Of je kind geen vast voedsel meer geven. Komt ze het misschien weer bij jou halen.
Edit: hele late reactie op sq...
Af en toe vind ik het lekker, maar ik eet vaak gebakken aardappeltjes. Koken doe ik niet meer zo vaak, tenzij aardappelpureequote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:16 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik merk dat ik gekookte aardappelen vaak zo saai vind. En nu ik merk dat mijn kinderen dingen als mie ook heel erg lekker vinden zit ik er wel over na te denken om daar wat meer mee te koken.
Verhuizenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:24 schreef Sarabi het volgende:
Sinds het weekend een beetje mijn knop kwijt![]()
Met als excuus de rommelige dagen door het verhuizen maar dat moet geen smoesje zijn.
Vandaag dus extra goed op letten.
Ik haat hetquote:
koken is alleen wel de gezondste optiequote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
aardappelen koken, meh. Smaakloze meelballen. Je kunt er veel leukere dingen mee
Ik denk dat dat ook wel de reden is waarom ik er nooit meer mee kook.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:28 schreef Stormqueen het volgende:
aardappelen koken, meh. Smaakloze meelballen. Je kunt er veel leukere dingen mee
De calorie-armste. Maar persoonlijk liever wat minder aardappelen, dan smerige aardappelenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:34 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
koken is alleen wel de gezondste optie
Van een beetje boter ga je niet dood.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:34 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
koken is alleen wel de gezondste optie
klopt maar dat zeik ook niet. In de oven moet je er volgens mij ook nog een beetje olijfolie op kwakken toch?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Van een beetje boter ga je niet dood.
En uit de oven is ook niets mis mee.
En wat is er mis met olijfolie?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:37 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
klopt maar dat zeik ook niet. In de oven moet je er volgens mij ook nog een beetje olijfolie op kwakken toch?
Dat is ook niet persé minder gezondquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:37 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
klopt maar dat zeik ook niet. In de oven moet je er volgens mij ook nog een beetje olijfolie op kwakken toch?
het zaad vanquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is ook niet persé minder gezond
Koken is inderdaad het calorie-armst. Maar wel zo saai en smerig dat veel mensen er daardoor alsnog sauzen overheen kieperen
Ook lekker met wat bieslookquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:43 schreef Sarabi het volgende:
Over sauzen gesproken.
Vanavond netjes zelf een knoflooksausje maken van yoghurt en (goh) knoflook
ook niets dat zei ik ook nietquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En wat is er mis met olijfolie?
Ging er over dat je zegt dat het minste kcal hetzelfde is als de gezondste optie.
Goede tipquote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:44 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ook lekker met wat bieslook
hmm weet niet eigenlijk. Griekse yoghurt zou je iig kunnen proberen!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
Zou je met volle kwark lekkere sausjes kunnen maken?
Ik vind yoghurt te waterig en magere producten niet zo lekker voor dat doeleind.
Ik gebruik Griekse yoghurt, is ook wat dikker.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:50 schreef Stormqueen het volgende:
Zou je met volle kwark lekkere sausjes kunnen maken?
Ik vind yoghurt te waterig en magere producten niet zo lekker voor dat doeleind.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:40 schreef BananaPancake het volgende:
Ik ben vroeger zo doodgegooid met gekookte aardappels dat ik vrees dat ik ze nooit meer hoef.
mja als ik bij mijn ouders eet...iedere keer weer....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:05 schreef Artoo het volgende:
Gekookte aardappelen vind ik echt waardeloosIk heb dat niet meer gegeten sinds ik uit huis ben
Ik eet de aardappels gewoon niet als ze dat voorzetten.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:08 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
mja als ik bij mijn ouders eet...iedere keer weer....
jij kent mijn moeder duidelijk nietquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:10 schreef Artoo het volgende:
[..]
Ik eet de aardappels gewoon niet als ze dat voorzetten.
Dat is hier gelukkig ook het gevalquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:19 schreef BananaPancake het volgende:
Tegenwoordig maakt mij moeder geen a,g,v meer als wij komen eten. Dan kookt ze wel wat lekkerder zeg maar
Het is ook lastig, wees makkelijk voor jezelf en kies maaltijden die snel klaar zijn of van tevoren te bereiden zijn....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 10:24 schreef Sarabi het volgende:
Sinds het weekend een beetje mijn knop kwijt![]()
Met als excuus de rommelige dagen door het verhuizen maar dat moet geen smoesje zijn.
Vandaag dus extra goed op letten.
die van mij komt van een boerderij af.....dus hollandse kost....vlees, groente en aardappelsquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:19 schreef BananaPancake het volgende:
Tegenwoordig maakt mijn moeder geen a,g,v meer als wij komen eten. Dan kookt ze wel wat lekkerder zeg maar
Daar heb je helemaal gelijk inquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:22 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het is ook lastig, wees makkelijk voor jezelf en kies maaltijden die snel klaar zijn of van tevoren te bereiden zijn....
Ik ben ook een beetje de weg kwijt, deze week zou het dak worden gedaan en daar was ik helemaal op berekend, maar nu moeten ook de dakplaten vervangen worden, dus dat betekent dat ik mijn hele zolder leeg mag ruimen en op de bovenverdieping op mag slaan. Ik heb even helemaal geen regelmaat meer, best lastig.... Leidt niet tot teveel eten gelukkig, maar toch.
En misschien wel macaroni uit een pakje voor de afwisseling!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:27 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
die van mij komt van een boerderij af.....dus hollandse kost....vlees, groente en aardappels
gelukkig niet iedere keer maar zo'n beetje 8 op de 10 keer
Alleen in het weekend!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:29 schreef Artoo het volgende:
[..]
En misschien wel macaroni uit een pakje voor de afwisseling!
Zo'n etter heb ik ookquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:38 schreef BananaPancake het volgende:
Ik word al moe van agv als ik er aan denk, omdat mijn vriend misschien 5 groenten lust. De broccoli en sperziebonen komen mijn neus uit.
We hebben nu maar besloten dat ik dan voor mezelf aparte groenten zal koken. Dat ga ik waarschijnlijk ook wel doen, maar het kost wel weer extra moeite.
Vreemd genoeg is mijn moeder gevarieerder gaan koken toen ze met Sonja Bakker begonquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:37 schreef Stormqueen het volgende:
Vijf keer per week agv, 1 keer rgv (rijst met jus) en 1 keer spaghettini uit een pakje ja.
mja dankzij mijn agv opvoeding lust ik gelukkig wel zo'n beetje allesquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:41 schreef Artoo het volgende:
[..]
Zo'n etter heb ik ookSowieso geen koude groenten (dus geen enkele soort salade) en de keuze in gewone gekookte groenten of zo is ook maar beperkt omdat hij zo weinig lekker vindt. Uh
Mijn moeder al eerder, in de tijd van Montignac!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:42 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Vreemd genoeg is mijn moeder gevarieerder gaan koken toen ze met Sonja Bakker begon
Ik lust zelf ook vrij weinig groente, maar ik heb wel geleerd om bepaalde dingen te eten die ik niet heel lekker vind.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:43 schreef Ryuuzen het volgende:
[..]
mja dankzij mijn agv opvoeding lust ik gelukkig wel zo'n beetje alles![]()
alleen eet ik nu wel bijna latijd rijst of pasta met een groente die die week in de aanbieding is
Mijn moeder heeft altijd wel lekker kunnen koken, maar ze deed het denk gewoon zo omdat het toch makkelijker is met 3 kinderen. En als ik erover nadenk dat ik later 3 kinderen zou hebben, dan denk ik dat ik ook het grootste deel van de tijd gewoon makkelijk zou koken en dan is agv toch wel een gezonde optiequote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn moeder al eerder, in de tijd van Montignac!
Tegenwoordig kookt ze best goed! Of ja, kookte, ze doet het eigenlijk niet meer. Maar dat was wel het weekmenu van mijn jeugd zo ongeveer
Later eten is niet zo erg toch?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:46 schreef MariaEtcetera het volgende:
Soms voel ik me goed voorbereid en valt dat in de praktijk toch tegenZo at ik gisteren na het sporten pas rond 21:00, want mijn simpele avondmaaltijd bleek toch wat onhandiger dan gedacht (of ik was onhandiger
). Achjaaa.
Vandaag appel vergeten*is het al tijd om naar huus te gaan*
Ik zou het omkeren: jij kookt wat de pot schaft en als hij een kindermenu wil hanteren, mag 'ie het zelf bereiden....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:38 schreef BananaPancake het volgende:
Ik word al moe van agv als ik er aan denk, omdat mijn vriend misschien 5 groenten lust. De broccoli en sperziebonen komen mijn neus uit.
We hebben nu maar besloten dat ik dan voor mezelf aparte groenten zal koken. Dat ga ik waarschijnlijk ook wel doen, maar het kost wel weer extra moeite.
Haha nee, maar dan heb je daarna zo weinig aan je avondquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Later eten is niet zo erg toch?
Alleen langer in de keuken staan is niet zo leuk op dat tijdstip.
Je zou bijna denken dat ik m wel heel lief vind dat ik dit zomaar voor m wil doen hequote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het omkeren: jij kookt wat de pot schaft en als hij een kindermenu wil hanteren, mag 'ie het zelf bereiden....
Oh dat geloof ik gelijk, maar ik zou heel erg moe worden van dat soort gedoe en eentonigheid.... bovendien is het echt een kwestie van proberen en leren eten. Als ik bijvoorbeeld iemand hoor zeggen dat ze geen courgette lusten, sta ik echt zo:quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:06 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat ik m wel heel lief vind dat ik dit zomaar voor m wil doen he
Die vind ik mooiquote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:59 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou het omkeren: jij kookt wat de pot schaft en als hij een kindermenu wil hanteren, mag 'ie het zelf bereiden....
Ja dat is ook wel zo, maar op zich is hij niet zo dat hij van tevoren zegt; dat wil ik niet eten. Hij lust bijvoorbeeld geen tomaat, maar als ik een lekker recept kook waar tomaat in zit dan eet ie het wel.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik gelijk, maar ik zou heel erg moe worden van dat soort gedoe en eentonigheid.... bovendien is het echt een kwestie van proberen en leren eten. Als ik bijvoorbeeld iemand hoor zeggen dat ze geen courgette lusten, sta ik echt zo:Ik heb wel vijftig verschillende recepten met zo'n ding, kan me niet voorstellen dat ze al die dingen niet lusten....
Mijn dochtertje eet helemaal geen saus. Die eet dus droge pasta met groenten, sate zonder satesaus, haar curry bestaat uit droge rijst met groenten en vlees/vis.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:00 schreef Unfckingtitled het volgende:
Die aardappeltrauma's
Een van mijn weinige trauma's is spaghetti/macaroni met kaassaus (die je normaal over je broccoli of bloemkool gooit, je weet wel) en verder niks. Omdat ik (vroeger) geen tomatensaus lustte.
Ik eet nu dus vrijwel nooit spaghetti of macaroniWel alle andere soorten pasta, met tomatensaus overigens.
doe mij zo'n kind!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:16 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Mijn dochtertje eet helemaal geen saus. Die eet dus droge pasta met groenten, sate zonder satesaus, haar curry bestaat uit droge rijst met groenten en vlees/vis.
Het zou de structuur van de courgette kunnen zijn? Rauwe/gebakken courgette lust ik ook niet echt maar gepureerd als soep vind ik het fantastischquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Oh dat geloof ik gelijk, maar ik zou heel erg moe worden van dat soort gedoe en eentonigheid.... bovendien is het echt een kwestie van proberen en leren eten. Als ik bijvoorbeeld iemand hoor zeggen dat ze geen courgette lusten, sta ik echt zo:Ik heb wel vijftig verschillende recepten met zo'n ding, kan me niet voorstellen dat ze al die dingen niet lusten....
Nou, handig is het niet hoor. Vooral als je buiten de deur eet niet. De kindermenu's die niet bestaan uit kip, patat en appelmoes (maffe kind eet als ze mag kiezen ook liever geen patat. Welk ander kind van 3,5 eet nou liever gepofte aardappel dan patat?!) zijn vaak spaghetti bolognese (= saus), sate (=saus) of zalm (met vaak saus). Dus we vragen voor het bestellen al maar vast wat er geserveerd kan worden zonder saus en laten haar daar dan maar uit kiezen.quote:
Structuur is heel belangrijk voor het wel of niet lusten van iets. Mijn vriend heeft dat met peer: het korrelige van verse puur of perensap vind-ie zo vreselijk smerig. Maar perenijsjes van festini gaan er bijvoorbeeld wel goed in.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het zou de structuur van de courgette kunnen zijn? Rauwe/gebakken courgette lust ik ook niet echt maar gepureerd als soep vind ik het fantastisch
Ik ben wel blij dat mijn moeder gewoon kon koken als ik hier zo meeleesMoeder van vriendlief kookt ook heel goed (veel Franse invloeden) dus samen kunnen we ook goed op smaak koken. Ik las laatst in het Hello Fresh topic dat er mensen zijn die nog nooit verse knoflook in hun handen hebben gehad, dat snap ik echt niet
Of nog nooit witte wijnazijn hebben gekocht, waar maken zij dan hun saladedressing van?
Wat dat betreft heb ik wel een goede opvoeding met veel verse producten en weinig uit potjes en pakjes
Dat met peer heb ik ook! De structuur is vreselijk maar de smaak zo lekker. Perenijsjesquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:27 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Structuur is heel belangrijk voor het wel of niet lusten van iets. Mijn vriend heeft dat met peer: het korrelige van verse puur of perensap vind-ie zo vreselijk smerig. Maar perenijsjes van festini gaan er bijvoorbeeld wel goed in.
Ik ben zelf qua eten echt een vuilnisvat. Ik lust echt bijna alles. Alleen gekookte bieten hoef ik niet.
Oh, en koriander. Ook al zit er maar 1 blaadje ergens doorheen, dan vind ik het vies.
Mooiquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:25 schreef MaJo het volgende:
Streefgewichtjurkje gespothttps://topvintage.nl/nl/(...)flare-dress-in-black
Dus er is altijd wel een bereiding te vinden die je lust. Maar nou is het niet zo erg als je dat met één groente hebt, die kun je gewoon overslaan, maar als de dingen die je wel lust op één hand te tellen zijn, dan zou ik toch verder experimenteren.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het zou de structuur van de courgette kunnen zijn? Rauwe/gebakken courgette lust ik ook niet echt maar gepureerd als soep vind ik het fantastisch
Mijn moeder kan en kon echt niet koken, had een uiterst beperkt repertoire en gewoon geen enkele interesse, als het maar doodgekookt is. Nu voor zichzelf kookt ze ook niet, maar graast ze de hele avond voor de tv: dan weer wat fruit, zoutjes (3 pakjes voor 1 euro), nog wat fruit, chips, stukje worst, enzovoort.quote:Ik ben wel blij dat mijn moeder gewoon kon koken als ik hier zo meeleesMoeder van vriendlief kookt ook heel goed (veel Franse invloeden) dus samen kunnen we ook goed op smaak koken. Ik las laatst in het Hello Fresh topic dat er mensen zijn die nog nooit verse knoflook in hun handen hebben gehad, dat snap ik echt niet
Of nog nooit witte wijnazijn hebben gekocht, waar maken zij dan hun saladedressing van?
Wat dat betreft heb ik wel een goede opvoeding met veel verse producten en weinig uit potjes en pakjes
Ja he?quote:
Mits je de smaak aankanquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:45 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dus er is altijd wel een bereiding te vinden die je lust. Maar nou is het niet zo erg als je dat met één groente hebt, die kun je gewoon overslaan, maar als de dingen die je wel lust op één hand te tellen zijn, dan zou ik toch verder experimenteren.
[..]
Mijn moeder kan en kon echt niet koken, had een uiterst beperkt repetoir en gewoon geen enkele interesse, als het maar doodgekookt is. Nu voor zichzelf kookt ze ook niet, maar graast ze de hele avond voor de tv: dan weer wat fruit, zoutjes (3 pakjes voor 1 euro), nog wat fruit, chips, stukje worst, enzovoort.
Pindasaus?quote:
De geur van kapotgekookte rode koolquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:47 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja he?
[..]
Mits je de smaak aankanDe smaak van rode kool vind ik echt heel smerig, denk dat het een jeugdtrauma is. Als ik het al ruik ga ik kokhalzen
Uit eten? Dat is eten zonder een sigaretje tussen de happen door? No way!quote:Wel zonde van je moeder, al heeft ze zelf niet door wat ze mist waarschijnlijkHoudt zeker ook niet van uit eten gaan want dat is allemaal veel te apart?
Ik had tot een jaar geleden ook nog nooit verse knoflook gebruikt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ben wel blij dat mijn moeder gewoon kon koken als ik hier zo meeleesMoeder van vriendlief kookt ook heel goed (veel Franse invloeden) dus samen kunnen we ook goed op smaak koken. Ik las laatst in het Hello Fresh topic dat er mensen zijn die nog nooit verse knoflook in hun handen hebben gehad, dat snap ik echt niet
Ohja, dat dus. Elke zaterdag was frituurdag (soms gehaald, vaak zelf in de pan gepleurd), zondag inderdaad soep met brood(je kroket) en op woensdag ivm sport van mijn broertjes altijd pizza.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:48 schreef douche-eendje het volgende:
Eettrauma's, jup hier ook. Agv, op zaterdag 'makkelijk ' = lees pizza of snackbar. Zondag soep met brood. Op de camping met 'pannen', bewerkt vlees, halfgare krieltjes en sperziebonen uit blik en dat vergezeld met teveel matige olijfolie. Ik kan nog wel even doorgaan met ranzige combinaties.
Mn moeder eet nu door de scheiding allesbehalve gezond, maar als het goed is krijgt ze binnenkort een kook/voedingscursus.
Ja dit dus. Ik kan echt niemand de schuld geven van het feit dat ik te zwaar ben geworden. Dat heb ik echt helemaal zelf gedaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:14 schreef Stormqueen het volgende:
Ohja, dat bewegen. Mijn ouders hebben nooit gesport. Mijn vader ging een maand voor zijn jaarlijkse conditietest wel hardlopen, maar dat was het dan ook. Als wij ergens "op" wilden, dan werd er alleen maar gezucht en gekreund en beren op de weg gezien (kost geld, halen en brengen, over een week vind je het toch niet meer leuk, etc).
Ik was ook een boeken- en knutselkind, dus effectief was mijn enige lichaamsbeweging de twee uur per week gym op school. Waar ik, begrijpelijk ook, nooit gekozen werd dus alsnog niet bewoog
En dat ging allemaal prima op het menu van gekookte aardappelen, een half tartaartje en een schep spinazie, maar als je dus gaat puberen / op jezelf gaat en onbeperkt toegang hebt tot chips en kaas, gaat dat niet meer zo prima
Dat ga ik bij mijn kind(eren) dus structureel anders doen.
En dit herken ik ook helemaal.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb vanuit huis echt meegekregen dat je jezelf beloont met etenIets goed gedaan? Hoppa, daar kwamen de slechte dingen op tafel (en niet met een klein schaaltje tegelijkertijd zeg maar).
Daarnaast heb ik ook wel wat Banana boven me zegt. Ik woog 63 kilo met 1.70 en ik ben altijd te dik genoemd. Ik had gewoon op jonge leeftijd al rondingen. Dat heb ik op 14/15 jarige leeftijd al helemaal aan gort gedieet. Als ik mezelf terug zie op oude foto's was er echt helemaal niets mis met me. Dat vind ik echt wel een beetje verdrietig, want het had ook enorme gevolgen voor m'n zelfbeeld.
Ik herken jouw verhaal dan weer heel ergquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dit herken ik ook helemaal.
Mijn moeder was ook ALTIJD "aan de lijn". Werkelijk.
Haha jaaaa hele kant van mamma's familie hier! Op verjaardagen: "Hoeveel ben jij afgevallen?" "Ik probeer nu dieet zus en zo..."quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:32 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En dit herken ik ook helemaal.
Mijn moeder was ook ALTIJD "aan de lijn". Werkelijk.
Jeuj!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:06 schreef Lonaa het volgende:
Overigens heb ik zonet een jas gekocht. Tweedehands, 19 euro, voor de herfst/winter. Grijzige trenchcoat in *trommelgeroffel* maat 42.![]()
![]()
Hij zit wel een beetje strak/krap, (hij kan wel dicht en de streepjes lopen dan nog recht) dus tegen de tijd dat ik m weertechnisch aankan moet ie ongetwijfeld goed passen.
42!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:06 schreef Lonaa het volgende:
Overigens heb ik zonet een jas gekocht. Tweedehands, 19 euro, voor de herfst/winter. Grijzige trenchcoat in *trommelgeroffel* maat 42.![]()
![]()
Hij zit wel een beetje strak/krap, (hij kan wel dicht en de streepjes lopen dan nog recht) dus tegen de tijd dat ik m weertechnisch aankan moet ie ongetwijfeld goed passen.
Ja! Ik vind mn nieuwe maat nog steeds moeilijk, kan me ook niet voorstellen dat het 'past'. In mijn hoofd zeg ik dan dat deze jas gewoon wat groot valt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
maat 42 Lonaa! Dat moet wel een kick geven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Dat zal best maar boeiend. Er staat 42 in je jas.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:09 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja! Ik vind mn nieuwe maat nog steeds moeilijk, kan me ook niet voorstellen dat het 'past'. In mijn hoofd zeg ik dan dat deze jas gewoon wat groot valt.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:10 schreef Lonaa het volgende:
Voor het visuele idee:Er groeit een hont uit je kont!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Er groeit een hont uit je kont!En ik maar denken waarom ik niet afval.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
Mijn rokjes in maat 46 zijn ook eigenlijk allemaal te groot, dus volgens mij ga ik echt richting 44/42quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat zal best maar boeiend. Er staat 42 in je jas.![]()
![]()
hehehe ja, da's gewoon een reguliere maat. Sterker nog, dat verkopen ze bij Zara en Vero Moda. Nu krijg je keuzestress jongequote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:12 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mijn rokjes in maat 46 zijn ook eigenlijk allemaal te groot, dus volgens mij ga ik echt richting 44/42Ik vind het maar moeilijk.
I know.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hehehe ja, da's gewoon een reguliere maat. Sterker nog, dat verkopen ze bij Zara en Vero Moda. Nu krijg je keuzestress jonge
Wow 42!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:06 schreef Lonaa het volgende:
![]()
Voor het visuele idee:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
Ik denk dat ouders daar vaak niets aan kunnen doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:04 schreef Lonaa het volgende:
Poeh, wel heftige verhalen hier. Ik ben normaal met eten opgegroeid van huis uit. AVG, pasta, nasi en op zondag patat/pizza/chinees. Op zaterdagavond een bakje chips, na school limonade met een koekje/snoepje, tussen de middag brood.
Mijn eetstoornis kwam al wel vrij vroeg, maar stiekem, en ik denk niet dat mijn ouders daar iets aan konden doen.
TE Herkenbaar iddquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik denk dat ouders daar vaak niets aan kunnen doen.
Mijn moeder heeft er alleen zo stelselmatig aan gewerkt om mijn zelfvertrouwen en zelfbeeld kapot te maken, dat ik er echt niet tegen gewapend was. Toevallig kwam ik gister weer een foto van mezelf tegen: nu zie ik een meisje met een perfect figuur, maar toen ik dat figuur had en in de spiegel keek, hoorde ik mijn moeder 'je bent een vies, vet varken' zeggen. En dat is echt gewoon zo ontzettend niet waar, er zat geen grammetje teveel op...
Als je zoiets tegen je kind zegt, of tegen wie dan ook, ben je in mijn ogen (sorry) psychisch niet gezond. Al is iemand dik. Ik snap dat echt niet.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft er alleen zo stelselmatig aan gewerkt om mijn zelfvertrouwen en zelfbeeld kapot te maken, dat ik er echt niet tegen gewapend was. Toevallig kwam ik gister weer een foto van mezelf tegen: nu zie ik een meisje met een perfect figuur, maar toen ik dat figuur had en in de spiegel keek, hoorde ik mijn moeder 'je bent een vies, vet varken' zeggen. En dat is echt gewoon zo ontzettend niet waar, er zat geen grammetje teveel op...
Zei je moeder dat letterlijk tegen je? Ook al was je 100 kilo te zwaar, hoort ze dat natuurlijk nooit zo te zeggenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
ach moeders bedoelen het vaak ook gewoon goed hoor..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef Rucola het volgende:
[..]
Als je zoiets tegen je kind zegt, of tegen wie dan ook, ben je in mijn ogen (sorry) psychisch niet gezond. Al is iemand dik. Ik snap dat echt niet.
letterlijk niet nee..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:22 schreef Shandaly het volgende:
Ik kan me niet voorstellen hoe je "je bent een vies, vet varken" goed zou kunnen bedoelen...
Dat herken ik ook wel bij mijn moeder, alleen bracht ze het niet altijd even handigquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:23 schreef Barreltje het volgende:
[..]
letterlijk niet nee..
wel de wil om je kind slank/ gezond te laten zijn / blijven..
Ja, letterlijk. En dat bedoelde ze ook niet goed, dat bedoelde ze gemeen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Zei je moeder dat letterlijk tegen je? Ook al was je 100 kilo te zwaar, hoort ze dat natuurlijk nooit zo te zeggen
Nee, ik snap dat ook niet, maar ik ben inmiddels gestopt met mijn pogingen mijn moeder te doorgronden. Of ze ziek is weet ik niet, narcistisch wel, maar het is haar keuze geweest om haar kind vanaf het moment dat het 'afhankelijke baby' af was lichamelijk en geestelijk te mishandelen, ze had ook hulp kunnen zoeken en dat reken ik haar zwaar aan. Plus dat ze ook nu nog doorgaat met zwartmaken. Inmiddels gelooft niemand haar meer.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:18 schreef Rucola het volgende:
[..]
Als je zoiets tegen je kind zegt, of tegen wie dan ook, ben je in mijn ogen (sorry) psychisch niet gezond. Al is iemand dik. Ik snap dat echt niet.
Jeetje wat heftig zeg. Ik kan me er niets bij voorstellen. Heb je nog contact met je moeder?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, letterlijk. En dat bedoelde ze ook niet goed, dat bedoelde ze gemeen.
[..]
Nee, ik snap dat ook niet, maar ik ben inmiddels gestopt met mijn pogingen mijn moeder te doorgronden. Of ze ziek is weet ik niet, narcistisch wel, maar het is haar keuze geweest om haar kind vanaf het moment dat het 'afhankelijke baby' af was lichamelijk en geestelijk te mishandelen, ze had ook hulp kunnen zoeken en dat reken ik haar zwaar aan. Plus dat ze ook nu nog doorgaat met zwartmaken. Inmiddels gelooft niemand haar meer.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:29 schreef Unfckingtitled het volgende:
[..]
Jeetje wat heftig zeg. Ik kan me er niets bij voorstellen. Heb je nog contact met je moeder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door miss_dynastie op 12-08-2015 14:46:26 ]
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of course life's a bitch. If it was a slut, it would be easy.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:13 schreef Lonaa het volgende:
Miss_D
Ik ben zo blij dat ik dat niet meegekregen heb thuis. Mijn moeder heeft me zelfs, als 8 jarige, ooit eens voor de spiegel gezet en gezegd, dit ben jij, en jij bent mooi. Maar dat hielp ook niet. Zelfbeeld was toen al stuk.
Mja. En nog steeds, ondanks duizend miljoen therapie. Ik ga komende maand nog eens PMT proberen, maar dan heb ik alles ook wel zo een beetje gehad.quote:
Check.. Wel vrijdag-ovenfrietjes.. een paar, met salade en gezondheid er bij. Doe ik nu vaak nogquote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:22 schreef Rucola het volgende:
Op zondag patat, pizza en zooi heb ik nooit begrepen btw. Heb t wel altujd gewild als kind, maar helaas.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Mja. En nog steeds, ondanks duizend miljoen therapie. Ik ga komende maand nog eens PMT proberen, maar dan heb ik alles ook wel zo een beetje gehad.
Voor het visuele idee:Die is tof!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En staat je goed
![]()
Bij mij was het meer mn vader die af en toe opmerkingen maakte. Mijn moeder deed dat nooit, ze is zelf ook te zwaar en zei juist altijd dat ze zo ggemotiveerd werd als ik afviel.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:13 schreef Lonaa het volgende:
Miss_D
Ik ben zo blij dat ik dat niet meegekregen heb thuis. Mijn moeder heeft me zelfs, als 8 jarige, ooit eens voor de spiegel gezet en gezegd, dit ben jij, en jij bent mooi. Maar dat hielp ook niet. Zelfbeeld was toen al stuk.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:33 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ow mag dat niet meer 2x per week?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:13 schreef Stormqueen het volgende:
Niks mis met af en toe pizza.
Veel mis met 1 grote pizza in je eentje, met wijn, bier, ijs etc
ik heb zin om me daar nu in te wentelenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:13 schreef Stormqueen het volgende:
Niks mis met af en toe pizza.
Veel mis met 1 grote pizza in je eentje, met wijn, bier, ijs etc
Dan heeft mijn vriend meer om van te houdenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:15 schreef Stormqueen het volgende:
Alles mag, maar daarvan word je wel dik(ker)
hoe lang ben je bezig met afvallen nu?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:16 schreef Rucola het volgende:
Ik heb de laatste tijd zoveel zin in ongezonde dingen en ik blijf me afvragen waar het vandaan komt. Denk bijna dat ik een suikerverslaving heb, maar vervelend is die drang wel heel heel heel erg. Wil nu ik vrij ben ook echt bijna naar de supermarkt voor een reep chocolade of zo. Maar ik doe het niet, zeg ik steeds tegen mezelf
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan heeft mijn vriend meer om van te houden
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dikke mensen zijn gezelliger?
Sorry
Vorig jaar rond deze tijd ben ik begonnen. En de laatste 2 maanden is het helemaal mis. Kan er soms wel om huilen, het lukt gewoon niet meer ofzo. En wat voor reden ik ook probeer te zoeken, ik weet het echt niet. Het gekke is dat ik de hele tijd zin heb in dit en dat.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:19 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
hoe lang ben je bezig met afvallen nu?
Dan zit je waarschijnlijk overall niet zo lekker in je vel. Een suikerverslaving ontstaat niet zomaar uit het niets en is ook wel een beetje een hoax denk ikquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:25 schreef Rucola het volgende:
[..]
Vorig jaar rond deze tijd ben ik begonnen. En de laatste 2 maanden is het helemaal mis. Kan er soms wel om huilen, het lukt gewoon niet meer ofzo. En wat voor reden ik ook probeer te zoeken, ik weet het echt niet. Het gekke is dat ik de hele tijd zin heb in dit en dat.
Ja, met slasaus uit een fles hèquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:23 schreef MaJo het volgende:
Don't like coriander? The reason could be in your genesquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:27 schreef SummerBreeze het volgende:
Oh, en koriander. Ook al zit er maar 1 blaadje ergens doorheen, dan vind ik het vies.
Dit heb ik al zo vaak in de dieettopics terug gezien en gaat ook absoluut voor mij opquote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:27 schreef PaarsBeestje het volgende:
Daarnaast heb ik ook wel wat Banana boven me zegt. Ik woog 63 kilo met 1.70 en ik ben altijd te dik genoemd. Ik had gewoon op jonge leeftijd al rondingen. Dat heb ik op 14/15 jarige leeftijd al helemaal aan gort gedieet. Als ik mezelf terug zie op oude foto's was er echt helemaal niets mis met me. Dat vind ik echt wel een beetje verdrietig, want het had ook enorme gevolgen voor m'n zelfbeeld.
Ja, straks houdt ie helemaal niet meer van me en gaat ie een ander dikkerdje zoeken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja Lonaa. Je bent al je awesomeness aan het verbranden. Zondaar!
Eigenlijk wel ja.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:28 schreef Isabeau het volgende:
We moeten onze verhalen bundelen en alle pubermeisjes van Nederland waarschuwen!
Ze geloven ons toch nietquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:32 schreef Lonaa het volgende:
Eigenlijk wel ja.
Ik ben nooit heel erg slank geweest en werd ook nog eens vroeg volwassen, maar had, eigenlijk, toen een prachtig figuur. En dat zie ik nu pas.
En de ironie is dat dikke kinderen nu juist veel 'gewoner' zijn dan toen ik klein was.. Qua hoeveel het er zijn dus..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze geloven ons toch nietEn wat nog triester is denk ik, is dat slank zijn volgens mij nòg belangrijker is geworden voor tieners dan toen ik jong was.
Ik werd wel gepest ook. En ik was niet eens te zwaar.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze geloven ons toch nietEn wat nog triester is denk ik, is dat slank zijn volgens mij nòg belangrijker is geworden voor tieners dan toen ik jong was.
Hier in de buurt zijn het er echt heel veel, maar dat zal misschien iets met opleiding/inkomen te maken hebben, daar is toch een relatie tussen, of heb ik dat verkeerd onthouden?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:34 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
En de ironie is dat dikke kinderen nu juist veel 'gewoner' zijn dan toen ik klein was.. Qua hoeveel het er zijn dus..
Nee dat klopt welquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier in de buurt zijn het er echt heel veel, maar dat zal misschien iets met opleiding/inkomen te maken hebben, daar is toch een relatie tussen, of heb ik dat verkeerd onthouden?
Ja klopt, die relatie bestaat idd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:35 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Hier in de buurt zijn het er echt heel veel, maar dat zal misschien iets met opleiding/inkomen te maken hebben, daar is toch een relatie tussen, of heb ik dat verkeerd onthouden?
Dat weet ik wel zeker. Als ik alleen al zie hoe vaak hier op FOK met termen als "vies dik" wordt gegooid, hoe erg celebs worden neergeknuppeld als er een huidrolletje te zien is op de foto of 1 putje in een been (ze is wel dik geworden he??), jongens die denken dat pornosterren de standaard zijn voor een vrouw, etc. Dan is die druk dankzij het wonderschone internet nog honderd keer groter.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het lijkt ook steeds eerder te beginnenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kijk ook wel eens naar wat deze gezinnen kopen bij de supermarkt. Huul'nquote:
Hier lopen ze er net zo bij als hun moeders. Panterprintje, wit, blote buik, strakke broek, alles.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Als ik alleen al zie hoe vaak hier op FOK met termen als "vies dik" wordt gegooid, hoe erg celebs worden neergeknuppeld als er een huidrolletje te zien is op de foto of 1 putje in een been (ze is wel dik geworden he??), jongens die denken dat pornosterren de standaard zijn voor een vrouw, etc. Dan is die druk dankzij het wonderschone internet nog honderd keer groter.
Zelfs kinderkleding is tegenwoordig al sexy
Ze worden er ook con-stant aan blootgesteld door alle vrouwen om zich heen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:36 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het lijkt ook steeds eerder te beginnen![]()
Meisjes van 6, 7 jaar die het onderling over hun te dikke buikje hebben....
Ik hoop toch altijd nog dat ze in het echt niet zo denken....quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat weet ik wel zeker. Als ik alleen al zie hoe vaak hier op FOK met termen als "vies dik" wordt gegooid, hoe erg celebs worden neergeknuppeld als er een huidrolletje te zien is op de foto of 1 putje in een been (ze is wel dik geworden he??), jongens die denken dat pornosterren de standaard zijn voor een vrouw, etc. Dan is die druk dankzij het wonderschone internet nog honderd keer groter.
Zou jij de lijn kunnen trekken tussen normaal en abnormaal als je veertien bent en dat alles is wat je op internet leest?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik hoop toch altijd nog dat ze in het echt niet zo denken....
Is ook zoquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ze worden er ook con-stant aan blootgesteld door alle vrouwen om zich heen.
Of es een rondje populaire blogs doen. Kinderen lezen dat al. Alles draait om uiterlijk.Echt, alles.
Ben al lang blij dat we hier er weer gewoon over kunnen hebben.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:38 schreef Lonaa het volgende:
Ik verwacht nu eigenlijk een GYM-huilie die gaat zeggen dat we allemaal alleen maar jaloers zijn.
Ik zag vandaag een donker meisje van misschien 5 jaar oud in een héél kort spijkerbroekje met rafels waar de ronding van haar billen net onderuit kwam. Ik vroeg me af of ik nou gek was, maar ik zou mijn kind dat nooit hebben aangetrokken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:35 schreef Stormqueen het volgende:
Zelfs kinderkleding is tegenwoordig al sexy
Ik hoop het heel hard...maar ik zou ook bang zijnquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zou jij de lijn kunnen trekken tussen normaal en abnormaal als je veertien bent en dat alles is wat je op internet leest?
Ik ben er echt vreselijk bang voor. Mijn kind op straat loslaten vind ik geen probleem. Mijn mooie, perfecte dochter op internet loslaten... ik huil nu al van binnen.
Ja, dat.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Zou jij de lijn kunnen trekken tussen normaal en abnormaal als je veertien bent en dat alles is wat je op internet leest?
Ik ben er echt vreselijk bang voor. Mijn kind op straat loslaten vind ik geen probleem. Mijn mooie, perfecte dochter op internet loslaten... ik huil nu al van binnen.
Ik heb daar ook eens op gelet ja. It's sadquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:36 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik kijk ook wel eens naar wat deze gezinnen kopen bij de supermarkt. Huul'n
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |