Das niet helemaal waar. Seks met een minderjarige (onder de 16) is altijd strafbaar, ongeacht of het vrijwillig was. De rechter zal dan ook altijd een straf opleggen, maar dat kan in gevallen waar het vrijwillig was ook een voorwaardelijke straf zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet volgens de link in de post die je quote:
[..]
In dit geval hadden de ouders waarschijnlijk geen aangifte gedaan, en zelfs als dat wel was gebeurd had de rechter waarschijnlijk bepaald dat er niets aan de hand was omdat beide partijen hebben aangegeven dat de seks vrijwillig was en dat ze gelogen had over haar leeftijd.
Nee, de Nederlandse wet bevat daadwerkelijk een afwijkende regeling voor de leeftijdsgroep 12-16. "Tuchtige" seks is toegestaan met die groep; wat precies "tuchtig" is mag de rechter per geval bepalen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Das niet helemaal waar. Seks met een minderjarige (onder de 16) is altijd strafbaar, ongeacht of het vrijwillig was.
http://www.destentor.nl/r(...)rkrachting-1.3180684quote:De rechtbank in Zutphen heeft een 18-jarige jongen uit Tonden (buurtschap bij Brummen) vrijgesproken van verkrachting en seks met een minderjarig meisje.
[..]
Volgens het meisje was er sprake van onvrijwillige seks; de jongen ontkende in alle toonaarden. De officier van justitie kon de onvrijwillige seks niet bewijzen. Wel werd een straf geëist voor ontucht met een minderjarige. De rechtbank ging hier niet mee akkoord, omdat het onderlinge leeftijdsverschil te klein zou zijn.
Volgens mij is dit niet meer zo, mits 1 van de 2 boven die 16 is. Was wel zo, uit mijn hoofd is dat in 2003 veranderd.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, de Nederlandse wet bevat daadwerkelijk een afwijkende regeling voor de leeftijdsgroep 12-16. "Tuchtige" seks is toegestaan met die groep; wat precies "tuchtig" is mag de rechter per geval bepalen.
Dit is juist in 2003 toegevoegdquote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet meer zo, mits 1 van de 2 boven die 16 is. Was wel zo, uit mijn hoofd is dat in 2003 veranderd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |