quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:09 schreef gosschalks het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat ik op dikke negerinnen van 40+ val.
Hij was 19(volwassen) en dat meisje 14. Dan ben je per definitie schuldig aan ontucht. Wij kennen hetzelfde systeem behalve dan dat register.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:09 schreef gosschalks het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik geloof dat Zach in Nederland niet vervolgd zou zijn geweest, omdat je in Nederland kennelijk alleen vervolgd wordt als volwassene (al denk ik dat een 19-jarige ook weer anders is dan bijv. een 30+'er) die seks heeft met iemand tussen de 12 en 16, als de ouders aangifte zouden doen doen http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?779. Ik denk ook dat de rechter in Nederland wel vatbaar zou zijn geweest voor het feit dat het meisje zich voordeed als een 17-jarige, maar dat weet je nooit van te voren. Ik bedoelde dat wij 'statutory rape' niet kennen in de Amerikaanse vorm, dat je in sommige staten als 18-jarige veroordeeld kan worden vanwege seks met je 17-jarige vriendin. Zach zou verder niet het probleem hebben gehad van dat register, want dat kennen we bij mijn weten ook niet in die vorm.
Ik ben in ieder geval blij dat ik op dikke negerinnen van 40+ val.
Niet volgens de link in de post die je quote:quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:30 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij was 19(volwassen) en dat meisje 14. Dan ben je per definitie schuldig aan ontucht.
In dit geval hadden de ouders waarschijnlijk geen aangifte gedaan, en zelfs als dat wel was gebeurd had de rechter waarschijnlijk bepaald dat er niets aan de hand was omdat beide partijen hebben aangegeven dat de seks vrijwillig was en dat ze gelogen had over haar leeftijd.quote:Tussen de 12 en 16 jaar ligt dat wat anders. Als er seks plaatsvindt met iemand die ouder is, dan kunnen de ouders daarvan aangifte doen. Het betrokken meisje moet dan ook worden gehoord door de politie en uiteindelijk zal een rechter uitmaken of het strafbaar is wat er is gebeurd. Dat is afhankelijk van de situatie.
Das niet helemaal waar. Seks met een minderjarige (onder de 16) is altijd strafbaar, ongeacht of het vrijwillig was. De rechter zal dan ook altijd een straf opleggen, maar dat kan in gevallen waar het vrijwillig was ook een voorwaardelijke straf zijn.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Niet volgens de link in de post die je quote:
[..]
In dit geval hadden de ouders waarschijnlijk geen aangifte gedaan, en zelfs als dat wel was gebeurd had de rechter waarschijnlijk bepaald dat er niets aan de hand was omdat beide partijen hebben aangegeven dat de seks vrijwillig was en dat ze gelogen had over haar leeftijd.
Nee, de Nederlandse wet bevat daadwerkelijk een afwijkende regeling voor de leeftijdsgroep 12-16. "Tuchtige" seks is toegestaan met die groep; wat precies "tuchtig" is mag de rechter per geval bepalen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:04 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Das niet helemaal waar. Seks met een minderjarige (onder de 16) is altijd strafbaar, ongeacht of het vrijwillig was.
http://www.destentor.nl/r(...)rkrachting-1.3180684quote:De rechtbank in Zutphen heeft een 18-jarige jongen uit Tonden (buurtschap bij Brummen) vrijgesproken van verkrachting en seks met een minderjarig meisje.
[..]
Volgens het meisje was er sprake van onvrijwillige seks; de jongen ontkende in alle toonaarden. De officier van justitie kon de onvrijwillige seks niet bewijzen. Wel werd een straf geëist voor ontucht met een minderjarige. De rechtbank ging hier niet mee akkoord, omdat het onderlinge leeftijdsverschil te klein zou zijn.
Volgens mij is dit niet meer zo, mits 1 van de 2 boven die 16 is. Was wel zo, uit mijn hoofd is dat in 2003 veranderd.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:59 schreef Kassamiep het volgende:
[..]
Nee, de Nederlandse wet bevat daadwerkelijk een afwijkende regeling voor de leeftijdsgroep 12-16. "Tuchtige" seks is toegestaan met die groep; wat precies "tuchtig" is mag de rechter per geval bepalen.
Dit is juist in 2003 toegevoegdquote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Volgens mij is dit niet meer zo, mits 1 van de 2 boven die 16 is. Was wel zo, uit mijn hoofd is dat in 2003 veranderd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |