quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 00:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook hier praat je blijkbaar voor je beurt.
"Moslims waarschuwden al veel eerder tegen ISIS"
Moslimorganisaties veroordelen terreurdaden van ISIS
Moslims massaal tegen IS
Euh...Nederlandse moslims nemen geen afstand? Kijkt u even mee?
Namens alle moslims wereldwijd zeg ik: SORRY wat er IS
Nederlandse moslims tegen IS
Ok en nu, hoeveel Christelijke organisaties in Nederland hebben afstand gedaan van wat er met moslims gebeurd in Centraal Afrikaans Republiek door Christenen?
Zoals:Ehm, mag ik zeggen dat ik heel erg blij ben om dit te zien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en nog tientallen onsmakelijke beelden wat ik kan laten zien.
Beide claims van jouw kant zijn proefondervindelijk bullshit.
Wil je liefde vanuit de kant van moslims / Islam zien?
"Moslimjongeren organiseren kerstdiner voor 600 daklozen"
Moslims ruimen uw rotzooi op
Moslims vormen 'vredeskring' om synagoge
Alsjeblieft.
PS: 'De' Islam bestaat niet. Voorbeelden van de extremisten en de weldoeners hierboven vallen niet te verenigen onder een gemeenschappelijk interpretatie.Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:29 schreef Tevik het volgende:
[..]
Klopt, zijn afstammelingen, graf, documenten, Islamitische rijk, metgezellen, etc. etc. zijn door meteorieten veroorzaakt die daar in een oersoep insloegen. Zo is het ook gegaan bij Jezus, Mozes en Boeddha.
Volgens mij heeft iemand hier Hindoeisme en Jodendom omgedraaid. Hindoeisme is vele ouder dan jodendom. Dat is algemeen bekend, behalve dan bij religieuzen (van bepaalde stromingen). Ook niet verwonderlijk want men wil natuurlijk dat het jodendom afstamt van de oervaders van de mens (Adam en Evert).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:28 schreef dimmak het volgende:
[ afbeelding ]
Het zou natuurlijk kunnen dat iemand wat woorden heeft verdaaid.
Wat een goedkoop excuus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat is best grappig.
Zoekresultaten voor: zwaard
[..]
Bijbelenkoran.nl
Het jodendom is zo'n 100 tot 200 jaar ouder dan het Hindoeisme (en minder oud dan je zou verwachten, slechts sinds ongeveer 1000vC). Wanneer je echter het Jodendom ziet als een voortzetting van het mesopotamische geloof, dan is het nog vele malen ouder (alle Joodse verhalen komen vrijwel 1 op 1 uit die religie (tot 6000 jaar oud, waar hebben we die leeftijd vaker gehoord?)).quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 01:14 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft iemand hier Hindoeisme en Jodendom omgedraaid. Hindoeisme is vele ouder dan jodendom. Dat is algemeen bekend, behalve dan bij religieuzen (van bepaalde stromingen). Ook niet verwonderlijk want men wil natuurlijk dat het jodendom afstamt van de oervaders van de mens (Adam en Evert).
Dat is niet zo. Het Jodendom bestaat maar van de 7e eeuw v.C.quote:Op maandag 17 augustus 2015 13:03 schreef TagForce het volgende:
Het jodendom is zo'n 100 tot 200 jaar ouder dan het Hindoeisme (en minder oud dan je zou verwachten, slechts sinds ongeveer 1000vC).
Het joodse geloof is een versmelting van het Babylonische, het Egyptische en het Zoroastrische geloof.quote:Wanneer je echter het Jodendom ziet als een voortzetting van het mesopotamische geloof, dan is het nog vele malen ouder (alle Joodse verhalen komen vrijwel 1 op 1 uit die religie (tot 6000 jaar oud, waar hebben we die leeftijd vaker gehoord?)).
Kom je nou weer met datzelfde verhaaltje waar geen enkele concensus over is op basis van wat muurschilderingen? En Hans Jansen serieus nemen.. Lachwekkend. Man heeft gehele zijn carričre alleen geprobeerd islam zwart te maken wat ook later bleek uit zijn omarming voor de pvv.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:57 schreef ATON het volgende:
[..]
Ook hoogleraar en arabist Hans Jansen is dezelfde mening toegedaan:
http://www.liberales.be/boeken/jansenboek
En de ganse ontstaansgeschiedenis kan je hier lezen:
http://cobra.be/cm/cobra/(...)e-recensie/1.1256450
Ze zijn dus, voor alle duidelijkheid geen persoonlijke meningen.
Misschien is het je nog niet opgevallen, maar prof. Jansen heeft het over de ontstaansgeschiedenis van de Islam en heeft niks met ' zwartmaken ' te maken. Dit is nu eenmaal geschiedenis en strookt niet altijd met de mythe. Leer er mee leven.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:21 schreef bechirti het volgende:
Kom je nou weer met datzelfde verhaaltje waar geen enkele concensus over is op basis van wat muurschilderingen? En Hans Jansen serieus nemen.. Lachwekkend. Man heeft gehele zijn carričre alleen geprobeerd islam zwart te maken wat ook later bleek uit zijn omarming voor de pvv.
He kijk, is dāt nu niet toevallig ?quote:On: christelijk is hetzelfde als islam. Ze geloven in dezelfde god, zelfde profeten, zelfde waarden en normen. Alleen het feit dat Jezus de zoon van god is staat ter discussie.
Het bestaat al wel wat langer dan dat. Op dat moment neemt het echter grotere vormen aan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:12 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat is niet zo. Het Jodendom bestaat maar van de 7e eeuw v.C.
[..]
Het joodse geloof is een versmelting van het Babylonische, het Egyptische en het Zoroastrische geloof.
Dit haal ik uit de koran.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:28 schreef Stimorol- het volgende:
Wat betreft die oorlogsverzen; je leest de verzen zoals pvv dat doet. Zonder er geschiedenis en context bij te betrekken.
Of doe je dat ook bij de Bijbel? Die ook geweld promoot op sommige punten?
Dit stukje over dat hij zich boos maakten om Joden en Christenen ben ik nu aan het doornemen, het stukje betreft het "zwaard moeten worden opgelegd" heb ik nog niet gevonden, wel veel doorgenomen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 23:24 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik heb de Koran in huis en ik heb er ook stukken uit gelezen, maar lang niet alles. Wat jij hier noemt, heb ik ook gelezen. Ook staan er alinea's in dat er respect moet zijn voor Joden en Christenen. Mohammed maakte zich boos om gelovigen (lees Joden en Christenen) die er een potje van maakten.
Wel is het zo dat het geloof met het zwaard moet worden opgelegd, volgens de Islam. Toen ik dat las, was ik voorgoed genezen van dat boek en heb hem ergens ver weg gestopt. Mohammed was volgens mij niet helemaal goed snik.
Dit stukje heb ik uit de Koran gelezen.quote:
Wat is er mis met de desbetreffende vers dan?quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:25 schreef Daniel11x het volgende:
[..]
Dit stukje heb ik uit de Koran gelezen.
"En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen."
Zoals Amerika, het land wat de meeste oorlogen heeft gevoerd en begonnen in de afgelopen eeuw, het land wat de meeste wapens produceert en verkoopt, zo een 40% van de wereldrijkdommen verteert, nee, doe maar niet.quote:Ach, weet je ik hoop dat de Moslim-wereld op een dag zoals het Westen word, zoals Amerika bijvoorbeeld. Het past beter bij hen. Dan hoeven we geen moslims meer in Europa op te nemen want dan hebben zij hun eigen Europa zonder de invloed van de Islam.. Lebbanon, zou hier een goed voorbeeld voor moeten dienen!
Heb je het over het Judaīsme? : 7e eeuw v.C. !quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:43 schreef TagForce het volgende:
Het bestaat al wel wat langer dan dat. Op dat moment neemt het echter grotere vormen aan.
Maar goed, d'r zit nog steeds maar zo'n 2 a 300 jaar tussen "ongeveer 1000vC" en de 7e eeuw vC.
Zoroastrisme is van oorsprong Oost Perzisch.quote:Babylonisch, en zoroastrisch zijn beiden mesopotamisch van oorsprong...
Nee natuurlijk niet toevallig. Dat zegt ook niemand.quote:Op maandag 17 augustus 2015 14:27 schreef ATON het volgende:
[..]
Misschien is het je nog niet opgevallen, maar prof. Jansen heeft het over de ontstaansgeschiedenis van de Islam en heeft niks met ' zwartmaken ' te maken. Dit is nu eenmaal geschiedenis en strookt niet altijd met de mythe. Leer er mee leven.
[..]
He kijk, is dāt nu niet toevallig ?
En wat doe je met de overige wetenschappers die nu eens net hetzelfde vertellen ? ( moet ik er een lijstje van maken of zal het zo wel lukken ? )quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:50 schreef bechirti het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet toevallig. Dat zegt ook niemand.
En Hans Jansen, tja, de man heeft zoveel feiten verdraaid over de jaren en sharia met Koran verward. Aandoenlijk ook, want hij heeft zijn objectiviteit verloren na de aanslag op Theo van Gogh. Jammer dat de in potentie zo goede criticasters emotioneel geraakt kunnen worden en zo de realiteit uit het oog verliezen.
In de 7e eeuw voor Christus wordt het een louter monotheistische religie. Dat wil niet zeggen dat het jodendom voor die tijd niet bestond. Het Judaisme zoals we dat kennen is in de 8e eeuw voor Christus begonnen, en werd in de 7e eeuw de hoofdstroming, maar het bestond al wel langer, maar goed. 7e eeuw ook prima. Maakt voor het argument dat Hindoeisme VEEL ouder is niet oud. Is namelijk nog steeds niet waar.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:43 schreef ATON het volgende:
[..]
Heb je het over het Judaīsme? : 7e eeuw v.C. !
[..]
Zoroastrisme is van oorsprong Oost Perzisch.
Als het lijstje wat vernieuwends betreft .. Graagquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:59 schreef ATON het volgende:
[..]
En wat doe je met de overige wetenschappers die nu eens net hetzelfde vertellen ? ( moet ik er een lijstje van maken of zal het zo wel lukken ? )
Wel vreemd dat jij over realiteit durft spreken.
Buiten de reeds aangehaalde prof. Jansen, E. Mulder en T.Milo heb je nog G.R.Puin, G.Lüling, Ch.Luxenberg, V.Popp, K.H.Ohlig, S.N. Noseda om er enkele te noemen.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:40 schreef bechirti het volgende:
[..]
Als het lijstje wat vernieuwends betreft .. Graag
Ik ben het zeker met je eens dat de islam een omstreden ontstaansgeschiedenis heeft. Puimde filologische manier bevalt me idd en roepen de vraagtekens op of interpretaties en teksten glaszuiver vastlagen. hoe ze via een paar opmerkelijkheden gelijk de link leggen naar dat mohamed niet bestaan heeft vind ik uiterst onwetenschappelijk te werk gaan.quote:Op maandag 17 augustus 2015 16:52 schreef ATON het volgende:
[..]
Buiten de reeds aangehaalde prof. Jansen, E. Mulder en T.Milo heb je nog G.R.Puin, G.Lüling, Ch.Luxenberg, V.Popp, K.H.Ohlig, S.N. Noseda om er enkele te noemen.
Misschien heb je hier ook wat aan:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorsprong_van_de_islam
quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:27 schreef bechirti het volgende:
[..]
Ik ben het zeker met je eens dat de islam een omstreden ontstaansgeschiedenis heeft. Puimde filologische manier bevalt me idd en roepen de vraagtekens op of interpretaties en teksten glaszuiver vastlagen. hoe ze via een paar opmerkelijkheden gelijk de link leggen naar dat mohamed niet bestaan heeft vind ik uiterst onwetenschappelijk te werk gaan.
Dat schrijf je zo : Mohammed.quote:mohamed
Het wekt de indruk dat niet-moslims moeten worden bestreden totdat er alleen maar moslims zijn.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:32 schreef Triggershot het volgende:
Wat is er mis met de desbetreffende vers dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |