Wat?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:04 schreef Daniel11x het volgende:
Als er Moslims hierop kunnen reageren dan graag! Waarom noemen jullie kinderen Mohammed als hij zo weinig voorkomt in de Koran en volgende keer als er weer een discussie los barst over Islam noem ik jullie gewoon Christelijk.
Misschien moet je eens opzoeken wat Mohammed betekent (heeft) voor de islam...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:04 schreef Daniel11x het volgende:
Mohammed komt er heel weinig in voor terwijl moslims hen kinderen Mohammed noemen?
Mohammed is een Profeet die Gabriël ontmoet heeft en de Koran geschreven heeft, al zet ik daar ook mijn vraagtekens bij.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Misschien moet je eens opzoeken wat Mohammed betekent (heeft) voor de islam...
Mozes (Musa/Moesa) en Jezus (Isa) zijn net zoals Mohammed profeten (en dus ook belangrijk in de islam).
Je doet alsof de Islam totaal geen band heeft met het Christendom..?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:22 schreef Daniel11x het volgende:
[..]
Mohammed is een Profeet die Gabriël ontmoet heeft en de Koran geschreven heeft, al zet ik daar ook mijn vraagtekens bij.
Maar goed ik denk dat dit een reden is waarom veel mensen zich bekeren en het licht gevonden hebben in Islam. Omdat het veel Christelijker zich doet voorkomen dan de meeste mensen denken, dat het is.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:27 schreef -AMG- het volgende:
Onderliggende gedachte is dat geloof één pot nat is?
Mohammed heeft de koran niet geschreven. De koran (in de huidige vorm) bestond in de tijd van Mohammed niet. Het is pas een boek geworden na de dood van Mohammed.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:22 schreef Daniel11x het volgende:
[..]
Mohammed is een Profeet die Gabriël ontmoet heeft en de Koran geschreven heeft, al zet ik daar ook mijn vraagtekens bij.
De bijbel is in 350 AD samengesteld onder Constantijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mohammed heeft de koran niet geschreven. De koran (in de huidige vorm) bestond in de tijd van Mohammed niet. Het is pas een boek geworden na de dood van Mohammed.
Daar moet je inderdaad vraagtekens bij zetten, net zoals bij jouw eigen geloof.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:22 schreef Daniel11x het volgende:
[..]
Allah is trouwens simpelweg het Arabische woord wat wij zouden vertalen als god.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:04 schreef Daniel11x het volgende:
Ik heet Daniël en ik ben Christelijk. Ik ben niet zo opgevoed, nee, ik heb in Portugal gewoond en ik heb daar gezien hoe mooi het Christendom is en de Portugezen hebben veel met het geloof te maken omdat de Islam er ooit dominant was en het verdreven heeft, is het later Katholiek geworden ook dankzij de Romaanse invloeden. Iets anders Portugezen zijn verwant aan Arabieren en visa versa.
Als er Moslims hierop kunnen reageren dan graag! Waarom noemen jullie kinderen Mohammed als hij zo weinig voorkomt in de Koran en volgende keer als er weer een discussie los barst over Islam noem ik jullie gewoon Christelijk.
Ze zijn er geweest hebben wat Moskeeën achtergelaten, de taal heeft wel wat invloed gehad zoals met Spanje. Maar net zoals Portugees is het net zoals in Spanje geen Arabisch.
De Koran
Nu kom ik bij de Koran. Ik ben de Koran aan het doornemen omdat ik nieuwsgierig ben geworden of er Christelijke stukjes er in zouden voorkomen, vreemd genoeg lees ik vrij weinig over Mohammed en zijn avontuur met Gabriel. Nee, ik begin met Allah.
Ja Adam en Eva uit dat joodse boek dat de christenen Genesis noemenquote:Maar nu komt het er rare waardoor ik begin te denken dat de Koran Christelijk is, maar ik begin te beproeven dat dit schijn is. Mohammed komt er heel weinig in voor terwijl moslims hen kinderen Mohammed noemen?
"37 Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; gewis Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol."
Adam van Adam & Eva?
Of het joodse boek wat hier bekend staat als Exodus.quote:54 "En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O mijn volk, gij hebt uzelf onrecht aangedaan door het kalf te aanvaarden: derhalve keert terug tot Uw Schepper en doodt uw eigen ik, dat is het beste voor u in het oog van uw Schepper". Daarna wendde Hij zich genadig tot u. Voorzeker, Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol."
Zie je hoe raar dit is? Mozes lijkt mij eeder in de bijbel voor te komen dan in de Koran, toch?
begrijpelijk lezen "zij zeggen" oftewel een andere groep (in dit geval duidelijk christenen) zeggen dat JHVH een zoon had verwekt. Het is niet de Koran die dit zegtquote:116 En zij zeggen: "Allah heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem."
Welke zoon? Allah had geen zoon en Mohammed was geen zoon!, tenzij het Jezus is!?
niet erger of minder erg dan stukken uit de bijbelquote:191 "En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen."
quote:Het ontstaan van ISIS en andere gestoorde Groeperingen.
192 "Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol."
Hier zet ik mijn vraagtekens bij. omdat dit er hierna komt:
193
"En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen."
Daarom heeft de Islam iets gevaarlijks! Zijn er ook Moslims die hierop kunnen reageren?
Is niet eens nodig:quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:28 schreef Stimorol- het volgende:
Wat betreft die oorlogsverzen; je leest de verzen zoals pvv dat doet. Zonder er geschiedenis en context bij te betrekken.
Had Jezus dit ook?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:02 schreef Duikbril112 het volgende:
Mohammed was niets anders dan een man die leed aan acromegalie, en aanvallen had die hijzelf en destijds anderen, in alle onwetendheid van toen, voor openbaringen heeft gehoudem. Hier in dit artikel wordt het op prachtige wijze onderbouwt: http://www.carabo.tweakdsl.nl/mohammed5.htm
Lang artikel, maar dan heb je ook wat en hun je verder met je leven door dit met een gerust hart achter je te kunnen laten.
Wat niets zegt over God en zijn boodschap...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:02 schreef Duikbril112 het volgende:
Mohammed was niets anders dan een man die leed aan acromegalie, en aanvallen had die hijzelf en destijds anderen, in alle onwetendheid van toen, voor openbaringen heeft gehoudem. Hier in dit artikel wordt het op prachtige wijze onderbouwt: http://www.carabo.tweakdsl.nl/mohammed5.htm
Lang artikel, maar dan heb je ook wat en hun je verder met je leven door dit met een gerust hart achter je te kunnen laten.
Goh. Toevallig hoor.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:04 schreef Duikbril112 het volgende:
[..]
Wie weet....... maar niet dat ik weet.
Nonsens. Mohammed heeft nooit bestaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:02 schreef Duikbril112 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |