abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155107654
Ik heet Daniël en ik ben Christelijk. Ik ben niet zo opgevoed, nee, ik heb in Portugal gewoond en ik heb daar gezien hoe mooi het Christendom is en de Portugezen hebben veel met het geloof te maken omdat de Islam er ooit dominant was en het verdreven heeft, is het later Katholiek geworden ook dankzij de Romaanse invloeden. Iets anders Portugezen zijn verwant aan Arabieren en visa versa.

Als er Moslims hierop kunnen reageren dan graag! Waarom noemen jullie kinderen Mohammed als hij zo weinig voorkomt in de Koran en volgende keer als er weer een discussie los barst over Islam noem ik jullie gewoon Christelijk.

Ze zijn er geweest hebben wat Moskeeën achtergelaten, de taal heeft wel wat invloed gehad zoals met Spanje. Maar net zoals Portugees is het net zoals in Spanje geen Arabisch.

De Koran

Nu kom ik bij de Koran. Ik ben de Koran aan het doornemen omdat ik nieuwsgierig ben geworden of er Christelijke stukjes er in zouden voorkomen, vreemd genoeg lees ik vrij weinig over Mohammed en zijn avontuur met Gabriel. Nee, ik begin met Allah.

Maar nu komt het er rare waardoor ik begin te denken dat de Koran Christelijk is, maar ik begin te beproeven dat dit schijn is. Mohammed komt er heel weinig in voor terwijl moslims hen kinderen Mohammed noemen?

"37 Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; gewis Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol."

Adam van Adam & Eva?

54 "En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O mijn volk, gij hebt uzelf onrecht aangedaan door het kalf te aanvaarden: derhalve keert terug tot Uw Schepper en doodt uw eigen ik, dat is het beste voor u in het oog van uw Schepper". Daarna wendde Hij zich genadig tot u. Voorzeker, Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol."

Zie je hoe raar dit is? Mozes lijkt mij eeder in de bijbel voor te komen dan in de Koran, toch?

116 En zij zeggen: "Allah heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem."

Welke zoon? Allah had geen zoon en Mohammed was geen zoon!, tenzij het Jezus is!?

191 "En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen."

Het ontstaan van ISIS en andere gestoorde Groeperingen.

192 "Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol."

Hier zet ik mijn vraagtekens bij. omdat dit er hierna komt:

193
"En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen."

Daarom heeft de Islam iets gevaarlijks! Zijn er ook Moslims die hierop kunnen reageren?
pi_155107678
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:04 schreef Daniel11x het volgende:
Als er Moslims hierop kunnen reageren dan graag! Waarom noemen jullie kinderen Mohammed als hij zo weinig voorkomt in de Koran en volgende keer als er weer een discussie los barst over Islam noem ik jullie gewoon Christelijk.
Wat?
pi_155107776
quote:
Mohammed komt er heel weinig in voor terwijl moslims hen kinderen Mohammed noemen?
Misschien moet je eens opzoeken wat Mohammed betekent (heeft) voor de islam...

Mozes (Musa/Moesa) en Jezus (Isa) zijn net zoals Mohammed profeten (en dus ook belangrijk in de islam).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 10:13:10 ]
pi_155107926
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Misschien moet je eens opzoeken wat Mohammed betekent (heeft) voor de islam...

Mozes (Musa/Moesa) en Jezus (Isa) zijn net zoals Mohammed profeten (en dus ook belangrijk in de islam).
Mohammed is een Profeet die Gabriël ontmoet heeft en de Koran geschreven heeft, al zet ik daar ook mijn vraagtekens bij.

Maar goed ik denk dat dit een reden is waarom veel mensen zich bekeren en het licht gevonden hebben in Islam. Omdat het veel Christelijker zich doet voorkomen dan de meeste mensen denken, dat het is.
pi_155108009
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:22 schreef Daniel11x het volgende:

[..]

Mohammed is een Profeet die Gabriël ontmoet heeft en de Koran geschreven heeft, al zet ik daar ook mijn vraagtekens bij.

Maar goed ik denk dat dit een reden is waarom veel mensen zich bekeren en het licht gevonden hebben in Islam. Omdat het veel Christelijker zich doet voorkomen dan de meeste mensen denken, dat het is.
Je doet alsof de Islam totaal geen band heeft met het Christendom..?

Daarnaast noemen moslims hun kinderen ook wel eens Isa of Ibrahim. Wat is jouw punt?
pi_155108010
Onderliggende gedachte is dat geloof één pot nat is?
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_155108033

Het zou natuurlijk kunnen dat iemand wat woorden heeft verdaaid.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155108035
Wat betreft die oorlogsverzen; je leest de verzen zoals pvv dat doet. Zonder er geschiedenis en context bij te betrekken.

Of doe je dat ook bij de Bijbel? Die ook geweld promoot op sommige punten?
pi_155108050
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:27 schreef -AMG- het volgende:
Onderliggende gedachte is dat geloof één pot nat is?

Ja

Hier zie je ook goed waar de Islam is uit voortgekomen.

[ Bericht 4% gewijzigd door dimmak op 11-08-2015 10:34:19 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_155108177
quote:

[..]

Mohammed heeft de koran niet geschreven. De koran (in de huidige vorm) bestond in de tijd van Mohammed niet. Het is pas een boek geworden na de dood van Mohammed.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:03:15 #11
443405 BaardaapAd
hasa diga eebowai
pi_155108744
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:36 schreef zarGon het volgende:

[..]

Mohammed heeft de koran niet geschreven. De koran (in de huidige vorm) bestond in de tijd van Mohammed niet. Het is pas een boek geworden na de dood van Mohammed.
De bijbel is in 350 AD samengesteld onder Constantijn.
De tijd is een rivier waarin álles verzuipt.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 11:04:29 #12
180174 Diemux
People vs Me
pi_155108770
TS praat zoals veel reli-gekkies, erg bekrompen. Geloof moet je binnenshuis doen en vooral andere niet lastigvallen, dat doe ik ook niet. Geloven in een boek wat jaren geleden is geschreven om mensen in toom te houden, zowel de bijbel als de koran, is een beperking van de mens.
pi_155109025
quote:

[..]

Daar moet je inderdaad vraagtekens bij zetten, net zoals bij jouw eigen geloof.
Maar dat zal je wel niet doen, lekker hypocriet ;')

-edit-
Oh en, misschien moet je wat doen aan de opbouw van je verhaaltje.
pi_155112034
Ja, de Koran is christelijk, dus je leest al tijden de verkeerde bijbel. Sorry.
pi_155112937
quote:
Ik heet Daniël en ik ben Christelijk. Ik ben niet zo opgevoed, nee, ik heb in Portugal gewoond en ik heb daar gezien hoe mooi het Christendom is en de Portugezen hebben veel met het geloof te maken omdat de Islam er ooit dominant was en het verdreven heeft, is het later Katholiek geworden ook dankzij de Romaanse invloeden. Iets anders Portugezen zijn verwant aan Arabieren en visa versa.

Ze zijn er geweest hebben wat Moskeeën achtergelaten, de taal heeft wel wat invloed gehad zoals met Spanje. Maar net zoals Portugees is het net zoals in Spanje geen Arabisch.

De Koran

Nu kom ik bij de Koran. Ik ben de Koran aan het doornemen omdat ik nieuwsgierig ben geworden of er Christelijke stukjes er in zouden voorkomen, vreemd genoeg lees ik vrij weinig over Mohammed en zijn avontuur met Gabriel. Nee, ik begin met Allah.
Allah is trouwens simpelweg het Arabische woord wat wij zouden vertalen als god.
quote:
Maar nu komt het er rare waardoor ik begin te denken dat de Koran Christelijk is, maar ik begin te beproeven dat dit schijn is. Mohammed komt er heel weinig in voor terwijl moslims hen kinderen Mohammed noemen?

"37 Toen leerde Adam enkele woorden van zijn Heer. Zo schonk Hij hem vergiffenis; gewis Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol."

Adam van Adam & Eva?
Ja Adam en Eva uit dat joodse boek dat de christenen Genesis noemen
quote:
54 "En toen Mozes tot zijn volk zeide: "O mijn volk, gij hebt uzelf onrecht aangedaan door het kalf te aanvaarden: derhalve keert terug tot Uw Schepper en doodt uw eigen ik, dat is het beste voor u in het oog van uw Schepper". Daarna wendde Hij zich genadig tot u. Voorzeker, Hij is Berouwaanvaardend, Genadevol."

Zie je hoe raar dit is? Mozes lijkt mij eeder in de bijbel voor te komen dan in de Koran, toch?
Of het joodse boek wat hier bekend staat als Exodus.
Neem daarbij dat er de mythe is dat de arabieren afstammen van de andere zoon van Abraham, de zoon die met haar moeder de woestijn is ingestuurd nadat hij uiteindelijk een zoon had gekregen bij Sarah
quote:
116 En zij zeggen: "Allah heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem."

Welke zoon? Allah had geen zoon en Mohammed was geen zoon!, tenzij het Jezus is!?
begrijpelijk lezen "zij zeggen" oftewel een andere groep (in dit geval duidelijk christenen) zeggen dat JHVH een zoon had verwekt. Het is niet de Koran die dit zegt
quote:
191 "En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen."
niet erger of minder erg dan stukken uit de bijbel
quote:
Het ontstaan van ISIS en andere gestoorde Groeperingen.

Hier zet ik mijn vraagtekens bij. omdat dit er hierna komt:

193
"En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen."

Daarom heeft de Islam iets gevaarlijks! Zijn er ook Moslims die hierop kunnen reageren?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.44 op 11-08-2015 13:19:28 ]
pi_155121366
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:28 schreef Stimorol- het volgende:
Wat betreft die oorlogsverzen; je leest de verzen zoals pvv dat doet. Zonder er geschiedenis en context bij te betrekken.
Is niet eens nodig:

[ Bericht 2% gewijzigd door Tevik op 11-08-2015 18:24:34 ]
pi_155121672
Mohammed was niets anders dan een man die leed aan acromegalie, en aanvallen had die hijzelf en destijds anderen, in alle onwetendheid van toen, voor openbaringen heeft gehoudem. Hier in dit artikel wordt het op prachtige wijze onderbouwt: http://www.carabo.tweakdsl.nl/mohammed5.htm

Lang artikel, maar dan heb je ook wat en hun je verder met je leven door dit met een gerust hart achter je te kunnen laten.
pi_155122080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:02 schreef Duikbril112 het volgende:
Mohammed was niets anders dan een man die leed aan acromegalie, en aanvallen had die hijzelf en destijds anderen, in alle onwetendheid van toen, voor openbaringen heeft gehoudem. Hier in dit artikel wordt het op prachtige wijze onderbouwt: http://www.carabo.tweakdsl.nl/mohammed5.htm

Lang artikel, maar dan heb je ook wat en hun je verder met je leven door dit met een gerust hart achter je te kunnen laten.
Had Jezus dit ook?
pi_155123307
quote:

Wat niets zegt over God en zijn boodschap...
Misschien is een tumor wel de manier van God om een boodschapper te creëren :P
pi_155125868
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:17 schreef Stimorol- het volgende:
Had Jezus dit ook?
Wie weet....... maar niet dat ik weet. :P
pi_155129899
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:04 schreef Duikbril112 het volgende:

[..]

Wie weet....... maar niet dat ik weet. :P
Goh. Toevallig hoor.
pi_155130871
De Portugezen zijn ook overheerst door Kelten, Carthagers, de Romeinen en de Visigoten ... Waarom neem je hun religies niet over?
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_155135339
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:54 schreef Stimorol- het volgende:
Goh. Toevallig hoor.
Ik sluit het niet uit, al lijkt me exact dezelfde diagnose niet noodzakelijk. :)
pi_155138627
quote:
Nonsens. Mohammed heeft nooit bestaan.
pi_155138814
Tom Holland heeft ook wel een leuke docu gemaakt over de Islam (untold story). Aparte is dat over de jaren rond 700 waarin Mohammed zijn militaire en religieuze rijk zou hebben gesticht, er bar weinig bekend is. Ondanks dat het jaar 700 verder juist wel compleet bedekt is wat betreft boeken en andere sporen in de geschiedenis van omringende landen en culturen.
Zo zijn er geen munten bekend met zijn beeltenis tot ruim een eeuw later, best vreemd voor zo'n groot staatsman. Evenmin zijn er sporen gevonden van enige verandering in Jeruzalem, de stad die de moslims zouden hebben veroverd. De stad Mekka als geboorteplek van Mohammed, wordt nergens genoemd in de Koran. Wel wordt de oorsprong van de islam min of meer beschreven, maar de beschreven verregaande agrarische samenleving lijkt op de verste verte niet uit een plek in de buurt van Mekka, eerder op Israël. Tevens lijkt de Islam helemaal niet te hebben bestaan ten tijde van de grote veroveringen.
Conclusie hieruit was dat het Arabische volk eerst het rijk heeft gesticht, om erna (veel later) een geloof er aan te hangen. Hieruit is het verhaal van Mohammed er uit gekomen, veel naar aanleiding van oprechte religieuze gesprekken met de tolerante Joodse en Christelijke bevolking uit Jeruzalem.

Eigenlijk een beetje zoals de Christenen, historisch klopt van het beschreven geen snars, maar je kunt wel heel prima waarde aan het geloof hechten. Daar is verder niks mis mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')