Je bevestigt mijn vermoeden. Een werkgever die verwacht dat een werknemer voor hem kruipt, braaf de "verantwoordelijke" medewerker uithangt, maar ondertussen geen enkele verantwoordelijkheid krijgt en middels een rapport beoordeeld wordt. Zie hier, het volledig verziekte, hierarchiegebaseerde systeem op de werkvloer.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik heb het niet over een schoolrapport, maar over een rapport van de prestaties van de werknemer welke aan het einde van het jaar intern wordt gebruikt om te beslissen over te toekomst van genoemde. De werknemer zelf krijgt zo'n rapport waarschijnlijk nooit te zien maar het bestaat wel.
Jij denkt dus dat het voor een werkgever, die er vanuit gaat dat jij blij bent met je nieuwe baan en er zeker in de proefperiode alles voor wilt doen, harstikke normaal is dat je meteen de eerste dag vrijneemt vanwege een feestje dat de vorige dag plaatsvond?
quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:17 schreef kastenmakersboy2 het volgende:
Festivals![]()
lekker rollen door de modder, leuk man
Binnen iedere organisatie wordt dit juist wél met de medewerker besproken...quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:51 schreef Strani het volgende:
over een schoolrapport, maar over een rapport van de prestaties van de werknemer welke aan het einde van het jaar intern wordt gebruikt om te beslissen over te toekomst van genoemde. De werknemer zelf krijgt zo'n rapport waarschijnlijk nooit te zien maar het bestaat wel.
Jij denkt dus dat het voor een werkgever, die er vanuit gaat dat jij blij bent me
Met je hipsterbaardje en shirt van je favoriete band.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:39 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Leukste manier van uitgaan man. Zonnetje, biertje, muziekje, beetje dansen, beetje kieken.
Dansfestivals met een roze zonnebrilletje natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:44 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Met je hipsterbaardje en shirt van je favoriete band.![]()
Dank.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:46 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Dansfestivals met een roze zonnebrilletje natuurlijk.
Oh en welkom terug.
Mwah, is wel te faken. En anders maar wat minder drinken.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:29 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Tuurlijk. Met een dikke kater en oververmoeid aan komen kakken op je eerste werkdag...
Geen optie natuurlijk. Ik zou sowieso zo'n pauperfestival met pokkeherrie links laten liggen, maar aangezien ts voor zijn gehoorbeschadiging al heeft betaald: ga gewoon wat eerder weg.
Er is een enorm verschil tussen kruipen en gewoon prioriteiten stellen en weten wanneer het tijd is om een goede indruk achter te laten. Je eerste werkdag is zo'n moment.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:36 schreef Bugno het volgende:
[..]
Je bevestigt mijn vermoeden. Een werkgever die verwacht dat een werknemer voor hem kruipt, braaf de "verantwoordelijke" medewerker uithangt, maar ondertussen geen enkele verantwoordelijkheid krijgt en middels een rapport beoordeeld wordt. Zie hier, het volledig verziekte, hierarchiegebaseerde systeem op de werkvloer.
Heb je gelijk in (hoewel er ook wel dingen niet met de werknemer worden besproken).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:43 schreef Visserij het volgende:
[..]
Binnen iedere organisatie wordt dit juist wél met de medewerker besproken...
Ik heb geen baas. Waarom moet je verantwoordelijkheid verdienen? Iedereen die volwassen is verdient dat automatisch.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:31 schreef Strani het volgende:
[..]
Er is een enorm verschil tussen kruipen en gewoon prioriteiten stellen en weten wanneer het tijd is om een goede indruk achter te laten. Je eerste werkdag is zo'n moment.
En om verantwoordelijkheid te krijgen, moet je 'm verdienen. Dat jij issues hebt met jouw baas moet je niet op mij afreageren
Niemand is jou iets verschuldigd. Waarom zou een werkgever jou verantwoordelijkheid geven als hij/zij twijfels heeft over jouw vermogen serieus met die verantwoordelijkheid om te gaan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:31 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ik heb geen baas. Waarom moet je verantwoordelijkheid verdienen? Iedereen die volwassen is verdient dat automatisch.
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:29 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Ik zou sowieso zo'n pauperfestival met pokkeherrie links laten liggen, maar aangezien ts voor zijn gehoorbeschadiging al heeft betaald: ga gewoon wat eerder weg.
Waarom beginnen zonder vertrouwen? Denk je niet dat het beter werkt als er vanaf t begin wel vertrouwen is. Je kent vast Semler wel?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Niemand is jou iets verschuldigd. Waarom zou een werkgever jou verantwoordelijkheid geven als hij/zij twijfels heeft over jouw vermogen serieus met die verantwoordelijkheid om te gaan?
Ben je eigen baas trouwens?
Ik heb het dan ook niet over vertrouwen maar over verantwoordelijkheid. Ik zou een nieuwe werknemer wel degelijk vertrouwen maar zou hem/haar in eerste instantie gelimiteerde verantwoordelijkheid geven. De prestaties zouden vervolgens bepalen of men meer verantwoordelijkheid krijgt. Dit geldt zeker voor jongere werknemers met minder ervaring.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:30 schreef Bugno het volgende:
[..]
Waarom beginnen zonder vertrouwen? Denk je niet dat het beter werkt als er vanaf t begin wel vertrouwen is. Je kent vast Semler wel?
Ja.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |