SPOILER: OP, the looooong version.Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar heb je die sig 75w gekocht? Kan hem in Nederland niet echt vinden. Ik wacht tot na de vakantie, dan is hopelijk duidelijk of er echt kinderziektes in dat ding zitten, of dat je pech had met de bouwkwaliteit.quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:16 schreef mappo het volgende:
Ik heb de sig 75w in gebruik gehad met een subtank mini, een heel veelzijdige combinatie die voor mij een erg goede vape gaf. Tevens erg makkelijk in gebruik.
Gelijk, kwartje is helemaal gevallen, bedankt!quote:Dat gezeik van onwetenden om ons heen hebben we allemaal, daar ben je heus niet alleen in. Alleen denk ik dat wij er net effe wat laconieker mee omgaan. Kan jou het nou verekken wat amderen ervan vinden. JIJ en jóuw lichaam zeggen en vinden het beter, en als anderen het daar niet mee eens zijn, laat ze lekker in die waan, of stuur ze een mailtje met die linkjes erin dan kunnen ze lezen dat ze ongelijk hebben. Als ze het dan nóg niet willen inzien, laat ze dan lekker in die waan. Blijkbaar hebben ze dan gewoon een bord voor hun harses wat ze daar niet weg willen hebben, en dat kan zomaar, zeker bij kerkfiguren; begon maar eens over de evolutie van de mens, dan heb je pas écht een discussie
Laat ze lekker, sommige discussies win je toch niet.. Zonde van je energie en de frustratie.
Whehe, heb je er nou eentje gekauft?quote:
Nee, ik wacht even tot ik terug ben van vakantie, dan is mijn Subtank mini ook binnen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, heb je er nou eentje gekauft?
Dan zijn ze misschien opquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:02 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nee, ik wacht even tot ik terug ben van vakantie, dan is mijn Subtank mini ook binnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
En je hoest omdat? kriebel, prikkel? te scherp?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef mtchel112 het volgende:
Even een vraagje,
Ik heb nu een istick 20W met een aerotank mini gekocht en vandaag binnen gekregen.
Het probleem is nu alleen dat als ik wil dampen (direct lung hit) gelijk moet hoesten.
Ik damp op 7W, iemand een idee hoe dit kan?
Ik heb hem vervangen door de rvs versie van diamond flavors, die paste perfect op de nautilus mini..oa bij smokesmarter te koop (heb ook de teflon van dat merk en die past ook goed). Wel wat prijzige driptip (8 euro)quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 16:15 schreef MrRnG het volgende:
Heeft er iemand zijn mondstuk/drip tip vervangen voor de Nautilus mini?
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw mondstuk voor de Nautilus mini maar wil er wel 1 hebben die goed past en niet te los zit enz.
Ik weet dat elke 510 drip tip te gebruiken is maar heb wel gelezen dat de maat van de Nautilus mini iets afwijkt dus daarom mijn vraag.
Ook raar dat ik niet gewoon ergens in Nederland een Nautilus Mini mondstuk kan bestellen of heb ik niet goed gezocht???
Ok dank je wel, ik had deze drip tip ook op het oog maar wilde even zeker weten of het goed past allemaal. Ik neig naar de teflon versie.. ben benieuwdquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:47 schreef mappo het volgende:
[..]
Ik heb hem vervangen door de rvs versie van diamond flavors, die paste perfect op de nautilus mini..oa bij smokesmarter te koop (heb ook de teflon van dat merk en die past ook goed). Wel wat prijzige driptip (8 euro)
Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 18:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En je hoest omdat? kriebel, prikkel? te scherp?
Wat voor liquid heb je erin zitten? Mg?
Heb je ook een hoger/lager wattage geprobeerd?
Airflow helemaal open?
Meestal begin je gewoon à la siggie te dampen.. dus mouth to lung. Mijn ervaring met die methode is dat zodra het dampvolume wat groter wordt, het niet meer gaat, want dan ga je hoesten.. diverse mensen die roken en een haal van een dripper of de Lemo pakken om te proberen, hoesten hun longen uit hun lijf omdat ze MTL doen ipv direct lung, terwijl ze dat (zeggen) wel proberen.
Ik denk dat je gewoon even moet kijken wat er voor jou werkt.. meteen een dikke haal vol op je longen kan best tegenvallen. IK kan het me niet meer voorstellen, maar voor een beginner kan het lastig zijn.
Gewoon easy does it, beetje proberen met voltages en airflow, en het komt allemaal goed
Ik damp 50/50, 6 mg op 9 watt met de airflow bijna dicht, probeer dat eensquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:54 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.
Airflow staat open ja.
Heeft te maken met de stepdown die niet op de istick 20 zit. Zie vorige topicquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:54 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.
Airflow staat open ja.
oei, goeie idd.. Dat zou wel eens het hele probleem kunnen zijn..quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 20:08 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Heeft te maken met de stepdown die niet op de istick 20 zit. Zie vorige topic
Apart. Is je batterij toevallig inmiddels niet ook wat leger al?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef mtchel112 het volgende:
Heb er nu riptide ingedaan, en de tank ook helemaal gevuld. Nu echt nergens last van?
Dat ook ja.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Anne het volgende:
[..]
Apart. Is je batterij toevallig inmiddels niet ook wat leger al?
quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef mtchel112 het volgende:
Heb er nu riptide ingedaan, en de tank ook helemaal gevuld. Nu echt nergens last van?
jeh, moet je eens bij Jamaican proberen.. Heb wel eens een flessie gekauft waarbij ze een beetje waren uitgeschoten volgens mij.. Jakkiebah, was ook meteen klaar met die smaak.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 23:50 schreef KNAK het volgende:
Het kan averechts werken,..chemisch. Dat doet het dus blijkbaar niet bij jou
Jamaican me is erg sterk inderdaad. Heb hem op 20%, is lekker maar ik denK dat 15% beter is.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:30 schreef KNAK het volgende:
Jamaican Me
1 van de weinige pink spotjes die je kan mixen op <15% met behoud van een sterke smaak. Heb deze dan ook met VG mogen verdunnen, want dat is inderdaad een linke smaak als ie te sterk is.
Heb nu zo'n beetje alles van pinkspot over m'n longen gehad, met riptide,happy ending en watermelon wave die blijvend zijn.
Tijd om wat meer te gaan ontdekken, en verwacht dan ook 12 eppies van TJuice vandaag. Mom&Pop, GLV en Capella zitten ook al in de shopping cart, en zo gaan we vrolijk verder ... Zo laten een aantal familieleden mij al weten dat wat ik doe met deze zooi erg sterk op een verslaving lijkt. Met al die flesjes, apparaten, continue post,... - alsof een mens geen hobby mag hebben :p
Ik ga dalijk denk ik even langs de puff store , zit om de hoek hier bij mij. Daar hebben ze ook concentraten ... Eens kijken of ik wat samples in m'n CLT mag mikken
dan kieper je er een beetje base bij heah..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:29 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Jamaican me is erg sterk inderdaad. Heb hem op 20%, is lekker maar ik denK dat 15% beter is.
Nja ik vind m prima zo, bij de volgende maak ik hem op 15%.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dan kieper je er een beetje base bij heah..
SX miniquote:Mn istick met aerotank mini dampt nu trouwens gewoon erg goed, nu is het wachten tot ik weer een stapje hoger wil in de mods
French vanilla is lekker, maar dat is gewoon het franse recept voor vanille ijs.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:28 schreef KNAK het volgende:
Vanille
En dat van CdD. Denk dat je dat kan vergeten. Heb toevallig vandaag bij elkaar 30ml van CdD en TPA weggeflikkerd. Onder andere vanilla. Zelfs 2 maanden steepen heeft er niets van kunnen maken.
Ben benieuwd of jij iets lekkers gaat vinden,wat deze 2 merken betreft ga ik daar niets meer van bestellen. Ik had verwacht vandaag maar heb niets gekregen, dus morgen o.a. Colonel custard van TJuice. Schijnt een goede vanille te zijn.
Heb je pink spot vanille al geprobeerd ? french vanilla?
[..]
SX mini. Ben je gelijk klaar met kopen voor lange tijd
Ben benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Denk dat vanille een behoorlijk complex smaakje is die bij goedkope merken vaak ranzig zijn. Ben zelf ook wild van vanille dus vergeet het niet te melden ( heb het volgens mij in het begin besteld, geen idee of dit lekker wasquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:45 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
French vanilla is lekker, maar dat is gewoon het franse recept voor vanille ijs.
Op cdd hebben ze nilly vanilla van tasty puff, die ga ik denk ik proberen.
Nu je aan DIY doet en geen rem op het gebruik ervan hoeft te zetten naar dat wel snel gaanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zal binnenkort maar weer op jacht gaan naar een nieuwe supply Rip-concentraten.. Gaat best hard
ik doe sowieso niet aan remmen, het is ook nog niet op, maar ik heb een hekel aan zonder zitten. Voorraad makes life easy.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:01 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Denk dat vanille een behoorlijk complex smaakje is die bij goedkope merken vaak ranzig zijn. Ben zelf ook wild van vanille dus vergeet het niet te melden ( heb het volgens mij in het begin besteld, geen idee of dit lekker was)
[..]
Nu je aan DIY doet en geen rem op het gebruik ervan hoeft te zetten naar dat wel snel gaan. Dan nog .. Je had 10x 10ml o.i.d? ...dacht dat ik veel wegdampte.
Ik had vroeger (3-4 jaar terug) zon chinese crappy e-cig met vanille cartridges, daar zat dus weer wel een lekkere vanille smaak aan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:01 schreef KNAK het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Denk dat vanille een behoorlijk complex smaakje is die bij goedkope merken vaak ranzig zijn. Ben zelf ook wild van vanille dus vergeet het niet te melden ( heb het volgens mij in het begin besteld, geen idee of dit lekker was)
[..]
Nu je aan DIY doet en geen rem op het gebruik ervan hoeft te zetten naar dat wel snel gaan. Dan nog .. Je had 10x 10ml o.i.d? ...dacht dat ik veel wegdampte.
Savevape heeft voorraad zag ik van de week. Als je gaat bestellen even melden, bestel ik er eerst even 1 voor het op is :pquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik doe sowieso niet aan remmen, het is ook nog niet op, maar ik heb een hekel aan zonder zitten. Voorraad makes life easy.
Gevalletje persoonlijke smaak komt hier dan ook wel weer om de hoek kijken. Vooralsnog is happy ending nog steeds de beste voor mij, al is het niet 100% vanille.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:55 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ik had vroeger (3-4 jaar terug) zon chinese crappy e-cig met vanille cartridges, daar zat dus weer wel een lekkere vanille smaak aan.
jezus wat een schijtsite op mobiel zegquote:
Heb wat Capella aromas, o.a. vanille besteld.. Ben benieuwd of dat wat isquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:55 schreef mtchel112 het volgende:
[..]
Ik had vroeger (3-4 jaar terug) zon chinese crappy e-cig met vanille cartridges, daar zat dus weer wel een lekkere vanille smaak aan.
Laat maar weten, ben ook benieuwd!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:28 schreef KNAK het volgende:
[..]
Heb wat Capella aromas, o.a. vanille besteld.. Ben benieuwd of dat wat is
je moet er een navenante hoeveelheid aroma bijvoegen, om hetzelfde percentage te houden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 23:04 schreef KNAK het volgende:
30ml aroma? er extra bijdoen?
of flesje van 10 + 90ml vg?
(en nee, ik kan niet rekenen)
als je 25% van je hoeveelheid base aan aroma wil toevoegen, zal dat idd wel kloppen.quote:150ml base totaal en 25% aroma. is dat niet 37.5ml?
er zit al 20ml in, is het niet dat 17.5ml bijgieten voldoende is?
misschien jack laten staan, als je nog eens 'complexe' berekeningen moet gaan doen?quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:20 schreef KNAK het volgende:
Duidelijk. Maandag gelijk rechttrekke,deze paardelullengezicht-actie.
Is maar goed dat faux hawk zalig is! Dank voor uw brein
laphroaig moet ik nog eens proberen.quote:Op zondag 16 augustus 2015 00:43 schreef KNAK het volgende:
Elke dag biefstuk gaat vervelen, zoals een wijze damper ooit mij wist te vertellen...
Jack is lekker!! Zoveel is er lekker!! Heb er nu Laphroaig 10 in zitten.
Was dan ook benieuwd naar eerste keer Capella, welke vandaag op de deurmat is gevallen. Een andere vanille proberen. Daarbij ook maar Faux erbij genomen, en daar ging het dan ook mis. Schade is gelukkig te herstellen.. is nu wel duidelijk dat puur PG niet mijn voorkeur krijgt, heb ik dat ook weer een keer mogen ontdekken.
tallisker is wel lekker.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:11 schreef Bowny het volgende:
Laphroaig, Caol Ila, TaliskerStaan altijd standaard in de kast. Laat dat "beetje" maar weg
oeh. zou ik denken.quote:Op zondag 16 augustus 2015 01:16 schreef Bowny het volgende:
Oban heb ik ook staan en die staat er al heeeeuuul lang....niet zo'n fan dus. Talisker is echt wel een favoriet, houd wel van het zoutige/zultige.
De Caol Ila die nu open staat is 60.x%.....daar gaat wel een drupje gedestilleerd water bijOh en Ardbeg niet vergeten, staan er ook nog 3 soorten van
ondanks de duurdere coils zou ik de Nautilus pakken, ik was eigenlijk altijd Kangertech fan, maar die coils schijnen nogal eens te lekken.quote:Op maandag 17 augustus 2015 08:11 schreef Soldier2000 het volgende:
Welke van de onderstaande 4 is tegenwoordig de beste niet rebuildable clearomizer?:
-Kanger Aerotank v2
-Aspire Nautilus Mini
-Kanger Subtank Mini v2
-Kanger Subtank Nano
MTL whøt?quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:01 schreef mappo het volgende:
Ligt eraan: alleen MTL dan de nautilus, iets minder voor MTL maar ook mogelijkheid DL/sub-ohm dan de subtank mini
Mouth to Lungquote:Op maandag 17 augustus 2015 12:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
MTL whøt?
Begint een beetje op het treinentopic te lijken hier; selfmade afkortingen voor van alles en nog wat..
Ik vind MTL het fijnste, dan proef ik meer smaak. Welke van deze 2 heeft het meeste smaak?quote:Op maandag 17 augustus 2015 10:01 schreef mappo het volgende:
Ligt eraan: alleen MTL dan de nautilus, iets minder voor MTL maar ook mogelijkheid DL/sub-ohm dan de subtank mini
Ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal.quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:09 schreef 2dope het volgende:
Moet weer ff nieuwe coils hebben, maakt het nog veel uit welke ik koop? Vorige keren steeds de BVC-coils gekocht, want goedkoopst.
https://dampershop.nl/aspire-coils/
Goed puntquote:Op maandag 17 augustus 2015 15:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal.
Je hebt namelijk een bepaalde clearomizer en daar behoren bepaalde coils bij.
Dus je kunt niet zomaar andere coils kopen.
quote:Op maandag 17 augustus 2015 15:20 schreef 2dope het volgende:
[..]
Goed puntIk was in de veronderstelling dat die drie allemaal zouden passen op mijn (nautilus-mini) clearomizer, maar ik zie nu dat ze bij verschillende types horen. Dan is er dus überhaupt geen keuze. Mooi makkelijk.
kweenie, zou kunnen. Ik vind het apart spul. Brandt een beetje op de punt van je tong.. Ik riep eerst tabasco, maar na een beetje doorhijsen kwam ik ineens bij die nasty kaneelsmaak van F&I van Pink Spot.. Smaakt een beetje hetzelfde, allen is het hier bijsmaak bij aarbeziums, en daar was het echt knal!bam! Hier heb je kaneel en heet ook.. Die omschrijving van oldskool fireballs klopte daar ook wel bij, en dat heb ik bij dit ook, alleen dan in de verte..quote:Op maandag 17 augustus 2015 23:42 schreef Zith het volgende:
In februari had ik liquids met 'Kudzu' een stofje die nicotine zou moeten vervangen. http://goedkooproken.net/whiff-mela-appel.html
Nu niet meer verkrijgbaar, misschien heeft Dekang ze overgenomen?
ja, is met dit ook.. Had er een SnakeOil mixje ingegooid in de hoop dat dat sterker was (da's ook een heel dominant en hardnekkig smaakje), maar gisteren maar gewoon leeggetrokken en alles schoongemaakt en gerewicked, want die smaak ging er niet uitquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 23:08 schreef KNAK het volgende:
Blijft die zooi dan ook een eeuwigheid hangen in je materialen? F&I van pinkspot liggen en dat is toch wel een verschrikking en alleen te gebruiken aan het einde van je wick, want rewicken is erna echt een noodzaak. Gehele wasbeurt trouwens ook ...
Tuurlijk kan dat. De iStick in Watt-mode en dampen maar. Niet op 40W zetten natuurlijkquote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Even een vraag. Kan ik de Eleaf iStick 40Watt Temperature Control gebruiken icm de Nautilus van 5ml? Ik las iets over sub ohm coils of zo die de Eleaf gebruikt?
Zo niet, wat is een goed alternatief qua grootte van de batterij en ook de omvang?
Je hebt ook TC coils voor de Nautilus, dus je kunt hem zelfs in TC-mode gebruikenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 23:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Even een vraag. Kan ik de Eleaf iStick 40Watt Temperature Control gebruiken icm de Nautilus van 5ml? Ik las iets over sub ohm coils of zo die de Eleaf gebruikt?
Zo niet, wat is een goed alternatief qua grootte van de batterij en ook de omvang?
Zeg Anne, ik heb al een tijdje het gevoel maar deze link is de druppel die de emmer doet overlopen, ben jij toevallig de Anne van SmokeSmarter?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 07:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt ook TC coils voor de Nautilus, dus je kunt hem zelfs in TC-mode gebruiken
http://www.smokesmarter.n(...)0-coils-5-stuks.html
goeie reviewquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:02 schreef SvenM het volgende:
Welke starterset raden jullie mij aan? Ik ben nieuw in het wereldje en al die termen die in dit topic voorbij komen ontmoedigen mij een beetje om eraan te beginnen. Ik heb deze review gelezen (E-sigaret: Kangertech EVOD 2) en ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig of het ook wat voor mij is. Is die Kangertech een goede om mee te beginnen?
Inderdaad een goede reviewquote:Op donderdag 20 augustus 2015 10:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
goeie review
Inmiddels is de markt wel wat veranderd, en zijn de meeste mensen die dampen wel een beetje overgestapt op zogenaamde boxmods; zo'n vierkant dingegie met een tank(je) erop, omdat ze handiger zijn om mee te nemen, en regelbaar in vermogen enzo. Maar als je per se aan een stokkie wilt lurken, is een EVOD nog steeds een goed ding, maar wel heel erg 'instap'de kans dat je binnen afzienbare tijd iets beters wilt is vrij groot, net als de kans dat je er niet de voldoening in vindt die je nodig hebt om je saffies te laten liggen.
Ik ben zelf ook begonnen met een EVOD
Hoeveel Watt heb je ingesteld? Hij zal (zonder stepdown, op 1.7ohm) rond de 10 Watt geven.. op zo'n 4.1-4.2 Volt.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:00 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Nog even een vraagje over de iStick 20W... Ook ik krijg een verbrande smaak maar dat komt pas na een tijdje. Dat ligt dan toch niet aan het gebrek van een stepdown?
Want toen ik vanmorgen begon was hij gewoon lekker.
Had hem zelfs op z'n allerlaagst gezet... 6W bij 3V ongeveer. Het bleef gewoon. Maar wellicht was het omdat ik hem niet goed opgebouwd had want de ohmpjes wisselden soms. Zat wel rond de 1.5.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:59 schreef Zith het volgende:
[..]
Hoeveel Watt heb je ingesteld? Hij zal (zonder stepdown, op 1.7ohm) rond de 10 Watt geven.. op zo'n 4.1-4.2 Volt.
Zonder step-down blijft de wattage op ~9-10 bij een volle batterij, ook al zet je heb lager.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:03 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Had hem zelfs op z'n allerlaagst gezet... 6W bij 3V ongeveer. Het bleef gewoon. Maar wellicht was het omdat ik hem niet goed opgebouwd had want de ohmpjes wisselden soms. Zat wel rond de 1.5.
Oke dat wist ik niet, ik dacht dat het alleen om de voltjes ging die gelijk blijven.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:04 schreef Zith het volgende:
[..]
Zonder step-down blijft de wattage op ~9-10 bij een volle batterij, ook al zet je heb lager.
Voltages en wattage berekenen kun je zo zien (versimpled):quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Oke dat wist ik niet, ik dacht dat het alleen om de voltjes ging die gelijk blijven.
Wat is dat dan voor een grap dat je het zo kan verstellen als de mod toch niets doet![]()
Je kan ook omhóóg heah, dus 4 volt stoken met een batterij die 3.5 volt levert..quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:
[..]
Oke dat wist ik niet, ik dacht dat het alleen om de voltjes ging die gelijk blijven.
Wat is dat dan voor een grap dat je het zo kan verstellen als de mod toch niets doet![]()
Subtank nano of mini. Vind ik pwraoonlijk veel beter dan de Aspire.quote:Op maandag 17 augustus 2015 08:11 schreef Soldier2000 het volgende:
Welke van de onderstaande 4 is tegenwoordig de beste niet rebuildable clearomizer?:
-Kanger Aerotank v2
-Aspire Nautilus Mini
-Kanger Subtank Mini v2
-Kanger Subtank Nano
Samples van TJuice binnen. Die vanilla vind ik best wel ewww. Colonel custard maar zeer matigquote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:17 schreef mtchel112 het volgende:
Mn bestellijstje aan het maken met nieuwe smaakjes![]()
Aantal van pink spot, drie vanille's (in de zoektocht naar de perfecte) en nog wat tabak/RY4
Ben nog steeds met de standaard coil bezig maar wil ook in de Lemo 2 de TC proberen. Jij hebt er een twisted inzitten ?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nu een T(emperatuur) C(ontrol) coil in de Lemo (tank) op de SX Mini(boxmod), die damp ik op 17 Joule, en dan levert hij ergens rond de 1.9 volt ofzo..
Ook voor MTL? En wat vindt je er beter aanquote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:28 schreef Kreator het volgende:
[..]
Subtank nano of mini. Vind ik pwraoonlijk veel beter dan de Aspire.
Ik heb sinds deze week ook een TC mod (Pioneer4You IPV D2), en was wat ongerust vanwege de verhalen die ik hoorde over coils draaien van nikkel. Maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen problemen mee. Eigenlijk nog makkelijker al Kanthal. Is tenminste niet zo springerig.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:30 schreef Sounddragon het volgende:
Jep, ik werk alleen maar met twisted nikkel.. zo van de rol is vind ik het dramatische rommel.
Restecp voor hen die het voor elkaar krijgen om een coil van 30 gauge nikkel ergens in te schroevenIk draai die twisted nog aan barrels met mijn lompigheid als ik niet heel erg oppas
kanthal draai je zo vast als het gaat, nikkel ook, maar dat gaat dus bijna niet vast.. in sommige devices is het gewoon bijna niet te doen als je holle posts hebt.
het is idd niet springerig, maar daar heb ik geen problemen mee, ook met kanthal niet.. En er zit ook een wezenlijk verschil tussen bouwen in een tank waarbij je de draad onder de schroefjes doet, of in een dripper waar ze meestal door de posts heen zitten, want bij die laatste 'knip' je dan je draadje door als je de schroefjes aandraait.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:43 schreef gooddaddy het volgende:
[..]
Ik heb sinds deze week ook een TC mod (Pioneer4You IPV D2), en was wat ongerust vanwege de verhalen die ik hoorde over coils draaien van nikkel. Maar ik heb daar eigenlijk helemaal geen problemen mee. Eigenlijk nog makkelijker al Kanthal. Is tenminste niet zo springerig.
.30 mm 10 wikkelingen, ± 0.15 ohm. Heerlijk dampen op 20 Joule met TC op 225°C
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 00:21 schreef Bowny het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat. De iStick in Watt-mode en dampen maar. Niet op 40W zetten natuurlijk
Je gebruikt gewoon coils van Aspire zelf, dat heeft niets met Eleaf te maken
Top, bedankt!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 07:47 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt ook TC coils voor de Nautilus, dus je kunt hem zelfs in TC-mode gebruiken
http://www.smokesmarter.n(...)0-coils-5-stuks.html
Ligt aan de weerstand vd coil. Op 0,5 ohm niet, maar op 1,2 wel.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:00 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ook voor MTL? En wat vindt je er beter aan
gepast geweld gebruiken. Het is normaal dat ze er vandoor gaan. Ik weet niet waar je omheen wikkelt, maar ik laat dat effe zitten tot hij vast zit, dan zit hij altijd goed, en naar het midden 'zetten' door gewoon dat ding daarheen te buigen/duwen, wederom met je wikkelhulpje erin, dan gaat hij nooit vervormen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:07 schreef GeorgeMichael het volgende:
Nou ik heb ook eindelijk eens een drippertje. De clt v3 mini. En ik krijg m'n coils er natuurlijk weer niet normaal in. Ze trekken helemaal scheef zodra ik de schroefjes aandraai. En ik krijg ze niet netjes in het midden.
Zal wel oefenen zijn. Heb alleen gewerkt op het rba deck van de subtank.
blijkbaarquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 13:14 schreef GeorgeMichael het volgende:
Bedankt voor de tipsIk ben dus te voorzichtig
Oh kewl, kan je op de terugweg effe een autootje scouten voor me? Zag een mooie E320 Cdi staan op Iebee, maar ik vinnut een beetje ver kachelenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 16:14 schreef Kreator het volgende:
Mijn subtank mini ligt thuis te wachten, nieuw in de doos. Zit in oostenrijk.
Eén woord: damesmodelletjequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:45 schreef VisGeenOptie het volgende:
Ik wil, nu ik 6 weken gestopt ben met roken, gaan beginnen met dampen. Ik zoek vooral iets wat makkelijk werkt, makkelijk mee te nemen is, een beetje hufterproof. Kwam zelf de Joyetech eRoll C tegen, dat leek me wel wat.
Iemand ervaring mee? Andere aanraders wellicht? Voorkeur gaat uit naar iets waar wel een beetje rook uit komt, vind ik "lekker" roken.
Mjah, maar volgens mij was de batterijduur van zo'n ding niet helemaal je van hetquote:
Zit een meeneem-oplader bij zag ik. Ben sowieso al 6 weken gestopt, dus ik was niet van plan heel veel te gaan dampen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:53 schreef Sounddragon het volgende:
Mjah, maar volgens mij was de batterijduur van zo'n ding niet helemaal je van het
ja, dat is toch dat ding wat je in een doosie propt waarin hij wordt opgeladen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:54 schreef VisGeenOptie het volgende:
[..]
Zit een meeneem-oplader bij zag ik. Ben sowieso al 6 weken gestopt, dus ik was niet van plan heel veel te gaan dampen.
Omdat lekker.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, dat is toch dat ding wat je in een doosie propt waarin hij wordt opgeladen?
En we waren hier allemaal niet van plan om veel te gaan dampenmaar als je nu al gestopt bent, waarom dan nu weer aan een e-sig beginnen? Die logica ontgaat mij een beetje.
als je het voor het lekker doet, wil ik je adviseren om iets meer uit te geven en iets regelbaars met een losse tank te kopen. Als je een biertje neemt heb je ook liever een lekkere als de cheaperdancheap van de Aldi... toch?quote:
vet kewl, kun je zelf in autocad iets ontwerpen?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:46 schreef PalmRoyale het volgende:
Die is al binnen, mijn DNA 200 bordje. Nu nog een leuk ontwerp voor de behuizing verzinnen en in Autocad ingeven. Dan met een vriend op een zaterdagochtend mee naar zijn werk en dan wordt het allemaal CNC gedaan.
[ afbeelding ]
ik ben ooit begonnen met de e-roll, en na 2 weken had ik iets anders. Begin er niet aan: zeer kleine batterij, zeer weinig vloeistof inhoud en zeer weinig damp. En hij lekte bij mij ook nog regelmatig.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 21:45 schreef VisGeenOptie het volgende:
Ik wil, nu ik 6 weken gestopt ben met roken, gaan beginnen met dampen. Ik zoek vooral iets wat makkelijk werkt, makkelijk mee te nemen is, een beetje hufterproof. Kwam zelf de Joyetech eRoll C tegen, dat leek me wel wat.
Iemand ervaring mee? Andere aanraders wellicht? Voorkeur gaat uit naar iets waar wel een beetje rook uit komt, vind ik "lekker" roken.
Oke, misschien toch eens proberen. Wat vind jij eigenlijk de beste tank voor MTL, kant en klaar, geen eigen coils makenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ligt aan de weerstand vd coil. Op 0,5 ohm niet, maar op 1,2 wel.
Betere luchttoevoer en betere smaak.
Probleem is dat ik nu al niks snap van al die regelbare zooi. Het hele verhaal in de OP is werkelijk waar abracadabra voor mij.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:01 schreef Sounddragon het volgende:
als je het voor het lekker doet, wil ik je adviseren om iets meer uit te geven en iets regelbaars met een losse tank te kopen. Als je een biertje neemt heb je ook liever een lekkere als de cheaperdancheap van de Aldi... toch?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:55 schreef mappo het volgende:
ik ben ooit begonnen met de e-roll, en na 2 weken had ik iets anders. Begin er niet aan: zeer kleine batterij, zeer weinig vloeistof inhoud en zeer weinig damp. En hij lekte bij mij ook nog regelmatig.
Je bent altijd of de vloeistof of de batterij aan het laden....ik vind het geen aanrader.
Ik kan aanraden de echte starter sets over te slaan, die geven gewoon geen juist beeld van dampen en zullen, is de ervaring, meestal ervoor zorgen dat je of afhaakt of toch meteen upgrade naar iets beters.
Begin gewoon met een Istick/Nautilus Mini combinatie (bijv: http://www.smokesmarter.nl/istick-nautilusmini-set.html) of met de Kangerer Subox mini set (bijv: http://www.e-wolk.nl/nl/kangertech-subox-mini-black.html).
Of als je toch perse een cylinder model wilt eventueel met zoiets als de Ego one (bijv: https://www.zwoofs.nl/sta(...)ts/joyetech-ego-one/).
Het voordeel van dat ding is dat je er ook gewoon andere fatsoenlijke tank op kwijt kan, alleen betwijfel ik of dat ding sub ohm lang meegaat qua batterijduur.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 14:05 schreef Sorella het volgende:
Het nadeel van de ego one is dat het vloeistof niveau heel moeilijk te zien is.
Dat kan ook bijna niet missen met 'maar' 1100 Ma, maar als je de 1.0 Ohm coils pakt kan het meevallen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 15:10 schreef GeorgeMichael het volgende:
Batterij van die kleine ego one gaat vrij snel leeg op de 0.5 coil weet ik uit ervaring
materiaal ziet er een beetje el cheapo uit onder die V4.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:18 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een soort Cloupor mini met TC, $50 USD. Ziet er ook wel mooi uit. Misschien maar eens proberen.
Ik zou eerst dit filmpje: eens kijken en daarna beslissen of je nog door wilt gaan met je Ni200 coils.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:21 schreef Chaos-Zero het volgende:
Sinds gisteren de Eleaf 40W TC in bezit en bevalt tot nu toe goed. Het enige waar ik niet helemaal uit kom is dat als ik filmpjes op internet kijk, zie ik dat mensen op een hoge temperatuur dampen. Als ik de mijne hoger dan 180 graden doe, wordt het mondstukje van de Nautilus toch wel erg heet na een paar seconden waardoor het eigenlijk niet lekker is. Ook hoor je de coil erg veel lawaai maken.
Ik heb er een Ni200 coil in gedaan, want ik las dat dit nodig is voor TC. Heeft iemand tips?
Je kunt een kunststof driptip pakken, die geleiden de warmte wat minder. Die temp setting is een kwestie van smaak, vaak kom je op een standaard tank niet zo hoog, ik heb hem op 140 staan.. alleen met een dripper gooi ik hem naar 175 ofzo.. Vergeet niet dat je airflow ook voor de koeling moet zorgen, dus als die iets beperkter is, loopt de temperatuur op. Gewoon lager zetten, en je niet teveel vasthouden aan wat anderen doenquote:Op zondag 23 augustus 2015 12:21 schreef Chaos-Zero het volgende:
Sinds gisteren de Eleaf 40W TC in bezit en bevalt tot nu toe goed. Het enige waar ik niet helemaal uit kom is dat als ik filmpjes op internet kijk, zie ik dat mensen op een hoge temperatuur dampen. Als ik de mijne hoger dan 180 graden doe, wordt het mondstukje van de Nautilus toch wel erg heet na een paar seconden waardoor het eigenlijk niet lekker is. Ook hoor je de coil erg veel lawaai maken.
Ik heb er een Ni200 coil in gedaan, want ik las dat dit nodig is voor TC. Heeft iemand tips?
Dat laatste is waar ja, maar ik wil ook eens zo'n dikke rookwolk creërenquote:Op zondag 23 augustus 2015 12:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je kunt een kunststof driptip pakken, die geleiden de warmte wat minder. Die temp setting is een kwestie van smaak, vaak kom je op een standaard tank niet zo hoog, ik heb hem op 140 staan.. alleen met een dripper gooi ik hem naar 175 ofzo.. Vergeet niet dat je airflow ook voor de koeling moet zorgen, dus als die iets beperkter is, loopt de temperatuur op. Gewoon lager zetten, en je niet teveel vasthouden aan wat anderen doen
Goed verhaal, en de eerste 10 minuten heeft ie een punt, maar de onzin die hij uitkraamt in het laatste stukkie valt wel onder de amerikaanse versie van spijkers op laag water zoeken; 'mechmods zou je sowieso niet moeten gebruiken', en dat stukje over nikkel op een niet-TC device.. duhhuh, je neemt echt maar één haal van een tank met nikkel op een niet TC apparaat, net als dat achterlijke onderzoek van een tijdje terug met die standaard clearo die ze op 5 volt leegtrokken.. door de lage weerstand verbrand je met nikkel op een mech per direkt je wick; als je een nikkel coil bouwt en je gloeit hem effe voor op een mech zie je ook dat hij ongelofelijk snel opwarmt als je hem vuurt..quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:58 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Ik zou eerst dit filmpje: eens kijken en daarna beslissen of je nog door wilt gaan met je Ni200 coils.
Dat kan prima op 140 graden hoor, geen enkel probleemquote:Op zondag 23 augustus 2015 13:10 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Dat laatste is waar ja, maar ik wil ook eens zo'n dikke rookwolk creëren
Ook zoveel als deze:quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat kan prima op 140 graden hoor, geen enkel probleem
Filmpje is pakôtquote:
het vertekend altijd wel of je naar je eigen dampwolk kijkt, of naar iemand die weet hoe je zo dramatisch mogelijk een wolk voor de camera kan blazenquote:
ik koop ze hierquote:Op zondag 23 augustus 2015 19:26 schreef Sorella het volgende:
Waar kocht je het ook al weer marc0871 ?
Verhouding is het zelfde als met de smaakstof bij de e-sig winkel ? o 10 % overheen gelezenquote:Op zondag 23 augustus 2015 19:32 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ik koop ze hier
http://www.brouwmarkt.nl/(...)as/lick-aroma-s.html
maar ik ga deze nu proberen
http://www.brouwmarkt.nl/(...)c-aroma-s-50-ml.html
zelfde winkel. andere lijn.
prijstechnisch interessanter, maar ik weet niet wat de smaak doet.
wat jij lekker vind.quote:Op zondag 23 augustus 2015 19:33 schreef Sorella het volgende:
[..]
Verhouding is het zelfde als met de smaakstof bij de e-sig winkel ? o 10 % overheen gelezen
misschien beter om een reactie te laten plaatsen met een persoonlijke top 5 en daar in de OP een top 10 uit te destilleren?quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
Is het trouwens een idee om in de OP een lijstje te maken met je favo smaken? Makkelijk voor de newbies die hier nogal eens binnenvallen met dé smaakjesvraag![]()
Ik denk dan aan domweg je usernaam met daar achter je top 3 ofzo, en dan smaakjes die te koop zijn, geen zelfmix-fabrikaten, want daar heeft een newbie niks aan.
yeah rightquote:Op zondag 23 augustus 2015 18:04 schreef marc0871 het volgende:
vanmiddag mijn eerste puur vanille gemengd, van mijn eigen extract.
10% op een 50/50 3mg base.
vers gemengd al lekker.
laat een zoetje achter op de lippen.
nu het steepen maar weer afwachten.
Pfff moet er niet aan denken. Dan heb je het over 1/3 concentraat.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:32 schreef Sorella het volgende:
aardbei/banaan/vanille 10% van elk op 30 ml ?? dus 3 x 3 ml ? klinkt lekker
lol. nee.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:32 schreef Sorella het volgende:
aardbei/banaan/vanille 10% van elk op 30 ml ?? dus 3 x 3 ml ? klinkt lekker
Ik ben slecht in rekenen maar voor 300 ml zou het dan wel opgaanquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:42 schreef Bowny het volgende:
[..]
Pfff moet er niet aan denken. Dan heb je het over 1/3 concentraat.
Ik ga het een keer uitproberenquote:Op zondag 23 augustus 2015 21:58 schreef marc0871 het volgende:
[..]
lol. nee.
ik had iets van 2,5ml aardbei, 10 druppels kunstmatige banaan en een halve ml vanille.
hoe een banaan extract zich tot die 10 druppels verhoudt, weet ik nog niet.
ga ik van de week meemaken.
maar banaan is vrij sterk, dus niet te veel toevoegen.
de lick essences worden idd verkocht om mee te bakken en koken. en om likeur mee te maken.quote:Op zondag 23 augustus 2015 21:46 schreef KNAK het volgende:
Ik probeer te lezen waar je kan zien dat het dampbaar is ..
"
Alle Lick-aroma's worden bereid uit natuurlijke fruit- en plantenextracten en bevatten geen bewaarmiddelen. U kan de LICK-aroma’s ook volledig volgens uw fantasie en creativiteit in culinaire bereidingen gebruiken zoals desserts, gebakjes, yoghurts, enz. Een flesje van 20 ml Lick-essence is voldoende voor 1 liter.
"
Dan zal die 'enz' wel voor dampen zijn![]()
En 33% aroma,.. Dat is dan flink stuiteren inderdaad :p.
als je er teveel vanille bij hebt gedaan, kan ik me dat voorstellenquote:Op zondag 23 augustus 2015 23:13 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik had aardbei en vanille gemengd van Lick en toen kreeg ik een poepsmaakje
dat wil zeggen dat je hem niet geschikt kan maken voor verschillende maten batterijen, door hem in en uit te schroeven, zoals bijv. dezequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:14 schreef Sorella het volgende:
Telescoping Mod No, wat houd dat in ?
O ik gebruik toch altijd 1 maat batterijen, ga ik hem pre-orderenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
dat wil zeggen dat je hem niet geschikt kan maken voor verschillende maten batterijen, door hem in en uit te schroeven, zoals bijv. deze
https://www.fasttech.com/(...)oping-mechanical-mod
Een Cloupor met 2 batterijen? Levensgevaarlijk!....quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:10 schreef Zith het volgende:
Hij komt er aan boyz!
https://www.fasttech.com/products/3032/10009433/3301100
[ afbeelding ]
Kan je de temperatuur van de uitslaande vlammen mee regelen.
Volgens mij zit er bij je clearomizer een coil met 1.5 ohm, bestel je die toch erbij?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 13:19 schreef nitraat5 het volgende:
Hey jongens had een vraag over wat beste weerstand is voor mijn coil/batterij,
Batterij (1600 mAh),
https://www.rookwinkel.nl(...)-power-batterij.html
Clearomizer,
https://www.rookwinkel.nl(...)-mini-protank-3.html
Coil, met verschillende weerstanden waar je uit kunt kiezen, (0.8 1.0 1.2 1.5 1.8)
https://www.rookwinkel.nl(...)-dual-coil-unit.html
Welke weerstand kan ik het beste gebruiken?
Thnx!
Mvg
smokesmarter of eliquidmania, vooral die laatste heeft een shitload aan smaakjes en verschillende merken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:16 schreef nitraat5 het volgende:
Hmm oke, thnx.
Zal wel wat experimenteren
Btw, waar halen jullie je coils en smaakjes? Kom niet echt verder dan rookwinkel.nl
Als je dalijk 5 a 10ml per dag weet weg te dampen ( of meerquote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:39 schreef nitraat5 het volgende:
Ah oke thnx. Bevalt dat mixen je? Lijkt mij veel werk
als je kant en klare shit mixt is het net zo veel werk als afwaswater maken. Pak een flessie, kiep je smaakie erin, pak een spuit met base, die trap je er ook in, effe schudden en klaar is Klara. Daarna kun je het óf meteen dampen, óf je gooit het 2 weken in de kast om te steepen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 15:39 schreef nitraat5 het volgende:
Ah oke thnx. Bevalt dat mixen je? Lijkt mij veel werk
DIY?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:12 schreef KNAK het volgende:
[..]
Als je dalijk 5 a 10ml per dag weet weg te dampen ( of meer) kom je vanzelf achter DIY, dat dat niet alleen goedkoper is, maar ook een stuk leuker. Zelf je smaak bepalen, je nic, etc. Je kan het nog vee verder brengen door eigen concentraten er aan toe te voegen zoals iemand dat hier doet.
En veel werk ? In de beginfase absoluut niet!
Je hebt je base, je hebt je flavor. Je mixt het en je kan al dampen
Steepen?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
als je kant en klare shit mixt is het net zo veel werk als afwaswater maken. Pak een flessie, kiep je smaakie erin, pak een spuit met base, die trap je er ook in, effe schudden en klaar is Klara. Daarna kun je het óf meteen dampen, óf je gooit het 2 weken in de kast om te steepen.
Ga je echt zelf banaan- aardbezium en pruimensmaak proberen te mixen tot iets waar je niet van over je nek gaat, wordt het iets meer werk.
coils 'doen wij niet aan' de meesten hier bouwen zelf hun coils, en die hoef je niet zo vaak te vervangen. Meestal volstaat dan je wick eruitplukken en dryburnen l en een nieuwe wick erin.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:42 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
DIY?
[..]
Steepen?
Tot nu toe wat ik heb als ervaring is mixen in clearomizer zelf. Dus dan bijvoorbeeld, iets meer dan 75% appel en een kwart mint. Verder ben ik nog niet gegaan
Wat ik ook klote vind, of dat ik denk in ieder geval, is dat ik nooit echt mijn smaak in de clearomizer op maak. Ik ben dan bang dat de coil verbrand, zoals bij mijn vorige clearomizer.
Hoe gaan jullie hiermee om? Doen jullie al het smaak weg, en dan opnieuw vullen of helemaal op vappen of als er nog een klein beetje is alsnog wat bijvullen, waardoor wel smaak wat slechter wordt..(wat ik doe)
En had nog een vraag.
Om de hoeveel dagen verwisselen jullie, jullie coil? Ik zelf als ik branderige smaak krijg. Wat erg afwisselt. Een keer had ik zelfs 3x verwisseld in minder dan 10 dagen
nope, vergeten te vullen.. Dit is een allegaartje wat ik voor de garp bij elkaar had gemikt en wat al een paar weken in de auto lag. Een beetje van die zooi van die duitser, wat pink spot, en nog iets..quote:
dat... merk je vanzelfquote:Op donderdag 27 augustus 2015 19:44 schreef KNAK het volgende:
Aan de kleur te zien had 't zomaar gekund.
toch fijn dat ik als ik commentaar krijg over mijn 'uit de hand gelopen hobby' ik nog naar foto's zoals deze kan wijzen![]()
Ik wil voor de lol, om het even te proberen een quad coil op die Velocity (op de SX) bouwen. Met die deck is het een peulenschil. Zit nu met de dual coil op 0.26ohm. 2 dezelfde coils bijplaatsen is geen probleem, maar gaat dat wel met die 1x25r?
Haha, mijn vriend heeft zelf ook wat coils gemaakt, maar dat is puur dat draadje vervangen toch? Wil zelf ook wel coils maken maar volgens mij kan dat bij mijn coil niet (wat bij de clearomizer hoort) ik heb deze coil,quote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
coils 'doen wij niet aan' de meesten hier bouwen zelf hun coils, en die hoef je niet zo vaak te vervangen. Meestal volstaat dan je wick eruitplukken en dryburnen l en een nieuwe wick erin.
Met fabriekscoils zoals jij die gebruikt is het een beetje uitproberen; een dryhit vernaggelt inderdaad je coil, maar je vult hem neem ik aan steeds met hetzelfde, dan kun je gewoon bijvullen voor hij leeg is. Pak je telkens een ander smaakje dan hou je inderdaad dat je een beetje gaat mengen, gewild of ongewild. Je kunt ervoor kiezen om meerdere tanks te gebruiken, zodat je tussendoor ook kunt switchen. Ik heb er ehhh... mja.. een stuk of 15 ofzo denk ik, en dan nog een handjevol (of 2) drippers, maar dat is nogal advanced, daar gaan we je nog maar niet mee lastigvallen
Dat is heel wat andersquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:01 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Haha, mijn vriend heeft zelf ook wat coils gemaakt, maar dat is puur dat draadje vervangen toch? Wil zelf ook wel coils maken maar volgens mij kan dat bij mijn coil niet (wat bij de clearomizer hoort) ik heb deze coil,
Is dit Rotterdam? Nee toch?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
Geen hol te doen hier, alhoewel, ik zie vanuit mij ooghoek dat mijn collega bakken op mijn baan aan het spammen is, de hork
Ik zit mij af te vragen waar je deze foto mee hebt gemaaktquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
Geen hol te doen hier, alhoewel, ik zie vanuit mij ooghoek dat mijn collega bakken op mijn baan aan het spammen is, de hork
Nope, mij te ver wegquote:
gewoon, met me foon, die blijkbaar niet in het hoesje zatquote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:14 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik zit mij af te vragen waar je deze foto mee hebt gemaakt![]()
.
dat zal ik geweest zijnquote:Op donderdag 27 augustus 2015 18:18 schreef KNAK het volgende:
Weet trouwens niet wie op mijn ervaring aan het afwachten was, maar die Velocity Is echt superb
Wat een zalige airflow, van niets naar open-deur mogelijk
Enige waar ik zelf geen moeite mee heb maar een ander wel over zou kunnen vallen is de driptip. Dat is erop/eraf draaien. Het drippen op de wick zelf is wat minder goed zichtbaar met alleen de driptip eraf
Het is iets teveel gedraai om de top (deel met de ronde gaatjes) er elke keer af te halen om te drippen, dus moet je het met dit doen:
[ afbeelding ]
Ik ben gewend iets meer te kunnen zien met m'n andere RDA's, of de wick voldoende juice in zich heeft. Hier vind ik het dus iets lastiger
Verder zeker aan te raden deze bij ome Fasttech te bestellen... Alleen al voor die airflow en builddeck is het die paar euro waard
deze heb ik wel eens herbouwd.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:01 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Haha, mijn vriend heeft zelf ook wat coils gemaakt, maar dat is puur dat draadje vervangen toch? Wil zelf ook wel coils maken maar volgens mij kan dat bij mijn coil niet (wat bij de clearomizer hoort) ik heb deze coil,
Voor die paar euro zeker waard. Er zit nog een klein adaptertje bij voor je eigen driptip erop te zetten, dus je kan van dat standaard gapende driptip-gat afstappen indien gewenst. Die simpele toepassing dat je lower-deck tijdens het afstellen van de airflow niet meedraait : geweldigquote:
Pak een rietje en zuig er aan. Dat wat door je rietje heen kan is je airflowquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:24 schreef nitraat5 het volgende:
Haha dankjewel.
Iemand die kan uitleggen wat airflow is. En waarvoor dat is?
airflow is de (hoeveelheid) lucht die langs je coil komt.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:24 schreef nitraat5 het volgende:
Haha dankjewel.
Iemand die kan uitleggen wat airflow is. En waarvoor dat is?
je zou mijn dark horse eens moeten voelen, na een stuk of 3 teugen na elkaarquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:29 schreef KNAK het volgende:
[..]
Voor die paar euro zeker waard. Er zit nog een klein adaptertje bij voor je eigen driptip erop te zetten, dus je kan van dat standaard gapende driptip-gat afstappen indien gewenst. Die simpele toepassing dat je lower-deck tijdens het afstellen van de airflow niet meedraait : geweldig
Na wat stomen kan ie wel flink warm worden. Driptip is ander materiaal, blijft wel koel. Dit en niet al te goed kunnen zien wanneer je klaar bent met vullen zijn (voor mij) de enige minimale minpuntjes.
Kopen!! :p
Dacht al dat het daarmee te maken hadquote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:40 schreef marc0871 het volgende:
even een update over de smaakjes die ik besteld had.
ik heb dus een aantal smaakstoffen uit deze serie besteld
http://www.brouwmarkt.nl/(...)c-aroma-s-50-ml.html
ik kan ze niet aanbevelen.
ze smaken chemisch en absoluut niet als 'the real deal'.
bovendien krijg ik er een raar gevoel van.
ik ga weer terug naar lick.
bevalt me een stuk beter.
[..]
airflow is de (hoeveelheid) lucht die langs je coil komt.
meer lucht is meestal meer damp.
[..]
je zou mijn dark horse eens moeten voelen, na een stuk of 3 teugen na elkaar![]()
voor het vullen zou je je druppels kunnen tellen.
1 keer kijken hoeveel druppels je nodig hebt om je wick te verzadigen (doe dit wel nadat je je katoen een (paar) keer bijna hebt drooggedampt, voor een accurate meting) en vervolgens dat aantal drippen.
ik zit op +/_ 10%, maar dat is betrekkelijk. net wat jij lekker vind.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:46 schreef KNAK het volgende:
Wat zijn de exacte verhoudingen met lick?
Hoeveel %?
Heb er nog niet naar gekeken maar , verzendkosten?
Welke smaken zijn een absoluut succes voor jou?
Ik heb Capella en mom&pop geprobeerd en ben teleurgesteld in het resultaat. Alleen die vanilla custard is een blijver, al haalt ie het niet bij happy ending en wil dus weer wat nieuws proberen. Eens kijken of dat wat jij gebruikt lekker is.
Noem eens 2 flavors die het waard zijn zou ik zeggen
dit zijn smaakstoffen.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 21:57 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Dacht al dat het daarmee te maken had
En ¤4.75 voor 50ml is eigenlijk te mooi om waard te zijn klote kwaliteit dus.. Waar bestel jij je liquids meestal dan?
Ow zo, zijn die altijd zo goedkoop? Volgens mij doe je best wel lang met 1 zo'n potjequote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:04 schreef marc0871 het volgende:
[..]
dit zijn smaakstoffen.
die moet je nog mengen met een basisvloeistof van propylene glycol, plantaardige glycerine en nicotine (voorgemengd te koop).
ik meng dus zelf mijn liquids
ligt er ook een beetje aan hoeveel je verstooktquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:31 schreef nitraat5 het volgende:
[..]
Ow zo, zijn die altijd zo goedkoop? Volgens mij doe je best wel lang met 1 zo'n potje
er is ook meloenquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:38 schreef KNAK het volgende:
Www.savevape.nl
Kijk daar eens rond zou ik zeggen. Kijk met name naar subcategorie DIY liquids , daar staat je base en aroma's
Zo zijn er nog 101 andere sites
En ja.. Spotgoedkoop dampen zo
Als je meer dan 5ml per dag weet weg te dampen kost je dat ? 5 EUR per dag ?
Voor dat geld heb je je aroma van 10ml en kan je met gemak gemiddeld 30 a 40ml ejuice er uit halen
Ik zal binnenkort wel een flesje of 2 er bestellen van die lick.
ben wel benieuwd wat het is
10ml? Op m'n top zit ik aan 25mlquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:41 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ligt er ook een beetje aan hoeveel je verstookt
als ik met een zeer lage weerstand en heel veel airflow ga zitten dampen (cloudchasen. gigantische wolken blazen), kan er zomaar 10ml per dag doorheen gaan.
dan gaat het toch wel hard![]()
....das toch wel een topsmaak, in de regel.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:45 schreef marc0871 het volgende:
[..]
er is ook meloen![]()
![]()
http://www.brouwmarkt.nl/(...)on-meloen-20-ml.html
ja, maar jij bent toch al een geval apartquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:47 schreef KNAK het volgende:
[..]
10ml? Op m'n top zit ik aan 25ml![]()
Ik kan dan ook de gehele dag doorgaan, zonder ristricties wat werk betreft :p
Nitraat,
Als je een flinke damper ben, koop een flesje base
CdD FIFTY-FIFTY 0.6% Nicotine. 100ml voor 5 EUR ( misschien meer nicotine nodig ?)
Koop wat aromatjes , of koop zo een trial Eppy ( test flesje van 1ml voor 0.80cent )
Afhankelijk van wat je hebt mix je dit en voilà.... Goedkoper dampen !
jij? niet te veel willen?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:48 schreef KNAK het volgende:
[..]
....das toch wel een topsmaak, in de regel.
Ik wil niet zo veel kopen. Heb perzik al op het ook, anijs is ook lekker,.. Wol niet teveel :p
Omdat ik wist dat ik geen genoegdoening zou krijgen uit die simpele starterskitjes en weer terug analoog zou gaanquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:53 schreef marc0871 het volgende:
[..]
ja, maar jij bent toch al een geval apart
in een paar weken van niks naar rebuildable sub-ohm![]()
dat wel, natuurlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:59 schreef KNAK het volgende:
[..]
Omdat ik wist dat ik geen genoegdoening zou krijgen uit die simpele starterskitjes en weer terug analoog zou gaan
Ik ben sindsdien, nu al een maand of 7 geheel clean,.. Daar heb ik het voor gedaanis prima gelukt denk ik zo.
![]()
Het is nu van een middel om van peuken af te geraken naar een hobby gegaan. Een hele lekkere hobby
Ik ben nu over gegaan naar de 100ml flesjes. Die 10 en 20ml zijn uit de gratie. 50ml voor on the road. En alleen nog maar 100 thuis. Ernstig, maar effectiefquote:Op donderdag 27 augustus 2015 22:59 schreef marc0871 het volgende:
[..]
jij? niet te veel willen?![]()
sinds wanneer?![]()
Marc leeft nog steeds, daarom wil ik het ook gaan proberen,.. De eerste keer voor mij zoiets te gaan gebruiken. Het zijn natuurlijke extracten dus dat verdampen zal wel Ok zijn ( aan Marc zijn nog steeds aanwezige situatie hier te zien )quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:01 schreef nitraat5 het volgende:
Zal ff rondkijken en proberen.
Op die pagina van brouwmarkt.nl staat likeur.. Als ik aan likeur denk, denk ik aan alcohol of heb ik dat mis?
het is een hobbywinkel/groothandel met van alles en nog wat voor bierbrouwen, het maken van wijn, likeur, jam, kaas, yoghurt en inmaken.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:01 schreef nitraat5 het volgende:
Zal ff rondkijken en proberen.
Op die pagina van brouwmarkt.nl staat likeur.. Als ik aan likeur denk, denk ik aan alcohol of heb ik dat mis?
virgin vapor gebruikt het. dan kan ik het ook.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:20 schreef KNAK het volgende:
Lijkt mij dat je zonder alcohol moet gebruiken
wat zou het verschil zijn eigenlijk?quote:Op donderdag 27 augustus 2015 23:20 schreef KNAK het volgende:
Lijkt mij dat je zonder alcohol moet gebruiken
Onbekend terrein voor moi, maar vind het wel interessantquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wat zou het verschil zijn eigenlijk?
Merk je dat in je damp achteraf? Smaak anders? Throathit anders?
Iemand die het heeft geprobeerd?
Jack?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 12:37 schreef KNAK het volgende:
[..]
Onbekend terrein voor moi, maar vind het wel interessant
* KNAK pakt de Jack er bij en wacht geduldig af op antwoord
whisky, rum, jenever, wodka, ze hebben het allemaal.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen dit nog dampbaar maken en ik ben verlost van bijna alle zonden in dit leven :p
om half 1 in de middag? Srsly?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 13:24 schreef KNAK het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Alleen dit nog dampbaar maken en ik ben verlost van bijna alle zonden in dit leven :p
Zo leip ben ik ook weer nietquote:Op vrijdag 28 augustus 2015 20:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
om half 1 in de middag? Srsly?![]()
![]()
Stook de alcohol eruit, meng het met liquid en probeer.
Klein is het nieuwe groot volgens mij; ik heb hier een nieuwe review box voor mijn neus, en hoewel de voorganger 'mini' heette en deze niet, is hij een flink eind kleiner als de Yihi, maar presteert hij qua powerz hetzelfdequote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:46 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]
Ook mooi, excl de atomizer kost het 36 USD. Even groot als de cloupor.
https://www.fasttech.com/(...)1100-2956800-2879500
https://www.fasttech.com/products/3331700
More metal, more power needed.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:56 schreef KNAK het volgende:
[..]
Zo leip ben ik ook weer niet
Alhoewel, heb even zitten priegelen en ondanks het geen schoonheidsprijs (de coils) krijgt is het even dikke lol!
[ afbeelding ]
Max VG sapje en weet niet wat ik meemaak![]()
Hij kan volgens mij nog meer power hebben, die 75w en powerful+ is niet genoeg om um compleet te laten knallen
Wat een wolken, en wat een smaak!!!
Vanaf ongeveer deze maat past het in het aanstekerzakje in je spijkerbroek. Daar draag ik hem altijd.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 02:04 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Klein is het nieuwe groot volgens mij; ik heb hier een nieuwe review box voor mijn neus, en hoewel de voorganger 'mini' heette en deze niet, is hij een flink eind kleiner als de Yihi, maar presteert hij qua powerz hetzelfde
neh, heeft een siliconenhoesje, gaat hem niet wordenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 09:22 schreef Zith het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer deze maat past het in het aanstekerzakje in je spijkerbroek. Daar draag ik hem altijd.
nog last gehad met de schroeven?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 00:56 schreef KNAK het volgende:
[..]
Zo leip ben ik ook weer niet
Alhoewel, heb even zitten priegelen en ondanks het geen schoonheidsprijs (de coils) krijgt is het even dikke lol!
[ afbeelding ]
Max VG sapje en weet niet wat ik meemaak![]()
Hij kan volgens mij nog meer power hebben, die 75w en powerful+ is niet genoeg om um compleet te laten knallen
Wat een wolken, en wat een smaak!!!
https://m.fasttech.com/products/2482500quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:11 schreef marc0871 het volgende:
[..]
nog last gehad met de schroeven?
op fasttech hebben ze het daar nog wel eens over.
en welke sku heb jij?
2 Lemos 2.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 18:54 schreef Sounddragon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Best klein, met een tank erop lijkt de Lemo levensgroot, en met een dripper erop is hij best cute
Mijn nieuwe review itempje, effe geduldquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:31 schreef KNAK het volgende:
[..]
2 Lemos 2..
Wat is dat kleine kadavertje ? Formaatje istick mini?
hmm,ja. naar die zat ik ook te kijken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:29 schreef KNAK het volgende:
[..]
https://m.fasttech.com/products/2482500
Geen issues gevonden. Geen probleem met schroeven, wel super makkelijk met een inbus sleutel. Van die paar decks die ik in handen heb gehad is dit toch wel de makkelijkste om op te bouwen
Ik ben heel erg benieuwd wat je ervan vindt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:24 schreef Bowny het volgende:
IPV D2 besteld. ben benieuwd. Mini format, 75W TC met Yihi chipFT heeft tot de 31e nog een code: RMBBUST
Edit: Oeps SD.....heb ik nu iets verklapt?
Ok, dan ben je ook een beetje verwend, en ben ik des te meer benieuwd naar je meningquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:51 schreef Bowny het volgende:
SX Mini M class, maar nog niet aan de TC gezeten eigenlijk. Nog geen tijd voor gehad en eigenlijk houdt nikkel (misschien onterecht) mij tegen.
Ben benieuwd wat je van titanium gaat vinden. Heb in de Lemo 1 de Ni200 geprobeerd, en het werkt, maar ik ben toch na het nodige over gelezen te hebben ietswat huiverig voor dat type draad. Wellicht onterecht, maar er zijn iets teveel geluiden over mogelijke gevaren, en wil nu ik zonder dryhits ook met kanthal prima overweg kan daar nog beetje mee wachten.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 23:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ok, dan ben je ook een beetje verwend, en ben ik des te meer benieuwd naar je mening![]()
Ik gebruik TC wél niet omdat het zonodig moet, maar het is wel OK. In de dripper vind ik het niet echt je van het, maar zou het wel erg kewl zijn, want daarmee krijg je de meeste dry hits, maar ik vond mijn eerste experiment daarmee niet echt geslaagd, maar ik ga het binnenkort ook eens met titanium proberen, dat heb ik hier liggen, geprobeerd met de Mini (die het niet pikt als zijnde TC wire) maar deze moet het wél kunnen, dus ik ben erg benieuwd.
Vandaag een coil wegens hotleg moeten aanpassen en ja, ook ik heb een doordraai kunnen constateren. Dit kwam door er ietsteveel kracht erop. Het vereist dus iets meer voorzichtigheid.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 22:35 schreef marc0871 het volgende:
[..]
hmm,ja. naar die zat ik ook te kijken.
de een vind hem geweldig, een ander heeft het over schroeven die te los in de gaten zitten en doordraaien en koppen die kapot gedraaid worden, omdat de imbus te klein is.
bij andere velocity's zie je het ook wel staan.
je wordt bijna bang om hem te bestellen![]()
Ah je hebt hem binnen dusquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 20:29 schreef KNAK het volgende:
[..]
https://m.fasttech.com/products/2482500
Geen issues gevonden. Geen probleem met schroeven, wel super makkelijk met een inbus sleutel. Van die paar decks die ik in handen heb gehad is dit toch wel de makkelijkste om op te bouwen
druppels.quote:Op maandag 31 augustus 2015 20:29 schreef nitraat5 het volgende:
Gebruik eigenlijk nooit mint. Op aanraden van vrienden toch maar potje besteld. Had hem eerst voor 1/4 gevuld, puur mint. Was iets te, vond ik, redelijk sterk. Dus na leeg gezuigdte hebben, gevuld met framboos. Maar ik merkte helemaaaal niets van framboos, alsof ik weer puur mint aan het roken was... Volgens mij zijn paar druppels wel genoeg om het een beetje te mixen met een andere smaak. Hoe gebruiken jullie mint? Puur of om te mixen? En hoeveel mint gebruiken jullie dan als je mixen? En met welke smaak is het een perfecte combi?
Geen ervaring mee, maar als je bij Fasttech de verzendoptie Postnl/TNT Kiest (¤6,00) kun je 'm binnen 6 a 7 werkdagen thuishebben (mijn ervaring met al mijn bestellingen). Dan wel met producten die 'ships next day' hebbenquote:Op dinsdag 1 september 2015 14:37 schreef Xenorium het volgende:
Heeft er iemand ervaring met www.edampf-shop.com ? Ik ben op zoek naar wat grotere tanks en uit Duitsland bestellen gaat wat sneller dan uit China, of weet iemand een andere betrouwbare Europese shop die grotere tanks levert.
Ik vind um prima op 20% , maar 25 is ook goed , iets sterkerquote:Op dinsdag 1 september 2015 12:29 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik krijg straks wat nieuwe aroma's binnen, waaronder Rip Tide waar ik wel benieuwd naar ben. Ik wil deze mengen op 50/50. Zijn er mensen die ervaring hebben met de percentages van riptide? (volgens mij KNAK en Sounddragon?).
De één zegt 15-20% en de ander (Pink Spot volgens mij) rond de 8%. Het is persoonlijk natuurlijk, maar waar ligt jullie voorkeur?
Tis juist handiger, zo'n losse batterij. Zoals al gezegd, nieuwe batterij erin en gaan. Als de batterij na een paar maanden minder wordt, koop je voor 2 of 3 euro een nieuwe.quote:Op maandag 31 augustus 2015 22:55 schreef Panic. het volgende:
Iedereen en hun moeder schijnt ook enthousiast te zijn over het merk Sigelei. Een model dat binnen mijn eisenpakket past is de Sigelei 30W Mini. Ook mooi, redelijk compact. Mijn enige twijfelpunt hierbij is dat er een verwisselbare batterij in moet. Hoe verhoud dit zich tot het gemak van een ingebouwde batterij die je simpelweg aan de USB kan hangen? Kun je een mod met verwisselbare batterij ook gewoon aan de USB hangen? Omdat ik hier geen ervaring mee heb is mij dit nog wat abstract. Ik heb het vermoeden dat het makkelijker is.
ik heb van de week effe Rippie besteld; 17 flesjes concentraat onderweg deze kant op, voorraad wordt wat magertjes en binnenkort op vakantie geen zin rantsoeneringquote:Op dinsdag 1 september 2015 12:29 schreef GeorgeMichael het volgende:
Ik krijg straks wat nieuwe aroma's binnen, waaronder Rip Tide waar ik wel benieuwd naar ben. Ik wil deze mengen op 50/50. Zijn er mensen die ervaring hebben met de percentages van riptide? (volgens mij KNAK en Sounddragon?).
De één zegt 15-20% en de ander (Pink Spot volgens mij) rond de 8%. Het is persoonlijk natuurlijk, maar waar ligt jullie voorkeur?
quote:Op woensdag 2 september 2015 20:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik heb van de week effe Rippie besteld; 17 flesjes
neuh, ik heb van die liter base nog de helft over, de vorige keer had ik 10 flesjes en nog 4 losse smaakies waarvan ik er eentje nog niet eens gemaakt heb.quote:Op woensdag 2 september 2015 20:51 schreef KNAK het volgende:
[..]![]()
En zo, jongens en meisjes, ontstond de riptide schaarste
![]()
17*10ml=170ml.. Rond 900ml op 20%
Volgens mij loop je met een infuus aan je arm met riptide erin
Is nikkel op titanium na niet de enige mogelijkheid wat je met TC moet gebruiken ?quote:Op woensdag 2 september 2015 21:04 schreef rockstah het volgende:
Waar halen jullie je TC draad? Ik ben alleen nog maar nikkel200 tegengekomen in nederlandse webshops en dat heb ik ook liever niet, de weerstand is me gewoon te laag.
Ik weet,.. Ik doe dan vrolijk mee met het verstoken van minimaal 20ml/dag. En zo gaat dat dan wel snel; Lemo 2, quadcoil in Velocity , dual in tug/CLTquote:Op woensdag 2 september 2015 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
neuh, ik heb van die liter base nog de helft over, de vorige keer had ik 10 flesjes en nog 4 losse smaakies waarvan ik er eentje nog niet eens gemaakt heb.
Ik slurp wel redelijk door, vooral de Tugboat lust wel een druppie, en die heb ik standaard bij me als terreurmiddel in het rookhok, voor als ik weinig tijd heb om te dampen en om dus even snel nicotine te tanken.De Lemo's zijn trouwens ook behoorlijk dorstig, maar dat was al bekend. Heb standaard een Lemo met Rip bij me, en eentje met iets anders, en dan de dripper los of op een mech.
Nu ik die D2 aan het testen ben, zeul ik dus aardig wat gear mee.
Hangt van je mod af volgens mij. Ik gebruik nu een nikkel-ijzer legering onder de naam dicodes wire, werkt prima en ik zit met een wrap of 7 toch al op een respectabele 0.5 ohm. Is alleen onmogelijk te krijgen hiero volgens mij, ik kreeg er alleen een testertje van. RVS schijnt ook te kunnen maar ook dat kan ik nergens vinden.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:18 schreef KNAK het volgende:
[..]
Is nikkel op titanium na niet de enige mogelijkheid wat je met TC moet gebruiken ?
neen.quote:Op woensdag 2 september 2015 21:25 schreef rockstah het volgende:
[..]
Hangt van je mod af volgens mij. Ik gebruik nu een nikkel-ijzer legering onder de naam dicodes wire, werkt prima en ik zit met een wrap of 7 toch al op een respectabele 0.5 ohm. Is alleen onmogelijk te krijgen hiero volgens mij, ik kreeg er alleen een testertje van. RVS schijnt ook te kunnen maar ook dat kan ik nergens vinden.
en welke mod is dat dan?quote:Op woensdag 2 september 2015 23:55 schreef rockstah het volgende:
Ja dat snap ik, maar dat ligt puur aan de firmware van je mod. DNA40 mods waren van wat ik me herinner afgesteld op nikkel en de huidige Joytech apparaten doen dus ook titanium, maar uiteindelijk is een draad gewoon een draad: Het apparaat heeft verder geen weet van wat voor materiaal je gebruikt. Daarom loopt de berekening ook stuk wanneer je een ander soort draad gebruikt dan wat de mod verwacht. In mijn mod is de temperatuur-coëfficiënt van de draad die gebruikt wordt voor de uiteindelijke berekening vrij instelbaar waardoor hij meer soorten materiaal aankan.
Nee kanthal kan nog steeds niet. Je bent wel gebonden aan een bepaalde range van materiaalsoorten die hoge temperatuurcoëfficiënten hebben, dit is nodig om met enige zekerheid een inschatting te kunnen maken van de temperatuur in de coil.quote:Op donderdag 3 september 2015 00:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
en welke mod is dat dan?
Bij mijn weten zijn de onderlinge eigenschappen van de metalen en hun weerstand, en dan met name de verandering in weerstand die optreedt bij verwarming van het desbetreffende metaal nou precies de reden dat het nikkel wél kan, en met kanthal niet, maar jij zegt dus eigenlijk dat jóuw mod TC kan doen met een kanthaldraad/bedspiraalveer/stuk HERAS-hekwerk omdat je dat zo kunt instellen? Tenminste, dat betekent imo 'vrij-instelbaar'.
Ik ben serieus benieuwd naar welke mod je bedoelt, want die ga ik meteen bestellen.
De goedkope zooi mods die ik heb, zien helaas wél wat voor materiaal ik erin heb gestopt, want als ik gewoon een heel lage weerstand dualcoil maak van 2 keer 3 wraps 0.6 kanthal die 0.17 Ohm doet, dan tuint 'ie daar toch gewoon niet in
En de jouwe doet dat dan dus wel?
als je dat tenminste bevalt. Ik heb meerdere malen het drippen geprobeerd, maar ik blijf het niks vinden. Geef mij maar gewoon mijn oude vertrouwde Kayfuns op een boxmodquote:Op woensdag 2 september 2015 20:27 schreef Sounddragon het volgende:
Tevens; als je eenmaal een lader en batterijen hebt, is het een kwestie van tijd voor je een Mech gaat proberen, met een tank is dat stiekem toch nét minder als met een boxmod, en dus koop je er een dripper bij, en dan... Is het hek van de dam![]()
Op nummer een: een mix van lazy latte afternoon van Millers met cappuccino van Joyetech(0mg) en met twisted Java van Halo. Ongeveer overal eenderde van en omdat, voorzover ik weet cappuccino van Joyetech alleen in 0mg nicotine te verkrijgen is, kan je bijvoorbeeld de andere in 1,8mg nicotine/ml nemen zodat je nog een redelijk hoog nicotinegehalte hebt.quote:Op zondag 23 augustus 2015 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
Is het trouwens een idee om in de OP een lijstje te maken met je favo smaken? Makkelijk voor de newbies die hier nogal eens binnenvallen met dé smaakjesvraag![]()
Ik denk dan aan domweg je usernaam met daar achter je top 3 ofzo, en dan smaakjes die te koop zijn, geen zelfmix-fabrikaten, want daar heeft een newbie niks aan.
Probeer gewoon 3%, een druppie erbij is makkelijker als een druppie eruit halenquote:Op vrijdag 4 september 2015 19:19 schreef mappo het volgende:
Pinkspot Riptide op 15-20%?? Heb zojuist weer een flesje aroma binnen gekregen, op de fles zelf staat 3% als aanbeveling......maar dat is dus wat mager begrijp ik?
[ afbeelding ]
Ik zal hem eerst wel even op 6% gaan mixen.
Happy Ending!quote:Op vrijdag 4 september 2015 19:19 schreef mappo het volgende:
Pinkspot Riptide op 15-20%?? Heb zojuist weer een flesje aroma binnen gekregen, op de fles zelf staat 3% als aanbeveling......maar dat is dus wat mager begrijp ik?
[ afbeelding ]
Ik zal hem eerst wel even op 6% gaan mixen.
Niet echt een antwoord op m'n vraag vwb die 3%, maar je leest wel dat ze minimaal een jaar oud zijn wat ze zelf kant en klaar verkopen. Mijn pink spot sapjes zullen dat nevernooit halenquote:Thank you for your support. As for our juices, they are mixed fresh and ready to vape. If you are ordering from our website, everything is complete, and if you choose to steep them longer, it is all by preference. Our standard mix is 60VG/40PG, but if you are purchasing concentrates from an international wholesaler, the flavor itself does not require steeping. Each bottle, that we mix, has a yearlong shelf life from the born on date on the bottle, so you can use your judgment on steeping. Hope this helps your inquiry.
Die fotoquote:Op vrijdag 4 september 2015 19:08 schreef Sounddragon het volgende:
Post uit Germany;
[ afbeelding ]
Meteen maar effe 300ml in elkaar gegooid. Strakkies effe een vrachtje flesjes uitkoken, en dan heb ik nog wat dingetjes die ik effe wil proberen.
Na de vakantie ga ik jullie top 3tjes wel eens onder de loep nemen en misschien wat dingetjes bestellen
Je leest het verkeerd dudequote:Op zaterdag 5 september 2015 01:03 schreef KNAK het volgende:
[..]
Happy Ending!![]()
Al aan gesnuft? Dat moet gewoon bijna je tong er in willen steken als je dat doet!
Maak wat kleine batches aan, van een paar ml. Waarom pink spot aangeeft 3% te gebruiken, hoe het zit met steepen heb ik enkele maanden geleden gevraagd aan ze;
[..]
Niet echt een antwoord op m'n vraag vwb die 3%, maar je leest wel dat ze minimaal een jaar oud zijn wat ze zelf kant en klaar verkopen. Mijn pink spot sapjes zullen dat nevernooit halenm'n oudste riptide is van 7 juli, op 20%, en ik moet echt heel goed focussen op de smaak wil ik um echt veel beter vinden dan een 20% mix van een week oud.
Nee joh, je neemt het te letterlijk. In het Engels wordt shelflife gebruikt voor "houdbaarheid"quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef KNAK het volgende:
Oh?
A year long shelf life (...)
Dat is toch dat ie een jaar op de plank staat vanaf de geboorte datum
Ik moet hem eerst gebruiken om hem te kunnen beoordelen, en det process is ongoing as we type.quote:Op zaterdag 5 september 2015 13:44 schreef Bowny het volgende:
SD, hoe lang moeten we nog wachten op je review? Zit te overwegen om 'm te cancellen en voor de VTC mini te gaan.....
ik zou niet weten waarom nietquote:Op maandag 7 september 2015 11:16 schreef Kreator het volgende:
Vraagje voor de kenners.
Is er nog verschil tussen zelf een coil maken en kant-en-klare kopen (dus alleen het draad)? Ik heb nu die subtank mini en daar zit een RBA bij. Wil wel een keer proberen om er zelf 1 in te draaien, maar mijn ervaringen met zelf recoilen (alleen katoen vervangen) zijn niet bepaald positief.
Dus voordat ik van alles ga kopen... werken 0,5ohm kant-en-klare coildraadjes ook gewoon prima?
Ik ook niet.quote:Op maandag 7 september 2015 11:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik zou niet weten waarom niet
nah, proberen dan!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |