abonnement Unibet Coolblue
pi_155086996




SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_155087992
Mijn input mbt laatste posts vorige deel, wellicht nuttig ter overweging bij de keuze.

Ik heb de sig 75w in gebruik gehad met een subtank mini, een heel veelzijdige combinatie die voor mij een erg goede vape gaf. Tevens erg makkelijk in gebruik.
Ik heb de combi gebruikt in zowel TC mode (met de fabrieks ni coils), als met de fabrieks kanthal coils (0.5 en 1.5) zowel met mtl (kleinste en middelste airhole, nauwere druptip) als dl (middelste/grote airhole) en alles was prima qua damp/smaak. Ik heb alleen de rba nog niet getest.

Het enige waar ik me aan stoorde was de build kwaliteit. De deurtjes begonnen na enige tijd speling te geven, en de vuurknop vuurde heel soms niet en "klikte" soms niet helemaal goed. Dit had verder geen effect op het functioneren van het apparaat, maar wel ergerlijk.
Maar wellicht ligt dit specifiek aan mijn device, hoor ook genoeg die hier geen last van hadden.

Bij mij is hij inmiddels mijn backup geworden (had ik toch nog nodig :-) en vervangen als daily door een sx mini m, ook deze gebruik ik met de subtank mini. Geeft mij ongeveer dezelfde vape, maar ooh boy de build kwaliteit lijkt vooralsnog een stuk beter....geen enkel issue en voelt super solide. Maar goed natuurlijk ook een stuk prijziger.

Eventueel kun je nog de ipv d2 bekijken, lijkt qua specs erg op de sig 75w, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:43:51 #3
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155091515
Die Sigelei 75 watt met TC is er toch nog niet zo lang? Wanneer heb je die gekocht dan? :? Kan nooit ouder als een maandje zijn ofzo, misschien amderhalf als je er snel bij was. En dan lijken die klachten die je noemt me een prima reden om eens met de leverancier te gaan bomen over garantie. Dat kleppie kun je over discussiëren, maar niet vuren is gewoon een defect.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155093045
Heb hem inderdaad nu zo'n 3-4 weken. Dat niet vuren is niet zo'n ramp, soms (eens in de 20-30 keer) druk je de knop in en doet hij niets, als je dan nog een keer drukt vuurt hij gewoon. Ik had hetzelfde met de Istick. Vind dat niet zo'n ramp.
Wel erger ik me aan de speling in de deuren, als je hem stevig in de handen hebt "klikken" de deurtjes ietsje..
Het zijn meer ergernisjes dan problemen, technisch functioneert hij nog goed...maar inderdaad dat die probleempjes zich zo snel al ontwikkelenden viel me wel wat tegen.

Ik weet niet of het ernstig genoeg is om garantie te claimen, en omdat het nu toch mijn backup is geworden ga ik er geen punt van maken...zoals gezegd werkt hij verder perfect.

Maar er zijn er genoeg die er geen last van hebben, en verder ben ik er erg tevreden over, dus als je hiervan geen last krijgt is het een top apparaat qua mogelijkheden en gebruik voor de prijs.
Ik ben alleen voortaan wel voorzichtig met het aanschaffen van een mod met magnetische deuren :-)
  maandag 10 augustus 2015 @ 21:29:57 #5
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155093774
Blijkbaar krijg je dan bij de SX mini dan toch wat meer waar voor je geld, ook al is het wel een heleboel geld wat je moet achterlaten voor een Yihi.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155095377
qua vape kwaliteit: ik vind weinig verschil tussen de sig 75w en de sx mini.

Qua handigheidjes:
Memory functies en firmware updates geven zeker een super toegevoegde waarde aan de Sx.
Qua bediening vind ik de sig 75w echter handiger...ik vind het bijv. feit dat ik het menu in moet om de Sx uit te zetten of de temperatuur te veranderen wat onhandig.

Qua bouwkwaliteit lijkt de Sx inderdaad een stuk beter, maar ik heb hem nog maar 4 dagen dus nog even afwachten (na 4 dagen was de Sigelei ook nog solide).
Maar hij lijkt en voelt in ieder geval wel een heel stuk steviger en meer solide dan de Sig, voelt als een solide klomp metaal in de positieve zin, dus ik heb er zeker wel vertrouwen in.
Het enige waar ik me een beetje zorgen over maak is de battery cap, maar tot op heden is ook die probleemloos.

Ben ik blij met de aanschaf van de Sx in plaats van een 2e mid-price als backup?
Zeker te weten! Momenteel het beste (en mooiste) device die ik heb!! (maar ja dan ook meteen de duurste).
Zou ik hem ook gekocht hebben ipv een 2e Sig 75W als ik de irritaties niet had gehad met mijn 1e Sigelei? Daar zou ik nog eens goed over na moeten denken.....
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:21:32 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155096617
Ik heb hem tot 2 keer toe op beton laten stuiteren van 30 meter hoog, en hij doet het nog steeds. Niet meer.de mooiste natuurlijk, duh, maar het display werkt nog perfect, en hij vuurt ook nog steeds. Dus qua bouwkwaliteit hoef je je écht geen zorgen te maken :+

Die batterijopsluiting is idd dé achilleshiel van het apparaat, maar als je er een beetje gevoel voor hebt en je draait niet door als hij niet goed zit, blijft dat
wel werken. Daar zit ook het enige verbeterpunt wmb. TC in het menu vind ik helemaal niet erg; voor die anderhalve keer dat je die wijzigt.. Goed is goed, en uitzetten doe ik niet aan: hij gaat vanzelf uit als je de batterij eruit trekt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:26:57 #8
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155099498
Batterij cap is inderdaad enige punt waar je iets aan kan opmerken, echter heb ik er geen problemen mee. Erop zetten, beetje terugdraaien en hij kan zo erin geschroefd worden.
Ben wel bang dat op den duur dat tapdraad in de SX weleens einde verhaal kan gaan worden. Batterycap is te bestellen dus dat is niet eens een issue als dat na 1000x vervangen moet worden, maar in SX zelf ,.. Hoop dat dat lang meegaat! Met beleid gebruiken zal daar wel voor zorgen lijkt mij

Menu zelf is na een tijdje automatisme,.. Beetje heen en weer drukken en je hebt wat je wilt hebben. Met 3 knoppen zoveel functies kunnen gebruiken kan dan ook niet anders dan ermee een beetje te moeten goochelen. Stukkie gewenning dat er makkelijk inkruipt

Ik heb tijdens werk zo'n beetje alles wat men zegt over de mini kunnen lezen wat betreft reviews, op fora en shops, en iedereen is er lovend over. Zal me niet verbazen als ik met deze SX een hoogte- en eindpunt heb bereikt wat betreft aanschaf e-cig spul.
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 02:19:01 #9
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155104025
Bezorgmoment
Vandaag 11 augustus
15:30 - 17:30 uur

*O* Lemo 2

27 juli besteld. Nog redelijk snel
Mai pben rai~!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 augustus 2015 @ 08:30:01 #10
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155106212
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:16 schreef mappo het volgende:

Ik heb de sig 75w in gebruik gehad met een subtank mini, een heel veelzijdige combinatie die voor mij een erg goede vape gaf. Tevens erg makkelijk in gebruik.
Waar heb je die sig 75w gekocht? Kan hem in Nederland niet echt vinden. Ik wacht tot na de vakantie, dan is hopelijk duidelijk of er echt kinderziektes in dat ding zitten, of dat je pech had met de bouwkwaliteit.
pi_155106472
ik heb hem bij smokesmarter gehaald (maar zie dat ie daar niet meer op voorraad is), maar ook e-wolk heeft ze in de collectie (nog wel op voorraad)
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 augustus 2015 @ 09:24:04 #12
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155114406
SS schreef in ' Step Down' :
quote:
Dat gezeik van onwetenden om ons heen hebben we allemaal, daar ben je heus niet alleen in. Alleen denk ik dat wij er net effe wat laconieker mee omgaan. Kan jou het nou verekken wat amderen ervan vinden. JIJ en jóuw lichaam zeggen en vinden het beter, en als anderen het daar niet mee eens zijn, laat ze lekker in die waan, of stuur ze een mailtje met die linkjes erin dan kunnen ze lezen dat ze ongelijk hebben. Als ze het dan nóg niet willen inzien, laat ze dan lekker in die waan. Blijkbaar hebben ze dan gewoon een bord voor hun harses wat ze daar niet weg willen hebben, en dat kan zomaar, zeker bij kerkfiguren; begon maar eens over de evolutie van de mens, dan heb je pas écht een discussie _O-

Laat ze lekker, sommige discussies win je toch niet.. Zonde van je energie en de frustratie.
Gelijk, kwartje is helemaal gevallen, bedankt!

Misschien ga ik in de nabije toekomst ook es kijken en erover denken zelf coils te maken. Met een zelfgemaakte coil doe je ook veel langer he?

Iig ik ga zeer binnenkort even een weekie Duitsland doen, steden bekijken. Heb mooie fysieke zaken gezien die hebben echt alles;)

Fijne dag nog verder!

:)

[ Bericht 17% gewijzigd door Eficaz op 11-08-2015 14:06:47 (Stukje erbij) ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:01:26 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155114525
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:24 schreef Kreator het volgende:
Check. thanks.
Whehe, heb je er nou eentje gekauft?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:02:10 #15
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_155114550
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Whehe, heb je er nou eentje gekauft?
Nee, ik wacht even tot ik terug ben van vakantie, dan is mijn Subtank mini ook binnen.
pi_155118617
Heeft er iemand zijn mondstuk/drip tip vervangen voor de Nautilus mini?

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw mondstuk voor de Nautilus mini maar wil er wel 1 hebben die goed past en niet te los zit enz.

Ik weet dat elke 510 drip tip te gebruiken is maar heb wel gelezen dat de maat van de Nautilus mini iets afwijkt dus daarom mijn vraag.

Ook raar dat ik niet gewoon ergens in Nederland een Nautilus Mini mondstuk kan bestellen of heb ik niet goed gezocht???
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 16:40:12 #17
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155119404
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 14:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nee, ik wacht even tot ik terug ben van vakantie, dan is mijn Subtank mini ook binnen.
Dan zijn ze misschien op :{w

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155120793
Even een vraagje,

Ik heb nu een istick 20W met een aerotank mini gekocht en vandaag binnen gekregen.

Het probleem is nu alleen dat als ik wil dampen (direct lung hit) gelijk moet hoesten.
Ik damp op 7W, iemand een idee hoe dit kan?
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 18:11:20 #19
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155121908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 17:29 schreef mtchel112 het volgende:
Even een vraagje,

Ik heb nu een istick 20W met een aerotank mini gekocht en vandaag binnen gekregen.

Het probleem is nu alleen dat als ik wil dampen (direct lung hit) gelijk moet hoesten.
Ik damp op 7W, iemand een idee hoe dit kan?
En je hoest omdat? kriebel, prikkel? te scherp?

Wat voor liquid heb je erin zitten? Mg?

Heb je ook een hoger/lager wattage geprobeerd?

Airflow helemaal open?

Meestal begin je gewoon à la siggie te dampen.. dus mouth to lung. Mijn ervaring met die methode is dat zodra het dampvolume wat groter wordt, het niet meer gaat, want dan ga je hoesten.. diverse mensen die roken en een haal van een dripper of de Lemo pakken om te proberen, hoesten hun longen uit hun lijf omdat ze MTL doen ipv direct lung, terwijl ze dat (zeggen) wel proberen.

Ik denk dat je gewoon even moet kijken wat er voor jou werkt.. meteen een dikke haal vol op je longen kan best tegenvallen. IK kan het me niet meer voorstellen, maar voor een beginner kan het lastig zijn.

Gewoon easy does it, beetje proberen met voltages en airflow, en het komt allemaal goed :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155123127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 16:15 schreef MrRnG het volgende:
Heeft er iemand zijn mondstuk/drip tip vervangen voor de Nautilus mini?

Ik ben namelijk op zoek naar een nieuw mondstuk voor de Nautilus mini maar wil er wel 1 hebben die goed past en niet te los zit enz.

Ik weet dat elke 510 drip tip te gebruiken is maar heb wel gelezen dat de maat van de Nautilus mini iets afwijkt dus daarom mijn vraag.

Ook raar dat ik niet gewoon ergens in Nederland een Nautilus Mini mondstuk kan bestellen of heb ik niet goed gezocht???
Ik heb hem vervangen door de rvs versie van diamond flavors, die paste perfect op de nautilus mini..oa bij smokesmarter te koop (heb ook de teflon van dat merk en die past ook goed). Wel wat prijzige driptip (8 euro)
pi_155124373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:47 schreef mappo het volgende:

[..]

Ik heb hem vervangen door de rvs versie van diamond flavors, die paste perfect op de nautilus mini..oa bij smokesmarter te koop (heb ook de teflon van dat merk en die past ook goed). Wel wat prijzige driptip (8 euro)
Ok dank je wel, ik had deze drip tip ook op het oog maar wilde even zeker weten of het goed past allemaal. Ik neig naar de teflon versie.. ben benieuwd ;).
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:51:23 #22
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155125448
Ik heb er 3 volgens mij; iig op zeker een witte en een koperen versie, die ik nodig effe moet oppoetsen zag ik net :+ ik heb een heel bakkie vol met driptips; stuk of 20-25 zéker, en dat is zonder wat er allemaal nog op de drippers en tanks zit.
Het is mij wel al vaker opgevallen dat de ene tank de andere niet is, en dat geldt ook voor driptips. Ik heb tips die heel losjes zitten in de ene tank, en vervolgens op een andere of op een willekeurige dripper zo los zitten dat hij eruit valt als je hem ondersteboven houdt. Men claimt dat het allemaal hetzelfde is, maar er zitten echt verschilletjes in. Heb helaas geen Nautilus hier, dus ik kan niet voor je passen, maar als het niet in een keer helemaal lekker zit kun je ook nog rommelen met de O-ringetjes ;)

Misschien kun je de klantensurrevis/chat aldaar effe lastig vallen; ze zijn vast wel bereid om effe die tip op een Nauti te frotten om te kijken of het past :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155125538
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:11 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En je hoest omdat? kriebel, prikkel? te scherp?

Wat voor liquid heb je erin zitten? Mg?

Heb je ook een hoger/lager wattage geprobeerd?

Airflow helemaal open?

Meestal begin je gewoon à la siggie te dampen.. dus mouth to lung. Mijn ervaring met die methode is dat zodra het dampvolume wat groter wordt, het niet meer gaat, want dan ga je hoesten.. diverse mensen die roken en een haal van een dripper of de Lemo pakken om te proberen, hoesten hun longen uit hun lijf omdat ze MTL doen ipv direct lung, terwijl ze dat (zeggen) wel proberen.

Ik denk dat je gewoon even moet kijken wat er voor jou werkt.. meteen een dikke haal vol op je longen kan best tegenvallen. IK kan het me niet meer voorstellen, maar voor een beginner kan het lastig zijn.

Gewoon easy does it, beetje proberen met voltages en airflow, en het komt allemaal goed :)
Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.

Airflow staat open ja.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 19:58:30 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155125672
Nah, ga eens experimenteren dan; airflow wat minder, vermogen wat minder enzo.. Blijkbaar heb je nu een tank met een coil die wat heter wordt.

Ik had het met Snake Oil, die vond ik helemaal niks in de dripper, maar prima in de tank op een wat lager vermogen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155125695
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:54 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.

Airflow staat open ja.
Ik damp 50/50, 6 mg op 9 watt met de airflow bijna dicht, probeer dat eens
pi_155126022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 19:54 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik damp op diy happy ending, 50/50 met 5mg nicotine. Hiervoor dampte ik precies hetzelfde met een iclear16b. Ik damp nu op 5-7 watt, voelt veel te scherp aan. Zodra het mijn keel ingaat ga ik gelijk hoesten als een malle.

Airflow staat open ja.
Heeft te maken met de stepdown die niet op de istick 20 zit. Zie vorige topic
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:40:35 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155127226
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:08 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Heeft te maken met de stepdown die niet op de istick 20 zit. Zie vorige topic
oei, goeie idd.. Dat zou wel eens het hele probleem kunnen zijn..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155130176
Heb er nu riptide ingedaan, en de tank ook helemaal gevuld. Nu echt nergens last van? :P
pi_155130247
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef mtchel112 het volgende:
Heb er nu riptide ingedaan, en de tank ook helemaal gevuld. Nu echt nergens last van? :P
Apart. Is je batterij toevallig inmiddels niet ook wat leger al?
pi_155130315
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:02 schreef Anne het volgende:

[..]

Apart. Is je batterij toevallig inmiddels niet ook wat leger al?
Dat ook ja.
Heb tussen de 4.5 en 7 watt gedampt nu, bij geen enkele stand diezelfde ''pijn'' in mijn keel.

edit; batterij is al leger ja, maar zeker nog rond de 80%
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:21:57 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155131302
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:00 schreef mtchel112 het volgende:
Heb er nu riptide ingedaan, en de tank ook helemaal gevuld. Nu echt nergens last van? :P
O+ Rippie O+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 22:31:34 #32
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155131841
Al die 25% Geproefd??
Ben benieuwd wat je ervan vind tov 20%

En..



*O*
Mai pben rai~!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:37:26 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155134552
25% geeft iets meer smaak; verrassend, niet?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:50:07 #34
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155134992
Het kan averechts werken,..chemisch. Dat doet het dus blijkbaar niet bij jou
Mai pben rai~!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 13:07:38 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155146399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:50 schreef KNAK het volgende:
Het kan averechts werken,..chemisch. Dat doet het dus blijkbaar niet bij jou
jeh, moet je eens bij Jamaican proberen.. Heb wel eens een flessie gekauft waarbij ze een beetje waren uitgeschoten volgens mij.. Jakkiebah, was ook meteen klaar met die smaak.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:30:48 #36
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155148561
Jamaican Me

1 van de weinige pink spotjes die je kan mixen op <15% met behoud van een sterke smaak. Heb deze dan ook met VG mogen verdunnen, want dat is inderdaad een linke smaak als ie te sterk is.

Heb nu zo'n beetje alles van pinkspot over m'n longen gehad, met riptide,happy ending en watermelon wave die blijvend zijn.

Tijd om wat meer te gaan ontdekken, en verwacht dan ook 12 eppies van TJuice vandaag. Mom&Pop, GLV en Capella zitten ook al in de shopping cart, en zo gaan we vrolijk verder ... Zo laten een aantal familieleden mij al weten dat wat ik doe met deze zooi erg sterk op een verslaving lijkt :'). Met al die flesjes, apparaten, continue post,... - alsof een mens geen hobby mag hebben :p

Ik ga dalijk denk ik even langs de puff store , zit om de hoek hier bij mij. Daar hebben ze ook concentraten ... Eens kijken of ik wat samples in m'n CLT mag mikken
Mai pben rai~!
pi_155150232
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:30 schreef KNAK het volgende:
Jamaican Me

1 van de weinige pink spotjes die je kan mixen op <15% met behoud van een sterke smaak. Heb deze dan ook met VG mogen verdunnen, want dat is inderdaad een linke smaak als ie te sterk is.

Heb nu zo'n beetje alles van pinkspot over m'n longen gehad, met riptide,happy ending en watermelon wave die blijvend zijn.

Tijd om wat meer te gaan ontdekken, en verwacht dan ook 12 eppies van TJuice vandaag. Mom&Pop, GLV en Capella zitten ook al in de shopping cart, en zo gaan we vrolijk verder ... Zo laten een aantal familieleden mij al weten dat wat ik doe met deze zooi erg sterk op een verslaving lijkt :'). Met al die flesjes, apparaten, continue post,... - alsof een mens geen hobby mag hebben :p

Ik ga dalijk denk ik even langs de puff store , zit om de hoek hier bij mij. Daar hebben ze ook concentraten ... Eens kijken of ik wat samples in m'n CLT mag mikken
Jamaican me is erg sterk inderdaad. Heb hem op 20%, is lekker maar ik denK dat 15% beter is.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 16:20:57 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155151659
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:29 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Jamaican me is erg sterk inderdaad. Heb hem op 20%, is lekker maar ik denK dat 15% beter is.
dan kieper je er een beetje base bij heah..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155161489
quote:
3s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 16:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

dan kieper je er een beetje base bij heah..
Nja ik vind m prima zo, bij de volgende maak ik hem op 15%.

Ik ben ook nog op zoek naar een echt goede vanille aroma, die van cdd ga ik mee bestellen, hopen dat dat wat is.

Mn istick met aerotank mini dampt nu trouwens gewoon erg goed, nu is het wachten tot ik weer een stapje hoger wil in de mods :P
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:28:24 #40
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155164598
Vanille

En dat van CdD. Denk dat je dat kan vergeten. Heb toevallig vandaag bij elkaar 30ml van CdD en TPA weggeflikkerd. Onder andere vanilla. Zelfs 2 maanden steepen heeft er niets van kunnen maken.

Ben benieuwd of jij iets lekkers gaat vinden,wat deze 2 merken betreft ga ik daar niets meer van bestellen. Ik had verwacht vandaag maar heb niets gekregen, dus morgen o.a. Colonel custard van TJuice. Schijnt een goede vanille te zijn.

Heb je pink spot vanille al geprobeerd ? french vanilla?

quote:
Mn istick met aerotank mini dampt nu trouwens gewoon erg goed, nu is het wachten tot ik weer een stapje hoger wil in de mods :P
SX mini ;). Ben je gelijk klaar met kopen voor lange tijd

[ Bericht 17% gewijzigd door KNAK op 12-08-2015 23:38:07 ]
Mai pben rai~!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 23:29:14 #41
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155164629
Dubbel
Mai pben rai~!
pi_155171075
quote:
5s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 23:28 schreef KNAK het volgende:
Vanille

En dat van CdD. Denk dat je dat kan vergeten. Heb toevallig vandaag bij elkaar 30ml van CdD en TPA weggeflikkerd. Onder andere vanilla. Zelfs 2 maanden steepen heeft er niets van kunnen maken.

Ben benieuwd of jij iets lekkers gaat vinden,wat deze 2 merken betreft ga ik daar niets meer van bestellen. Ik had verwacht vandaag maar heb niets gekregen, dus morgen o.a. Colonel custard van TJuice. Schijnt een goede vanille te zijn.

Heb je pink spot vanille al geprobeerd ? french vanilla?

[..]

SX mini ;). Ben je gelijk klaar met kopen voor lange tijd
French vanilla is lekker, maar dat is gewoon het franse recept voor vanille ijs.

Op cdd hebben ze nilly vanilla van tasty puff, die ga ik denk ik proberen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 13:53:13 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155177780
Zal binnenkort maar weer op jacht gaan naar een nieuwe supply Rip-concentraten.. Gaat best hard :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 augustus 2015 @ 14:01:01 #44
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155178009
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 08:45 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

French vanilla is lekker, maar dat is gewoon het franse recept voor vanille ijs.

Op cdd hebben ze nilly vanilla van tasty puff, die ga ik denk ik proberen.
Ben benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Denk dat vanille een behoorlijk complex smaakje is die bij goedkope merken vaak ranzig zijn. Ben zelf ook wild van vanille dus vergeet het niet te melden ( heb het volgens mij in het begin besteld, geen idee of dit lekker was :@ )

quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 13:53 schreef Sounddragon het volgende:
Zal binnenkort maar weer op jacht gaan naar een nieuwe supply Rip-concentraten.. Gaat best hard :+
Nu je aan DIY doet en geen rem op het gebruik ervan hoeft te zetten naar dat wel snel gaan :D. Dan nog .. Je had 10x 10ml o.i.d? ...dacht dat ik veel wegdampte.
Mai pben rai~!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 14:02:56 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155178069
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:01 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Denk dat vanille een behoorlijk complex smaakje is die bij goedkope merken vaak ranzig zijn. Ben zelf ook wild van vanille dus vergeet het niet te melden ( heb het volgens mij in het begin besteld, geen idee of dit lekker was :@ )

[..]

Nu je aan DIY doet en geen rem op het gebruik ervan hoeft te zetten naar dat wel snel gaan :D. Dan nog .. Je had 10x 10ml o.i.d? ...dacht dat ik veel wegdampte.
ik doe sowieso niet aan remmen, het is ook nog niet op, maar ik heb een hekel aan zonder zitten. Voorraad makes life easy.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155179329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:01 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat je daarvan gaat vinden. Denk dat vanille een behoorlijk complex smaakje is die bij goedkope merken vaak ranzig zijn. Ben zelf ook wild van vanille dus vergeet het niet te melden ( heb het volgens mij in het begin besteld, geen idee of dit lekker was :@ )

[..]

Nu je aan DIY doet en geen rem op het gebruik ervan hoeft te zetten naar dat wel snel gaan :D. Dan nog .. Je had 10x 10ml o.i.d? ...dacht dat ik veel wegdampte.
Ik had vroeger (3-4 jaar terug) zon chinese crappy e-cig met vanille cartridges, daar zat dus weer wel een lekkere vanille smaak aan.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 15:20:38 #47
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155180042
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik doe sowieso niet aan remmen, het is ook nog niet op, maar ik heb een hekel aan zonder zitten. Voorraad makes life easy.
Savevape heeft voorraad zag ik van de week. Als je gaat bestellen even melden, bestel ik er eerst even 1 voor het op is :p

quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:55 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik had vroeger (3-4 jaar terug) zon chinese crappy e-cig met vanille cartridges, daar zat dus weer wel een lekkere vanille smaak aan.
Gevalletje persoonlijke smaak komt hier dan ook wel weer om de hoek kijken. Vooralsnog is happy ending nog steeds de beste voor mij, al is het niet 100% vanille.
Mai pben rai~!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 16:47:19 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155182601
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 15:20 schreef KNAK het volgende:

[..]

Savevape
jezus wat een schijtsite op mobiel zeg :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 13 augustus 2015 @ 17:40:16 #49
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155184192
Is pas vernieuwd , en is er inderdaad niet beter op geworden ! Constant terug main menu in moeten gaan, niet te navigeren op normale wijze
Mai pben rai~!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:28:19 #50
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155193757
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 14:55 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik had vroeger (3-4 jaar terug) zon chinese crappy e-cig met vanille cartridges, daar zat dus weer wel een lekkere vanille smaak aan.
Heb wat Capella aromas, o.a. vanille besteld.. Ben benieuwd of dat wat is :)
Mai pben rai~!
pi_155206568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:28 schreef KNAK het volgende:

[..]

Heb wat Capella aromas, o.a. vanille besteld.. Ben benieuwd of dat wat is :)
Laat maar weten, ben ook benieuwd!
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:11:06 #52
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155249165
Capella vanilla v1, direct na mixen op 60vg/40pg @ 15% goed te doen.
Mogelijkerwijs na steepen (yogurstmachine sessie) stukkie beter.
Na wat langdurig oldskool in de kast schijnt ie volgens reviews nog beter uit de verf te komen
Voor die 3.95eur/10ml de moeite waard te proberen.

Je (ik :D) moet echter alles labelen, en zeker niet na een scheut Jack Daniels gaan mixen.
Dacht ik dat ik mijn voorgemixte 60vg/40pg baseflesje beet had, en ik dus 20ml faux hawk aroma van Mt.Baker ermee gemixt..........kwam er achter dat ik niet die 60/40 gebruikt had, maar 100%pg

:')

80ml dunne brei... VG toevoegen kan, maar dan wel met meer aroma...

Voor de hoogbegaafde rekenwonders hier, hoeveel VG en aroma toevoegen om tot 60vg/40pg @ 25% aroma te geraken?

Nu is het dus 60ml 100%PG, en 20ml (25%) aroma.

...kansloze actie weer :D :')
Mai pben rai~!
pi_155250081
90ml vg en 30ml aroma.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 23:04:33 #54
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155250929
30ml aroma? er extra bijdoen?
of flesje van 10 + 90ml vg?

150ml base totaal en 25% aroma. is dat niet 37.5ml?
er zit al 20ml in, is het niet dat 17.5ml bijgieten voldoende is?

(en nee, ik kan niet rekenen :') )
Mai pben rai~!
pi_155251983
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 23:04 schreef KNAK het volgende:
30ml aroma? er extra bijdoen?
of flesje van 10 + 90ml vg?

(en nee, ik kan niet rekenen :') )
je moet er een navenante hoeveelheid aroma bijvoegen, om hetzelfde percentage te houden.
dus ja; als je er 90ml vg bij doet, moet er 30ml aroma bij.
kom je op 200ml liquid uit, waarvan 50ml aroma. 25% van je totale liquid is dan aroma.

quote:
150ml base totaal en 25% aroma. is dat niet 37.5ml?
er zit al 20ml in, is het niet dat 17.5ml bijgieten voldoende is?
als je 25% van je hoeveelheid base aan aroma wil toevoegen, zal dat idd wel kloppen.
maar zoals jij het voorstelde, bestaat 25% van je totale liquid uit aroma.
dat is dus net weer ff anders berekend.
in dit geval heb je dan 33,3% van de hoeveelheid base er aan aroma bij gedaan, om op 25% van je totale liquid uit te komen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 16 augustus 2015 @ 00:20:40 #56
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155253095
Duidelijk. Maandag gelijk rechttrekke,deze paardelullengezicht-actie.

Is maar goed dat faux hawk zalig is! Dank voor uw brein ;)
Mai pben rai~!
pi_155253284
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:20 schreef KNAK het volgende:
Duidelijk. Maandag gelijk rechttrekke,deze paardelullengezicht-actie.

Is maar goed dat faux hawk zalig is! Dank voor uw brein ;)
misschien jack laten staan, als je nog eens 'complexe' berekeningen moet gaan doen? O-)
sowieso bourbon :') neem de volgende keer gewoon scotch :9
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 16 augustus 2015 @ 00:43:54 #58
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155253705
Elke dag biefstuk gaat vervelen, zoals een wijze damper ooit mij wist te vertellen...

Jack is lekker!! Zoveel is er lekker!! Heb er nu Laphroaig 10 in zitten.

Was dan ook benieuwd naar eerste keer Capella, welke vandaag op de deurmat is gevallen. Een andere vanille proberen. Daarbij ook maar Faux erbij genomen, en daar ging het dan ook mis. Schade is gelukkig te herstellen.. is nu wel duidelijk dat puur PG niet mijn voorkeur krijgt, heb ik dat ook weer een keer mogen ontdekken.
Mai pben rai~!
pi_155254366
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 00:43 schreef KNAK het volgende:
Elke dag biefstuk gaat vervelen, zoals een wijze damper ooit mij wist te vertellen...

Jack is lekker!! Zoveel is er lekker!! Heb er nu Laphroaig 10 in zitten.

Was dan ook benieuwd naar eerste keer Capella, welke vandaag op de deurmat is gevallen. Een andere vanille proberen. Daarbij ook maar Faux erbij genomen, en daar ging het dan ook mis. Schade is gelukkig te herstellen.. is nu wel duidelijk dat puur PG niet mijn voorkeur krijgt, heb ik dat ook weer een keer mogen ontdekken.
laphroaig moet ik nog eens proberen.
beetje 'peaty', is het niet?
zit tegenwoordig nogal eens aan de te bheag.
lekkere gaelic blend, voor niet te veel geld :9

mja, hoog pg bekomt mij ook niet zo best; krijg het er een soort benauwd van.
50/50 of hoger vg gaat beter.
100% vg vind ik dan ook weer net niks. word ik een beetje weeïg van.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_155254483
Laphroaig, Caol Ila, Talisker :P Staan altijd standaard in de kast. Laat dat "beetje" maar weg :P

Islay _O_ _O_

Glenlivet en Balvenie voor de "snelle trek".

Mijn eigen sausjes mix ik voornamelijk op 50/50 of 70/30. Dripper en cloudchase sausjes op 90/10.
pi_155254586
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 01:11 schreef Bowny het volgende:
Laphroaig, Caol Ila, Talisker :P Staan altijd standaard in de kast. Laat dat "beetje" maar weg :P
tallisker is wel lekker.
had ik een keer in een setje 'classic malts'.
zat ook oban bij.
lekkerste whisky die ik tot nu toe heb gedronken.
jammer dat het daarna alleen maar duurder wordt }:| :X

grootste bocht was black bottle; alsof je een vuile asbak aan het leegdrinken was :r
ik ben blijkbaar geen fan van zwaar gepeate whisky's.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_155254630
Oban heb ik ook staan en die staat er al heeeeuuul lang....niet zo'n fan dus. Talisker is echt wel een favoriet, houd wel van het zoutige/zultige.

De Caol Ila die nu open staat is 60.x%.....daar gaat wel een drupje gedestilleerd water bij :) Oh en Ardbeg niet vergeten, staan er ook nog 3 soorten van :P
pi_155254871
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2015 01:16 schreef Bowny het volgende:
Oban heb ik ook staan en die staat er al heeeeuuul lang....niet zo'n fan dus. Talisker is echt wel een favoriet, houd wel van het zoutige/zultige.

De Caol Ila die nu open staat is 60.x%.....daar gaat wel een drupje gedestilleerd water bij :) Oh en Ardbeg niet vergeten, staan er ook nog 3 soorten van :P
oeh. zou ik denken.
bij 45% houd het voor mij wel op, hoor ;)

tja, smaken verschillen ;)
zie je met het dampen ook weer; tabak, fruit, zoet,bakery etc.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_155285100
Welke van de onderstaande 4 is tegenwoordig de beste niet rebuildable clearomizer?:

-Kanger Aerotank v2
-Aspire Nautilus Mini
-Kanger Subtank Mini v2
-Kanger Subtank Nano
BlaBlaBla
  maandag 17 augustus 2015 @ 09:07:04 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155285591
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 08:11 schreef Soldier2000 het volgende:
Welke van de onderstaande 4 is tegenwoordig de beste niet rebuildable clearomizer?:

-Kanger Aerotank v2
-Aspire Nautilus Mini
-Kanger Subtank Mini v2
-Kanger Subtank Nano
ondanks de duurdere coils zou ik de Nautilus pakken, ik was eigenlijk altijd Kangertech fan, maar die coils schijnen nogal eens te lekken.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155286348
Ligt eraan: alleen MTL dan de nautilus, iets minder voor MTL maar ook mogelijkheid DL/sub-ohm dan de subtank mini
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2015 @ 10:24:15 #67
230491 Zith
pls tip
pi_155286703
2 weken op vakantie geweest in Noorwegen en Zweden. Daar had ik Kreator nog gezien in Falun 8-)

Had 100ml van deze Bombies Nana Cream clone voor gemaakt: http://e-liquid-recipes.com/recipe/49573/Bombies+%2527nana+cream (hoogst genoteerde recept op de site).

Wat een geweldige smaak. Elke dag werd hij lekkerder en geen moment dat het verveelde. Dit wordt de komende maanden mijn ADV :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  maandag 17 augustus 2015 @ 12:57:09 #68
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155289732
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:01 schreef mappo het volgende:
Ligt eraan: alleen MTL dan de nautilus, iets minder voor MTL maar ook mogelijkheid DL/sub-ohm dan de subtank mini
MTL whøt? :?

Begint een beetje op het treinentopic te lijken hier; selfmade afkortingen voor van alles en nog wat..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155290305
quote:
1s.gif Op maandag 17 augustus 2015 12:57 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

MTL whøt? :?

Begint een beetje op het treinentopic te lijken hier; selfmade afkortingen voor van alles en nog wat..
Mouth to Lung :*.
pi_155291184
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 10:01 schreef mappo het volgende:
Ligt eraan: alleen MTL dan de nautilus, iets minder voor MTL maar ook mogelijkheid DL/sub-ohm dan de subtank mini
Ik vind MTL het fijnste, dan proef ik meer smaak. Welke van deze 2 heeft het meeste smaak?
BlaBlaBla
  Eindredactie Games maandag 17 augustus 2015 @ 15:09:52 #71
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155293586
Moet weer ff nieuwe coils hebben, maakt het nog veel uit welke ik koop? Vorige keren steeds de BVC-coils gekocht, want goedkoopst.

https://dampershop.nl/aspire-coils/
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_155293731
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:09 schreef 2dope het volgende:
Moet weer ff nieuwe coils hebben, maakt het nog veel uit welke ik koop? Vorige keren steeds de BVC-coils gekocht, want goedkoopst.

https://dampershop.nl/aspire-coils/
Ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal.
Je hebt namelijk een bepaalde clearomizer en daar behoren bepaalde coils bij.

Dus je kunt niet zomaar andere coils kopen ;).
  Eindredactie Games maandag 17 augustus 2015 @ 15:20:37 #73
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155293873
quote:
3s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:15 schreef Anne het volgende:

[..]

Ik snap je vraag eigenlijk niet helemaal.
Je hebt namelijk een bepaalde clearomizer en daar behoren bepaalde coils bij.

Dus je kunt niet zomaar andere coils kopen ;).
Goed punt :P Ik was in de veronderstelling dat die drie allemaal zouden passen op mijn (nautilus-mini) clearomizer, maar ik zie nu dat ze bij verschillende types horen. Dan is er dus überhaupt geen keuze. Mooi makkelijk.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_155294799
quote:
2s.gif Op maandag 17 augustus 2015 15:20 schreef 2dope het volgende:

[..]

Goed punt :P Ik was in de veronderstelling dat die drie allemaal zouden passen op mijn (nautilus-mini) clearomizer, maar ik zie nu dat ze bij verschillende types horen. Dan is er dus überhaupt geen keuze. Mooi makkelijk.
^O^.
  maandag 17 augustus 2015 @ 23:10:21 #75
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155310997
D'r komt weer wat nieuws aan; liquid met nicotinevervanger.

http://www.dekangbio.com/detab-series



Ik heppum al netuurlek :P , en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik ervan vind. Nou moet ik erbij zeggen dat ik em plompverloren in een Lemo met 0.12ohm TC coil heb gekieperd, maar dat moet eigenlijk nie uitmake nie.. Apart spul, laat ik het daar maar op houden. Smaak is wel ok, niet geweldig, maja, ik ben redelijk over het paard getild natuurlijk, en het is 'maar' een Dekangetje, maar ik moet er effe aan wennen, en ik ben heel ernstig benieuwd naar wat ze er dan als vervanger in geflikkerd hebben, want het dampt nogal ehhh.. laat ik het 'bijzonder' noemen :+

Ik twijfel tussen uitspoelen en effe doorproberen, maar ik heb hem inmiddels op 10J staan, en er verandert weinig.. Lijkt wel of ze er kaneel ofzo in hebben gegooid, ik krijg een beetje hetzelfde gevoel als toen ik Pink Spot Fire and Ice probeerde.. En die heb ik heel rap vér achterin de la geflikkerd, maar er zijn ook zat mensen die hem geweldig vinden, dus wellicht ligt het aan mij O-)

Ik moet er nog effe an lurken.. Weet het nog niet.

[ Bericht 40% gewijzigd door Sounddragon op 17-08-2015 23:44:44 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  † In Memoriam † maandag 17 augustus 2015 @ 23:42:05 #76
230491 Zith
pls tip
pi_155312137
In februari had ik liquids met 'Kudzu' een stofje die nicotine zou moeten vervangen. http://goedkooproken.net/whiff-mela-appel.html

Nu niet meer verkrijgbaar, misschien heeft Dekang ze overgenomen?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 00:15:49 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155313143
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 23:42 schreef Zith het volgende:
In februari had ik liquids met 'Kudzu' een stofje die nicotine zou moeten vervangen. http://goedkooproken.net/whiff-mela-appel.html

Nu niet meer verkrijgbaar, misschien heeft Dekang ze overgenomen?
kweenie, zou kunnen. Ik vind het apart spul. Brandt een beetje op de punt van je tong.. Ik riep eerst tabasco, maar na een beetje doorhijsen kwam ik ineens bij die nasty kaneelsmaak van F&I van Pink Spot.. Smaakt een beetje hetzelfde, allen is het hier bijsmaak bij aarbeziums, en daar was het echt knal!bam! Hier heb je kaneel en heet ook.. Die omschrijving van oldskool fireballs klopte daar ook wel bij, en dat heb ik bij dit ook, alleen dan in de verte..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:08:18 #78
24329 KNAK
ff w88,......
pi_155340330
Blijft die zooi dan ook een eeuwigheid hangen in je materialen? F&I van pinkspot liggen en dat is toch wel een verschrikking en alleen te gebruiken aan het einde van je wick, want rewicken is erna echt een noodzaak :'). Gehele wasbeurt trouwens ook ...
Mai pben rai~!
pi_155344070
Zit bij de buren. En ben gelijk effe langs aro geweest. Een paar Triton aspire tanks, wat coils ervoor ( Triton replacement Atomizers van 0,3 en 1,8 ) een doosje Triton rta system aspire, voor ter Zijner tijd, in de toekomst :) ...

En natuurlijk wat flessen, liters en halve. Alle soorten verhoudingen :)

Wat een goede titel topic: Kanthal, nikkel Of titanium. Get wired. ;) !

Iig, laterz en kijken of ik vannacht nog mijn bed inkom hier :)

En een fijne woensdag! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Eficaz op 19-08-2015 02:41:56 ]
“Integrity is doing the right thing, even when no one is watching.”
― C.S. Lewis
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:58:40 #80
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155346681
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 23:08 schreef KNAK het volgende:
Blijft die zooi dan ook een eeuwigheid hangen in je materialen? F&I van pinkspot liggen en dat is toch wel een verschrikking en alleen te gebruiken aan het einde van je wick, want rewicken is erna echt een noodzaak :'). Gehele wasbeurt trouwens ook ...
ja, is met dit ook.. Had er een SnakeOil mixje ingegooid in de hoop dat dat sterker was (da's ook een heel dominant en hardnekkig smaakje), maar gisteren maar gewoon leeggetrokken en alles schoongemaakt en gerewicked, want die smaak ging er niet uit :N
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Eindredactie Games woensdag 19 augustus 2015 @ 21:24:00 #81
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_155363723
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_155368461
Even een vraag. Kan ik de Eleaf iStick 40Watt Temperature Control gebruiken icm de Nautilus van 5ml? Ik las iets over sub ohm coils of zo die de Eleaf gebruikt?

Zo niet, wat is een goed alternatief qua grootte van de batterij en ook de omvang?
pi_155369292
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Even een vraag. Kan ik de Eleaf iStick 40Watt Temperature Control gebruiken icm de Nautilus van 5ml? Ik las iets over sub ohm coils of zo die de Eleaf gebruikt?

Zo niet, wat is een goed alternatief qua grootte van de batterij en ook de omvang?
Tuurlijk kan dat. De iStick in Watt-mode en dampen maar. Niet op 40W zetten natuurlijk :P

Je gebruikt gewoon coils van Aspire zelf, dat heeft niets met Eleaf te maken ;)
pi_155372276
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:49 schreef Chaos-Zero het volgende:
Even een vraag. Kan ik de Eleaf iStick 40Watt Temperature Control gebruiken icm de Nautilus van 5ml? Ik las iets over sub ohm coils of zo die de Eleaf gebruikt?

Zo niet, wat is een goed alternatief qua grootte van de batterij en ook de omvang?
Je hebt ook TC coils voor de Nautilus, dus je kunt hem zelfs in TC-mode gebruiken ^O^

http://www.smokesmarter.n(...)0-coils-5-stuks.html
pi_155373031
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 07:47 schreef Anne het volgende:

[..]

Je hebt ook TC coils voor de Nautilus, dus je kunt hem zelfs in TC-mode gebruiken ^O^

http://www.smokesmarter.n(...)0-coils-5-stuks.html
Zeg Anne, ik heb al een tijdje het gevoel maar deze link is de druppel die de emmer doet overlopen, ben jij toevallig de Anne van SmokeSmarter?
pi_155374171
Welke starterset raden jullie mij aan? Ik ben nieuw in het wereldje en al die termen die in dit topic voorbij komen ontmoedigen mij een beetje om eraan te beginnen. Ik heb deze review gelezen (E-sigaret: Kangertech EVOD 2) en ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig of het ook wat voor mij is. Is die Kangertech een goede om mee te beginnen?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:21:13 #87
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155374506
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:02 schreef SvenM het volgende:
Welke starterset raden jullie mij aan? Ik ben nieuw in het wereldje en al die termen die in dit topic voorbij komen ontmoedigen mij een beetje om eraan te beginnen. Ik heb deze review gelezen (E-sigaret: Kangertech EVOD 2) en ben nu toch wel een beetje nieuwsgierig of het ook wat voor mij is. Is die Kangertech een goede om mee te beginnen?
goeie review ;)

Inmiddels is de markt wel wat veranderd, en zijn de meeste mensen die dampen wel een beetje overgestapt op zogenaamde boxmods; zo'n vierkant dingegie met een tank(je) erop, omdat ze handiger zijn om mee te nemen, en regelbaar in vermogen enzo. Maar als je per se aan een stokkie wilt lurken, is een EVOD nog steeds een goed ding, maar wel heel erg 'instap' ;) de kans dat je binnen afzienbare tijd iets beters wilt is vrij groot, net als de kans dat je er niet de voldoening in vindt die je nodig hebt om je saffies te laten liggen.
Ik ben zelf ook begonnen met een EVOD :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155374717
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:21 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

goeie review ;)

Inmiddels is de markt wel wat veranderd, en zijn de meeste mensen die dampen wel een beetje overgestapt op zogenaamde boxmods; zo'n vierkant dingegie met een tank(je) erop, omdat ze handiger zijn om mee te nemen, en regelbaar in vermogen enzo. Maar als je per se aan een stokkie wilt lurken, is een EVOD nog steeds een goed ding, maar wel heel erg 'instap' ;) de kans dat je binnen afzienbare tijd iets beters wilt is vrij groot, net als de kans dat je er niet de voldoening in vindt die je nodig hebt om je saffies te laten liggen.
Ik ben zelf ook begonnen met een EVOD :7
Inderdaad een goede review ;)! En zijn er met die Boxmods ook bepaalde starterskits of dat niet?
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:41:16 #89
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155374840
Ja, zat.. Let er wel op dat je een boxje pakt wat step down heeft, dat wil zeggen dat het apparaat in staat is om een lagere spanning af te geven als wat de actuele batterijspanning is.. We hadden hier laatst iemand die telkens een verbrand smaakje had, en het duurde effe voordat iemand opperde dat dat wel eens de oorzaak zou kunnen zijn.
Kijk eens bij de diverse shops naar bijvoorbeeld een iStick, er zitten er hier diverse die er eentje hebben. Je kunt ook gewoon een istick en een aparte tank kopen natuurlijk als je dat beter, mooier of leuker vindt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_155375662
Dan noem je net de box-mod die geen step-down heeft. Tenminste de normale Istick 20 Watt.
Het is wat.......
pi_155376059
Ik heb inmiddels (met behulp van de Anne van Smokestarter) het volgende besteld:

• Aspire Nautilus Mini clearomizer

• Eleaf iStick 40 watt TC Box Mod
Kleur

• Dekang Proefpakket 12mg met wat verschillende smaken.
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
pi_155376335
Nog even een vraagje over de iStick 20W... Ook ik krijg een verbrande smaak maar dat komt pas na een tijdje. Dat ligt dan toch niet aan het gebrek van een stepdown?

Want toen ik vanmorgen begon was hij gewoon lekker.
pi_155377419
Wat is na een tijdje? Een paar dagen of een paar uur?
Het is wat.......
pi_155377545
Paar uur.

Zojuist even uit elkaar gehaald en de wick was eigenlijk wel verbrand. Nu opnieuw opgebouwd op 1.7 ohm en even kijken wat hij nu doet. Tot nu toe is het weer normaal.
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2015 @ 12:59:36 #95
230491 Zith
pls tip
pi_155377738
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:00 schreef Waarheidsvinder het volgende:
Nog even een vraagje over de iStick 20W... Ook ik krijg een verbrande smaak maar dat komt pas na een tijdje. Dat ligt dan toch niet aan het gebrek van een stepdown?

Want toen ik vanmorgen begon was hij gewoon lekker.
Hoeveel Watt heb je ingesteld? Hij zal (zonder stepdown, op 1.7ohm) rond de 10 Watt geven.. op zo'n 4.1-4.2 Volt.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_155377816
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:59 schreef Zith het volgende:

[..]

Hoeveel Watt heb je ingesteld? Hij zal (zonder stepdown, op 1.7ohm) rond de 10 Watt geven.. op zo'n 4.1-4.2 Volt.
Had hem zelfs op z'n allerlaagst gezet... 6W bij 3V ongeveer. Het bleef gewoon. Maar wellicht was het omdat ik hem niet goed opgebouwd had want de ohmpjes wisselden soms. Zat wel rond de 1.5.
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2015 @ 13:04:41 #97
230491 Zith
pls tip
pi_155377848
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:03 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Had hem zelfs op z'n allerlaagst gezet... 6W bij 3V ongeveer. Het bleef gewoon. Maar wellicht was het omdat ik hem niet goed opgebouwd had want de ohmpjes wisselden soms. Zat wel rond de 1.5.
Zonder step-down blijft de wattage op ~9-10 bij een volle batterij, ook al zet je heb lager.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_155377913
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:04 schreef Zith het volgende:

[..]

Zonder step-down blijft de wattage op ~9-10 bij een volle batterij, ook al zet je heb lager.
Oke dat wist ik niet, ik dacht dat het alleen om de voltjes ging die gelijk blijven.

Wat is dat dan voor een grap dat je het zo kan verstellen als de mod toch niets doet :')
  † In Memoriam † donderdag 20 augustus 2015 @ 13:30:13 #99
230491 Zith
pls tip
pi_155378393
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Oke dat wist ik niet, ik dacht dat het alleen om de voltjes ging die gelijk blijven.

Wat is dat dan voor een grap dat je het zo kan verstellen als de mod toch niets doet :')
Voltages en wattage berekenen kun je zo zien (versimpled):

V*Ohm=W
3*2=6

Ohms staan vast, kunnen niet veranderen. Dus stel je wilt 8 watt
X*2=8 = 4*2=8

Voltage zit dus vast aan watt. Wil je meer watt dan krijg je automatisch meer voltage.

Omdat er geen step-down is kan de voltage niet lager dan de batterij op dat moment uit geeft. Een volle batterij geeft zo'n 4-4.2 volt. Dit betekent dat de wattage ook vast staat, want we weten voltage en ohm.

In jouw geval zal hij langzaam. Minder wattage geven omdat de batterij langzaam minder voltage krijg. Omdat het wel step-up heeft kan je hem wel rond de 9 watt houden.

Tl;Dr je kan wel omhoog verstellen, niet omlaag.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:30:52 #100
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_155378417
quote:
14s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:07 schreef Waarheidsvinder het volgende:

[..]

Oke dat wist ik niet, ik dacht dat het alleen om de voltjes ging die gelijk blijven.

Wat is dat dan voor een grap dat je het zo kan verstellen als de mod toch niets doet :')
Je kan ook omhóóg heah, dus 4 volt stoken met een batterij die 3.5 volt levert..

Ik moet zeggen dat ik best veel wijsheid heb opgedaan van het domweg kijken op het display wat hij aan voltage levert met verschillende coils.. Subohm, en zeker met TC coils, die natuurlijk al heel laag zijn qua weerstand, kom ik zelden boven de 3 volt op de wattages die ik damp.

Ik heb nu een T(emperatuur) C(ontrol) coil in de Lemo (tank) op de SX Mini(boxmod), die damp ik op 17 Joule, en dan levert hij ergens rond de 1.9 volt ofzo..

Tussen haakjes effe voor de newb, anders is het misschien een beetje abracadabra :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')