Ben benieuwd. Neem gerust de tijd. Het is ook altijd mogelijk om aanvullingen te geven op je eerdere post (zoals ik dus nu doequote:Op maandag 10 augustus 2015 17:18 schreef perro. het volgende:
interessant topic robin. kom er later op terug maar ben het grotendeels wel met je eens.
Voor niets gaat de zon op. Ik stel maar al te graag mijn gegevens beschikbaar om van alles gratis te krijgen. Anders zou je voor al deze diensten mcoeten betalen. Als ze met jouw gegevens doelgerichter kunnen adverteren kunnen ze met minder advertenties eenzelfde omzet halen dankzij een hogere conversie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:28 schreef robin007bond het volgende:
Oh ja, nog iets. Wat ik heel jammer vind is dat veel technologie niet oprecht wordt gemaakt om de levens van mensen te verbeteren. De smartphone heeft het leven voor veel mensen gemakkelijker gemaakt, maar aan de andere kant is het gelijk weer een nieuw platform geworden voor adverteerders om mensen te volgen. Het geld verdienen heeft de hoogste prioriteit. Als daarmee de levens van mensen aangenamer worden, dan vinden ze dat mooi meegenomen, maar het draait primair om geld. Daarom zie je denk ik zo massaal privacyschendingen door apps en de dingen die Google doet. Dat maakt me soms een beetje sip. Waar zijn de mensen die oprecht de wereld willen verbeteren zonder er een andere agenda op na te houden?
Je ziet nu ook Facebook flink investeren in kunstmatige intelligentie. Ik hou mijn hart al vast.
Voor niets gaat de zon op inderdaad.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:28 schreef robin007bond het volgende:
Oh ja, nog iets. Wat ik heel jammer vind is dat veel technologie niet oprecht wordt gemaakt om de levens van mensen te verbeteren. De smartphone heeft het leven voor veel mensen gemakkelijker gemaakt, maar aan de andere kant is het gelijk weer een nieuw platform geworden voor adverteerders om mensen te volgen. Het geld verdienen heeft de hoogste prioriteit. Als daarmee de levens van mensen aangenamer worden, dan vinden ze dat mooi meegenomen, maar het draait primair om geld. Daarom zie je denk ik zo massaal privacyschendingen door apps en de dingen die Google doet. Dat maakt me soms een beetje sip. Waar zijn de mensen die oprecht de wereld willen verbeteren zonder er een andere agenda op na te houden?
Je ziet nu ook Facebook flink investeren in kunstmatige intelligentie. Ik hou mijn hart al vast.
Ehm, ik word wel vaak teleurgesteld, maar vergeet het gelukkig ook vaak weer snel...waarna ik misschien enkele dagen daarna weer teleurgesteld word etc enz.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:11 schreef robin007bond het volgende:
Mijn vragen zijn:
Ben je teleurgesteld in de samenleving?
Waarom ben je teleurgesteld?
Het is vaak contraproductief om medelijden of empathie te hebben. Als je (veel) medelijden of empathie hebt naar onbekenden, gaat het vaak tegen je werken.quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:09 schreef LazyDave het volgende:
Mensen hebben geen medelijden inderdaad.
Niks mis met medelijden en empathie, je moet ze op de juiste manier gebruikenquote:Op maandag 10 augustus 2015 18:25 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Het is vaak contraproductief om medelijden of empathie te hebben. Als je (veel) medelijden of empathie hebt naar onbekenden, gaat het vaak tegen je werken.
Misschien een idee een apart topic voor discussie aan te maken? (mits er voldoende animo voor is)quote:In dit topic wil ik geen discussie over hoe de samenleving dan wel ingericht zou moeten worden, dat is meer voor in POL
Ik ga er vanuit toch? Het is immers een forum?quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Niks mis met medelijden en empathie, je moet ze op de juiste manier gebruiken
Weet trouwens niet of TS het oké vindt als er een discussie ontstaat?
Geen discussie over hoe de samenleving ingericht moet worden, maar misschien wel discussie over wat er mis is met de samenleving?quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Edit:
In de OP staat dit:
[..]
Misschien een idee een apart topic voor discussie aan te maken? (mits er voldoende animo voor is)
quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Edit:
In de OP staat dit:
[..]
Misschien een idee een apart topic voor discussie aan te maken? (mits er voldoende animo voor is)
Omdat sommige onderwerpen erg veel raakvlakken hebben was ik bang dat het zou kunnen veranderen in een politieke discussie. Vandaar de opmerking in de OP.quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:32 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Geen discussie over hoe de samenleving ingericht moet worden, maar misschien wel discussie over wat er mis is met de samenleving?
Dit dus. Hier ben ik het helemaal mee eens.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:16 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, soms wel. Mensen zijn onaardig, hard, hebben geen medeleven, generaliseren waar je bij staat en hoe het hen uitkomt, negeren elkaar en weigeren verder de kijken dan de neus lang is, vinden dat vrijheid van meningsuiting gelijk staat aan alles en iedereen de huid vol mogen schelden, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gelukkig zijn er ook een hoop toffe mensen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |