Klopt. Maizena in een indase curryquote:Op maandag 10 augustus 2015 11:30 schreef RobinOok het volgende:
Wat een ongelofelijk gelul bij elkaar zeg. Haha, sorry hoor.
Ligt er aan welk soort linzen je gebruikt. Je hebt een stuk of vijf soorten. Sommige vallen bijna direct uit elkaar, anderen blijven zelfs na uren koken intact. In het recept staat wel welk soort je moet gebruiken als het goed is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 01:49 schreef sirdanilot het volgende:
Bedenk verder dat vooral linzencurries in de indiase keuken sowieso erg vochtig zijn, voor ons is het bijna soep maar in de indiase keuken is dat normaal. Ook worden linzen nogal eens kapot gekookt of in ieder geval langer dan men in de westerse keuken zou doen.
Het mag ook wel wat zompig zijn zodat je je indiase brood erin kunt dopen.
Jij hebt nog helemaal geen fatsoenlijk advies gegeven.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:25 schreef RobinOok het volgende:
Gelukkig hebben we jou, Sirdanilot, om ons te vertellen over de Indiase recepten die je gezien hebt.
Nu gaat TS curry vast niet meer waterig worden.
Nou zeg! Haar tips matchen prima met de vele Indiase recepten die ik ken uit mijn kookboeken verzameling en vele kookprogramma's op de BBC.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:25 schreef RobinOok het volgende:
Gelukkig hebben we jou, Sirdanilot, om ons te vertellen over de Indiase recepten die je gezien hebt.
Jouw bitchy opmerkingen zijn verfrissend voor mij als een lekkere koude douchequote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:25 schreef RobinOok het volgende:
Amazing Oriental verkoopt met regelmaat plantjesquote:Op maandag 10 augustus 2015 16:50 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad niet makkelijk te vinden. De laatste jaren iets beter, bij de grote toko's, maar dan nog, verse curryblaadjes blijven moeilijk. Gedroogd zijn ze natuurlijk wel te vinden, maar dan zou ik ze liever weglaten, want die gedroogde troep voegt niks toe. Integendeel, die zijn zelfs een beetje vies.
Zie voor meer info: http://www.aziatische-ingredienten.nl/kerrie-blaadjes/
Juist niet. Zie je mij hier betweterig vertellen "wat een Indiase curry is"? Nee dus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:11 schreef computergirl het volgende:
[..]
Maar jij bent dus de enige expert voor alles dat culinair exotisch is?
Het is wel een beetje als je erwtesoep binden met maizenaquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Juist niet. Zie je mij hier betweterig vertellen "wat een Indiase curry is"? Nee dus.
Veel te complex, veel te veel methoden, veel teveel ingredienten om in 5 algemene stappen samen te vatten.
De vraag was hoe hij zijn curry minder water kon krijgen zonder 'm kapot te koken. En daarop heb ik een prima antwoord gegeven. Met zijn ingredienten en zijn manier van bereiden is maizena gewoon de beste manier. En verder raadde ik hem al aan om gewoon een bestaand recept te zoeken. Dat werkt stukken beter dan zelf dat wiel proberen uit te vinden.
Natuurlijk zijn er ontelbaar vee lverschillende methoden om een curry te maken, maar de stappen die ik hier heb gezet worden over het algemeen toch wel aangehouden, en op zijn minst is dit *een* manier om een lekkere curry te maken ook al zijn er duizend *andere* manieren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Juist niet. Zie je mij hier betweterig vertellen "wat een Indiase curry is"? Nee dus.
Veel te complex, veel te veel methoden, veel teveel ingredienten om in 5 algemene stappen samen te vatten.
De vraag was hoe hij zijn curry minder water kon krijgen zonder 'm kapot te koken. En daarop heb ik een prima antwoord gegeven. Met zijn ingredienten en zijn manier van bereiden is maizena gewoon de beste manier. En verder raadde ik hem al aan om gewoon een bestaand recept te zoeken. Dat werkt stukken beter dan zelf dat wiel proberen uit te vinden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |