Aardappel is het beste idee, Roux en andere meel gebaseerde bindmiddelen onderdrukken de smaak, aardappel doet dat veel minder.quote:Op maandag 10 augustus 2015 06:17 schreef Fokker89 het volgende:
Snij er een halve aardappel in kleine stukjes door, of maak eerst een roux, of natuurlijk gewoon een beetje bindmiddel er door op het eind.
Eens wat maizena in curry, heb je al eens aardappel geprobeerd?quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:05 schreef motorbloempje het volgende:
Maizena geeft het een hele nare structuur vind ik. Maak regelmatig curry, eN het iS mij ook maar zelden gelukt de perfecte dikte te hebben.. Kokosmelk + wat kokosblok helpt als je een curry met... Ja, kokos wilt, anders een kwestie van je natte ingredienten aanpassen.
EN gebruik een recept ofzo, want er gaat meer in dan de bovengenoemde specerijen. Zelf maak ik regelmatig een voorraad currypasta en verdeel die in porties in de vriezer.
Correct, eiwitten breken af en vormen glutamaten, smaakversterkers.quote:
Nee, gewoon een kleine (bloemige) aardappel aan kleine stukjes snijden en meekokenquote:Op maandag 10 augustus 2015 09:11 schreef star_gazer het volgende:
Volgende keer wat aardappelpuree maken en erdoor koken dus?
OKquote:Op maandag 10 augustus 2015 09:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, gewoon een kleine (bloemige) aardappel aan kleine stukjes snijden en meekoken
Nee, aardappelzetmeelquote:Op maandag 10 augustus 2015 09:14 schreef star_gazer het volgende:
[..]
OKZit er in aardappel een bepaald bind-enzym, ofzo?
Alleen als ik iets 'alloo'-achtigs maak. Maargoed, ik begin er ook steeds beter in te worden, heb pas één keer een echt fijne 'perfecte' curry gemaakt, máár de anderen komen ook dichtbij. En als we écht zin hebben in een goede curry dan lopen we 200m de heuvelaf naar ons favoriete lokale Indiaase restaurantquote:Op maandag 10 augustus 2015 09:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Eens wat maizena in curry, heb je al eens aardappel geprobeerd?
Neeeeeeeeeeeeeequote:Op maandag 10 augustus 2015 09:11 schreef star_gazer het volgende:
Welke kruiden gebruik jij?quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:21 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Alleen als ik iets 'alloo'-achtigs maak. Maargoed, ik begin er ook steeds beter in te worden, heb pas één keer een echt fijne 'perfecte' curry gemaakt, máár de anderen komen ook dichtbij. En als we écht zin hebben in een goede curry dan lopen we 200m de heuvelaf naar ons favoriete lokale Indiaase restaurantNational dish 'n all!
[..]
Neeeeeeeeeeeeee
een roux? in een indiaas gerecht is dat vloeken in de kerk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 06:17 schreef Fokker89 het volgende:
Snij er een halve aardappel in kleine stukjes door, of maak eerst een roux, of natuurlijk gewoon een beetje bindmiddel er door op het eind.
Ik snap niet waarom je denkt dat deze ingrediënten uit zichzelf wel gaan binden, dat is onmogelijk.
noten ( amandelen, cashew etc) kan je idd ook gebruiken, maar die geven ook een smaak af.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:13 schreef beeer het volgende:
Volgens mij worden in de Indonesische keuken kemirienoten gebruikt als bindmiddel. Zal in de Indiase curry's dus ook wel werken.
nee, en ook geen maizena. Gewoon bliktomatenblokjes ipv gewone tomaat. En langer door laten pruttelen, dan dikt ie in.quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:11 schreef star_gazer het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |