abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155055051

In een TV-interview met Al-Jazeera (de ‘Arabische CNN’) heeft Michael Flynn, voormalig directeur van de DIA (Defense Intelligence Agency) openlijk bevestigt wat wij al jaren schrijven, namelijk dat de Amerikaanse regering Obama doelbewust Al-Qaeda en de Moslim Broederschap is gaan steunen en daarmee de opkomst van ISIS mogelijk maakte. Omdat Obama nog steeds verafgood wordt door de Westerse media krijgen de uitlatingen van Flynn zoals verwacht kon worden geen enkele aandacht.

In een ‘gedeclassificeerd’ document van de DIA uit 2012 stond al letterlijk te lezen dat het Westen de opkomst van IS(IS) toeliet om ‘het Syrische regime (van president Bashar Assad) te isoleren’. Volgens ex DIA-directeur Flynn heeft het Witte Huis heel bewust gekozen om radicale jihadisten te steunen, die later Al-Nusra (onderdeel van Al-Qaeda) en ISIS zouden vormen, die vervolgens een uitroeiingsoorlog begonnen tegen christenen en ‘verkeerde’ moslims.

‘Doelbewust besluit’

Al-Jazeera interviewer Mehdi Hasan: ‘Feitelijk zegt u dat u op het moment dat u wist dat deze groepen bestonden, zelfs in de regering, u deze analyse zag, u er tegenin ging, maar wie luisterden er niet?’

Flynn: ‘Ik denk de regering.’

Hasan: ‘Dus de regering keek de andere kant op bij uw analyse?’

Flynn: ‘Ik weet niet of ze de andere kant op keken. Ik denk dat het een besluit was. Ik denk dat het een doelbewust besluit was.’

Hasan: ‘Een doelbewust besluit om een opstand te steunen met Salafisten, Al-Qaeda en de Moslim Broederschap?’

Flynn: ‘Het was een doelbewust besluit om te doen wat ze nu doen.’

Hasan toonde zich vervolgens verrast dat Flynn daar zo open over praatte. De interviewer citeerde tevens uit een kopie van het DIA rapport uit 2012, en las passages voor zoals: ‘Er bestaat de mogelijkheid dat er een verklaard of onverklaard Salafistisch vorstendom in Oost Syrië wordt opgericht, en dat is precies wat de ondersteunende machten van de oppositie willen om het Syrische regime te isoleren’.

Deze passage hebben wij enige tijd geleden al aangehaald, toen deze nog door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken werd gebagatelliseerd. Flynn deed echter het tegendeel, en bevestigde dat hij als DIA-chef juist aan dit rapport ‘zeer veel aandacht’ gaf, omdat de informatie van de inlichtingendiensten hierover ‘zeer duidelijk’ was.

Wapentransporten naar islamitische extremisten

De (teruggetreden) luitenant-generaal Flynn is de hoogste official ooit die erkend heeft dat de VS en andere landen welbewust politieke en militaire steun geven aan de moslimrebellen in Syrië en aan Al-Qaeda, enkel om de Syrische regering onder nog grotere druk te zetten.

Hasan: ‘In 2012 hielp de VS wapentransporten naar diezelfde groepen (Salafisten, Moslim Broederschap, Al-Qaeda in Irak) te coördineren. Waarom heeft u die niet gestopt als u zo bezorgd was over deze ‘islamitische extremisten’?’

Flynn: ‘Ik vind het vreselijk om te zeggen, maar het was niet mijn taak... Mijn taak was om ervoor te zorgen dat de informatie van de inlichtingendiensten zo goed mogelijk werd gepresenteerd.’

Forensisch bewijs (zie o.a. het Britse Conflict Armament Research Report), video bewijs en recente erkenningen van betrokken hooggeplaatste officials (o.a. voormalig ambassadeur in Syrië Robert Ford, hier en hier) hebben bewezen dat het ministerie van Buitenlandse Zaken en de CIA in ieder geval vanaf 2012 ook materiële steun aan ISIS hebben verleend op het Syrische slagveld.

Drie jaar geleden schreef de DIA in het genoemde rapport aangaande ‘ISI’ (in 2012 nog de ‘Islamitische Staat in Irak’ genoemd, later ISIS) de volgende, vernietigende samenvatting:

* Al-Qaeda is de drijvende kracht achter de door het Westen gesteunde oppositie in Syrië (en niet ‘gematigde rebellen’, zoals de media en politici hier nog steeds beweren);

* De Islamitische Staat (ISIS) kon enkel opkomen dankzij de (door de VS, Turkije en Saudi Arabië veroorzaakte) opstand in Syrië;

* De oprichting van een ‘Salafistisch vorstendom’ in oostelijk Syrië is ‘exact’ wat het Westen, Turkije en de Arabische Golfstaten wilden, om daarmee de Syrische regering te ondermijnen;

* ‘Veilige havens’ (zoals twee weken geleden ingesteld door de presidenten Obama en Erdogan) zullen volgens het Libische model worden veroverd door islamistische strijders, toen deze ‘veilige havens’ de eerste handeling waren voor een zogenaamde ‘humanitaire oorlog’;

* Irak wordt overgegeven aan de ‘Shi’itische (= Iraanse) expansie’, omdat een Soenitische ‘Islamitische Staat’ verwoestend zou kunnen zijn voor een ‘verenigd Irak’, en tot een hernieuwde toestroom van ‘terroristische elementen’ vanuit de hele Arabische wereld naar Irak zou kunnen leiden’.

Bron

Het interview:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2015 20:26:07 ]
pi_155055359
Dus Amerika geeft ze wapens en dropt bommen op hun baardjes.

Klinkt als de standaard Midden Oosten-strategie.
Naturheilmittel
  zondag 9 augustus 2015 @ 20:31:57 #3
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_155055409
--- TRU --->
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_155055589
Dus Amerika doet aan geopolitiek en steunt daarbij de vijanden van hun vijanden. Dit is nieuw en interessant.
Conscience do cost.
pi_155055705
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:35 schreef ems. het volgende:
Dus Amerika doet aan geopolitiek en steunt daarbij de vijanden van hun vijanden. Dit is nieuw en interessant.
Hun eigen vijanden steunen lijkt me redelijk nieuw ;)
pi_155055915
Ik geloof dit eerlijk gezegd niet zo goed. In ieder geval niet voor 100%.
Zonder wrijving geen glans
pi_155055974
Xandernieuws :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155056058
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:42 schreef KoosVogels het volgende:
Xandernieuws :')
Dat zei ik al in de spoiler, maar het klopt wel gewoon wat daar staat. Check het interview maar ;)
pi_155056166
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:44 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat zei ik al in de spoiler, maar het klopt wel gewoon wat daar staat. Check het interview maar ;)
Het is allemaal niet heel opzienbarend.

Waar ik mij aan stoor, is het tendentieuze sausje dat Xandernieuws er overheen gooit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155056202
Het is toch geen geheim dat de Amerikanen, Qatar en de Saudi's de rebellen openlijk hebben gesteund? En veel van de zwakkere rebellen groepen zijn op gegaan in ISIS?

Daarnaast zijn er al veel voorbeelden van generaals, officieren en kabinetsleden die niet meer met Obama wilden werken (McCrystal, Gates, Hagel etc.), omdat hij simpelweg geen interesse heeft in buitenlandse conflicten en de liberale staff geen realistisch wereldbeeld heeft. Kijk alleen al naar zijn bezoeken aan het buitenland, waar hij altijd precies hetzelfde ongeinteresseerde praatje geeft. Of het feit dat niet Obama, maar Merkel en Kerry een marathon aan bezoeken brachten aan Moskou om met Lavrov en Putin om de tafel te gaan.

Op dit moment lopen er bovendien nog een stuk of 120 undercover SAS leden rond in ISIS kledij om doelwitten te spotten en de organisatie in kaart te brengen.
http://www.express.co.uk/news/uk/595439/SAS-ISIS-fighter-Jihadis

Het is nu zo een grote rotzooi in Syrie, dat het doel van deze non-interventie strategie ('leading from behind', noemt team Obama dat) als uitkomst heeft dat een grootschalige invasie 'noodzakelijk' is.

En als Trump over een ding gelijk heeft dan is het wel dat Hillary Clinton 'the worst secretary of state ever' was.
pi_155056231
Dat is toch helemaal geen nieuws, volgens mij was die informatie toen al bekend. Dat die opstandelingen later al Nusra en Isis zouden vormen was toen niet duidelijk, het ging om mensen die vochten tegen Assad. Het vrije syrische leger is later uit elkaar gevallen in vele groepen die ook tegen elkaar vochten.
pi_155056255
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is allemaal niet heel opzienbarend.

Waar ik mij aan stoor, is het tendentieuze sausje dat Xandernieuws er overheen gooit.
Ja, heb je gelijk in, maar kon ff geen bron vinden waar niets op te zeiken zou zijn, dus dan maar meteen Xandernieuws :')
pi_155056367
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:37 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat valt volgens mij alles mee. VS steunde immers ook rusland tijdens WO2.
Conscience do cost.
pi_155056639
Obama is een schurk.
hij wil invloed in Syrie om Israel op de knieen te krijgen, om Israël onder druk te zetten Om de Golan op te geven. Om Israel gebied af te laten staan aan de Arabieren. Obama heeft een driedubbele agenda hij is hier satanisch bezig...boze geesten bezitten zijn denk vermogen..... Hij offert de hele wereld op om zijn zin te krijgen het is net een verwend kind...... En zijn zin is....... Israël. Hij heeft ooit in 2009 in Egypte gezegd als ik klaar ben in Amerika dat ga ik Israël aanpakken.....daar is hij nu mee bezig... Zijn broer Maliki ( de moslimbroeder) zal hem wel influisteren wat hij het beste kan doen nu werkt hij ook samen met Erdogan en vanuit het noorden zal er eengroot leger ontstaan om Israel te proberen te verslaan..... ( Gog) Helaas heeft hij zelf niet door tegen wie hij echt aan het vechten is.... n.l God die hemel en aarde geschapen heeft...... en die nooit loslaat wat Zijn Hand begonnen is........en daardoor zal hij op termijn zwaar het onderspit moeten delven maar dan velen met hem w.s. Ook Europa
deze man is volslagen de weg kwijt......
pi_155057485
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:58 schreef zarGon het volgende:
Obama is een schurk.
hij wil invloed in Syrie om Israel op de knieen te krijgen, om Israël onder druk te zetten Om de Golan op te geven. Om Israel gebied af te laten staan aan de Arabieren. Obama heeft een driedubbele agenda hij is hier satanisch bezig...boze geesten bezitten zijn denk vermogen..... Hij offert de hele wereld op om zijn zin te krijgen het is net een verwend kind...... En zijn zin is....... Israël. Hij heeft ooit in 2009 in Egypte gezegd als ik klaar ben in Amerika dat ga ik Israël aanpakken.....daar is hij nu mee bezig... Zijn broer Maliki ( de moslimbroeder) zal hem wel influisteren wat hij het beste kan doen nu werkt hij ook samen met Erdogan en vanuit het noorden zal er eengroot leger ontstaan om Israel te proberen te verslaan..... ( Gog) Helaas heeft hij zelf niet door tegen wie hij echt aan het vechten is.... n.l God die hemel en aarde geschapen heeft...... en die nooit loslaat wat Zijn Hand begonnen is........en daardoor zal hij op termijn zwaar het onderspit moeten delven maar dan velen met hem w.s. Ook Europa
Goede reacties daar ook altijd ja ;)
  zondag 9 augustus 2015 @ 21:15:13 #16
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155057518
Wisten jullie dat de VS ook ooit Osama Bin Laden hebben gesteund met wapens en geld??? :o
pi_155058508
quote:

[..]

Zolang ze elkaar uitmoorden vliegen ze geen passagiersvliegtuigen in wolkenkrabbers zullen ze wel gedacht hebben. Maar dat ze zo stom zijn om de vijanden van Assad te steunen en dat ze straks de deksel op hun neus krijgen daar zou ik dan weer niet raar van opkijken
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_155058873
quote:

[..]

Nog nooit gehoord van Iran-Contra?
pleased to meet you
pi_155060157
Wat een flauwekul, spreekt ook voor zich dat het door dit soort beperkte bronnen wordt aangehaald 'Google het maar even'.

Dat dit soort extremistische groepen zouden opstaan tegen Assad had iedereen wel kunnen bedenken. De Verenigde Staten heeft in dit geval er goed aan gedaan om niet een dictator te steunen puur vanwege de opkomst van dit soort groeperingen, maar hun geld ingezet op gematigde groepen.

De enige terechte kritiek is dat ze dit veel te twijfelachtig hebben gedaan dus, ze hadden moeten bombarderen toen Obama's rode lijn met chemische wapens werd overschreden, en met een nieuw regime hadden ze vervolgens wel actief kunnen samenwerken tegen dit soort extremistische groeperingen dus.

Maar in de TT en in de OP wordt een heleboel gesuggereerd wat niet klopt.
pi_155063052
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:28 schreef Slaro het volgende:

De enige terechte kritiek is dat ze dit veel te twijfelachtig hebben gedaan dus, ze hadden moeten bombarderen toen Obama's rode lijn met chemische wapens werd overschreden, en met een nieuw regime hadden ze vervolgens wel actief kunnen samenwerken tegen dit soort extremistische groeperingen dus.

Precies ^O^

Helaas was de 'rode lijn' van Obama pure bluf, want hij wist dat hij zijn slechte plan (zeer gelimiteerde luchtaanvallen) nooit door congress zou kunnen loodsen, omdat het voor de republikeinen niet ver genoeg ging (die wilde minimaal een no-fly zone) en de democraten er sowieso grotendeels tegen waren. Daarmee heeft Obama destijds ook Cameron voor schut gezet.
  Forum Admin zondag 9 augustus 2015 @ 23:56:26 #21
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_155063329
Ik vind niet dat men zich kan verschuilen achter "toen wij ze steunden waren het nog gene extremisten"

Het lag in de lijn der verwachtingen dat de wapens in handen van extremisten zou vallen of dat de groepen waar het aan geleverd is zouden radicaliseren.

Niet dat het de VS wat uitmaakt verder. Chaos is voor hen goed.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_155065701
The same old story again. De mensen die nu ineens janken omdat Obama het doet zijn selectief verontwaaardigd. Alleen zij die eerder ook op al die andere door de USA gekweekte terroristische regimes en terroristen zijn ingegaan hebben recht van spreken.

quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[ afbeelding ]

In een TV-interview met Al-Jazeera (de ‘Arabische CNN’) heeft Michael Flynn, voormalig directeur van de DIA (Defense Intelligence Agency) openlijk bevestigt wat wij al jaren schrijven, namelijk dat de Amerikaanse regering Obama doelbewust Al-Qaeda en de Moslim Broederschap is gaan steunen en daarmee de opkomst van ISIS mogelijk maakte. Omdat Obama nog steeds verafgood wordt door de Westerse media krijgen de uitlatingen van Flynn zoals verwacht kon worden geen enkele aandacht.

In een ‘gedeclassificeerd’ document van de DIA uit 2012 stond al letterlijk te lezen dat het Westen de opkomst van IS(IS) toeliet om ‘het Syrische regime (van president Bashar Assad) te isoleren’. Volgens ex DIA-directeur Flynn heeft het Witte Huis heel bewust gekozen om radicale jihadisten te steunen, die later Al-Nusra (onderdeel van Al-Qaeda) en ISIS zouden vormen, die vervolgens een uitroeiingsoorlog begonnen tegen christenen en ‘verkeerde’ moslims.

‘Doelbewust besluit’

Al-Jazeera interviewer Mehdi Hasan: ‘Feitelijk zegt u dat u op het moment dat u wist dat deze groepen bestonden, zelfs in de regering, u deze analyse zag, u er tegenin ging, maar wie luisterden er niet?’

Flynn: ‘Ik denk de regering.’

Hasan: ‘Dus de regering keek de andere kant op bij uw analyse?’

Flynn: ‘Ik weet niet of ze de andere kant op keken. Ik denk dat het een besluit was. Ik denk dat het een doelbewust besluit was.’

Hasan: ‘Een doelbewust besluit om een opstand te steunen met Salafisten, Al-Qaeda en de Moslim Broederschap?’

Flynn: ‘Het was een doelbewust besluit om te doen wat ze nu doen.’

Hasan toonde zich vervolgens verrast dat Flynn daar zo open over praatte. De interviewer citeerde tevens uit een kopie van het DIA rapport uit 2012, en las passages voor zoals: ‘Er bestaat de mogelijkheid dat er een verklaard of onverklaard Salafistisch vorstendom in Oost Syrië wordt opgericht, en dat is precies wat de ondersteunende machten van de oppositie willen om het Syrische regime te isoleren’.

Deze passage hebben wij enige tijd geleden al aangehaald, toen deze nog door het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken werd gebagatelliseerd. Flynn deed echter het tegendeel, en bevestigde dat hij als DIA-chef juist aan dit rapport ‘zeer veel aandacht’ gaf, omdat de informatie van de inlichtingendiensten hierover ‘zeer duidelijk’ was.

Wapentransporten naar islamitische extremisten

De (teruggetreden) luitenant-generaal Flynn is de hoogste official ooit die erkend heeft dat de VS en andere landen welbewust politieke en militaire steun geven aan de moslimrebellen in Syrië en aan Al-Qaeda, enkel om de Syrische regering onder nog grotere druk te zetten.

Hasan: ‘In 2012 hielp de VS wapentransporten naar diezelfde groepen (Salafisten, Moslim Broederschap, Al-Qaeda in Irak) te coördineren. Waarom heeft u die niet gestopt als u zo bezorgd was over deze ‘islamitische extremisten’?’

Flynn: ‘Ik vind het vreselijk om te zeggen, maar het was niet mijn taak... Mijn taak was om ervoor te zorgen dat de informatie van de inlichtingendiensten zo goed mogelijk werd gepresenteerd.’

Forensisch bewijs (zie o.a. het Britse Conflict Armament Research Report), video bewijs en recente erkenningen van betrokken hooggeplaatste officials (o.a. voormalig ambassadeur in Syrië Robert Ford, hier en hier) hebben bewezen dat het ministerie van Buitenlandse Zaken en de CIA in ieder geval vanaf 2012 ook materiële steun aan ISIS hebben verleend op het Syrische slagveld.

Drie jaar geleden schreef de DIA in het genoemde rapport aangaande ‘ISI’ (in 2012 nog de ‘Islamitische Staat in Irak’ genoemd, later ISIS) de volgende, vernietigende samenvatting:

* Al-Qaeda is de drijvende kracht achter de door het Westen gesteunde oppositie in Syrië (en niet ‘gematigde rebellen’, zoals de media en politici hier nog steeds beweren);

* De Islamitische Staat (ISIS) kon enkel opkomen dankzij de (door de VS, Turkije en Saudi Arabië veroorzaakte) opstand in Syrië;

* De oprichting van een ‘Salafistisch vorstendom’ in oostelijk Syrië is ‘exact’ wat het Westen, Turkije en de Arabische Golfstaten wilden, om daarmee de Syrische regering te ondermijnen;

* ‘Veilige havens’ (zoals twee weken geleden ingesteld door de presidenten Obama en Erdogan) zullen volgens het Libische model worden veroverd door islamistische strijders, toen deze ‘veilige havens’ de eerste handeling waren voor een zogenaamde ‘humanitaire oorlog’;

* Irak wordt overgegeven aan de ‘Shi’itische (= Iraanse) expansie’, omdat een Soenitische ‘Islamitische Staat’ verwoestend zou kunnen zijn voor een ‘verenigd Irak’, en tot een hernieuwde toestroom van ‘terroristische elementen’ vanuit de hele Arabische wereld naar Irak zou kunnen leiden’.

Bron

Het interview:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel heel erg weinig NPOV. Het is iets wat bij elk presidentschap in de USA gebeurt: Cuba en Castro, Bin Laden, de Taliban, Hussein, Iran... het is allemaal verweven met de USA die de een steunt om de ander tot last te zijn en vaak vervolgens weer de ander steunt omdat de een te lastig wordt. :')
Obama onderscheidt zich hiermee dus niet. Ik weet niet wie zijn tegenkandidaat was bij de laatste twee verkiezingen maar ik garandeer je dat die Republikein exact hetzelfde had gedaan. Sterker nog, die president bepaalt dat niet eens. Andere mensen bepalen het beleid en dit staat voor een aanzienlijk deel in het teken van de bedrijven en mensen die de partijkas spekken die zodoende voor verkiezingsoverwinningen zorgen. Als die Americanen hier een einde aan zouden maken dan zouden ze deze keer op Sanders moeten stemmen of Elizabeth Warren moeten oproepen om zich kandidaat te stellen.

De grote vraag: in welke mate bepalen de grote bedrijven en rijke mensen in Nederland de politiek? Hoeveel geld doneren zij? In ons landje zijn die donaties geheim, god weet hoeveel geld zij geven en hoeveel macht zij hiermee kopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-08-2015 01:24:49 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155065884
quote:
Obama is een schurk.
Hoe rijm jij dat met de uitzonderlijk royale giften van de USA aan Israël?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155066005
Denken jullie nou echt dat obama aan de touwtjes trekt? Dont watch the man thats sitting on the chair watch the man behind the chair. Hij heeft niets maar dan ook niets te zeggen 0,0% zero niente.
pi_155066032
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 01:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

3 miljard krijgt israel toch?
pi_155066066
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 01:26 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Israel heeft ook een sterke lobby in de vs aipac.
pi_155066086
Leuk, maar meesten van ons vermoedden dit al, nog nooit gehoord van dia trouwens.
Geerd: "Ik zou ze allemaal keihard doen ! ! ! !"
pi_155066122
quote:
Obama is een schurk.
Erdogan en obama zijn knettersgek idd
pi_155066218
quote:
Obama is een schurk.
Maar geef toe erdogan speelt een vies spelletje in Syrië.
pi_155066317
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:28 schreef Slaro het volgende:
Wat een flauwekul, spreekt ook voor zich dat het door dit soort beperkte bronnen wordt aangehaald 'Google het maar even'.

Dat dit soort extremistische groepen zouden opstaan tegen Assad had iedereen wel kunnen bedenken. De Verenigde Staten heeft in dit geval er goed aan gedaan om niet een dictator te steunen puur vanwege de opkomst van dit soort groeperingen, maar hun geld ingezet op gematigde groepen.

Maar in de TT en in de OP wordt een heleboel gesuggereerd wat niet klopt.
Wacht wie bombaderen toch niet assad mag ik hopen. Of bedoel je de rebellen toen ze mosterdgas? Gebruikten
  maandag 10 augustus 2015 @ 02:18:35 #31
269692 Divje
brr brr patapim
pi_155067146
Dude dat kon ook wel in 1 reactie of niet ;)
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_155067251
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 02:18 schreef Divje het volgende:
Dude dat kon ook wel in 1 reactie of niet ;)
klopt ja:P
Maar zat op mobiel
pi_155068401
Ik mis de reacties nog dat er niet echt vliegtuigen in de twin towers gevlogen zijn.
  maandag 10 augustus 2015 @ 08:58:24 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_155069290
Dit is toch al heel lang duidelijk en is ook nooit écht geheimzinnig over gedaan?..

De conclusie van sommige mensen IS = CIA/ Mossad gaat alleen veel te ver.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_155070556
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2015 08:58 schreef SicSicSics het volgende:
Dit is toch al heel lang duidelijk en is ook nooit écht geheimzinnig over gedaan?..
Dat snap ik ook niet zo. Er waren destijds heel veel politici in de VS (R en D) en ook in de EU die continu opriepen om de tegenstanders van de Syrische regering wapens te leveren. Ja, dat daar ook hele idiote moslimfundamentalisten tussen zaten was toen al lang duidelijk en ik heb het dan ook nooit een goed idee gevonden. Maar echt geheim was dit niet.
pi_155070996
quote:

[..]

Gebeurt al jaren, weinig nieuwswaarde
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_155071053
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:52 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Gebeurt al jaren, weinig nieuwswaarde
Ik bedoelde het een beetje sarcastisch, want wat mij nog bijstaat is dat de meerderheid hier op NWS daar nooit in geloofde en dit soort beweringen afdeden als aluhoedjes gelul. Nu is iedereen het ineens unaniem met elkaar eens dat dit altijd al gebeurde en dat het geen nieuws is. ;)
pi_155071195
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 21:42 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zolang ze elkaar uitmoorden vliegen ze geen passagiersvliegtuigen in wolkenkrabbers zullen ze wel gedacht hebben. Maar dat ze zo stom zijn om de vijanden van Assad te steunen en dat ze straks de deksel op hun neus krijgen daar zou ik dan weer niet raar van opkijken
Iets met Afghanistan.
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:07:41 #39
116015 SicSicSics
pi_155071292
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:54 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik bedoelde het een beetje sarcastisch, want wat mij nog bijstaat is dat de meerderheid hier op NWS daar nooit in geloofde en dit soort beweringen afdeden als aluhoedjes gelul. Nu is iedereen het ineens unaniem met elkaar eens dat dit altijd al gebeurde en dat het geen nieuws is. ;)
Het is maar hoe je het breng, zoals ik al zei:
ISIS = CIA/ Mossad = Aluhoedjes gelul. --> ISIS is gemaakt door USA/ Israel om [insert wappie reden]

Amerika leverde wapens aan terroristen die vervolgens de andere kant op schieten en niet (meer) in de hand te houden zijn = zeer plausibel, onvermijdelijk eigenlijk en niet de eerste keer.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:25:48 #40
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_155079199
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 05:23 schreef Toefjes het volgende:
Ik mis de reacties nog dat er niet echt vliegtuigen in de twin towers gevlogen zijn.
Wordt er ook een wakker, dit soort verhalen zijn allang niet meer voorbehouden aan alu-hoedjes.
Maar de enige reden dat naïevelingen hier nog niet aan willen is omdat NOS dit niet uitzendt.
It's okay to be white
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:36:24 #41
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155079549
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:07 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het is maar hoe je het breng, zoals ik al zei:
ISIS = CIA/ Mossad = Aluhoedjes gelul. --> ISIS is gemaakt door USA/ Israel om [insert wappie reden]

Amerika leverde wapens aan terroristen die vervolgens de andere kant op schieten en niet (meer) in de hand te houden zijn = zeer plausibel, onvermijdelijk eigenlijk en niet de eerste keer.
Plausible deniabilty?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:39:57 #42
116015 SicSicSics
pi_155079660
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:25 schreef Chokeme het volgende:
Wordt er ook een wakker, dit soort verhalen zijn allang niet meer voorbehouden aan alu-hoedjes.
Maar de enige reden dat naïevelingen hier nog niet aan willen is omdat NOS dit niet uitzendt.
Morosoof gespot!
quote:
6s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:36 schreef jogy het volgende:
Plausible deniabilty?
Wir haben es nicht gewusst. :7
Fine, fuck you then!
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:55:18 #43
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_155080133
quote:
12s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:39 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Morosoof gespot!
Schei toch uit, vertel mij eens wat mij een morosoof maakt dan?
It's okay to be white
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:05:06 #44
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_155080439
Ik sta er niet eens meer van te kijken.
Overal waar de US zijn gluiperige vingers in steekt gaat het direkt mis.
Wat een kut leiders hebben die Amerikanen toch...
  maandag 10 augustus 2015 @ 16:10:48 #45
116015 SicSicSics
pi_155080633
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:25 schreef Chokeme het volgende:
Wordt [...] wakker
[...] naïevelingen [...]
Dat, plus de insinuatie dat je het beter weet omdat je internet kent. :7 ^O^
Fine, fuck you then!
pi_155082141
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:05 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik sta er niet eens meer van te kijken.
Overal waar de US zijn gluiperige vingers in steekt gaat het direkt mis.
Wat een kut leiders hebben die Amerikanen toch...
Woon jij niet in Canada?
pi_155082701
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:47 schreef Nintex het volgende:

[..]

Precies ^O^

Helaas was de 'rode lijn' van Obama pure bluf, want hij wist dat hij zijn slechte plan (zeer gelimiteerde luchtaanvallen) nooit door congress zou kunnen loodsen, omdat het voor de republikeinen niet ver genoeg ging (die wilde minimaal een no-fly zone) en de democraten er sowieso grotendeels tegen waren. Daarmee heeft Obama destijds ook Cameron voor schut gezet.
En op deze manier heeft hij bondgenootschappen met Arabische Golfstaten en Israel flink onder druk gezet.
pi_155082729
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 01:45 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Wacht wie bombaderen toch niet assad mag ik hopen. Of bedoel je de rebellen toen ze mosterdgas? Gebruikten
Relevantie voor wat ik heb gezegd?!
pi_155083885
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:07 schreef Slaro het volgende:

[..]

Relevantie voor wat ik heb gezegd?!
Jaa aangezien je een type lijkt die gelooft dat die aanslag door assad was gepleegd.
pi_155084085
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:33 schreef Ali-Chemicali het volgende:

[..]

Jaa aangezien je een type lijkt die gelooft dat die aanslag door assad was gepleegd.
Er is wel meer dan een chemische aanval door Assad gepleegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')