Je hebt gelijk, heb precies dezelfde reactie teruggekregen. Recht in context 4e druk bestel ik sowieso nieuw via bol.com aangezien die nergens 2e hands te vinden is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon de nieuwste halen. Elk vak vragen mensen weer of de oude druk mag en het antwoord is altijd hetzelfde: ja, maar volledig voor eigen risico.
Het loont echt niet om hier en daar een paar euro te besparen op de duizenden euro's die je studie kost en je loopt gewoon risico dat er dingen missen of fout zijn. Je docenten weten ook niet exact wat er gewijzigd is.
Let wel, dit gaat om een halfjaarquote:
Ja, precies. Ik snap best dat studeren voor veel mensen een dure grap is en het daarom aanlokkelijk wordt om te beknabbelen waar nodig, maar door juist op allerlei essentiële dingen willen te besparen verneuk je gemakkelijk de hele investering.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gewoon de nieuwste halen. Elk vak vragen mensen weer of de oude druk mag en het antwoord is altijd hetzelfde: ja, maar volledig voor eigen risico.
Het loont echt niet om hier en daar een paar euro te besparen op de duizenden euro's die je studie kost en je loopt gewoon risico dat er dingen missen of fout zijn. Je docenten weten ook niet exact wat er gewijzigd is.
Ooit iemand gesproken die voor een prikje oude studieboeken kocht, de nieuwste druk van een studiegenoot leende en dan in de UB pagina voor pagina wijzigingen in haar exemplaar ging zitten corrigeren.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, precies. Ik snap best dat studeren voor veel mensen een dure grap is en het daarom aanlokkelijk wordt om te beknabbelen waar nodig, maar door juist op allerlei essentiële dingen willen te besparen verneuk je gemakkelijk de hele investering.
Ik werk nog veel met mijn oude studieboeken puur om de praktische redenen dat die in de kast staan. Die zijn nu op sommige punten al zo extreem verouderd (wetgeving verandert per half jaar) dat elke alinea eerst opgezocht moet worden om te zien of het nog kloptAls eerstejaars zou ik dar risico niet willen lopen.
en dan oude tentamens bestuderen voor een 9.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:50 schreef Ryon het volgende:
Als eerstejaars zou ik trouwens helemaal geen boeken kopen maar gewoon alles doen via samenvattingen en collegesheets. Heb je 100% garantie dat je geen overbodige of gedateerde informatie tot je neemt.
Ja precies, van de modelantwoorden stampen leer je meer dan je eigen brouwsels verzinnen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
en dan oude tentamens bestuderen voor een 9.
Ik voorzie nog meer pijnlijke beursdagen. De Chinese bubbel gaat eindelijk barsten. De Chinese overheid kan niet langer de economie controleren. De vastgoedprijzen gaan flink zakken, de Yuan staat onder druk. Elk jaar 7% groei kan gewoon niet. Ergens houdt het op.quote:
De Speldquote:Het is een groeiende frustratie in de publieke ruimte: mensen die een terreuraanslag willen plegen met een kalasjnikov, terwijl omstanders daar last van hebben. Een bewustwordingscampagne moet ervoor zorgen dat mensen elkaar durven aan te spreken op terroristisch gedrag.
Volgens campagnemanager Hein Breedveld moeten reizigers moordzuchtig gedrag durven corrigeren: “Het is vervelend wanneer je net een spannend boek aan het lezen bent, en iemand vuurt twee magazijnen leeg in je coupé. Zoiets kan enorm afleiden. Veel mensen durven daar niets van te zeggen, maar het is belangrijk dat we met elkaar afspreken wat we wel en niet vinden kunnen. Bijvoorbeeld met een kordaat: “Hela! Het is hier wel een stiltecoupé jongeman!” Op die manier haal je de angel uit de discussie.”
Vervelend gedrag in de trein, zoals het vermoorden van je medepassagiers, is voor veel forensen al jaren als een grote ergernis. Dat er nu een publiekscampagne komt, wordt dan ook positief ontvangen. Wim van Amerongen (53) reist elke dag met de trein van Driebergen naar Zeist. “Wanneer iemand een slachting aanricht, twijfel ik of ik er iets van moet zeggen. Meestal houd ik me stil in de hoop dat ‘ie er na een tijdje weer mee ophoudt.”
Er is ook kritiek. Sociaal psycholoog Tamara Kluit denkt dat de campagne weinig zal uithalen. ‘Hoe drukker de coupé, hoe minder mensen zich aangesproken voelen om verantwoordelijkheid te nemen. Dat heet het omstandereffect. Het is treurig, maar waar: wanneer iemand een kalasjnikov leeg schiet zijn de meeste mensen te laf om er iets van te zeggen. Het gevolg is rampzalig: hinder.”
Best slim al is het wel te laat nu ja denk ik, even morgen kijken in de centrale bieb van R'damquote:Op maandag 24 augustus 2015 14:29 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Je kan het boek ook proberen te lenen in de UB of een andere bibliotheek (als je daar lid van bent). Alleen is het nadeel dat je er snel bij moet zijn, omdat andere mensen hetzelfde idee hebben.
Ik koop eerst boeken van de eerste 2 blokken, als jouw methode dan beter blijkt ga ik dat maar eens proberen.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:50 schreef Ryon het volgende:
Als eerstejaars zou ik trouwens helemaal geen boeken kopen maar gewoon alles doen via samenvattingen en collegesheets. Heb je 100% garantie dat je geen overbodige of gedateerde informatie tot je neemt.
Dit had ik voorzien.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Jezus, beurs bijna 7,4 procent in de min.
Ik zit niet short in ieder geval. Ik ben aan het afwachten wat er verder gaat gebeuren. Verder ben ik me aan het verdiepen in opties.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik geloof er geen zak van tenzij je short zit
Prima. Lekker bezig met dingetjes. Nog even een scriptie afschrijven enzo. Vakantie klinkt goed, dat duurt voor mij nog even.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:55 schreef Blistering het volgende:
Hey Valid!
Ik heb sinds gister 2 weken vakantie. Lekker niets doen![]()
Hoe gaat 'ie met jou?
Niet voor de poes.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:36 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Jezus, beurs bijna 7,4 procent in de min.
Ja ik ook. Ik had de inschrijving al rond vóór het 13:01 was...quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:12 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Let wel, dit gaat om een halfjaarUiteindelijk met een mailtje naar de RuG alles kunnen regelen, net om 1 uur ook alle werkgroepen van mijn keuze op in kunnen tekenen
Niet dat staatsrecht 1 nou zo'n moeilijk vak is, dat je de werkgroepen nou zo erg nodig hebt maar goedquote:Op maandag 24 augustus 2015 17:31 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ja ik ook. Ik had de inschrijving al rond vóór het 13:01 was...
MAAR... Voor blok 2 heb ik weer eens gefaald. Er is een speciale WG voor pre-master studenten voor Staats 1 blijkbaar. Ik denk ik wacht even voor ik thuis ben met dat (internet was slecht "op het land"). Dus nu is die vol. Mailtje naar de vakgroep is al verstuurd.
Wat een onzin dat ze gewoon niet voldoende WG capaciteit hebben, slaat nergens op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |