Ja, onderwijs is niet wat het geweest is, hé.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik beloof dat ik daar niet wakker van zal liggen.
Het aspect dat jij vergeet is dat een geuzennaam met trots wordt gedragen en dat gaat dus verder dan er alleen schijt aan hebben. Als iemand er uiting aangeeft dat mensen trots mogen zijn dat ze racist worden genoemd wordt racisme wel degelijk verheerlijkt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:09 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het woord geus is dus een verbastering van de uitspraak van een franse monarch die z'n tegenstanders zwervers noemde.
Maar die tegenstanders voelde zich oprecht verongelijkt, negeerde ook bewust dat er nou niet echt positieve associaties aan het zwerverschap zaten en hadden ook integraal schijt aan de mensen die echt zwervers waren.
Hey wat leuk, ik heb je uitgelegd wat een geuzennaam nou echt is.
Dat leek je nodig te hebben, want een geuzennaam trekt zich per definitie niks aan van de dingen die jij opsomt.
En op dezelfde manier "verheerlijkten" de geuzen het zwerverschap niet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Het aspect dat jij vergeet is dat een geuzennaam met trots wordt gedragen en dat gaat dus verder dan er alleen schijt aan hebben. Als iemand er uiting aangeeft dat mensen trots mogen zijn dat ze racist worden genoemd wordt racisme wel degelijk verheerlijkt.
Er waren toen heleboel Nederlanders die zich geroepen voelde iets te zeggen, dus waarom het precies specifiek een nieuwslezer zou moeten zijn is mij een raadsel. Genoeg andere 'buitenlander-gerelateerde-onderwerpen' waar nieuwslezers verder ook niks over zeggen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:40 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik wil het voorbeeld wel herschrijven met ipv 1 hufter die vind dat ze luie varkens zijn, 100en hufters die vind dat ze luie varkens zijn?
[..]
Was er toen ook een over-geëmotioneerde nieuwslezer die zich geroepen voelde iets te zeggen?
Eh, omdat dit bericht daar over gaat?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:18 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Er waren toen heleboel Nederlanders die zich geroepen voelde iets te zeggen, dus waarom het precies specifiek een nieuwslezer zou moeten zijn is mij een raadsel.
Dit bericht gaat over een nieuwslezer die wat zegt over mensen die vluchtelingen doodwensen en zo. Niet over nieuwslezers die wel of niet wat zeggen over uitspraken over bijstandsgerechtigden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:19 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Eh, omdat dit bericht daar over gaat?
Pas op met dit soort vragen stellen en dingen te duiden, het maakt je tot een discussievervuiler en iemand die het niet begrijpt, en oh ja je hebt ook geen bron. Dat moet ook wel, want Het Verhaal mag niet ondergraven worden met logica en vervelende vragen, er is immers maar een goede waarheid, dat voel ik nu eenmaal zo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 12:40 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik wil het voorbeeld wel herschrijven met ipv 1 hufter die vind dat ze luie varkens zijn, 100en hufters die vind dat ze luie varkens zijn?
[..]
Was er toen ook een over-geëmotioneerde nieuwslezer die zich geroepen voelde iets te zeggen?
Ik heb echt geen idee mijn kennis van de geuzen is erg beperkt.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:17 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En op dezelfde manier "verheerlijkten" de geuzen het zwerverschap niet?
Volgens mij heb je zelf echt niet door dat JIJ nu degene bent die weer een bepaalde slachtofferrol probeert in te duiken. Dit terwijl er gewoon inhoudelijk op SeculasStatius wordt gereageerd.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:22 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Pas op met dit soort vragen stellen en dingen te duiden, het maakt je tot een discussievervuiler en iemand die het niet begrijpt, en oh ja je hebt ook geen bron. Dat moet ook wel, want Het Verhaal mag niet ondergraven worden met logica en vervelende vragen, er is immers maar een goede waarheid, dat voel ik nu eenmaal zo.
79.000 asielzoekers op een bevolking van 80 miljoen Duitsers. Holy shit, dat is nog geen 0,1% erbij! Heb je ook een uitsplitsing over hoeveel Afrikanen, Syriërs, Oost-Europeanen en westerlingen dit nu gaat?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 04:10 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat soort dingen krijg je als je je cultuur, veiligheid en welvaart in gevaar ziet komen. 79.000!!!! asielzoekers kwamen in juli Duitsland binnen.
Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen dat een nieuwslezer in beginsel niet als werkomschrijving heeft om dit soort emotionele uitspraken te doen, dat is zeer uitzonderlijk.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:21 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dit bericht gaat over een nieuwslezer die wat zegt over mensen die vluchtelingen doodwensen en zo. Niet over nieuwslezers die wel of niet wat zeggen over uitspraken over bijstandsgerechtigden.
Zo kun je echt overal wel een: "ja maar waarom zegt de persoon daar en daar en daar en daar dan niks?" Zoals ik al zei: genoeg andere 'buitenlander-gerelateerde-onderwerpen' waar nieuwslezers verder ook niks over zeggen.
Zo gaat dat sinds Fortuyn. Sindsdien wentelt ranzig rechts zich in een soort cynisch zelfmedelijden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:26 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Volgens mij heb je zelf echt niet door dat JIJ nu degene bent die weer een bepaalde slachtofferrol probeert in te duiken. Dit terwijl er gewoon inhoudelijk op SeculasStatius wordt gereageerd.
Waarom bedenk je er steeds dingen bij terwijl die op dat moment helemaal niet aan het gebeuren zijn?
Snap niet dat je hier zo over door blijft zaniken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen dat een nieuwslezer in beginsel niet als werkomschrijving heeft om dit soort emotionele uitspraken te doen, dat is zeer uitzonderlijk.
In tegenstelling tot wat jij wil beweren is het niets meer dan een aanname van jou dat het feit dat het om buitenlanders gaat, de doorslaggevende reden is dat de vrouw iets zei.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik denk dat ik niet uit hoef te leggen dat een nieuwslezer in beginsel niet als werkomschrijving heeft om dit soort emotionele uitspraken te doen, dat is zeer uitzonderlijk.
Dan is het kul-argument: "ja, ze zegt niet over alle buitenlander gerelateerde onderwerpen iets" natuurlijk onzin.
Het bevestigd wederom dat de ene ongenuanceerdheid de andere blijkbaar niet is.
Het is gewoon simpel zat: werden alle vormen van ongenuanceerdheid met gelijke mate zo bejegend, had je een punt.
Maar dat heb je dus niet, want alleen dit type ongenuanceerdheid word aangestipt door deze nieuwslezer die heftig uit haar rol valt.
Dat is waar de discussie over gaat. Het kan gewoon niet.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap niet dat je hier zo over door blijft zaniken.
Het is aan haar werkgever om te bepalen of haar uitspraken wel of niet kunnen.
Welk gedeelte van haar uitspraken kan volgens jou gewoon niet en waarom niet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:34 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat is waar de discussie over gaat. Het kan gewoon niet.
Ik zanik niet, de constatering dat de gewezen nieuwslezer uit haar rol viel, is een correcte.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap niet dat je hier zo over door blijft zaniken.
Het is aan haar werkgever om te bepalen of haar uitspraken wel of niet kunnen.
Waarom niet?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:34 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Wie bepaalt dat?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:34 schreef mastertephon het volgende:
[..]
In haar rol wordt ze geacht objectief te blijven en zich niet te goed te doen aan politieke uitspraken.quote:
Nee. Zoals verschillende andere users al hebben opgemerkt, is dit geen nieuwslezeres, maar een journaliste. Het schijnt op de ARD vaste prik te zijn om op het einde van het programma een opiniestuk te laten voorlezen door een journalist. Dat is precies wat zij doet. Ze valt dus niet uit haar rol.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:35 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik zanik niet, de constatering dat de gewezen nieuwslezer uit haar rol viel, is een correcte.
Want ik heb gemist dat ze zich ook over andere ongenuanceerdheden heeft uitgelaten?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
In tegenstelling tot wat jij wil beweren is het niets meer dan een aanname van jou dat het feit dat het om buitenlanders gaat, de doorslaggevende reden is dat de vrouw iets zei.
Het schijnt op de ARD vaste prik te zijn om op het einde van het programma een opiniestuk te laten voorlezen door een journalist. Dat is precies wat zij doet. Niets mis mee dus.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In haar rol wordt ze geacht objectief te blijven en zich niet te goed te doen aan politieke uitspraken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |