abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:20:17 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155010425
ik denk dat mensen ongeacht hun racistische uitingen per definitie al racistisch waren aangelegd en dat men nu een goede reden lijkt te beargumenteren om dat tot uiting te moeten brengen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:20:37 #227
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155010433
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:17 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je bedoeld dat het volume lijkt toe te nemen?

Dat geloof ik wel ja.
En dat is waar de klacht/opmerking van de vrouw over gaat. En niet over die ene hufter die wat zegt, waarover iedereen het eens is dat het gewoon een hufter is.
Krekker is de bom!
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:22:22 #228
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155010459
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:16 schreef Quiche_lorraine het volgende:

[..]

Dat is het ook, maar dat krijg je nu eenmaal als mensen met hun emotie redeneren ipv met hun verstand.

[..]

Probeer eens tussen de regels door te lezen, en te begrijpen waarom ze juist dit onderwerp kiest en de accenten legt zoals ik heb aangegeven, en neem ook mee dat dit geen nieuwe discussie is die door haar persoonlijk is gestart, maar een discussie met een geschiedenis.
Nee, dat is een stroman. Jij suggereert met:
quote:
Dat is geen zakelijke discussie, dat is een emotionele discussie. En in die discussie zijn mensen die mensen die niet tot hun eigen groep behoren niet 'willen helpen' onmensen, in modern jargon racisten.
Dat mevrouw stelt dat iedereen die geen vluchtelingen wil helpen een racist is. Daarmee leg jij woorden in haar mond en probeer je de werkelijke discussie te ontvluchten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:23:08 #229
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155010471
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:20 schreef Re het volgende:
ik denk dat mensen ongeacht hun racistische uitingen per definitie al racistisch waren aangelegd en dat men nu een goede reden lijkt te beargumenteren om dat tot uiting te moeten brengen
Hoe kan je "per definitie" als racist zijn aangelegd?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155010492
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:20 schreef Re het volgende:
Ik denk dat echt racisme een bijzonderheid is. De wereld is immers afgeladen met voorbeelden die duidelijk maken dat gedragingen meer nurture dan nature zijn.

Maar flink tamboeren met de racisme kaart is natuurlijk wel leuk, als je wil etaleren hoe 'weldenkend' jij wel niet bent.

En op grotere schaal contribueert het alleen maar aan de voortgaande erosie van het begrip.
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:25:54 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155010522
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:23 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hoe kan je "per definitie" als racist zijn aangelegd?
in de originele definitie van het woord of de geėrodeerde vorm daarvan, haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen (helemaal al in duitsland) wordt er gewoon ingebakken en dat kan zichnu openlijk uitten
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:27:34 #232
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155010552
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik denk dat echt racisme een bijzonderheid is. De wereld is immers afgeladen met voorbeelden die duidelijk maken dat gedragingen meer nurture dan nature zijn.

Maar flink tamboeren met de racisme kaart is natuurlijk wel leuk, als je wil etaleren hoe 'weldenkend' jij wel niet bent.

En op grotere schaal contribueert het alleen maar aan de voortgaande erosie van het begrip.
haat tegen bevolkingsgroepen daarentegen is echt geen uniek fenomeen is de evolutie van de mens, en een vorm daarvan is racisme
pi_155010562
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

En dat is waar de klacht/opmerking van de vrouw over gaat. En niet over die ene hufter die wat zegt, waarover iedereen het eens is dat het gewoon een hufter is.
Dat snap ik.

Maar dat blijf ik rationeel gezien vreemd vinden. Lees m'n voorbeeld over alle bijstandstrekkers luie varkens vinden.

In elke discussie arena vind je aan de uitersten ongenuanceerde uitspraken/personen.

Maar blijkbaar zijn buitenlandertjes een categorie apart, zelfs zo erg dat het 'gerechtvaardigd' is om als nieuwslezer heftig uit decorum te vallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door SeculasStatius op 08-08-2015 12:34:03 ]
pi_155010604
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:27 schreef Re het volgende:

[..]

haat tegen bevolkingsgroepen daarentegen is echt geen uniek fenomeen is de evolutie van de mens, en een vorm daarvan is racisme
:')

Maar je realiseert je dat lekker aan het contribueren bent aan de eerder genoemde erosie?

Weerzin tegen andere bevolkingsgroepen is idd niet uniek, en racisme is een vorm daarvan. Maar weerzin tegen andere bevolkingsgroepen is niet per definitie racisme.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:33:56 #235
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155010666
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:')

Maar je realiseert je dat lekker aan het contribueren bent aan de eerder genoemde erosie?

Weerzin tegen andere bevolkingsgroepen is idd niet uniek, en racisme is een vorm daarvan. Maar weerzin tegen andere bevolkingsgroepen is niet per definitie racisme.
nee dat zeg ik toch, racisme komt voort uit haat tegen anderen, een subgroep van bepaald veel voorkomend gedachtengoed. De grenzen binnen die subgroep vervagen weer naar algemene haat, dat is gewoon etologisch verklaarbaar
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:38:18 #236
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_155010747
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:28 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat snap ik.

Maar dat blijf ik rationeel gezien vreemd vinden. Lees m'n voorbeeld over alle bijstandstrekkers luie varkens vinden.

In elke discussie arena vind je aan de uitersten ongenuanceerde uitspraken/personen.

Maar blijkbaar zijn buitenlandertjes een categorie apart, zelfs zo erg dat het 'gerechtvaardigd' is om als nieuwslezer om heftig uit decorum te vallen.
Je probeert een soort van inconsequentie te vinden, maar dat gaat helemaal niet op. In jouw voorbeeld had je het zelf al over die ene hufter die wat zegt, terwijl de issue nu niet die ene hufter is, maar juist het feit dat het steeds normaler wordt het te zeggen.

Los daarvan is het sowieso niet waar dat het wel normaal wordt gevonden wanneer men mensen met een bijstandsuitkering voor alles en nog wat uitmaakt. Zie ook de landelijke ophef die ontstond:

NWS / 'Honderdduizenden Nederlanders met een uitkering zijn 'labbekakken' '
Krekker is de bom!
pi_155010748
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:33 schreef Re het volgende:

[..]

nee dat zeg ik toch, racisme komt voort uit haat tegen anderen, een subgroep van bepaald veel voorkomend gedachtengoed
Dat is wel erg oppervlakkig. Racisme komt voort uit etnisch superioriteitsdenken en daar kan haat uit voort komen.

Maar het beeld doemt op dat wijzen op erosie van het begrip aan jou totaal niet besteed is. Je bent al te ver weg, en gaat al gemakkelijk mee in dat racisme gedefinieerd is als onwelgevallige kritiek op buitenlanders.
pi_155010787
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:38 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Je probeert een soort van inconsequentie te vinden, maar dat gaat helemaal niet op. In jouw voorbeeld had je het zelf al over die ene hufter die wat zegt, terwijl de issue nu niet die ene hufter is, maar juist het feit dat het steeds normaler wordt het te zeggen.
Ik wil het voorbeeld wel herschrijven met ipv 1 hufter die vind dat ze luie varkens zijn, 100en hufters die vind dat ze luie varkens zijn?

quote:
Los daarvan is het sowieso niet waar dat het wel normaal wordt gevonden wanneer men mensen met een bijstandsuitkering voor alles en nog wat uitmaakt. Zie ook de landelijke ophef die ontstond:

NWS / 'Honderdduizenden Nederlanders met een uitkering zijn 'labbekakken' '
Was er toen ook een over-geėmotioneerde nieuwslezer die zich geroepen voelde iets te zeggen?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:41:00 #239
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155010799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat is wel erg oppervlakkig. Racisme komt voort uit etnisch superioriteitsdenken en daar kan haat uit voort komen.

Maar het beeld doemt op dat wijzen op erosie van het begrip aan jou totaal niet besteed is. Je bent al te ver weg, en gaat al gemakkelijk mee in dat racisme gedefinieerd is als onwelgevallige kritiek op buitenlanders.
het bekt wat makkelijker dan discriminist ... ook taal is aan erosie en betekenisverandering onderhevig, ik vind het een semantische discussie eigenlijk
pi_155010807
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:41 schreef Re het volgende:

[..]

het bekt wat makkelijker dan discriminist ... ook taal is aan erosie en betekenisverandering onderhevig, ik vind het een semantische discussie eigenlijk
Duidelijk ;)
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:52:09 #241
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155011015
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vervolgens wordt hier gediscussieerd over haar uitspraken, waarbij sommige users menen dat het racisme ergens wel valt te begrijpen, want mensen zijn het zat.

Zou het racisme zijn of niet gewoon het feit dat veel mensen er moedeloos van worden van telkens dezelfde berichten over die bootvluchtelingen die in gammele boten hierheen komen en ondanks dat er veel verdrinken toch maar het risico nemen.

Een keer houdt het medelijden op voor veel mensen denk ik..
pi_155011019
quote:
Voor sommigen is 'racist' niet langer een reden om eens goed na te denken over wat ze zeggen, maar het is een geuzennaam geworden
En als de consensus dus al is, dat die erosie een fait accompli is, is het vreemd dat de TS zich stoort aan dat het inderdaad als geuzennaam word gezien.

Want: het is inderdaad verworden tot het label wat we gretig plakken op dat wat ons niet bevalt. Maar dan moet je niet raar staan te kijken dat de andere kant je een middelvinger geeft en het label welhaast met trotst gaat dragen.
pi_155011059
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:52 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Zou het racisme zijn of niet gewoon het feit dat veel mensen er moedeloos van worden van telkens dezelfde berichten over die bootvluchtelingen die in gammele boten hierheen komen en ondanks dat er veel verdrinken toch maar het risico nemen.

Een keer houdt het medelijden op voor veel mensen denk ik..
Het interesseert mij niet of het wel of geen racisme is. Als je onschuldige mensen dood gaat lopen wensen, dan spoor je gewoon niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:57:34 #244
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_155011139
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het interesseert mij niet of het wel of geen racisme is. Als je onschuldige mensen dood gaat lopen wensen, dan spoor je gewoon niet.
Sommigen schamen zich nergens voor. Goed recht, maar het mag idd wel wat minder.
pi_155011248
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:52 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En als de consensus dus al is, dat die erosie een fait accompli is, is het vreemd dat de TS zich stoort aan dat het inderdaad als geuzennaam word gezien.

Want: het is inderdaad verworden tot het label wat we gretig plakken op dat wat ons niet bevalt. Maar dan moet je niet raar staan te kijken dat de andere kant je een middelvinger geeft en het label welhaast met trotst gaat dragen.
Men mag zich van mij trots racist noemen maar het mag niet leiden tot uitingen die strafrechtelijk niet zijn toegestaan. Het verheerlijken van racisme vind ik een erg vreemd fenomeen omdat racisme wel degelijk ook wettelijke gevolgen heeft, als je dat als geuzennaam gaat gebruiken omdat mensen iemand onterecht racist hebben genoemd negeer je de gevallen waarin mensen terecht van racisme werden beschuldigd en verheerlijk je het echte racisme zelf dus ook.
pi_155011392
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:02 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Men mag zich van mij trots racist noemen maar het mag niet leiden tot uitingen die strafrechtelijk niet zijn toegestaan. Het verheerlijken van racisme vind ik een erg vreemd fenomeen omdat racisme wel degelijk ook wettelijke gevolgen heeft, als je dat als geuzennaam gaat gebruiken omdat mensen iemand onterecht racist hebben genoemd negeer je de gevallen waarin mensen terecht van racisme werden beschuldigd en verheerlijk je het echte racisme zelf dus ook.
Het woord geus is dus een verbastering van de uitspraak van een franse monarch die z'n tegenstanders zwervers noemde.

Maar die tegenstanders voelde zich oprecht verongelijkt, negeerde ook bewust dat er nou niet echt positieve associaties aan het zwerverschap zaten en hadden ook integraal schijt aan de mensen die echt zwervers waren.

Hey wat leuk, ik heb je uitgelegd wat een geuzennaam nou echt is.

Dat leek je nodig te hebben, want een geuzennaam trekt zich per definitie niks aan van de dingen die jij opsomt.
pi_155011422
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Precies.
pi_155011434
Dus dan gaan de platrechtsen zich met trots racisten noemen?

Oké, prima.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 13:12:33 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_155011449
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:11 schreef Jigzoz het volgende:
Dus dan gaan de platrechtsen zich met trots racisten noemen?

Oké, prima.
de geėrodeerde vorm daarvan dan O-)
pi_155011454
quote:
3s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 13:12 schreef Re het volgende:

[..]

de geėrodeerde vorm daarvan dan O-)
Ik beloof dat ik daar niet wakker van zal liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')