Hoi hoi! De ergste hellenreeks chemo achter de rug.
Die heeft erg veel schade aangericht, ik kon op een gegeven moment alleen nog maar liggen, rechtop zitten was een crime en werd ik doodziek van.
Energie is ook volkomen weg, het ergste isdat je slijmvliezen eraan gaan en of gaan ontsteken, en waar zit nou dat slijmvlies, wel van je mond tot jeweetwel, wat inhoudt dat je tong ontstoken is, je overal wonden hebt en dat dus van mond tot, juist je raad het al.
Dat herstelde zich min of meer de l\aatste 2 dagen van m'n herstelweek, maar werd gewoon op maandag weer kapot gebombardeerd.
Verder word je ziek van alles, geen weerstand dus alles tikt aan, en dan kun je weer je temperatuur in de gaten houden want bij koorts moet je opgenomen worden.
Nu heb ik een andere kuur 12 weken, iedere maandag weer.
Weer 2 middelen Herceptin en Taxol, waarvan de eerste hartschade op kan leveren, ( 10% kan er zelfs aan overlijden)waarvoor ik maandelijks voor op controle moet. Ik merk er iig nog niks van, so far so good, en de andere is de chemo, die ook weer alle bijwerkingen heeft die je maar kunt verzinnen. Je kunt het zo gek niet verzinnen of het is een bijwerking .
Ik lig voor deze kuur wekelijks een uurtje of 4 aan het infuus.
Voor 2,3 dagen is het heerlijk je even wat fitter te voelen, dag 4,5,6,7 ben je weer gewoon lamlendig, anders, niet zo van de wereld als de vorige kuur.
Dus over all is deze beter te hanteren, de ontstekingen en risico op infecties blijven even groot.
En het verhaal van de slijmvliezen blijft hetzelfde.
Gelukkig hoef ik er nog maar 8 en dan gaan we kijken wat het allemaal gedaan heeft aan die tumor. En dan gaan ze opereren.
M'n concentratie is kapot, ik kan 1 ding tegelijk, en ik moet echt bij de les blijven en afmaken waar ik mee begonnen ben, overal liggen dan ook spiekbriefjes met doe dit doe dat.
Maar goed, genoeg gezeurd, ik praat er heel erg weinig over omdat ik a) vind dat het gezeur is en b)het niets oplevert, ik leef nu van kuur naar kuur en verder kijk ik niet vooruit, want dan zie ik nog 36 kuren die op me liggen te wachten.
Ik merk wel dat ik heel veel uitleg over de tumor helemaal niet gevolgd heb, er wordt zoveel info over je heengestort, dus ik heb best vaak 'oh is dat zo'

Sfgelopen week mocht ik de taxol niet ivm blaasontsteking, morgen wel, maar kwam er bij bloedonderzoek dat m'n nierwaarden verhoogd waren, grrrr.
Ik merk aan mezelf dat ik haast heb, schiet nou maar op, geef die kuren en operatie en laat me terugkeren naar m'n normale leven.