Makthaverskanquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 16:15 schreef ranja het volgende:
2 bands met een 2015 liedje, met overlappende groepsleden
Wie is de producer van dat nummer? Klinkt wel als iets uit de handen van Matoma.quote:Op vrijdag 7 augustus 2015 13:20 schreef Odaiba het volgende:
Zara Larsson - Lust Life.
Doet het momenteel ook goed in Zweden met dit nummer op #1 in Denemarken op #9 en in Noorwegen op #10
Heeft dacht ik wel de potentie ook in andere noordelijke eu landen de top 40 te bestormen.
[ afbeelding ]
Antwoord moet ik je schuldig blijven. Kan het niet terug vinden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:30 schreef spierbal het volgende:
[..]
Wie is de producer van dat nummer? Klinkt wel als iets uit de handen van Matoma.
Maar IS het zo?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:11 schreef Odaiba het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zweedse pop muziek doet het al decennia goed in Europa en daarbuiten.
Niet alleen in hun eigen land staan ze vaak in de hitlijsten, maar ook vaak in andere landen.
Wat maakt hun muziek zo succesvol over de wereld?
...
Zweedstalig heeft in principe weinig met Zweeds geproduceerd te maken. Max Martin en Red-one hebben alleen al een duizelingwekkend aantal hits op hun naam staan. En daarachter komt een heel blik van andere succesvolle Zweedse producers die ook flink aan de weg timmeren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:40 schreef riazop het volgende:
[..]
Maar IS het zo?
Even de Zweedstalige muziek statistieken erbij gepakt. En dan zien we 2 clubhits in het Zweeds die buiten Scandinavie succes hadden.
1 Basshunter - Dota 64609822 kliks
2 Basshunter - Boten Anna 51424558
3 Fest Hos Mange - Mange Makers 8370249
4 Alina Devecerski - Flytta På Dej 8176720
5 Panetoz - Dansa Pausa 7525678
6 Finntroll - Trollhammeren 7383211
7 Veronica Maggio - Jag Kommer 7216292
8 Gabriella - Så som i himmelen 7125656
9 Kick- Fest hos mig! 6828299
10 Jon Henrik FJÄLLGREN - Daniels Jojk | Talang 6825705
Engelstalig Zweeds:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Zweedstalig heeft in principe weinig met Zweeds geproduceerd te maken. Max Martin en Red-one hebben alleen al een duizelingwekkend aantal hits op hun naam staan. En daarachter komt een heel blik van andere succesvolle Zweedse producers die ook flink aan de weg timmeren.
Helaas is ze alweer van dat padje af. Ik was gisteren even naar een concertje van haar wezen kijken, maar het was Massive Attack/Tricky achtig, maar dan met nummers die na een goed begin eigenlijk nergens heengingen. Het geluid hielp ook niet mee trouwens, dat was gewoon niet goed genoeg en te zwak voor zware bas en tikjes op de rand van de snare.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 15:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Later een geweldige jazz cd gemaakt met neneh cherry and the thing
No shit...quote:
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:33 schreef DS4 het volgende:
Tove Nilsson duikt de laatste tijd vaak op.
Ja had daar ook wat van gezien op youtube, was niet erg onder de indruk. Ze doet ook veel oude nummers met dat nieuwe bandje (een of ander engels industrial projectje)quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Helaas is ze alweer van dat padje af. Ik was gisteren even naar een concertje van haar wezen kijken, maar het was Massive Attack/Tricky achtig, maar dan met nummers die na een goed begin eigenlijk nergens heengingen. Het geluid hielp ook niet mee trouwens, dat was gewoon niet goed genoeg en te zwak voor zware bas en tikjes op de rand van de snare.
Het was een openluchtconcert in het Noorderplantsoen, ik kon het ook gewoon door het open raam horen als ik niet 2 minuten had willen lopen. Er is wel meer van dat soort publiek dus dan zijn een paar ouwe hits er doorheen wel leuk, hoewel die van haar mij die nooit geboeid hebben. Haar taak was niet om een publiek dat specifiek op haar was afgekomen te verbijsteren met vernieuwing.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja had daar ook wat van gezien op youtube, was niet erg onder de indruk. Ze doet ook veel oude nummers met dat nieuwe bandje (een of ander engels industrial projectje)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |