Maar als je niet weet of ze bezig zijn met een spoedgeval, dan is dat negatieve richting het personeel toch niet terecht?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:29 schreef FlyingFish het volgende:
[..]
Tuurlijk, als ze bezig zijn met een spoedgeval oid is het een ander verhaal, maar dat is het meestal niet. In 10 minuten heb je een goede CTG, daar heb je geen uur voor nodig en dan mag je best even op je strepen staan als je dat niet fijn vindt. Dat heeft niks te maken met expres de lastige patiënt uithangen, maar ook met prioriteiten die de zorgverleners aan dingen geven, en een ctg loskoppelen heeft daarbij meestal de laagste prioriteit (begrijpelijk ook wel). Maar dat wil niet zeggen dat je dan maar braaf op je bed hoeft te wachten tot ze een keertje aan je denken. Op bed moeten liggen is niet bevorderlijk voor je bevalling, en al helemaal niet als je je daar niet fijn bij voelt.
Mag mijn datum dan naar 19 februariquote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
Geen idee, roep maar en ik draai wel
Ik sta ook helemaal niet negatief tegenover het ziekenhuis personeel. Die mensen doen hun werk zo goed als ze kunnen en daar heb ik ook echt respect voor, maar dat wil niet zeggen dat je je alles maar moet laten overkomen als je dat niet wil. De ctg die Saskia kreeg leek mij een duidelijk voorbeeld van een ctg omdat het protocol is, en dan heb je in tien minuten wel een goed beeld, dat is heel wat anders dan een ctg met een onderliggende reden (waarbij ze dan wel uitleggen waarom het lang duurt). En dan hoef je je imo echt niet asociaal te voelen als je dan iemand roept om het weg te halen. Daar was mijn reactie over aso op bedoeld, niet alsof het ziekenhuispersoneel expres zijn werk niet goed doet ofzo. Die zijn waarschijnlijk druk met andere dingen bezig en niet met iemand die niet 'klaagt'. Het is misschien niet handig verwoord, maar was dus op een andere manier bedoeld dan 'stom medisch personeel dat alleen maar koffie drinkt' ofzo.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:41 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar als je niet weet of ze bezig zijn met een spoedgeval, dan is dat negatieve richting het personeel toch niet terecht?
En het is niet aan jou of ons om te beoordelen of tien minuten genoeg is voor dat ctg. Ik heb er wel eens uren aan gelegen, omdat het steeds net niet helemaal goed was. Dan mag je dus gewoon blijven liggen tot een gyn vindt dat het genoeg is.
En natuurlijk moet je aangeven wat je nodig hebt tijdens je bevalling, maar dat staat mi helemaal los van het ziekenhuispersoneel vervelende eigenschappen toedichten die nergens op gebaseerd zijn. Ik weet niet beter dan dat zulke mensen alles uit de kast halen voor hun patienten, ze verdienen wel iets meer credits imo
Wat Mineola zegt.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 09:41 schreef SaskiaR het volgende:
Nou, ik mag los van de ctg... Maar nu vraag ik me af wat beter helpt: rondlopen of blijven liggen ontspannen. De afgelopen twee nachten had ik wel weeen (nouja, rugkramp) maar overdag niet, en hoe meer ik doe hoe minder weeen. Dus toch maar blijven liggen??
Oh nou maar zonder weeën al 2 cm lijkt me behoorlijk chill! Ik vond die eerste 3 cm de vorige keer superpittig en was dolblij dat er toen een ruggenprik in konquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:32 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, om 12 uur moet ik 3 cm ontsluiting hebben (heb er nu 2), dan mag ik aant infuus en dan gaat het hopelijk sneller. Anders moet ik nog minimaal tot 17 uur wachten voordat er uberhaupt een infuus in kan.
Ik had vannacht wel wat weeen hoorquote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:43 schreef Mineola het volgende:
[..]
Oh nou maar zonder weeën al 2 cm lijkt me behoorlijk chill! Ik vond die eerste 3 cm de vorige keer superpittig en was dolblij dat er toen een ruggenprik in kon(en van die 7 cm daarna heb ik niks gemerkt)
Hoezo kan je pas weer om 17u een infuus krijgen, heeft dat te maken met diensten of zo?
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 10:53 schreef Mineola het volgende:
Oh daar zou ik ook wel bezorgd om zijn Jantina, maakt dat half uurtje nog uit voor het bellen?
Heb je al geprobeerd iets zoets te drinken, appelsap of cola of zo? Dat schijnt wat activiteit uit te lokken heb ik hier wel eens gelezen.
Alsof ze het erom doet! Ze begint nu spontaan te schoppen. Grote en kleine schopjes. En volgens mij is ze gedraaid...quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:02 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou nu al bellen ipv dat half uurtje wachten JantinaGr. Heb daar eens een enorme preek over gehad van mijn vk toen ik vertelde dat ik minder dacht te voelen maar dacht van ach, heb morgen toch een afspraak.
Saskia go girl, je bent al goed op weg!
Ik heb dat infuus nooit gehaald, want na de derde pil kreeg ik gewoon weeen en mocht ik zelf aan de slag. Kan ook komen doordat we toen de nachtdienst ingingen en ik me voor kan stellen dat een infuus dan niet zo handig isquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:09 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik had vannacht wel wat weeen hoormaar het inleiden houdt in dat ze eerst een hormoonpil erin stoppen, die moet 4 uur inwerken. Dat blijven ze doen tot je 3 cm hebt, elke 4 uur dus. Dus om 12 uur checken ze het weer, en als het geen 3 cm is, moet er weer voor 4 uur een pil in. Pas daarna mag je een infuus. Het meisje naast me ligt er al sinds gister, het werkt blijkbaar niet zo goed bij haar.
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:12 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
[..]
Alsof ze het erom doet! Ze begint nu spontaan te schoppen. Grote en kleine schopjes. En volgens mij is ze gedraaid...
Heb ik jou al gefeliciteerd trouwensquote:Op donderdag 6 augustus 2015 11:21 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb dat infuus nooit gehaald, want na de derde pil kreeg ik gewoon weeen en mocht ik zelf aan de slag. Kan ook komen doordat we toen de nachtdienst ingingen en ik me voor kan stellen dat een infuus dan niet zo handig is![]()
Maar je baby komt eraan!En voor Fuente ook veel succes!
Gelukkig Jantina! Das toch schrikken!
Ik ga zo naar een vriendin die vandaag is uitgerekend. Eens even die baby eruit kletsen hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |