abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:48:31 #101
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154996593
Ik dacht dat dat VVE programma juist voor taalachterstanden was en zo? Dat heeft ons kdv ook, maar de psz weer niet, een andere psz in de buurt heeft dat wel en daar gaan kindjes met een indicatie naar toe.

Goitske, het sociale is belangrijk maar op een psz wordt dat wel iets anders vorm gegeven dan bij de meeste mamacafes. Bij ons mamacafe is het gezellig kletsen met andere moeders terwijl kindjes gewoon zelf spelen. Soms is er een activiteit maar er wordt niet actief met de kindjes gewerkt terwijl dat bij een psz natuurlijk wel gebeurt. Ik vind het sociale vooral belangrijk dat ze contact hebben met leeftijdsgenootjes. En dat biedt natuurlijk ook niet elke gastouder, soms zijn er alleen jongere kindjes. Het is voor mij echt de combinatie van een aantal dingen samen die ik niet bij een gastouder of moedercafe kan vinden.

En vooral voor de meiden vind ik het belangrijk dat het sociale gebeuren wat gereguleerd wordt, vooral door hun tweelingband. En dan ook nog het liefst als ik er niet bij ben.
pi_154997210
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:48 schreef Kyara het volgende:
Ik dacht dat dat VVE programma juist voor taalachterstanden was en zo? Dat heeft ons kdv ook, maar de psz weer niet, een andere psz in de buurt heeft dat wel en daar gaan kindjes met een indicatie naar toe.

Goitske, het sociale is belangrijk maar op een psz wordt dat wel iets anders vorm gegeven dan bij de meeste mamacafes. Bij ons mamacafe is het gezellig kletsen met andere moeders terwijl kindjes gewoon zelf spelen. Soms is er een activiteit maar er wordt niet actief met de kindjes gewerkt terwijl dat bij een psz natuurlijk wel gebeurt. Ik vind het sociale vooral belangrijk dat ze contact hebben met leeftijdsgenootjes. En dat biedt natuurlijk ook niet elke gastouder, soms zijn er alleen jongere kindjes. Het is voor mij echt de combinatie van een aantal dingen samen die ik niet bij een gastouder of moedercafe kan vinden.

En vooral voor de meiden vind ik het belangrijk dat het sociale gebeuren wat gereguleerd wordt, vooral door hun tweelingband. En dan ook nog het liefst als ik er niet bij ben.
Het ging mij meer om ban als je kind al niet naar opvang of psz gaat dan heeft het op deze manier meer contact met andere kinderen ipv alleen de kinderem van jezelf en vrienden

Ik moet wel zeggen mijn gastouder heb ik nog geen vergelijking gevonden met de andere gastouders. Zij is niet alleem bezig met knip en plak werkjes en wat buitenspelen. Ze zoekt continu stimulans voor de kinderen om het schoolse er al in te krijgen. Doet ook kiki de beer met alles wat daar bij hoort dus kaartjes met woordjes en plaatjes er op etc. Het is spelen (nu met dit warme weer zeker) maar ook echt wel bezig met het educatieve wat niet verplicht is vanuit het gastouderbureau maar zeker gewenst

Onze gastouder heeft meerdere kinderen, teun is de enige vaneen jaar op het moment want er zit nu een groep van Jan zijn leeftijd allemaal binnen een half jaar jarig.

Ik geef toe dat wij enorm geluk hebben gehad met onze gastouder hoor ik ook veel om ons heen.
pi_154997298
Ik ben ontzettend tevreden over onze gastouder maar volgens ze heeft het ook wel behoorlijk grondig aangepakt. Ze heeft haar zolder omgetoverd tot speel en leerruimte, heeft maandelijks een nieuw thema met de voorschoolse educatie waarbij ze spelenderwijs opdrachtjes doen en woorden leren en ze ook daadwerkelijk aan tafel gaan zitten met zijn allen om te leren. En dit gaat altijd samen met Kiki de beer, Eva is verliefd op Kiki :D
En ze geeft Wiskids aan de oudere kinderen (ze kunnen bij de gastouder blijven tot hun vierde verjaardag).

Het is in ieder geval niet alleen maar spelen met andere kinderen bij onze GO. De GO heeft overigens jaren op een kdv gewerkt maar is daar weggegaan omdat ze vond dat ze te weinig aandacht voor de kinderen had. De kdv waar zij vandaan kwam zijn wij ook wezen kijken en snel weer gegaan. Het leek wel een kinderfabriek ;(
E.
pi_154997356
Goitske, bij jullie ook Kiki! Leuk is dat he? Eva heeft in no time vormen geleerd dankzij Kiki :D
E.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:04:12 #105
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_154997386
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:00 schreef Goitske het volgende:

[..]

Het ging mij meer om ban als je kind al niet naar opvang of psz gaat dan heeft het op deze manier meer contact met andere kinderen ipv alleen de kinderem van jezelf en vrienden

Ik moet wel zeggen mijn gastouder heb ik nog geen vergelijking gevonden met de andere gastouders. Zij is niet alleem bezig met knip en plak werkjes en wat buitenspelen. Ze zoekt continu stimulans voor de kinderen om het schoolse er al in te krijgen. Doet ook kiki de beer met alles wat daar bij hoort dus kaartjes met woordjes en plaatjes er op etc. Het is spelen (nu met dit warme weer zeker) maar ook echt wel bezig met het educatieve wat niet verplicht is vanuit het gastouderbureau maar zeker gewenst
Volgens mij zeg ik dat ook nergens?

En fijn dat jij zo tevreden bent je gastouder. Ieder heeft daarin zijn eigen overwegingen. Prima toch?
pi_154997422
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:03 schreef .Sparkling. het volgende:
Goitske, bij jullie ook Kiki! Leuk is dat he? Eva heeft in no time vormen geleerd dankzij Kiki :D
Kreeg laatst een foto zat kiki op jan zijn fiets vast gebonden _O-
pi_154997431
VVE is hier vooral voor taalachterstand en gedragsproblemen. Heel soms ook om ouders te ontlasten (ziekte of psychische problemen). Kan op kdv en PSZ gedaan worden.
Chris zat op het kdv ook op een VVE groep. Daar zaten 4 kindjes met VVE op 12 kinderen. Bij Chris twijfelden ze over zijn taalontwikkeling, maar geen VVE indicatie gekregen/gevraagd, omdat hij toch al meeliep op de groep, de leidsters namen hem af en toe ook mee als dat zinvol was.
pi_154997484
Ohja binnen een paar dagen zei Teun ook Beer, zijn 6de woordje ofzo
pi_154997550
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:05 schreef Goitske het volgende:

[..]

Kreeg laatst een foto zat kiki op jan zijn fiets vast gebonden _O-

O+
E.
pi_154997713
Oooh lief sparkling!!!

Hehe het werkt, het ene programma is een ramp na de update van de app...

[ Bericht 51% gewijzigd door Goitske op 07-08-2015 22:25:22 ]
pi_154998012
Ze doen trouwens idd allerlei opdrachtjes met kiki, elke dag samen kiki wakker maken, moet kiki eten, tandenpoetsen, aankleden ook mbv de kaarten die er bij horen. Kiki gaat mee overal naar toe en de kiki opdrachten.

Laatst had ze door de vakantietijd alleen onze jongens kom ik haar onderweg naar huis tegen ze kent mijn fiets route waren ze stoomtreinen wezen kijken, kiki in de bakfiets mee _O-
pi_155000739
Leuk om te lezen dat de gastouders zoveel voor en met de kindjes doen!

Mamacafe heb ik overwogen,maar dat was op de ochtend dat we gaan zwemmen(als het geen schoolvakantie is). Samen met 2 vriendinnen die ook nog op latere ;( leeftijd een kleintje erbij hebben gekregen(vorige week ben ik 41 geworden :o ).

We wonen ook vlakbij een Zweedse meubelgigant waar ze lekkere cappuccino maken, waar ik er dan 1 van neem terwijl J.olie zich vermaakt in het speelhuisje in het restaurant.
En we hebben een lidmaatschap bij de buurtspeeltuin waar ze regelmatig leuke activiteiten organiseren.

As we speak ligt madam te snurken in haar eigen bedje, hopelijk blijft dat zo! Ik vind het superleuk om te horen wat ze allemaal gaat doen wanneer ze ook groot is "ikke ook ijsjeswinkel werken als ik groot ben, net als nijnie(zus heeft baantje bij ijssalon) en dan zeg ikke eette smakelijk, lekker ijsje", en dan ffies gaan staan erbij om te verduidelijken hoe groot ze dan wel is. Maar dan niet om 3uur s'nachts. En dat groot groeien kan ook nog weleens gaan tegenvallen, zus is maar 1.62 :P

[ Bericht 7% gewijzigd door caroro op 07-08-2015 23:24:56 (zinnetje weggevallen) ]
pi_155046608
Zo vakantie dus weer tijd om mee te posten hier...
Tijdje terug schreef ik dat het kdv zich zorgen maakte om de taalontwikkeling van flint.
Gelukkig begint hij daar nu ook langzaam aan wat meer te praten.
Thuis is het net een papegaai met ingebouwde spons zuigt alle woorden op herhaald ze en weet ze daarna nog fijnloos te vertellen!

Op dit moment zitten we in zeeland op vakantie. Heerlijk genieten is dat wat zijn ze dan toch snel tevreden met wat zand en water!
Hij ging compleet uit zn dak bij het zien van zo grote zandbak (strand dus) verder is het gewoon een enorme charmeur gisteren scoorde hij een handpop op het terras :') zoekt andere kindjes op om mee te spelen
Slapen is wel een drama, hij wil savonds dus echt niet in bed liggen gaat compleet door het lint als je weg wilt gaan. Dus elke avond langs zn bed zitten tot hij slaapt
Gisteren was hij uit bed gevallen (tussen het bedhekje door :{) en wilde hij helemaal niet meer liggen
Vriendlief lag al k.o in bed en zelf was ik ook op...dekbed en kussen gepakt en bij flint in bed gaan liggen... Sliepen binnen 5 minuten allebei heerlijk... Maar wat een respect heb ik voor ouders gekregen die dit gewoon elke avond hebben!!
Hopelijk slaapt hij morgen in zn eigen bed weer goed...zullen het zien
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155057675
Fijne vakantie Ereshkigal!!
pi_155069034
VVE is hier ook voor achterstanden, dus meer dan 2 dagen psz kan hier niet zonder indicatie.

Fijne vakantie Eresh!

Wat een leuke fietsfoto!

Ik heb laatst toevallig zelf een paar van die ontwikkelingskaartjes en spelletjes gekocht. Ellie is niet zo'n speler, maar dit vindt ze super. Nu spelen we dus elke dag 'memmemy' ;). Iemand raden wat dat is? ;)
Home is where the O+ is...
  maandag 10 augustus 2015 @ 08:34:01 #116
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_155069073
En, verslaat Ellie jullie al met Memory? ;)
.... met gevoel voor drama....
pi_155069172
:W. Ik mag mij hier ook melden met mijn peutertje. Ze is gisteren twee geworden, en gaat als een trein.

Voor haar verjaardag hebben we een spel van Haba gekocht, dat kan vanaf twee jaar gespeeld worden. Die gaan we vandaag maar eens uitproberen.
pi_155069176
Gefeliciteerd L'tiek! Welkom :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_155069181
Gefeliciteerd Laiv! *O*
pi_155069943
Van harte laiveneertiekje!!
En memory is ook een superleuk om te doen!
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:03:16 #121
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155070126
Gefeliciteerd laiv! *O*

Klink wel als een lekkere vakantie Ereshkigal. Maar hopelijk gaat het slapen thuis weer gewoon goed.

Wat leuk Cwen, waar koop je dat?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155070179
L'tiekje, gefeliciteerd!
pi_155080716
Heb vorige week bij de action memory en domino gehaald volgens mij 2 euro per stuk!

Weer thuis! Nog lekker 2 weken thuis genieten
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155081910
Welkom laiv, gefeliciteerd! *O*

Eresh, welkom thuis! Fijne vakantie gehad zo te lezen?

Cwen, kan ze al een beetje goed memory? Eva heeft gisteren domino gekregen van haar opa en oma en dat gaat eigenlijk al verrassend goed!
E.
pi_155091258
Gefeliciteerd Laiveneertiekje! Welkom *O*

Dat dierentuinuitje wat ik eigenlijk vorige week had gepland, heb ik vandaag maar ten uitvoer gebracht. En heb er ook een andere dierentuin voor uitgekozen: BestZoo, een vrij klein dierentuintje bij Best. Lekker dichtbij, relatief goedkoop, niet groot, maar wel mooi, schoon, overzichterlijk, netjes én met een leuke speeltuin voor je eigen aapjes ook!

Voor herhaling vatbaar! O+

Daarna ook nog even naar het winkelcentrum geweest om nieuwe schoenen voor Femke te kopen. Ik had hoop dat we het hele seizoen konden overleven, maar 'k had steeds meer moeite haar voeten in de schoentjes te krijgen. Ze heeft nu al maat 24! :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')