abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:15:52 #181
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154962488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:13 schreef Bluesdude het volgende:
insgelijks........ mensen weten weer wat een engerds er rondlopen
Ga er maar vanuit dat er genoeg mensen echt zo denken ja. Ik liet ook gewoon even mijn schaduwkant de vrije loop.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_154962835
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:15 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat er genoeg mensen echt zo denken ja. Ik liet ook gewoon even mijn schaduwkant de vrije loop.
Je kan het nog wissen........
  donderdag 6 augustus 2015 @ 19:29:51 #183
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_154962847
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:29 schreef mastertephon het volgende:
Je kan het nog wissen........
Want?
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_154962868
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 19:29 schreef Villas__Rubin het volgende:

[..]

Want?
Als je aangeeft dat dat je schaduwkant is.......
pi_154966352
Pacman mag die nog wel?
pi_154966549
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:38 schreef DrMabuse het volgende:
Pacman mag die nog wel?
Pacman is een in Ku KLux Klan gewaad verklede blanke man die een neger c.q. moslim probeert te pakken en dan daarna op te hangen, dus dat kan uiteraard niet.
I´m back.
pi_154967913
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:38 schreef DrMabuse het volgende:
Pacman mag die nog wel?
erg he ?
:r
pi_154968066
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pacman is een in Ku KLux Klan gewaad verklede blanke man die een neger c.q. moslim probeert te pakken en dan daarna op te hangen, dus dat kan uiteraard niet.
Opeten toch?
pi_154977887
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 21:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Of een als Chinees vermomde blanke die de gekleurde medemens opeet.

Alles kan, in de verwrongen en vooral policor geest.
pi_154983234
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 10:36 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Of een als Chinees vermomde blanke die de gekleurde medemens opeet.

Alles kan, in de verwrongen en vooral policor geest.
Het is jouw fantasie .. dus....... bah..... mijnheer policorgeest
pi_155069329
http://www.volkskrant.nl/(...)e-was-fout~a4116152/

Dames en heren, onze zeikwereld.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_155070538
Wat hebben wij met de Ku Klux Klan te maken en het is dat zij er zelf over begint, want ik was gewoon aan picnicken aan het denken.

Onzin weer dit.
  maandag 10 augustus 2015 @ 10:32:35 #193
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_155070625
quote:
Een open deur, maar wel op een treffende manier verwoord.

Misschien zou het een goed idee zijn als de serieuze kranten en nieuwssites onderling afspreken om dit soort malloten geen podium meer te bieden.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_155070785
Dat je bij het woord "picnic" aan racisme denkt, zegt onnoemelijk veel meer over mijnheer Iwan Leeuwin dan over het bedrijf dat deze nieuwe dienst lanceert.

Welke politieke partij hij vertegenwoordigt, zal mij een zorg zijn.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_155070965
Check z'n Facebook ook, hij heeft gewoon een dagtaak aan racistische filmpjes zoeken... Gewoon een soort van verslaving ofzo. Hier kickt hij op.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_155071014
quote:
We zijn hard op weg van de samenleving een Safe Space te maken. Anders gezegd: de 'picnic' is geen op zichzelf staand geval.
Die picnicman overdreef, maar de columnist overdrijft ook in deze quote.
Het tegendeel is eerder waar...... 95% van Nederland knapt af op dat picnicprotest.
Eerder zijn we hard op weg de andere kant op te hollen.
  maandag 10 augustus 2015 @ 11:33:28 #197
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_155071818
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Die picnicman overdreef, maar de columnist overdrijft ook in deze quote.
Het tegendeel is eerder waar...... 95% van Nederland knapt af op dat picnicprotest.
Eerder zijn we hard op weg de andere kant op te hollen.
Maar het is veelzeggend dat de Picnicbaas zelf heeft gezegd dat hij zijn bedrijf anders genoemd had als hij dit geweten had. Ik denk niet dat dat zo is, maar dat hij het zegt uit publicitaire overwegingen - maar het was een veel mooier statement geweest om te zeggen dat Leeuwin het verkeerd zag en de naam van zijn bedrijf gewoon geassocieerd moet worden met een mand lekker eten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_155072039
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Check z'n Facebook ook, hij heeft gewoon een dagtaak aan racistische filmpjes zoeken... Gewoon een soort van verslaving ofzo. Hier kickt hij op.
Is er echt 1 die gast, die denkt dat alle blanke afstammelingen van slavenhouders en notoire racisten zijn.
Daarmee is hij direct geworden wat hij het meest haat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 augustus 2015 @ 12:07:29 #199
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_155072638
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 11:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Maar het is veelzeggend dat de Picnicbaas zelf heeft gezegd dat hij zijn bedrijf anders genoemd had als hij dit geweten had. Ik denk niet dat dat zo is, maar dat hij het zegt uit publicitaire overwegingen - maar het was een veel mooier statement geweest om te zeggen dat Leeuwin het verkeerd zag en de naam van zijn bedrijf gewoon geassocieerd moet worden met een mand lekker eten.
Niet alleen dat, de negerzoen en de black bastard bbq laten zien dat hij in ieder geval gelijk heeft dat het geen losstaand geval is.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_155073015
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Begrijp niet dat GL deze man nog handhaaft. Met "snotneus" Klaver hadden ze iig een mooi imago opgebouwd, door zo iets wordt het snel weer teniet gedaan
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_155073298
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:26 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Begrijp niet dat GL deze man nog handhaaft. Met "snotneus" Klaver hadden ze iig een mooi imago opgebouwd, door zo iets wordt het snel weer teniet gedaan
Hij is ook uit een fractie gezet in Amsterdam, dacht ik. Nav ruzie over zijn opmerking mandelastandbeeld.
Maar je kunt iemand niet royeren op deze picnicmening.
pi_155073356
quote:
Sterke column!
pi_155073470
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Hij is ook uit een fractie gezet in Amsterdam, dacht ik. Nav ruzie over zijn opmerking mandelastandbeeld.
Maar je kunt iemand niet royeren op deze picnicmening.
Waarom zou dat niet kunnen?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_155074234
quote:
99s.gif Op maandag 10 augustus 2015 12:48 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen?
Alles kan.. Maar iemand op dit standpunt royeren is idiotie en totalitairachtig. Een fatsoenlijke partij doet dat niet.
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:55:20 #205
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_155078266
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 10:40 schreef mazeind het volgende:
Dat je bij het woord "picnic" aan racisme denkt, zegt onnoemelijk veel meer over mijnheer Iwan Leeuwin dan over het bedrijf dat deze nieuwe dienst lanceert.
Dit dus.

Eigenlijk zouden we die klootzak gewoon zwart moeten maken omdat hij zelf racistisch is en dat onterecht op anderen probeert te schuiven.
NEE!
  maandag 10 augustus 2015 @ 15:02:50 #207
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155078349
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:00 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Dit dus.

Eigenlijk zouden we die klootzak gewoon zwart moeten maken omdat hij zelf racistisch is en dat onterecht op anderen probeert te schuiven.
Wat is er racistisch aan?
pi_155091361
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 15:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Wat is er racistisch aan?
Van een 'blanke' denken dat hij de naam Picnic racistisch gebruikt enkel omdat hij 'blank' is?

Ik heb het voor de zekerheid nog maar even opgezocht: https://en.wikipedia.org/wiki/Picnic
Precies zo geschreven als de naam van zijn zaakje. Een toepasselijke naam voor een voedselwarenbezorgdienst. Direct veronderstellen dat het racistisch bedoeld is omdat het ook een racistische betekenis heeft is inderdaad duidelijk racistisch.

[ Bericht 28% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-08-2015 20:49:27 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155091648
quote:
Een aardige column.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155093102
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Van een 'blanke' denken dat hij de naam Picnic racistisch gebruikt enkel omdat hij 'blank' is?

Ik heb het voor de zekerheid nog maar even opgezocht: https://en.wikipedia.org/wiki/Picnic
Precies zo geschreven als de naam van zijn zaakje. Een toepasselijke naam voor een voedselwarenbezorgdienst. Direct veronderstellen dat het racistisch bedoeld is omdat het ook een racistische betekenis heeft is inderdaad duidelijk racistisch.

Denkt Iwan Leeuwin dat ? Dat blijkt niet uit zijn brief.
Jij denkt dat dus...Niet hij.
Toets jezelf eens aan je eigen bewering : Direct veronderstellen dat het racistisch bedoeld is omdat het ook een racistische betekenis heeft is inderdaad duidelijk racistisch.

quote:
Geachte heer Michiel Muller en overige initiatiefnemers van Picnic Online,
Vandaag heeft heel Nederland via het nieuws de naam van uw online onderneming "Picnic" vernomen. Gefeliciteerd met het initiatief.
Dit schrijven ontvangt u van mij vanwege de naam van uw onderneming n.l. Picnic.
Bijgaand ontvangt u de originele betekenis van het woord Picnic.
Picnic betekent pick a nigger.
Het doel was:
Georganiseerde martelingen en moorden in Amerika op onschuldige Afro Amerikanen. Deze daad werd gepleegd door lafhartige onherkenbare racistische sleutelpersonen o.a. ondernemers, agenten, advocaten, vaak verkleed als Ku Klux Klan,
Het woord Picnic heeft oorspronkelijk een racistische achtergrond.
In Nederland heerst een verborgen grimmige sfeer vanwege ongelijke behandeling. Het zal u zeker niet zijn ontgaan dat er diverse rapporten zijn verschenen over voorvallen en voorbeelden van racisme en discriminatie, de kritiek vanuit de VN commissie en de protesten tegen het fenomeen Zwarte Piet.
Het gebruik van het woord Picnic ligt heel gevoelig en is voor het bewustwordingsproces in de Nederlandse samenleving niet bevorderlijk.
Graag verneem ik van u wat de beweegredenen zijn, om toch te kiezen voor dit beladen woord.
Bent u bereid een daad te verrichten om publiekelijk afstand te nemen van het woord Picnic?
Het zal zeker het proces van samen door het leven in de Nederlandse gemeenschap bevorderen.
Met vriendelijke groet,
Iwan Leeuwin.
Coordinator AD Netwerk Nederland.
Afrikanen in Diaspora.
Cc:
AD Netwerk. Stichting Landelijk Platform Nederlands Slavernijverleden
en mijn Facebook vrienden
https://www.facebook.com/(...)77313267?pnref=story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: