Ga er maar vanuit dat er genoeg mensen echt zo denken ja. Ik liet ook gewoon even mijn schaduwkant de vrije loop.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:13 schreef Bluesdude het volgende:
insgelijks........ mensen weten weer wat een engerds er rondlopen
Je kan het nog wissen........quote:Op donderdag 6 augustus 2015 19:15 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat er genoeg mensen echt zo denken ja. Ik liet ook gewoon even mijn schaduwkant de vrije loop.
Want?quote:
Pacman is een in Ku KLux Klan gewaad verklede blanke man die een neger c.q. moslim probeert te pakken en dan daarna op te hangen, dus dat kan uiteraard niet.quote:
Opeten toch?quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pacman is een in Ku KLux Klan gewaad verklede blanke man die een neger c.q. moslim probeert te pakken en dan daarna op te hangen, dus dat kan uiteraard niet.
Of een als Chinees vermomde blanke die de gekleurde medemens opeet.quote:Op donderdag 6 augustus 2015 21:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pacman is een in Ku KLux Klan gewaad verklede blanke man die een neger c.q. moslim probeert te pakken en dan daarna op te hangen, dus dat kan uiteraard niet.
Het is jouw fantasie .. dus....... bah..... mijnheer policorgeestquote:Op vrijdag 7 augustus 2015 10:36 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Of een als Chinees vermomde blanke die de gekleurde medemens opeet.
Alles kan, in de verwrongen en vooral policor geest.
Een open deur, maar wel op een treffende manier verwoord.quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)e-was-fout~a4116152/
Dames en heren, onze zeikwereld.
Die picnicman overdreef, maar de columnist overdrijft ook in deze quote.quote:We zijn hard op weg van de samenleving een Safe Space te maken. Anders gezegd: de 'picnic' is geen op zichzelf staand geval.
Maar het is veelzeggend dat de Picnicbaas zelf heeft gezegd dat hij zijn bedrijf anders genoemd had als hij dit geweten had. Ik denk niet dat dat zo is, maar dat hij het zegt uit publicitaire overwegingen - maar het was een veel mooier statement geweest om te zeggen dat Leeuwin het verkeerd zag en de naam van zijn bedrijf gewoon geassocieerd moet worden met een mand lekker eten.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die picnicman overdreef, maar de columnist overdrijft ook in deze quote.
Het tegendeel is eerder waar...... 95% van Nederland knapt af op dat picnicprotest.
Eerder zijn we hard op weg de andere kant op te hollen.
Is er echt 1 die gast, die denkt dat alle blanke afstammelingen van slavenhouders en notoire racisten zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Check z'n Facebook ook, hij heeft gewoon een dagtaak aan racistische filmpjes zoeken... Gewoon een soort van verslaving ofzo. Hier kickt hij op.
Niet alleen dat, de negerzoen en de black bastard bbq laten zien dat hij in ieder geval gelijk heeft dat het geen losstaand geval is.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het is veelzeggend dat de Picnicbaas zelf heeft gezegd dat hij zijn bedrijf anders genoemd had als hij dit geweten had. Ik denk niet dat dat zo is, maar dat hij het zegt uit publicitaire overwegingen - maar het was een veel mooier statement geweest om te zeggen dat Leeuwin het verkeerd zag en de naam van zijn bedrijf gewoon geassocieerd moet worden met een mand lekker eten.
Begrijp niet dat GL deze man nog handhaaft. Met "snotneus" Klaver hadden ze iig een mooi imago opgebouwd, door zo iets wordt het snel weer teniet gedaanquote:Op maandag 10 augustus 2015 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
Check z'n Facebook ook, hij heeft gewoon een dagtaak aan racistische filmpjes zoeken... Gewoon een soort van verslaving ofzo. Hier kickt hij op.
Hij is ook uit een fractie gezet in Amsterdam, dacht ik. Nav ruzie over zijn opmerking mandelastandbeeld.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:26 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Begrijp niet dat GL deze man nog handhaaft. Met "snotneus" Klaver hadden ze iig een mooi imago opgebouwd, door zo iets wordt het snel weer teniet gedaan
Sterke column!quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Waarom zou dat niet kunnen?quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hij is ook uit een fractie gezet in Amsterdam, dacht ik. Nav ruzie over zijn opmerking mandelastandbeeld.
Maar je kunt iemand niet royeren op deze picnicmening.
Alles kan.. Maar iemand op dit standpunt royeren is idiotie en totalitairachtig. Een fatsoenlijke partij doet dat niet.quote:
Dit dus.quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:40 schreef mazeind het volgende:
Dat je bij het woord "picnic" aan racisme denkt, zegt onnoemelijk veel meer over mijnheer Iwan Leeuwin dan over het bedrijf dat deze nieuwe dienst lanceert.
Wat is er racistisch aan?quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:00 schreef HexHunter het volgende:
[..]
Dit dus.
Eigenlijk zouden we die klootzak gewoon zwart moeten maken omdat hij zelf racistisch is en dat onterecht op anderen probeert te schuiven.
Van een 'blanke' denken dat hij de naam Picnic racistisch gebruikt enkel omdat hij 'blank' is?quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Wat is er racistisch aan?
Een aardige column.quote:Op maandag 10 augustus 2015 09:02 schreef ThePlaneteer het volgende:
Denkt Iwan Leeuwin dat ? Dat blijkt niet uit zijn brief.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van een 'blanke' denken dat hij de naam Picnic racistisch gebruikt enkel omdat hij 'blank' is?
Ik heb het voor de zekerheid nog maar even opgezocht: https://en.wikipedia.org/wiki/Picnic
Precies zo geschreven als de naam van zijn zaakje. Een toepasselijke naam voor een voedselwarenbezorgdienst. Direct veronderstellen dat het racistisch bedoeld is omdat het ook een racistische betekenis heeft is inderdaad duidelijk racistisch.
https://www.facebook.com/(...)77313267?pnref=storyquote:Geachte heer Michiel Muller en overige initiatiefnemers van Picnic Online,
Vandaag heeft heel Nederland via het nieuws de naam van uw online onderneming "Picnic" vernomen. Gefeliciteerd met het initiatief.
Dit schrijven ontvangt u van mij vanwege de naam van uw onderneming n.l. Picnic.
Bijgaand ontvangt u de originele betekenis van het woord Picnic.
Picnic betekent pick a nigger.
Het doel was:
Georganiseerde martelingen en moorden in Amerika op onschuldige Afro Amerikanen. Deze daad werd gepleegd door lafhartige onherkenbare racistische sleutelpersonen o.a. ondernemers, agenten, advocaten, vaak verkleed als Ku Klux Klan,
Het woord Picnic heeft oorspronkelijk een racistische achtergrond.
In Nederland heerst een verborgen grimmige sfeer vanwege ongelijke behandeling. Het zal u zeker niet zijn ontgaan dat er diverse rapporten zijn verschenen over voorvallen en voorbeelden van racisme en discriminatie, de kritiek vanuit de VN commissie en de protesten tegen het fenomeen Zwarte Piet.
Het gebruik van het woord Picnic ligt heel gevoelig en is voor het bewustwordingsproces in de Nederlandse samenleving niet bevorderlijk.
Graag verneem ik van u wat de beweegredenen zijn, om toch te kiezen voor dit beladen woord.
Bent u bereid een daad te verrichten om publiekelijk afstand te nemen van het woord Picnic?
Het zal zeker het proces van samen door het leven in de Nederlandse gemeenschap bevorderen.
Met vriendelijke groet,
Iwan Leeuwin.
Coordinator AD Netwerk Nederland.
Afrikanen in Diaspora.
Cc:
AD Netwerk. Stichting Landelijk Platform Nederlands Slavernijverleden
en mijn Facebook vrienden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |