Lopen genoeg mensen rond ook van andere partijen. Denk eens aan Henk Bleker bijv.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Inderdaad, dat heeft niets met links of rechts te maken maar met het kiezen van ongeschikte mensen voor politieke functies, daar hebben helaas alle partijen een handje van, de VVD (kneusje Zijlstra, Elias van "Europa, best belangrijk") en het CDA maken het op dat vlak net zo bont als de PvdA en Groenlinks. Op D66 kan je om veel redenen kritiek leveren maar dit lijkt voor D66 minder een probleem te zijn.
Leeuwin spreekt al enige tijd niet meer namens de partij. Hij is een paar weken geleden uit de deelraadsfractie gestapt, en nav zijn uitspraken over het Mandelabeeld vorig jaar was er al 'indringend met hem gesproken' (lees: een spreekverbod opgelegd).quote:Op woensdag 5 augustus 2015 16:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij niet lang meer op deze manier namens de partij zal spreken. Klaver zal ook wel begrijpen dat dit stemmen kost.
Het zijn dus geen zachte heelmeesters.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:10 schreef freako het volgende:
[..]
Leeuwin spreekt al enige tijd niet meer namens de partij. Hij is een paar weken geleden uit de deelraadsfractie gestapt, en nav zijn uitspraken over het Mandelabeeld vorig jaar was er al 'indringend met hem gesproken' (lees: een spreekverbod opgelegd).
http://www.parool.nl/paro(...)ks-in-Zuidoost.dhtml
https://amsterdam.groenli(...)g-nelson-mandelapark
Van der Hoeven vond ik ook een zwakke politica. Van de PvdA kan ik Sharon Dijksma en van Bijsterveldt noemen, zo kunnen we nog even doorgaan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lopen genoeg mensen rond ook van andere partijen. Denk eens aan Henk Bleker bijv.. Ik heb nog last van plaatsvervangende schamende als ik de naam Henk Bleker hoor.
Hij is pas getrouwd btw met zijn 32 jaar jongere liefde trouwens: http://www.telegraaf.nl/p(...)_61__getrouwd__.html.
(Vraag me af of Mauro kaartjes heeft gekregen voor de receptie...)
Klopt, hij is niet meer van die partij. AT5 heeft inmiddels de titel van het bericht aangepast.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:19 schreef Fera het volgende:
Hij is toch ex-GL? Of ben ik nou zo kippig dat ik het niet goed gelezen heb?
De Van der Hoeven die artificiële intelligentie ter discussie wilde stellen, die?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Van der Hoeven vond ik ook een zwakke politica. Van de PvdA kan ik Sharon Dijksma en van Bijsterveldt noemen, zo kunnen we nog even doorgaan.
Is hij er al uit gelazerd of zelf opgestapt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:19 schreef Fera het volgende:
Hij is toch ex-GL? Of ben ik nou zo kippig dat ik het niet goed gelezen heb?
Ah, oké. Dank je.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:23 schreef freako het volgende:
[..]
Klopt, hij is niet meer van die partij. AT5 heeft inmiddels de titel van het bericht aangepast.
Maakt dat verschil?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:26 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Is hij er al uit gelazerd of zelf opgestapt?
Nou tov wat die Janneke zei eerder wel natuurlijk, want zij verdenkt ineens dat heel G-L achter dat standpunt van deze pipo staat. Ik denk dat dat overdreven is en omdat er wel wat meer speelde rondom hem, misschien hebben ze hem verzocht te wieberen? Of misschien is hij uit eigen wijsheid al eerder opgestapt voordat ze bij G-L aan hem konden vragen om te wieberen?quote:
Ik dacht eerder aan LieveMaria. http://www.lievemaria.nl/quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De Van der Hoeven die artificiële intelligentie ter discussie wilde stellen, die?.
Yep. Dijksma heeft geen opleiding afgerond, ze heeft twee gamma-opleidinge gedeeltelijk gevolgd na het VWO te hebben afgerond met een pretpakket.quote:Bijsterveldt, de verpleegkundige die minister werd.
Dijksma, heeft die überhaupt een studie afgemaakt?
Dat klopt op zich wel maar je wil een bepaalde intelligentie en een bepaald denkniveau bij een minister. In de jaren 50 was studeren gewoon geen optie voor veel mensen uit gewone milieus, dat is al lang niet meer zo. Ik heb er dan ook geen probleem mee dat zo'n Dijksma geen opleiding heeft afgerond, ik heb er wel een probleem mee dat ze ook daarnaast niet heeft bewezen ministerwaardig te zijn en dat ze bovendien ook nog eens erg groen achter de oren was (leeftijd, werkervaring buiten de politiek). Jan Marijnissen had ook geen tertiaire opleiding afgerond maar hij zou wel uitstekend geschikt zijn. Hij is echter in een geheel andere tijd opgegroeid waarin er minder mogelijkheden waren.quote:Minister van Milieu, Hans Alders, volgens mij niet eens middelbare school afgemaakt, maar nu wel de man met de meeste bijbanen.
Op zich weinig opleiding, maar als ze hun werk goed doen, à la, denk ik. Het is nu niet zo dat de ervaring van Alders niet opweegt tegen iemand die in 4 jaar paar boekjes geleerd heeft, met 6-jes geslaagd is en nu zijn masters heeft hè. Dat is onzin. Geldt ook voor Bijsterveldt en Dijksma wmb.
Ook een arbeider kan gewoon minister worden, het is gewoon een beroep voor generalisten, kun je je overal uitlullen en je leest je dossiers zelf, waarom is een mastertje met 4 jaar verplicht boeken lezen en tentamens met een 6 je gemiddeld afsluiten plus een scriptie waar je vaak van gaat huilen dan beter?
De TT van dit topic is niet helemaal correct.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou tov wat die Janneke zei eerder wel natuurlijk, want zij verdenkt ineens dat heel G-L achter dat standpunt van deze pipo staat. Ik denk dat dat overdreven is en omdat er wel wat meer speelde rondom hem, misschien hebben ze hem verzocht te wieberen? Of misschien is hij uit eigen wijsheid al eerder opgestapt voordat ze bij G-L aan hem konden vragen om te wieberen?
WTF is dat? Ik weet nog wel dat leraar wiskunde atheneum bij ons vertelde dat de wiskunde die wij kregen in zijn tijd op 1ste- en 2de-jaar Delft werd gegeven...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik dacht eerder aan LieveMaria. http://www.lievemaria.nl/
Ja, hoe dan ook, ook tegenwoordig ben ik altijd meer onder de indruk van mensen die snel tot de kern van de zaak kunnen komen, zonder veel woorden te gebruiken, dan mensen die emmers woorden en mode-termen gebruiken om eigenlijk gewoon de kern van de zaak een beetje weg te spinnen. En ja, ik zou niet weten waarom juist iemand die wat minder onderwijs heeft genoten, maar wel intelligent is, dat eigenlijk niet beter kan doen dan al die professor-doctorandussen- doctors-meesters.quote:[..]
Yep. Dijksma heeft geen opleiding afgerond, ze heeft twee gamma-opleidinge gedeeltelijk gevolgd na het VWO te hebben afgerond met een pretpakket.
[..]
Dat klopt op zich wel maar je wil een bepaalde intelligentie en een bepaald denkniveau bij een minister. In de jaren 50 was studeren gewoon geen optie voor veel mensen uit gewone milieus, dat is al lang niet meer zo. Ik heb er dan ook geen probleem mee dat zo'n Dijksma geen opleiding heeft afgerond, ik heb er wel een probleem mee dat ze ook daarnaast niet heeft bewezen ministerwaardig te zijn en dat ze bovendien ook nog eens erg groen achter de oren was (leeftijd, werkervaring buiten de politiek). Jan Marijnissen had ook geen tertiaire opleiding afgerond maar hij zou wel uitstekend geschikt zijn. Hij is echter in een geheel andere tijd opgegroeid waarin er minder mogelijkheden waren.
Elias en Zijlstra zijn eveneens volkomen ongschikt, Zijlstra omwille van een gebrek aan intelligentie en integiteit en omdat hij veel te veel een slang is, Elias omdat hij de ene domme opmerking na de andere maakt. Hoe ze bij de VVD op het idee kwamen om de verantwoordelijke van de gruwelijk mislukte campagne "Europa best belangrijk" (dat was wat hem bekendheid gaf binnen de partij) zo'n functie te geven zal ik nooit begrijpen.
Daarom ook. Wat Janneke zei is wrs niet accuraat.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:39 schreef freako het volgende:
[..]
De TT van dit topic is niet helemaal correct.
Leeuwin is een aantal weken geleden uit de fractie gestapt, omdat er een conflict was met de rest van de fractie, waardoor hij zijn steun aan het dagelijks bestuur van het stadsdeel had opgezegd (waarvan GroenLinks deel uitmaakt). Dat zijn over het algemeen geen acties waardoor je fractielid kunt blijven.
Dat GroenLinks niet bepaald achter dit soort uitspraken staat blijkt ook uit het impliciete spreekverbod dat hem vorig jaar was opgelegd na zijn uitspraken over het Mandela-beeld.
Ik heb Dijksma toevallig persoonlijk leren kennen, een dikke twintig jaar geleden. Zij was toen al politiek actief en ambitieus wij raakten in gesprek over politiek. En ik dacht jezus wat ben jij dom, die gaat het nooit verder schoppen dan gemeenteraadslid in Ten Boer. Het verbaasde me dan ook dat ze het VWO had gehaald, want pretpakket of niet, het VWO stelde 25 jaar geleden nog wel wat meer voor dan nu.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 18:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Yep. Dijksma heeft geen opleiding afgerond, ze heeft twee gamma-opleidinge gedeeltelijk gevolgd na het VWO te hebben afgerond met een pretpakket.
[..]
Dat klopt op zich wel maar je wil een bepaalde intelligentie en een bepaald denkniveau bij een minister. In de jaren 50 was studeren gewoon geen optie voor veel mensen uit gewone milieus, dat is al lang niet meer zo. Ik heb er dan ook geen probleem mee dat zo'n Dijksma geen opleiding heeft afgerond, ik heb er wel een probleem mee dat ze ook daarnaast niet heeft bewezen ministerwaardig te zijn en dat ze bovendien ook nog eens erg groen achter de oren was (leeftijd, werkervaring buiten de politiek). Jan Marijnissen had ook geen tertiaire opleiding afgerond maar hij zou wel uitstekend geschikt zijn. Hij is echter in een geheel andere tijd opgegroeid waarin er minder mogelijkheden waren.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Lopen genoeg mensen rond ook van andere partijen. Denk eens aan Henk Bleker bijv.. Ik heb nog last van plaatsvervangende schamende als ik de naam Henk Bleker hoor.
Hij is pas getrouwd btw met zijn 32 jaar jongere liefde trouwens: http://www.telegraaf.nl/p(...)_61__getrouwd__.html.
(Vraag me af of Mauro kaartjes heeft gekregen voor de receptie...)
Henk Bleker heeft niet de sterkste publieke optredens gehad, maar als staatssecretaris deed hij het beter dan menig collega.quote:
Ja, gelukkig zijn we allemaal slimmer hier op FOK!, alleen niemand heeft het nog tot minister of staatssecretaris gebracht, en DS4 verdient meer dan welke minister en staatssecretaris dan ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb Dijksma toevallig persoonlijk leren kennen, een dikke twintig jaar geleden. Zij was toen al politiek actief en ambitieus wij raakten in gesprek over politiek. En ik dacht jezus wat ben jij dom, die gaat het nooit verder schoppen dan gemeenteraadslid in Ten Boer. Het verbaasde me dan ook dat ze het VWO had gehaald, want pretpakket of niet, het VWO stelde 25 jaar geleden nog wel wat meer voor dan nu.
Maar die intellectuele armoede is een kamerbreed verschijnsel. Nepperus van de VVD bijvoorbeeld, die snapt echt heel erg weinig. Zijlstra is ook een typische HBO-er, van het CDA schuiven soms ook mensen aan om het over softdrugs te hebben waarvan ik me afvraag of ze nou helemaal vals zijn of daadwerkelijk hun drogredeneringen voor een deugdelijk verhaal aanzien.
Ja, ja, tuurlijk.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Henk Bleker heeft niet de sterkste publieke optredens gehad, maar als staatssecretaris deed hij het beter dan menig collega.
Het is nou eenmaal het voorrecht van de slimmeren om vast te stellen wie er dom is, andersom werkt dat niet. Vandaar ook waarschijnlijk dat ze zo'n plaat voor hun kop hebben en voor zo'n positie gaan, een tikje slimmer en ze zouden een stuk bescheidener zijn. Het probleem is dat ze met waarchijnlijk sociale intelligentie langs partijlijnen omhoog kunnen klimmen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, gelukkig zijn we allemaal slimmer hier op FOK!, alleen niemand heeft het nog tot minister of staatssecretaris gebracht, en DS4 verdient meer dan welke minister en staatssecretaris dan ook.
Uiteindelijk schijnt het allemaal heel makkelijk te zijn. Heb een collega gehad die CDA sub-toppertje en boer en ingenieur bij Phillips was, en die legde me het allemaal uit... Misschien ga ik het ook allemaal nog doen, kan altijd in gezelschappen leuk uit de hoek komen. En kan ook wel paar mopjes geleuter te berde brengen. Weet alleen nog steeds niet voor welke partij...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal het voorrecht van de slimmeren om vast te stellen wie er dom is, andersom werkt dat niet. Vandaar ook waarschijnlijk dat ze zo'n plaat voor hun kop hebben en voor zo'n positie gaan, een tikje slimmer en ze zouden een stuk bescheidener zijn. Het probleem is dat ze met waarschijnlijk sociale intelligentie langs partijlijnen omhoog kunnen klimmen.
Ja, klopt, kan ik me ook wel herinneren idd. Ja, en debatteren toen valt idd niet te vergelijken met nu, je moet gewoon een radde prater hebben (los van inhoud). Verbale intelligentie, en dan kun je de grootst mogelijk nonsense verkopen, zoals ook Pechtold vaak doet. Beetje acteurstalent erbij...quote:Ik heb ook wel eens een debat aangekondigd zien worden waarin minister Donner het moeilijk zou krijgen. Ik kon altijd wel genieten van Donner, maar dan werd het debat eigenlijk meer een kwestie van dat Donner heel geduldig en in Jip en Janneke-taal uitlegt hoe het recht werkt aan een klasje trage leerlingen. Dat is gewoon niet goed voor de controle van de regering door de kamer. Lees maar eens wat oude debatten terug uit de jaren 80 of zelfs nog de vroege jaren 90, dat is een ander niveau. Ook beelden zijn leuk, dan zie je ineens allemaal mensen die uit het hoofd kloppende zinnen weten te formuleren en zonder hakkelen en euhs uit kunnen spreken.
In een parallel universum gaan de zwarten paar boterhammen eten in de buitenlucht bij een lynchpartij van een blanke hè.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:15 schreef Oud_student het volgende:
Schandalig dat zwarten bij Picnic worden geweigerd
wat is de humor dan ?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:14 schreef TLC het volgende:
Hahaha pick a niggerstiekem is ie wel leuk bedacht
![]()
de speling met taal, ik had het er niet achter gezocht, ik sta er niet achter maar origineel is het welquote:
van die vermeende humor ?quote:
wat is er origineel aan het gebruik van het woord N, die gekoppeld is aan rassenhaat ?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:49 schreef TLC het volgende:
[..]
de speling met taal, ik had het er niet achter gezocht, ik sta er niet achter maar origineel is het wel
Ja, die had ik ook gelezen, maar je bent gewoon een klapjosti als je beweert wat hij beweert wmb. Is toch simpel. Dan wil je problemen niet oplossen, maar juist vergroten, en omdat het gebaseerd is op onjuiste informatie delft hij dus zijn eigen graf. Dat snap je toch ook wel? Het is niet irrationeel, want dan verontschuldig je hem nog in feite, het is rationeel de boel op naaien.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
van die vermeende humor ?
Of van Iwan? Iwan zoekt te veel . Mandelastandbeeld, nu dit weer... Het is irrationeel .
Hij moet echt wat emoties leren relativeren.
De topictitel klopt niet. Is hij nog wel partijlid van GL... en wilt hij dat bedrijf opheffen.
Hij heeft dat bedrijf ook niet racistisch genoemd.
https://www.facebook.com/(...)77313267?pnref=story
je bedoelt het woord neger of is dat al erg om te schrijven ? het staat gewoon in de dikke van Dale hoorquote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:53 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat is er origineel aan het gebruik van het woord N, die gekoppeld is aan rassenhaat ?
De meeste mensen gebruiken dat woord toch ook nog?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:57 schreef TLC het volgende:
[..]
je bedoelt het woord neger of is dat al erg om te schrijven ? het staat gewoon in de dikke van Dale hoor
Oh ja, stel je niet zo vreselijk aan, grow up.
ik zag op zijn fb diverse fbfriends hem vermanen... doe dit nou niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, die had ik ook gelezen, maar je bent gewoon een klapjosti als je beweert wat hij beweert wmb. Is toch simpel. Dan wil je problemen niet oplossen, maar juist vergroten, en omdat het gebaseerd is op onjuiste informatie delft hij dus zijn eigen graf. Dat snap je toch ook wel? Het is niet irrationeel, want dan verontschuldig je hem nog in feite, het is rationeel de boel op naaien.
Ik bedoel het woord nigger. Dat is geen normaal woord. Nog steeds niet . Het was vooral in Amerika een minachtend woord voor donkere mensen .quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:57 schreef TLC het volgende:
[..]
je bedoelt het woord neger of is dat al erg om te schrijven ? het staat gewoon in de dikke van Dale hoor
Oh ja, stel je niet zo vreselijk aan, grow up.
Maar hij doet het toch, en dus krijgt hij bakken over hem heen. Dat hoef je vanuit zijn perspectief niet goed te praten. Gevolg is dat dat hele white privilege ding gewoon geen voet meer aan de grond krijgt hè.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 19:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik zag op zijn fb diverse fbfriends hem vermanen... doe dit nou niet.
Hij heeft tikken opgelopen in de samenleving en is nu teveel gespitst op gediscrimineerd worden.
Dat is niet rationeel.... Het is emotioneel....wat leidt tot irrationele gedachtes en daden..
Hij kon op zijn klompen aanvoelen dat het woord picnic geen beladen woord is in Nederland, nog een stap verder en je kunt bedenken dat het in Amerika misschien ook niet is en dan moet je googlen.
En omdat ''nigger'' vaste prik is bij hiphop. Het is gewoon een mainstream woord, doe niet zo krampachtig man.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 20:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik bedoel het woord nigger. Dat is geen normaal woord. Nog steeds niet . Het was vooral in Amerika een minachtend woord voor donkere mensen .
Veel jongeren weten dat niet zo , omdat het sinds de sixties steeds minder gebruikt werd in Amerika en in Nederland.
Daarom is het geen humor
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |