Ja via TS toch?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jij pleegt geen fraude. De buurvrouw is dat van plan.
Hoe ga jij voorkomen dat de buurvrouw gaat bellen dan?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:22 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Ik zeg toch telkens dat dat absoluut geen optie is.
Ts moet toch zelf melding maken bij haar eigen verzekering?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:26 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoe ga jij voorkomen dat de buurvrouw gaat bellen dan?
Waarom? De buurvrouw is toch verzekerd?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:27 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ts moet toch zelf melding maken bij haar eigen verzekering?
Nee. Buurvrouw geeft aan haar eigen verzekering door dat haar eigen zoontje de scooter van de buurvrouw (TS dus) heeft omgegooid.quote:
Zo lees ik 'm ook.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:28 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee. Buurvrouw geeft aan haar eigen verzekering door dat haar eigen zoontje de scooter van de buurvrouw (TS dus) heeft omgegooid.
1) Geleende voertuigen (en vaak überhaupt voertuigen) zijn niet gedekt op een aansprakelijkheidsverzekering.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 14:34 schreef Fripsel het volgende:
Mijn buurvrouw haar scooter was al een tijdje kapot en ze had al eerder gevraagd of ze de mijne mocht lenen. Ik heb toen gezegd dat ik dat liever niet deed. Niet omdat ik haar in het bijzonder niet vertrouw maar omdat ik m'n dure spullen liever aan niemand mee geef. Dat heb ik haar toen ook uitgelegd, en erbij verteld dat ik het heel lullig zou vinden als ons contact verpest zou raken als er iets met m'n scooter gebeurd. Maar hier hoefde ik me volgens haar geen zorgen over maken want ze was verzekerd en mocht het al mis gaan, dan zou dat met de verzekering geregeld worden. Heb toen toch nee gezegd omdat het me niet lekker zat.
Tot ze er maandag avond achter kwam dat ze de volgende ochtend vroeg bij het UWV moet zijn, en dat is toch zeker anderhalf uur fietsen of een uur met de bus terwijl het met de scooter zo'n 30 minuten is. Of ze hem echt niet 1 keer mee mocht nemen.. En aangezien ik zelf toch niet thuis zou zijn en hem niet nodig had heb ik haar uiteindelijk m'n sleutel gegeven.
En toen belde mijn vriend dus gister avond. Dat de buurvrouw een aanrijding heeft gehad. Ze beweert te zijn aangereden door een bakfiets en te zijn gevallen. M'n spiegel liegt eraf, mijn windscherm is kapot (er steekt nu een gevaarlijk stuk plastic uit wat nasty gevolgen kan hebben mocht er nog eens iets mis gaan) en heel de zijkant is bekrast. Alleen als ik dan foto's van de scooter zie dan kan dat nooit zijn hoe het gegaan is. Zei is degene die harder rijd, hoe kan de bakfiets nou schuldig zijn?![]()
maar nu komt helemaal het mooie ze hebben bij mijn vriend het idee geopperd aan de verzekering door te geven dat hun zoontje mijn scooter heeft omgeduwd. Dit is nogal verkeerd geland bij me, ik wil geen fraude plegen en zij heeft me beloofd dat het goed zou komen.
Maar nu vraag ik me dus af kan het überhaupt via een verzekering? En als ze niet voor de schade op willen draaien zijn er dan nog stappen die ik kan ondernemen?
Als ze nou naar me toe waren gekomen met de intentie van we gaan dit oplossen, was er geen probleem geweest. Had ze een nieuw windscherm en spiegel kunnen kopen en was ik zelf met autolak aan de slag gegaan om de krassen weg te werken met een of andere toffe schildering of extra strips erop plakken of wat dan ook.
Heeft iemand hier toevallig tips hoe ik dit nu het beste aan kan pakken, en stappen die ik kan maken als ze weigeren mee te werken om de schade te herstellen?
Heb je een bron voor 2?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:28 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
1) Geleende voertuigen (en vaak überhaupt voertuigen) zijn niet gedekt op een aansprakelijkheidsverzekering.
2) Kind die een scooter opgooit zou haar verzekering wel dekken, maar nooit aan mee werken. Je bent strafbaar als je dat doet en je bent echt keihard te lul als je gepakt wordt.
3) Neem contact op met je rechtsbijstand (als je dat hebt) of verhaalbijstand (zit soms bij een aansprakelijkheidsverzekering in als je die hebt).
Als ik het aan mijn verzekering op zou geven, moeten die het weer verhalen bij de verzekering van de buurvrouw geloof ik. Maar heb dat niet uitgezocht verder want ik ga toch niet dat kind de schuld geven.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:29 schreef Yasmin23 het volgende:
Oh dan heb ik dat verkeerd gelezen. Dacht dat werd gevraagd aan Ts om zelf aan haar eigen verzekering door te geven dat de scooter is omgeduwd.
In de voorwaarden staat dat wanneer ik fraudeer door een schade van een derde partij op te geven, die derde partij strafbaar is?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:31 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Lees de polisvoorwaarden van 3 verschillende AVP-verzekeringen. Is een standaard artikel.
Kan je die van TS posten dan? Of die van de buurvrouwquote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:31 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Hoezo? Lees en interpreteer polisvoorwaarden.
Precies. Maar heb je haar nog gesproken na haar voorstel?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:30 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Als ik het aan mijn verzekering op zou geven, moeten die het weer verhalen bij de verzekering van de buurvrouw geloof ik. Maar heb dat niet uitgezocht verder want ik ga toch niet dat kind de schuld geven.
Heb je al nagevraagd waar de mysterieuze bakfietsert is?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:30 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Als ik het aan mijn verzekering op zou geven, moeten die het weer verhalen bij de verzekering van de buurvrouw geloof ik. Maar heb dat niet uitgezocht verder want ik ga toch niet dat kind de schuld geven.
quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:25 schreef bijdehand het volgende:
Kan je niet even met de buurvrouw praten om te kijken wat de opties zijn, die vervolgens hier neerzetten zodat het advies iets gerichter kan zijn?
Als tegenpartij moet jij altijd bewijslast opgeven. Je moet dus frauderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
In de voorwaarden staat dat wanneer ik fraudeer door een schade van een derde partij op te geven, die derde partij strafbaar is?
Nee ik ga er vanavond zodra ik thuis ben heen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:32 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Precies. Maar heb je haar nog gesproken na haar voorstel?
Kan je dat ook onderbouwen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:33 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als tegenpartij moet jij altijd bewijslast opgeven. Je moet dus frauderen.
Als iemand een kras op een auto maakt, is diegene gewoon aansprakelijk.. en daar heb je dus een aansprakelijkheidsverzekering voor..quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:28 schreef Ethanolic het volgende:
(en vaak überhaupt voertuigen) zijn niet gedekt op een aansprakelijkheidsverzekering
Ben benieuwd wat ze zal zeggen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:33 schreef Fripsel het volgende:
[..]
Nee ik ga er vanavond zodra ik thuis ben heen.
Hoezo? Moet ik je standaard verzekeringsprocedures gaan voorkauwen?quote:
Daarom zeg ik toch in 2 dat het kind de schuld geven wel gedekt zou zijn?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:33 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als iemand een kras op een auto maakt, is diegene gewoon aansprakelijk.. en daar heb je dus een aansprakelijkheidsverzekering voor..
Hoe dat zit met uitlenen weet ik niet, maar ik ga er vanuit dat dat niet onder een verzekering valt..
Maar mevrouw zei dat ze het wel zou regelen.. dus ik zie nog geen problemen..
Nee, dat MOET niet. TS kan gewoon naar eer en geweten antwoord geven op de vragen van de schade-expert. TS is echt niet ineens strafbaar als buurvrouw gaat frauderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 15:33 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Als tegenpartij moet jij altijd bewijslast opgeven. Je moet dus frauderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |