KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:08 |
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Kijk, zó moet het! ![]() Eerstvolgende meet: * 600km Rondom de Eifel op zaterdagochtend 13 juni * 200km Vennbahn op zondag 20 september * zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk Wij doen aan Strava Hier vind je onze kilometerstanden Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje
| |
Fretwork | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:14 |
Jups, kan er wel mooi snel doorsteken naar Oldenzaal. ![]() | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:23 |
Doe dan ff een TT lamzak ![]() | |
Tommeke | dinsdag 4 augustus 2015 @ 15:23 |
Was dat dan weer? ![]() | |
Yankee | dinsdag 4 augustus 2015 @ 16:02 |
Jezus geen TT.....knut schaam je ![]() | |
Flipmoehoe | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:01 |
Bij het tankstation / auto garage in St Isidorushoeve hebben ze ook een straaljager staan ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:07 |
Had een tt over campa maar die ging kapot | |
muzas | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:09 |
![]() | |
Andyy | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:24 |
Dus alleen maar verkeerslichten? | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 augustus 2015 @ 17:42 |
Deraileur vraagje...vlak voor ik op vakantie ging heb ik nieuwe versnellingskabels laten monteren. Deze week merkte ik dat de voorderaileur steeds moeilijker schakelt van midden naar groot, en het klinkt alsof de kooi tegen de ketting loopt in de middenstand. En als ik van midden naar grote plaat wil, moet ik twee keer klikken, de eerste keer gaat hij er niet op. Dus ik denk dat na het vele schakelen in Bretagne alles niet helemaal goed meer ligt... Nu kan ik natuurlijk met de stelschroefjes de kooi weer goed zetten, maar moet ik ook niet iets doen aan de kabelspanning? Nieuwe kabels rekken natuurlk wat uit als je ze gelijk intensief gebruikt, en ik heb veel geschakeld in Frankrijk. Maar bij wat ik op youtube vind aan filmpjes, hebben ze et nauwelijks over de kablesspanning als het om de voorderaileur gaat! Het is een Shimano Deore/LX triple trouwens. | |
ratatat | dinsdag 4 augustus 2015 @ 18:07 |
Kabel iets strakker zetten en van de stelschroeven afblijven gaat wss genoeg zijn. | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:23 |
tja shimano he? | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:35 |
Ja, Campa en vakantiefietsen is geen combo. Te regionaal, je wil ook buiten Italie aan reserve onderdelen kunnen komen. | |
kaasplankje | dinsdag 4 augustus 2015 @ 20:37 |
Campa is alleen voor de echte goden. | |
ultra_ivo | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:25 |
Zie ik niet als een probleem. Mijn Bob Jackson heeft gewoon Campa. Alleen bij de wielen wijk ik af, DT achter en SON voor. De cantilevers zijn van Tektro, werken prima samen met Campa Ergopower. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:30 |
Zo, opgelost door de kabel wat aan te spannen. Eerst de simpelste oplossing maar geprobeerd. Soms denk ik wl eens na per ongeluk. | |
Sunri5e | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:46 |
Heeft er iemand ervaring met het opstellen van een eetschema tijdens een lange tourtocht van 244km en 5500 hoogtemeters? | |
MarcoD | dinsdag 4 augustus 2015 @ 21:59 |
Hoeveel uren ga je er over doen? | |
Sunri5e | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:04 |
Ik gok een uur of 11. Het is de eerste keer. Ik heb echt geen idee over hoeveel, hoe vaak en wat ik moet eten. | |
ratatat | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:09 |
In het begin zoveel mogelijk (probeer iets van 60 gram koolhydraten per uur te halen), daarna wat je nog naar binnen krijgt. Zorg vooral dat je eten meeneemt dat je al kent en variatie is ook wel belangrijk bij zo'n lange rit. | |
Sunri5e | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:13 |
Moet je dan "vast" voedsel aanvullen met gels? Als ik kijk dat er in 1 banaan 23 koolhydraten zitten dan kan ik me voorstellen dat je er niet 11 uur lang 3 per uur weg kunt eten. | |
MarcoD | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:18 |
En dan het belangrijkste advies, goed blijven drinken. Verder elk uur 60 g KH eten en een beetje verspreid dus om kwartier iets ouzo. Zou niet perse naar gels gaan, alleen voor laatste uurtje eventueel | |
Sunri5e | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:26 |
Wat is de overweging om dat alleen het laatste uur te doen? | |
ratatat | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:28 |
Hoe je die koolhydraten naar binnen krijgt maakt natuurlijk niet heel veel uit, moet je een beetje zelf uitzoeken wat je fijn vindt om te eten. Zelf ben ik niet echt een fan van gelletjes maar aan het eind van een rit kunnen ze wel weer fijn zijn als het vaste voedsel je tegen begint te staan. | |
Gripper | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:45 |
Dat is dus de sleutel om die lange ritten door te komen! Ouzo! Lekker spul ook ![]() | |
MarcoD | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:45 |
Omdat je er veel voor betaald en er veel nodig heb, een gewoon gelletje is iets van 27 g KH. 11*2,22*1,15 euro = 28 euro aan gels en 24gels | |
MarcoD | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:47 |
Maar jij heb je carbloading hydratie regime natuurlijk al prima uitgedacht met al die wijntjes, biertje en whisk(e)ys. | |
Gripper | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:49 |
Elk uur een (hoogwaardige) sportreep of twee (laagwaardig) supermarkt reepjes, koek of muesli ofzo. En elk uur 1 bidon sportdrank. Als het erg warm is ook 1 bidon water erbij elk uur. Lijkt idioot veel maar als je deze als richtlijn aanhoudt kom je in ieder geval niet zo snel droog te staan. | |
Gripper | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:53 |
Nou; ik had dit weekend dus die super culi BBQ en ik had whisky winegums gemaakt. Whisky inkoken met gelatine en suiker, en dan in ijsblokjes vormen storten. Zou een prima finale-snoepje zijn!! Zondagmiddag bleek trouwens wel weer eens dat al dat gezuip en 3 uur slaap echt niet meer samengaan met serieuze sport. ![]() | |
MarcoD | dinsdag 4 augustus 2015 @ 22:59 |
Denk dat er wel markt voor is ![]() | |
Sunri5e | dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:19 |
Thnx voor jullie voedingstips! Nu heb ik jullie tips nog nodig mbt de kleding. Ik doe dit jaar mee aan de Ötztaler Radmarathon. Het kan daar heel verschillig zijn qua weer (koud/warm en zon of regen). Nu ben ik verschillende filmpjes aan het kijken van die ronde en dan zie ik ze tijdens die koers de ene keer dik ingepakt en daarna weer zomers. Hoe doen ze dat met hun kleding? http://www.cyclobrevet.nl/WP/?page_id=168 | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 07:11 |
Je moet een shirt korte mouw aandoen en een thermoshirt korte mouw eronder. Korte koersbroek en evt. beenwarmers als het echt slecht of koud weer is, maar die kans is klein op 30 augustus. Ik zou zelf denk 9 op 10x korte broek starten, met klimmen heb je het toch niet koud. Verder mouwtjes/armwarmers tenzij het bloedheet is die dag, en een daaljasje, of een lichtgewicht regenjack als het nattig is. Als het droog is kan je ook een mouwloze windstopper meenemen, die rol je kleiner op en trek je makkelijk aan en uit. Met droog weer heb je het jasje alleen nodig voor het 1e stuk van de afdaling. Zodra je lager komt wordt het meteen weer warmer en kan die weer uit. [ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 05-08-2015 07:18:53 ] | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 08:48 |
Heb gisteren gefaald. Na 1min zat ik op 405w avg maar stortte na 2:40min volledig in. Stond geparkeerd en kon nog net 350w trappen. Uiteindelijk over 2:40min 374w avg, maar daarna gestopt. Denk dat de kop met snot ook niet meewerkt en wat te hard begonnen blijkbaar ![]() Next time better! | |
Oksel | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:17 |
Dus een VAM van < 1000? | |
Oksel | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:18 |
Vanavond Ronde van Zutphen. Schijnbaar slecht wegdek.. kinderkopjes. Ga op m'n Chinees, met 25mm carbon velgen en 25mm banden. Hoeveel bar? Patty? 6 voor, 5,5 achter? | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:25 |
Maakt geen reet uit bij DNF | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:26 |
lol | |
MarcoD | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:35 |
Is nogal afhankelijk van de band, je zou kunnen testen. En dan naar de laagst mogelijke druk waarbij je band niet gaat rollen in de bocht.. Dat is max comfort. | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:36 |
Je koerst toch niet voor comfort? | |
MarcoD | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:45 |
Nee ik zeg alleen wanneer je max comfort krijg, aan oksel zelf om te bepalen wat hij wil.. | |
Oksel | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:46 |
Ik wil niet stuiteren ![]() Ik doe gewoon VAM 1000 erin, dat is het minimum als je geen toerder wilt zijn. | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 09:58 |
Ik denk dat je vooral grip wil. Dus ik zou denk ik 6.5 tot 7 pompen en dan met inrijden nog een tufje laten ontsnappen indien nodig. | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:10 |
Dan moet je gewoon hard over die klinkers rossen. Dan stuiter je ook niet. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 10:31 |
Oksel geeft genoeg downforce ![]() | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:22 |
Baal je omdat het gisteren niet gelukt is en reageer je dat nou af op Oksel? ![]() | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:25 |
![]() Overigens helpt het wel om downforce te hebben. Al is kracht belangrijker denk ik. Aan de andere kant, we hebben het hier over klinkertjes en niet over Carrefour de l'Arbre of het bos van Wallers. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:52 |
| |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 11:53 |
Trouwens ook al helder waarom het mislukte. 390w was al een grote uitdaging, begin ik de eerste 30sec op 411w...dat is natuurlijk gedoemd tot mislukken ![]() | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:11 |
Allemaal indekkers. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:44 |
![]() | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 12:44 |
Jullie zijn gewoon twee bitches met z'n tweeën. net Noel en Liam Gallagher. | |
Fretwork | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:19 |
Wie zijn dat nou weer? | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:28 |
![]() Hoe oud ben je? | |
Fretwork | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:35 |
24, wilde Gripper zich even oud laten voelen. My girlfriend asked me to stop singing Wonderwall all day, I said maybe.. | |
ratatat | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:36 |
Soort van Bassie en Adriaan, maar dan met muziek. | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:38 |
![]() Los van dat is Grip idd een ouwe bok. Met z'n baard. | |
Fretwork | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:45 |
Kijken zij ook in woede terug naar hun succes? | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:49 |
Scherp scherp ![]() Maar zo oud is Oasis toch niet? En je hoort het nog elke dag op de radio. Noel Gallagher heeft weer nieuwe bandjes tegenwoordig waarmee ie op de radio is. Een recenter voorbeeld dan, voor iedereen onder de 20: Geer & Goor. Ze kunnen niet met en niet zonder elkaar. | |
RealBizkit666 | woensdag 5 augustus 2015 @ 13:55 |
Ik heb ze echt even moeten googlen. ![]() | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:04 |
Ik denk dat oksel vnv met de benen gaat antwoorden en de koers uit rijdt. | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:05 |
Haha oasis echt van die 90s muziek | |
Fretwork | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:06 |
Nee idd, ze komen best vaak voor in de nieuwsberichten van muziekzenders enzovoort. Liam had ook een bandje, Beady Eye, fijne muziek. | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:20 |
geer en goor dat kent tenminste iedereen toch? de toppers | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 14:47 |
Dat zou mooi voor hem zijn! Net als talent Marco, rijdt gewoon elke koers uit...welliswaar aantal keer gedubbeld, maar wel uit ![]() | |
MarcoD | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:03 |
1 keer gedubbeld he, andere keer moesten we eruit voordat we gedubbeld zouden worden ![]() Vanavond is de opdracht om meer van (en naar) voren te rijden. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:04 |
Ik ga zaterdag bij de elites ook gedubbeld worden... | |
MarcoD | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:07 |
Hoezo dat dan? | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:12 |
Omdat de ene helft vrij technisch is en daarna een rechte strook waar het tegen de 60 gaat. Vorig jaar was ik daar kansloos (nog wel 38e ofzo) maar ben momenteel niet op mijn best. Morgen maar ff naar Groningen voor wat snelheid. | |
muzas | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:17 |
Waar in groningen kan je dat kopen? | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:35 |
Aan de andere kant staan je Vreeswijkse vriendje én je mooie schatje zaterdagavond langs de hekken ![]() ![]() | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:51 |
![]() | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:52 |
Op de wielerbaan. Vorige week ging 't ook hele stukken 50. | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:55 |
Gemiddeld 44,5 over 55 minuten. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 15:58 |
Dat zeker! | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:02 |
Pat, ga je mee om 17.00 ff twee uurtjes voortrainen. Ff de 100 volmaken. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:09 |
Dat haal ik niet. Ik ga vanuit Drachten op de fiets er heen en dan terug. Dat is sowieso al 80km | |
kanovinnie | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:15 |
Nog steeds een bitchfight tussen patty en okkie? Jullie vermaken je dus wel? Ik zit nu in john o groat. Net op het noordelijkste puntje van GB geweest en straks afzakken richting inverness. Op islay zit nog een andere goede whiskyboer gripper, ardbeg. De rokerige 10 year old was goddelijk ![]() | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:19 |
Heb bij grip wel Ardbeg gehad. Heerlijk idd! | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:22 |
Okok, hoe laat vertrek je? Ik kan je wel ff een endje tegemoet fietsen! | |
ratatat | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:29 |
En bedankt, nu zit ik weer webwinkels af te struinen voor Ardbeg. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:37 |
17:00 uur Drachten - Marum - Tolbert - Lettelbert - Oostwold - Groningen | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:41 |
Die route ken ik. Ik stap ook wel op om 17:00. Gezellig! | |
kanovinnie | woensdag 5 augustus 2015 @ 16:48 |
Ik zat in uig op skye in een piratenkroeg met de vissers en de lokale kok (maar het kon ook een oude smokkelaar zijn) te kletsen en ik vroeg, jhonny, wat is de beste whisky? Toen haalde hij meteen twee glazen bij de barman zodat we konden proeven ![]() Mooi altijd dat soort momenten ![]() | |
kaasplankje | woensdag 5 augustus 2015 @ 18:10 |
korte wedstrijd is dat 55 minuten | |
#ANONIEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 18:31 |
Volgende week ga ik naar de Auvergne, denk "ha, dan kan ik mooi ook de Puy de Dome opfietsen." Blijkt dat je daar niet meer op mag ![]() ![]() | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:33 |
Das een strava segmentje van 25 rondjes... Het wedstrijdje zelf duurt iets langer, iets meer dan een uurtje meestal. Daarom ga ik ook altijd ff 2 uurtjes fietsen vantevoren. Het is een ontzettend makkelijk baantje, als je wat snelheid in je benen hebt kan je heel makkelijk meepeddelen zonder je al te veel in te spannen. | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 19:33 |
Das al een tijdje zo volgens mij... Kutfransosen idd. | |
#ANONIEM | woensdag 5 augustus 2015 @ 20:20 |
Ja, is al sinds 2010 of zo, maar ik kwam er pas net achter ![]() Op de franse Wikipedia las ik ook dat de Tour nog wel geprobeerd had om er een tourfinish te doen, maar ze er financieel niet uitkwamen met de eigenaren van het park en omdat door dat toeristentreintje de weg te smal is geworden. Hebben ze mooi een wielermonument verkloot ![]() | |
buzz1291 | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:27 |
De enige whisky waar ik nog wel eens een enkele keer aan wil nippen, ARDBEG, maar dan wel de 17 jaar oude. Die < =10 jaar oude whisky's van Islay vind ik over het algemeen te straf. ![]() | |
Sunri5e | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:37 |
Graag even jullie visie op mijn vraag. Vandaag heb ik sinds 3 weken weer een redelijke afstand gereden. De afstand was 77,5km en we hebben met een groepje van 6 man gereden. Ik had het gevoel dat ik mijn conditie totaal kwijt was. Ik heb eigenlijk de hele rit aan het elastiek gereden. Normaal ben ik veelal de gangmaker en bergop kon eigenlijk niemand mij bijhouden. Ik heb 3 weken niets gedaan en ben op vakantie geweest. Nu hou ik gedurende rit mijn hartslagzones in de gaten en deze rit zag er als volgt uit: Afstand: 77,5km Hoogtemeters: 316 meter Gemiddelde snelheid: 30,3km per uur Hartslagzones: 2% van de rit tussen 0 -120 bpm 28% tussen 120 - 159 35% tussen 159 - 179 30% tussen 179 - 198 6% boven de 198 Nu heb ik deze rit vergeleken met mijn laatste rit voor mijn vakantie (3 weken geleden). Deze rit was ik echt op mijn best en die heb ik voor een groot deel alleen gereden. Dit zijn de cijfers van die rit: Afstand: 79,8km Hoogtemeters: 301 meter Gemiddelde snelheid: 28,5km per uur Hartslagzones: 2% van de rit tussen 0 -120 bpm 17% tussen 120 - 159 25% tussen 159 - 179 57% tussen 179 - 198 0% boven de 198 Ik ben in mijn vakantie 3 kilo aangekomen en die wil ik er graag weer vanaf hebben. Daardoor ben ik vanaf maandag weer goed op mijn voeding aan het letten (ik eet minder calorieën). Tijdens het fietsen eet en drink ik wel gewoon. 2 bananen, 2 muesli repen en 2 bidons met energiedrank. Nu vraag ik me af of ik echt mijn conditie totaal kwijt ben geraakt of dat ik vandaag gewoon minder heb gefietst doordat ik de afgelopen dagen minder voeding binnen heb gekregen? | |
Tommeke | woensdag 5 augustus 2015 @ 21:38 |
Inb4 Knut die komt vertellen dat Japanse Whiskey de allerbeste is ![]() | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:00 |
Na 3 weken inactiviteit ben je idd een stuk teruggevallen in je conditie. Dit pak je ook wel vrij snel terug, maar het is dan niet verstandig om gelijk je 1e rit weer met een groepje te doen. Ik weet nog wel dat ik in januari weer begon na 3 weken niets doen en schrok van mijn hartslag. Ik reed een rit van zo'n 50km met 27gem en een hartslag van rond de 150. (dat is voor mij ver boven D1). Ik heb daarna gelijk gas teruggenomen en ben ritjes met 21-23gem gaan maken (hf +/- 125-130). Al snel ging het tempo weer omhoog, maar kan in totaal wel 6-8 weken duren voor je weer op je oude niveau zit. Nu rij ik weer 28-29 gem in D1. | |
ratatat | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:05 |
Jij zit redelijk hoog met je hartslag om deze al wat langere ritjes. Dus veel glycogeen nodig uit de spieren/lever. Als je dan wat minder eet zal je wss ook minder glycogeen opslaan in de spieren en zijn je spieren dus een stuk sneller leeg. Wat betreft die 3 weken niet fietsen: Als je basis een beetje op orde is zal je dit natuurlijk wel merken maar heel erg veel zal het niet uit gaan maken (al weet ik dit niet zeker). Maar als jij altijd zo je ritjes doet en nooit gewoon rustig duurritjes maakt bouw je natuurlijk geen basis op en dan gaat het in die 3 weken een stuk harder achteruit dan wanneer je wel die basis hebt. | |
Z | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:07 |
Wat eten jullie toch een hoop tijdens het trainen. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:07 |
Goeie toevoeging idd. Bij goede basis zal je terugval minder zijn. 57% 179+ is echt hoog, je basis zal dus verre van goed zijn. Verklaard je terugval. Toen ik in januari zo'n terugval had na 3 weken niets doen kwam dat ook door een gebrek aan een goede basis. | |
Patroon | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:08 |
Verklaar uw nader. Tijdens het trainen eet ik vaak iets (banaan of simpel reepje ofzo) na 2 uren fietsen. Tot 2 uren gaat er vaak niets in. | |
ratatat | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:10 |
Heb jij geen sportvoeding sponsor dan? | |
Sunri5e | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:14 |
Toch voelde ik me tijdens die rit voor mijn vakantie super in conditie. En tijdens die rit van vandaag waarbij mijn hartslag lager lag was ik echt totaal gesloopt. Vandaar ook mijn vraag of het nou komt doordat mijn conditie is "verdwenen" of dat het komt door mijn eetpatroon van de laatste dagen. Misschien is ook het vermelden waard dat mijn maximale hartslag rond de 210 BPM ligt. | |
Z | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:16 |
Als iemand om advies over voeding vraagt, wordt er altijd geadviseerd veel (genoeg) te eten. Klinkt soms net alsof je altijd, als je gaat fietsen, veel moet eten. | |
ratatat | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:23 |
Ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor ritje het is / hoe intensief de rit is / wie het is. Achter een computerscherm ken je meestal niet al die factoren dus is het veilige advies om gewoon zoveel mogelijk (genoeg) te eten. Als ik zelf duurritje doe eet ik eigenlijk alleen als de rit zo'n 3+ uur is, en in het water alleen van die zouttabletten met smaakje. Bij langere en/of intensievere ritten komen er meestal wel koolhydraten naar binnen. Maar ik ga natuurlijk niet iemand anders zomaar adviseren om ook niets te eten als ze <75 km gaan fietsen. | |
poiuytr | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:30 |
Stop dan gelijk met zoveel te eten op een ritje van amper 2,5uur. Denk dat je aan 1 banaan al meer dan genoeg moet hebben. Als je lange rit gaat maken gaat maken kan ik het voorstellen dat je elk halfuur wat naar binnen probeert te proppen. | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:32 |
Als fietsen een middel is om wat af te vallen, moet je niet eten. En dan wordt het soms huilen van de hongerklop als je nog 40 km naar huis moet met tegenwind. Als je zo hard of ver mogelijk wil fietsen zonder kans op een lege tank, dan douw je gewoon alles in je muil wat je kan vinden onderweg en in je achterzakken Een beetje versimpelde weergave van de werkelijkheid is dit wel hoor ![]() | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:35 |
Sunri5e ik moet wel gniffelen om jouw manier van trainen hoor. Zo min mogelijk doen, op vakantie 3 kilo aankomen, en dan straks weer een van de zwaarste alpencyclo's gaan rijden die er bestaan. De drie tieten waren toch een soort van leermomentje geweest, of heb ik dat nou abuis ![]() ![]() | |
Sunri5e | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:42 |
Het is alles of niets ![]() Die laatste zin begrijp ik alleen niet?? | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:50 |
Nou, ik dacht dat je nadat het zo zwaar was en je uiteindelijk maar de kortste route terug nam had bedacht dat je het de volgende keer met iets meer training en voorbereiding moest doen? Ik vond het toen trouwens al tof dat je zover kwam ![]() | |
Sunri5e | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:52 |
Ah zo ![]() Maar goed. Hoe krijg ik zo snel mogelijk mijn conditie weer op orde? | |
Gripper | woensdag 5 augustus 2015 @ 22:57 |
Moeilijk te zeggen, ik zou gewoon je normale routine oppakken, gewoon een aantal ritjes in de week maken tussen nu en de grote dag. Probeer minstens 2x 2 of liefst 3 uur op rustige intensiteit (HF onder de 150) en dan mag je als beloning een andere keer vol gas. Wat patroon zegt, waarschijnlijk gewoon beetje terugval na de vakantie. | |
MarcoD | woensdag 5 augustus 2015 @ 23:33 |
Nou nou het moest een keer gebeuren maar de eerste DNF is binnen. Morgen komt een uitgebreider verhaal maar iets met verkrampte handen van de kutklinkertjes.. Ging wel weer lekker hard en ook een soort van mijn doelstelling behaald. ib4 DNF | |
Tommeke | donderdag 6 augustus 2015 @ 00:21 |
Ik neem altijd veel meer dan ik nodig heb. Gister heb ik 95 km behoorlijk intensief getraind. Ik had vantevoren gegeten: Een beetje rijst, kip en groenten. Na 2 uurtjes een Snell Jelle gegeten. Als we rustig hadden gegeten, had ik dat denk ik niet nodig gehad. | |
kaasplankje | donderdag 6 augustus 2015 @ 06:58 |
nou jonges ik zit al aan me 3e bord pasta want ik ga zo 75km trainen je moet altijd zoveel mogelijk eten voor het fietsen zeggen ze toch altijd? moet je maar es kijken hoe mager die tour de france renners zijn die eten toch ook voor 3? Ik wil 8 gels meenemen zou dat genoeg zijn denken jullie? | |
Steven184 | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:38 |
Hartverwarmend is men hier toch voor mensen met vragen | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:45 |
Vervelend. Oksel ook weer DNF. Een koers uit rije zonder gedubbeld is blijkbaar nog niet zo makkelijk.. | |
Yankee | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:50 |
Hehehe, josti ![]() ![]() | |
poiuytr | donderdag 6 augustus 2015 @ 07:55 |
![]() | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:08 |
Loop ook altijd als een achterlijke te bikkelen op de fiets en val nog steeds af.... Zou inmiddels in een licht roeiteam mogen ![]() Wordt flink vreten tijdens LBL ![]() | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:36 |
Was lekker vanmorgen! ![]() Prizm road en ochtendkleuren ![]() | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:39 |
Ik zou eerder zeggen HF rond 130. HF 140-150 is voor de meesten gewoon D2. | |
Gripper | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:42 |
Maar hij zegt dat ie een max van 210 heeft. En hij wil gewoon lekker rije. Die otztaler is al op 30-8, dus nu nog snel heel veel duurritten op lage intensiteit maken doet het m ook niet. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:47 |
Als het zo doorgaat ligt D1 over een paar jaar tussen de 60 - 62 bpm. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:47 |
Je kan jezelf verbeteren op twee manieren. Door 'sterker' te worden of je 'conditie' te verbeteren. Dat zijn twee verschillende dingen. Wanneer je altijd iets te hard traint (dus met te hoge hartslag) zal je lichaam daar aan wennen. Het lukt je steeds beter om met die hoge hartslagen en in het rood te rijden. Je houdt het dan steeds een beetje langer vol en je gevoel van mate van inspanning gaat naar beneden. Maar je vooruitgang zal vrij snel stoppen, dan heb je je plafond bereikt en is er niet echt meer groei mogelijk. Bijvoorbeeld je kan 50km met die intensiteit fietsen, maar moet je eens 80-100km fietsen op die intensiteit dan gaat het al gelijk een stuk minder. Ook zal je veel terugvallen wanneer je even niet kan fietsen door vakantie of bijvoorbeeld een blessure. Je kan jezelf ook beter maken door je conditie te verbeteren. Je traint dan veel in lage hartslagzones. Je lichaam leert om steeds meer te presteren (vermogen te duwen) met lage hartslag (tot aerobe zone). Er vinden meer fysiologische processen in je lichaam plaats waardoor er meer en sneller bloed door je lichaam vervoerd kan worden (meer aderen in je spieren). Hiermee vergroot je je basis, waarop je weer intensievere trainingen kan doen. Zodra je dan eens niet kan fietsen zal je minder snel terugvallen en je plafond komt ook veel hoger te liggen. Omdat je vermogen in lage zones is toegenomen, fiets je langer in de groene zones, waardoor je het langer vol kan houden en nog wat over houdt om je maten eraf te rijden als het echt gaat. Ga maar eens met hartslag 130 fietsen. De snelheid die je dan fietst geeft je huidige niveau aan. Is dat maar 23 gemiddeld dan is je conditie niet zo goed als je denkt dat hij is. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:49 |
Nee, die otztaler komt natuurlijk veel te vroeg. Of beter gezegd, hij is veel te laat en verkeerd begonnen ![]() Max zegt niks. Gaat erom waar je aerobe en anaerobe drempel ligt. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:49 |
Mijn D1 ligt bij mij tussen de 126 en 140. Meestal zit ik tussen 130-140. Voorheen was dat 140-159. Dat is duidelijk gebleken te hoog geweest. In het begin van het seizoen zat ik met D1 tussen de 125-135 (puur om laag in de zone te blijven) Moet er wel bij zeggen dat ik de D1 die iedereen gebruikt, heb opgesplitst in 'rustige duur' en 'stevige duur' | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:52 |
Hier zou jij haphap zeggen. edit: oh weer een befaamde patroon ninjaedit. Verder heb je wel gelijk. Rustige trainingen werken. Maar denk dat die zones sowieso per persoon verschillen. En zelfs in een persoon kunnen verschillen. Dat ie dus de ene dag/week net anders ligt. Eigenlijk zou een goee hartslagmeter ook een RR-interval moeten meten. Hoe hoger die is, des te eerder (eerder dan je 'omslagpunt') ga je de verzuring in. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:53 |
Ja die verschillen ook wel. Maar geen 20 slagen ![]() | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:54 |
Dat zou dus, gebaseerd op mijn basale cardiologiekennis, volgens mij zo maar kunnen. Wat is de definitie van D1? fysiologisch? | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 08:57 |
D1 loopt tot de aerobe drempel. Het punt waarop de koolhydraten verbranding de overhand neemt tov vetten. Maar die standaard zones geven bij veel mensen tot hf 160 aan. Terwijl dat echt te hoog is. Doordat er jaren te hard wordt getraind is de hartslag eigenlijk kunstmatig (door verkeerd trainen) te hoog gehouden. Daardoor haal je in tests ook weer een te hoge hartslag met als gevolg dat je weer te hoge zones krijgt opgelegd...en je zit in een cirkel. Dit had ik ook. Dat kan je doorbreken door ff niet naar die zones te kijken en gewoon een poos met hartslag 125-135 te gaan fietsen, voor iedereen! Na een aantal maanden zal je merken dat je steeds makkelijker met hf 130 fietst en de snelheid omhoog gaat. Op een gegeven moment moet je echt je best doen om je hartslag op 150 te krijgen, terwijl dat voorheen echt geen punt was, want daar zat hij zo maar op. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:04 |
als die aerobe drempel maatstaf voor D1 is zou die binnen één persoon al zo 10 slagen kunnen schelen (over tijd, hoger én lager, wisselt) erg afhankelijk van meerdere parameters, conditie, fatigue, cardiologisch profiel etc. Waar je met een RR-interval meer over kan zeggen dan met een HF. Pin me er niet op vast, ben geen doorgeleerde hippe forumtrainer ofzo... Maar die drempel is geen vaste waarde van HF (zelfs je omslagpunt niet). | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:05 |
Kern voor sunri5e blijft echter gelijk; verdiep je eens in duurtraining. Is ff investeren maar met goede duurbasis voel je je uiteindelijk 'fitter' dan hoe jij het ervaarde. Denk ik. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:06 |
Ah nu snap ik je.. je gaat 'safe' aan de lage kant zitten zodat je dus iig niet te hoog komt. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:12 |
Yep, want de meesten gaan toch aan de bovenkant van de zone zitten. Je kan beter met een te lage hartslag trainen dan te hoge, dat heeft grotere nadelige gevolgen. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:13 |
Niet zo degenererend he.. Ik post deze dingen hier alleen omdat anderen er wat aan kunnen hebben, vooral omdat er vragen hierover ontstaat zoals die Sunrise. Ik heb er zelf totaal niks aan om dit hier te posten. Het enige wat ik terugkrijg is meestal gezeik. | |
Gripper | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:15 |
Einde van de aerobe zone is toch je omslagpunt, dus het punt waarop je begint te verzuren, en waarop er meer zuurstof wordt verbruikt dan je kan binnenhalen? Er wordt altijd vet én koolhydraten verbrand. Weliswaar in verschillende verhoudingen in de diverse zones, met natuurlijk een hoger percentage vetverbranding in de onderste regionen. In volle finale en met gierende slagaderen zal je lichaam liefst 100% voor glycogeen kiezen in plaats van dat moeilijk dikke vet. Volgens mij is D1 niet anders gedefinieerd volgens diverse trainingsleren dan "een percentage van het omslagpunt" Diverse trainers plaatsen die zones anders. De ene zegt 60 tot 80 % van je omslag, de andere zegt 75-85 % van je omslag. | |
Sunri5e | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:15 |
Thnx voor deze post! Dat ga ik eens testen. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:23 |
de aerobe drempel wordt ook vaak als percentage van datzelfde omslagpunt gedefinieerd. Zo bedoelde ik het niet. Bedoelde meer dat ik geen trainingsleer heb gehad en niet op de hoogte ben van de laatste trends en inzichten. Meer letterlijk, zonder bijbedoelingen. Als een echte autist. | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:26 |
Ik lurk hier af en toe mee, en nu het toch over trainen op hartslag gaat: Ik heb nooit op hartslag getraind, maar het lijkt me wel een nuttig middel om efficiënter en effectiever te trainen. Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een hartslagmeter? Voldoen de instapmodellen of is er een reden om die links te laten liggen? | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:28 |
Ik heb het ook een heel tijdje met een horloge van 3 tientjes gedaan. Als ie maar je hartslag aangeeft. Duurdere modellen hebben meer mogelijkheden, maar zolang je tijdens je rit realtime je HF kan aflezen kom je al een heel end volgens mij | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:32 |
Opletten hoelang de batterijduur is van zo'n horloge. Had eerst zo'n Garmin Forerunner hardloop horloge maar die accu was naar zo'n 4 uur leeg. Niet helemaal handig tijdens het fietsen. | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:36 |
Dat is wel een goede inderdaad. Ik heb altijd een schurfthekel aan dingen die leeg zijn ![]() Een fietscomputer i.c.m. hartslagband lijkt mij ideaal, maar dat lijkt al een stuk prijziger. | |
Gripper | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:38 |
Bij de basis modellen kan je alleen maar aflezen, en moet je zelf onthouden welke onder en bovengrens je moet aanhouden. Bij de duurdere kun je de zones instellen, en krijg je mooie piepjes als je te snel of te langzaam gaat. Sigma en Cateye maken bijvoorbeeld heel betaalbare tellertjes met hartslagfunctie. Mijn eerste was een Polar CS200, prima ding. Kostte nog geen 100 piek | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:39 |
Wel waard imo. Ook makkelijker dat je gewoon naar beneden kan kijken en meteen kan aflezen, ipv op je arm moeten kijken. En vaak kan je daar dan ook nog wel een cadansmetertje aanhangen. Dat vind ik persoonlijk ook echt handig. Soort toerenteller, voor mij een goede remedie tegen te zwaar trappen. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:41 |
Ik zeg ook "wanneer koolhydraten verbranding de overhand neemt". Waarmee ik zeg dat het nooit 100% vetten is. Idd veelal % van omslagpunt omdat dat iets makkelijks te meten is. Maar nog mooier is op basis van aerobe drempel, maar niet bij elke test wordt dat meegenomen. De meeste testen (SMA) beginnen al met een te hoge intensiteit waardoor bij aanvang van de test al voorbij de aerobe drempel is gegaan ![]() | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:51 |
Wat is nou de beste manier om je omslagpunt goed te gaan bepalen? Wat zijn ongeveer logische waardes? | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:53 |
Goeie tips! Toch maar eens voor een betaalbare teller met hartslagfunctie kijken dan. De mijne stamt nog uit het jaar nul en is de meest basic variant (hij doet het nog prima maar meer cijfertjes zijn altijd sjiek) en ik kan misschien nog wat terugkrijgen via het fietsplan van mijn werkgever. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:53 |
Het beste begin je met een test met protocol van minimaal 3 minuten en het begin vermogen moet niet te hoog zijn. Liefst <100 watt. Beter betaal je wat meer geld: Goede adressen zijn; EnergyLab, Robic, Adrie van Diemen, Guido Vroemen, Integra (Harlingen). De rest van de SMA's kan je beter vermijden. | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:55 |
En als ik het zelf wil bepalen op hartslag en niet op vermogen? | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:56 |
Probleem is vooral dat ik nu wat afschat op basis van maximum- en rusthartslag, geen idee of dat bij mij fysiologisch een goede schatting is. | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:56 |
Ik heb dan gedaan met een methode gevonden op doefiets.nl:
| |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:58 |
De boerenfluitjesmanier is na een 20 minuutjes infietsen je HF gaan meten en proberen 10k of een kwartier/twintig minuten zo snel mogelijk te rijden ofzo ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door muzas op 06-08-2015 10:06:56 ] | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 09:59 |
Karvonen staat het toe. Ik vind het gek. In principe staan die waarden (zeker max) los van metabolische effecten volgens mij. | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:01 |
Ga ik eens proberen. Die van Muzas ook, maar dubbel qouten is mobiel lastig. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:06 |
Niet mogelijk. Die testen die ik noemde staan ook los van wel of niet vermogen. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:06 |
Als ik mijn trainert mag geloven staat doefiets.nl vol met fouten. | |
Gripper | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:10 |
Ik heb groot respect voor je moeite om kennis te delen Patroon, maar volgens mij mis je hier 1 dingetje ![]() Aerobe drempel = omslagpunt. Aeroob = met zuurstof. Anaeroob is zuurstofschuld. Dat is een heel duidelijk meetbaar punt, want vanaf dan kan je een piek in lactaat in het bloed terugvinden. Zo worden omslagpunten ook bepaald bij een goede inspanningstest. Dat er gedurende de hele inspanningscurve steeds meer zuurstof en steeds minder vet wordt verbrand is uiteraard duidelijk, maar einde D1 is echt niet een omslagpunt. Bijna altijd zitten D1 (rustige duur), D2 (intensieve duur) en D3 (MLSS) onder het omslagpunt, en alleen HIGH / D4 / ZONE DES DOODS of hoe je m wil noemen zit er nog boven. Bij veel mensen zitten er tenslotte maar iets van 15 slagen tussen hun omslagpunt en hun absolute max hartslag. het einde van D1 ligt volgens welke methode dan ook heel wat slagen lager dan het omslagpunt. Het enige wat we hier telkens zien terugkomen is dat de meeste mensen een te hoge bovengrens van hun D1 hebben, ze fietsen rustig 10 slagen te hoog. Dat hebben we na een paar jaar discussieren en analyseren inmiddels wel duidelijk, dus laten we het evangelie van rustig trainen vooral blijven doorgeven broeder! ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:12 |
Over dat omslagpunt: als je conditie verbetert bereik je je omslagpunt later, en je hartslag blijft ook lager. Kan je stellen dat je omslagpunt (op individuele basis!) in principe altijd rond een bepaalde hartslag ligt, los van je conditie? Bijvoorbeeld als je nul kilometer in de benen in een jaar hebt ligt hij rond de 160bpm, als je er 5000 in de benen hebt in een jaar ook? Je zal alleen veel harder moeten fietsen voor je die 160bpm bereikt in het laatste geval. | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:13 |
Nee, Anaerobe drempel is omslagpunt ![]() | |
MarcoD | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:13 |
Gister dus de ronde van Santpoort. Wel weer goed opgewarmd alleen niet het parcours kunnen verkennen ivm een hardloopevenement wat voor de koers plaatsvond. Een rondje van 1,1 km klinkers, waarvan 3/4 niet meer strak ligt. Het was even een gedoe om bij de start te komen ivm huldiging van de loop en allemaal mannetjes in hesjes die je tegen hielden dus toen ik eindelijk bij de start stond stond ik enigzins aan de achterkant, bij de start eigenlijk even opgehouden door een paar personen die met hun pedalen stonden te kloten maar na de eerste bocht toch best wat plekken op kunnen schuiven. Tijdens de eerst paar ronden even wennen aan het rondje en mijn positie wel goed kunnen houden en af en toe iets op kunnen schuiven. Er vielen een paar gaten waardoor er een kopgroep ontstond ik zat tijdens het breken te ver om überhaupt iets te kunnen proberen maar uiteindelijk ben ik met nog een paar op kop beland en heb ik een hele tijd in de achtervolging gereden. Op een gegeven moment kwamen we weer dichterbij het peloton maar toen was daar een valpartij in het peloton waardoor wij in de ankers moesten om er voorbij te komen. Het gat was dus veel te groot geworden, er werd nog geroepen dat we voor de ronde vergoeding moesten gaan ivm de valpartij maar iedereen reedt door ik dus ook. Daarna met een man of 5 rond gedraaid wat eigenlijk best prima ging, van voren rijden is echt een stuk relaxter! We werden nog gedubbeld door het peloton (~15 man) en de latere winnaar (die 40 van de 50 rondes alleen op kop reedt, die klasbak zat ook mooi op zijn fiets. Hij had in het begin al vrij snel een voorsprong opgebouwd van 45 sec op de achtervolger en dit tot het einde min of meer verdedigd. Er ontstond langzaam een steeds grotere groep maar weinig mensen die wilden werken. En toen kreeg ik kramp in m'n linkerhand en kon m'n stuur niet lekker meer vasthouden ik dacht mezelf even af te laten zakken maar dat bleek een grote fout te zijn dus toen kon ik net niet meer achteraan sluiten en was het over. Vervolgens aan de zijlijn de koers bekeken. Over 1 1/2 week de laatste ronde voor mijn vakantie. https://www.strava.com/activities/362089535 | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:15 |
Bij mij werkte die test wel redelijk goed. Zal misschien wel niet op de hartslag nauwkeurig zijn maar dat krijg je met geen enkele test die je 'in the wild' doet. Anders kan je altijd nog de Joe Friel methode doen, maar die lijkt me een stuk naarder om uit te voeren:
| |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:17 |
Wil je daarmee zeggen dat hartslag niet gelinkt is aan omslagpunt of dat omslagpunt niet zelf te testen is op gevoel? | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:17 |
Als je fitter bent zal je LTHR ook hoger liggen naar het schijnt. | |
Gripper | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:17 |
Op de drempel sta je tussen aeroob en anaeroob in, ouwe muggezifter. Mijn drempel zit toch ook zowel aan mn huis als aan de stoep vast? Ik bedoel dus die precieze hartslag waarbij je de anaerobe zone in duikt. | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:18 |
Schrijft wel als een schappelijke, vriendelijke man. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:30 |
Hardloper he? Naar volk. Hijgend met 16-flesjes-fannypack en behaarde benen ons fietspad bevuilen. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:32 |
Aerobe drempel is geen omslagpunt. Mijn aerobe drempel ligt op 205w. Mijn Anaerobe (omslagpunt) ligt op 280w. Bron wikipedia: De Anaerobe drempel is het punt waarop het lichaam bij een inspanning, bijvoorbeeld fietsen, van voornamelijk aerobe glycolyse (verbranding van suikers) overgaat naar voornamelijk anaerobe glycolyse, waarbij deze suikers niet worden verbrand, maar zonder tussenkomst van zuurstof worden gesplitst in melkzuur. (verzuring) [ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 06-08-2015 10:45:27 ] | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:33 |
Die is er niet, want hartslag is altijd anders en wordt door meer factoren bëinvloed. Beter kijk je naar vermogen. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:34 |
Oh jah jij hebt zo'n ding. Valt je dan niet op dat je HF op die waardes vaker verschilt dan constant is? Wat dus ook spreekt voor de 'intra-renner-d1-variatie' zeg maar. zou bijna bewegingswetenschappen gaan studeren. Leuke combi. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:34 |
Ja die is niet altijd gelijk. Maar wel altjid redelijk in dezelfde range, dus daarom spreek je ook beter van zones ipv hartslag op de slag nauwkeurig. | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:35 |
Omslagpunt is lastig te meten op gevoel. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:38 |
Op gevoel kun je gerust stellen niet te meten. ![]() | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:39 |
Iedereen het lab in en aan de powermeter want anders is het niet precies genoeg ![]() | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:45 |
haha | |
Tommeke | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:51 |
Ik heb een tijdje geleden een test gedaan voor een student bewegingswetenschappen waarbij m'n omslagpunt een stuk lager was dan wat ik altijd dacht. Hij zei; jullie zijn gewend om altijd een beetje in de verzuring te rijden. Dat terugvertalende naar Patroon z'n kennis zou zo maar betekenen dat we te hard trainen haha. Een kennis van me is bondscoach van de junioren. Hij zei dat 95% van de wielrenners te hard trainen. En als ze dan opscheppen dat ze 3 uur lang 35 hebben gereden dat ze niet kunnen antwoorden als hij ze vraagt wat voor waarde ze aan hun training geven ![]() Van 3 uur lang 35 rijden ga je maar een ding goed kunnen. En dat is 3 uur lang 35 rijden. Die meeste gasten hebben totaal geen versnelling in de benen. @MarcoD: Jammer man, nooit verslappen of even denken ik zak ff af. Dat is dodelijk. Probeer bij de start vooraan te staan aan de zijkant zodat je aan een dranghek of jurybus kan leunen met beide pedalen ingeklikt ![]() | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:54 |
Na deze uiteenzetting... Als ik redelijk nauwkeurig in mijn persoonlijke D1 wil fietsen zonder powermeter en professionele inspanningstest, wat kan ik dan het beste doen? Afschatten door inspanning en hartslagmeter, vervolgens aan de veilige kant gaan zitten? | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:55 |
Zal ook wel komen omdat de meeste wielrenners trainen alsof het een wedstrijd is: hard fietsen en pijn lijden. Als ik met een vriend van me een stuk ga fietsen ben ik al na een half uur kapot. Nu is het ook een goede fietser, maar hij kan zich ook nooit inhouden. Altijd alles of niets. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:57 |
Zo'n vriend heb ik ook. Die gaat van begin af aan snoeihard. Zo traint ie ook, 3x per week 60k met 30+... Altijd lachen om langere tochten mee te rijden, na 2 uurtjes rij je zo iemand helemaal zoek. In het begin lekker laten uitrazen, en vooral in zn wiel blijven hangen ![]() | |
Gripper | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:57 |
Overigens bedacht ik me door deze discussie weer eens dat het alweer lang geleden is, mn laatste test: 2013. Dus heb net ff bij Robic een test aangevraagd voor na de vakantie ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:58 |
Je moet tegenwoordig een graad in bewegingsleer hebben en een wedstrijdlicentie om het hier nog te kunnen volgen...stelletje nerds. Ik moet vrijdag maar eens wat naakte wijven op een fiets posten ofzo, daar heb ik tenminste wel verstand van. Anyway, mooie tijd gemaakt op weg naar werk, snelste tijd volgens mij sinds ik er mee ben begonnen, dus bescheiden mijlpaaltje. | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:58 |
Klonk in eerste instantie raar, maar kan me voorstellen dat bijvoorbeeld je glycogeenniveau je vermogen meer bepaalt dan je hartslag. Of denk ik dan te simpel? Je hart kan pompen wat je wilt, als je op bent ben je op? | |
Gripper | donderdag 6 augustus 2015 @ 10:59 |
Er zijn dus twee drempels? Een aerobe en een anaerobe? En daar tussenin een soort niemandsland? Dat wist ik niet hoor. ![]() | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:03 |
Volgens mijn zoektocht loopt de aerobe drempel tot 2 mmol melkzuur per liter bloed. Tot deze drempel zijn het voornamelijk vetten die verbrand worden. Anaerobe drempel is bij 4 mmol. Onder de 4 mmol is melkzuur dan waarschijnlijk goed af te voeren door het lichaam. Anaëroob is dan idd het omslagpunt. Daar tussenin heet het idd aëroob-anaërobe gebied. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:03 |
Niet zo degenererend [sic] he? | |
Captain_Fabulous | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:05 |
Ik degenerareer helemaal niet, ik ben de vertolker en verwoorden van brute waarheden. Dus per definitie miskend in mijn eigen tijd. | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:07 |
Want per definitie leven wij in een wereld van hevige leugens die wij als volmaakte waarheden beschouwen? | |
Captain_Fabulous | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:09 |
Leugens zijn de opium van het volk, inderdaad. Enzo. | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 11:10 |
9/11 was an inside job. | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:17 |
Iemand ervaring met onderstaande apparaatjes? http://www.futurumshop.nl(...)gtemeter-zwart.phtml http://www.futurumshop.nl(...)-hartslagmeter.phtml Het voordeel van de Pro Scio lijkt me dat je 'ie ANT+-compatibel is. Dan blijf je ook mooi aan 't kopen. | |
poiuytr | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:22 |
Heel het forum is een ramp op de mobiel. | |
RealBizkit666 | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:32 |
Wahoo RFLKT met TICKR. Ben je even duur uit, en kun je veel meer. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:50 |
De 31ste dus een verslag van een mislukte otzinger tocht van sunrise door verkeerde voeding, te weinig drinken en geen training? Ik zou me eerder over je verloren conditie en kracht druk maken dan 3 kilo die er bij komen. Vanavond weer pints drinken ![]() | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 12:57 |
Wat denken jullie, is dit een beetje soignee?![]() | |
Andyy | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:01 |
Misschien wat voor Very | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:07 |
Dan moet je weer altijd je telefoon op zak hebben. En inderdaad, prijzig. Hoe zit het eigenlijk met bijvoorbeeld Strava, kan je die eigenlijk koppelen met een hartslagband? | |
RealBizkit666 | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:08 |
Ja. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:09 |
Ook die van de Sigma 6.0? Of moet je dan een 'speciale' band hebben met bijvoorbeeld bluetooth? Edit: de Sigma niet dus, zie ik. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2015 13:10:01 ] | |
RealBizkit666 | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:12 |
Strava op android ondersteund alleen BLE. Geen idee of strava op de iPhone wel ANT+ ondersteund. Op de iPhone (vanaf de 5) kun je ook ANT+ aansluiten. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:33 |
Ik ga thuis nog eens goed op een rijtje zetten wat ik nu eigenlijk wil. Ik neig nu naar een zoveel mogelijk 'dedicated' fietscomputer. Die heb je altijd bij je, heeft een batterij die lang meegaat en is waterdicht, een telefoon niet. Maar goed, nog even over denken. | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:37 |
Op Android kan je IpBike gebruiken en handmatig op Strava uploaden, is overigens na een tijdje niet meer gratis. | |
#ANONIEM | donderdag 6 augustus 2015 @ 13:42 |
Ik heb Windows Phone, dus die vlieger gaat (de komende maanden in ieder geval) niet op. Strava heb ik ook niet trouwens. Ik gebruik Cycle Tracks GPS en ga binnenkort Sports Tracker proberen, waar je ook een Bluetoothband op aan zou kunnen sluiten. | |
THEFXR | donderdag 6 augustus 2015 @ 14:40 |
WIFI derailleur![]() | |
kaasplankje | donderdag 6 augustus 2015 @ 15:20 |
Wel leuk, dan kan je dat systeem kraken en de fiets van je concurrenten op het binnenblad schakelen als je zelf gaat demarreren. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 15:31 |
Froome rijdt dan rustig door. | |
THEFXR | donderdag 6 augustus 2015 @ 15:45 |
u gaat door naar de volgende ronde van de Skynet sollicitatie | |
kaasplankje | donderdag 6 augustus 2015 @ 15:48 |
haha met dat hoofdje zo schuin op een neer, wijdbeens, en een te licht verzetje, de froome imitatie | |
Fretwork | donderdag 6 augustus 2015 @ 16:02 |
Op de RAR nog mensen met die imitatie ingehaald, binnenpret was enorm als je dan keek naar die puffende stoempers met die verbaasde koppies. | |
Tommeke | donderdag 6 augustus 2015 @ 16:38 |
Ik zie wel mogelijkheden. Gerrit in de auto met de laptop op schoot of met een appje op z'n telefoon die op het stuur zit de demarrages aansturen ![]() | |
kaasplankje | donderdag 6 augustus 2015 @ 18:18 |
In de auto wel maar niet op de fiets niemeer. G. heeft 't aan de rikketik gekregen en kan/mag niet meer fietsen | |
buzz1291 | donderdag 6 augustus 2015 @ 18:34 |
Dat kon vroegah met die buiscommandeurs ook al, al viel dat iets meer op. ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 6 augustus 2015 @ 18:37 |
Een crosscommandeur is daarvoor natuurlijk helemaal ideaal. | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:21 |
Sportfulbroekje blijkbaar net íets korter dan castellibroekjes ![]() | |
Wielracer | donderdag 6 augustus 2015 @ 19:27 |
Ivo, is er al iets bekend qua route van 20 september? | |
kaasplankje | donderdag 6 augustus 2015 @ 20:18 |
geil toch? | |
Tommeke | donderdag 6 augustus 2015 @ 20:38 |
Oh, dat is oprecht sneu ![]() | |
Tommeke | donderdag 6 augustus 2015 @ 20:39 |
Vandaag met Patty anderhalf uur gepeddeld en daarna een uurtje lekkere wijven gekeken op de wielerbaan. Er fietste een hoop moois rond ![]() Vervolgens uitgezwaaid door Patty z'n ploeggenoten die Party Animals op hadden staan. Mooie avond ![]() | |
kaasplankje | donderdag 6 augustus 2015 @ 20:42 |
Ja mijn pa had het ook die sportte ook altijd veel. Hij is vorig jaar om deze tijd geopereerd eraan toen ging het slecht met hem. Nu is hij inmiddels hersteld en heeft vorige maand weer 170km gereden. Weliswaar rustig aan maar toch. Mja intensief sporten is er niet meer bij natuurlijk. Nu hoor ik je zeggen 170km dat is toch behoorlijk intensief? Naja wel met 25avg handjes op het stuur. [ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 06-08-2015 20:56:34 ] | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:00 |
Ja, heb nu een soort rode jarretel | |
ratatat | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:05 |
#gingerproblems | |
muzas | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:14 |
Ja ![]() ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:24 |
In principe dezelfde route als vorige keer, de Vennbahnroute. Ik ga 'm begin september nog voorrijden. Behoudens een eventuele omleiding wegens werkzaamheden plan ik geen veranderingen. | |
nogeenmaarten | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:55 |
We zullen zien. ![]() | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 22:02 |
Ja was idd een zeer mooie avond. Tommeke zei tegen mij, ik regel wel even een groepje. Komt hij met 7 man waarvan 4 bloedmooie vrouwen! En trappen dat ze konden...poeh Patty mooi in het wiel gezeten. De koers 100+ man aan de start (schijnt daar normaal te zijn). 4 bochten waar je overal vol door kunt trappen. Gemiddelde 45km/h maar in de groep hoef je amper wat te doen...lekker mooi wat mee gepeddeld met lage hartslag. Ideaal voor het doel waarvoor ik er kwam. [ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 06-08-2015 22:18:40 ] | |
Wielracer | donderdag 6 augustus 2015 @ 22:07 |
ok bedankt voor de info. Zal zo de route eens opzoeken | |
KolonelBroodje | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:10 |
Dinsdag bij de Gouden Pijl kijken ![]() | |
Oksel | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:27 |
Koers in Zuthpen was blamage, 6 ronden meegereden, gemiddelde HF 187. Toen gelost, en toen afgestapt. Fuck it. Had achteraf moeten blijven rijden, maargoed. Klimmetje op kasseien, teringding. 2 drempels zo hoog en stijl dat ze een eigen strava segment hadden. Gewoon alles kut. Gewoon te slecht dus. Was overigens een waar slagveld. Maargoed. Als straf mezelf vandaag pijn gedaan op de baan, met succes, #5e in de sprint. Hartslag 197 ![]() Vanaf minuut 57 ofzo, witte Colnago. Gast die 't filmt werd 2e. Man of 25 aan de start. | |
Tommeke | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:34 |
Toch maar mooi geprobeerd Okkie! @Fromage: Knap dat papafromage dat weer kan hoor! @Patty: Met mooi weer staan er altijd meer dan 100 aan de start. Het niveau verschilt tussen Bauke Mollema, TJ Slagter, Sven Kramer etc en lui zonder licentie. Dat infietsen ging me ook wat te hard, maar dat schijnt de norm te zijn want tegenwoordig kunnen al die vrouwen ook met 32 per uur tegen de wind in beuken ![]() | |
Tommeke | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:35 |
Das echt leuk om eens mee te maken! Gouden Pijl schijnt erg gezellig te zijn! Ga je iedereen daar wijsmaken dat je Wilco Kelderman bent? | |
Patroon | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:40 |
Ja knwu koers is nogal een verschil met clubkoersjes he.. In die laatste bocht verlies je een paar plaatsen omdat je je liet insluiten.. [ Bericht 2% gewijzigd door Patroon op 06-08-2015 23:57:22 ] | |
KolonelBroodje | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:47 |
Ik ben bereid om handtekeningen uit te delen haha ![]() | |
Oksel | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:59 |
Schrijf ik weer stijl ipv steil. Manmanman | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:01 |
Vergeet niet onder de schaafwonden te zitten, anders gelooft niemand je. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:02 |
Zo, gisteren dacht ik vrij relaxed naar huis gereden, maar volgens Strava 12 PR's gereden op segmenten...het is secondenwerk, maar babysteps zijn ook stappen vooruit als je een hobbit zou zijn. | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:37 |
Laatste ritje voor LBL gedaan, gaat goed pittig worden denk ik. Wel zin in ![]() Beetje brak en slecht geslapen vannacht, dat is wel kut #indekken | |
KolonelBroodje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 09:57 |
Als ik een Team Lotto Jumbo pakje aantrek en de hele tijd op de grond ga liggen kom ik denk ik wel overtuigend over. | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:08 |
Lijk je echt zo erg? | |
KolonelBroodje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:21 |
Als je snel kijkt met een helm op een beetje. Er was iemand hier die dat vorig jaar zei. ![]() | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:22 |
Vind je meer op Kelderman lijken dan Kelderman zelf op die foto ![]() Was dit bij de 400? | |
KolonelBroodje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:24 |
Ja klopt Gripper en Kaas stonden links van mij op die foto. | |
Gripper | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:42 |
t is afgelopen met dat gesodemieter op de plee en schunnige teksten op mn tegels schrijven jongens! ![]() ![]() ![]() ![]() | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 10:45 |
*p.a.nneNkoek | |
Gripper | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:00 |
Wat maakt het uit, de spelfout ligt toch al in duizend stukjes in een puinzak inmiddels. Ouwe fietsbril bleek prima bescherming voor alle rondvliegende tegels, alleen in een korte broek klussen is niet handig. Ik zie eruit alsof ik door een braambos gemountainbiked heb ![]() | |
KolonelBroodje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:14 |
Kom je vaker daar op de baan of meestal niet in Groningen? Ik zit te twijfelen of ik binnenkort een keer weer mee ga doen daar. Maar ben wel wat bang geworden om te vallen nu met mijn knie. Aan de andere kant, het ziekenhuis is wel mooi dichtbij daar ![]() Wordt er eigenlijk veel gevallen, misschien dat Tommeke dat weet? Misschien kunnen we met z'n drieën wel iets proberen? Of past dat niet echt in het trainingsschema? | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:16 |
![]() ![]() | |
Gripper | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:22 |
Doen ze allemaal, mijn racing jacket ook. Fantastisch he, 250 ¤ betalen voor de beste bril die er is, en dan kraakt het gewoon. Wat een tyfuszooi, je kan net zo goed een chinese Oakley kopen, kraken ook maar dan kosten ze maar een tientje. | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:24 |
Wat zou je willen proberen dan? | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:24 |
Dit was ook hier een gedachte idd. | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:25 |
Die van mij kraken niet. Zijn het niet je knieën? | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:26 |
Prizm Road daarentegen ![]() ![]() | |
KolonelBroodje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:35 |
Aanval opzetten? | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:39 |
Ja met zijn 3en proberen 55km/h te rijden terwijl het peloton zonder moeite met 50km/h achter je aan vliegt. HAHAHAHAH | |
KolonelBroodje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:47 |
Ja toch maar niet ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:17 |
![]() | |
kaasplankje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:18 |
Oooh wauw ben benieuwd | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:26 |
Kolonelderman ![]() Hoop look-a-likes in dit topic, Kaas lijkt op pantani, ik kreeg kruijswijk aan mn broek gesmeerd. Naar verluidt lijkt Knut op Serpa. | |
Gripper | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:34 |
Ik denk dat Kolonel vooral las dat er schöne kipskes meekoersen en dat ie wel even van heel dichtbij in het peloton aan zo'n bezweet studentenmeisjesbilletje wil ruiken ![]() Cap: ik heb de voorzet gegeven, ik heb net patat gegeten bij de snackbar dus de vrijdagmiddag is geopend!!! Maak jij m af? Je had het tenslotte al aangekondigd. | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:39 |
Ik zie die overeenkomst tussen jou en kruijswijk niet zo..ja het enige is dat jullie beide rood haar hebben.. | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:40 |
Dat pannekoek is geschreven door Oksel, dat kan je aan het handschrift (Okkie) duidelijk zien. | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:40 |
Ja ik miste 'm ook. Kruijswijk is veel dikker. Knut en Kaas waren het er over eens. | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 12:49 |
Volgens meerderen lijk ik op deze:![]() ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:01 |
Bij Kaas was het een incident. De een scheerde z'n kop kaal om de mogelijkheid tot haaranalyse te omzeilen terwijl de ander dat deed omdat de scheiding wat te breed werd. sorry, hier is de vrijdagmiddag ook al begonnen | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:02 |
Pure poezie dit Als ik thuis ben...ik had een leuke site gevonden met plaatjes van naked-bike-rides, maar ja, dat is geblokt op m'n werk natuurlijk...moet vana huis. Maar belofte maakt schuld, ik zal er aan denken! | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:05 |
Dat zijn toch allemaal van die uitgezakte postmenopauzale campingnaturisten? | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:06 |
Ik zou een dik touw kopen. Want lijken op een Duitser die dan ook nog SCHWEINsteiger heet, dat is toch zo'n bietje het ergste wat je kan overkomen in een mensenleven. Maar ongetwijfeld ligt dat in Fryslân wat genuanceerder. | |
Godshand | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:07 |
Strava kan ook gewoon via de desktop gebruikt worden. Dan moet je data uploaden na verwerking van data op je pc via je usb poort. | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:07 |
Mensen <50 hebben niet meer zo'n last van haat jegens duitsers. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:08 |
Oh jullie van weinig vertrouwende geesten...dacht je dat IK me daar mee bezig houd? Als ik onthou dat ik die foto's ergens heb gezien, waren het mooie meiden. Geen uitgezakte hobbelpaarden. De fotograaf was waarschijnlijk een mentaal broertje van me ofzo. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:10 |
Precies, en Duitsland heeft een grote traditie in nudisme, dus grote kans dat die bloot fietsende meiskes Duits zijn...dus dan ook consequent zijn en daar naar weigeren te kijken, buzzzzz! | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:10 |
Wat zullen die zadels meuren zeg. | |
Gripper | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:14 |
Muzas lijkt ook wel een beetje op Ryder Hesjedal, sowieso qua slungeligheid en moeilijke blikken tijdens het omhoog fietsen ![]() ![]() ![]() | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:18 |
Gripper, Bowmore 12 of Ardbeg 10? | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:24 |
Trouwens, we hebben dus een prachtige mogelijkheid voor een meet gemist zie ik. Maar misschien is er van FOT een groepje geweest, Gripper, jij kent daar toch mensen? | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:25 |
Je kan het slechter treffen, heb je zijn vrouw weleens gezien? ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:34 |
Klein detail: grootste verzet groepen kwamen uit Fryslan waar het verzet ook het hevigste was. Het waren daarna vooral de Hollanders die voorop liepen om te roepen hoe heldhaftige ze wel niet waren geweest. Eigenlijk is het 70 jaar later nog steeds hetzelfde ![]() | |
Questular | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:35 |
![]() tegenwoordig is hij meer van de sportvrouwen | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:36 |
Ik vind die blonde leuker | |
Tommeke | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:47 |
Volgens m'n collega lijk ik op Cancellara. Maar dat komt omdat ik op een Trek reed in een Radioshack pakkie ![]() Ik noem hem altijd Ullrich haha. @Kolonel: Qua valpartijen valt het wel mee daar hoor. Gister ging er eentje omdat ie in een gat reed ofzo ![]() Er is gemiddeld een keer per jaar echt een dikke valpartij. | |
Tommeke | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:49 |
Oh en m'n vriendin heeft een nieuwe fiets gekocht. Een dikke Tarmac. Nu wil ik er ook eentje ![]() Hoeveel zou m'n Allez nog opbrengen? 1200-1300 ofzo? Hij is een half jaar oud. | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:51 |
Je hebt dat ding net man ![]() | |
Gripper | vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:51 |
http://www.islaywhiskies.com/distilleries/ Tja, Bowmore wordt wel algemeen als de meest simpele van de Islays beschouwd, zeker omdat ze de grootste zijn ofzo, en het onder connaisseurs cool is om je af te zetten tegen "mainstream whisky" ![]() Maar dan nog vind ik persoonlijk Ardbeg, Lagavulin en Laphroaig allemaal lekkerder vanwege de rokerige smaak. | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:01 |
Ja ik hou wel van peated... Kreeg net foldertje van lokale slijtert in de mailbox en die heeft die bowmore nu dus in de bonus... Maar was eigenlijk van plan na dat gelul laatst hier om die ardbeg te halen. Denk dat ik daar bij blijf dan. Laphroaig ken ik, althans de QC en die vind ik erg lekker (en is nu dus ook op) | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:01 |
Leuk dit, mij een Allez aanraden en hem zelf zo snel weg doen. | |
muzas | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:02 |
De groep die er op zit is ouder dan egypte toch? | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:02 |
Kan Caol Ila ook nog proberen, schijnt één van de beste standaardbottelingen te zijn. | |
kaasplankje | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:11 |
zo een allez is best zat voor jou win eerst maar es een trainingskoers | |
Tommeke | vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:38 |
Ik was ook niet serieus. Ik ga niet na een half jaar m'n fiets al weg doen. Dan ga ik van dat geld liever op wintersport ofzo. En het is gewoon een erg fijne en lichte fiets. Maar de groep is inderdaad niet nieuw meer. Hoewel alles nog steeds erg goed werkt merk ik dat nieuwe groepen beter zijn. Daarom ga ik er deze winter SRAM Force opzetten. Maar dat was al de planning. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 augustus 2015 @ 16:46 |
Klopt ja. Ik heb zojuist de Sigma 5.0 met hartslagmeter en cadansmeter gekocht voor 90 euro. Ik ben benieuwd hoe groot de verrassing qua snelheid is als ik een middagje ga trainen op 120-130 bpm. | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:01 |
Begrijp ik, die hebben het trauma van Munchen 1974 niet meegemaakt. ![]() | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:02 |
Wat rijd je normaal? | |
Fretwork | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:05 |
Alsof je oud moet zijn voor een Duits voetbaltrauma. ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:10 |
ik ben ook geen fan van Bowmore. Ooit eens een 8 jaar oude voorgeschoteld gekregen, maar dat was dus gewoon bocht met een rooksmaak. Gevoelsmatig denk ik dat een 10 jaar oude Ardbeg ook beter smaakt dan een 12 jaar oude Bowmore. Al zou ik in de laatste ook niet spugen. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:13 |
Geen idee. Normaal rijd ik zonder hartslagmeter, vandaar deze aanschaf. | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:18 |
Dat was gewoon een wedstrijd, geen finale. 1978 kon gewoon niet gewonnen worden al hadden er drie verlengingen aan te pas moeten komen. 2010 was ik te oud om nog een trauma op te lopen, en daarbij was het Spanje, geen moffika sorry, Deutschland. Overigens heb ik ook nog steeds een beetje traumatische last van die 5+1 WK tweede plaatsen van Adrie van der Poel. Maar dat terzijde. ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 17:37 |
Als ik die foto nou goed bekijk, dan zie ik er toch wel wat heel speciaals in wat vast niet op een tennisbaan thuishoort, maar ik kan het ff niet duiden. ![]() | |
ultra_ivo | vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:26 |
In Amsterdam en elders in het noorden was het verzet peanuts tegenover de regio Luik. Het verzet daar was zo sterk dat het verzet in Zuid-Limburg amper aansluiting zocht bij het Nederlandse verzet, contacten met het Belgsiche verzet waren veel nuttiger (alleen is er nu het nadeel dat al die verzetsmensen niet in de Nederlandse statistieken voorkomen). | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:00 |
Verbaasd mij niks. Limburg is net als Friesland totaal anders dan de rest van Nederland. Veel meer trots. | |
Tommeke | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:17 |
Onderschat Groningers ook niet hoor. Al mis ik hier altijd wel een soort regionale identiteit. Iets wat bijvoorbeeld Fryslan wel heeft. Ik denk dat Groningers daarom ook een hekel hebben aan Friezen. Jaloezie. | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:45 |
Of dat ligt weer aan de Friezen zelf natuurlijk... | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:54 |
Hé hé, eindelijk iemand die toegeeft dat Friezen toch wel een apart en onverstaanbaar slag volk zijn, net zoals Limbo's en Tukkers. Bonifatius bij Dokkum vermoord en die Bokkenrijders waren ook geen lievertjes. Tukkers collaboreren nog steeds met die Duitsers want anders heb je geen lijflied van "Einmal werden wir Meister sein" Zo die oprisping is er uit. Prettig weekend allemaal. Wordt er nog gefietst of blijft het bij de gebruikelijke zondagmorgen quality time met early morning sex in bed? | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:35 |
Morgen elite koers in Snits Buzz. Fryslan Boppe ![]() | |
ultra_ivo | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:45 |
Morgen een ritje naar de Decathlon, op het Franse forum las ik dat zij gewone stoffen reflectiehesjes hebben (soort van T-shirt). Dat zal vast niet zo warm zijn en komt goed van pas tijdens PBP. Zondag naar Zaltbommel voor de vergadering van brevetorganisatoren, het seizoen 2016 plannen. | |
buzz1291 | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:45 |
Mooi, dus jij bent al zover dat je de elite tijdens die kermiskoers, naar ik aanneem tijdens de Sneekweek, kunt bijbenen. Goed man! Succes. Ik doe morgen weer eens een 80 km rondje en toen ik pas las dat jij ook wel eens met een gemiddelde van < 25 thuiskomt, is er niets om me voor te schamen. Dat het pijn gaat doen weet ik vantevoren al, maar je mot toch ergens herbeginnen. | |
Yankee | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:48 |
Anders ga je ff weer lekker in friesland wonen ![]() | |
Tommeke | vrijdag 7 augustus 2015 @ 21:55 |
Daar kan je wel fijn fietsen, varen en zijn de meeste automobilisten vriendelijk. Alleen is daar niet zo'n toffe stad als Groningen. Ik was dit weekend in Sneek. Man, man, man. De meeste mensen daar ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 augustus 2015 @ 22:00 |
Dat weet ik pas na morgen. Dit jaar wel een keer 5e bij elites, maar ook wel elite criteriums gelost. Heb wel een goede dag nodig om uit te rijden. <25 is prima. Al helemaal als je weer moet opbouwen. Dan is het zelfs beter dan >25. Succes! |