quote:Begin juli 2013 zijn er 427 kernreactoren in exploitatie in 31 verschillende landen ter wereld. Hiervan zijn er een honderdtal in de VS en 58 in Frankrijk. Het totale geïnstalleerde vermogen is 364 gigawatt. In 2012 was ongeveer 10% van de mondiale elektriciteitsproductie van nucleaire oorsprong.
Als de temperatuur te hoog wordt in de reactor dan schakelt-ie zich toch wel automatisch uit?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Helaas is dat bij uranium gebaseerde kerncentrales vrijwel in geen enkel design het geval.
Voor Thorium is het een ander verhaal, maar daar is men tot voor kort nooit verder gegaan dan testreactoren
Dan krijg je eerst een periode van chaos. De gevolgen zullen op het platteland nog wel meevallen, maar in de steden niet, denk ik. Dat lees je ook wel in The Stand.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:08 schreef Dagonet het volgende:
Dus wat als The Stand werkelijkheid zou worden?
Zonder de laatste paar bladzijdes van het eind AUB.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:08 schreef Dagonet het volgende:
Dus wat als The Stand werkelijkheid zou worden?
Chaos, ziekte, dood, verderf.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dan krijg je eerst een periode van chaos. De gevolgen zullen op het platteland nog wel meevallen, maar in de steden niet, denk ik. Dat lees je ook wel in The Stand.
Tsjernobyl?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Als de temperatuur te hoog wordt in de reactor dan schakelt-ie zich toch wel automatisch uit?
Ik denk dat dat percentage een stuk meer is. Veel mensen zullen tikkende tijdbommen zijn. Schep een nieuwe omgeving (zonder rechtspraak en gezag) en er zullen vast loco's zijn die hun kans schoon zien en gaan doen wat ze altijd wilden doen, maar maatschappelijk gezien niet getolereerd werd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:00 schreef jogy het volgende:
Maar het is nu toch wel zo dat de kennis, zij het digitaal, bewaard blijft en dus met een beetje geluk dit terug te halen is zonder dat de mensheid terugvalt in een soort van jager/verzamelaar/psychoot gebral?
De infrastructuur blijft grotendeels intact, wie weet, als het een wereldwijde ziekte is en geen spontaan verdwijnen van de mensheid, is men slim genoeg om de cruciale zaken veilig stil te leggen voor het nog meer ellende veroorzaakt en blijft er inderdaad maar 2% over maar zonder nucleaire en chemische fallout. Blijven inderdaad de wapens over maar genoeg plek om te schuilen voor die gekke 0,001% die denkt leuk te zijn om daarmee te gaan spelen.
Misschien wel hoor maar stiekem heb ik niet het idee dat het grootste deel van de mensheid inherent gek en/of rot is. Zeker niet in een wereld waar praktisch iedereen al hartstikke dood en verdwenen is. Misschien kost het wel een paar jaar en doet de trauma genoeg schade, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:04 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat dat percentage een stuk meer is. Veel mensen zullen tikkende tijdbommen zijn. Schep een nieuwe omgeving (zonder rechtspraak en gezag) en er zullen vast loco's zijn die hun kans schoon zien en gaan doen wat ze altijd wilden doen, maar maatschappelijk gezien niet getolereerd werd.
98% weg is wel heftig natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien wel hoor maar stiekem heb ik niet het idee dat het grootste deel van de mensheid inherent gek en/of rot is. Zeker niet in een wereld waar praktisch iedereen al hartstikke dood en verdwenen is. Misschien kost het wel een paar jaar en doet de trauma genoeg schade, dat dan weer wel.
Misschien heftig genoeg om niet te gaan rellen maar tot de realisatie te komen dat we misschien een beetje aardig voor elkaar moeten zijn willen we iets van een toekomst kunnen bouwen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:38 schreef mastertephon het volgende:
[..]
98% weg is wel heftig natuurlijk.
Dat is gewoon terug naar de basis. En aardig zijn hoort daar bij hoop ik.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Misschien heftig genoeg om niet te gaan rellen maar tot de realisatie te komen dat we misschien een beetje aardig voor elkaar moeten zijn willen we iets van een toekomst kunnen bouwen.
Dat is een beetje mosterd na de maaltijd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:43 schreef fathank het volgende:
Dan ga ik eerst alle afleveringen van Doomsday Preppers terug kijken.
Dat is wel grappig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:43 schreef fathank het volgende:
Dan ga ik eerst alle afleveringen van Doomsday Preppers terug kijken.
De oorzaak daarbij is niet dat er ineens geen operators zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tsjernobyl?
Three Miles Island?
Fukushima?
Punt, is, ze schakelden zichzelf niet uitquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 16:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De oorzaak daarbij is niet dat er ineens geen operators zijn natuurlijk.
Tsjernobyl ging de nachtploeg onvoorbereid een test doen, die mislukte: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl
Three Miles Island ontstond een storing in het secundair koelcircuit, waarna de centrale zich automatisch weliswaar uitschakelde, maar de druk in het primaire koelsysteem nam toe, er ging toen een veiligheidsklep open om de druk af te laten nemen, alleen schoot de klep niet meer dicht nadat de druk was afgenomen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernongeval_van_Three_Mile_Island
Fukushima is natuurlijk ontstaan door schade als gevolg van de tsunami: https://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Fukushima
Is wel veeel meer onderhoud natuurlijk. De uitstoot zakt toch met 98%. Weinig noodzaak om duurzaam te gaan..quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:37 schreef jogy het volgende:
Met 2% van de energiebehoefte heb je al genoeg aan wind en zonnekracht denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |