Waar lees je dat ik Elia als middelmaat bestempel?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:54 schreef Tomatenboer het volgende:
Kazim en Manu achter de hand "prima bezet" noemen, maar Elia wel als middelmaat bestempelen? Lees ik dat nou goed
Elia is denk ik ook wel iemand die Kramer zou kunnen laten renderen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:57 schreef H.FR het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik Elia als middelmaat bestempel?
Ik zou hem desalniettemin niet persé halen, maar iemand met scorend vermogen de voorkeur geven.
Maar ALS je Elia haalt, die het best goed bij ons zou kunnen doen denk ik, zou ik zeker niet nóg een aanvallende versterking halen. Tenzij Kazim ook weg gaat. Maar dan zou ik alsnog niet Kramer halen.
Klinkt definitief.quote:Feyenoord hoopt vandaag of desnoods morgen Eljero Elia te presenteren als nieuwe aanwinst. De aanvaller ondergaat vandaag zijn medische keuring in Rotterdam en zal daarna de laatste details van zijn meerjarige contract in De Kuip moeten afronden.
Volgens het Duitse Bild hoeft Feyenoord helemaal niets te betalen. ''Er geht zum Nulltarif!'', schrijft de krant. Vrij vertaald: hij gaat gratis. Dat laat volgens de krant zien hoe hoog de druk is bij Werder om de buitenspeler van de hand te doen. Elia drukt zwaar op de begroting met een jaarsalaris van 2,8 miljoen euro en hij moest laatst al meetrainen met de beloften.
Elia kan bij Feyenoord via allerlei constructies ook riant verdienen en Werder Bremen is dus al blij dat de club geen ontslagvergoeding aan de 28-jarige voetballer moet meegeven. Het Algemeen Dagblad meldde vanochtend al Elia mét bonussen één miljoen per jaar kan verdienen in Rotterdam. Bovendien krijgt hij een deel van de transfersom bij een verkoop.
Ja, lekker met Kramer en Kuyt in plaats van met een van je talenten.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:58 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Elia is denk ik ook wel iemand die Kramer zou kunnen laten renderen.
Wat denk je nou zelf? Het zijn beide spelers van eind twintig. Natuurlijk krijgen die meer dan Van Beek en Kongoloquote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:54 schreef H.FR het volgende:
Hopelijk krijgen ze (Vd Heijden + Botteghin) in ieder geval niet meer betaald de Van Beek/Kongolo. Dat zou echt een farce zijn.
Loopt dan alleen niemand (m.u.v. evt. Kongolo/Van Beek) meer rond die meer dan 2/3 miljoen opbrengt in de toekomst.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:59 schreef ace_eleven het volgende:
Sowieso als je de selectie van vorig en dit jaar naast elkaar legt en kijkt wat er gedaan rondom vertrokken spelers die opgevangen moesten worden, dan is er heel behoorlijk ingekocht/teruggehaald, en zijn we in de breedte zeker versterkt (al moeten nog een paar dingen rond komen)
Beoogde selectie 14-15:
Vermeer (Mulder)
Wilkshire - Van Beek - Kongolo - Nelom (Bouhlarouz - Dammers - Matthijsen - Woudenberg)
Clasie - El Ahmadi - Immers (Vilhena - Toornstra - Karsdorp)
Bilal - Kazim - Boetius (Achahbar - Te Vrede - Manu)
Beoogde selectie 15-16 (bij nog een vertrek van Nelom, Vilhena, en Te Vrede):
Vermeer (Hahn)
Karsdorp - Van Beek - Kongolo - Van der Heijden (Wilkshire - Botteghin - Verdonk (?) - Woudenberg)
Vejinovic - El Ahmadi - Toornstra (Immers, Gustafson, Sleegers)
Bilal - Kuyt - Elia (Achahbar - Kazim/Kramer - Manu)
En dat met Hahn, Van der Heijden, Sleegers, Elia en Kuyt gratis en Gustafson 1.5mln, Vejinovic 3mln, en dan Kramer 1.5-2mln en Botteghin 3mln.
Dat is in totaal nogdus rond de 9 mln voor alle versterkingen, dus zou er volgens mij in het transferpotje nog altijd een ruime 5mln beschikbaar moeten zijn voor buitenkansjes.
Geel
De wens is de vader van de gedachte...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:00 schreef Happel het volgende:
Ik kan er niet vrolijk van worden. Deze transferperiode laat weer zien dat Feyenoord niks heeft geleerd van het verleden. Het moment dat er weer wat geld te besteden valt komen ze met nog meer matige spelers op de proppen. Achahbar heeft net een contractverlenging gehad, wat moet hij wel niet denken. Het vizier moet op Varkenoord.
[..]
Wat denk je nou zelf? Het zijn beide spelers van eind twintig. Natuurlijk krijgen die meer dan Van Beek en Kongolo
Ja hoor, maar het is wel netjes om eerst met de club te communiceren dat je alvast gaat babbelen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:01 schreef Happel het volgende:
Is het trouwens wel toegestaan dat spelers rondkomen met clubs, voordat de beide clubs eruit zijn gekomen?
Hopelijk nietquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:01 schreef Scrummie het volgende:
Ik voorzie een seizoen vol met gezanik en gedoe in de selectie. Eind seizoen zit iedereen hier in koor: "Eigenlijk hadden Happel, H.FR, onlogisch en Scrummie gewoon gelijk"
Welnee. We eindigen top 3 en de zanikkers hier zullen tot de conclusie komen dat die middelmaat wel meeviel.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:01 schreef Scrummie het volgende:
Ik voorzie een seizoen vol met gezanik en gedoe in de selectie. Eind seizoen zit iedereen hier in koor: "Eigenlijk hadden Happel, H.FR, onlogisch en Scrummie gewoon gelijk"
We zullen zien. In mijn beleving heeft Elia 1 a 2 seizoenen redelijk goed gespeeld. Na t WK 2010 niet meer. Hij profiteert nu nog altijd van die opvlieging van 5 jaar terugquote:Op woensdag 5 augustus 2015 07:35 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Elia is nog steeds een aanwinst voor de Eredivisie. Als speler is ie aardig onvoorspelbaar en explosief.
Dan moet dat talent er wel wat van bakken. Bovendien, we spelen zo'n 40 wedstrijden. Volgend jaar hopelijk meer. Dat talent pikt zijn wedstrijden echt wel mee, en hij profiteert er ook van dat de kwaliteit van de selectie als geheel hoger komt te liggen op de trainingen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 08:59 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ja, lekker met Kramer en Kuyt in plaats van met een van je talenten.
Als je met Kramer speelt, zou ik Kuyt lekker op het bankje zetten. Of op linksback.
Die jongens kostten wel even wat meer hoor. Die verdienden gewoon 2+ miljoen als ik het me goed herinner.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:03 schreef H.FR het volgende:
[..]
Hopelijk niet
Dan zit je met een dure selectie met nauwelijks transferwaarde.
Doet me denken aan ~2008-2011
Na een goed seizoen?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Loopt dan alleen niemand (m.u.v. evt. Kongolo/Van Beek) meer rond die meer dan 2/3 miljoen opbrengt in de toekomst.
Geelgod
Nee hoor. Ik voorspel zo een dertig kutwedstrijden, waar het spel niet om aan te gluren is. Genoeg redenen om aan het einde van dit seizoen te kankeren.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Welnee. We eindigen top 3 en de zanikkers hier zullen tot de conclusie komen dat die middelmaat wel meeviel.
Ik word liever 7e en zie een aantal talenten zich ontwikkelen dan dat ik 4e word met dure oude spelers zonder transferwaarde. Per saldo speel je beide play-offs, dus daar hoef je het niet voor te doen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:05 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan moet dat talent er wel wat van bakken. Bovendien, we spelen zo'n 40 wedstrijden. Volgend jaar hopelijk meer. Dat talent pikt zijn wedstrijden echt wel mee, en hij profiteert er ook van dat de kwaliteit van de selectie als geheel hoger komt te liggen op de trainingen.
Ideaal voor het talent? Misschien niet. Maar de selectie gaat er wel op vooruit, met name in de breedte. Spelers als Van der Heijden, Botteghin en Kramer zie ik namelijk allemaal niet elke wedstrijd basis spelen.
Jawel man.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Loopt dan alleen niemand (m.u.v. evt. Kongolo/Van Beek) meer rond die meer dan 2/3 miljoen opbrengt in de toekomst.
Geelgod
Kijk naar PSV, kijk naar Ajax. We moeten wel oppassen dat we niet doorschieten, maar we hebben nog genoeg spelers met restwaarde.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:07 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik word liever 7e en zie een aantal talenten zich ontwikkelen dan dat ik 4e word met dure oude spelers zonder transferwaarde. Per saldo speel je beide play-offs, dus daar hoef je het niet voor te doen.
Die spelen beide met een véél jonger team hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Kijk naar PSV, kijk naar Ajax. We moeten wel oppassen dat we niet doorschieten, maar we hebben nog genoeg spelers met restwaarde.
Vooral Ajax ja, en die bakken er niks van. Dat is mijn punt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Die spelen beide met een véél jonger team hoor.
En worden vervolgens uitgeschakeld in de 3e voorronde CL. Je moet eens in het Ajax-topique kijken hoe tevreden ze daar zijnquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:09 schreef H.FR het volgende:
[..]
Die spelen beide met een véél jonger team hoor.
- Botteghin alleen als hij speelt misschien net iets meer dan 2-3mln (tegen de tijd dat hij weggaat loopt hij tegen de 30 hè), maar dat gaat ten koste van Van Beek.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel man.
Vermeer, Botteghin kan ook nog wel iets meer gaan opleveren als hij het goed doet en veel speelt, Vejinovic, misschien zelfs Immers, Gustafson wellicht, sowieso Elia ook, afhankelijk van de prestaties gaat zelfs Kramer meer opleveren (in het scenario 15 doelpunten per seizoen).
Die bakken er al meer van dan wij hoor.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Vooral Ajax ja, en die bakken er niks van. Dat is mijn punt.
Niet echt als je bedenkt dat ze zo'n drie miljard op de bank hebben staanquote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:16 schreef H.FR het volgende:
[..]
Die bakken er al meer van dan wij hoor.
van Beek, Kongolo, Karsdorp, Schuurman, Vejnovic, Bilal, Gustafson, Verdonk, Sleegers, Vilhena, Nieuwkoop, Achahbar en Elia kunnen allen nog geld opbrengen.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:00 schreef H.FR het volgende:
[..]
Geelgod
Kiezen er blijkbaar voor om dan maar niks te kopen als er anders alleen middelmaat komt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:18 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet echt als je bedenkt dat ze zo'n drie miljard op de bank hebben staan.
Van Beek, Kongolo, Karsdorp, Toornstra, Vilhena, Bilal (geef hem wat tijd). En dan tel ik de spelers die (bijna) geen basis spelen / hebben gespeeld nog niet mee.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:16 schreef H.FR het volgende:
[..]
- Botteghin alleen als hij speelt misschien net iets meer dan 2-3mln (tegen de tijd dat hij weggaat loopt hij tegen de 30 hè), maar dat gaat ten koste van Van Beek.
- Vermeer zal ook echt niet meer dan 2-3mln opleveren.
- Vejinovic als hij het goed doet kan dat inderdaad nog wel wat opleveren, maar hij is ook al 25, dus als hij verkocht wordt op zijn 27e/28e ook niet meer de hoofdprijs. En we hebben wel 4mln betaald hè.
- Immers nu misschien nog wel 4/5mln, maar die wordt er ook niet jonger op.
- Gustafson misschien wel ja
- Elia is over een jaar 29, hoeveel zou een 29-jarige buitenspeler uit de Eredivisie opleveren?
- Kramer is ook al 27.
- El Ahmadi geen restwaarde
- Kuyt met pensioen
- Achahbar speelt niet als Elia en Kuyt spelen, dus die is dan verkloot.
- Bilal speelt niet als Kramer speelt, dus die is dan verkloot.
- Manu verwachte ik sowieso al geen transfersom voor.
- Kazim is ook al oud.
- Vd Heijden is ook al 27/28.
- Als vd Heijden nog wat oplevert betekent dat dat hij ten koste van Kongolo speelt, die waardeloos wordt met na dit jaar nog een 1-jarig contract.
Tenzij we natuurlijk kampioen worden, dan geldt dit scenario niet. Maar eerlijk gezegd verwacht ik het niet.
Elia brengt niets op, want 2 jarig contract volgens de laatste informatie. Dus als hij het goed doet dit jaar is ie weg voor een kut bedrag, want nog maar 1 jaar contract (he, waar kennen we dat van!) en als ie het slecht doet gaat ie niet weg en blijft nog een jaar, waarna ie transfervrij weg kan.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:19 schreef satecl het volgende:
[..]
van Beek, Kongolo, Karsdorp, Schuurman, Vejnovic, Verdonk, Sleegers, Vilhena, Nieuwkoop, Achahbar en Elia kunnen allen nog geld opbrengen.
5 daarvan zullen het hele seizoen spelen en 2 van de 4 jonge talenten zullen genoeg kansen krijgen. Daar maak ik me niet zo heel druk over.
Vilhena loopt af hoor, die gaat nu voor 2mln ofzo weg, of volgend jaar transfervrij.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:20 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Van Beek, Kongolo, Karsdorp, Toornstra, Vilhena, Bilal (geef hem wat tijd). En dan tel ik de spelers die (bijna) geen basis spelen / hebben gespeeld nog niet mee.
Daar heb je gelijk in. Maar dan nog hou je 12 spelers over die de POTENTIE hebben om veel op te leveren. Wie weet pakken Nieuwkoop en Schuurman het snel op, samen met Bilal. Dan heb je weer een heel talentvolle groep.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:21 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Elia brengt niets op, want 2 jarig contract volgens de laatste informatie. Dus als hij het goed doet dit jaar is ie weg voor een kut bedrag, want nog maar 1 jaar contract (he, waar kennen we dat van!) en als ie het slecht doet gaat ie niet weg en blijft nog een jaar, waarna ie transfervrij weg kan.
Er is zeker potentie, maar dan moeten die middelmatige spelers dus niet in de weg staan zodat je 1 of 2 plekjes hoger eindigt maar nog steeds play-offs speelt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:23 schreef satecl het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar dan nog hou je 12 spelers over die de POTENTIE hebben om veel op te leveren. Wie weet pakken Nieuwkoop en Schuurman het snel op, samen met Bilal. Dan heb je weer een heel talentvolle groep.
Verder ben ik het wel met de meeste hier eens dat MvG moet ophouden met al die middelmaat. Kramer lekker in Den Haag houden.
In Engeland krijg je een gigantische boete iirc.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:01 schreef Happel het volgende:
Is het trouwens wel toegestaan dat spelers rondkomen met clubs, voordat de beide clubs eruit zijn gekomen?
Karsdorp speel nog niet eens een half seizoen op RB en jij denkt al meteen dat het geen echte topper gaat worden? Scherp.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:23 schreef H.FR het volgende:
[..]
Vilhena loopt af hoor, die gaat nu voor 2mln ofzo weg, of volgend jaar transfervrij.
Karsdorp is leuk, maar ik geloof nooit dat hij een echte topper zal worden. Wel een van de betere Eredivisie backs denk ik.
Bilal speelt niet als Kramer komt OF hij speelt wel en Kramer dus niet, wat mijn voorkeur zou hebben, maar dan moet je dus niet teveel betalen.
Toornstra is een back-up. Hebben we 4mln voor betaald, geloof er niks van dat we daar meer dan dat voor gaan krijgen, zeker niet als hij niet speelt.
Daar heb je ook wel een punt.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:25 schreef satecl het volgende:
[..]
Karsdorp speel nog niet eens een half seizoen op RB en jij denkt al meteen dat het geen echte topper gaat worden? Scherp.
Zet zo'n jongen daar 3 seizoenen neer en dat is gewoon een topper in wording. Goeie rechtsbacks lopen er bijna niet in de Eredivisie. Janmaat speelde op deze leeftijd bij ADO.
Waarom zou dat niet mogen? Jij mag toch ook ergens solliciteren zonder dat je daar eerst je huidige werkgever op de hoogte stelt?quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:01 schreef Happel het volgende:
Bij Werder Bremen laat men er geen misverstand over bestaan: de rol van Eljero Elia bij de club is uitgespeeld. De aanvaller is in de voorbereiding op het nieuwe seizoen niet welkom bij de A-selectie en ook bij de beloften is voorlopig geen plek voor hem. Hij moet individueel trainen, evenals Ludovic Obraniak.quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:25 schreef Scrummie het volgende:
Even in de herhaling; weet iemand hier of Elia gewoon mee gedraaid heeft in de voorbereiding bij Werder?
En ik denk niet dat Gio zich laat leiden door het feit dat die spelers gehaald zijn. Mochten de talenten het gewoon beter doen, dan hebben we een veel sterkere bank dan vorig jaar. Ik denk:quote:
Ik had ook dat idee inderdaad, na het 1e seizoen van beiden. Depay heeft echter het voordeel dat hij niet bij elke zucht weer op de grond ligt, omdat hij wél spieren heeft.quote:Ruim een jaar geleden was er nog de discussie wie beter was: Jean-Paul Boëtius of Memphis Depay. Nu valt daar niet meer over te discussiëren. Depay maakte voor tientallen miljoenen de overstap naar Manchester United, terwijl Boëtius FC Basel versterkt voor twee miljoen.
''In feite was ik verder dan hij'', zegt de oud-Feyenoorder tegenover Voetbal International. Hij legt uit: ''Ik speelde alles bij Feyenoord, hij viel meestal in bij PSV. Memphis debuteerde eerder in Oranje dan ik, al mocht ik in de oefenwedstrijd tegen Frankrijk in de basis beginnen. Daarna kwamen we allebei in de voorselectie voor het WK.''
Boëtius denkt dat één factor een grote rol heeft gespeeld. ''Het was spannend, hij of ik, totdat de bondscoach besloot van systeem te wisselen: 4-3-3 werd 5-3-2. Was dat niet gebeurd, dan zou ik misschien zijn geselecteerd. Daarna heeft Memphis het geweldig gedaan en had ik een veel minder jaar.''
Lazio, Fiorentina en Newcastle United waren ook geïnteresseerd in Boëtius. ''Natuurlijk waren er andere clubs, maar dan ga je je verdiepen in Basel en kom je interessante dingen tegen. Vorig jaar heeft de club de groepsfase in de Champions League overleefd. Welke club in Nederland is dat de laatste jaren gelukt?''
Dan kan je je afvragen wat daar gebeurd is? Meestal wanneer een speler op een zijspoor belandt, schuiven ze hem door naar de belofte. Nu Elia daar zelfs niet welkom is...quote:Op woensdag 5 augustus 2015 09:36 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Bij Werder Bremen laat men er geen misverstand over bestaan: de rol van Eljero Elia bij de club is uitgespeeld. De aanvaller is in de voorbereiding op het nieuwe seizoen niet welkom bij de A-selectie en ook bij de beloften is voorlopig geen plek voor hem. Hij moet individueel trainen, evenals Ludovic Obraniak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |