Voor de kraanmachinist:quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
RTL4 megasupersterren gaan wrs wel een liedje maken, waaraan niemand wat verdient.
Die blijven natuurlijk op vakantiequote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:15 schreef Glitter_Aardbei het volgende:
Gaan de koning en koningin nog geschokt daar staan kijken?
Er is dan ook niks ernstigs gebeurd, op wat materiële schade na.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:19 schreef Zelfscanner het volgende:
Die blijven natuurlijk op vakantie
En vervolgens een rekening van 500kquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor de kraanmachinist:
Daar sta je dan
Ieder mens heeft een taak in dit leven
Alles gedaan om je voor te bereiden
Daar is het dan
Je belooft dat je alles zult geven
Iedere stap die je zette die leidde naar hier
En kijk om je heen
Wij filmen met je mee
Mijn neefje van 8.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:06 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Twee kranen aan de buitenkant van een ponton die ook nog eens gelijkertijd een enorm gewicht naar hun toe hijsen.....wie heeft dit verzonnen?
550quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:34 schreef Infection het volgende:
[..]
En vervolgens een rekening van 500k
Last wordt daar ook anders verdeeld, één kraan op het talud lijkt het grootste deel van het gewicht te dragen, bevestigd iets voorbij het midden van het brugdeel. De andere kraan (wat de derde doet is me niet duidelijk) heft het uiteinde omhoog om het in de gewenste stand te plaatsen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op dit filmpje van een vorige verwijdering van het brugdek 4 jaar geleden zie je vanaf ongeveer 3:20 de toen gebruikte methode, uiteraard andersom omdat het verwijdering was. Daar gebruiken ze 1 kraan op het ponton, met nog een 2 kranen op het talud. Het verschil is ook dat ze daar de klep gelijk verticaal op een ponton tussen de brug zetten en niet nog gaan varen met het brugdeel hangend aan de kranen.
Ik vind het allemaal maar overdreven hoe ermee word omgegaan. Het word m.i. groter gemaakt dan het is.quote:
Het is nu goed afgelopen ja.....maar dit moet natuurlijk gewoon voorkomen worden in de toekomst.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:44 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal maar overdreven hoe ermee word omgegaan. Het word m.i. groter gemaakt dan het is.
Dat klopt, de instanties zullen hier ook lering uittrekken en misschien worden procedures veranderd. Maar daarmee hoeft het nog geen mediacircus te worden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:45 schreef HiDiHo het volgende:
[..]
Het is nu goed afgelopen ja.....maar dit moet natuurlijk gewoon voorkomen worden in de toekomst.
Mee eens.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:44 schreef hottentot het volgende:
Ik vind het allemaal maar overdreven hoe ermee word omgegaan. Het word m.i. groter gemaakt dan het is.
Dat er geen gewonden/doden zijn gevallen, was gisteravond al bekend. De media vielen bij de persco net als gieren die burgemeester, die sjap van het OM en de directeur van het aannemersbedrijf aan. Volkomen overbodig.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 17:55 schreef opgebaarde het volgende:
We waren bang voor meerdere doden en dat er slachtoffers onder het puin lagen. Raar om dat onder de noemer komkommertijd te dumpen
Er zal en moet een schuldige worden aangewezen en bij voorkeur voordat er onderzocht is of die er is en zo ja wie.quote:
Idd. Al tijdens het vallen van de kranen had er eigenlijk al op de voorpagina van de kranten moeten staan wie de schuldige is.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:01 schreef Janneke141 het volgende:
Er zal en moet een schuldige worden aangewezen en bij voorkeur voordat er onderzocht is of die er is en zo ja wie.
Zo flauw kan ook de andere kant geschetst worden. Is dat wenselijk?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Idd. Al tijdens het vallen van de kranen had er eigenlijk al op de voorpagina van de kranten moeten staan wie de schuldige is.
Nee. De impact van het ongeluk zou de leidraad moeten zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:03 schreef opgebaarde het volgende:
Ah dus het aantal slachtoffers zou de leidraad moeten zijn?
Ja, dat was het ook.quote:Dat er geen gewonden zijn gevallen is bijna een wonder te noemen als je de schade ziet
En als er nu wel drie doden waren gevallen (lijkt mij met mijn lekenblik niet eens onmogelijk) dan had die burgemeester ook niet zo aangevallen mogen worden?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:06 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee. De impact van het ongeluk zou de leidraad moeten zijn.
Voor lokale/regionale media: groot
Voor landelijke media: middel
Daar past een aanval, want dat was het bijna, op de burgemeester niet bij.
[..]
Ja, dat was het ook.
Nee, dan ook niet. Maar dan het wel een grotere impact gehad, en dan vragen nabestaanden ook om antwoorden, dus is het logisch dat er dan meer druk op ligt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:10 schreef opgebaarde het volgende:
En als er nu wel drie doden waren gevallen (lijkt mij met mijn lekenblik niet eens onmogelijk) dan had die burgemeester ook niet zo aangevallen mogen worden?
Dat doe ik niet, maar dat mag jij vinden.quote:Begrijp best je punt maar ik heb de indruk dat je een beetje de boel chargeert.
Ik vind dat de Schuldige afgelopen Zaterdag al in een speciale editie van de krant zijn excuses aan had moeten bieden met daarin gelijk de bedragen die naar elke betrokkene zullen worden overgemaakt na het voorval, daarbij dienen de direct betrokkenen aan te kondigen dat zij gisteravond live op TV om hun eer te redden Hara-Kiri zullen plegen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 18:03 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Idd. Al tijdens het vallen van de kranen had er eigenlijk al op de voorpagina van de kranten moeten staan wie de schuldige is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |