Stoer johquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:37 schreef µ het volgende:
[..]
Als die kraan nou gewoon op zijn huis was gedonderd.
Schietpartij, deze kraan, exploderende flats hebben we ook nog gehadquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:42 schreef TLC het volgende:
Eerst die schietpartij in dat winkelcentrum en nu dit....![]()
God moet een vreselijk hekel hebben aan Alphen aan den Rijn
God bestaat niet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:42 schreef TLC het volgende:
quote:Burgemeester en wethouders van Gemeente Alphen aan den Rijn zijn diep geschokt door het ongeval dat einde van de middag plaatsvond nabij de Julianabrug. Op dit moment wordt nagegaan hoe ernstig de situatie ter plekke is. Helaas is er nog geen duidelijkheid over het precieze aantal slachtoffers. Huizen en de Oude Rijn worden doorzocht op eventuele slachtoffers. Hulpdiensten zijn ter plekke en werken met man en macht om slachtoffers te helpen. Hierbij worden hulphonden ingezet.
De gemeente heeft een crisisorganisatie ingezet en hoopt zo snel mogelijk met meer informatie naar buiten te kunnen komen. Het gebied is afgezet. Verzoek is de hulpdiensten de ruimte te geven. Kijk op deze website voor de laatste informatie. Telefoonnummer 14 0172.
Nou ja, dat is ook alweer gewoon een jaar of 5 geleden hoor, niet te dramatisch allemaalquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:42 schreef TLC het volgende:
Ik kwam net thuis.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:41 schreef -AMG- het volgende:
Weet jij nog waar je was toen de ramp bij Alphen zich voltrok?
quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:44 schreef MakkieR het volgende:
Misschien is het nu wel een reden om na te denken om in het vervolg de gevarenzone te ontruimen voor de operatie begint.
Die moet veel ruimer zijn idd, eigenlijk gek dat ze dat uit voorzorg hier niet gedaan hebben...quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:44 schreef MakkieR het volgende:
Misschien is het nu wel een reden om na te denken om in het vervolg de gevarenzone te ontruimen voor de operatie begint. Net als bij sloopwerkzaamheden met explosieven.
Normaal gebeurd dit niet...nee...maar als het gebeud ben je goed de sjaak. Dus inderdaad met zulke ladingen altijd ontruimen! Politiek is nu aan zet.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik vind het vreemd dat de omgeving in een straal zo lang als de kraan überhaupt niet is ontruimd voordat werkzaamheden begonnen.
Zou zomaar eens kunnen gebeuren. Er moet namelijk eerst een kalf verdrinken voordat er een hek geplaatst wordt.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:44 schreef MakkieR het volgende:
Misschien is het nu wel een reden om na te denken om in het vervolg de gevarenzone te ontruimen voor de operatie begint. Net als bij sloopwerkzaamheden met explosieven.
Lijkt me niet meer dan normaal na te denken over hoe je dit in het vervolg kan voorkomen. Ik snap niet helemaal waarom dit soort hi-laaaaaaarische plaatjes dan allemaal nodig zijnquote:
Interessant ja. Als je de radio hoort geven mensen al aan dat het ponton schommelde. Wellicht dat er iets van de bevestiging is losgeraakt voor de hele handel omviel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Je ziet op de filmpjes nog niets raars als het werkvolk al op de vlucht slaat. Wat heeft hen getriggerd?
Nogmaals dat heeft helemaal geen kut met hindsight te makenquote:
Stel je voor dat een loodgieter een kraan op je huis laat vallenquote:Op maandag 3 augustus 2015 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zijn hier achter een woontoren aan het bouwen van een verdieping of 24. Het lijkt me inderdaad verstandig om de omwonenden een jaartje te ontruimen
quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
Ze zijn hier achter een woontoren aan het bouwen van een verdieping of 24. Het lijkt me inderdaad verstandig om de omwonenden een jaartje te ontruimen
Je kan niet altijd als ergens zo'n grote kraan aan het werk is de boel ontruimen...quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Nogmaals dat heeft helemaal geen kut met hindsight te maken
Je kan vooraf met goed fatsoen niet zeggen ow de kans dat het mis gaat is heel klein, dus we gaan er vanuit dat het niet mis gaat.
Het verbaast mij enorm dat bij dergelijke hijswerkzaamheden klaarblijkelijk geen huizen ontruimd zijn/gebied afgezet is.
Niks hindsight gelul. Het is gewoon te achterlijk voor woorden dat het klaarblijkelijk helemaal geen standard practice is om te doen bij dergelijke klussen.
Als ze een paar uur een wegdeel van god mag weten hoeveel ton wegtakelen, zou dat wel handig zijn ja.quote:Op maandag 3 augustus 2015 18:48 schreef Janneke141 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |