Tja, Keyl omschrijft de realiteit en dat is tegen het zere been van idealisten, die denken dat we hier in Europa de problemen van de hele wereld wel kunnen oplossen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:35 schreef Odaiba het volgende:
5 pagina's op fok onderhand, wat de uitspraken van Catherine Keyl wel niet allemaal losmaakt
Ook Jordanië vangt veel Syrische vluchtelingen op.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:34 schreef Strani het volgende:
[..]
Turkije wel ja. Maar hoe zit het met de Arabische landen? Die zouden ideaal zijn voor Syriërs, zou je denken.
Er worden juist heel veel mensen teruggestuurd.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:27 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mensen niet terugsturen. Mensen hier opvang bieden. Mensen concreet verblijfsvergunningen geven, waarna ze nooit meer weggaan. We zien nu al wat voor een puinhoop het is met uitgeprocedeerde asielzoekers die gewoon in Nederland blijven rondhangen; desnoods gaan ze op straat zwerven of ergens in een garage slapen. Net zolang tot iemand het zielig vindt en "bed, bad en brood" aanbiedt.
Mensen met verblijfsvergunningen gaan geregeld zelf ook weer terug. Daarnaast krijgen ze eerst een tijdelijke vergunning en duurt het minstens 5 jaar voordat die permanent kan worden tenzij er zeer uitzonderlijke dingen aan de hand zijn met die persoon.quote:Een Duitse rechter heeft het terugsturen van een asielzoeker naar Nederland tegengehouden omdat hij hier risico loopt op een mensonwaardige behandeling.
Misschien was ik wat kort door de bocht, daar heb je gelijk in. Maar ik zou inderdaad graag meer initiatief zien van andere landen zoals Saoedi-Arabië en bijvoorbeeld Egypte.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook Jordanië vangt veel Syrische vluchtelingen op.
Je kunt redetwisten over of sommige landen in de regio genoeg doen, maar een aantal posts terug deed je overkomen als omliggende landen helemaal niets doen. En dat is natuurlijk grote onzin. Turkije vangt in z'n uppie dus al bijna meer vluchtelingen op dan de gehele EU. Wat ook goed is, trouwens.
Jij bent hier op FOK! ook echt de koning van de valse dilemma's.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:34 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Prima. Accepteer dan gewoon dat je niks kunt / wilt doen aan de wind die daar waait.
Jij bent net zo goed een idealist.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Tja, Keyl omschrijft de realiteit en dat is tegen het zere been van idealisten, die denken dat we hier in Europa de problemen van de hele wereld wel kunnen oplossen.
Het beste reageer je gewoon helemaal niet op die user; gewoon negeren.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:36 schreef Scorpie het volgende:
Je wou met droge ogen beweren dat het daar beter gaat nu, los van huidskleur?
Jij denkt duidelijk net zo zwart-wit als degenen die jij als onmenselijk bestempelt. Wat mij betreft is het als volgt:quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Grappig dat ook hiervan links weer de schuld krijgt...
Laten we wel zijn, dat hele idee van open grenzen was, op een naïve hippie-mening anno 1968 na, een rechtse aangelegenheid. Goed voor de economie, vrij verkeer van mensen en goederen... maar rechts staat bekend om kortetermijndenken... wie had dát verwacht, dat als je de grenzen openzet, mensen ook van buiten de EU naar binnen komen (en geef ze eens ongelijk).
Nu dat dit is gebeurd, schreeuwt rechts om de hardste maatregelen... hoe onmenselijker, hoe beter. Proef de bloeddorst van sommige users alhier. Die kunnen niet wachten om de mitrailleurs te bemannen om Fort Europa te bewaken.
En, natuurlijk, aan het eind van de rit is dit allemaal weer op een of andere wijze de schuld van 'links'.
Nederland
Oh ik zeg helemaal niet "gooi die grenzen maar wagenwijd open"... ik zie het alleen als 'chickens coming home to roost'... en het is op z'n minst lachwekkend om die rechtse verontwaardiging te lezen aangaande een casus waaraan kapitaalfetisjisme ten grondslag ligt. Maar nee, het is weer de schuld van 'idealistisch links'.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij denkt duidelijk net zo zwart-wit als degenen die jij als onmenselijk bestempelt. Wat mij betreft is het als volgt:
1. Ik vraag me af of al deze vluchtelingen daadwerkelijk ergens voor moesten vluchten.
2. Van alle mogelijke bestemmingen die vluchtelingen zouden kunnen kiezen, waarom Europa? En binnen Europa, waarom dan vooral de rijkere landen?
Ik heb helemaal nergens gesteld dat we ons er niet mee mogen bemoeien, meneertje stroman.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:42 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het beste reageer je gewoon helemaal niet op die user; gewoon negeren.
Kijk gewoon naar de situatie in Afrika. Er zijn wat landen die zich redelijk aan de misère onttrekken, maar verder zie je bijna overal dezelfde problemen. Incapabele regimes, stammen- of religiestrijd, de oprukkende radicale islam (over bijna de volle breedte van het continent), noem maar op.
Waarom dacht je dat die Somaliërs een paar jaar terug zo fanatiek als piraten aan de slag gingen op zee? Omdat de situatie in eigen land uitzichtsloos is. En hoe komt dat dan weer? Een regime dat feitelijk geen slagkracht heeft en omver wordt gelopen door de radicale islam.
Zo kun je bijna per land (of anders wel per regio) de vinger op de zere plek leggen. Maar we mogen ons er niet mee bemoeien, zegt Koos net. Liever zetten we de poorten wagenwijd open, om hier alle problemen op te vangen. Ook al is dat onverantwoord, ook al is dat volstrekt irrealistisch en onhaalbaar, ook al heeft dat geen draagvlak onder de autochtone bevolking van Europa.
We hebben het hier over drie verschillende dingen:quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ik zeg helemaal niet "gooi die grenzen maar wagenwijd open"... ik zie het alleen als 'chickens coming home to roost'... en het is op z'n minst lachwekkend om die rechtse verontwaardiging te lezen aangaande een casus waaraan kapitaalfetisjisme ten grondslag ligt. Maar nee, het is weer de schuld van 'idealistisch links'.
Jij wilt de onderliggende problemen aanpakken, zeg je. Zo gauw we dat concreet maken, haak je meteen weer af. Wil je de onderliggende problemen aanpakken, ja? Dan zul je in Afrika in 80 procent van de landen het zittende regime moeten vervangen (nee, dit is geen pleidooi voor hernieuwde kolonisatie). Problemen aanpakken? Dan zul je de radicale islam keihard moeten bestrijden en moeten inzien dat we met die ideologie* in oorlog zijn. En dus niet alleen met clubs als IS en Al-Qaeda, maar ook regimes die er precies zo over denken als die terreurclubs.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent hier op FOK! ook echt de koning van de valse dilemma's.
Het is dit (lees: jouw oplossing), en als je dat niet wil, dan moet je maar accepteren dat (kies onderwerp van gesprek).
Uhm... wat vraag 1 betreft: wellicht hebben zij hetzelfde idee als destijds Nederlanders die naar Canada, Australië en de VS emigreerden... geluk zoeken en zo.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij denkt duidelijk net zo zwart-wit als degenen die jij als onmenselijk bestempelt. Wat mij betreft is het als volgt:
1. Ik vraag me af of al deze vluchtelingen daadwerkelijk ergens voor moesten vluchten.
2. Van alle mogelijke bestemmingen die vluchtelingen zouden kunnen kiezen, waarom Europa? En binnen Europa, waarom dan vooral de rijkere landen?
Ach heden... Links uit de jaren 10? Bestaat dat?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:47 schreef Strani het volgende:
[..]
We hebben het hier over drie verschillende dingen:
Het rechts uit de jaren 70, het rechts uit de jaren 10 en het links uit de jaren 10. Het rechts uit de jaren 10 heeft weinig te maken met het rechts uit de jaren 70 maar wel met het links uit de jaren 10. Het is toch echt het huidige links dat bepaalde broodnodige strengere regels tegengaat. Doen ze dat dan om rechts te pesten en 'eigen schuld dikke bult' te roepen?
Inderdaad, en dat hoeven wij dus niet met open armen te verwelkomen. Die Nederlanders gingen destijds naar landen die cultureel gelijk zijn aan de onze en hadden ook behoorlijke kansen om succesvol te zijn in die landen.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm... wat vraag 1 betreft: wellicht hebben zij hetzelfde idee als destijds Nederlanders die naar Canada, Australië en de VS emigreerden... geluk zoeken en zo.
In het verlengde daarvan zijn de rijke landen uiteraard aantrekkelijker; de Nederlandse emigrant koos niet voor niks voor bovengenoemde landen... of ken jij hordes Nederlanders in Belize, Mozambique c.q. Kazakstan?
Dat die vluchtelingen/gelukszoekers niet allemaal naar hier kunnen, lijkt me duidelijk. Het is wat het is: chickens coming home to roost
Ik leg de schuld niet bij links en ik ben het op dat punt dan ook met je eens. De massa-migratie is onder rechts bewind op gang gekomen; een bewuste keuze. Linkse partijen waren dan weer voor de gezinshereniging verantwoordelijk.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Grappig dat ook hiervan links weer de schuld krijgt...
Laten we wel zijn, dat hele idee van open grenzen was, op een naïve hippie-mening anno 1968 na, een rechtse aangelegenheid. Goed voor de economie, vrij verkeer van mensen en goederen... maar rechts staat bekend om kortetermijndenken... wie had dát verwacht, dat als je de grenzen openzet, mensen ook van buiten de EU naar binnen komen (en geef ze eens ongelijk).
Nu dat dit is gebeurd, schreeuwt rechts om de hardste maatregelen... hoe onmenselijker, hoe beter. Proef de bloeddorst van sommige users alhier. Die kunnen niet wachten om de mitrailleurs te bemannen om Fort Europa te bewaken.
En, natuurlijk, aan het eind van de rit is dit allemaal weer op een of andere wijze de schuld van 'links'.
Nederland
Ja, hoe wilde je het anders noemen?quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ach heden... Links uit de jaren 10? Bestaat dat?
Ja, dus? Dat is dus volstrekt onbelangrijk. De motivatie is hetzelfde.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:50 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad, en dat hoeven wij dus niet met open armen te verwelkomen. Die Nederlanders gingen destijds naar landen die cultureel gelijk zijn aan de onze en hadden ook behoorlijke kansen om succesvol te zijn in die landen.
Zou jij vertrekken naar een land waarvan je nu al weet dat je er totaal kansloos zou zijn? Ik niet in elk geval. Waren die Nederlanders destijds kansloos? Nee. Zijn deze mensen die naar Europa kansloos? Meestal wel.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat is dus volstrekt onbelangrijk. De motivatie is hetzelfde.
Ik moet wel dingen voor jou invullen, want zelf kom je met niks concreets op de proppen, behalve "hard aanpakken" roepen. Wat dat verder inhoudt, zeg je niet. IS uitroeien en wachten tot de volgende terreurbeweging zich heeft gevormd? Roep het maar.quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze post is gewoon een grote stroman.
Man man man.
Geen slecht idee maar dan zal men snel gaan roepen dat het moderne slaven zijn..quote:Op maandag 3 augustus 2015 21:51 schreef luxerobots het volgende:
Kunnen we trouwens niet wat slimmers bedenken dan opvang, verblijfsvergunningen, zakgeld en gratis huurhuizen.
Denk dat als we de asielzoekers laten werken voor hun verblijfskosten, dit al voor een grote daling in de instroom zorgt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |