abonnement Unibet Coolblue
pi_154868921
Simpele of wat ingewikkeldere vragen voor wie nog weinig of geen ervaring met baby's heeft. Vragen zoals:

• Ik ben van plan om borstvoeding te gaan geven. Moet ik dan toch wat flesjes in huis halen?
• Moet je voor in de box ook een dekentje hebben?
• Moet je flesjes uitkoken?
• Kun je met katten jaloerse taferelen krijgen/deze voorkomen?
• Twaalf hydrofielluiers, kom ik daar de oorlog mee door?

Vragen die voor de ervaren OUD-ers misschien wat knullig overkomen, maar hey, we moeten het allemaal leren!
pi_154868938
Een tijdje geleden kwam er een site voorbij waar je de voogdij op kan regelen.
Weet iemand nog welke site dat is?
  maandag 3 augustus 2015 @ 16:10:57 #3
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154869666
Jaaaaaaa!
Mijn eeuwige dank!
pi_154877074
On dit vind ik ook handig. Bedankt! We hebben steeds onze kop in het zand gestoken rondom ons overlijden maar we moeten het toch maar eens regelen.
E.
pi_154926205
Ik zou gewoon echt niet weten wie dat ooit moet worden. Goede vrienden heb ik niet echt, onze ouders te oud, al zou ik die het meest geschikt vinden of een tante van R maar ja, wie van de 5? Keuze die we niet kunnen maken eigenlijk :{
pi_154927376
Ik weet het ook niet! Al waren er vroeger wel 2 kinderen die bij hun grootouders opgroeiden wegens overleden ouders, maar ook wegens moeder die er niet voor kon zorgen. Dus het kan wel.
Bij een rij ooms en tantes zou ik ook bedenken wie er in de buurt blijft wonen en wie het financieel zou redden, toch praktische overwegingen.

De vriendin van mijn broertje is geweldig met baby's, mijn zusje heeft er niet zo veel mee, maarja, broertje en vriendin gaan waarschijnlijk wel in Engeland wonen en het kan ook uit gaan.
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:50:48 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_154927496
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Ik zou gewoon echt niet weten wie dat ooit moet worden. Goede vrienden heb ik niet echt, onze ouders te oud, al zou ik die het meest geschikt vinden of een tante van R maar ja, wie van de 5? Keuze die we niet kunnen maken eigenlijk :{
Je kan het toch aan je ouders nalaten dan? Wat is te oud? En het is dan niet persé gezegd dat die mensen het kind ook zullen opvoeden, ze bepalen wel waar het kind uiteindelijk terecht zal komen.
disclaimer
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:51:17 #9
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154927509
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Ik zou gewoon echt niet weten wie dat ooit moet worden. Goede vrienden heb ik niet echt, onze ouders te oud, al zou ik die het meest geschikt vinden of een tante van R maar ja, wie van de 5? Keuze die we niet kunnen maken eigenlijk :{
Geen broer of zus? Zwager, schoonzus? Wie waren getuigen bij jullie huwelijk, zijn die niet geschikt? Wie zou je 't eerst bellen als je zoon in het ziekenhuis is beland en jullie beide ouders zijn onbereikbaar wegens safari in de rimboe?
Hoe oud zijn jullie ouders? Het is maar tot zijn 21e, hoe oud zijn ze dan?
KuikenGuppy
  woensdag 5 augustus 2015 @ 14:52:50 #10
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154927540
En dit.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:50 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Je kan het toch aan je ouders nalaten dan? Wat is te oud? En het is dan niet persé gezegd dat die mensen het kind ook zullen opvoeden, ze bepalen wel waar het kind uiteindelijk terecht zal komen.
KuikenGuppy
pi_154927789
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 14:01 schreef Hilmo het volgende:
Ik zou gewoon echt niet weten wie dat ooit moet worden. Goede vrienden heb ik niet echt, onze ouders te oud, al zou ik die het meest geschikt vinden of een tante van R maar ja, wie van de 5? Keuze die we niet kunnen maken eigenlijk :{
Je kunt ook al die mensen noemen of betrekken in het voogdij verhaal. Tenminste, wij hebben het zo in ons testament laten zetten. Van ons allebei ons beste vriend/vriendin en dan nog mijn zus en zwager, van mijn vriends kant een vriend en zijn vrouw. Het idee daarbij is dat mochten wij allebei plotseling overlijden zij met elkaar om de tafel gaan zitten en bekijken wat voor dat moment de meest geschikte oplossing is. Maar we hebben hen wel allemaal gevraagd om in het geval dat ons kind dan bij een van hen gaat wonen de anderen ook wel actief bij haar leven betrokken blijven, omdat we ook willen dat het verhaal over haar ouders door de mensen aan haar verteld wordt die ons het beste hebben gekend. Dus gaat I dan bij de vriend van mijn vriend wonen, dan vind ik het belangrijk dat mijn beste vriendin daar ook regelmatig over de vloer komt en dat het contact blijft. En dat als het om de een of andere reden niet blijkt te werken, de anderen ook weer kunnen inspringen.

Nouja, wij hebben het dus behoorlijk uitgedacht en het dus ook op die manier met de betrokkenen besproken. Je weet natuurlijk nooit hoe zoiets in de praktijk zal gaan, maar het is wel goed dat zij weten hoe we het zouden willen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_154927906
Ohja, daar moeten we ook echt een keer een knoop over doorhakken :{

Volgens mij is het hier al eerder gezegd, maar het maakt geloof ik wel verschil of je één of meerdere personen aanstelt als voogd(en). Kies je één persoon, dan bepaalt diegene waar het kind gat wonen (kan dus ook bij iemand anders zijn). Kies je twee personen (en wonen die bij elkaar), dan gaat het kind automatisch daar wonen.

Correct me if I'm wrong, maar ik heb me daar al eerder over verbaasd, weet ik nog

Edit: dit topic ging daar ook over :)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154930023
ja daar heb ik mij ook over verbaasd. er zal vast een rede zijn voor die regels maar ik heb het nut ervan nog niet gezien.

als je 1 persoon aanstelt mag diegene gebruik maken van het vermogen van het kind. bij gezamenlijke voogdij moeten de kosten zelf worden gedragen.

http://www.sbvg.nl/familierecht/ouderlijk-gezag-en-voogdij.html
pi_154931697
Oh, dat is ook wel een belangrijke om rekening mee te houden ja! :o
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_154975524
Oef ja, ook daar dus nog rekening mee houden.

Ik heb zelf geen broers en zussen, mijn man wel (heel veel). Mijn vader is in de 80. Mijn moeder is dan weer een stukje jonger, maar woont niet in onze provincie. Mijn man zijn moeder is in de 70 en woont wel weer hier in de provincie. Ik zou mijn moeder kiezen, mijn man zou zijn moeder kiezen haha. Een van mijn man zijn zussen zou dan kunnen, de kinderen daarvan zijn bijna uit het huis of grote pubers en wonen hier niet enorm ver vandaan. We zien ze niet vaak, maar zijn lieve mensen. Maar ja, het zijn wel kletsers en ze kunnen zoiets niet voor hun houden en dan gaat dat meteen de familie rond en krijg je dat weer. Ik denk dat man daar ook geen zin in heeft. Dan is een van de ouders kiezen makkelijker. En als we beide moeders zouden kiezen, heeft dus weer financiële gevolgen... ?

Ouders waren getuige trouwens. Denk dat ik een schoonzus van me zou bellen bellen in geval van nood. Nog maar eens met man over hebben. Mijn moeder voelt voor mij het beste maar zij kent mans familie niet verder. Dat een zus dichtbij woont, wil niet zeggen dat ze daar ook blijft wonen...

[ Bericht 15% gewijzigd door Hilmo op 07-08-2015 08:22:11 ]
pi_154975547
Wij hebben het vorige maand geregeld. De eerste keuze was mijn beste vriend en zijn vrouw, maar zij hebben aangegeven over 3 jaar naar ergens in Afrika te gaan verhuizen. Dat was dus duidelijk een 'nee'. Mijn moeder is 65 en dus 80 als Sjaak 15 en puber is. Lijkt me ook niet handig, want ze is alleen. We hebben twee vrienden van ons gekozen die al sinds het begin geweldig zijn met Sjaak. Hij lacht bijvoorbeeld niet snel naar iemand die hij niet vaak kent, hij moet even los komen vaak. Maar naar hen is het vaak al meteen lachen en brabbelen etc. Hij heeft die vriendin ook al twee keer onder gepoept en ze vindt hem nog steeds leuk ;) .
pi_154975735
Wij hebben voor mijn zus gekozen. Ik weet zeker dat zij op dat moment de beste keuze kan maken in het belang van onze zoon. En als ze de mogelijkheid heeft en ze het ziet zitten dan zou hij ook bij haar mogen wonen.
Omgekeerd sta ik in het gezagsregister voor haar kindjes.
pi_154975796
Wij gaan voor het huis naar de notaris en nemen dan meteen ook bepalingen op over L. Goede vrienden met zoontje van 6mnd ouder dan uk hebben we gevraagd als voogden, zijn wij omgekeerd voor hun zoon. Geen broers en zussen hier, ouders wonen ver weg en vinden we vrij op leeftijd :{
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 08:23:10 #19
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154975891
Wij dachten het goed geregeld te hebben maar mijn schoonzus en haar man gaan scheiden. Dat maakt dat we er toch maar weer eens naar gaan kijken.

Maakt ook meteen duidelijk dat het een dynamisch iets is ;)
Niet iedereen is 5 tot 10 jaar later nog steeds de beste optie.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154975971
Daarom hebben wij aan twee zussen gevraagd of zij er dan over nadenken wat het best voor de kinderen is.

Zolang de kinderen maar bij elkaar blijven en we willen niet dat ze naar 1 van de ouders gaan (dit hebben we ook vast laten leggen).
pi_154976077
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 08:23 schreef laziness het volgende:
Wij dachten het goed geregeld te hebben maar mijn schoonzus en haar man gaan scheiden. Dat maakt dat we er toch maar weer eens naar gaan kijken.

Maakt ook meteen duidelijk dat het een dynamisch iets is ;)
Niet iedereen is 5 tot 10 jaar later nog steeds de beste optie.
Jeetje ja, zulke dingen weet je ook niet inderdaad. :{ net als verhuisplannen. Als je nu denkt mooi die familie woont vlakbij, handig met school en vriendjes, maar dat zegt ook weinig... En iemand vragen en daarna het aanpassen is ook zoiets, kan je weer gedoe in de familie krijgen :')

Eigenlijk lijkt me dan het beste om 1 persoon te doen, die gaat kijken wat het beste is. Iemand die je kind goed kent. Dan vallen de zussen af, die hebben R nog maar 2xgezien.
pi_154976158
Voor nu zijn het mijn broertje & schoonzus. Die zijn nu de beste keuze. Mocht er wat gebeuren met ons en mochten de kids dan bij ze wonen en mochten ze uit elkaar gaan, dan weet ik gewoon zeker dat mijn schoonzus er nog steeds voor onze kinderen zou zijn. Fijn idee.

Mijn man heeft al 2 oudere dochters. Het kan best nog eens zo zijn dat 1 van hun later de voogd wordt, maar voor nu is hun leven verre van stabiel genoeg ervoor.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_154977238
Ik vind het ook een lastig iets. Ik heb geen contact met mijn moeder, sporadisch met mijn vader, mijn oudste zus heeft een licht verstandelijke beperking en mijn jongste zus heeft een relatie met iemand die iets teveel van de fles houdt en haar met enige regelmaat een klap verkoopt. Dus die kant valt af.

Mijn schooniuders zijn 65+ dus die wil ik dat eigenlijk niet meer aan doen. Met mijn schoonbroers ligt het ook allemaal wat gevoelig dus dat is ook een no go.

Vrienden .. we hebben er verschillende.
Maar door de jaren heen heb ik er verschillende weg zien vallen waarvan ik het nooit gedacht had. En er zijn er bij gekomen. Heel dynamisch allemaal maar niet handig als je iemand als voogd wil aanwijzen.

It's complicated -O-
pi_154979160
Wij hebben onze broers aangewezen als voogd. De een heeft geen kinderen en woont dichtbij, de ander heeft een gezin en woont in het buitenland. Zij kunnen samen beslissen wat het beste is.

Heel andere vraag: Weet iemand of de Maxicosi 2Way Pearl wel eens ergens in de aanbieding is. Baby is bijna toe aan de volgende autostoel en we willen deze, maar hij is zo duur :{
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 11:42:36 #25
5428 crew  miss_sly
pi_154979408
Even resumerend over die voogdij:

1 persoon aanwijzen betekent dat die persoon gaat bekijken waar het kind het beste heen kan, dat het kind juist niet bij deze persoon komt en dat deze persoon ook het beheer en gebruik tbv van het kind heeft over het vermogen.

2 personen aanwijzen die niet bij elkaar wonen betekent dat zij zelf de kosten voor het kind moeten dragen. Wat gebeurt er dan met het vermogen van het kind?

2 personen die bij elkaar wonen aanwijzen betekent dat het kind ook daar heen gaat. Wederom: wat gebeurt er dan met het vermogen? Is er af te wijken van plaatsing van het kind bij deze personen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:57:20 #26
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154983242
1 persoon kan zowel de opvoeding op zich nemen als de opvoeding bij een ander leggen.
Het vermogen wordt door deze ene persoon aangewend voor onderhoud van het kind.

Bij gezamenlijke voogdij geldt een verplichting tot opvoeding binnen het eigen gezin.
Het vermogen blijft dan staan tot kind 18 is gok ik. Maar als je dan bijvoorbeeld een huis bezit, dat is een beetje een grijs gebied dat niet goed beschreven wordt.

Het lijkt alsof 1 voogd aanwijzen dus handiger is zo.
Je kan namelijk wel vragen je partner door de rechter later ook als voogd te benoemen.

Ik denk ook dat je dit alles bij testament wel veel specifieker vast kan leggen dan de simpele aanwijzing via dat ene formulier.
Alleen testament is wat minder goedkoop om te wijzigen mochten er dingen drastisch veranderen in de situatie.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 13:58:27 #27
5428 crew  miss_sly
pi_154983277
Partner is niet aan de orde, want als langstlevende ouder heb je zelfstandig ouderlijk gezag en hoeft er geen voogd benoemd te worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:04:05 #28
409579 LuDann
All the way
pi_154983464
Hier ook lastig. Zowel zijn als mijn ouders komen niet in aanmerking wat ons betreft (we zijn beiden jong uit huis gegaan omdat het thuis niet meer ging). Blijft over mijn broertje. Die kan dat prima maar nu nog niet. Hij is 27 en timmert hard aan zijn carrière maar buiten dat is het lang leven de lol; veel reizen en veel verschillende vriendinnetjes. Dat zie ik over een paar jaar wel helemaal goed komen maar nu nog niet. Dus ja... ik zou mijn broertje nu al wel willen vragen maar B_N wil eerst afwachten.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:07:58 #29
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154983581
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:58 schreef miss_sly het volgende:
Partner is niet aan de orde, want als langstlevende ouder heb je zelfstandig ouderlijk gezag en hoeft er geen voogd benoemd te worden.
Partner van de voogd. Dat je alleen je zus benoemd en niet haar man bijvoorbeeld en dat later pas doet ;)
Dan mag je wel het vermogen aanwenden voor opvoeding?
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:11:56 #30
5428 crew  miss_sly
pi_154983693
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:07 schreef laziness het volgende:

[..]

Partner van de voogd. Dat je alleen je zus benoemd en niet haar man bijvoorbeeld en dat later pas doet ;)
Dan mag je wel het vermogen aanwenden voor opvoeding?
Ah, ok, ja, dat wel!

http://www.anotaris.nl/overlijden/voogdij-en-bewind

Hier staat best wat interessante info.

Hoeveel voogden wijst u aan; één voogd of meer?
Het advies is altijd om één persoon aan te wijzen als voogd en niet een stel (dus geen gehuwden of partners). Dit heeft een aantal redenen. Ten eerste gaat de aansprakelijkheid voor de kosten van de verzorging en de opvoeding bij twee personen verder dan bij één persoon. Daarnaast is het voor officiële gelegenheden meestal handiger dat er één persoon namens het kind optreedt. In de praktijk maakt het verder niet uit. Het spreekt immers voor zich dat de feitelijke opvoeding en verzorging door 'het stel' zal worden uitgevoerd en niet door een van beide.Een bijkomend voordeel van deze aanpak is dat er ook geen problemen kunnen ontstaan over de voortzetting van de voogdij als het stel geen stel meer is.

Wel is het misschien verstandig om iemand als back-up voogd aan te wijzen. Wanneer de eerste voogd zijn of haar taak niet (meer) wil of kan uitvoeren, dan kan de tweede inspringen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154985607
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:57 schreef laziness het volgende:
Bij gezamenlijke voogdij geldt een verplichting tot opvoeding binnen het eigen gezin.
Het vermogen blijft dan staan tot kind 18 is gok ik. Maar als je dan bijvoorbeeld een huis bezit, dat is een beetje een grijs gebied dat niet goed beschreven wordt.

dan wordt er bij een gezamenlijke voogdij vanuit gegaan dat dit een stel is. maar dat hoeft toch niet?

ik zou idd 1 persoon aanstellen, als ik zo online lees wordt dat ook op veel plekken aangeraden.
en een backup is idd ook handig, je weet nooit wat er gebeurd. dat moet via een testament denk ik?
  Moderator vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:17:33 #32
5428 crew  miss_sly
pi_154985706
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:14 schreef Elleska het volgende:

[..]

dan wordt er bij een gezamenlijke voogdij vanuit gegaan dat dit een stel is. maar dat hoeft toch niet?

ik zou idd 1 persoon aanstellen, als ik zo online lees wordt dat ook op veel plekken aangeraden.
en een backup is idd ook handig, je weet nooit wat er gebeurd. dat moet via een testament denk ik?
Nee, je kunt via het formulier twee voogden aanwijzen, zowel tegelijk als op volgorde van belangrijkheid, zeg maar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_154985745
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 15:17 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee, je kunt via het formulier twee voogden aanwijzen, zowel tegelijk als op volgorde van belangrijkheid, zeg maar.
ah, ik had beter moeten lezen zie ik. ideaal ^O^
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 15:20:06 #34
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_154985802
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 11:29 schreef Amsel het volgende:
Wij hebben onze broers aangewezen als voogd. De een heeft geen kinderen en woont dichtbij, de ander heeft een gezin en woont in het buitenland. Zij kunnen samen beslissen wat het beste is.

Heel andere vraag: Weet iemand of de Maxicosi 2Way Pearl wel eens ergens in de aanbieding is. Baby is bijna toe aan de volgende autostoel en we willen deze, maar hij is zo duur :{
Wij hebben nu een Maxi Cosi Rubi :)
Oa dubbelbevestiging en verstelbare hoofdsteun .. De onze komt van Babypark..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_154989344
Wij gaan in november naar Amerika. Nu lezen we dat in veel staten (ook die waar wij heen gaan) autostoeltjes met een 5-punt-harnas verplicht zijn. Heeft er iemand een autostoeltje voor Sjaak te leen in november? Kan natuurlijk geruild worden tegen onze Maxi Cosi Pebble, hartstikke mooi donkerrood. Daar zouden we erg mee geholpen zijn!
pi_154990411
Een Pebble heeft toch 5 punten?...

Oh nee, idd niet! De Tobi heeft dat wel..
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:27:26 #37
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154990580
Ik heb nog een tobi staan maar hoe oud en lang/zwaar is sjaak?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_154992556
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 18:27 schreef laziness het volgende:
Ik heb nog een tobi staan maar hoe oud en lang/zwaar is sjaak?
Het is pas over 4 maanden dus moeilijk te zeggen. Volgens de groeicurve ongeveer 73 cm en 9 kg.

Sjaak is dan 9 maanden bij vertrek.
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:35:13 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_154994004
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Het is pas over 4 maanden dus moeilijk te zeggen. Volgens de groeicurve ongeveer 73 cm en 9 kg.

Sjaak is dan 9 maanden bij vertrek.
Dat is wel heel mini voor een groep 1 stoel. 9kg is het minimum en de vraag is of ie al stevig genoeg rechtop kan zitten.

Verhuren ze daar ter plaatse geen groep 0 stoel met 5 punts gordel?
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:35:58 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_154994030
Waarom huur of koop je er niet een als je daarginds bent? Volgens mij is zo'n stoeltje helemaal niet duur in de USA, en het scheelt het risico van beschadigen tijdens transport.
KuikenGuppy
pi_154994832
Kopen is lastig omdat we vanaf het vliegveld al gelijk de auto in moeten. We zouden via internet kunnen bestellen en bij schoonzus kunnen laten bezorgen, die komt ons ophalen. Maar ik vind het bijna zonde, een autostoeltje kopen voor 3 weken...
pi_154995013
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:00 schreef MevrouwCactus het volgende:
Kopen is lastig omdat we vanaf het vliegveld al gelijk de auto in moeten. We zouden via internet kunnen bestellen en bij schoonzus kunnen laten bezorgen, die komt ons ophalen. Maar ik vind het bijna zonde, een autostoeltje kopen voor 3 weken...
Kan je schoonzus niet iets lenen van vriendinnen ofzo dan voor jullie verblijf daar? Kan me indenken dat het zonde is om er een aan te schaffen maar het is ook wel een heel gedoe om er een mee te slepen.
:)
pi_154998174
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kan je schoonzus niet iets lenen van vriendinnen ofzo dan voor jullie verblijf daar? Kan me indenken dat het zonde is om er een aan te schaffen maar het is ook wel een heel gedoe om er een mee te slepen.
Ik ga het eens vragen. Schoonzus is al wat ouder dus heeft geen vriendinnen met jonge kinderen. En we vliegen na een week ook weer door naar de andere schoonfamilie. Dan moeten we er daar weer eentje lenen. Daarom zou het gewoon makkelijker zijn om er eentje van hier mee te nemen. Ja, wat gedoe in het vliegtuig, maar we zijn met z'n tweetjes dus dat lukt vast wel.
pi_154998556
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 19:47 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Het is pas over 4 maanden dus moeilijk te zeggen. Volgens de groeicurve ongeveer 73 cm en 9 kg.

Sjaak is dan 9 maanden bij vertrek.
Met dezelfde termijn, maten en gewicht zijn wij vorige jaar met onze kleine man naar Amerika geweest voor 3 weken.

Hier hebben we toen ook lang getwijfeld wat te doen met auto stoel enz. De maxi cosi nog paste en deze gratis mee kon in t vliegtuig was voor ons de makkelijkste oplossing.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_154998758
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:35 schreef Wizzy het volgende:

[..]

Met dezelfde termijn, maten en gewicht zijn wij vorige jaar met onze kleine man naar Amerika geweest voor 3 weken.

Hier hebben we toen ook lang getwijfeld wat te doen met auto stoel enz. De maxi cosi nog paste en deze gratis mee kon in t vliegtuig was voor ons de makkelijkste oplossing.
Dat zou het voor ons ook zijn, ware het niet dat de Maxi-Cosi geen 5-punt-harnas heeft. En dat hebben we wel nodig. Vandaar mijn vraag hier of iemand er eentje over heeft of voor drie weken wil ruilen met onze MC.
pi_154998880
Ik heb niks, sorry! Maar zou het ook even in V&A gooien! Misschien moeders van oudere kinderen oid.
pi_154999866
Mocht je niets kunnen vinden dan kun je eventueel ook op craigslist kijken.
Dan kan je schoonfamilie het bijvoorbeeld ophalen.
pi_155000062
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 22:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dat zou het voor ons ook zijn, ware het niet dat de Maxi-Cosi geen 5-punt-harnas heeft. En dat hebben we wel nodig. Vandaar mijn vraag hier of iemand er eentje over heeft of voor drie weken wil ruilen met onze MC.
Volgens mij heeft onze maxi cosi ook geen 5 puntsgordel. Eigenlijk nooit op gelet. Foto erbij gezocht en t is een 3 puntsgordel.
"Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
pi_155008828
Vraagje. Straks wordt mijn baby 1 jaar en ik ben druk bezig met foto's in mapjes te plaatsen die ik in zijn baby's eerste jaar fotoboek wil doen. Ik wil een fotoboek op de computer maken want ik wil het boek twee keer laten afdrukken (voor ons en voor mijn moeder). :)

Probleem, ik heb nu bij elke maand al ongeveer 40/50 foto's. :') Ik hoop met kritisch selecteren uit te komen bij ongeveer 35 foto's per maand. Dat zou uitkomen op ongeveer 420 foto's in totaal. Gemiddeld 4 op een pagina is ongeveer 105 bladzijden. :7

Ik bestelde mijn fotoboeken altijd bij Webprint. Maar nou hebben zij maximaal 96 pagina's. Ik zag vorig jaar bij Hema een goede actie voorbij komen; 40 euro voor 120 pagina's. Kijk, dat is een goede aanbieding. Iemand goede tips voor enorm dikke fotoalbums voor een goede prijs? Het is onoverzichtelijk door alle verschillen in prijs per extra pagina's en er hebben hier vast wel mensen ervaring mee.
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:28:11 #50
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155008863
Ik wacht altijd op Ibood aanbiedingen. 20¤ voor 110 p ofzo :)

Kwaliteit is minder dan een pro, maar voor mij prima!
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_155008869
Ik ben nu toevallig bezig met O haar album, Hilmo. Prijzen weet ik niet echt maar ik heb goede ervaring met blurb.com. Kun je ook leuke series in maken met bijv 16 kleine fotootjes, je kan er tekst bij zetten als je wilt.
Ik heb ook erg moeite met selecteren. Maar ik wil tegelijkertijd ook geen 1000en foto's per album, want ik heb het idee dat de waarde van elke foto dan minder wordt, ofzo. Maarja. Ik knips er zo veel. Ze is ook zo leuk :P
pi_155008955
Ik tipte eerder pro-fotoalbum, maar dat moet zijn top-fotoalbum.nl, excuus!!! Dat is duurder, maar wel echt heel veel mooier. Blurb en Hema ontloopt elkaar qua (afdruk-)kwaliteit niet veel, qua bruikbaarheid weet ik niet, geen ervaring mee ;) (Ik heb een album-lay-out-programma en upload mijn ontwerp ipv dat ik met hun software werk.)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155009001
Blurb heeft echt oneindig vele ontwerpmogelijkheden. Wel met templates, maar dat vind ik juist fijn, ik krijg dat zelf toch niet voor elkaar. De Hema-achtergrondjes vind ik zo typisch Hema :P
Edit: je moet het denk ik meer zien als fotoboek dan fotoalbum.
pi_155009002
Ik gebruik altijd Albelli, die gaan met een L album tot max 120 pagina's. De software werkt makkelijk en ik maak het boek meestal wanneer ik zin heb, en wacht dan op een goede aanbieding met bestellen. Ze hebben meestal in het voor en najaar een mooie vaste prijs-actie met maximaal 120 pagina's + fotokaft + evt mat/glans voor een X-bedrag, of het 2e album gratis. Bij die acties moet je wel binnen een maand bestellen vaak, dus dan is het handig als het boek al grotendeels klaar staat. Via ING rentepunten kun je ook vouchers met flinke korting kopen (50%, maar dat geldt voor een maximum bedrag, een L album van 120 pagina's met fotokaft zit daarboven, dus voor een deel betaal je dan wel volle mep).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_155009135
Vorig jaar ergens in oktober geloof ik was er een actie van Fotofabriek. Voor 50 euro een 30x30 album gratis uit te breiden naar 200 pagina's.
Die heb ik gebruikt en heb nu dus een 1e jaarboek met 170 pagina's voor 50 euro!
Kwaliteit is prima (als beste getest bij radar) en het programma is supersimpel.
Ik hoop dat er dit jaar weer zo'n actie is!
pi_155012886
Super, tips genoeg om mee aan de slag te gaan. Fotofabriek kwam inderdaad goed uit de testen. Die aanbieding klinkt ook super. Blurb klinkt ook interessant. Die van top fotoalbum ook even bekeken, maar dat komt met een dik boek al snel op 70 euro uit. Ik ben al snel tevreden qua resultaat en het moet een beetje te doen zijn ;) Ik ga maar eens aanbiedingen goed in de gaten houden en inschrijven voor de nieuwsbrieven bij die aanbieders.Groupon heeft nu ook volop aanbiedingen zie ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hilmo op 08-08-2015 14:29:48 ]
pi_155017489
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 10:38 schreef JufMariska het volgende:
Ik tipte eerder pro-fotoalbum, maar dat moet zijn top-fotoalbum.nl, excuus!!! Dat is duurder, maar wel echt heel veel mooier. Blurb en Hema ontloopt elkaar qua (afdruk-)kwaliteit niet veel, qua bruikbaarheid weet ik niet, geen ervaring mee ;) (Ik heb een album-lay-out-programma en upload mijn ontwerp ipv dat ik met hun software werk.)
Top-fotoalbum vind ik ook erg mooi! Hema vind ik verschrikkelijk lelijk en Blurb was vroeger meer geschikt voor afdrukken van boeken e.d.. De fotokwaliteit vond ik (een aantal jaren geleden) in ieder geval niet mooi. Verder geen ervaring :)
pi_155017667
Ik dacht er aan om losse fotobladen te gaan maken, en die dan ik een map te stoppen :) Lijkt me handig omdat je dan steeds kunt aanvullen en dus niet in 1 keer een periode moet verwerken in een boek, plus dat je ook andere dingen ertussen kunt stoppen. (Zoals een soort scrapbook)
Van vakanties bewaar ik vaak allerlei papiertjes/kaarten/aandenkens die ik dan bij de foto's zou willen stoppen :)

Iemand ervaring met losse bladen? Niet elke foto-afdruk-website heeft ze zag ik, dus ik heb nog geen idee waar ik ze ga maken...
pi_155129748
Slaapzakjes.

Y ligt met haar 5 maanden voor het eerst in haar kamertje in een ledikantje. Voorheen altijd op onze slaapkamer in de wieg, en met dekentje nooit probleem gehad (tenzij sokloos, want grip) nu in ledikant schuift ze naar boven en opzij, ligt ze dus ineens dwars in bed, boven de dekens. Niet erg nu, want warm zat in de kamer. Maar dat blijft niet eeuwig, dus aan de slaapzak.
Ik weet alleen niks van die maten. Snap er weinig van. Welke maat moet mijn Y nou aan? Ze is 62cm lang.
pi_155129780
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:23 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik dacht er aan om losse fotobladen te gaan maken, en die dan ik een map te stoppen :) Lijkt me handig omdat je dan steeds kunt aanvullen en dus niet in 1 keer een periode moet verwerken in een boek, plus dat je ook andere dingen ertussen kunt stoppen. (Zoals een soort scrapbook)
Van vakanties bewaar ik vaak allerlei papiertjes/kaarten/aandenkens die ik dan bij de foto's zou willen stoppen :)

Iemand ervaring met losse bladen? Niet elke foto-afdruk-website heeft ze zag ik, dus ik heb nog geen idee waar ik ze ga maken...
Dit vind ik overigens ook wel een aantrekkelijk idee.. Hmm
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:51:48 #61
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155129789
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:23 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik dacht er aan om losse fotobladen te gaan maken, en die dan ik een map te stoppen :) Lijkt me handig omdat je dan steeds kunt aanvullen en dus niet in 1 keer een periode moet verwerken in een boek, plus dat je ook andere dingen ertussen kunt stoppen. (Zoals een soort scrapbook)
Van vakanties bewaar ik vaak allerlei papiertjes/kaarten/aandenkens die ik dan bij de foto's zou willen stoppen :)

Iemand ervaring met losse bladen? Niet elke foto-afdruk-website heeft ze zag ik, dus ik heb nog geen idee waar ik ze ga maken...
Ik heb losse bladen waar ik met lijm foto's op plak, zoek je dat? :P
KuikenGuppy
pi_155129858
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef Risu het volgende:
Slaapzakjes.

Y ligt met haar 5 maanden voor het eerst in haar kamertje in een ledikantje. Voorheen altijd op onze slaapkamer in de wieg, en met dekentje nooit probleem gehad (tenzij sokloos, want grip) nu in ledikant schuift ze naar boven en opzij, ligt ze dus ineens dwars in bed, boven de dekens. Niet erg nu, want warm zat in de kamer. Maar dat blijft niet eeuwig, dus aan de slaapzak.
Ik weet alleen niks van die maten. Snap er weinig van. Welke maat moet mijn Y nou aan? Ze is 62cm lang.
Sjaak is ook 62cm en past nog net die van 70cm. Denk dat dat ook niet lang meer gaat duren. Maar het gaat ook om het hoofdgat, dat mag niet te groot zijn. Ze mogen niet terug zakken.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:53:58 #63
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155129873
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef Risu het volgende:
Slaapzakjes.

Y ligt met haar 5 maanden voor het eerst in haar kamertje in een ledikantje. Voorheen altijd op onze slaapkamer in de wieg, en met dekentje nooit probleem gehad (tenzij sokloos, want grip) nu in ledikant schuift ze naar boven en opzij, ligt ze dus ineens dwars in bed, boven de dekens. Niet erg nu, want warm zat in de kamer. Maar dat blijft niet eeuwig, dus aan de slaapzak.
Ik weet alleen niks van die maten. Snap er weinig van. Welke maat moet mijn Y nou aan? Ze is 62cm lang.
Ik denk dat je gerust een 70cm kan proberen...

Ik heb hier een 70cm slaapzakje.
Fijn en dun van stof, die je voor een lief prijsje mag overnemen.

Niet goed, terugsturen en geld terug :)

Kleur is blauw met een koe erop O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:55:16 #64
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155129941
68/80 (gewone kledingmaat) van de hema of slaapzakjes maat 70/80. Ze zeggen lengte + 10 cm ongeveer
pi_155130221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef Risu het volgende:
Slaapzakjes.

Y ligt met haar 5 maanden voor het eerst in haar kamertje in een ledikantje. Voorheen altijd op onze slaapkamer in de wieg, en met dekentje nooit probleem gehad (tenzij sokloos, want grip) nu in ledikant schuift ze naar boven en opzij, ligt ze dus ineens dwars in bed, boven de dekens. Niet erg nu, want warm zat in de kamer. Maar dat blijft niet eeuwig, dus aan de slaapzak.
Ik weet alleen niks van die maten. Snap er weinig van. Welke maat moet mijn Y nou aan? Ze is 62cm lang.
R draagt nu maat 68-80, zij is denk ik zo'n 65 cm nu?
Bij Hema heb je maat 50-62, 68-80, 86-keigroot (?), etc.
Ik zou dus voor 68-80 gaan. Te groot kan ook best, we hebben er ook twee van 100cm, even halsgat en armgaten smaller maken en het te lange stuk kan je nog onder het matras stoppen, blijft R van op haar plek liggen en dan slaapt ze sneller.
pi_155130738
Als de onderkant te lang is en je een woelige baby hebt, kun je de onderkant ook dichtknopen met een elastiek (postelastiek of haarelastiek als die stevig is). En achterstevoren aantrekken, als je kind in de gaten krijgt dat de rits open kan en zichzelf uit de slaapzak wurmt.
pi_155130746
Ik ben fan van de ikeazakjes.

Ik heb er ook nog een te koop, maat 75 ongeveer, deze:

Kwak
pi_155139883
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ben fan van de ikeazakjes.

Ik heb er ook nog een te koop, maat 75 ongeveer, deze:

[ afbeelding ]
Hoeveel zou je daarvoor willen hebben? Ik heb ze een paar keer bij de babyzaak in mijn handen gehad maar twijfelde.
pi_155140259
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 06:40 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hoeveel zou je daarvoor willen hebben? Ik heb ze een paar keer bij de babyzaak in mijn handen gehad maar twijfelde.
Duur he? Had er twee...

Ik heb de andere voor 10+verzenkosten verkocht. Dat wil ik voor deze ook graag hebben.
Kwak
pi_155140357
Iemand tips voor een fijne buggy? Bedacht me opeens dat het niet zo handig is om de Joolz in het vliegtuig mee te willen nemen :')
pi_155140874
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 08:17 schreef Amsel het volgende:
Iemand tips voor een fijne buggy? Bedacht me opeens dat het niet zo handig is om de Joolz in het vliegtuig mee te willen nemen :')
Ik hoor hier vaak enthousiaste verhalen over de quinny zapp?

http://www.quinny.nl/nl-nl/kinderwagens/zapp-xtra-2/

Niet de goedkoopste :X maar het gemak van een buggy en de functionaliteit van een wandelwagem volgens mij...
Kwak
pi_155141065
Hoeveel geld wil je uitgeven? Voor het meenemen in een vliegtuig is een paraplu buggy (tot 7 kg) het handigste omdat je die tot aan de gate mee mag nemen. Alle anderen moet je eerder inchecken.

Ik heb gewoon zo'n gooi-en-smijt buggy gekocht voor op vakantie :Y). Kan helemaal plat, mocht mee tot aan de gate en heeft een zonnescherm. Ligt nu standaard in de auto als back-up.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:11:41 #73
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155141082
Amsel, wij hebben evt een quinny zapp ter overname.
KuikenGuppy
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:13:43 #74
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155141109
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 08:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik hoor hier vaak enthousiaste verhalen over de quinny zapp?

http://www.quinny.nl/nl-nl/kinderwagens/zapp-xtra-2/

Niet de goedkoopste :X maar het gemak van een buggy en de functionaliteit van een wandelwagem volgens mij...
Je hebt nu ook de duurste zapp gepakt ;), dit is de meest uitgebreide versie (zitting kan omgedraaid). Slaapt ze in de buggy/is het de bedoeling dat ze in de buggy gaat slapen? Dan zou ik er een nemen met een goede platte ligtstand. Anders gewoon een goedkope van de prenatal ofzo :)
pi_155141300
Ah zie, iets met klok en klepel!
Kwak
pi_155141446
Voor het vliegtuig zou ik gaan voor een paraplu-buggy idd om wat GotC aanhaalt. Die heb je al vanaf 25 euro nieuw.

Die zapp xtra wil ik <3 ik wil geen kinderwagen/wandelwagen, B. wel. Het compromis is een onderstel waar de cosi op kan en wat dan uiteindelijk door kan naar buggy zonder dat het zo'n enorm ding is zoals sommige omgebouwde kinderwagens. Verder fijn dat ie vrij klein op te vouwen is.
:)
pi_155141539
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:13 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Je hebt nu ook de duurste zapp gepakt ;), dit is de meest uitgebreide versie (zitting kan omgedraaid). Slaapt ze in de buggy/is het de bedoeling dat ze in de buggy gaat slapen? Dan zou ik er een nemen met een goede platte ligtstand. Anders gewoon een goedkope van de prenatal ofzo :)
Wij hebben idd nu de iets simpelere versie waarbij de zitting niet andersom kan enzo, die is wel iets goedkoper. Als je echt van plan bent er veel mee te gaan wandelen kan ik deze wel adviseren O+ heb ook een simpel paraplumodel maar ik merk nu pas dat er daadwerkelijk veel verschil zit tussen die dingen :D deze kan ik gewoon met 1 hand duwen en hij is super wendbaar. Suzuki zit er ook veel fijner in heb ik het idee.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 09:58:15 #78
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155141914
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:36 schreef mignonne het volgende:
Voor het vliegtuig zou ik gaan voor een paraplu-buggy idd om wat GotC aanhaalt. Die heb je al vanaf 25 euro nieuw.

Die zapp xtra wil ik <3 ik wil geen kinderwagen/wandelwagen, B. wel. Het compromis is een onderstel waar de cosi op kan en wat dan uiteindelijk door kan naar buggy zonder dat het zo'n enorm ding is zoals sommige omgebouwde kinderwagens. Verder fijn dat ie vrij klein op te vouwen is.
Ik vind m ideaal :Y
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:09:14 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_155142134
Over de Chicco Liteway waren toch ook mensen te spreken? Wat is er fijn aan deze?
disclaimer
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:18:16 #80
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155142343
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:09 schreef Stormqueen het volgende:
Over de Chicco Liteway waren toch ook mensen te spreken? Wat is er fijn aan deze?
Die heb ik ook :')! Ook een fijne, stevige, hoge buggy. Kan behoorlijk plat en heeft een redelijk goede zonnekap. Vouwt ook best klein op en heeft hier al 1 vliegreis zonder problemen overleefd :P. Ook prima buggy dus! Ik prefereer de quinny wel boven de chicco ivm wendbaarheid en het feit dat je die met 1 hand kunt duwen.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:19:55 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_155142389
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:18 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Die heb ik ook :')! Ook een fijne, stevige, hoge buggy. Kan behoorlijk plat en heeft een redelijk goede zonnekap. Vouwt ook best klein op en heeft hier al 1 vliegreis zonder problemen overleefd :P. Ook prima buggy dus! Ik prefereer de quinny wel boven de chicco ivm wendbaarheid en het feit dat je die met 1 hand kunt duwen.
ik ga es kijken wat het prijsverschil is, thanks!
disclaimer
pi_155143557
De Chicco hebben wij! Voor een buggy best goed, Eva zit er lekker in en hij kan inderdaad makkelijk plat en is simpel in te klappen. Heeft ook een vliegreis goed doorstaan. Maar het blijft een buggy, echt heel erg comfortabel loopt hij niet. Hij is vrij zwaar en lang zo wendbaar niet als onze gewone kinderwagen.

De Zapp ken ik niet maar ziet er wel erg prettig uit. Wel een flink stuk duurder :X
E.
pi_155143911
Wij hebben een Safety 1st buggy en eigenlijk voornamelijk omdat de handvatten erg hoog kunnen. We zijn allebei 180+ en dan is de Buzz echt veel te laag vond ik. Zitje kan ook helemaal plat en met 90 euro ook een nette prijs :)
pi_155144077
Ik heb soberso het idee dat ze die buggy's bouwen voor dwergouders :{ . Er was er maar één waar man en ik (hij 1.95 ik 1.80) allebei prettig achter liepen, en dat was de MacLaren Techno. Kan ook plat, ik vind het een heel fijn ding! Maar als we 'm niet cadeau hadden gekregen hadden we 'm niet gekocht want dúúr.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:07:11 #85
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155144963
Wij hebben de nuna pepp, fijne buggy die ook geschikt zou zijn voor lange mensen. En hij is inderdaad beter geschikt voor lange mensen dan de andere modellen die we hebben geprobeerd, maar alsnog vind ik 'm aan de lage kant.
KuikenGuppy
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:08:27 #86
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155144996
Tot nu toe is de enige die ik kan waarderen ook de nuna pepp O+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:13:26 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_155145135
219 euro :'( Het is wel voor in het vliegtuig :D

Ik ga van 't weekend wel even proefrijden bij Babypark ;)
disclaimer
  woensdag 12 augustus 2015 @ 12:22:38 #88
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155145395
Oja, de nuna is geen paraplubuggy dus kan niet gemakkelijk in het vliegtuig. Wij zoeken daar ook nog een goedkoop alternatief voor.
KuikenGuppy
pi_155145486
Deze is het die wij hebben: http://www.mamaloesbabysj(...)lime-neon-buggy.html (maar dan in het grijs met rode accenten). Kan dus tot 110 hoog :)
pi_155146959
ik heb in een pretpark een middagje achter een koelstra buggy gelopen. dat liep ook prima, en net iets hoger dan de MacLaren buggy waar we naast geparkeerd stonden bij de lunch.

maar verder nog 0,0 ervaring met buggy's dus eigenlijk heb je weinig aan deze post :P
pi_155147355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik heb losse bladen waar ik met lijm foto's op plak, zoek je dat? :P
Nou ik dacht aan een combinatie ja, van dit en losse bladen met foto's/knutsels :) Maar geen idee of die losse fotobladen mooi zijn, en een map om ze in te stoppen heb ik ook nog niet :')
pi_155147480
Oh, jullie hebben het nu alweer over buggy's :+

weet ik niets van, heb ik niet en mis ik ook niet eigenlijk :? F loopt zelf of zit in de Manduca :P
pi_155147688
Iets-ouder-dan-dreumes kickt vaak het ikwilnietlopen in na 100 meter lopen :P loopfiets kan ook wel, maar niet bij stadtours enzo.

Bij twee kindjes vind ik het wel ideaal als ik baby wil dragen of sowieso als het te warm is voor drager!
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:01:46 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_155147751
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 13:59 schreef Spees_Eend het volgende:
Iets-ouder-dan-dreumes kickt vaak het ikwilnietlopen in na 100 meter lopen :P loopfiets kan ook wel, maar niet bij stadtours enzo.

Bij twee kindjes vind ik het wel ideaal als ik baby wil dragen of sowieso als het te warm is voor drager!
Vooral dat laatste. We gaan naar Spanje en ik heb me voorgenomen veel te dragen, maar in Spanje kan het ook zomaar ineens 40 graden zijn zeg maar :')
disclaimer
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:03:58 #95
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155147826
Ik gebruikte de buggy bij 1 kind ook veel minder dan nu met 2 :Y. Wij hebben toen ook speciaal een buggy voor op vakantie gekocht. Maar sinds ik dus die quinny heb gebruik ik niet anders meer :')
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:04:27 #96
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155147843
Als ik geen buggy meeneem, is het vaak kiezen tussen:
1. Kuiken loopt 2 minuten braaf mee, en rent dan ineens de andere kant op.
2. Kuiken ligt ergens op de grond te huilen omdat ik hem Ernstig van zijn vrijheid beroof door de doek te voorschijn te halen.
;(.
KuikenGuppy
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:05:01 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_155147863
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:04 schreef Burdie het volgende:
Als ik geen buggy meeneem, is het vaak kiezen tussen:
1. Kuiken loopt 2 minuten braaf mee, en rent dan ineens de andere kant op.
2. Kuiken ligt ergens op de grond te huilen omdat ik hem Ernstig van zijn vrijheid beroof door de doek te voorschijn te halen.
;(.
oei oei, nu al peutertantrums _O- O+
disclaimer
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:05:15 #98
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155147871
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:03 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik gebruikte de buggy bij 1 kind ook veel minder dan nu met 2 :Y. Wij hebben toen ook speciaal een buggy voor op vakantie gekocht. Maar sinds ik dus die quinny heb gebruik ik niet anders meer :')
Telt de quinny zapp als paraplubuggy voor in het vliegtuig?
KuikenGuppy
pi_155147931
ja dat idd spees :Y Bij de oudste twee wel echt nodig toen om er een losse buggy bij te hebben.

Nu zou het wat mij betreft niet hoeven. Ik draag wel en als de kleine man wat groter is kan ie zelf lopen. Maar goed B. draagt niet en wil dat ook niet en is straks wel op maandagen alleen thuis met baby en zal dan toch op en neer naar school moeten om de andere kinderen te halen. Not to mention dat ie ook boodschappen moet doen en het ook gewoon leuk vindt om met zn kinders rond te lopen dus sja.

Maar ik wil daar geen hele wagen voor, voor die anderhalve keer per week dat hij hem gaat gebruiken na 4 maanden ofzo. Dan staat dat hier straks ook weer onwijs in de weg te staan enzo. Echter zo'n klepperbuggy vind ik voor een kind van 3 of 4 maanden ook niet geschikt dus dit is wat mij betreft een mooi alternatief.
:)
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:14:25 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155148148
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Telt de quinny zapp als paraplubuggy voor in het vliegtuig?
2 maanden terug mocht ie gewoon mee ja :Y. We hebben m heen ingecheckt en terug tot aan de gate mee. Beiden geen probleem. Ik heb er wel een reistas voor gekocht overigens
pi_155148371
Ah dus over een paar maanden kan ik zomaar een buggy nodig gaan hebben :D vanwege peutertantrums hè, niet vanwege een 2e op komst :')

* noteert tips :+
pi_155148470
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:05 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oei oei, nu al peutertantrums _O- O+
Geen idee waarom ze het zo noemen, want de mijne deed dat als baby al en nu als dreumes ook. Ze is gewoon heel snel in haar ontwikkeling, denk ik. _O- .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:28:18 #103
149959 SQ
snelle trees
pi_155148501
quote:
2s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:26 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Geen idee waarom ze het zo noemen, want de mijne deed dat als baby al en nu als dreumes ook. Ze is gewoon heel snel in haar ontwikkeling, denk ik. _O- .
ja de mijne ook idd. Temperament he :')

;(
disclaimer
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:29:19 #104
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155148525
omdat ze nog erger worden als ze peuter zijn :@
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:29:53 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_155148541
Moppert, voor al uw opbeuring O+
disclaimer
pi_155148626
mwhehe moppert :D true though :')
:)
pi_155148797
Ah, ik was er al bang voor ja.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:40:03 #108
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155148832
Maar ook leuker. Want dan brullen ze betraand dat ze poedersaus* willen terwijl jij daarnaast begripvol probeert te weigeren terwijl je je lach inhoudt. O+

*hij wees naar de poedersuiker dus dat zal het betekenen
pi_155148877
Wij hebben ook een buggy, van de Hema, 1x gebruikt :')
Ik weet niet meer zo goed waarom ik per se een buggy wilde eigenlijk oO< Gebruik de "gewone" wagen best veel en zie geen meerwaarde voor die buggy momenteel.

Voor de vakantie vorig jaar had ik een Bugaboo Bee gekocht, die mocht mee tot de gate.
pi_155148891
Die tantums kan ik nu ook nog wel aan, wat ik lastiger vind is dat die kleine dreumeshaaibaai van me in een speeltuin of ergens anders kindjes die drie koppen groter zijn gewoon keihard wegduwt als ze ergens bij willen wat zij zich heeft toegeëigend. Ik zie die kindjes dan echt verschrikt naar haar kijken.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 12 augustus 2015 @ 14:46:59 #111
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155149022
quote:
11s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 14:41 schreef Franny_G het volgende:
Die tantums kan ik nu ook nog wel aan, wat ik lastiger vind is dat die kleine dreumeshaaibaai van me in een speeltuin of ergens anders kindjes die drie koppen groter zijn gewoon keihard wegduwt als ze ergens bij willen wat zij zich heeft toegeëigend. Ik zie die kindjes dan echt verschrikt naar haar kijken.
Dat vind ik ook het allerlastigst ja. S is overigens helemaal geen tantrummerd, maar ik ben altijd wel een beetje on edge als ik met hem ergens ben waar ook andere kleine kinderen zijn want hij is echt een lompe boer :X ofwel hij beukt ze gewoon omver zonder dat hij het zelf doorheeft, ofwel hij geeft ze bewust een duw gewoon omdat ze er staan of omdat ze iets hebben wat hij wil.

Ik kan echt niet wachten tot die fase over is -O-
pi_155149988
Mijn jongste wordt regelmatig omver gebeukt. Maar vervolgens blsast ze iedereen omver met haar volume :')

Hier nu de overgang van "omg, mijn kleine baby moet over een half jaartje al school" naar "wanneer mag hij eindelijk naar school" :X
pi_155150004
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:11 schreef Burdie het volgende:
Amsel, wij hebben evt een quinny zapp ter overname.
Ik denk dat we binnenkort even gaan proefrijden bij een babyzaak en als we voor een Quinny Zapp vallen laat ik het je weten! Maar je hoeft 'm ook niet voor me vast te houden als je een andere gegadigde hebt hoor :)
pi_155150253
Quinny Zapp is O+

Maar niet geschikt voor lange dames -O- Ik liep als een oud vrouwtje achter het ding met m'n 1.80m.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:33:15 #115
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155150347
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:30 schreef Poesopstokje het volgende:
Quinny Zapp is O+

Maar niet geschikt voor lange dames -O- Ik liep als een oud vrouwtje achter het ding met m'n 1.80m.
Met 1.80 ja? Mijn vriend vindt m fijn en die is even lang. Misschien langere armen :P
pi_155150368
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:33 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Met 1.80 ja? Mijn vriend vindt m fijn en die is even lang. Misschien langere armen :P
Ik heb hele lange armen :@

Ik ga even googlen of ik het wel over dezelfde heb :+
pi_155150409


Deze, standaard buggy uitvoering.

Ik vond het niet fijn lopen jammer genoeg. Het ding zelf is super, je draait hem met 1 hand alle kanten op.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 15:36:17 #118
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155150437
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:34 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb hele lange armen :@

Ik ga even googlen of ik het wel over dezelfde heb :+
Hmm dan zou je er juist beter bij moeten kunnen :P
Maar jammer dat ie niks voor je is! Mij is ook opgevallen dat veel buggy's laag zijn.
pi_155150441
Ik vond hem wel relatief laag ogen ja qua duwstangen. Vriend en ik zijn beiden 1.68 dus voor ons niet zo relevant maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is als je langer bent.
:)
pi_155150458
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 15:36 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Hmm dan zou je er juist beter bij moeten kunnen :P
Maar jammer dat ie niks voor je is! Mij is ook opgevallen dat veel buggy's laag zijn.
Ja maar dan loop ik wel krom :+

Heb nu een Bambino van het Kruidvat, ook twee keer niks.. Billy wil gelukkig al tijden zelf lopen, dus hij ligt in de kofferbak te verstoffen.
pi_155157061
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 08:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Duur he? Had er twee...

Ik heb de andere voor 10+verzenkosten verkocht. Dat wil ik voor deze ook graag hebben.
Als het lengte + 10cm is, dan zit Sjaak nu al aan deze maat. Ik ga even kijken voor een maat groter.
pi_155157241
Heeft iemand ervaring met de Deryan Air Traveller?

  woensdag 12 augustus 2015 @ 20:06:00 #123
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155157426
Volgens mij gulara? Ik zal haar eens aan haar bevallige mouw trekken.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 20:10:45 #124
381212 Gulara
From the future
pi_155157553
Ja hier ben ik. :s)

Maar ik kan je niet helpen. Wij hebben hem uiteindelijk niet aangeschaft omdat het ons toch niet echt handig leek.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 20:15:17 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155157699
Oh anticlimax!! Post dan tenminste een kangoeroe of een freak of nature , gulaar :{w
pi_155157713
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:10 schreef Gulara het volgende:
Ja hier ben ik. :s)

Maar ik kan je niet helpen. Wij hebben hem uiteindelijk niet aangeschaft omdat het ons toch niet echt handig leek.
Jammer :) Wij twijfelen. Gelukkig hebben we nog een tijdje om te beslissen. We gaan vliegen als Sjaak 9 maanden oud is. De vlucht is 8 uur, dus best lang. Ik weet nog niet zo goed wat we zo lang met Sjaak kunnen doen.
pi_155158324
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Jammer :) Wij twijfelen. Gelukkig hebben we nog een tijdje om te beslissen. We gaan vliegen als Sjaak 9 maanden oud is. De vlucht is 8 uur, dus best lang. Ik weet nog niet zo goed wat we zo lang met Sjaak kunnen doen.
Met welke maatschappij vliegen jullie?
pi_155158661
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:33 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Met welke maatschappij vliegen jullie?
United Airlines. Daar heb ik ook nog nooit mee gevlogen.
Ik heb net wel een wiegje gereserveerd voor de intercontinentale vluchten *O* Ik dacht dat het maar tot 6 kilo was, maar het was tot 10 kilo en dat moet net kunnen *O*

[ Bericht 25% gewijzigd door MevrouwCactus op 12-08-2015 20:57:46 ]
pi_155159380
Bedankt voor de tips enzo. ^O^
Ik moet hem nog halen, maar het gaat goed komen nu.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 22:30:16 #130
381212 Gulara
From the future
pi_155162608
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 20:15 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Jammer :) Wij twijfelen. Gelukkig hebben we nog een tijdje om te beslissen. We gaan vliegen als Sjaak 9 maanden oud is. De vlucht is 8 uur, dus best lang. Ik weet nog niet zo goed wat we zo lang met Sjaak kunnen doen.
Wij hebben op al onze lange vluchten inderdaad bassinet seats gehad. Zelfs toen onze zoon al lang (veels) te groot voor de bassinet was. Met 9 maanden sliep hij er niet meer in (want te kort) maar heeft hij er wel in zitten spelen en gebruikte we het als dump plaats voor al z'n spullen.
En ik heb er een paar keer een plasluier op verschoond. :@

De Deryan hebben we uiteindelijk niet genomen omdat je hem op bovengenoemde plaatsen echt niet mist. En als je wel midden in de rij zit lijkt het me geelste krap. Ligt je kind net lekker op dat voedseltrayding te slapen zet je buurman de stoel naar achter. :X
Ik vond een ringsling ideaal. Makkelijk om even een rondje te lopen met je kind. En superhandig om je slapende kind een beetje vast te binden zodat je zelf je handen vrij hebt.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:29:31 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_155191382
Deze is ook al vaker voorbij gekomen waarschijnlijk, maar: hoe krijg ik mijn baby aan het water? Borst is maar voor drie slokken, flesje gaat niet leeg, maar ze heeft vocht nodig.
Ik heb geprobeerd:
- avent tuitbeker: snapt ze niet
- nuby rietjesbeker antilek: snapt ze niet
Munchkin oefenbeker: snapt ze niet
Gewone beker: snapt ze half. Ze laat het water haar mond in gutsen en slikt dan soms per ongeluk iets door.

Nu kan ik water in een fles aanbieden maar daar leert ze het ook niet van natuurlijk. Hoe krijg ik haar die moeilijke bekers aangeleerd, of zie ik nog goede opties over het hoofd?
Ze is nu tien maanden.
disclaimer
pi_155191917
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:29 schreef Stormqueen het volgende:
Deze is ook al vaker voorbij gekomen waarschijnlijk, maar: hoe krijg ik mijn baby aan het water? Borst is maar voor drie slokken, flesje gaat niet leeg, maar ze heeft vocht nodig.
Ik heb geprobeerd:
- avent tuitbeker: snapt ze niet
- nuby rietjesbeker antilek: snapt ze niet
Munchkin oefenbeker: snapt ze niet
Gewone beker: snapt ze half. Ze laat het water haar mond in gutsen en slikt dan soms per ongeluk iets door.

Nu kan ik water in een fles aanbieden maar daar leert ze het ook niet van natuurlijk. Hoe krijg ik haar die moeilijke bekers aangeleerd, of zie ik nog goede opties over het hoofd?
Ze is nu tien maanden.
M begon met de nuby tuitbeker antilek, en snapt ook de hema tuitbeker maar die is niet antilek en dat is veel te leuk spelen...

Het duurde wel een poosje voor hij echt goed dronk. Van slokjes naar twee volle bekers per dag.
Kwak
pi_155191997
Een open beker met daarin een gewoon dun plastic rietje? Werkte hier in het begin heel goed.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155192156
Avent rietjesbeker werkt hier goed.
Die van Nuby snapt hij nu ook nog niet, door dat bijten erop.
(En zie verder mijn post daarnet bij de dreumesjes :D )
pi_155192165
Ik zou het wel in een fles aanbieden met dit warme weer. En af en toe een beetje oefenen met een andersoortige beker. 10 maanden kan wel, maar het kan ook nog heel goed niet zeg maar. Niet om het als een non issue af te doen hoor, maar ik weet nog dat ik me bij Sil ook een beetje druk maakte of hij dat wel op tijd leerde enzo, en hij snapte het uiteindelijk echt wel ineens :)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:49:36 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_155192260
heb je die rietjesbekers ook zonder antilek ja?
disclaimer
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:50:56 #137
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155192305
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:49 schreef Stormqueen het volgende:
heb je die rietjesbekers ook zonder antilek ja?
Hema rietjesbeker is zonder antilek rietje, dus gewoon zuigen niet bijten :')

Suus drinkt trouwens goed uit een harde tuitbeker, gewoon bekertje met hard plastic tuitje :)
pi_155192308
Hmm ik was bij eerste kindje ook erg gefixeerd mag ik wel zeggen op het leren drinken uit een beker en zulks. Uiteindelijk snapte ze de kiddyboo rond 15 maanden ofzo.

Ik heb eigenlijk maar 1 advies: laat het los. Voor haar 18e zal ze het echt wel door hebben. Zo zonde om daar je energie in te stoppen.

Pak het meest succesvolle middel en zet daar een alternatief naast. Vroeg of laat gaat ze met dat alternatief aan de gang.

Ze is 10 maanden he ;)
Net iets langer uit als in je buik.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:53:21 #139
149959 SQ
snelle trees
pi_155192384
Ja twinkle, dat is ook zo. Maar ze drinkt gewoon zo ontzettend weinig. En daardoor plast ze bijna niet. Dus ik zou het toch fijn vinden als er iets meer vocht in ging.
Ze eet ook altijd maar porties van 60-100 gram per maaltijd, dus daar red ik de vochtinname ook niet mee.
disclaimer
pi_155192504
Dan zou ik voor het meest succesvolle gaan.. of meerdere succesvolle.

Ik snap je bezorgdheid wel met dit weer want je wilt wel dat ze genoeg vocht bimnen krijgt.

Misschien las ik je post verkeerd want ik dacht dat je wilde dat ze een stapje verder ging qua drinkmethode.

En komkommer en meloen? Is dat een optie?
  donderdag 13 augustus 2015 @ 21:57:56 #141
149959 SQ
snelle trees
pi_155192549
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:56 schreef Twinkle20 het volgende:
Dan zou ik voor het meest succesvolle gaan.. of meerdere succesvolle.

Ik snap je bezorgdheid wel met dit weer want je wilt wel dat ze genoeg vocht bimnen krijgt.

Misschien las ik je post verkeerd want ik dacht dat je wilde dat ze een stapje verder ging qua drinkmethode.

En komkommer en meloen? Is dat een optie?
Ja, het is een beetje tweeledig: 1. ze drinkt weinig. 2. ze drinkt niet uit iets anders dan een fles. Misschien als drinken wat leuker / uitdagender zou zijn, dat ze het dan meer doet?

Komkommer en meloen zou een optie zijn, als ze meer zou eten dan zes happen ;)

Hoe laten jullie dan kinderen eten / meer eten? Ze vertikt het gewoon op gegeven moment, dan gaat er echt niks meer in :')
disclaimer
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:02:41 #142
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155192725
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 21:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja, het is een beetje tweeledig: 1. ze drinkt weinig. 2. ze drinkt niet uit iets anders dan een fles. Misschien als drinken wat leuker / uitdagender zou zijn, dat ze het dan meer doet?

Komkommer en meloen zou een optie zijn, als ze meer zou eten dan zes happen ;)

Hoe laten jullie dan kinderen eten / meer eten? Ze vertikt het gewoon op gegeven moment, dan gaat er echt niks meer in :')
Niet :). En dat is toch ook het mooie eigenlijk toch? Ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg heeft.

Ik heb trouwens zowel bij E als S meerdere bekers geprobeerd voordat we er een vonden die het beste werkte, en bij beide is dat een andere beker gebleken :)
pi_155192931
Eet ze wel yoghurt? Daar zit ook vocht in. Anders veel in bad, water over haar hoofd gieten. Helpt misschien ook wat, ook al klinkt het wat onaardig. Maar daarmee krijg je misschien toch wat extra slokjes naar binnen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:09:25 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_155192984
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:07 schreef MevrouwCactus het volgende:
Eet ze wel yoghurt? Daar zit ook vocht in. Anders veel in bad, water over haar hoofd gieten. Helpt misschien ook wat, ook al klinkt het wat onaardig. Maar daarmee krijg je misschien toch wat extra slokjes naar binnen.
hehehe, ja op washandjes sabbelen vindt ze geweldig idd :)
disclaimer
pi_155193000
Hier snapte ze ook niks van tuitbekers. Hema rietjesbeker is echter wel een hit.

SQ, misschien helpt als je (op entertainende manier) als eerste iets gaat (nep)drinken uit de beker terwijl je haar aandacht hebt? En daarna haar de beker aanbieden?
pi_155193043
Dit is nog ver voorbij mijn expertise, maar dan toch maar water in de fles?
In de tiet kan niet he. ;(

Soep? Yoghurt?
pi_155193137
Gepureerd fruit desnoods? Hapt makkelijk weg en bevat veel vocht. Water gewoon in de fles aanbieden, dan krijgt ze in elk geval wat binnen. Je kunt daarnaast ook een tuitbeker/rietjesbeker neerzetten op tafel, als ze dan interesse heeft kan ze die zelf pakken en er een beetje mee klooien cq oefenen.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:14:53 #148
149959 SQ
snelle trees
pi_155193196
ik zal es zo'n gewone rietjesbeker kopen. Ze vindt de antilek rietjesbeker namelijk wel razend interessant, ze kan er alleen niks mee :')

Thanks voor de tips!
disclaimer
pi_155193239
Ja die antilek bekers hebben hier ook nooit gewerkt, maar die rietjesbeker van de Hema kan ik je zeker aanbevelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155193274
Dan kan je ook nog voor een smoothie met yoghurt gaan. Fruit blenderen, yoghurt erbij, heerlijk fris ook nu :)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:17:45 #151
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155193316
SQ je kunt eten misschien vaker aanbieden. En er iets heel tofs van maken. Er speciaal voor gaan zitten aan tafel, lekker met z'n tweetjes. En uiteraard eet zij hetzelfde als jij, tegelijkertijd. Ze eet nooit alleen.

Drinken inderdaad HEMA rietjesbeker. Paar keer voordoen, dat kwartje valt echt snel. Of heb je al eens een tuitbeker geprobeerd? Als het echt warm is, maak ik voor kuiken limonade :@ dan weet ik in elk geval dat hij het opdrinkt. Wij hebben de suikervrije van Slimpie. Tegenwoordig drinkt hij ook weer gewoon water, dus meestal krijgt hij dat. Of aangelengd sap.
KuikenGuppy
pi_155193332
Die rietjesbeker raakt hier altijd beschimmeld :{
Ondanks doorspoelen na gebruik en in de vaatwasser. Na een tijdje altijd groene spikkels/vlekjes in dat rietje.
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:18:42 #153
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155193349
Oh en voor eten: een apenbordje! Gewoon een stuk of vier verschillende dingen in stukjes op een bordje leggen, reuze interessant en voor je 't weet is alles op :o.
KuikenGuppy
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:19:39 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_155193393
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:18 schreef Burdie het volgende:
Oh en voor eten: een apenbordje! Gewoon een stuk of vier verschillende dingen in stukjes op een bordje leggen, reuze interessant en voor je 't weet is alles op ligt alles op de grond:o.
FTFY O+ _O-
disclaimer
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:20:28 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155193431
Hmmmja, wij hebben honden, dus dan gaat het alsnog op :+.
KuikenGuppy
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:21:03 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_155193456
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:17 schreef Burdie het volgende:
SQ je kunt eten misschien vaker aanbieden. En er iets heel tofs van maken. Er speciaal voor gaan zitten aan tafel, lekker met z'n tweetjes. En uiteraard eet zij hetzelfde als jij, tegelijkertijd. Ze eet nooit alleen.
Dit doe ik al vijf keer per dag. Zou het nog vaker moeten denk je? Ik heb geen idee!
quote:
Drinken inderdaad HEMA rietjesbeker. Paar keer voordoen, dat kwartje valt echt snel. Of heb je al eens een tuitbeker geprobeerd? Als het echt warm is, maak ik voor kuiken limonade :@ dan weet ik in elk geval dat hij het opdrinkt. Wij hebben de suikervrije van Slimpie. Tegenwoordig drinkt hij ook weer gewoon water, dus meestal krijgt hij dat. Of aangelengd sap.
Nou het is vooral complete desinteresse heb ik het idee, dus niet de smaak.
Maar idd, die rietjesbeker ga ik nog proberen ^O^
disclaimer
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:21:09 #157
381212 Gulara
From the future
pi_155193460
Het superinteressante drinken uit jouw beker! O+ Dat is altijd het lekkerst.
Maar met dit weer zou ik lekker flessen geven als ze dat wel drinkt. En verder van alles en nog wat aanbieden. En lekker met water en bakjes laten spelen.
De mijne vond onder de kraan hangen ook tof!
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:21:44 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155193491
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:21 schreef Gulara het volgende:
De mijne vond onder de kraan hangen ook tof!
:D Babies O+
KuikenGuppy
pi_155193547
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Die rietjesbeker raakt hier altijd beschimmeld :{
Ondanks doorspoelen na gebruik en in de vaatwasser. Na een tijdje altijd groene spikkels/vlekjes in dat rietje.
Hier ook hoor. Koop regelmatig gewoon een nieuwe. Ze drinkt er goed uit en dat is me die 3 euro elke keer wel waard :)
  donderdag 13 augustus 2015 @ 22:23:33 #160
381212 Gulara
From the future
pi_155193568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

:D Babies O+
I know! O+
pi_155193581
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Die rietjesbeker raakt hier altijd beschimmeld :{
Ondanks doorspoelen na gebruik en in de vaatwasser. Na een tijdje altijd groene spikkels/vlekjes in dat rietje.
Je hebt van die flesseragdingen voor Dr Brownflessen. Die werken ook als een tierelier voor rietjesbekers.
pi_155193663
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hier ook hoor. Koop regelmatig gewoon een nieuwe. Ze drinkt er goed uit en dat is me die 3 euro elke keer wel waard :)
Oh nee ik werd er wel een beetje principieel van :P de maker van een beker die elke drie weken vervangen moet worden ga ik niet extra sponsoren. Ik heb vandaag die kiddyboo 360 besteld toevallig. Ben benieuwd. Suus drinkt nu nog water uit haar melkfles, zo drinkt ze zeker 2 hele flessen op een dag.
pi_155193667
Wij zijn echt de grootste ransbakken ooit, en toch nooit schimmel in dat ding. Bijzonder gek!
pi_155193686
Dit werkt ook heel goed. Feestrietjes. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155193688
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

Je hebt van die flesseragdingen voor Dr Brownflessen. Die werken ook als een tierelier voor rietjesbekers.
Heb ik evt wel 1 of 2 van over, roept u maar als ik er 1 moet opsturen w/
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155193755
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:21 schreef Gulara het volgende:
De mijne vond onder de kraan hangen ook tof!
Dit moet ik proberen O+
pi_155193893
quote:
2s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:23 schreef Kyara het volgende:

[..]

Je hebt van die flesseragdingen voor Dr Brownflessen. Die werken ook als een tierelier voor rietjesbekers.
Dit!
pi_155194126
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:26 schreef L-E het volgende:
Wij zijn echt de grootste ransbakken ooit, en toch nooit schimmel in dat ding. Bijzonder gek!
+1

de meiden hebben er al jaren beiden een in bed en drinken daar s avonds hun water + medicijnen uit. Ik spoel ze om en eens in de zoveel tijd gaan ze in de vaatwasser en that's it eigk.
:)
pi_155194249
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:38 schreef mignonne het volgende:

[..]

+1

de meiden hebben er al jaren beiden een in bed en drinken daar s avonds hun water + medicijnen uit. Ik spoel ze om en eens in de zoveel tijd gaan ze in de vaatwasser en that's it eigk.
+2
Wij hebben er ook twee in huis, de rietjes gaan in de bestekbak van de vaatwasser en nooit schimmel?
pi_155194367
Mijn kind zevert schimmel ;(

Als die kiddyboo niet werkt dan probeer ik de flessenragger wel eens.

sil dronk wel 4x meer met die rietjesbeker ipv gewone beker. Ook als tweejarige bedoel ik.
pi_155195721
Mijn grote drinkt nog steeds debiel weinig maar ze doet het nog steeds :@ wij hebben wel standaard een simpele antilek in der bed zodat er gedurende de nacht tenminstens nog een beker water in gaat... Al die rietjes dingen waren wel een poel van schimmelkweek, dat antilekding niet :? Terwijl ik die net als mignonne eens in de zoveel dsgen omspoel en af en toe even goed uitwas.
pi_155195841
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:26 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh nee ik werd er wel een beetje principieel van :P de maker van een beker die elke drie weken vervangen moet worden ga ik niet extra sponsoren. Ik heb vandaag die kiddyboo 360 besteld toevallig. Ben benieuwd. Suus drinkt nu nog water uit haar melkfles, zo drinkt ze zeker 2 hele flessen op een dag.
Die beker is hier al heel lang een groot succes!
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 07:11:35 #173
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_155201380
S. kon echt bizar snel netjes uit open bekers drinken.
Maar we gebruikten ook deze:

Verkrijgbaar bij de Action en dat soort zaken.
Ze worden hier in huis nog steeds gebruikt. Vét handig, je kan namelijk drinken en TV kijken tegelijk :D
.... met gevoel voor drama....
pi_155201478
Dees hebben wij: http://www.wowcup.net/pages/wowbaby.html#.Vc1_IIpXfCQ

Lekt niet, kind leert een gewone drinktechniek aan en hij kan in de vaatwasser!
pi_155201584
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 23:28 schreef Skoap het volgende:

[..]

Die beker is hier al heel lang een groot succes!
Hier ook :Y
Ik zet hem nu ook naast de fles voor Boaz neer maar Djenna gaat er telkens mee aan de haal :D
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 08:38:15 #176
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155201958
Hier 2 bekers geprobeerd een tuit en rietjesvariant van Difrax. Ze snapte ze beiden niet wat resulteerde in het opzijgooien van de beker.

Daarna een hele tijd het open bekertje gehad, want die snapte ze wel.. :)

Nu heb ik 2 rietjesbekers (Flip-It) van Nuby gekocht en die gingen meteen goed! :?

De grote is voor onderweg, de kleine voor thuis. Handig! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:02:40 #177
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155202331
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Dees hebben wij: http://www.wowcup.net/pages/wowbaby.html#.Vc1_IIpXfCQ

Lekt niet, kind leert een gewone drinktechniek aan en hij kan in de vaatwasser!
Mijn oudste vond het mooi om bovenop te drukken en dat ding op de kop te houden. Drinken ho maar.

In de hema rietjesbeker kwam hier ook schimmel (weet niet of dat met oma of met de beker te maken heeft :') ;( ) de nuby ging goed, maar Frans kan er helemaal niks mee.
Die heeft een tuitbeker.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:06:02 #178
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_155203473
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 07:40 schreef Roomsnoes het volgende:
Dees hebben wij: http://www.wowcup.net/pages/wowbaby.html#.Vc1_IIpXfCQ

Lekt niet, kind leert een gewone drinktechniek aan en hij kan in de vaatwasser!
Waar heb je die gekocht? Klinkt als een ideale beker.

@SQ: hier min of meer hetzelfde qua drinken met dochter (over een paar dagen 10 maanden). Nu Avent drinkbeker met nummer 3 speen. Die wil ze wel. Maar vaak moeten wij haar beker omhoog tillen. Zelf wil ze dat niet of soms met 1 hand maar dan ligt hij binnen de kortste keren op de grond. Rietjesbeker snapt ze niet en tuitbeker ook niet (kauwen/bijten erop). Gewone beker geprobeerd maar dat gaat veel te hard/lomp en dan zit alles onder :')
pi_155205160
Maar wat is er dan zo erg aan water drinken uit de fles?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:28:35 #180
149959 SQ
snelle trees
pi_155205204
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:26 schreef Amsel het volgende:
Maar wat is er dan zo erg aan water drinken uit de fles?
op zich niks, maar ik wil ook langzaam wat andere drinktechnieken aanleren. Ik zag laatst een kind van een jaar of drie die zijn pakje sap nog in een fles kreeg overgegoten, daar wil ik niet heen zeg maar :P
disclaimer
pi_155205349
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

op zich niks, maar ik wil ook langzaam wat andere drinktechnieken aanleren. Ik zag laatst een kind van een jaar of drie die zijn pakje sap nog in een fles kreeg overgegoten, daar wil ik niet heen zeg maar :P
Maar zouden ze dat niet vanzelf interessant gaan vinden? Mauw heeft genoeg karakter volgens mij, die zal de 'ik wil het net zo als jullie-fase' vast niet overslaan toch? :+
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:35:08 #182
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155205357
Een fles is ook slecht voor de tanden dacht ik, en een rietjesbeker stimuleert dan weer de mondmotoriek
KuikenGuppy
pi_155205530
Wij experimenteerden thuis wel met verschillende soorten bekers, maar op het kdv kreeg ze water uit een fles. Totdat ze die op een dag op de grond smeet, de tuitbeker van het kindje naast haar afpakte, en die leeg lurkte. Toen was duidelijk dat ze er wel klaar voor was :')
pi_155205740
Wanneer ging bij jullie de speen er eigenlijk uit?
Ik merk nu nog dat ik niet op pad kan gaan met R en zonder speen, want dat wordt nieslapenie. :(
Moeders vertelde dat wij met 4 maanden geen speen meer kregen.

Ik wil ook geen kind dat de speen even uit doet om wat te vertellen en dan weer verder sabbelt, maar gaat zoiets ook vanzelf of hebben jullie de speen bewust 'afgepakt'?
pi_155205757
Mijn kinderen begrepen het door elkaar gebruik van een tuit en rietjes beker niet. De één moet je juist recht houden, de ander omhoog. Te verwarrend.
Hier hadden we deze




Rietjes bekers en dingen met aparte tuitjes... Ik ben er slecht mee. Ze raken kwijt of smerig.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:53:27 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_155205759
Gebruikt ze m alleen voor slapen? Dan is er toch geen probleem?
disclaimer
pi_155205834
Nee ze speent de hele dag, 10 min zonder gaat best, maar anders pieps en huils.
pi_155205981
Y kreeg alleen als ze ging slapen de speen. 2 weken, daarna ging ze duimen, dus verder weet ik het ook niet. Nu pakt ze hem als ze moe is. De duim dus, zo zie ik dat het tijd voor slaaps is.

Wij hebben zo'n munchkin ofiets drinkbeker in huis. Zo'n anti-lek, maar niet helemaal beker voor het leren uit een gewone beker te drinken. Lekker vroeg erbij dus, voorlopig krijgt ze het from the source, en daarna met water gaan oefenen. Ik wil straks ook een rietjesbeker voor onderweg.
Alleen ben ik bang dat ze water niet lekker vindt. Heb al een keer een slokje uit een glas gegeven, masr ze trok echt een }:| gezicht.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:07:51 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_155206115
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:56 schreef ingee het volgende:
Nee ze speent de hele dag, 10 min zonder gaat best, maar anders pieps en huils.
hier werd het vanzelf minder. Gewoon niet aanbieden als ze er niet om vraagt. Dingen uit het zicht houden. Straks gaat ze meer praten, eten en bewegen, dan heeft ze helemaal geen tijd om te fiepen ;)

Ze krijgt m trouwens nog wel in de kinderwagen als we lang onderweg zijn en ze begint te mopperen :@
disclaimer
pi_155206363
Hier ook een speen alleen voor het slapen. Hoeft er van mij nog niet af. Een collega vertelde dat haar zoon cold-turkey moest afkicken omdat hij zijn speen kapot beet en trok en dat dat omwille van de rust niet aan te raden was. :+

Snel een vraagje tussendoor:
Wippertje, ja of nee? + waarom? N. is 3 maanden nu.
pi_155206464
Ghehe wij zijn een outkast, mijn jongste (4,5) heeft nog steeds erg veel behoefte aan een speen. Mijn oudste heeft geen behoefte meer tenzij ziek bijvoorbeeld. Jongste slaapt er 's nachts mee en als ze overdag niet goed in haar vel zit dan helpt het haar om te kalmeren.

Ik zie dat zij erg veel troost uit de speen halen op dezelfde manier als een knuffel. Knuffels pak ik ook niet af dus tsja. Bovendien heb ik liever dat ze een speen hebben dan een duim, speen is nog enigszins controleerbaar.

Doorgaans wordt het vanzelf minder.
:)
pi_155206571
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook een speen alleen voor het slapen. Hoeft er van mij nog niet af. Een collega vertelde dat haar zoon cold-turkey moest afkicken omdat hij zijn speen kapot beet en trok en dat dat omwille van de rust niet aan te raden was. :+

Snel een vraagje tussendoor:
Wippertje, ja of nee? + waarom? N. is 3 maanden nu.
Ja, heb ik!
Nee, gebruiken we nooit!

Waarom: vrij bewegen is beter en het ding stond in de weg. Zolang ze nog nergens naar toe schoof lag ze in de box of ergens op een kleedje, nu ehm.. ook, maar ik moet er steeds bijblijven.
pi_155206689
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:17 schreef Selvaria het volgende:
Hier ook een speen alleen voor het slapen. Hoeft er van mij nog niet af. Een collega vertelde dat haar zoon cold-turkey moest afkicken omdat hij zijn speen kapot beet en trok en dat dat omwille van de rust niet aan te raden was. :+

Snel een vraagje tussendoor:
Wippertje, ja of nee? + waarom? N. is 3 maanden nu.
We hebben er eentje gekregen. We gebruiken hem soms als we gaan eten of aan het koken zijn. Voornamelijk als de doek even niet zo handig is (bij het eten van soep, spetterend vet, dat soort dingen). In de box is sowieso drama en op de grond is ook niet altijd pret.
Ik denk dat je prima zonder kan, hij staat voornamelijk in de weg.
pi_155206780
Ze zit er bij de gastouder wel in, want veel kinders die je niet allemaal tegelijk ergens weg kan plukken, maar het is idd meer iets voor als jij het nodig hebt, niet een noodzakelijk iets voor je kind.

Ze heeft ook een periode gehad dat het brullen was als wij uit beeld waren en de vloer was koud, ja toen keek ze mee in de wipstoel.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:41:09 #195
149959 SQ
snelle trees
pi_155206929
Ik heb de wipper idd vooral in de keuken gebruikt. Maar ook op de eettafel tijdens spelletjes doen :@ :') en terwijl ik boontjes zat te doppen. Kon ik haar toch wiebelen.
disclaimer
pi_155207149
De wipper was ook een uitkomst in de badkamer want zo kon ik gewoon even douchen. Speelboog erbij en kind was helemaal gelukkig.

SQ, zou ze misschien meer moeite doen als je iets anders dan water aanbied? Je hebt fruitthee die best zoetig is en geen cafeïne bevat bijvoorbeeld.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 12:51:03 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_155207216
Kuiken zat altijd in de wipper op tafel als wij aan het eten waren, vond hij machtig interessant :D
KuikenGuppy
pi_155207258
Wipper was hier huilen, dus nooit gebruikt :')

Die wowcup, (waar) is die ergens in Nederland te koop?
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:14:09 #199
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155207874
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:21 schreef mignonne het volgende:
Ghehe wij zijn een outkast, mijn jongste (4,5) heeft nog steeds erg veel behoefte aan een speen. Mijn oudste heeft geen behoefte meer tenzij ziek bijvoorbeeld. Jongste slaapt er 's nachts mee en als ze overdag niet goed in haar vel zit dan helpt het haar om te kalmeren.

Ik zie dat zij erg veel troost uit de speen halen op dezelfde manier als een knuffel. Knuffels pak ik ook niet af dus tsja. Bovendien heb ik liever dat ze een speen hebben dan een duim, speen is nog enigszins controleerbaar.

Doorgaans wordt het vanzelf minder.
Mee eens. Ik vind het zelf ook echt onnodig om zoiets af te nemen van mijn kind als hij daar overduidelijk nog geborgenheid uit haalt. Ik kan oprecht geen ander argument verzinnen dan 'het hoort nu eenmaal zo'. Nu heb ik geen echte fiepers dus misschien makkelijk praten, Sil altijd al alleen bij het slapen en soms in de auto of sporadisch als hij niet lekker is en Suus vindt het al helemaal niet boeiend behalve bij het in slaap vallen. Dus dan zie ik al helemaal geen probleem. Als het de spraak belemmert oid dan vind ik het een ander verhaal en ik vind met fiep spelen oid ook niet nodig.
pi_155208012
In de maand dat mijn zoon 3 werd hebben we samen zn speentjes in zn schoen gedaan (Sint tijd dus) voor baby Piet. Hij heeft het er geen dag moeilijk mee gehad. Wel sliep hij er voorafgaand alleen nog maar mee,overdag zorgde ik ervoor dat hij niet in zicht lag.
Ik vond dat toch wel belangrijk ivm gebit om ermee te stoppen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_155208039
Oh, gastouder! Die van ons heeft er inderdaad ook een, zal haar eens vragen of ze N. erin wil zetten en door wil geven wat ze ervan vindt. ^O^
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:23:58 #202
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155208125
Ik kijk toch wel anders tegen de speen aan toen ik zag hoe snel de tandjes van die ronde speen beet in een natuurlijke stand gingen staan en het articuleren nog beter werd. En dan kreeg ie 'm altijd al alleen maar in bed.
Ik weet dat Lamb en Becky o.a. dezelfde ervaring hadden.

Nou ging hij er op eigen verzoek zo rond 2-2,5 jaar er vanaf dus geen drama's om gehad of afgepakt maar ik zou er om de tanden en het praten een volgende keer niet op een latere leeftijd nog mee door willen gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:27:20 #203
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155208225
Ik begreep van een tandarts dat zolang ze nog melktanden hebben, het geen blijvende gevolgen heeft bij een speen. De kaak vervormt niet mee zoals dat met duimen wel gebeurt.
pi_155209315
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:27 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik begreep van een tandarts dat zolang ze nog melktanden hebben, het geen blijvende gevolgen heeft bij een speen. De kaak vervormt niet mee zoals dat met duimen wel gebeurt.
Dat idd :Y
En das ook de reden waarom mn oudste hem nu niet meer zou krijgen (die heeft nu haar voortanden gewisseld); maar goed, ze maalt er ook niet meer om dus prima.

Articuleren is een lastige vind ik. Dat verloopt sowieso in bepaalde fases en verbeterd in sprongen rond bepaalde leeftijden. Bepaalde letters zijn voor een bepaalde leeftijd gewoonweg nog heel lastig om te maken (de R bijvoorbeeld voor de 4-6 jaar), speen of geen speen.

Maar goed zoals gezegd, E. heeft de hare in bed, ik pak haar knuffels ook niet af en voor mij staat dit op gelijke lijn met elkaar.
:)
pi_155211362
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:52 schreef Skittles het volgende:
Wipper was hier huilen, dus nooit gebruikt :')

Die wowcup, (waar) is die ergens in Nederland te koop?
Mykko heeft ze in Nederland. En wij hebben er gister eentje van een ander merk gekocht, die vond ik mooier. Maar ik kan die niet vinden online. Straks thuis even kijken welk merk het is.
Ik hoor net van vrouw dat het van Munchkin is, maar ik vind hem niet terug op de website. Ze hebben ze bij Van Asten.
Edit: we hebben de Munchkin Miracle 360 trainer cup: https://www.munchkin.com/(...)cup-white-24434.html

[ Bericht 9% gewijzigd door MevrouwCactus op 14-08-2015 15:19:19 ]
pi_155211730
Nja die link werkt niet. Google werkt wel :) Van Asten verkoopt ze niet online zie ik. Munchkin verkoopt ze alleen in Amerika volgens de website. Mocht je er eentje willen, Van Asten is voor mij dichtbij :)
pi_155212208
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 12:21 schreef mignonne het volgende:
Ghehe wij zijn een outkast, mijn jongste (4,5) heeft nog steeds erg veel behoefte aan een speen. Mijn oudste heeft geen behoefte meer tenzij ziek bijvoorbeeld. Jongste slaapt er 's nachts mee en als ze overdag niet goed in haar vel zit dan helpt het haar om te kalmeren.

Ik zie dat zij erg veel troost uit de speen halen op dezelfde manier als een knuffel. Knuffels pak ik ook niet af dus tsja. Bovendien heb ik liever dat ze een speen hebben dan een duim, speen is nog enigszins controleerbaar.

Doorgaans wordt het vanzelf minder.
Als ze 16 is hoeft ze hem vast niet meer ;)

Oudste was net geen 4 toen hij zijn laatste speen (weer) kapot beet. Toen heb ik gezegd geen nieuwe meer. Hij heeft me de eerste avond letterlijk gesmeekt om een speen. Daarna nooit meer over gehoord.

Onze jongste doet haar wijsvinger in haar mond met haar handpalm naar boven. Al vanaf dat ze een maand was. Precies zoals ik altijd deed vroeger. Zo frappant vind ik dat. Maar bij mij was het zo dat er daardoor geen druk van de vinger tegen mijn tanden kwam en vervormde het niet. Vinger ligt losjes in de mond zeg maar ;) Laatst kreeg ik commentaar dat ze daardoor later en moeilijker zou gaan praten. Nou geloof me...dat is niet het geval.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:48:42 #208
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155212515
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat idd :Y
En das ook de reden waarom mn oudste hem nu niet meer zou krijgen (die heeft nu haar voortanden gewisseld); maar goed, ze maalt er ook niet meer om dus prima.

Articuleren is een lastige vind ik. Dat verloopt sowieso in bepaalde fases en verbeterd in sprongen rond bepaalde leeftijden. Bepaalde letters zijn voor een bepaalde leeftijd gewoonweg nog heel lastig om te maken (de R bijvoorbeeld voor de 4-6 jaar), speen of geen speen.

Maar goed zoals gezegd, E. heeft de hare in bed, ik pak haar knuffels ook niet af en voor mij staat dit op gelijke lijn met elkaar.
Hier ook nog hoor. :) de middelste.
En afpakken en afwennen is heeeeeel makkelijk in theorie maar in de praktijk is het een heel ander verhaal.

2 van de 3 kunnen zonder.. vind ik een prima score :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155212829
ik weet nog hoeveel moeite het mijn ouders heeft gekost om mijn broertje van het duimen af te krijgen. praten met de duim in de mond, gebit en kaak die vervormden. uiteindelijk is dat met wat hulp (logopedie en ortho) allemaal goedgekomen.

achteraf lastig te beoordelen of dat met een speen anders was gegaan. toch lijkt me een speen makkelijker af te leren aangezien deze niet aan het lichaam vast zit.
pi_155213001
Die munchkin lijkt op de wowcup ja! Ik zie net dat ie idd niet in NL te koop ik /dodemus. Maar die munchkin lijkt er op idd. Ik kan er ook een opsturen, maar ze kosten een tientje en met porto wordt dat duur vrees ik. Amazon heeft ze wel. Ebay anders?
pi_155213354
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:01 schreef Roomsnoes het volgende:
Die munchkin lijkt op de wowcup ja! Ik zie net dat ie idd niet in NL te koop ik /dodemus. Maar die munchkin lijkt er op idd. Ik kan er ook een opsturen, maar ze kosten een tientje en met porto wordt dat duur vrees ik. Amazon heeft ze wel. Ebay anders?
Wanneer wil je er eentje? Ik ga ik november naar de USA. Bij Van Asten is de Munchkin ¤11,99.

Oh Skittles wilde er eentje, jij niet :D
pi_155215350
Ik had er bij Djenna (1e kind) geen en bij Boaz (2e kind) wel een. Echt een uitkomst omdat je dan toch je handen vrij hebt, maar wel bij je kleintje bent. En zo duur hoeven ze niet te zijn. Ik had bovendien een tweedehandsje die er nog prima uit zag!
pi_155215444
En de speen:

Bij beide kindjes merkte ik dat rond de 6/7 maanden de zuigbehoefte afnam. In het begin zitten ze zo'n beetje vacuum gezogen aan de fles en dat neemt langzaam af. Op het moment dat ik dacht dat er geen zuigbehoefte meer was ben ik cold turkey gestopt met de speen. Beide keren met succes.

Alleen Boaz heeft vanaf een maand of 10 zijn duimpje gevonden :')
Vind het nu nog wel schattig O+

Over een tijdje als ik de rekening van de orthodontist krijg waarschijnlijk niet meer :')
pi_155215468
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:23 schreef MevrouwCactus het volgende:
Nja die link werkt niet. Google werkt wel :) Van Asten verkoopt ze niet online zie ik. Munchkin verkoopt ze alleen in Amerika volgens de website. Mocht je er eentje willen, Van Asten is voor mij dichtbij :)
Ik zal straks aan vriend ff vragen of hij binnenkort in de buurt van Van Asten is. Anders graag!
pi_155215693
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:18 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik zal straks aan vriend ff vragen of hij binnenkort in de buurt van Van Asten is. Anders graag!
Prima, ik hoor het wel :)
pi_155215713
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:18 schreef Spees_Eend het volgende:
Die rietjesbeker raakt hier altijd beschimmeld :{
Ondanks doorspoelen na gebruik en in de vaatwasser. Na een tijdje altijd groene spikkels/vlekjes in dat rietje.
Ik kook het rietje uit in een pan. Hij kan helemaal uit elkaar.
pi_155216115
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:39 schreef Estrys het volgende:

[..]


Onze jongste doet haar wijsvinger in haar mond met haar handpalm naar boven. Al vanaf dat ze een maand was. Precies zoals ik altijd deed vroeger. Zo frappant vind ik dat. Maar bij mij was het zo dat er daardoor geen druk van de vinger tegen mijn tanden kwam en vervormde het niet. Vinger ligt losjes in de mond zeg maar ;) Laatst kreeg ik commentaar dat ze daardoor later en moeilijker zou gaan praten. Nou geloof me...dat is niet het geval.
Hier de oudste, stopt dr middelvinger en ringvinger in de mond met de handpalm naar boven. Snap niet dat ze t lekker vindt. Ze mag t alleen in bed als ze gaat slapen. Ze doet t met een doekje dr bij. Zonder doekje, geen vingers in dr mond. Sofie heeft dan geen scheve tanden, wel scheve vingers.....
*poef* nu is het weg
pi_155300255
Vraag wat betreft flessen, flesspenen en fopspenen/fiepen (of hoe noem je dat in goed Nederlands?):
Flessen en spenen moet je uitkoken voor eerste gebruik (en uiteraard ook na gebruik). Geldt dat ook voor fopspenen/fiepen?
pi_155300785
Ja, tenminste, wij deden dat wel.
  maandag 17 augustus 2015 @ 18:49:20 #220
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_155300812
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:32 schreef Malteser het volgende:
Vraag wat betreft flessen, flesspenen en fopspenen/fiepen (of hoe noem je dat in goed Nederlands?):
Flessen en spenen moet je uitkoken voor eerste gebruik (en uiteraard ook na gebruik). Geldt dat ook voor fopspenen/fiepen?
Volgens mij wel Malteser, maar hier hebben we geen fiep nodig gebed ! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_155300940
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 18:32 schreef Malteser het volgende:
Vraag wat betreft flessen, flesspenen en fopspenen/fiepen (of hoe noem je dat in goed Nederlands?):
Flessen en spenen moet je uitkoken voor eerste gebruik (en uiteraard ook na gebruik). Geldt dat ook voor fopspenen/fiepen?
Yup
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155301010
Oké, dank jullie!
  maandag 17 augustus 2015 @ 19:55:44 #223
409579 LuDann
All the way
pi_155303042
Wanneer begin je eigenlijk met een speen? En is er nog iets waar je bij de aanschaf op zou moeten letten?

Ik wil voorkomen dat Wolk gaat duimen, ik heb het zelf tot mijn tienerjaren gedaan.
pi_155303120
Wij probeerden Sjaak met 4 weken aan de speen te krijgen, maar dat was nooit een succes :') We hebben hier 5 verschillende merken liggen die allemaal niet wilden. Toen werd het toch de duim :')
pi_155304581
Wij hebben hem na een paar weken gegeven, week of twee/drie denk ik. Ze wou steeds op onze pink zuigen en toen las ik dat kinderen die dat graag doen vaak een Avent speen accepteren. En die pakte ze ook direct. Daarvoor hebben we een difrax gegeven en die verloor ze de hele tijd en vond ze niet heel prettig. Tegenwoordig wil ze ook alleen nog een Avent speen, ze heeft een difrax die ik laatst nog nieuw in de commode vond en volgens haar is dat een speen voor baby's en het enige wat ze er mee doet is in bad rond gooien :D
E.
  maandag 17 augustus 2015 @ 20:38:59 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_155304728
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 17:18 schreef Skittles het volgende:

[..]

Ik zal straks aan vriend ff vragen of hij binnenkort in de buurt van Van Asten is. Anders graag!
ik heb de mijne bij blokker gekocht :+
disclaimer
pi_155304791
Bij Djenna had ik geen speen (want wat wist ik nou van baby's?)
Toen is mijn man er 1 gaan kopen toen ze een dag oud was :D

Voor Boaz preventief een speen gekocht. Vrij snel mee begonnen (geloof dezelfde dag al). Heeft ie tot 6 maanden gehad (net als grote zus).

Toen een paar maanden niks. Toen ineens zijn duimpje :')

En er zijn zooooooveel spenen op de markt. Gewoon uitproberen :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 21:56:26 #228
409579 LuDann
All the way
pi_155308015
Oke. Ik heb al 3 spenen in huis uit van die babydozen, dus dan ga ik daar eerst eens naar kijken. :Y
pi_155308100
Bij bv vanaf 6 weken toch?
Staat me zo bij, maar kan het fout hebben hoor!

Ik vond het toch wel een raar gezicht de eerste keren.
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:11:48 #230
409579 LuDann
All the way
pi_155308659
Is dat zo? Ik zal eens op de verpakking kijken, ik heb een difrax newborn, een Avent en een bibi.

Edit: die difrax is van -2 maanden (prematuurtjes) tot +2 maanden, maar er staat niks bij over borstvoeding.
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:15:22 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155308810
Bij borstvoeding moet je uitkijken dat je geen hongersignalen over het hoofd ziet, omdat een speen die maskeert.

Een hongerige baby gaat smakgeluidjes maken voordat hij gaat huilen. Als er een speen in zit, sabbelt ie daar wat langer op door, en is ie daarna misschien té hongerig of verdrietig.
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:17:35 #232
409579 LuDann
All the way
pi_155308904
Hmm oke, bedankt. Ik wilde het sowieso alleen 's avonds doen en nu heeft ze zo'n last van krampjes dat ik dacht dat dit misschien kan helpen. Mijn pink begint een beetje beurs aan te voelen van het zuigen. :P

Edit: ik lees nu dit artikel op La Leche League, toch maar geen speen nu. Ik wil niet alle moeite teniet doen die ik doe om mijn beeb aan de borst te krijgen.

https://www.lalecheleague(...)peen-en-borstvoeding
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:24:47 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155309178
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:17 schreef LuDann het volgende:
Hmm oke, bedankt. Ik wilde het sowieso alleen 's avonds doen en nu heeft ze zo'n last van krampjes dat ik dacht dat dit misschien kan helpen. Mijn pink begint een beetje beurs aan te voelen van het zuigen. :P

Edit: ik lees nu dit artikel op La Leche League, toch maar geen speen nu. Ik wil niet alle moeite teniet doen die ik doe om mijn beeb aan de borst te krijgen.

https://www.lalecheleague(...)peen-en-borstvoeding
Ik zou zeggen, kijk even aan hoe de drinktechniek van je kind is. Als die prima is, doe je dat echt niet direct teniet.

Maar tegen krampjes-verdriet kun je ook de leegste borst aanbieden he?
pi_155309213
O ja sorry ik heb idd fv baby's gehad :@

Vij bv baby's gaat het idd net ietsje anders :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:27:33 #235
409579 LuDann
All the way
pi_155309281
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:24 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, kijk even aan hoe de drinktechniek van je kind is. Als die prima is, doe je dat echt niet direct teniet.

Maar tegen krampjes-verdriet kun je ook de leegste borst aanbieden he?
Probleem is dat aanleggen hier nog niet goed lukt. Het gaat hier nu de helft van de keren goed, maar dan wel met tepelhoedje. Daar ben ik al erg blij mee momenteel en dat wil ik niet in gevaar brengen. Aanleggen als troost leidt tot frustratie huils. Maar dank je wel voor je advies. :)
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:29:58 #236
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155309355
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:27 schreef LuDann het volgende:

[..]

Probleem is dat aanleggen hier nog niet goed lukt. Het gaat hier nu de helft van de keren goed, maar dan wel met tepelhoedje. Daar ben ik al erg blij mee momenteel en dat wil ik niet in gevaar brengen. Aanleggen als troost leidt tot frustratie huils. Maar dank je wel voor je advies. :)
In dat geval kan ik alleen maar zeggen: hang in there!!! Het wordt beter! :*
En schakel (nog een keer) een lk in als het niet gaat
  maandag 17 augustus 2015 @ 22:31:40 #237
409579 LuDann
All the way
pi_155309411
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2015 22:29 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

In dat geval kan ik alleen maar zeggen: hang in there!!! Het wordt beter! :*
En schakel (nog een keer) een lk in als het niet gaat
Dank je wel. Morgen heb ik een belafspraak met de lk die me begeleidt. Het gaat steeds een beetje beter. De aanhouders wint, hoop ik.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:11:39 #238
409579 LuDann
All the way
pi_155336138
Crosspost uit het babytopic:

Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf :P ) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.

Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
pi_155336411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:11 schreef LuDann het volgende:
Crosspost uit het babytopic:

Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf :P ) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.

Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
Ja, de mijne heeft dat drie dagen gedaan. Norovirus, ging vanzelf over.
Een dag later heb ik ervaren hoe dat voelt. }:|

Maar wij waren er beiden ook erg ziek van. En dat lees ik niet in jouw verhaal.
Professioneel gifmenger.
pi_155336441
Projectielspugen is op zich niet ongewoon bij baby's. Heeft ze er zelf last van?
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:28:06 #241
409579 LuDann
All the way
pi_155336872
Ze is niet ziek verder nee, ook geen verhoging. Wij schrokken ons dood de eerste keer, maar ze keek zelf erg tevreden eigenlijk. :P
pi_155336961
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:28 schreef LuDann het volgende:
Ze is niet ziek verder nee, ook geen verhoging. Wij schrokken ons dood de eerste keer, maar ze keek zelf erg tevreden eigenlijk. :P
Dan zat t dwars. :D
Niet overvullen is lastig met BV. En het teveel komt terug.
Professioneel gifmenger.
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:34:14 #243
409579 LuDann
All the way
pi_155337200
Oke, dank je, ben wat gerustgesteld nu. :)

Heb voor de volgende voeding eerst maar even wat gekolfd, misschien dat dat helpt met de gulzigheid. Ik heb namelijk de indruk dat ze nogal snel drinkt en zich bijna lijkt te verslikken.
pi_155371951
Kiddyboo360 ervaringsdeskundigen: hoe snel snapten jullie baby's die beker? :D het is voor baby's vanaf 9 maanden maar het lijkt echt te moeilijk (Suus is ruim 10 maanden). Hebben jullie het op een bepaalde manier aangeleerd? Ze snapt wel dat ze hem als een beker moet houden, maar je moet ook nog aan dat randje zuigen en dat lijkt mij best moeilijk :?

Vooralsnog gaat het alleen van

Y U So hilarious?

Naar frustratie en huilen
pi_155371997
Dat rode neusje! _O- O+

Verder nog geen ervaring, sorry. :+
pi_155372047
Ok mijn vriend zegt dat de handvatten verkeerd om zitten :') _O-

Maar blijkbaar belemmerde dat de bekerbeweging niet, want dat doet ze wel gewoon. Gaat echt om die techniek van het drinken aan dat ventiel.
pi_155372207
Djenna kreeg hem vanaf een jaar en binnen een kleine week had xe hem door drnk ik.

Boaz snapt hem nog niet.

En die handvaten moeten idd andersom maar denk niet dat dat belemmerend is voir de drinktechniek
pi_155372288
Waarom dan ook geen normale tuitbeker? Werkt al decennialang prima.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155372327
Die heeft Djenna nooit gesnapt en Boaz ook niet.

De kiddyboo is eigenlijk een open beter (die drinktechniek gebruiken ze) zondercdat je kan knoeien/morsen.
pi_155372341
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 07:50 schreef Nielsch het volgende:
Waarom dan ook geen normale tuitbeker? Werkt al decennialang prima.
Je klinkt als oudtante Bep O+

Bij mijn zoon werkt een tuitbeker helemaal niet, alles ging er langs en als hij er mee schudde, slingerde het water over zijn kleren. Deze beker werd bejubeld.

Maar als je heel diep in je hart kijkt, vind je het denk ik niet zo heel boeiend welke beker wij gekozen hebben ;)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 07:59:19 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_155372355
Mauw snapt de techniek ook nog niet. Ik blijf je volgen 8-)
disclaimer
pi_155373024
Dit soort bekers moet je gewoon in de ban doen. Dat is echt helemaal niks. (Gewoon even een algemene stelling naar aanleiding van mijn eigen ervaring :') ). Als ik uit zoiets moest drinken, zou ik ook gefrustreerd raken. Wat op die leeftijd voor mij en I het beste werkte, was een normaal glas of een bekertje met een rietje erin. Later ook een rietjesbeker.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155373058
Rietjesbeker, ja. Die snapte Ellie al met 6 maanden. Maar zo'n beker werd een zooitje.
Home is where the O+ is...
pi_155373147
Gewoon n rietjesbeker hadden wij en een Open beker met handvat eraan
pi_155373178
Deze discussie hebben we een paar dagen geleden nog gevoerd :D en ik heb toen aangegeven waarom ik geen rietjesbeker wilde en deze gekocht heb.
Glas of gewone beker werkt nog niet, dat slaat ze weg.

Ik wilde eigenlijk ook geen alternatieven maar gewoon tips van de ouders die deze beker wel gebruiken :D
  donderdag 20 augustus 2015 @ 09:21:08 #256
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155373360
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:08 schreef Spees_Eend het volgende:
Deze discussie hebben we een paar dagen geleden nog gevoerd :D en ik heb toen aangegeven waarom ik geen rietjesbeker wilde en deze gekocht heb.
Glas of gewone beker werkt nog niet, dat slaat ze weg.

Ik wilde eigenlijk ook geen alternatieven maar gewoon tips van de ouders die deze beker wel gebruiken :D
Laten we gewoon weer even opnieuw beginnen :7

Ik heb geen tips, Suus drinkt uit de oefenbeker van Avent (soortgelijk principe) en die snapte ze wel. Ik vind het verder een onding want ze weet ook heel goed hoe ze 'm kan laten lekken :'). Maar blijven aanbieden denk ik? Misschien een keer voordoen ( :') )?
pi_155373367
Hier gaat iets zonder antilek ook nog niet. Klaar = van tafel meppen of weggooien. Drinken = hoofd in nek gooien, gaat zowel met rietjesbeker als open beker nogal mis :') Glas = keihard bijten dus dat durf ik sowieso niet...
Kwak
pi_155373573
Is er nu echt een groot verschil tussen die van Avent en de Kiddyboo? Avent is hier ook een groot waterfestijn namelijk.
pi_155373693
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:32 schreef Dot. het volgende:
Is er nu echt een groot verschil tussen die van Avent en de Kiddyboo? Avent is hier ook een groot waterfestijn namelijk.
Het moment dat ze doorhebben dat je op de bovenkant vd beker van Avent kan drukken en dat er dan water uitkomt.. }:|
pi_155373807
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:38 schreef GotC het volgende:

[..]

Het moment dat ze doorhebben dat je op de bovenkant vd beker van Avent kan drukken en dat er dan water uitkomt.. }:|
Ja, dat duurde niet heel lang helaas :')

Hij krijgt nu voornamelijk weer flesjes, want hij houdt echt alles ondersteboven en dat lekt toch het minste. Een echte antilek tuitbeker heb ik namelijk nog niet gevonden (behalve die van de Hema die je nooit open of dicht krijgt) en een rietjesbeker houdt hij te schuin.
pi_155373904
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:44 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, dat duurde niet heel lang helaas :')

Hij krijgt nu voornamelijk weer flesjes, want hij houdt echt alles ondersteboven en dat lekt toch het minste. Een echte antilek tuitbeker heb ik namelijk nog niet gevonden (behalve die van de Hema die je nooit open of dicht krijgt) en een rietjesbeker houdt hij te schuin.
Een dag oid hier :+. Staat nu al maanden werkloos in de kast.

Die van de Hema krijgt T. mee naar bed 's nachts omdat we zeker weten dat hij die niet open kan krijgen :D. Verder hebben we de rietjesbeker van Avent (echt antilek _O_ ) en drinkt hij uit een glas. Gaat meestal goed :P.
pi_155373953
Een glas neemt hij veel te grote slokken uit en giet hij vervolgens over zich heen, dus dat is ook niet heel handig. Hij mag soms wat slokjes uit ons glas. Ik had echt hele leuke espressokopjes zonder oor gekocht met het romantische idee dat het misschien beter zou gaan als hij een kopje heeft dat qua formaat past bij hem, maar dat was hem dus ook niet :')

Zou dit iets zijn?



http://www.pinkorblue.nl/(...)t-groen-a136580.html
pi_155374165
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:08 schreef Spees_Eend het volgende:
en ik heb toen aangegeven waarom ik geen rietjesbeker wilde en deze gekocht heb.
Oh sorry, dat was me even ontgaan. :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155374350
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Laten we gewoon weer even opnieuw beginnen :7

Ik heb geen tips, Suus drinkt uit de oefenbeker van Avent (soortgelijk principe) en die snapte ze wel. Ik vind het verder een onding want ze weet ook heel goed hoe ze 'm kan laten lekken :'). Maar blijven aanbieden denk ik? Misschien een keer voordoen ( :') )?
Voordoen heb ik als een achterlijke gedaan :D. Volgens mij kan je deze niet induwen, maar ik heb m misschien nog niet grondig genoeg onderzocht. Het is ook niet zo'n drama ofzo hoor, maar dacht als iemand hier die gouden tip heeft waar ik zelf niet op kom dan prima :7
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:19:50 #265
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155374479
Ik zie mezelf nog als een idioot uit een Festinireclame die rietjesbeker voordoen :')!

Ik zou m gewoon over een week / maand nog eens geven Spees. Who knows... ze moeten t toch zelf doorkrijgen geloof ik.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:22:03 #266
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155374523
E dronk op het kdv overigens rond 10/11 maanden keurig uit een plastic glaasje :o Hier thuis no way, dan vloog t alle kanten uit :')

Tuitbeker was vooral leuk om op de kop te houden, en rietjesbeker snapte ze echt heel laat pas... dus hier was t heel lang slokjes voeren en af en toe de tuitbeker.
pi_155374894
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 09:49 schreef GotC het volgende:

[..]

Een dag oid hier :+. Staat nu al maanden werkloos in de kast.

Die van de Hema krijgt T. mee naar bed 's nachts omdat we zeker weten dat hij die niet open kan krijgen :D. Verder hebben we de rietjesbeker van Avent (echt antilek _O_ ) en drinkt hij uit een glas. Gaat meestal goed :P.
A duwt het rietje terug in de Avent rietjesbeker :') . Dahaaag antilek.
pi_155375108
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:44 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

A duwt het rietje terug in de Avent rietjesbeker :') . Dahaaag antilek.
:D!
Ik moet m idd wel regelmatig effe fixen. Maar het is al zo'n bizarre verbetering na al die lekkende baggerflesjes :')
pi_155388001
Die kiddyboo he, sprekend de munchkin. Mijn tip daarbij was aan de mond zetten bij baby en eerst nog niet dat ze hem vast moeten houden, dat kwam later. Bij munchkin kan je de zijkant indrukken waar zijn mond dan zit, en zo kreeg hij het door.

Wij hebben zo'n woezel en Pip eetsetje ;( met bekertje met een oor. Eerst maar eens in bad oefenen maar R is zo dat hij het leeg kiept over man :D en dan warm zeepwater schept... Of met warm weer in romper in de eetstoel?
pi_155389637
Hoi!

R wordt in bed meestal zonder veel kabaal wakker. Haar nieuwe trucje is om zich om te draaien en dan achterstevoren op handen en voeten in een hoek van het ledikant te gaan zitten schommelen. Blijkbaar vermaakt ze zich prima, want ik hoor niks door de babyfoon (of soms pffrrrrt :D ), maar ik tref haar dus niet meer aan waar ze in slaap viel.
Nou zit ik een babyfoon met camera te overwegen, maar is dat dikke onzin of geweldig?

Ze zijn niet gratis en vroeger deed men het ook zonder, dus ik twijfel er beetje. :@
pi_155389860
Ik vind een babyfoon met camera ideaal. Soms is het ook gewoon vet grappig en aandoenlijk wat ze uitvreten :+

Ik cond het ook handig toen Djenna naar een peuterbed ging. Ald ze dan ophuilde kon ik zien of ze uit bed was gevallen of dat ik het even aan kon kijken bv.
pi_155390442
Wij zijn ook heel blij met onze babyfoon met camera. Idd fijn om te zien waarom je iets hoort (piepkraakdeur hier, dus ff spieken is wakkerrrrr }:| ). En laatst zag ik 'm volledig bewust eerst z'n speen en daarna z'n konijn uit bed mikken, erg inzichtelijk :+
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155391105
JM :D hahaha dat doen ze hier ook.
Leuk om te zien.
E en S staan tegenover elkaar in hun bedje. *O* feest! Ik laat ze dan gewoon en kan het mooi in de gaten houden :+

Beeldcamera is erg handig.

Soms denk ik dat ze wakker zijn maar dan miepen of kletsen ze in hun slaap. Dus zolang ze liggen laat ik ze ook.
pi_155392348
Oke ik ben om! (Goh dat is snel :+ ) Nou M nog even mee krijgen. :)
pi_155392948
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:11 schreef ingee het volgende:
Oke ik ben om! (Goh dat is snel :+ ) Nou M nog even mee krijgen. :)
Ik heb juist zonder camera. Ik wil niet teveel ermee bezig zijn en eem camera zou ik steeds controleren.

Sinds de verhuizing doen we helemaal zonder babyfoon! Heerlijk ontspannen! De speen *pok* hoor ik nog steeds op t laminaat vallen :+
Kwak
pi_155393046
Wij hebben de babyfoon met camera zo kort gebruikt dat het een miskoop te noemen is. Ik werd gek van ieder kuchje te horen, zat totaal gefocust op dat ding. En steeds maar naar dat schermpje lopen staren.. Had ik met een gewone babyfoon ook gehad trouwens, ik denk dat het gewoon niets voor ons is. Als er iets was hoorden we dat toch wel.

Als ze dadelijk naar een peuterbed gaat is het misschien wel handig. Gelukkig ligt hij nog te verstoffen in de kast :D
E.
pi_155393679
Kiddyboo beker werkte hier pas vanaf 15 maanden ofzo. Daarvoor snapte hij er niks van. Nu drinkt hij de beker zo leeg (19 maanden). Ik heb het hem niet geleerd, hij kon het gewoon in 1 keer.
M dronk wel al heel snel uit een rietjes beker van de hema, nu nog steeds trouwens.

En hier hadden we eerst een gewone babyfoon. Maar inmiddels een ip camera gekocht. Ideaal! Ik vroeg me vaak af of hij nou sliep of gewoon wakker in bed lag, nu kan ik dat zien. En t is gewoon leuk om te zien wat ze allemaal uitspoken als ze alleen zijn.
pi_155393726
Het maakt mij dus niet zoveel uit of hij slaapt of wakker in bed ligt :@

Slaap je niet dan rust je toch, zoiets. Als t m niet meer bevalt dan hoor ik m vanzelf. :?
Kwak
  donderdag 20 augustus 2015 @ 23:02:53 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_155393830
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 22:58 schreef kwakz0r het volgende:
Het maakt mij dus niet zoveel uit of hij slaapt of wakker in bed ligt :@

Slaap je niet dan rust je toch, zoiets. Als t m niet meer bevalt dan hoor ik m vanzelf. :?
ja dat heb ik ook hoor. Maar da's heel persoonlijk volgens mij :P
disclaimer
pi_155393835
Kwak, dat vind ik ook, als ik logisch bij nadenk. Helaas worden die logische redenatieskills steeds verdrongen door iets waardoor ik elk half uur naast haar bedje sta te controleren. :')
  donderdag 20 augustus 2015 @ 23:03:54 #281
149959 SQ
snelle trees
pi_155393855
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 23:03 schreef ingee het volgende:
Kwak, dat vind ik ook, als ik logisch bij nadenk. Helaas worden die logische redenatieskills steeds verdrongen door iets waardoor ik elk half uur naast haar bedje sta te controleren. :')
nog steeds? Waarom dan? Ze huilt toch niet?
disclaimer
pi_155393869
Ja klopt daar ben ik t mee eens. Daarom wilde ik in eerste instantie ook geen camera. Maar ik vroeg t me gewoon vaak af en nu kan ik t zien. Eigenlijk is t ook overbodig maar ik vind t zo leuk om naar hem te kijken O+
pi_155393986
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 23:03 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nog steeds? Waarom dan? Ze huilt toch niet?
Ja, ik weet het niet! Ik ga maar vast een chip laten plaatsen denk ik, kan ik haar stalken als ze groter is.
pi_155394469
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel mijn baby nou écht slaapt, want ze doet wel eens dutjes van 1,5/2 uur, maar merk dat ze ook vaak stilletjes in bed speelt ipv slapen :') En als ze dan na een dutje van 1,5 steeds in haar oogjes zit te wrijven dan vraag ik het me toch af..

Hier geen babyfoon trouwens. Zo'n camera lijkt me eigenlijk alleen echt leuk om te kijken wat ze uitspookt, meestal hoor ik aan het type huiltje wel wat er mis is ^O^ (Magoe, appartement, dus dat helpt :') )
pi_155400719
Het is gewoon ook leuk om te zien wat ze uitspoken :+

We hebben de beeldcamera ooit gekocht ivm S die veel overgaf.

Krijgerrtje
Hier ook. E ligt gerust 45min wakker in bed. Spelen,zitten,staan,liggen,rondkijken.. Niet echt uitgerust als ze van bed komt :+
pi_155400868
Hier ook een camera. Vond hem heel handig toen M steeds naar zijn buik rolde maar niet terug kon, daardoor was ik het moment voor dat het hoorbaar was, want dan was het vaak al te laat.

Bij de meiden vond ik in het begin handig om te weten wie er huilde zodat je in het donker ook sneller het juiste kind uit bed kunt plukken.

En nu is het gewoon handig om te zien of M nog in bed ligt. En dat lijkt me straks ook handig als de meiden naar een groot bed gaan.

Het geluid staat hier dan al jaren uit.
pi_155401075
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:22 schreef Kyara het volgende:
Hier ook een camera. Vond hem heel handig toen M steeds naar zijn buik rolde maar niet terug kon, daardoor was ik het moment voor dat het hoorbaar was, want dan was het vaak al te laat.

Bij de meiden vond ik in het begin handig om te weten wie er huilde zodat je in het donker ook sneller het juiste kind uit bed kunt plukken.

En nu is het gewoon handig om te zien of M nog in bed ligt. En dat lijkt me straks ook handig als de meiden naar een groot bed gaan.

Het geluid staat hier dan al jaren uit.
En als ze straks gaan studeren kun je een camera ophangen in hun studentenkamer zodat je kan zien wie er blijft slapen en of ze het wel veilig doen. Heel handig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_155401084
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En als ze straks gaan studeren kun je een camera ophangen in hun studentenkamer zodat je kan zien wie er blijft slapen en of ze het wel veilig doen. Heel handig.
Nee dank je. Sommige dingen hoef ik niet te zien ;)
pi_155403829
Ik heb nu ook een babyfoon met camera. Ik vind het vooral handig omdat ze op zolder slaapt. Dan hoef ik maar even te kijken om te zien dat ze wakker is. Ze piept dus pas na een half uur ofzo. Eerst dacht ik dat ze 2 uur sliep, dat blijkt nu dus maar hooguit een ruim uur te zijn. Niet erg, maar dan snap ik ook waarom ze na een slaapje soms zo snel weer moe is. Dan ligt ze dus gewoon heel lang in bed te wachten. En nu zie ik dus wanneer ze wakker wordt, en dan kan ik daar ook rekening mee houden met mijn games enzo. (Die doe ik als ze slaapt.)
Ook handig voor straks om redenen die al genoemd zijn. Twee trappen op voor niks, vind ik een beetje onhandig.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 18:47:31 #290
149959 SQ
snelle trees
pi_159047316
Bump.

mauwtje heeft sinds twee dagen ineens hele lichte ontlasting. Een beetje de kleur van tarwebrood. Ze heeft dit al eens eerder gehad en toen ging het ook vanzelf weer over. De structuur is vrij normaal. Ze heeft wat weinig gegeten de laatste dagen. Op stevig overgeven zaterdagavond na is ze gewoon vrolijk en normaal.
Ik lees verschillende dingen op internet, maar ik zou naar de dokter moeten als de ontlasting echt wit is, en niet gewoon bleek. Maar waar ligt die grens? Want zo wit als kopieerpapier lijkt me sowieso niet mogelijk :P

Ik bel morgen ook even de huisarts, maar ben benieuwd of iemand dit herkent?
disclaimer
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:00:05 #291
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_159047702
Ik weet niet beter als dat het heel normaal is, stopverf poep? Vaak bij buikgriep hebben ze het hier.
Herken het absoluut, meestal is het hier met een dag of 3a4 weer over
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_159047704
Okay ranzig verhaal
Boaz is nog niet zo lang geleden goed ziek geweest. 2 Weken lang braken, weinig eten en hij had op een gegeven moment witte 'poep' en het was wat slijmerig .. (dus ja dat kan blijkbaar wel ... heb het nu zelf overigens :+ ). Ik heb een aantal keren telefonisch contact gehad met de huisarts en zolang hij goed bleef drinken en alert/vrolijk was was er niet direct reden tot zorg. Ik had zelf wat research op internet gedaan en daar staat toch redelijk vaak vermeld dat bij zulke substantie er direct aan de bel getrokken moet worden. Dus vandaar die meermalen contact. Na 2 weken was zowel de rare ontlasting als het braken over. De witte poep was overigens niet 2 weken lang maar enkele dagen.

Dus ja, ik herken het. Maar ik zou zeker even de huisarts raadplegen. Ik ben benieuwd wat ie zegt

Beterschap mauwtje!
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:36:03 #293
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_159048810
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 januari 2016 18:47 schreef Stormqueen het volgende:
Bump.

mauwtje heeft sinds twee dagen ineens hele lichte ontlasting. Een beetje de kleur van tarwebrood. Ze heeft dit al eens eerder gehad en toen ging het ook vanzelf weer over. De structuur is vrij normaal. Ze heeft wat weinig gegeten de laatste dagen. Op stevig overgeven zaterdagavond na is ze gewoon vrolijk en normaal.
Ik lees verschillende dingen op internet, maar ik zou naar de dokter moeten als de ontlasting echt wit is, en niet gewoon bleek. Maar waar ligt die grens? Want zo wit als kopieerpapier lijkt me sowieso niet mogelijk :P

Ik bel morgen ook even de huisarts, maar ben benieuwd of iemand dit herkent?
Ik had een paar maanden geleden hetzelfde met suus nadat ze enkele dagen veel (gal) had overgegeven . Toen ook overlegd, dat hele bleke was normaal na overgeven wegens het gebrek aan gal in de ontlasting, dat moet weer aangevuld worden. Het advies was naar de dokter bij andere klachten (apathisch, niet drinken, geel zien, nietpluisgevoel bij jou). Volgens mij duurde die rare bleke poep wel nog een dag of 2-3 voor het weg was.
  dinsdag 12 januari 2016 @ 19:37:13 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_159048850
Och jee Twinkle, dan had hij het stevig te pakken :o

Het had net na de tweede poepluier in 45 minuten ineens alweer een betere kleur. Loopt dus wel los, maar goed te lezen dat het vaak voorkomt!
disclaimer
pi_159144328
Zetpilvraag:
Twix heeft deze week paracetamol gekregen vanwege koorts (ziekenhuisopname ivm RS virus). Nu vindt hij een zetpil krijgen geen enkel probleem maar ik dub steeds hoe dit goed te doen. Ik vind het puntje namelijk zo scherp :@ en die maak ik dus steeds vooraf een beetje nat. Maar is dat wel de bedoeling?
Hoe doen jullie dat?
pi_159144590
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 10:37 schreef Malteser het volgende:
Zetpilvraag:
Twix heeft deze week paracetamol gekregen vanwege koorts (ziekenhuisopname ivm RS virus). Nu vindt hij een zetpil krijgen geen enkel probleem maar ik dub steeds hoe dit goed te doen. Ik vind het puntje namelijk zo scherp :@ en die maak ik dus steeds vooraf een beetje nat. Maar is dat wel de bedoeling?
Hoe doen jullie dat?
Op je vraag: is niet te scherp, begint meteen te smelten.

Maarrrrrr

Tip van de internist van mijn vader: andersom inbrengen. Lijkt tegenintuitief, maar dan floept ie er niet uit.

Wij doen t sinds hij twee weken was zo en gaat helemaal top.
Kwak
pi_159144615
Wij brengen 'm ook andersom in, evt met een beetje vaseline erop :)
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:14:05 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_159144889
Echt? Hier floept ie er nooit uit? Gewoon even een extra zetje tegen de ster en hij zit!
disclaimer
pi_159145034
Bedankt voor de tips! Hier floept 'ie er ook niet uit maar ik vind dat puntje zo scherp. En dat is ook opgelost door 'm andersom in te brengen. ^O^
  zaterdag 16 januari 2016 @ 11:31:01 #300
413491 Vijzel
Lekker malen
pi_159145148
Hier advies van een apotheker: het puntje even warm maken met je vingertop, dan ben je dat scherpen puntje zo kwijt. Niet andersom inbrengen, dan heeft de zetpil de neiging om bij een windje oid eruit te glijden en dan heeft je kind er niks aan.

Natmaken kan prima, vaseline (geen crème, dat prikt!) kan ook.
pi_159146090
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 januari 2016 11:14 schreef Stormqueen het volgende:
Echt? Hier floept ie er nooit uit? Gewoon even een extra zetje tegen de ster en hij zit!
Wij hebben een terugduwert... dus doen wij ook andersom met vaseline :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')