dat laatste is tegenwoordig gewoon niet meer waar, maar ja tegen dat soort beschuldigingen is het moeilijk vechten ... er was veel fout in het verleden maar daar zijn genoeg maatregelen tegen genomen om dat te voorkomenquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:02 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Los van je weinig gelukkige metafoor, ik vind het prima als fabrikanten hun product verbeteren. Wat ik niet prima vind is dat de overheid als monopolistische afnemer en (octrooi)wetgever een markt creeert waarin grote farmaceuten allemaal meer uitgeven aan marketing dan aan R&D, allemaal jaar in jaar uit prachtige winsten maken, niet eerlijk hoeven zijn over de onderzoeksresultaten wat betreft werkzaamheid, lekker profiteren van met belastinggeld gedaan onderzoek en artsen en politici corrumperen.
Big Pharma is gewoon een term om het geheel van de medische industrie aan te duiden. Volkomen valide om dat te gebruiken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 09:55 schreef Jigzoz het volgende:
'Big Pharma'
Jammer dat De Telegraaf onder Paul Jansen nog steeds zo'n oerdomme schreeuwkrant is.
Nee, dat is niet 'gewoon een term'. Zie verder die link.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Big Pharma is gewoon een term om het geheel van de medische industrie aan te duiden. Volkomen valide om dat te gebruiken.
Dat men er ook complotten aan vasthangt, wil nog niet zeggen dat de term gemeden moet worden
Kennelijk is het nog steeds lonender om geld uit te geven aan marketing dan aan R&D.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:07 schreef Re het volgende:
[..]
dat laatste is tegenwoordig gewoon niet meer waar, maar ja tegen dat soort beschuldigingen is het moeilijk vechten ... er was veel fout in het verleden maar daar zijn genoeg maatregelen tegen genomen om dat te voorkomen
Het is sowieso een nog sterker gereguleerde markt dan de meeste markten, naast het feit dat de afnemer in wezen monopolist is. Dan zie ik niet in waarom je het dan niet zo reguleert dat er meer geinnoveerd wordt, dat er in de juiste richting geinnoveerd wordt, dat de prijzen lager worden, dat de ongewenste onderzoeksresultaten ook openbaar zijn, dat marketing niet meer loont en dat ze harder moeten werken voor megawinsten.quote:en hoe zie je een niet gereguleerde markt voor je, we flikkeren gewoon wat chemische producten op de markt zonder te testen en kijken maar? Wie zou het moeten reguleren en wie gaat er innoveren als patenten er niet meer zijn?
The term Big Pharma is used to refer collectively to global pharmaceutical industry.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dat is niet 'gewoon een term'. Zie verder die link.
Nee, maar goed, je bent nu gewoon weer aan het zeiken om het zeiken.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
The term Big Pharma is used to refer collectively to global pharmaceutical industry.
Uit je eigen link. Dat het een negatieve associatie heeft door die gekke complotters doet niks af aan de definitie.
Je bent gewoon een stok aan het zoeken om te slaan omdat het telegraaf is
Voor sensatiekrantjes is het natuurlijk wel een prima term. En voor de liefhebbers van dat soort pulp ook.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:12 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dat is niet 'gewoon een term'. Zie verder die link.
Het zou ook niet echt zo'n probleem zijn als die voorstellen niet gewoon ergens onder in een la zouden komen samen met de rest van de idioten die "Wij willuh gratis bier!" roepen, maar doorgaans worden dit soort grote lobbyisten een heel stuk serieuzer genomen dan echt goed is.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:18 schreef KoosVogels het volgende:
Grote bedrijven die aan het lobbyen zijn. Stop de persen.
dus?, in een competitieve markt mag je best je product aanprijzen lijkt me, en zonder R&D geen innovatie dus liggen ze allebei rond de 20% van de kostenquote:Op zondag 2 augustus 2015 12:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Kennelijk is het nog steeds lonender om geld uit te geven aan marketing dan aan R&D.
[..]
De patient, ziekenhuis, verzekeraar, overheid, wie is de afnemer?quote:Het is sowieso een nog sterker gereguleerde markt dan de meeste markten, naast het feit dat de afnemer in wezen monopolist is.
hoe dan?quote:Dan zie ik niet in waarom je het dan niet zo reguleert dat er meer geinnoveerd wordt, dat er in de juiste richting geinnoveerd wordt,
, Dat gebeurd ook wel, producten uit India/China... etcquote:dat de prijzen lager worden
Dat is al zoquote:dat de ongewenste onderzoeksresultaten ook openbaar zijn,
als marketing niet meer loont?, wat is dat voor een communisitisch gedachtengoed?quote:dat marketing niet meer loont en dat ze harder moeten werken voor megawinsten.
Toch koester ik de hoop dat wij in Europa toch net iets verstandiger zijn dan de Amerikanen, en dat de soep uiteindelijk dus niet zo heet wordt gegeten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het zou ook niet echt zo'n probleem zijn als die voorstellen niet gewoon ergens onder in een la zouden komen samen met de rest van de idioten die "Wij willuh gratis bier!" roepen, maar doorgaans worden dit soort grote lobbyisten een heel stuk serieuzer genomen dan echt goed is.
Precies.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Voor sensatiekrantjes is het natuurlijk wel een prima term. En voor de liefhebbers van dat soort pulp ook.
Die arme Telegraaf moet toch wat. In relatieve en absolute zin loopt de oplage van de krant van wakker Nederland het hardste terug van alle media in ons land. En nog steeds denken Jansen en consorten dat ze lezers voor zich kunnen winnen met sensatiejournalistiek.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Precies.
Maar goed, we kunnen er een beetje lacherig over doen, maar door dit soort berichtgeving beginnen mensen er wel vrij idiote zwart/wit-opvattingen op na te houden. Noem het het 'Monsanto-effect'. Al zouden die voor eeuwige wereldvrede zorgen, dan nog is het De Grote Satan zelf.
Ik denk dat in medialand de markt voor platte sensatiejournalistiek verreweg de grootste is, maar De Telegraaf krijgt er steeds meer concurrentie bij. Vooral online nieuws kost ze volgens mij heel veel abonnees.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die arme Telegraaf moet toch wat. In relatieve en absolute zin loopt de oplage van de krant van wakker Nederland het hardste terug van alle media in ons land. En nog steeds denken Jansen en consorten dat ze lezers voor zich kunnen winnen met sensatiejournalistiek.
Platte journalistiek vind je online inderdaad in overvloed.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:39 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik denk dat in medialand de markt voor platte sensatiejournalistiek verreweg de grootste is, maar De Telegraaf krijgt er steeds meer concurrentie bij. Vooral online nieuws kost ze volgens mij heel veel abonnees.
U heeft gelijk. Discussie bij deze gesloten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:45 schreef Re het volgende:
Het is op zich jammer dat de discussie wordt bepaald door de krant waar het in is verschenen want het is wel een goed onderwerp verder
Eens maar door de gezochte sensatie is het heel lastig om nog een goede discussie te voeren hierover.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:45 schreef Re het volgende:
Het is op zich jammer dat de discussie wordt bepaald door de krant waar het in is verschenen want het is wel een goed onderwerp verder
ja dat is zeker zo, er worden veel aannames gedaan gebaseerd op oude kennis of onwetendheid of andere motieven niet onderbouwd door enige kennis van het onderwerp zelf. Misschien iets in W&T of zo (Dat het in BNW bijvoorbeeld staat is al tekenend).quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Eens maar door de gezochte sensatie is het heel lastig om nog een goede discussie te voeren hierover.
Dat de lobby dergelijke verdragen beïnvloedt is bekend en ook logisch maar het enkele feit dat een bedrijfstak met een bepaald belang een lobby begint waar een tegenreactie op komt is volgens mij niet direct voldoende voor de paniek die men hier wil zaaien.
Big Pharma heeft zo'n sterke negatieve connotatie dat de term "Big ... " wordt gebruikt voor allerhande bedrijfstakken waar naar verluidt negatieve dingen zouden plaatsvinden. Alleen al daarom zou je in elke serieuze discussie het woord moeten vermijden.quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
The term Big Pharma is used to refer collectively to global pharmaceutical industry.
Uit je eigen link. Dat het een negatieve associatie heeft door die gekke complotters doet niks af aan de definitie.
Je bent gewoon een stok aan het zoeken om te slaan omdat het telegraaf is
hoe zie je dat voor je? Een medicijn doet er gemiddeld 12 jaar over om op de markt te komen dan blijft er nog 8 jaar over van het patent. Hoe wilde je die 12 jaar gaan opvangen als je patenten afschaft?quote:Op zondag 2 augustus 2015 12:57 schreef Tchock het volgende:
en niet in de laatste plaats omdat ik van mening ben dat het zieke uitbouwen van patent- en auteursrecht aan banden moet worden gelegd.
Uh, dat is absoluut niet wat ik zei. Ik zei dat ik vind dat het uitbouwen aan banden moet worden gelegd, ik zeg niets over het afschaffen van patenten.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:05 schreef Re het volgende:
[..]
hoe zie je dat voor je? Een medicijn doet er gemiddeld 12 jaar over om op de markt te komen dan blijft er nog 8 jaar over van het patent. Hoe wilde je die 12 jaar gaan opvangen als je patenten afschaft?
waarom zou je producten niet mogen verbeteren zonder daar van te kunnen profiteren?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uh, dat is absoluut niet wat ik zei. Ik zei dat ik vind dat het uitbouwen aan banden moet worden gelegd, ik zeg niets over het afschaffen van patenten.
Als je alleen maar in stromannen kunt praten ben ik vrij snel klaar met dit topic.quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:08 schreef Re het volgende:
[..]
waarom zou je producten niet mogen verbeteren zonder daar van te kunnen profiteren?
?, de vraag is toch simpel en zeker geen stroman hoor, het gaat om het aanpassen van het product, waarom mag je geen patent aanvragen op de verbeterde versie?quote:Op zondag 2 augustus 2015 13:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je alleen maar in stromannen kunt praten ben ik vrij snel klaar met dit topic.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |