Een Koga is meestal heel degelijk gebouwd en heeft daarmee een vrij hoge inruilwaarde. De discussie over Koga een paar posts eerder ging over heel iets anders. Koga bouwde z'n frames altijd erg lang. Dus met een naar verhouding lange bovenbuis. Er zijn mensen die dit graag hebben (ik bijvoorbeeld), anderen hebben daar problemen mee. Dat is dus heel persoonlijk.quote:
Aardige fiets, minder oud dan je vorige links (begin deze eeuw).quote:Op zaterdag 4 juni 2016 20:32 schreef Morendo het volgende:
Laatste linkdump van de dag:
http://www.marktplaats.nl(...)eviousPage=lr&pos=19
Wat zijn jullie gedachten over deze fiets?
Is wel ultegra 6500 (9 speed), of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:31 schreef dop het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1056954711
250 bieden max 300
ziet er goed onderhouden uit
klopt de prorace lijkt alleen minder goed onderhouden.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Is wel ultegra 6500 (9 speed), of zie ik dat verkeerd?
Is wel vergelijkbaar met die Prorace, dan. Mogelijk in betere staat van onderhoud inderdaad
Via de site kun je enkel bieden vanaf 325. Ik zou hem natuurlijk nog kunnen bellen.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:31 schreef dop het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1056954711
250 bieden max 300
ziet er goed onderhouden uit
Op zich een leuke fiets om mee te beginnen. Caad5 is een prima frame.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:47 schreef Morendo het volgende:
race fiets Cannondale
¤ 375,00
http://link.marktplaats.nl/m1057897402
Is dit iets om op te bieden?
Denk te duur voor die prijs, ziet er slecht onderhouden uit, maar dat heb al snel met fietsen in deze prijsklasse. Geen idee wat voor budget je hebt maar tussen de 400-500¤ kan je een prima beginnersfiets kopen waar je meerdere jaren plezier van kunt hebben en dan evt kunt door verkopen zonder er veel op in te leveren. Heb vorig jaar dacht ik 425¤ betaald voor een Bulls van 2011 met een mix van 10speed ultrega/ 105. Fiets was redelijk onderhouden en heb er vorige week voor het eerst onderhoud (balhoofdlagers, bb lagers vervangen) aan laten uitvoeren. Kortom; goed zoeken naar mooie koopjes er zit zat aanbod.quote:Op maandag 6 juni 2016 13:47 schreef Morendo het volgende:
race fiets Cannondale
¤ 375,00
http://link.marktplaats.nl/m1057897402
Is dit iets om op te bieden?
Hij heeft hem aangeboden voor 250.quote:Op zaterdag 4 juni 2016 21:31 schreef dop het volgende:
http://link.marktplaats.nl/m1056954711
250 bieden max 300
ziet er goed onderhouden uit
Goede koop lijkt me. Veel fietsplezier!quote:Op dinsdag 7 juni 2016 15:59 schreef Morendo het volgende:
Ik ben akkoord gegaan met 250. Kreeg ook een goed gevoel bij de verkoper en hij ziet er inderdaad goed onderhouden uit!
Dank aan de mensen die mij hier geholpen hebben en mogelijk tot ziens in een ander wielertopic.
Wat voor tochten? Over het vlakke, of niet?quote:Op maandag 13 juni 2016 22:54 schreef Tuinboon het volgende:
Is Ultegra het extra geld waard? Ik doe niet aan wedstrijden ofzo, maar maak wel regelmatig (wekelijks) een tocht.
ken radon niet echt maar specs zien er goed uitquote:Op maandag 13 juni 2016 22:54 schreef Tuinboon het volgende:
Hey wielrenners! Ik ben al een tijdje het internet aan het afspeuren voor een nodige upgrade voor mijn stokoude racefiets. Ik ben al redelijk bekend met wielrennen maar wil toch niet al teveel geld uitgeven, en heb een budget van ongeveer 1000 euro. Ik ben op zoek naar een degelijk merk met alu frame (ik ben stevig gebouwd dus twijfel of het lichtere carbon dan echt het geld waard is), minimaal Shimano 105 afmontering of misschien Ultegra. Ik woon zelf in Duitsland, dus stuit vooral op merken zoals Canyon, Rose, Cube etc.
Nou zag ik deze fietsen:
Radon met 105 5800:
http://www.bike-discount.de/en/buy/radon-r1-105-465292/wg_id-657
Zelfde fiets met Ultegra 6800:
http://www.bike-discount.(...)gra-465306/wg_id-657
Ik heb even onderzocht, en Radon lijkt best een degelijk merk te zijn, de frames komen consequent goed uit tests qua stijfheid etc.
Dus beide fietsen leken mij best een prima deal! Of zie ik iets over het hoofd en zal ik toch voor een ander merk gaan?
Is Ultegra het extra geld waard? Ik doe niet aan wedstrijden ofzo, maar maak wel regelmatig (wekelijks) een tocht.
Ja vooral vlak, alhoewel hier in de omgeving wel wat meer heuvels zijn dan in Nederland. En als ik een keer de bergen in wil moeten fiets wel mee kunnen zonder dat ik er ander materiaal op moet zetten. Daarom leek me qua tandwielen 50 en 34 voor ook wel geschikt.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 17:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wat voor tochten? Over het vlakke, of niet?
Want waar gebruik je schakelingen voor: omdat je meer tractie nodig hebt om een heuvel over te komen, of omdat je sneller wil rijden (eerst snel optrekken, daarna schakelen op een grotere overbrenging voor meer snelheid).
Vooral bij heuvelfietsen heb je goede schakeling nodig. Over het vlakke minder, je schakelt bij het optrekken en verder peddel je continu door.
Kan een prima reden zijn vind ik , verschil is niet groot in specs.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:05 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
vind de fiets met de 105 er namelijk mooier uit zien. (alhoewel dat niet zo erg zou moeten mee spelen natuurlijk )
Tuurlijk wel. Op een mooie fiets rijd je fijner.quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:05 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Ja vooral vlak, alhoewel hier in de omgeving wel wat meer heuvels zijn dan in Nederland. En als ik een keer de bergen in wil moeten fiets wel mee kunnen zonder dat ik er ander materiaal op moet zetten. Daarom leek me qua tandwielen 50 en 34 voor ook wel geschikt.
Anyway, bedankt voor de tips. Vind het wel moeilijk nu, vind de fiets met de 105 er namelijk mooier uit zien. (alhoewel dat niet zo erg zou moeten mee spelen natuurlijk )
Ik zou wel voor een triple gaan. 3 tandbladen voor is altijd handig, tenzij je echt een racegod bent, die ook nog bij een wielrenclub rijdt...quote:Op dinsdag 14 juni 2016 19:05 schreef Tuinboon het volgende:
[..]
Ja vooral vlak, alhoewel hier in de omgeving wel wat meer heuvels zijn dan in Nederland. En als ik een keer de bergen in wil moeten fiets wel mee kunnen zonder dat ik er ander materiaal op moet zetten. Daarom leek me qua tandwielen 50 en 34 voor ook wel geschikt.
Anyway, bedankt voor de tips. Vind het wel moeilijk nu, vind de fiets met de 105 er namelijk mooier uit zien. (alhoewel dat niet zo erg zou moeten mee spelen natuurlijk )
wat voor klik systeem ?quote:Op woensdag 15 juni 2016 15:08 schreef Stansfield het volgende:
Hoe vast moeten je schoenen eigenlijk zitten als je ingeklikt bent in je pedalen? Ik kan ze nu best een beetje heen en weer bewegen zonder uit te schieten? Moet dat niet wat strakker? En zo ja waar draai ik dat strakker aan?
Mijn plaatjes zijn wel aan vervanging toe dus mogelijk dat het daar aan ligt?
Ik heb gele shimano SPD SL plaatjes.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:26 schreef dop het volgende:
[..]
wat voor klik systeem ?
de meeste race systemen hebben verschillende soorten plaatjes met veel of weinig speling.
versleten platen geven altijd extra speling.
er is geen goed of fout , sommige mensen willen geen speling andere hebben juist graag wat bewegingsvrijheid.
je moet natuurlijk niet uitklikken als je flink aanzet, of op een onverwacht moment , maar verder moet het zo zijn als jij wenst.
shimano plaatjes hebben rood 0º speling, blauw 2º ,en geel 6º
klopt verhoudingen liggen net anders maar andere plaatjes voelen ook andersquote:Op woensdag 15 juni 2016 18:56 schreef cafca het volgende:
Geel zijn vergelijkbaar met de rode Look plaatjes, toch?
Werkt bij mij prima. Per ongeluk uitklikken gebeurt alleen met écht versleten plaatjes.
Ik heb pas een voetmeting gedaan en nieuwe schoenen besteld. En daar wordt dus ook plaatjes onder gezet om de stand van mijn voeten te corrigeren. Dus daar wil ik ook gelijk nieuwe plaatjes bij bestellen. Dus ik denk dat ik dan een keer voor blauw ga. Vind dat wel lekker een vast gevoel.quote:Op woensdag 15 juni 2016 16:45 schreef dop het volgende:
ik ben prima tevreden met geel.
is lastig om voor een ander te bepalen , maar keer blauw proberen kan geen kwaad weet je gelijk het verschil.
als nadeel zou je kunnen zeggen dat minder speling iets meer risico dat je voet/knie gefixeerd word in een verkeerde positie. maar als je afstelling verder goed is en het goed voelt zou dat wel los moeten lopen
ga van beide fietsen niet op tafel staan dansen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:29 schreef Barbewire het volgende:
Ik wil naast de MTB er een racefiets bij hebben. Het gaat mijn eerste racefiets worden.
Zat te denken aan een 105 afmontage om mee te starten met een prijs van rond de ¤500/600, maar ik zag deze Trek fiets met Tiagra afmontage. Lijkt mij een nette fiets, waarschijnlijk wel ketting vervangen. Ik zat te denken om max ¤300 voor deze Trek te bieden, maar twijfel erover.
Vraag: Beter even wachten op een mooie 105 en iets meer betalen of is Tiagra degelijk genoeg. En wat vinden van de fiets in de advertentie (onderhoud/kwaliteit/etc).
Trek 1.5 2014 maat 54 Tiagra
Edit:
Ik had ook deze 105 Bulls gezien. Als ik die voor ¤600 kan krijgen is het dan een goede koop?
Bulls Harrier 52 cm 105
174 cm. Als het goed is moet ik framemaat 54cm hebben. Zou 52cm dan alweer te klein zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:50 schreef dop het volgende:
[..]
ga van beide fietsen niet op tafel staan dansen.
maar hoe groot ben je want je plaats twee verschillende maten 52 en 54
even goed naar kijken maar zou op het eerste gezicht zeggen dat het te klein isquote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:56 schreef Barbewire het volgende:
[..]
174 cm. Als het goed is moet ik framemaat 54cm hebben. Zou 52cm dan alweer te klein zijn?
Verschilt ook per type fiets. Voor zover ik weet zijn Treks in verhouding redelijk lang, zou zomaar kunnen dat die trek 4-5cm langer is dan die Cube. Dat scheelt echt wel een stuk!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 19:56 schreef Barbewire het volgende:
[..]
174 cm. Als het goed is moet ik framemaat 54cm hebben. Zou 52cm dan alweer te klein zijn?
Op zich is 300 voor die trek niet veel. Als je hem daarvoor kunt krijgen is het op zich een mooie beginnersfiets. Kun je ff doorsparen en over een jaar of twee wat beters kopen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:17 schreef Barbewire het volgende:
Dan laat ik ze eerst links liggen en zoek ik naar een goede 105 afmontage met framemaat 54. Ik zal binnenkort nog wel een paar MP advertenties plaatsen om te zien wat jullie er van vinden.
bullsquote:Op vrijdag 24 juni 2016 20:02 schreef cafca het volgende:
[..]
Verschilt ook per type fiets. Voor zover ik weet zijn Treks in verhouding redelijk lang, zou zomaar kunnen dat die trek 4-5cm langer is dan die Cube. Dat scheelt echt wel een stuk!
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat een klassieke fiets een stuk historie is, een stuk fietshistorie. Een deel van die historie wordt verteld door de kleur en de tostand van de lak. Als je dat alles weghaalt en vervangt door iets nieuws verlies je die persoonlijke historie van de fiets.
In kringen van liefhebbers van klassieke fietsen is een opnieuwe gespoten fiets beduidend minder waard dan een fiets met een beschadigde maar bijgewerkte lak. Gewoon omdat de historie verloren is gegaan.
In Fixie kringen is het nogal gebruikelijk om nog een slag verder te gaan en allerhande delen van het frame (derailleuroogje, commandeurnokken) er af te flexen. Op die manier is de conversie naar fixed nooit meer ongedaan te maken. Zeker omdat veel fixierijders fixie rijden omdat het in is, gewoon omdat hipsters het doen. Op het moment dat wat anders in de mode is zullen die omgebouwde en verknalde frames gedumpt worden. Dat is dus een vernieling van cultuurgoed (een goed frame is cultuurgoed). Een fiets is geen stuk staal, zeker een beter frame is een stuk wielergeschiedenis.
Een aantal jaar geleden mocht ik een klassieke fiets overkopen van een oude weduwe. Voor een zacht prijsje want het geld was niet belangrijk. Veel belangrijker was de belofte om de fiets goed te gebruiken. En daar heb ik mij aan gehouden, deze fiets heeft inmiddels 3 grote evenementen meegemaakt in Rusland, Oezbekistan en Frankrijk. Het Franse evenement bestaat sinds 1891.
Ook al staat een frame me in de weg, ik zal het niet overdoen aan iemand die het gaat vernaggelen door het over te spuiten in een fantasiekleur. Dan geef ik het liever nog gratis weg aan iemand die het wil opbouwen tot een fatsoenlijke fiets en er weer een stuk historie aan wil teruggeven.
Ik ben vorig jaar overgestapt van 170 naar 172,5 en dat is inderdaad een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 08:42 schreef Najieto het volgende:
Hallo, ik kan mijn vraag hier denk ik ook wel stellen. Ze hebben bij hopmans een leuke ultegra aanbieding. Alleen de cranklengte is 172,5 mm. Ik fiets momenteel ook met 172,5 maar dat was een standaard fabriekfiets. Nadat ik mijn binnenbeen lengte opgemeten had kwam ik uit op een cranklengte van 180. Dat lijkt me wel heel erg lang en bijna niet verkrijgbaar. Dus ik wil naar een 175 mm. Is het verschil tussen de 175.2 en 175 zo groot om die aanbieding te laten liggen?
Ik ben toch maar voor een 105 upgrade gegaan en een 175 mm crank. Alleen ik krijg mn oude pedalen niet los van de oude crank. Morgen op stap voor een nieuwe paar dus.quote:Op zaterdag 25 juni 2016 13:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ben vorig jaar overgestapt van 170 naar 172,5 en dat is inderdaad een wereld van verschil.
Koop de fiets die je het mooiste vindt / waar je het beste gevoel bij hebt.quote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:14 schreef Sunri5e het volgende:
Na lang wikken en wegen ga ik een van beide fietsen aanschaffen:
De BMC Teammachine SLR03 Ultegra:
https://www.mantel.com/bm(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0MQ==
Of de Giant TCR Advanced 1:
https://www.mantel.com/gi(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0Nw==
Ik kan echter geen keuze maken. Het prijsverschil is niet heel groot. 1499,- om 1639,-. De Ultegra groep is hetzelfde. De wielen die er onder liggen lijken mij ook hetzelfde qua kwaliteit (?). Het verschil zou hem dan in het frame moeten zitten. De verkoper geeft aan dat het frame van de Giant wat verder doorontwikkeld is. Het frame van de Giant is volgens mij ook wat lichter dan die van de BMC. Echter vind ik de BMC weer wat mooier qua uiterlijk.
Kunnen jullie helpen met mijn keuze? Graag met een onderbouwde mening.
1100 kortingquote:Op dinsdag 28 juni 2016 16:14 schreef Sunri5e het volgende:
Na lang wikken en wegen ga ik een van beide fietsen aanschaffen:
De BMC Teammachine SLR03 Ultegra:
https://www.mantel.com/bm(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0MQ==
Of de Giant TCR Advanced 1:
https://www.mantel.com/gi(...)aWV0c2VuI3N0YXJ0Nw==
Ik kan echter geen keuze maken. Het prijsverschil is niet heel groot. 1499,- om 1639,-. De Ultegra groep is hetzelfde. De wielen die er onder liggen lijken mij ook hetzelfde qua kwaliteit (?). Het verschil zou hem dan in het frame moeten zitten. De verkoper geeft aan dat het frame van de Giant wat verder doorontwikkeld is. Het frame van de Giant is volgens mij ook wat lichter dan die van de BMC. Echter vind ik de BMC weer wat mooier qua uiterlijk.
Kunnen jullie helpen met mijn keuze? Graag met een onderbouwde mening.
Op de adviesprijs he. Dat moet je met een korreltje zout nemen die korting.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |