Oh god ja, dat....quote:Op zondag 9 augustus 2015 22:41 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik schaar het een beetje onder dezelfde klootviolen die per se door rood willen fietsen en vervolgens doorsukkelen met 15 km/u. Als je zo'n haast hebt dat je door rood fietst, fietst dan ook door.
Kom jij nou over verkeersregels praten?quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:00 schreef ambertje90 het volgende:
Helemaal niet toegestaan.
De gedragscode voor motorrijders is slechts voor op snelwegen.
En gemaakt ruim voor Nederland het verdrag van Wenen ratificeerde.
http://wetten.overheid.nl(...)oofdstukII_Artikel11
7. Wanneer het verkeer zich voortbeweegt in files zoals beschreven in het vijfde en het zesde lid van dit artikel is het bestuurders verboden, daar, waar de rijstroken op de rijbaan zijn aangegeven door strepen in de lengterichting, over deze strepen te rijden.
Tadaaa indeed.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:41 schreef Tunafish het volgende:
http://www.motorplatform.nl/samenspelindefile.htm
Tadaaaa.
Grappig, want tot nu toe heeft ze wel iedere keer gelijk gehad. Parkeren op een parkeervak met een E1 bord en dan een prent krijgen: Onjuist, want je mag volgens de beschrijving van E1 gewoon in een parkeervak staan. En nu weer.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Kom jij nou over verkeersregels praten?![]()
Ja, originele klacht ging over verkeerslichten en files. Dat het bij verkeerslichten officieel niet mag, tsja, ik maak me er niet zo druk om. Zolang je inderdaad niet naar voren kruipt en vervolgens als een bejaarde optrekt is er niks aan de hand toch?quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:42 schreef ambertje90 het volgende:
[..]
Tadaaa indeed.
De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.
Zo had ik er daar pas eentje nog rechts ingehaald die ook kilometers op de middelste baan bleef rijden (niet goed, I know), maar die werd wakker en ging daarna wel mooi naar rechts.quote:Op zondag 9 augustus 2015 16:12 schreef Gezicht het volgende:
Het stuk A2 tussen Urmond en Roermond is al meerdere jaren voorzien van een spitsstrook die open is tussen bepaalde tijden, en nóg zijn er mensen die het niet snappen en steevast op de middelste baan blijven rijden. Als je dan merkt dat iedereen op de vluchtstrook/spitsstrook rijdt kijk je toch even raar op en realiseer je je bij het passeren van de volgende set matrixborden toch wel dat je daar gewoon mag rijden? Nee hoor...
Nee, het ging over verkeerslichten en het bejaard optrekken.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:08 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ja, originele klacht ging over verkeerslichten en files. Dat het bij verkeerslichten officieel niet mag, tsja, ik maak me er niet zo druk om. Zolang je inderdaad niet naar voren kruipt en vervolgens als een bejaarde optrekt is er niks aan de hand toch?
Nee, eerst was er de post van Xylos die zich stoort aan motorrijders die voordringen bij verkeerslichten en files, en daarna komt Mano_ met de opmerking dat het pas vervelend wordt als ze voordringen en vervolgens bejaard optrekken.quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:16 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, het ging over verkeerslichten en het bejaard optrekken.
Overheen gekeken, excuus!quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:22 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Nee, eerst was er de post van Xylos die zich stoort aan motorrijders die voordringen bij verkeerslichten en files, en daarna komt Mano_ met de opmerking dat het pas vervelend wordt als ze voordringen en vervolgens bejaard optrekken.
Gelukkig is een rijbaan breed zat voor een auto en een motor en hoef je dus ook niet over die strepen heen te rijden. Alleen bij een inhaalverbod mag je zover ik weet echt niet filteren.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:00 schreef ambertje90 het volgende:
7. Wanneer het verkeer zich voortbeweegt in files zoals beschreven in het vijfde en het zesde lid van dit artikel is het bestuurders verboden, daar, waar de rijstroken op de rijbaan zijn aangegeven door strepen in de lengterichting, over deze strepen te rijden.
Kan wel zijn, maar ze rijdt als een idioot die geen idee heeft van de regels.quote:Op maandag 10 augustus 2015 12:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Grappig, want tot nu toe heeft ze wel iedere keer gelijk gehad. Parkeren op een parkeervak met een E1 bord en dan een prent krijgen: Onjuist, want je mag volgens de beschrijving van E1 gewoon in een parkeervak staan. En nu weer.
Ik heb nog nergens een filmpje van haar rijgedrag gezien?quote:Op maandag 10 augustus 2015 13:56 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Kan wel zijn, maar ze rijdt als een idioot die geen idee heeft van de regels.
PTA / Camera in je auto of op je helm #12: met moeilijke bochtenquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:05 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens een filmpje van haar rijgedrag gezien?
Maar ik zie nog steeds geen filmpje van het eigen rijgedrag.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:55 schreef Mano_ het volgende:
[..]
PTA / Camera in je auto of op je helm #12: met moeilijke bochten
In het volgende topic in de reeks komt ze even haar verhaal doen.
Ambertje is de bestuurster van de grijze golfquote:Op maandag 10 augustus 2015 16:56 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar ik zie nog steeds geen filmpje van het eigen rijgedrag.
En dat weten we zeker? Ik zie nergens de bevestiging noch een video vanuit het eigen voertuig. Overigens had ie bij die actie van 1:30 prima gewoon hem erbovenop kunnen zetten. Filmpje naar de verzekeringsmaatschappij en de golf zou met een beetje mazzel nog geroyeerd worden ook.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:57 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Ambertje is de bestuurster van de grijze golf
PTA / Camera in je auto of op je helm #13: tokkies everywhere!quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:02 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En dat weten we zeker? Ik zie nergens de bevestiging noch een video vanuit het eigen voertuig. Overigens had ie bij die actie van 1:30 prima gewoon hem erbovenop kunnen zetten. Filmpje naar de verzekeringsmaatschappij en de golf zou met een beetje mazzel nog geroyeerd worden ook.
er staan alleen bijna nooit doorgetrokken strepen op de rijbaan bij verkeerslichten.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:00 schreef ambertje90 het volgende:
Ik geloof het niet, simpelweg. Dat filmpje heeft ook op GS gestaan en daar (of waar ik het ook gezien had) zeiden diversen dat ze de bestuurster kenden, een vrouw van 40-50 o.i.d. Klopt niet helemaal met het profiel van iemand uit '90 Daarnaast vind ik nog steeds (vond ik al) dat de dashcammer gewoon verschrikkelijk aan het jennen is. Extra lang wachten bij het uitdraaien van de straat, traag optrekken en opeens gas bijgeven en zien we niet wat er in de woonwijk voorgevallen is, maar alleen een (heel erg gekleurd) eenzijdig stukje tekst. Newton had daar zo'n mooie wet voor, zijn 3e gaat namelijk ook heel mooi in het verkeer op: "Actie is reactie." Je kan mij niet wijsmaken dat dit uit het niets is ontstaan, er is iets voorgevallen waardoor die Golf zo absurd doet. En dat kan heel klein zijn en volledig worden overtrokken door de Golfrijder, of iets groots.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:06 schreef Mano_ het volgende:
[..]
PTA / Camera in je auto of op je helm #13: tokkies everywhere!
En inderdaad, zo vanachter mijn PC zou ik ook denken dat ik hem er in laat poeieren als het bij mij gebeurt. Alleen geen idee of ik dat op zo'n moment ook echt zou doen. M'n instinct zou denk ik toch proberen een ongeval te voorkomen, nog voor ik er echt over na kan denken. Dat soort volk verdient het wel imo.
Sorry SD, maar je slaat hier toch echt de plank mis. Tussen de verschillende rijrichtingen moeten doorgetrokken strepen staan, vaak zijn die zelfs dubbel. Voorbeeldje. En nog eentjequote:Op maandag 10 augustus 2015 17:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
er staan alleen bijna nooit doorgetrokken strepen op de rijbaan bij verkeerslichten.![]()
Doorgetrokken? Wie had het daarover?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:18 schreef Sounddragon het volgende:
er staan alleen bijna nooit doorgetrokken strepen op de rijbaan bij verkeerslichten.
Wat is een berweggetje?quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:25 schreef d4v1d het volgende:
Ja tjech in je rode busje. Blijf lekker links rijden met 100 op de autobahn. Je mag 130 en ik wil er graag langs![]()
--
Oude meneer die gelijk invoegt, rijdt 1 seconde op de rechterbaan en gooit hem dan met 90 km/h op de linkerbaan waar ik rij met 135km/hen dan raar doen als ik toeter en vol op de rem moet. Spiegels rasmongool.
--
Aso in je bmw, ik rij op een smal berweggetje, het slingert een beetje. Als je dan in een bocht wil gaan inhalen ga ik je niet helpen, het had sowieso niet gepast. Gaat die hem er alsnog tussen proppen. Zit zowat in mn linker achterkantGelukkig werken je remmen nog
.
Jupquote:Op maandag 10 augustus 2015 22:40 schreef deezler het volgende:
[..]
Bergweggetje? Ah, niet aan gedacht. Je ziet ze hier ook zelden.
Op motor-forum.nl loopt nu een topic over een motorrijder die bij het stoplicht "voorkroop" en voor een vrachtwagen ging staan die vooraan stond te wachten.quote:Op zondag 9 augustus 2015 15:44 schreef Xylos het volgende:
Motorrijders die voordringen bij stoplichten, files etc.
Geplaatst op woensdag 10 maart 2010 11:02quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Op motor-forum.nl loopt nu een topic over een motorrijder die bij het stoplicht "voorkroop" en voor een vrachtwagen ging staan die vooraan stond te wachten.
Maar ja, dan heb je de kans dat de vrachtwagen de motor niet ziet staan......
Motor plat gereden door vrachtwagen dus![]()
http://www.motor-forum.nl(...)kruipen-en-nu-1.html
Topic zonder foto'squote:Op dinsdag 11 augustus 2015 10:45 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Op motor-forum.nl loopt nu een topic over een motorrijder die bij het stoplicht "voorkroop" en voor een vrachtwagen ging staan die vooraan stond te wachten.
Maar ja, dan heb je de kans dat de vrachtwagen de motor niet ziet staan......
Motor plat gereden door vrachtwagen dus![]()
http://www.motor-forum.nl(...)kruipen-en-nu-1.html
Had gekund, maar als die blinde zijn deur had opengegooid had ik een deuk in mijn spatbord gehad.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:57 schreef JDude het volgende:
Had even gewacht tot ze weg waren joh. Daihatsjoe optillen en achterstevoren terugzetten, klaar.
Zijn niet alleen Duitsers die dat doen hoor..... ongeveer 90% vd weggebruikers op de linkerbaan vindt 2 meter wel ruim voldoende afstandquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 13:16 schreef d4v1d het volgende:
Duitsers die heel graag in je achterbak willen zitten
Het loopt inderdaad nog steeds want de laatste reactie is van 23 Juli 2015quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 12:09 schreef Messina het volgende:
Geplaatst op woensdag 10 maart 2010 11:02
Dat topic loopt al een tijdje.
2 seconde, 2 meter, 2 centimeter... Details hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 14:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zijn niet alleen Duitsers die dat doen hoor..... ongeveer 90% vd weggebruikers op de linkerbaan vindt 2 meter wel ruim voldoende afstand
Jezus.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 15:24 schreef Oceanview het volgende:
Ik irriteer mij mateloos aan mensen op T- en/of kruispunten die de bocht zo afsnijden dat je eerst moet wachten totdat hij weg is voordat je weer verder kan.
Zo hebben mn ouders de auto idd ook een keer in de poeier gekregen: Zo'n "S-bocht" (Chicanetje, hoe je wel wil noemen. Knik in de weg waardoor de weg paar meter 'opschuift') in een 30km zone, komt een vent ook met 45/50 binnendoor zeilen.. Komt er meteen een viswijf uit die begon te tieren waar wij wel niet mee bezig waren... Vent zit ondertussen nog achter het stuur. Op de verkeerde weghelft...tegen de auto van mn ouders.... nee dat kregen ze er bij de politie ook niet in, dat het onze fout was.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:48 schreef Pap89 het volgende:
[..]
Jezus.
Dit dus.
Hier in het dorp veel van die plekken waar ze bij een bocht/kruising dus niets kunnen zien, maar wel met volle snelheid HEEL DE BINNENBOCHT pakken.
Vaak van die klote bejaarden, man man man.
Laatst ook, ik reed netjes 20-25, je mag er zelfs 30 en er komt weer zo'n debiel helemaal aan de binnenkant, raakt nog net de stoeprand niet zo aan het snijden is diegene.
Die vent vol in de remmen, was al blij dat hij geen gas bij gaf, want aan z'n gezicht gezien had hij bijna een hartaanval.
2 weken later, precies hetzelfde, met diezelfde man.
Levens gevaarlijk.
Sjongejonge...kreeg de politie het er wel bij haar in dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 21:03 schreef Koepert het volgende:
[..]
Zo hebben mn ouders de auto idd ook een keer in de poeier gekregen: Zo'n "S-bocht" (Chicanetje, hoe je wel wil noemen. Knik in de weg waardoor de weg paar meter 'opschuift') in een 30km zone, komt een vent ook met 45/50 binnendoor zeilen.. Komt er meteen een viswijf uit die begon te tieren waar wij wel niet mee bezig waren... Vent zit ondertussen nog achter het stuur. Op de verkeerde weghelft...tegen de auto van mn ouders.... nee dat kregen ze er bij de politie ook niet in, dat het onze fout was.
Ik vraag mij eerder af hoe je het voor elkaar krijgt, om een 1.4 diesel polootje met 80 pk de tijd te geven om een gat dicht te rijden als ie zogenaamd "ruim" achter je gaat op het moment dat jij je knipper aanzet om naar links te gaan.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:28 schreef Stokker het volgende:
Meneer reed op de linker rijbaan, ruim achter mij met voor ons een inhalende vrachtwagen. Ik reed rechts. Meneer met de Polo besloot gas bij te geven en drukte hem er links gewoon naast en stuurde vervolgens ook nog even naar rechts met als doel mij maar even naar de rechter rijstrook te dirigeren.. Nou het is je gelukt! De vluchtstrook moest er zelfs aan te pas komen.
Je weet dat je richtingaanwijzer geen toverstafje is waarmee spontaan ruimte ontstaat en je ook niet ontslaat van de verplichting al het overige verkeer voorrang te verlenen bij het uitvoeren van een zijdelingse manoeuvre. En wat Dick_Laurent al zegt, met zo'n ding geef je niet even gas en trap je een gat dicht. Aannemelijk is ie al veel dichterbij geweest dat jij hier schetst en heb je dus de verkeerde getroffen, die hem niet in de ankers hangt, maar gewoon doordrukt. En als jij al enige tijd achter een vrachtwagen hing en mensen voor had laten gaan (zoals het overigens hoort!) snap ik dat ook best, met zo'n Polo ben je niet snel weer op gang en iemand die al enige tijd achter een vrachtwagen hangt, rijdt hooguit 90 en dan is 120/130 best een groot verschil.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 19:28 schreef Stokker het volgende:
Meneer reed op de linker rijbaan, ruim achter mij met voor ons een inhalende vrachtwagen. Ik reed rechts. Ik had al een aantal auto's voorbij laten gaan en gezien de ruimte die er was, gaf ik richting aan naar links en ging daarbij ook naar de linker rijbaan. Meneer met de Polo besloot gas bij te geven en drukte hem er links gewoon naast en stuurde vervolgens ook nog even naar rechts met als doel mij maar even naar de rechter rijstrook te dirigeren.. Nou het is je gelukt! De vluchtstrook moest er zelfs aan te pas komen. Ja de gebaren met middelvinger gingen over en weer... maargoed, gelukkig bleef het daarbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |