abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf woensdag 5 augustus 2015 @ 22:19:05 #76
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154941162
Omdat je zo graag wilt dat ik alle tekst die je geschreven hebt citeer...
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 17:46 schreef opgebaarde het volgende:
Kan jij mij uitleggen wat de toegevoegde waarde is om als een ware autist de 'houdt zoveel mogelijk rechts' regel aan te houden? Wat bereik je er mee als je weet dat je binnen bijv 10 seconden weer een baantje naar links moet opschuiven en dat terwijl er niemand achter je zit? En dan vooral op het moment dat je na het inhalen opschuift naar de één na rechtse rijbaan want verder kan je niet want daar rijdt al verkeer (die het zo maar in het hoofd kunnen halen om ook eens in te gaan halen). Volgens mij is dat gewoon link, zeker omdat zelfs de grootste 'spiegelen is de nuts' fan dan jouw snelheid moeilijk kan inschatten en de ruimte van zijn dode hoek is veel groter.
De meeste wegen zijn nog steeds voorzien van maar 2 of 3 rijstroken per rijbaan. Dat betekent dat als je links blijft hangen, je meteen zoveel mogelijk links zit. Als je actief aan het autorijden bent, dan ga je zien dat mensen willen inhalen. Hierop kan je anticiperen. Hoef je niet direct wat te doen, maar je houdt er alvast wel rekening mee dat ze naar links kunnen komen.

Overigens, bij 130 km/h voor 10 seconde naar rechts gaan is een afstand afleggen van 360 meter, lijkt heel wat, maar feitelijk zou dat dus betekenen dat je in een gat van ca. 100 meter zou gaan zitten, als de ander 100 zou rijden. Rijden de anderen 110, dan wordt dat gat al kleiner. Niet echt realistisch dus. Meestal pak ik zo'n gat ook niet. Er is een uitzondering: middenplakkers. Dan ga ik er strak voor langs naar rechts. Werkt nog opvallend vaak.

Het is trouwens ook heel kenmerkend dat rechts houden wordt aangemerkt als "autistisch gedrag". Heel typerend voor de Nederlandse weggebruiker. Niet actief rijden waardoor iemand die wel actief met het verkeer bezig is een stikker met een naampje krijgt.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:31 schreef opgebaarde het volgende:
Weet je, je mening is bekend en mijns inziens ben je op dat gebied best link op de weg en vatte ik het simpel samen in een zinnetje.
Omdat ik rechts houd vind je mij link? Ja, dromers ga ik ook wel rechts voorbij ja. Laatst ook, ik reed keurig 130 op een 130 weg op een van de weinige 3 rijstrook stukken, komt er een van helemaal rechts naar helemaal links zonder aanleiding. Schoolmeesteren ofzo, maar dan blijf ik lekker waar ik zit en ga ik er wel rechts voorbij.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:40 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb niks tegen rechts aanhouden, ik doe het zelf heel erg enthousiast waarbij ik regelmatig van baal (vastgereden worden ipv lekker simpel met blik op oneindig op dezelfde rijbaan (niet de linker) rijden).
Wat actiever in de auto zitten. Vooruit en achteruit kijken. Dan kan je dat voorkomen, je weet dat je naar links zal moeten en dan kan je alvast een gaatje zoeken (als het zo druk is dat je vastgereden gaat worden).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154941878
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
Omdat je zo graag wil

Wat wil ik?
quote:
De meeste wegen zijn nog steeds voorzien van maar 2 of 3 rijstroken per rijbaan. Dat betekent dat als je links blijft hangen, je meteen zoveel mogelijk links zit. Als je actief aan het autorijden bent, dan ga je zien dat mensen willen inhalen. Hierop kan je anticiperen. Hoef je niet direct wat te doen, maar je houdt er alvast wel rekening mee dat ze naar links kunnen komen.
Succes met iemand vinden die zich in bovenstaande niet kan vinden
quote:
Het is trouwens ook heel kenmerkend dat rechts houden wordt aangemerkt als "autistisch gedrag". Heel typerend voor de Nederlandse weggebruiker. Niet actief rijden waardoor iemand die wel actief met het verkeer bezig is een stikker met een naampje krijgt.
Je bent in de war. Nederlanders noemen rechts houden niet autistisch, dat doet zelfs opgebaarde niet. Ik schetste wel de uitzondering, een weggebruiker die elke seconden perse op de rechter rijbaan wil doorbrengen ongeacht wat er voor hem gebeurt, en je weet hoe ik die houding noemde en geef er maar je eigen draai aan
quote:
Omdat ik rechts houd vind je mij link?
Grapjas, bedankt, zelden zo gelachen. Je bent echt een fijne vent
quote:
Ja, dromers ga ik ook wel rechts voorbij ja. Laatst ook, ik reed keurig 130 op een 130 weg op een van de weinige 3 rijstrook stukken, komt er een van helemaal rechts naar helemaal links zonder aanleiding. Schoolmeesteren ofzo, maar dan blijf ik lekker waar ik zit en ga ik er wel rechts voorbij.
Die situatie begrijpt iedereen, is ook link van die mafkees maar dat rechts inhalen van jou, dat vind ik link ja. Ik heb geen moeite met die uitzonderlijke situatie, je hebt al wel eens een paar keer eerder aangegeven dat je het wel wat vaker doet
quote:
Wat actiever in de auto zitten. Vooruit en achteruit kijken. Dan kan je dat voorkomen, je weet dat je naar links zal moeten en dan kan je alvast een gaatje zoeken (als het zo druk is dat je vastgereden gaat worden).
je begrijpt die tekst echt niet of wil je te hard laten blijken dat je mij een extreme kneus (op de weg) vindt?
  FOK!fotograaf woensdag 5 augustus 2015 @ 23:14:03 #78
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154943394
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:36 schreef opgebaarde het volgende:
Succes met iemand vinden die zich in bovenstaande niet kan vinden
Iedereen zal zich erin kunnen vinden, slechts weinigen passen het toe, getuige het dagelijkse verkeer.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:36 schreef opgebaarde het volgende:
Wat wil ik?
Dat ik je hele bericht citeer. Anders heb je het gevoel dat ik alleen op het ene zinnetje reageer.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:36 schreef opgebaarde het volgende:
Die situatie begrijpt iedereen, is ook link van die mafkees maar dat rechts inhalen van jou, dat vind ik link ja. Ik heb geen moeite met die uitzonderlijke situatie, je hebt al wel eens een paar keer eerder aangegeven dat je het wel wat vaker doet
Dat klopt. Gebeurt op de weinige 3 strooks stukken A9 waar ik kom, zeker rondom Raasdorp en Rotterpolderplein, regelmatig dat ze uiterst links hangen terwijl ik uiterst rechts rijdt. Dan doe ik geen moeite, zit nog ruimte tussen. En lui die niet reageren op een grootlicht seintje (ik ga erachter rijden en ik wacht, gaan ze niet, gaat grootlicht een keer aan, dus niet dat ik meteen op het grootlicht hang, gebeurt zelden) ga ik na enige tijd ook voorbij. Voordeel aan rechts is dat je meer ruimte hebt, je kan altijd nog uitwijken op de vluchtstrook. Maar meestal worden ze pas wakker als je ze voorbij bent, omdat er dan opeens een auto naast ze at die ze niet vooraf zagen en ze dus even in verwarring zijn. Of ze er wat mee doen is dan nog een tweede.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 22:36 schreef opgebaarde het volgende:
je begrijpt die tekst echt niet of wil je te hard laten blijken dat je mij een extreme kneus (op de weg) vindt?
Eerlijk gezegd vind ik het ook best wel kneuzerig overkomen dat je jezelf (althans, zo komt het op mij over) regelmatig laat vast rijden. En dat geldt niet alleen voor jou, dat geldt voor iedere automobilist, even uitgaande van een normale situatie waar ze niet bumper aan bumper rijden. Een enkele keer gebeurt ons allemaal wel eens, maar als het je regelmatig gebeurt, zou je toch wel iets actiever mogen zijn in het spiegelen en vooruit kijken.
Wellicht iets meer afstand houden. Werkt eigenlijk hetzelfde als met inhalen op een weg met tegenliggers, gang maken op je eigen rijstrook en ruimte pakken als die er is. En dan moet je weten wat er voor je gebeurt, maar ook wat er achter je gebeurt.
Je is in deze alinea's trouwens niet specifiek gericht aan een persoon, maar meer in het algemeen.
Overigens maakt het type auto daarin geen donder uit. Als je klem komt te zitten achter een vrachtwagen, zul je een versnelling terug moeten, of je nou in een trutteschudder rijdt of in een sportwagen, laagtoerig zijn er maar weinig motoren die goed trekken, zelfs diesels in personenauto's trekken te laag niet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:20:48 #79
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154943678
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 21:11 schreef deezler het volgende:

[..]

Ik had het ook over zorgen dat je in een auto rijdt waar je lol in hebt om hem te rijden. Dat hoeft zeker niet altijd een dure luxe auto te zijn. Ik had bijvoorbeeld ook lol in mijn Sierra van bijna 20 jaar oud want jeugdsentiment. Of in een oude Nissan Sunny. Was geen bijzondere auto, maar wel mijn eerste auto.
Okee, het is geen irritatie dus lichtelijk off topic, maar datzelfde had ik in de eerste auto die ik reed (na mijn rijlessen). Een peugeot 405 van ~20 jaar oud. Dat was schrikken, maar ook gaaf. Ik moest met mijn hele gewicht op de rem stampen anders gebeurde er uberhaupt niets. En schakelen ging alleen als je vol overgave aan die hendel trok. Machtige auto. Was wel beetje eng de eerste 5 minuten als je een nieuwe VW lesauto gewend bent ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_154943933
Zolang jijzelf naast een boete voor linksplakkken geen zin hebt in een boete voor het overschrijden van de maximum toegestane snelheid ga je af en toe moeten toegeven aan achteropliggers en dus snelheid moeten verminderen (klemrijden?)

Niets "kneuzerigs" aan; genoeg klachten hier van mensen die moeten afremmen of niet kunnen versnellen omdat iemand "hem ervoor gooide"

Of je moet inderdaad tijdelijk een versnelling lager willen gaan
pi_154944210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:20 schreef twiFight het volgende:

[..]

Okee, het is geen irritatie dus lichtelijk off topic, maar datzelfde had ik in de eerste auto die ik reed (na mijn rijlessen). Een peugeot 405 van ~20 jaar oud. Dat was schrikken, maar ook gaaf. Ik moest met mijn hele gewicht op de rem stampen anders gebeurde er uberhaupt niets. En schakelen ging alleen als je vol overgave aan die hendel trok. Machtige auto. Was wel beetje eng de eerste 5 minuten als je een nieuwe VW lesauto gewend bent ;)
Ik herken het. :) Mijn Ford Sierra na een aantal jaar te koop gezet. Kwam er een jongen kijken die ook net zijn rijbewijs had. Echt grappig om te zien hoeveel moeite hij ermee had toen hij merkte dat die auto geen stuurbekrachtiging had.
  FOK!fotograaf woensdag 5 augustus 2015 @ 23:40:17 #82
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154944356
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:28 schreef DiceMan het volgende:
Zolang jijzelf naast een boete voor linksplakkken geen zin hebt in een boete voor het overschrijden van de maximum toegestane snelheid ga je af en toe moeten toegeven aan achteropliggers en dus snelheid moeten verminderen (klemrijden?)

Niets "kneuzerigs" aan; genoeg klachten hier van mensen die moeten afremmen of niet kunnen versnellen omdat iemand "hem ervoor gooide"
Volgens mij gaat het hier meer om het punt (nogmaals, mijn interpretatie) dat als je bijvoorbeeld met 100-110 op een 130 weg rijdt en achter een vrachtwagen komt te rijden, dat je jezelf dan klem laat rijden en dus van het gas af moet of zelfs moet remmen. Op zo'n moment moet je, vind ik, dus beter vooruit kijken en in je spiegels kijken en zorgen dat je dan al links zit, beetje gas erbij zodat je geen anderen hindert en doortuffen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154944504
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier meer om het punt (nogmaals, mijn interpretatie) dat als je bijvoorbeeld met 100-110 op een 130 weg rijdt en achter een vrachtwagen komt te rijden, dat je jezelf dan klem laat rijden en dus van het gas af moet of zelfs moet remmen. Op zo'n moment moet je, vind ik, dus beter vooruit kijken en in je spiegels kijken en zorgen dat je dan al links zit, beetje gas erbij zodat je geen anderen hindert en doortuffen.
wat de door jou beschreven situatie betreft ben ik het met je eens; ik heb er vrij weinig aan toe te voegen

schuiven jullie wel eens op naar de derde strook om iemand van de eerste wat ruimte naar de tweede te gunnen? is daar juridisch wat aan op te merken?
  woensdag 5 augustus 2015 @ 23:59:57 #84
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_154944913
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het hier meer om het punt (nogmaals, mijn interpretatie) dat als je bijvoorbeeld met 100-110 op een 130 weg rijdt en achter een vrachtwagen komt te rijden, dat je jezelf dan klem laat rijden en dus van het gas af moet of zelfs moet remmen. Op zo'n moment moet je, vind ik, dus beter vooruit kijken en in je spiegels kijken en zorgen dat je dan al links zit, beetje gas erbij zodat je geen anderen hindert en doortuffen.
Ik doe dat regelmatig niet, maar dat heeft weinig met niet op tijd vooruit kijken te maken. Ik zit er gewoon niet zo mee dat ik even achter een vrachtwagen moet hangen. Ga ik niet dood van. Ik wacht wel een half minuutje en dan ga ik dan wel naar links. Komt overigens niet vaak voor, omdat ik normaal gesproken Vmax + 10 rij op de teller.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:45 schreef DiceMan het volgende:

[..]

schuiven jullie wel eens op naar de derde strook om iemand van de eerste wat ruimte naar de tweede te gunnen? is daar juridisch wat aan op te merken?
Ik doe dat regelmatig ja. Niet dat ik er continu voor uitkijk, maar als ik zie dat iemand bv. vast komt te zitten achter een vrachtwagen en ik heb links ruimte dan schuif ik wel op. En soms denk ik behulpzaam te zijn, maar blijkt zo'n knakker expres met 85 km/u op <20 meter afstand van een vrachtwagen rijden. Ach ja, zo'n persoon gun ik dan ook zijn doodswens dan maar...
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  FOK!fotograaf donderdag 6 augustus 2015 @ 00:07:25 #85
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154945080
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:45 schreef DiceMan het volgende:
schuiven jullie wel eens op naar de derde strook om iemand van de eerste wat ruimte naar de tweede te gunnen? is daar juridisch wat aan op te merken?
Soms wel, soms ook niet. Ligt aan mijn eigen snelheid, snelheid van het overige verkeer en de afstand van hun tot het object voor zich. Vandaag heb ik juist een gat dichtgetrapt, busje dat ca. 100 deed op de rechter rijstrook en ingehaald werd door een wagen die 115-120 reed en ik met 130 daarop inlopend (was al best dichtbij), zet ie zo'n 150 meter voor een vrachtwagen zijn knipper aan. Achter mij zat niks, dan trap ik hem dicht, anders kan ik in de ankers. Asociaal? Volgens sommige wellicht. Heeft het busje er ook maar 1 seconde last van gehad? Nee.
EDIT: Voor de zeurpietjes: Andersom gebeurt ook vaak zat, dat ik van het gas af ga om er wat tussen te laten. Meestal groter verkeer, maar toch.

Juridisch (strikt juridisch, letter van de wet!)... Ja, dit valt te scharen onder onnodig linksrijden. Immers, degene die naar links wil gaat een bijzondere manoeuvre uitvoeren en heeft daarbij alle overige verkeer voor te laten gaan. Aangezien jij hem geen voorrang hoeft te verlenen, zit jij dus onnodig links. Hetzelfde geldt voor het naar links gaan voor invoegers, is ook onnodig links rijden.

Om het verhaal nog een stapje sterker te maken, op het moment dat jij naar rechts gaat bij een invoegstrook terwijl er iemand naar links komt de invoegstrook af, is diegene fout (en beschikt degene die naar rechts ging over het verkeersinzicht van een koe). Die voegt in vanaf de invoegstrook de doorgaande rijbaan op en moet daarbij voorrang verlenen aan het verkeer dat zich al reeds op de hoofdrijbaan bevindt. Zal bij een invoeger niet zo snel op gaan, omdat je die weer niet mag hinderen (hij heeft geen voorrang, maar je mag hem niet het invoegen onmogelijk maken), dus daar verwacht ik nog wel gedeelde schuld bij een ongeval, maar bijvoorbeeld iemand die alvast een stukje vluchtstrook pakt bij een file om op de uitvoegstrook te komen en jij die op dat moment uitvoegt, ben jij fout, ook al zat hij op de vluchtstrook.

Detail: We tellen rijstroken vanaf de middenberm. Dat betekent dat de meest linker rijstrook rijstrook 1 is en in geval van 3 rijstroken, de rechter rijstrook rijstrook 3 is. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Pizza_Boom op 06-08-2015 00:13:36 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154948434
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 00:07 schreef Pizza_Boom het volgende:

Om het verhaal nog een stapje sterker te maken, op het moment dat jij naar rechts gaat bij een invoegstrook terwijl er iemand naar links komt de invoegstrook af, is diegene fout (en beschikt degene die naar rechts ging over het verkeersinzicht van een koe). Die voegt in vanaf de invoegstrook de doorgaande rijbaan op en moet daarbij voorrang verlenen aan het verkeer dat zich al reeds op de hoofdrijbaan bevindt.
Van rijstrook wisselen is óók een bijzondere verrichting dus jouw verhaal gaat niet helemaal op.
pi_154950115
Je hebt drie factoren die een behoorlijk grote rol spelen of, beter gezegd, een rol zouden moeten spelen: De verkeersregels, het eigen belang en het belang van anderen om je heen. Het lijkt mij dat je altijd voor jezelf een balans in die drie moet zoeken. En zolang je uit kunt leggen hoe je tot een bepaalde handeling komt zonder het eigenbelang op nummer één te zetten of het belang van een ander op de laatste plaats* ben je volgens mij goed bezig. Daar is helemaal niets autistisch aan.

*(en dan bedoel ik gevaarlijk correct rijgedrag boven het belang van anderen. Hoe vaak zie je voorrangszieke mensen die een dreigende aanrijding goed praten, ook al is er sprake van persoonlijke schade?)

[ Bericht 11% gewijzigd door Ridocar op 06-08-2015 10:39:14 ]
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_154950243
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:45 schreef DiceMan het volgende:

schuiven jullie wel eens op naar de derde strook om iemand van de eerste wat ruimte naar de tweede te gunnen? is daar juridisch wat aan op te merken
Altjid lief.
Busje was er ook blij mee.
pi_154950328
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:45 schreef DiceMan het volgende:

[..]

wat de door jou beschreven situatie betreft ben ik het met je eens; ik heb er vrij weinig aan toe te voegen

schuiven jullie wel eens op naar de derde strook om iemand van de eerste wat ruimte naar de tweede te gunnen? is daar juridisch wat aan op te merken?
Ik doe het weleens en vind het fijn als anderen het ook doen. Soms schat ik de snelheid van de invoeger verkeerd in en blijkt dat ik niet naar links hoefde te gaan, kan gebeuren, maar soms gebeurt ook dat ik niet naar links kan en ik van m'n sokken wordt gereden omdat de invoeger zich niet aan de snelheid van het andere verkeer aanpast. Rare acties blijf je houden :P
Tap tap tap
pi_154952336
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2015 23:45 schreef DiceMan het volgende:

schuiven jullie wel eens op naar de derde strook om iemand van de eerste wat ruimte naar de tweede te gunnen? is daar juridisch wat aan op te merken?
Als ik de ruimte heb (en niet zit te slapen :') ) maak ik altijd plaats voor invoegers, vind het zelf ook erg prettig als men dat voor mij doet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_154952389
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Als ik de ruimte heb (en niet zit te slapen ) maak ik altijd plaats voor invoegers, vind het zelf ook erg prettig als men dat voor mij doet.
Heel prettig!

pi_154952516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:15 schreef ambertje90 het volgende:

[..]

Heel prettig!

Waar kijk ik naar?
Tap tap tap
  FOK!fotograaf donderdag 6 augustus 2015 @ 13:14:12 #93
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154953769
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 08:52 schreef vannelle het volgende:
Van rijstrook wisselen is óók een bijzondere verrichting dus jouw verhaal gaat niet helemaal op.
En door de blokmarkering gaat een rijstrookwisseling voor een wisseling van invoegstrook naar rijbaan. Echter, als je dat onmogelijk maakt ben je ook een enorme knuppel.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 12:20 schreef CherryLips het volgende:
Waar kijk ik naar?
Naar iemand die voor lul naar links gaat bij het zien van een vrachtwagen zonder te kijken of er sneller verkeer achter zich zit en zonder dat het einde van de invoegstrook is bereikt, want het is geen invoegstrook, maar een 3e rijstrook (iets dat ongetwijfeld met borden aangegeven zal hebben gestaan). Invoegstroken doe ik 95% van de tijd niet. En als ik ze wel doe, dan pas als het voertuig zich aan het einde bevindt en een valide reden zou hebben om nog niet voldoende snelheid te hebben (zwaar bijvoorbeeld). De rest van de mensen maakt maar gewoon wat meer snelheid, in plaats van met 60 bij het eerste blokje de hoofdrijbaan op willen en daar pas gas geven. Helaas gaat die theorie door andere weggebruikers die wel naar links komen niet altijd op. ;(
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154953953
Hoe kun je zien dat die persoon niet kijkt of er sneller verkeer achter zich zit? Dat zit er namelijk niet. Hij gaat misschien wel voor jan lul naar links, maar zijn er dooien gevallen? Moest er iemand vol op de rem? Ontstond er een gevaarlijke situatie? Als je dit al irritant vindt :{
Tap tap tap
  FOK!fotograaf donderdag 6 augustus 2015 @ 13:34:18 #95
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154954230
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:22 schreef CherryLips het volgende:
Hoe kun je zien dat die persoon niet kijkt of er sneller verkeer achter zich zit?
Aan de manier van sturen. Oh, een vrachtwagen, meteen naar links.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:22 schreef CherryLips het volgende:
Als je dit al irritant vindt :{
Dit doen ze dus ook terwijl ze 100 rijden en er links iemand met 130 aan komt.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154954249
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:34 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Aan de manier van sturen. Oh, een vrachtwagen, meteen naar links.

[..]

Dit doen ze dus ook terwijl ze 100 rijden en er links iemand met 130 aan komt.
Ja maar in dit voorbeeld niet :P Ik vind het gewoon enorm loos gezever om niks, allemaal aannames en vooroordelen.
Tap tap tap
pi_154954731
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

En door de blokmarkering gaat een rijstrookwisseling voor een wisseling van invoegstrook naar rijbaan. Echter, als je dat onmogelijk maakt ben je ook een enorme knuppel.

[..]

Naar iemand die voor lul naar links gaat bij het zien van een vrachtwagen zonder te kijken of er sneller verkeer achter zich zit en zonder dat het einde van de invoegstrook is bereikt, want het is geen invoegstrook, maar een 3e rijstrook (iets dat ongetwijfeld met borden aangegeven zal hebben gestaan). Invoegstroken doe ik 95% van de tijd niet. En als ik ze wel doe, dan pas als het voertuig zich aan het einde bevindt en een valide reden zou hebben om nog niet voldoende snelheid te hebben (zwaar bijvoorbeeld). De rest van de mensen maakt maar gewoon wat meer snelheid, in plaats van met 60 bij het eerste blokje de hoofdrijbaan op willen en daar pas gas geven. Helaas gaat die theorie door andere weggebruikers die wel naar links komen niet altijd op. ;(
Het moet geen automatisme zijn natuurlijk om bij elke invoegstrook het stuur blind naar links te gooien :')

Maar als ik de ruimte heb en ik denk dat de invoeger er iets aan heeft, ja, dan wel.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_154955303
Ik beredeneer het zo: als je je ver genoeg bent zal de invoeger toch wel invoegen en zul je hem alsnog moeten inhalen. Zelfs al komt er iemand op de linkerbaan aan, liever die even hinderen (zolang die niet extreem veel harder komt aanzetten) dan opeens geconfronteerd worden met iemand die invoegt met een 40km lagere snelheid.

Je moet alleen zelf wel goed inschatten dat je het niet onnodig doet. Bijvoorbeeld als de invoeger nog niet eens bij de blokjes is.
.
  FOK!fotograaf donderdag 6 augustus 2015 @ 14:27:22 #99
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_154955471
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:19 schreef Fer het volgende:
Je moet alleen zelf wel goed inschatten dat je het niet onnodig doet. Bijvoorbeeld als de invoeger nog niet eens bij de blokjes is.
En dat is het grootste probleem. Mensen die zodra ze een invoeger op de invoegstrook zien hem al naar links gooien, zelfs al moet die invoeger zijn bocht nog afmaken en duurt het nog een paar 100 meter voordat er blokjes staan.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 13:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het moet geen automatisme zijn natuurlijk om bij elke invoegstrook het stuur blind naar links te gooien :')
Dat is het voor veel mensen wel. Net als blind invoegen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_154955969
quote:
1s.gif Op donderdag 6 augustus 2015 14:19 schreef Fer het volgende:
Ik beredeneer het zo: als je je ver genoeg bent zal de invoeger toch wel invoegen en zul je hem alsnog moeten inhalen. Zelfs al komt er iemand op de linkerbaan aan, liever die even hinderen (zolang die niet extreem veel harder komt aanzetten) dan opeens geconfronteerd worden met iemand die invoegt met een 40km lagere snelheid.

Dat dus, elke invoegmanoeuvre zal leiden tot een 'verstoring' van het verkeer op iig één van de rijbanen. Tenzij er werkelijk geen hond op de weg is.

Daar moet je gewoon niet over zeuren, als je een keer het gaspedaal los moet laten of iemand voor moet laten, dat hoort bij autorijden.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')