quote:De agent vraagt het slachtoffer meerdere keren om zijn rijbewijs, terwijl die in zijn auto zit. De man weigert zijn rijbewijs te geven en rijdt op een gegeven moment weg. De agent schiet vervolgens de man door het hoofd.
De beelden kunnen als schokkend worden ervaren.
Een agent die een ongewapende zwarte man doodschoot in de Amerikaanse staat Ohio wordt vervolgd voor moord. De agent droeg een bodycam en die legde de fatale schietpartij vast. Het incident gebeurde op 19 juli in Cincinnati en nu zijn de beelden vrijgegeven door de aanklager.
DOOR HET HOOFD GESCHOTEN
De 43-jarige Samuel DuBose werd aangehouden, omdat hij geen nummerbord op zijn auto had. Op de beelden is te zien hoe Ray Tensing (25) de man stopt. De agent vraagt het slachtoffer meerdere keren om zijn rijbewijs, terwijl die in zijn auto zit. Dubose weigert zijn rijbewijs te geven en rijdt op een gegeven moment weg. De agent schiet vervolgens de man door het hoofd.
VERLOOR ZIJN GEDULD
De agent had verklaard dat hij door de auto werd meegesleurd, maar op de beelden is te zien dat dat niet het geval was.
Lees ook: Amerikaanse politie schiet dagelijks bijna drie mensen neer
De aanklager zegt dat Tensing zijn geduld heeft verloren en doelbewust heeft geschoten. "Hij had nooit bij de politie mogen werken."
RELLEN
Het politiegeweld is al maanden onderwerp van discussie in de Verenigde Staten. Een reeks incidenten heeft het vertrouwen van de Amerikanen in de politie zwaar onder druk gezet. In Cincinnati wordt rekening gehouden met rellen, zoals ook bij vorige incidenten gebeurde.
Erg suggestief, je betrekt misschien een post uit een andere draad erbij, soit. Lever eerst maar jouw bewijs dat niet-blanken niet het recht hebben om openlijk een wapen te dragen, iets wat jij nagenoeg als feit stelt.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:05 schreef Ryan3 het volgende:
Nee, dat is niet zonder onderbouwing. Je reageert op de leeuw, je betrekt de leeuw erbij door op die post te reageren, en je zegt dat, vermits ze hun naam niet eer aan doen, de negers, en te lui zijn, ze er wrs een enorme ophef over gaan maken. Het is puur en onvervalst racisme..
Aangezien dit in de VS gebeurde, waar al tijden beschuldigingen van racistisch gemotiveerd politiegeweld tegen negers rondzingen, is het wel degelijk relevant om het ras van het slachtoffer van politiegeweld te vernoemen. Het onderschrijft namelijk een veronderstelde trend.quote:Lekker boeiend of de man zwart, geel, blank of paars was. Altijd maar uit op sensatie
Nee, iemand betrekt de leeuw Cecil erbij en dat er een heksenjacht wordt georganiseerd tegen degene die de leeuw heeft doodgeschoten, suggererend dat dat nu ook gebeurt dwz eeb heksenjacht tegen deze ar-me diender, en daar reageer je instemmend op. Ja, vermits de negers hun naam niet waarmaken en te lui zijn om dat te doen dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Erg suggestief, je betrekt misschien een post uit een andere draad erbij, soit. Lever eerst maar jouw bewijs dat niet-blanken niet het recht hebben om openlijk een wapen te dragen, iets wat jij nagenoeg als feit stelt.
Zoals eerder gesteld: Dat was een reactie op een bericht van ene Manke. Reageer eens inhoudelijk op mijn inhoudelijke berichten in plaats van het zoeken van spijkers op laag water.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:32 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, iemand betrekt de leeuw Cecil erbij en dat er een heksenjacht wordt georganiseerd tegen degene die de leeuw heeft doodgeschoten, suggererend dat dat nu ook gebeurt dwz eeb heksenjacht tegen deze ar-me diender, en daar reageer je instemmend op. Ja, vermits de negers hun naam niet waarmaken en te lui zijn om dat te doen dan.
Kijk, van mij mag je gerust zo denken hoor en 5 straten racistisch zijn en ar-me, rijke white boys huiliehuilieboeboe of boeboehuiliehuilie en links maakt heel Europa kapot en cultuurrelativisten moeten ze ophangen, de Joden hebben egt wel Je-zus vermoordt en homo's moeten deaud etc. etc. enzovoorts enzovoorts (ik vul het even verder in hè), maar ontken het gewoon niet..
Inderdaad: Verondersteld.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Aangezien dit in de VS gebeurde, waar al tijden beschuldigingen van racistisch gemotiveerd politiegeweld tegen negers rondzingen, is het wel degelijk relevant om het ras van het slachtoffer van politiegeweld te vernoemen. Het onderschrijft namelijk een veronderstelde trend.
Als je even de moeite neemt om voorgaande draad door te lezen dan kun je jezelf ervan gewissen dat het geen trend is, blanken worden vaker neergeschoten door de Amerikaanse politieagenten. Aziaten lijken de dans te ontspringen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:41 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is niet zo sterk als het herhalen van een woord, maar ach, we zullen het er maar mee doen.
Dat maakt niets uit voor de relevantie van het ras in de titel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:44 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Als je even de moeite neemt om voorgaande draad door te lezen dan kun je jezelf ervan gewissen dat het geen trend is, blanken worden vaker neergeschoten door de Amerikaanse politieagenten. Aziaten lijken de dans te ontspringen.
En nu ga jij duiden waar ik het ras van het slachtoffer heb gebruikt om deze moord te bagetaliseren? Of überhaupt deze moord te bagetaliseren?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:49 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat maakt niets uit voor de relevantie van het ras in de titel.
Waar dan?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Echt niet je begint al te liggen als ik vraag wat het doodschieten van leeuwen met racisme te maken heeft. En dat heeft het heel erg volgens jou.
Geen idee of je dat gedaan hebt. Dat beweer ik ook nergens.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:51 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
En nu ga jij duiden waar ik het ras van het slachtoffer heb gebruikt om deze moord te bagetaliseren? Of überhaupt deze moord te bagetaliseren?
Je insinueert het slechts.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Geen idee of je dat gedaan hebt. Dat beweer ik ook nergens.
Aangezien hij is aangeklaagd voor moord c.q. doodslag en het videobewijs er is neem ik aan dat deze ¨agent¨ voorlopig zeepjes mag rapen. En dat vindt Bubba dan weer leuk.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:56 schreef Nober het volgende:
Zal wel weer vrijspraak voor de politieman worden, nothing to see here.
Dat heb ik al 2 x gedaan, in vorig topic, als je zelf niet te lui zou zijn, anders dan dat ik van je mag verwachten, zou je dat even opzoeken.quote:
Denk het dit keer niet, hoor.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:56 schreef Nober het volgende:
Zal wel weer vrijspraak voor de politieman worden, nothing to see here.
Dit hele verhaal staat toch los van mijn argumenten in dit topic? Hiermee duid je niet (jouw reacties op of) mijn eerdere argumenten.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat heb ik al 2 x gedaan, in vorig topic, als je zelf niet te lui zou zijn, anders dan dat ik van je mag verwachten, zou je dat even opzoeken..
Maar goed, ik zou eind jaren 80 ook al een keer doodgeschoten zijn als ik neger in VS was geweest, herinner ik me nu. Ik ging toen naar een zomerbaantje om 4 uur in de nacht op mijn fiets, en reed toen na een tijd wachten door het rode licht. Hup meteen politie-auto scheurend achter me aan. Ik door fietsen. Zij uit raampje: stoppen. Ik: waarom? Uiteindelijk gooien ze hun auto voor me. En toen een hele discussie. Waarom reed ik door het rode licht, krijg je nu een bon voor. Ik: ben ik niet mee eens, er rijdt hier niemand en waarom gaan jullie geen boeven vangen. Gasten werden echt agressief. En ik stoïcijns: ik accepteer geen bon. Enfin op dat moment was ik dus in VS al in de boeien geslagen en opgebracht in de cel en wrs had ik ook al 5 to 10 yrs met pleabargening in de gevangenis gezeten, als ze me gewoon niet hadden doodgeschoten.
Nu kreeg ik ongeveer een half jaar later een verzoek om naar de Kantonrechter te komen. Daar wou ik dus een pleidooi afsteken, en die rechter zegt na twee zinnen: stop maar, je krijgt 60 gulden boete en je mag niet in hoger beroep gaan..
"Mijn enige ervaring met justitie tot nu toe".
Maar goed, ik leef nog..
Nee, want je keert nog steeds niet terug naar dat vorige topic om even te controleren wat je met je zatte kop gereageerd hebt op die dude die over die leeuw begon... En dan zeg jij in feite dat negers lui zijn?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:09 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dit hele verhaal staat toch los van mijn argumenten in dit topic? Hiermee duid je niet (jouw reacties op of) mijn eerdere argumenten.
Dat ene comment was een reactie op Mankie en dat heb ik al meermaals aangegeven. Dat ene comment staat in schril contrast met alle inhoudelijke comments die ik geplaatst heb waar je liever niet op in wil gaan.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, want je keert nog steeds niet terug naar dat vorige topic om even te controleren wat je met je zatte kop gereageerd hebt op die dude die over die leeuw begon... En dan zeg jij in feite dat negers luit zijn?
Dat gaat over de leeuw en de dentist en dan zeg jij daar maken ze, als ze hun naam niet waar maken en er te lui voor zijn, een hele song and dance van (woorden van gelijke strekking).quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:13 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dat ene comment was een reactie op Mankie en dat heb ik al meermaals aangegeven. Dat ene comment staat in schril contrast met alle inhoudelijke comments die ik geplaatst heb waar je liever niet op in wil gaan.
Aangezien ik het enige tegengewicht ben in deze discussie op dit moment: Kun je dat ook duiden?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:16 schreef Ryan3 het volgende:
Lullige van racisten is gewoon dat ze weten dat ze fout zitten, maar dat willen ze altijd verdoezelen als ze erop aangesproken worden, en dan gaan ze ineens heel moeilijk doen, terwijl iedereen aan zijn theewater al voelt dat er gewoon veel betekenissen achter alleen al hun nickname schuil gaan..
Maar ik heb dit nooit onderdeel gemaakt van deze discussie.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat gaat over de leeuw en de dentist en dan zeg jij daar maken ze, als ze hun naam niet waar maken en er te lui voor zijn, een hele song and dance van (woorden van gelijke strekking).
Nu is big game hunting iets wat voornamelijk door vermogenden wordt ondernomen en dus is het niet direct een racistisch dingetje, maar dat maak je er dan weer wel van.
Walter Palmer (white boy, dentist) is net zo zielig als de politie-agent uit het filmpje....
Je reageert toch op die dude die ar-me Walter Palmer, posterboy van big game hunting, in de discussie werpt, en dat daar ook al een heksenjacht rond ontstaat...?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:22 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Maar ik heb dit nooit onderdeel gemaakt van deze discussie.
Nee.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:24 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het is nooit in jou op gekomen dat ik mij hier gewoon met mijn eerste en tweede naam heb geregistreerd?
Ergens verbaast dat mij niet, zo de waard is vertouwd hij zijn gasten en ik ga er gemakshalve van uit dat jij niet ingeschreven staat als Ryan3.quote:
Van mijn mag je ten alle tijden ras benoemen. Daar doe ik niet moeilijk over.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
[...] het is relevant om ras te vermelden omdat het inspeelt op een discussie die momenteel in de VS gevoerd wordt.
Toch vond je het nodig om even te reageren op de post die stelt dat je ras mag vernoemen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:30 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Van mijn mag je ten alle tijden ras benoemen. Daar doe ik niet moeilijk over.
Dit deed ik om jouw racisme te bevestigen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:32 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Toch vond je het nodig om even te reageren op de post die stelt dat je ras mag vernoemen.
Het meest treurige vind ik dat het slachtoffer niet eens een excuus om te schieten bood. Uit de video blijkt dat hij ongemakkelijk is en de agent schiet hem in zijn hoofd!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:59 schreef hugecooll het volgende:
Dit gaat ook echt gewoon te ver
Ook het gemak waarmee hij schoot. Komt op mij over alsof hij hoopte op een excuus om te kunnen/mogen schieten.
Dat zag ik jaquote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:04 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het meest treurige vind ik dat het slachtoffer niet eens een excuus om te schieten bood. Uit de video blijkt dat hij ongemakkelijk is en de agent schiet hem in zijn hoofd!
Ok ik zal het nog een keer uitleggen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 01:14 schreef OMG het volgende:
[..]
Moet jij nodig zeggen. Maar vooruit, nog een keer. Verklaar deze eens;
Wetten gelden voor alle burgers en altijd. Als jouw overheid het jou gunt (haha gunt) om met een AR-18 rond te lopen dan moet de regel universeel en voor iedere burger gelden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Daarnaast zie ik in dit filmpje een veel groter probleem in de USA dan racisme, waardoor juist veel meer politie slachtoffers vallen. En dat is hun absurde wapen wet. Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal als je met zo'n geweer over straat loopt dat ze je aanhouden.
Ik zou in deze tijd als neger ook een ongemakkelijk gevoel hebben als ik aangehouden word door een blanke agent.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 06:04 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Het meest treurige vind ik dat het slachtoffer niet eens een excuus om te schieten bood. Uit de video blijkt dat hij ongemakkelijk is en de agent schiet hem in zijn hoofd!
Zolang 1 op de 3 'black men' uiteindelijk in de gevangenis zullen belanden zal er altijd aan racial profiling gedaan worden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:31 schreef crystal_meth het volgende:
Pleidooi voor open carry door zwarten:
Black Men Openly Carrying a Gun in a Holster Will End Racial Profiling in America
http://www.huffingtonpost(...)rying_b_6313176.html
Daar ben ik het mee eens. Maar misschien had de meneer de agent die blanke ook wel op die manier aangehouden. Het is niet per direct aan huidskleur te koppelen.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:15 schreef SpecialK het volgende:
Wetten gelden voor alle burgers en altijd. Als jouw overheid het jou gunt (haha gunt) om met een AR-18 rond te lopen dan moet de regel universeel en voor iedere burger gelden.
Dit hinkelen en schijnbaar mensen inschatten op hoe verdacht ze er uit zien (lees: het is een neger dus we gaan m aanhouden) is dan onacceptabel. Moet je maar de wapenwetgeving aanpassen. Maar agenten dienen de wet te handhaven en niet zelf regeltjes of omstandigheden er bij te verzinnen
Ik durf te wedden dat als je dit experiment 100 keer zou draaien je consistent dramatische verschillen in benadering zou zien tussen donkere en blanke mensen. Ik ben het wel met je eens dat 1 zo'n video daar geen bewijs voor is.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:07 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar misschien had de meneer de agent die blanke ook wel op die manier aangehouden. Het is niet per direct aan huidskleur te koppelen.
Wat een verrotte maatschappij is dat aan het worden zeg.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 12:31 schreef crystal_meth het volgende:
Pleidooi voor open carry door zwarten:
Black Men Openly Carrying a Gun in a Holster Will End Racial Profiling in America
http://www.huffingtonpost(...)rying_b_6313176.html
Nee, het krampachtig valhouden dat 't vooral niks met racisme te maken heeft is tamelijk tenenkrommend.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 09:05 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Ok ik zal het nog een keer uitleggen.
Er zijn 2 agenten die dus we hebben te maken met twee verschillende individuen. Ook zijn beide locaties zo te zien anders.
Waar uit blijkt in godsnaam dat hier een scheiding wordt gemaakt op basis van ras/huidskleur? En dat de blanke agent zich superieur voelt boven de "kleurling". Dit is een label die jij er aan hangt, omdat jij dit zelf maar zo wilt zien.
En daar gaat het daar niet over in dit geval.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:35 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee, het krampachtig valhouden dat 't vooral niks met racisme te maken heeft is tamelijk tenenkrommend.
Nog wat voorbeelden;
Een jongen die een dure riem had gekocht;
http://m.nydailynews.com/(...)en-article-1.1493101
Een meisje en haar nieuwe tas;
http://m.nydailynews.com/(...)se-article-1.1494855
Wat nummers gerelateerd aan profiling;
http://www.nyclu.org/content/stop-and-frisk-data
Maar goed, dat had blanke mensen ook allemaal kunnen overkomen, en heeft allemaal niks met racisme te maken. Alleen spreken die profiling cijfers dat alleen al tegen.
Je kan het ook omdraaien en kijken waarom er zo extreem aan racial profiling gedaan wordt. Discriminatie is er zeker een onderdeel van, maar tegelijkertijd is 40% van de gevangenispopulatie zwart tov 17% van de totale bevolking.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:35 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee, het krampachtig valhouden dat 't vooral niks met racisme te maken heeft is tamelijk tenenkrommend.
Nog wat voorbeelden;
Een jongen die een dure riem had gekocht;
http://m.nydailynews.com/(...)en-article-1.1493101
Een meisje en haar nieuwe tas;
http://m.nydailynews.com/(...)se-article-1.1494855
Wat nummers gerelateerd aan profiling;
http://www.nyclu.org/content/stop-and-frisk-data
Maar goed, dat had blanke mensen ook allemaal kunnen overkomen, en heeft allemaal niks met racisme te maken. Alleen spreken die profiling cijfers dat alleen al tegen.
Omdraaien kun je het niet, want uit die cijfers blijkt dat het grootste deel van de donkere mensen die worden aangehouden niet schuldig zijn van wat dan ook. Tel daar dan ook nog eens onevenredig zware straffen voor dezelfde misdrijven op, en het punt dat blanke mensen voor sommige überhaupt niet eens worden aangehouden.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:57 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Je kan het ook omdraaien en kijken waarom er zo extreem aan racial profiling gedaan wordt. Discriminatie is er zeker een onderdeel van, maar tegelijkertijd is 40% van de gevangenispopulatie zwart tov 17% van de totale bevolking.
Natuurlijk heeft dit ook weer andere onderliggende redenen. Het geeft alleen aan dat je niet direct met het vingertje naar 'RACIESME' moet gaan wijzen.
Laat die cijfers maar eens zien. Ik wil graag lezen dat het grootste deel van de gevangenispopulatie onschuldig is.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:11 schreef OMG het volgende:
[..]
Omdraaien kun je het niet, want uit die cijfers blijkt dat het grootste deel van de donkere mensen die worden aangehouden niet schuldig zijn van wat dan ook. Tel daar dan ook nog eens onevenredig zware straffen voor dezelfde misdrijven op, en het punt dat blanke mensen voor sommige überhaupt niet eens worden aangehouden.
Oh ja, mijn racisme.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 05:35 schreef RolandArthur het volgende:
[..]
Dit deed ik om jouw racisme te bevestigen.
Edit: En dat is jouw goed recht in mijn bescheiden mening.
Zeker wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 13:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En daar gaat het daar niet over in dit geval.
Dat kan wel. Dan ga ik het even hebben over Nederland met een vb. Waarom denk je dat de horeca soms moeilijk doet over Marokkanen bijv.? Omdat die vaker dan anderen zorgen voor overlast. Ik heb met Koninginnedag ook geregeld dat Twentenaren niet meer met een groep in mijn kroeg konden komen. Dat doe ik niet omdat ik dat accent fout vind.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:11 schreef OMG het volgende:
[..]
Omdraaien kun je het niet, want uit die cijfers blijkt dat het grootste deel van de donkere mensen die worden aangehouden niet schuldig zijn van wat dan ook. Tel daar dan ook nog eens onevenredig zware straffen voor dezelfde misdrijven op, en het punt dat blanke mensen voor sommige überhaupt niet eens worden aangehouden.
twitter:IndyUSA twitterde op vrijdag 31-07-2015 om 14:53:39Officers at Sam DuBose shooting reportedly involved in previous death of unarmed black manhttp://t.co/WmTWEtdEpV http://t.co/VUc1yD8lNa reageer retweet
quote:Samuel DuBose shooting: Officers at scene of Cincinnati incident reportedly involved in previous death of unarmed black man - Americas - World - The Independent
Mentally ill man repeatedly yelled that 'slavery was over'
The Independent's US Digital Editor, based in New York. Previously in Delhi and Washington DC.
Two police officers accused of corroborating an allegedly false narrative about the deadly shooting of a motorist in Cincinnati were previously implicated in the death of an unarmed and mentally ill black man, it has been revealed.
A report in the Guardian said the two men were among a group of seven University of Cincinnati officers who “rushed” a man who had been placed in a seclusion room after suffering a psychotic episode. Kelly Brinson, a 45-year-old mental health patient, was then shocked with a Taser three times by an officer and died the following day.
The report said that in court documents filed by Mr Brinson’s family in a civil suit against the campus police force and the hospital, all seven officers were accused of using excessive force and “acted with deliberate indifference to the serious medical and security needs of Mr Brinson”.
Eric Weibel and Phillip Kidd
According to the lawsuit, before Mr Brinson was placed in restraints in the incident five years ago he “repeatedly yelled that slavery was over and he repeatedly pleaded not to be shackled and not to be treated like a slave”.
The report said that among the seven officers were Eric Weibel and Phillip Kidd, the men who supported fellow officer Ray Tensing’s claim that he was “dragged” by a vehicle whose driver - Samuel DuBose - he allegedly shot dead in a separate incident on July 19.
Mr Tensing’s account that he was “dragged” was used as justification for the lethal use of force. He has since been charged with murder. Officers Weibel and Kidd have been placed on administrative leave.
Mr Brinson’s family eventually settled a federal civil court case with the hospital and the police department for $638,000. All University of Cincinnati campus police officers were removed from patrolling the psychiatric wards at the hospital after his death, the report said.
Mr Brinson’s brother, Kelly, told the newspaper that everyone involved in the incident was “supposed to be fired”.
“But what happened was because we had an out-of-court settlement, they had immunity and they couldn’t be prosecuted,” he said.
“If something had been done in 2010, I don’t think this wouldn’t have happened.”
independent images
Bron: www.independent.co.uk
Normaler dan de agent. Kijk ook dat andere filmpje eens, kun je zien wat voor incapabele flapdrol die agent is.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:15 schreef mastertephon het volgende:
[..]
De man deed normaal? Je kan overal een zeur verhaal van maken natuurlijk.
Ik weet niet of jij een ander filmpje heb gezien. Die agent kwam normaal over. Ik begrijp en zie ook niet waar het mis ging.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:03 schreef OMG het volgende:
[..]
Normaler dan de agent. Kijk ook dat andere filmpje eens, kun je zien wat voor incapabele flapdrol die agent is.
Wat een onzin!quote:Op vrijdag 31 juli 2015 04:17 schreef NoXia het volgende:
Uit oorspronkelijke OP:
NWS / Metro: Agent schiet ZWARTE man dood
Lekker boeiend of de man zwart, geel, blank of paars was. Altijd maar uit op sensatie
Je kan ook overal een raciaal probleem van maken.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:02 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat een onzin!
In de USA is het wel degelijk belangrijk (qua nieuwswaarde) dat het slachtoffer donkergekleurd was, de statistieken spreken voor zich, diezelfde statistieken geven duidelijk aan dat de politie daar wel degelijk veel aan racial profiling doet. Voor de staat Ohio is dit niet het eerste incident in de afgelopen jaren.
Jij weet niet waar jij over praat! In de USA is dit raciale probleem pervasief bij de politie en de rest van de samenleving (de politie wordt veel sneller ingeschakeld door burgers die racistisch zijn). In Nederland ook, alleen zijn de consequenties hier minder erg. Zoek eens op wat racial profiling inhoudt. Dat is nog maar 1 component van het probleem, de politie-agenten handelen ook aantoonbaar anders in functie van de huidskleur en de ingeschatte sociaaleconomische status (net geklede zwarte man vs. 'blanke' hillbilly). Het gaat om de combinatie van 'ras' en SES.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:03 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Je kan ook overal een raciaal probleem van maken.
Raar dat die film vb toch vaak laten zien dat het daar niet over gaat. Dan blijkt gewoon vaak, zoals in dit geval, dat er andere zaken spelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij weet niet waar jij over praat! In de USA is dit raciale probleem pervasief bij de politie. In Nederland ook, alleen zijn de consequenties hier minder erg. Zoek eens op wat racial profiling inhoudt.
Er zal zeker racisme zijn. Zoals overal in de wereld.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij weet niet waar jij over praat! In de USA is dit raciale probleem pervasief bij de politie. In Nederland ook, alleen zijn de consequenties hier minder erg. Zoek eens op wat racial profiling inhoudt.
Hoe groot acht jij de kans dat een blank persoon in dezelfde situatie ook point blank een kogel in z'n had ontvangen? Ik acht die kans aanzienlijk kleiner tot helemaal niet. Grote kans dat die persoon niet eens was gestopt.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:12 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Raar dat die film vb toch vaak laten zien dat het daar niet over gaat. Dan blijkt gewoon vaak, zoals in dit geval, dat er andere zaken spelen.
Ik kan die kans niet inschatten. In elk geval is het verhaal niet zo simpel.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:16 schreef OMG het volgende:
[..]
Hoe groot acht jij de kans dat een blank persoon in dezelfde situatie ook point blank een kogel in z'n had ontvangen? Ik acht die kans aanzienlijk kleiner tot helemaal niet. Grote kans dat die persoon niet eens was gestopt.
't is redelijk makkelijk in te schatten als je weet dat donkere mensen vaker door politie worden lastig gevallen, en eigenlijk door 't hele systeem niet gelijk worden behandeld als hun blanke tegenhanger. Hier wat voorbeelden; https://www.americanprogr(...)and-people-of-color/quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:17 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik kan die kans niet inschatten. In elk geval is het verhaal niet zo simpel.
Of roept men het over zichzelf af door gedrag?quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:31 schreef OMG het volgende:
[..]
't is redelijk makkelijk in te schatten als je weet dat donkere mensen vaker door politie worden lastig gevallen, en eigenlijk door 't hele systeem niet gelijk worden behandeld als hun blanke tegenhanger. Hier wat voorbeelden; https://www.americanprogr(...)and-people-of-color/
Nee.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:35 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Of roept men het over zichzelf af door gedrag?
Er is vast een wisselwerking, maar als de goeden onder de kwaden gaan lijden, dan is er toch een probleem.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:35 schreef mastertephon het volgende:
Of roept men het over zichzelf af door gedrag?
Neuh. Donkere mensen zijn hier in de VS nooit gelijk geweest aan blanken, en dat zie je in de cijfers en het behandelen van en door mensen terug. Iemand heeft een donkere huidskleur, en daarom is hij/zij X, Y, Z, en nog een lading aan ingeprente vooroordelen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 14:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Er is vast een wisselwerking, maar als de goeden onder de kwaden gaan lijden, dan is er toch een probleem.
Nou begrijp je mij verkeerd. Ik ontken dit niet, ik accepteer echter wel dat agenten ook best geconfronteerd worden met gedrag van bepaalde groepen (waarmee ik meer bedoel dan alleen opgesplitst naar ras) op basis waarvan men de benadering aan zal passen.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 15:07 schreef OMG het volgende:
Neuh. Donkere mensen zijn hier in de VS nooit gelijk geweest aan blanken, en dat zie je in de cijfers en het behandelen van en door mensen terug. Iemand heeft een donkere huidskleur, en daarom is hij/zij X, Y, Z, en nog een lading aan ingeprente vooroordelen.
Ik begrijp je en ben het met je eens. Die wisselwerking verwacht ik dan wel in dezelfde hoeveelheden per ethniciteit, en niet dat iemand een donkere huidskleur een 2,5 keer zoveel kans heeft te worden aangehouden alleen vanwege het hebben van die huidskleur.quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 15:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou begrijp je mij verkeerd. Ik ontken dit niet, ik accepteer echter wel dat agenten ook best geconfronteerd worden met gedrag van bepaalde groepen (waarmee ik meer bedoel dan alleen opgesplitst naar ras) op basis waarvan men de benadering aan zal passen.
Hoe zeer ik dat ook snap, ik vind dat de goeden (hetgeen de meerderheid is) niet moeten lijden onder de kwaden. Ongeacht wat die agent mee heeft gemaakt.
Dus wie was gewoon fout?quote:Op zondag 2 augustus 2015 18:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Op 2m08s zie je hoe de agent, Ray Tensing, het slachoffer doodt. Ze hebben het geblurd waardoor het moeilijk te zien is (in de hoop dat het publiek minder fel reageert?). Er was niets aan de hand, de verdachte vluchtte, de agent hield de auto vast terwijl hij weg reed, hij raakte in paniek omdat hij bang was meegesleurd te worden (laat los en het gebeurt niet) en daarom schoot hij een kogel door zijn hoofd. Een professionele politie-agent zou er achteraan rijden en met behulp van de radio andere agenten in laten schakelen om hem ergens op te wachten, desnoods laat je zo iemand de persoon gaan als het te gevaarlijk wordt voor omstanders en hem probeert die hem later te pakken te krijgen.
De agent.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |