abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154779470
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:29 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Echt donder op ofzo, ik schaar je echt onder een rijtje van mensen zoals Appa of Quincy Gario. Jij wil maar namens mij vertellen wat ik van racisme zou vinden terwijl ik daar zelf geen enkele uitspraak over mag doen?

Ik heb nooit "last" gehad, en zoals zoveel kleurlingen die ik ken niet. De last ontstaat juist door mensen zoals jij. Nooit heet iemand mij gevraagd wat ik van zwarte piet vond, Quinsy Gario is opgestaan en iedereen behandeld me nu net een klein kind, omdat ze bang zijn dat ik me zelf zomaar beledigd zou kunnen voelen.

Als ik aangehouden word door de politie laat ik gewoon netjes mijn ID zien, en ga ze niet gelijk uitmaken voor racisten. Dat jij in die wereld wil leven, prima! Maar doe dat dan lekker zelf en betrek andere er niet bij.
Verklaar dit eens;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 30 juli 2015 @ 23:41:00 #252
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_154779569
Indiaantje heeft gewoon oogkleppen op. Racisme is helaas nog altijd aan de orde van de dag. Zelfs in 2015.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_154779587
Another nigger bites the dust :D
pi_154779623
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:41 schreef DO2 het volgende:
Indiaantje heeft gewoon oogkleppen op. Racisme is helaas nog altijd aan de orde van de dag. Zelfs in 2015.
En daar ben je heel blij mee zo te zien.
pi_154779646
quote:
Die ene agent is kaal en de ander niet?

Wat is je punt?
  donderdag 30 juli 2015 @ 23:45:09 #256
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_154779720
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:42 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En daar ben je heel blij mee zo te zien.
?
pi_154779807
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:43 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Die ene agent is kaal en de ander niet?

Wat is je punt?
:'). Ja, dat is 't. Racisme bestaat niet, want indiaantje89 maakt 't niet mee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_154780007
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:48 schreef OMG het volgende:

[..]

:'). Ja, dat is 't. Racisme bestaat niet, want indiaantje89 maakt 't niet mee.
En mijn ouders niet, mijn vrienden niet, mijn collega's niet. Maar goed je wilt graag horen dat ik wel dag en nacht met racisme te maken heb?

Je plaatst een filmpje waarbij je zelf een conclusie trekt bij een huiskleur van iemand. Waarbij een totaal ander agent met een ander karakter een zaak behandeld. Die behandeling koppel jij maar gelijk aan een huiskleur en dat is ziekelijk racistisch. Dus ja racisme bestaat nog steeds en daar ben je nu keihard mee bezig.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 00:08:20 #259
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_154780421
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En mijn ouders niet, mijn vrienden niet, mijn collega's niet. Maar goed je wilt graag horen dat ik wel dag en nacht met racisme te maken heb?

Je plaatst een filmpje waarbij je zelf een conclusie trekt bij een huiskleur van iemand. Waarbij een totaal ander agent met een ander karakter een zaak behandeld. Die behandeling koppel jij maar gelijk aan een huiskleur en dat is ziekelijk racistisch. Dus ja racisme bestaat nog steeds en daar ben je nu keihard mee bezig.
Is je redenering nu werkelijk dat zij die vraagtekens zetten bij dit soort incidenten het zijn die racisme alleen maar in de hand werken? Of heb ik ergens n belangrijke afslag gemist in jouw gevolgtrekking?
pi_154780618
Ach dit is zo langzamerhand geen nieuws meer, In Nederland zou ik gechoqueerd zijn maar dit is Amerika voor zo ver ik het begrijp.
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 00:19:19 #261
332671 crew  indiaantje89
pi_154780738
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:08 schreef DO2 het volgende:

[..]

Is je redenering nu werkelijk dat zij die vraagtekens zetten bij dit soort incidenten het zijn die racisme alleen maar in de hand werken? Of heb ik ergens n belangrijke afslag gemist in jouw gevolgtrekking?
Is geen beredenering is een ervaring.

Zie ook de zwarte piet discussie.. zijn blank en donker daardoor dichter bij elkaar gekomen?? Nee dus het is juist verder uit elkaar gedreven. Juist door van iets een zwart/wit discussie te maken maakt het allemaal erger.
pi_154780937
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 23:55 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Mooi. Jij niet, je ouders, vrienden en collega's niet.

Dan bestaat kanker ook niet. Ik heb het nooit gehad en bekenden ook niet. Alleen dat geouwehoer over kanker houd 't in stand.
pi_154780972
RIP en sterkte voor de nabestaanden. De agent had nooit mogen schieten, punt, dan maakt het niet meer zoveel uit of de bestuurder eerder een overtreding heeft gemaakt.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 00:29:52 #264
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_154781103
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:19 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Is geen beredenering is een ervaring.

Zie ook de zwarte piet discussie.. zijn blank en donker daardoor dichter bij elkaar gekomen?? Nee dus het is juist verder uit elkaar gedreven. Juist door van iets een zwart/wit discussie te maken maakt het allemaal erger.
Ok, man. Nog iets in je schoen gehad met Sinterklaas, trouwens?
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 00:32:29 #265
pi_154781172
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:25 schreef OMG het volgende:

[..]

Mooi. Jij niet, je ouders, vrienden en collega's niet.

Dan bestaat kanker ook niet. Ik heb het nooit gehad en bekenden ook niet. Alleen dat geouwehoer over kanker houd 't in stand.
En wederom een volstrekt onnozele opmerking.

Maar als je kanker vergelijking toch wilt maken. Jij ben alles kanker aan het noemen. Dus hoofdpijn is ook kanker bij jou, een hoestje is ook gelijk kanker bij jou.

Als je alles maar kanker noemt hoe wil je dan ooit echte kanker onderscheiden en genezen?

En dat is nu wat er gebeurt met het woord racisme. Het woord wordt zo gemakkelijk gebruikt dat het eigenlijk geen waarde meer heeft.
pi_154781338
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:32 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

En wederom een volstrekt onnozele opmerking.

Maar als je kanker vergelijking toch wilt maken. Jij ben alles kanker aan het noemen. Dus hoofdpijn is ook kanker bij jou, een hoestje is ook gelijk kanker bij jou.

Als je alles maar kanker noemt hoe wil je dan ooit echte kanker onderscheiden en genezen?

En dat is nu wat er gebeurt met het woord racisme. Het woord wordt zo gemakkelijk gebruikt dat het eigenlijk geen waarde meer heeft.
Tegen zoveel achterlijkheid kan ik helaas niet op.
pi_154781514
Nee. Het woord racisme wordt volop gebruikt omdat er nog steeds veel racisme is.
  Moderator vrijdag 31 juli 2015 @ 00:46:37 #268
pi_154781616
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:38 schreef OMG het volgende:

[..]

Tegen zoveel achterlijkheid kan ik helaas niet op.
Natuurlijk jonge, Inhoudelijk sterk hoor... maar goed veel plezierin je achterlijke denkbeeld waarbij jij juist wil denken aan zwart of wit bij iedere actie in deze wereld.
pi_154782325
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 00:46 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Natuurlijk jonge, Inhoudelijk sterk hoor... maar goed veel plezierin je achterlijke denkbeeld waarbij jij juist wil denken aan zwart of wit bij iedere actie in deze wereld.
Moet jij nodig zeggen. Maar vooruit, nog een keer. Verklaar deze eens;

vrijdag 31 juli 2015 @ 01:20:02 #270
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_154782400
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 01:14 schreef OMG het volgende:

[..]

Wat moet dit precies bewijzen? Als ik met vooringenomen reden zo'n filmpje ga maken kan ik net zo makkelijk het tegendeel bewijzen. Ik heb al ontelbare filmpjes gezien van blanke open carriers die worden lastiggevallen door de politie.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_154782445
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 01:20 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat moet dit precies bewijzen? Als ik met vooringenomen reden zo'n filmpje ga maken kan ik net zo makkelijk het tegendeel bewijzen. Ik heb al ontelbare filmpjes gezien van blanke open carriers die worden lastiggevallen door de politie.
Wat 't moet bewijzen? Het punt dat donkere mensen toch wel vaker anders worden behandeld dan een blank persoon in dezelfde situatie. Hier dan een filmpje van een daadwerkelijk geval. Tel daar nog eens cijfers bij op van het onevenredig vaak lastig vallen van de politie en dergelijke. Maar goed, volgens de indiaantje89s van de wereld bestaat dat allemaal niet.
  vrijdag 31 juli 2015 @ 01:28:14 #272
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_154782508
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 01:23 schreef OMG het volgende:

[..]

Wat 't moet bewijzen? Het punt dat donkere mensen toch wel vaker anders worden behandeld dan een blank persoon in dezelfde situatie. Hier dan een filmpje van een daadwerkelijk geval. Tel daar nog eens cijfers bij op van het onevenredig vaak lastig vallen van de politie en dergelijke. Maar goed, volgens de indiaantje89s van de wereld bestaat dat allemaal niet.
De bewijzen die je hiervoor hebt voorgedragen hebben me nog niet overtuigd.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_154782765
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 01:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

De bewijzen die je hiervoor hebt voorgedragen hebben me nog niet overtuigd.
Okay man. Het is in ieder geval weer warm weer, dus ik verwacht nog wel wat losgeslagen agenten en de nodige Sean Bell, Tamir Rice, Eric Garner, Freddie Gray, Michael Brown, etc. en nu Samuel DuBose achtige taferelen.

Allemaal gevallen waar je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel van kunt zeggen dat als het een blank persoon was geweest al die situaties niet dodelijk waren afgelopen.
pi_154782800
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 01:14 schreef OMG het volgende:

[..]

Zal die donkere jongen een burger King burger van de politie krijgen denk je?
pi_154782851
quote:
12s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 01:50 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Zal die donkere jongen een burger King burger van de politie krijgen denk je?
Hadden deze lui ook niet liever een burger gekregen?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')