abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:38:53 #251
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_155018063
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:17 schreef Hexx. het volgende:
Dat is geen rechtvaardiging voor oorlog. Je gaat genocide bestrijden door zelf bijna genocide te plegen. Want ja, voor mij is oorlog ook bijna genocide. Hoeveel onschuldige mensen gaan dood bij zo'n oorlog? Is er geen andere manier? We zijn toch zo slim? Misschien wel slimmer dan God met zijn onbeschaafde oorlog?

En of je nu in het veld sta of achter de kokende pot, als je in dienst gaat werk je eraan mee.
Dus in de hypothetische situatie waarin een land/groepering oorlogen begint en systematisch allerlei bevolkingsgroepen uitroeit, is volgens jou toekijken en het laten gebeuren de meest morele keuze?

Ik zit echt met open mond te lezen...
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_155019761
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 20:47 schreef ATON het volgende:

Ik snap nog steeds niet waarom de moderators een stuk shit als jij hier nog niet hebben verbannen.
Omdat sommigen wel serieus op dingen ingaan, ik reageer gewoon serieus op de vraag waaruit blijkt dat Jehovah de joden als volk verbannen heeft. Waar de Bijbel dat zegt.

En dan kom jij met verhalen aan van: Ja dat gaat over een olijfboom die zijn geloof verloren heeft?
Nou volgens mij kan dat alleen als je hallucineert.
En bij de andere punten zeg je alleen maar dingen in de richting van: Huh? ipv dat je inhoudelijk iets zegt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Nee. Seksueel misbruik van kinderen behoeft geen aangifte. Sterker nog, in sommige landen ben je verplicht het te melden als je er weet van hebt.

Maar goed, iemand die uitvluchten bedenkt om seksueel misbruik te melden, is sowieso moreel failliet.
Lees je eigen dik gedrukte woordje maar eens terug.

Hoezo zoeken we uitvluchten om seksueel misbruik te melden?
Er wordt toch aangemoedigd om aangifte te doen? Uiteindelijk is altijd het slachtoffer daar gewoon verantwoordelijk voor. Ken je die politie series op tv, veelal over de VS?
Mss niet het meest beste land als vb, maar zie je vaak genoeg de raarste dingen voorkomen maar de politie vraagt gewoon of je aangifte wilt doen. Heb je er geen zin in, prima. Ook al heeft de politie bewijs dan laten ze het gewoon zitten.

Er wordt dus gewoon aangemoedigd om aangifte te doen. Dus niets uitvlucht zoeken.

quote:
Ja, daar heb je niet van terug hé.
Jawel, maar ik heb er al 100x gereageerd.
pi_155019906
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:45 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

God vernietigde Sodom en Gomorra omdat de steden niet voldoende naar hem luisterden. Dat vind jij moreel.

Maar wanneer een leider van een land boos is dat een ander land niet goed luistert en daarom een klein stukje van dat land vernietigt, is dat plots immoreel?
Dat zijn heel andere situaties....

Sws al in wie heeft het recht om wat over de ander te zeggen?
Een regeringsleider heeft geen enkele recht om iets over een ander land te zeggen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:49 schreef Haushofer het volgende:
Gister was er op 1Vandaag nog een ex-JG die nu als coach werkt om mensen bij te staan die ook (zo verwoordde zij het) uit sektes waren gevlucht. Het item ging over of de overheid genoeg doet om sektes te bestrijden :)
Prima zaak, alle sektes zouden verboden moeten worden. Gevaarlijk spul.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 21:56 schreef falling_away het volgende:

Grondig onderzoek in de lectuur van het genootschap ja.. en zeker niet in 'wereldse' lectuur!
Of moet ik je soms weer met de neus op de feiten drukken uit jullie eigen lectuur?

Ach nee laat maar, met welke bronnen ik ook aan kom, zelfs direct van Bethel, je zult altijd zeggen dat ik lieg. :W
Mahahahaha meen je dit nou serieus??

Grondig onderzoek doen houdt niet in dat je onderzoek doet alleen in eigen lectuur vriend.
Als je twijfelt aan de leer van Jehovah's getuigen, wat voor nut heeft het dan om binnen de lectuur zelf onderzoek te doen. Dan moet je naar de Bijbel gaan kijken.
Als je twijfelt aan het bestaan van God, wat heeft het dan voor nut alleen in de lectuur te kijken?

Je kunt wel zien dat jij verstokt bent geraakt van het prachtige Bijbelse onderwijs want je begint rare verhalen te vertellen. Onlogische verhalen.
Als de organisatie zegt om heel grondig alles wat het zelf zegt te onderzoeken, wat voor waarde heeft dat nou als dat zou betekenen als je dat alleen maar binnen eigen lectuur moet doen _O-
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:02:05 #254
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155020122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:55 schreef bianconeri het volgende:
Lees je eigen dik gedrukte woordje maar eens terug.

Hoezo zoeken we uitvluchten om seksueel misbruik te melden?
Er wordt toch aangemoedigd om aangifte te doen? Uiteindelijk is altijd het slachtoffer daar gewoon verantwoordelijk voor. Ken je die politie series op tv, veelal over de VS?
Mss niet het meest beste land als vb, maar zie je vaak genoeg de raarste dingen voorkomen maar de politie vraagt gewoon of je aangifte wilt doen. Heb je er geen zin in, prima. Ook al heeft de politie bewijs dan laten ze het gewoon zitten.

Er wordt dus gewoon aangemoedigd om aangifte te doen. Dus niets uitvlucht zoeken.
We hebben je al de bronnen laten zien waarin staat dat dat niet het geval is, en dat kindermisbruik actief verzwegen wordt.
quote:
[..]

Dat zijn heel andere situaties....

Sws al in wie heeft het recht om wat over de ander te zeggen?
Een regeringsleider heeft geen enkele recht om iets over een ander land te zeggen.
Een god heeft niets over mij te zeggen. :)
pi_155020136
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 08:58 schreef Haushofer het volgende:

Ik denk dat dat ook weer afhangt van de groep. Zo heb je b.v. ook het Noorse broederschap, wat je moeilijk op 1 lijn kunt trekken met het mainstream protestantisme. Wel denk ik dat je erg moet oppassen om extremistische groepen als "uitzonderingen" te bagatelliseren. Ik heb een oud-studiegenoot gehad die ook bij de JG's weg wou (waar ik de nodige gesprekken mee heb gehad; hij wist dat het me fascineerde), en de toestanden die hij beschreef waren imo vergelijkbaar met wat ik gisteren in die uitzending zag.
Noorse Broederschap is wel een rare beweging hoor...
Al meerdere malen mee te maken gehad. Dat is wel even heel wat anders dan Jehovah's Getuigen.

Over het stoppen als JG, ik denk dat dat sowieso individueel ligt. De ene heeft sowieso veel moeite om emotioneel met iets te breken. Als iemand gewoon wil stoppen dan kan dat prima, als ik morgen besluit te stoppen dan kan dat prima. Het is echt niet alsof ik op de 1 of andere manier getiranniseerd ga worden ofzo. Maar sommigen zullen dat mss wel zo voelen, een bepaalde druk.
Net als dat sommigen een druk voelen om zich als JG te laten dopen, terwijl de organisatie constant in de lectuur zegt om jezelf volledig te overtuigen of je er mee eens bent. Niet vanwege je ouders of vrienden.
pi_155020198
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:49 schreef bianconeri het volgende:
Omdat sommigen wel serieus op dingen ingaan, ik reageer gewoon serieus op de vraag waaruit blijkt dat Jehovah de joden als volk verbannen heeft. Waar de Bijbel dat zegt.
Wat voor nonsens kan jij uit je nek kletsen. Is dit typisch voor deze sekte of ben jij hierin een uitschieter?

quote:
En dan kom jij met verhalen aan van: Ja dat gaat over een olijfboom die zijn geloof verloren heeft?
Nou volgens mij kan dat alleen als je hallucineert.
Ook weer typisch voor de verhalen uit dit sprookjesboek waar zelfs slangen kunnen spreken en bomen hun geloof verliezen.
quote:
En bij de andere punten zeg je alleen maar dingen in de richting van: Huh?
Die ' Huh ' is uw creatie. Blijkbaar gaat mijn kennis betreft religie jou petje te boven ( maar ach, daarvoor hoef je natuurlijk geen bolleboos te wezen ).

En nu hoop ik maar dat de mod's je wat fatsoen bijbrengen.
pi_155020305
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:50 schreef Molurus het volgende:

Even los van de vraag of je dit zo algemeen kunt stellen, ik vermoed van niet, zou dit volgens jou iets goeds zijn?

Dienst weigeren is altijd goed.
Beter dan mensen vermoorden in de oorlog.
Ga jij je mede-mens maar doden, ik niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 09:00 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

God vermoordt mensen om redenen die moord niet rechtvaardigen. Sommige oorlogen worden gevoerd om redenen die het doden van mensen wel rechtvaardigen.
Sodom en Gomorra vernietigen was niet rechtvaardigen? Juist ja.... :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 15:56 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

De vervloekte vijgenboom (Matth. 21:18-22) :P

Behoorlijk paternalistisch trouwens om een zustergeloof te verketteren, maar ja als je Het Enig Ware Geloof hebt, kun je ook niet anders. Je bent eigenlijk wel zielig.

Gossie.
Ik verketter helemaal niemand. Ik geef ook aan dat individuele joden wel redding kunnen krijgen als ze Jezus leren kennen en christen worden.
Alleen de Bijbel geeft aan dat de joden als volk verworpen zijn.

Maar je geeft dus wel aan dat die boom leert dat de joden verworpen zijn als volk, dat is al iets.
Sommigen snappen dat nog niet eens.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 16:33 schreef ATON het volgende:

Bekend verhaal... de atheïsten moeten weer het goede voorbeeld geven. :Y
Atheisten en een goed voorbeeld geven? _O-
Dat zal iets nieuws zijn.
pi_155020495
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:04 schreef ATON het volgende:

Wat voor nonsens kan jij uit je nek kletsen. Is dit typisch voor deze sekte of ben jij hierin een uitschieter?
Wat sektes doen weet ik niet, nog nooit in een sekte gezeten.
En onzin? Waarom reageer jij niet een keer inhoudelijk?

quote:
Ook weer typisch voor de verhalen uit dit sprookjesboek waar zelfs slangen kunnen spreken en bomen hun geloof verliezen.
Wel bijzonder dat meneertje rationeel met het verhaal komt aanzetten dat een random boom ineens geloof kan tonen. Dus of je bent ineens raar gaan denken of je had die avond drugs gehad en zat in een trip. Die tekst laat heel duidelijk zien dat het niet om een letterlijke boom gaat, schijnbaar is het gewoon te moeilijk voor je om je ongelijk toe te geven. Is het zo moeilijk om Jehovah's getuigen een keer gelijk te geven?

quote:
Die ' Huh ' is uw creatie. Blijkbaar gaat mijn kennis betreft religie jou petje te boven ( maar ach, daarvoor hoef je natuurlijk geen bolleboos te wezen ).
Vandaar dat als het een keertje inhoudelijk gaat jij direct faalt in je kennis _O-

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:02 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

We hebben je al de bronnen laten zien waarin staat dat dat niet het geval is, en dat kindermisbruik actief verzwegen wordt.
Uh nee. Ja een keer een individueel geval. Maar voor de miljoenste keer, je bent een beetje hardleers (en Falling_away ook), ik heb het over de algemene houding van de organisatie. Niet over wat een individueel geval doet.

quote:
Een god heeft niets over mij te zeggen. :)
Dat is je eigen probleem ;)
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:19:11 #259
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155020739
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:07 schreef bianconeri het volgende:
Sodom en Gomorra vernietigen was niet rechtvaardigen? Juist ja.... :')
Hoe zou jij het uitmoorden van twee steden dan willen rechtvaardigen?
pi_155021276
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:19 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Hoe zou jij het uitmoorden van twee steden dan willen rechtvaardigen?
Ken jij het Bijbelse verslag niet over wat er in die steden gebeurde?
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 19:46:19 #261
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155021668
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus als iemand zich misdraagt, mag je die persoon vermoorden? Bereid je dan maar voor...
pi_155022199
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 18:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Mahahahaha meen je dit nou serieus??

Grondig onderzoek doen houdt niet in dat je onderzoek doet alleen in eigen lectuur vriend.
Als je twijfelt aan de leer van Jehovah's getuigen, wat voor nut heeft het dan om binnen de lectuur zelf onderzoek te doen. Dan moet je naar de Bijbel gaan kijken.
Als je twijfelt aan het bestaan van God, wat heeft het dan voor nut alleen in de lectuur te kijken?

Je kunt wel zien dat jij verstokt bent geraakt van het prachtige Bijbelse onderwijs want je begint rare verhalen te vertellen. Onlogische verhalen.
Als de organisatie zegt om heel grondig alles wat het zelf zegt te onderzoeken, wat voor waarde heeft dat nou als dat zou betekenen als je dat alleen maar binnen eigen lectuur moet doen _O-
Goed hier gaan we dan.. niet om jou te overtuigen want voor jou is alle hoop verloren, jij hebt de grootste oogkleppen op die ik ooit gezien heb.. Ik vind het vooral belangrijk voor anderen die toevallig het topic lezen en denken dat het misschien niet zo erg is bij de JG's.

Waar zou je nu het beste kennis op kunnen doen dan op een hogere school?

Wachttoren 15/4 2008 - http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2008281:

quote:
Maar wat te denken van hoger, universitair onderwijs? Dat wordt algemeen bezien als onmisbaar voor succes. Helaas raakt het hoofd van velen die dat onderwijs volgen, uiteindelijk gevuld met schadelijke propaganda. Door dat onderwijs worden waardevolle jonge jaren verspild die het beste in Jehovah’s dienst gebruikt kunnen worden (Pred. 12:1). Misschien is het niet verwonderlijk dat in landen waar velen zulk onderwijs hebben genoten, het geloof in God een ongekend dieptepunt heeft bereikt. In plaats van zekerheid te verwachten van de hogere onderwijsstelsels van de wereld, vertrouwt een christen op Jehovah. — Spr. 3:5.

Wachttoren 15/4 2008 - http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2008281
Nee idd niet verwonderlijk dat je stopt met geloven als je logisch leert nadenken. Geen wonder dus dat het WT genootschap hier bang voor is..

Of wat de denken van het lezen van boeken van ex-JG's? Waarom zou je die niet mogen lezen als je de keuze wil maken je te laten dopen? Wat heb je te verbergen als oranisatie als je dit in je publicaties plaatst?

quote:
Hoe bescherm je je tegen valse leraren? De Bijbel is daar heel duidelijk over: „Mijdt hen.” (Lees Romeinen 16:17; 2 Johannes 9-11.) Blijf dus bij ze uit de buurt, net zoals wanneer een dokter zegt elk contact te mijden met iemand die een besmettelijke, dodelijke ziekte heeft. Afvalligen zijn „geestelijk ziek” en proberen anderen te besmetten met hun onjuiste leringen (1 Tim. 6:3, 4). Jehovah is als die dokter. Hij waarschuwt ons duidelijk geen enkel contact met ze te hebben. Wees dan ook vastbesloten naar die waarschuwing te luisteren.

7, 8. (a) Hoe ga je valse leraren uit de weg? (b) Waarom wil jij geen enkel contact met valse leraren?
7 Hoe zorg je dat je niet in contact komt met valse leraren? Ontvang ze niet bij je thuis en groet ze niet. Lees hun lectuur niet en kijk niet naar tv-programma’s waar ze in voorkomen. Bezoek hun websites niet en reageer niet op hun blogs. Waarom stellen we ons zo op? Uit liefde. We houden van „de God der waarheid” en daarom zijn we niet geïnteresseerd in verdraaide leringen die de Bijbelse waarheid tegenspreken
en dan dit.. duidelijker wordt het niet:

Ten slotte: Bedankt Bianconeri... door jouw schaamteloze gelieg kom ik steeds meer zaken tegen waardoor mijn afkeer van de werkwijze van het WT genootschap alleen maar groter wordt ^O^

Kom maar op met je leugens in reactie hierop.. laat me raden, enkel een hoop geschreeuw dat het WT genootschap toch echt wel aanmoedigt om onderzoek te doen buiten hun eigen lectuur blah blah blah zonder een greintje bewijs :W
Alpha kenny one
pi_155024142
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dus als iemand zich misdraagt, mag je die persoon vermoorden? Bereid je dan maar voor...
Typisch weer iemand die de Bijbel niet kent die dan met zo'n kortzichtige reactie komt.....

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:58 schreef falling_away het volgende:

Goed hier gaan we dan.. niet om jou te overtuigen want voor jou is alle hoop verloren, jij hebt de grootste oogkleppen op die ik ooit gezien heb.. Ik vind het vooral belangrijk voor anderen die toevallig het topic lezen en denken dat het misschien niet zo erg is bij de JG's.

Waar zou je nu het beste kennis op kunnen doen dan op een hogere school?

Wachttoren 15/4 2008 - http://wol.jw.org/nl/wol/d/r18/lp-o/2008281:

[..]

Nee idd niet verwonderlijk dat je stopt met geloven als je logisch leert nadenken. Geen wonder dus dat het WT genootschap hier bang voor is..

Of wat de denken van het lezen van boeken van ex-JG's? Waarom zou je die niet mogen lezen als je de keuze wil maken je te laten dopen? Wat heb je te verbergen als oranisatie als je dit in je publicaties plaatst?

Ten slotte: Bedankt Bianconeri... door jouw schaamteloze gelieg kom ik steeds meer zaken tegen waardoor mijn afkeer van de werkwijze van het WT genootschap alleen maar groter wordt ^O^

Kom maar op met je leugens in reactie hierop.. laat me raden, enkel een hoop geschreeuw dat het WT genootschap toch echt wel aanmoedigt om onderzoek te doen buiten hun eigen lectuur blah blah blah zonder een greintje bewijs :W
Schaamteloze gelieg?

Ik heb nergens hier gelogen vriend.
Jij bent degene die zegt dat de organisatie leert alleen binnen de organisatie onderzoek te doen.
Wat is dat voor onlogische redenatie?

Als je alleen je boerenverstand maar gebruikt snap je al dat als je grondig onderzoek wilt doen dat je dingen buiten de organisatie moet bestuderen.
Dat er niet aangemoedigd wordt hogere studies allemaal na te streven heeft hier ook helemaal niets mee te maken, maar als je je aanhaling leest zie je duidelijk staan dat het helemaal niet daarom gaat.

Waarom is er op het afgelopen congres nog gezegd om grondig alles te onderzoeken of Jehovah's getuigen wel gelijk hebben? Dat zou complete onzin zijn als wat jij hier allemaal loopt te verkondigen klopt. Waarom worden er zoveel aanhalingen gedaan uit niet-JG lectuur als het bv gaat om archeologie als dat toch allemaal onzin is?

Bedankt voor je bijdrage in dit topic, je laat alleen maar zien hoe verblindt sommigen zijn.
Ongelofelijk, waarom kun je niet gewoon toegeven dat de organisatie ook goede dingen doet.
Ja tuurlijk kunnen soms dingen beter. Maar de organisatie moedigt mensen heel erg aan om grondig onderzoek te doen, ook naar alles buiten de organisatie. Echt niet om alleen onze eigen lectuur te onderzoeken, en om onze lectuur te controleren MOET je wel andere lectuur bestuderen.

Dus gebruik je boerenverstand is, ipv alleen je anti-JG verstand. Nogmaals:
Om JG lectuur te bestuderen, MOET je wel andere lectuur bestuderen.

En btw, er zijn zoveel getuigen die hoger onderwijs gevolgd hebben. Waaronder ondergetekende.
In de ecologie, dat heeft mijn geloof alleen maar meer versterkt, als je ziet hoe blind de theorie in evolutie is. Heb er een heel mooi boek over, internationale editie. Samengesteld door 6 professoren van verscheidene universiteiten in de VS.

Wat is het toch triest te zien hoe sommigen kunnen vervallen in een stuk blind antipathie tegen Jehovah's Getuigen. Halen dingen aan die er niets mee te maken hebben. Dingen die de organisatie zelf zegt zijn zogenaamd niet waar 8)7

Net alsof een winkelketen zegt: Wij verkopen product X. En als je dan in de winkel komt: Nee hoor wij verkopen product X niet.
pi_155026019
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Typisch weer iemand die de Bijbel niet kent die dan met zo'n kortzichtige reactie komt.....

[..]

Schaamteloze gelieg?

Ik heb nergens hier gelogen vriend.
Jij bent degene die zegt dat de organisatie leert alleen binnen de organisatie onderzoek te doen.
Wat is dat voor onlogische redenatie?

Als je alleen je boerenverstand maar gebruikt snap je al dat als je grondig onderzoek wilt doen dat je dingen buiten de organisatie moet bestuderen.
Dat er niet aangemoedigd wordt hogere studies allemaal na te streven heeft hier ook helemaal niets mee te maken, maar als je je aanhaling leest zie je duidelijk staan dat het helemaal niet daarom gaat.

Waarom is er op het afgelopen congres nog gezegd om grondig alles te onderzoeken of Jehovah's getuigen wel gelijk hebben? Dat zou complete onzin zijn als wat jij hier allemaal loopt te verkondigen klopt. Waarom worden er zoveel aanhalingen gedaan uit niet-JG lectuur als het bv gaat om archeologie als dat toch allemaal onzin is?

Bedankt voor je bijdrage in dit topic, je laat alleen maar zien hoe verblindt sommigen zijn.
Ongelofelijk, waarom kun je niet gewoon toegeven dat de organisatie ook goede dingen doet.
Ja tuurlijk kunnen soms dingen beter. Maar de organisatie moedigt mensen heel erg aan om grondig onderzoek te doen, ook naar alles buiten de organisatie. Echt niet om alleen onze eigen lectuur te onderzoeken, en om onze lectuur te controleren MOET je wel andere lectuur bestuderen.

Dus gebruik je boerenverstand is, ipv alleen je anti-JG verstand. Nogmaals:
Om JG lectuur te bestuderen, MOET je wel andere lectuur bestuderen.

En btw, er zijn zoveel getuigen die hoger onderwijs gevolgd hebben. Waaronder ondergetekende.
In de ecologie, dat heeft mijn geloof alleen maar meer versterkt, als je ziet hoe blind de theorie in evolutie is. Heb er een heel mooi boek over, internationale editie. Samengesteld door 6 professoren van verscheidene universiteiten in de VS.

Wat is het toch triest te zien hoe sommigen kunnen vervallen in een stuk blind antipathie tegen Jehovah's Getuigen. Halen dingen aan die er niets mee te maken hebben. Dingen die de organisatie zelf zegt zijn zogenaamd niet waar 8)7

Net alsof een winkelketen zegt: Wij verkopen product X. En als je dan in de winkel komt: Nee hoor wij verkopen product X niet.
quote:
Yep... zoals verwacht :W
Alpha kenny one
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 21:36:36 #265
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155026240
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 20:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Meh, jij bent hier degene die het minste verstand van de Bijbel heeft.
pi_155026996
quote:

Ik verketter helemaal niemand. Ik geef ook aan dat individuele joden wel redding kunnen krijgen als ze Jezus leren kennen en christen worden.
Alleen de Bijbel geeft aan dat de joden als volk verworpen zijn.

Maar je geeft dus wel aan dat die boom leert dat de joden verworpen zijn als volk, dat is al iets.
Sommigen snappen dat nog niet eens.

[..]

Atheisten en een goed voorbeeld geven? _O-
Dat zal iets nieuws zijn.
Tuurlijk verketter je hiermee orthodoxe joden die geen tittel of jota aan de wet veranderd hebben. "Er is geen heil buiten Jezus".

En nog een generaliseerde sneer naar atheïsten, goed bezig bianco, heel christelijk. :P
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_155027296

pi_155027514
quote:

[..]

Dienst weigeren is altijd goed.
Beter dan mensen vermoorden in de oorlog.
Ga jij je mede-mens maar doden, ik niet.
Weer een walgelijk stukje selectief lezen van je, zoals we eigenlijk wel gewend zijn. Dit is de rest van de post waar je op reageert en die je heel gemakszuchtig negeert:

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 11:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zou jij liever hebben gezien dat tijdens WWII niemand in dienst was gegaan? Dan zouden we hier met zijn allen gezelllig duits hebben gesproken en geregeerd worden door Nazi's.

Anders gezegd: ik kan me best situaties bedenken waarin dienstplicht weigeren gewoon immoreel is.

Dit is wederom het o zo belangrijke verschil tussen blind de regels volgens en begrijpen waarom dingen nou wel of niet moreel zijn. Ik zie liever dat mensen zich hierin verdiepen:

Dan dat ze braaf regels volgen die ze voor geen meter begrijpen.
Met andere woorden: dat jij de vrijheid hebt om je domme religieuze dogma's te spuien is dankzij mensen die zo aardig zijn geweest om geen dienst te weigeren en jouw vrijheid te beschermen.

Dat je hier dan nog eens durft te beweren dat 'dienst weigeren altijd goed is'... ik vind dat nogal respectloos richting de mensen aan wie jij jouw vrijheid hebt te danken. Het is duidelijk dat jij die vrijheid niet op prijs stelt en vooral ook niet verdient.

[ Bericht 1% gewijzigd door Molurus op 08-08-2015 22:08:16 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_155028417
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 17:38 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Dus in de hypothetische situatie waarin een land/groepering oorlogen begint en systematisch allerlei bevolkingsgroepen uitroeit, is volgens jou toekijken en het laten gebeuren de meest morele keuze?

Ik zit echt met open mond te lezen...
Dat zeg ik niet. Ik vroeg: is er geen andere manier te bedenken, aangezien we toch slimmer zijn dan God?
pi_155028768
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:21 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. Ik vroeg: is er geen andere manier te bedenken, aangezien we toch slimmer zijn dan God?
Hoho jij gelooft hier in een almachtige god. Mensen zijn dat zeker niet en niemand beweert slimmer te zijn dan n almachtige.

de god waarin jij gelooft heeft een oneindige macht en kennis om iets anders te doen..

Of zijn die God en verhalen gewoon verzonnen door een volk in een tijd dat dit soort praktijken normaal waren? Klinkt toch een stuk aannemelijker.
Alpha kenny one
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:27:38 #271
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_155028775
Ik wil alleen maar even zeggen dat ik als lurker echt intens kan genieten van dit topic10.gif
BEASTMODE
pi_155028975
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:27 schreef falling_away het volgende:

[..]

Hoho jij gelooft hier in een almachtige god. Mensen zijn dat zeker niet en niemand beweert slimmer te zijn dan n almachtige.

de god waarin jij gelooft heeft een oneindige macht en kennis om iets anders te doen..

Of zijn die God en verhalen gewoon verzonnen door een volk in een tijd dat dit soort praktijken normaal waren? Klinkt toch een stuk aannemelijker.
Het gaat ondertussen helemaal niet meer om wat God zoal had kunnen doen. Maar om wat jullie nu zouden doen als jullie in een bijna soortgelijke situatie zitten. Met enig verschil dat het niet God is die opdracht geeft, maar het hoofd van je land.
pi_155029881
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:32 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het gaat ondertussen helemaal niet meer om wat God zoal had kunnen doen. Maar om wat jullie nu zouden doen als jullie in een bijna soortgelijke situatie zitten. Met enig verschil dat het niet God is die opdracht geeft, maar het hoofd van je land.
De discussie loopt wat door elkaar maar met je opmerking dat wij slimmer zijn dan god breng je het weer daar naar terug. Je ontwijkt de vraag door je stelling en tegenvraag.
Alpha kenny one
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:02:41 #274
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_155030344
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 22:21 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat wij slimmer zijn dan God? Die veronderstelde God is toch alwetend?
pi_155032791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 19:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Oh je bedoelt het verslag waar Lot zijn bloedeigen dochter aanbood aan de woedende menigte om te verkrachten ipv zijn gasten?
Diezelfde dochter die later samen met haar zusje hun vader dronken voerden en verkrachtten zodat ze kinderen konden krijgen? :X

Ja idd heel terecht dat god alle anderen in die steden heeft vermoord!! :')

snel overheen lezen dat stuk JG's.. of even een wachttoren opzoeken waar het allemaal goed word gepraat.
Alpha kenny one
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')