200 gram boterquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:48 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Goede oploskoffie? Bestaat dat?
Maar wat is je verhouding dan? ik heb nou toch de tijd
Kreeg je het "puur" of als ingredient?quote:
Geen eieren?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
200 gram boter
200 gram suiker
200 gram bloem
en ik gok iets van 5 eetlepels oploskoffie ofzo. Ik deed geen moeite om het eerst op te lossen in water. Gewoon goed mixen, Ik deed het altijd op smaak, het moet net iets bitterder zijn dan dat je het wil hebben. Ik vind altijd dat er tijdens het bakken wat smaak verloren gaat.
zo klinkt het makkelijk en zeer smakelijk, maar als ik dat in de oven gooi ziet het er daarna raar uitquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:50 schreef ieniminimuis het volgende:
[..]
200 gram boter
200 gram suiker
200 gram bloem
en ik gok iets van 5 eetlepels oploskoffie ofzo. Ik deed geen moeite om het eerst op te lossen in water. Gewoon goed mixen, Ik deed het altijd op smaak, het moet net iets bitterder zijn dan dat je het wil hebben. Ik vind altijd dat er tijdens het bakken wat smaak verloren gaat.
Wat is dat?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:47 schreef drakin het volgende:
Vandaag Surstromming gehad hier in Zweden.
Rotte vis, komt uit blikje met bolstaand deksel. Lokale delicatesse. Berucht wegens niet subtiele geur.quote:
Klinkt echt heel viesquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:53 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Rotte vis, komt uit blikje met bolstaand deksel. Lokale delicatesse. Berucht wegens niet subtiele geur.
Holy shit!quote:
Ik zou er vier eieren bij doen...quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:52 schreef -Engel- het volgende:
[..]
zo klinkt het makkelijk en zeer smakelijk, maar als ik dat in de oven gooi ziet het er daarna raar uit
Deze cake ziet er ook niet heel geweldig uit. Hij lijkt verbrand is hij niet. Maar wel uber lekker. Voor presentatie eventueel een glazuur ofzo er over gooien.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:52 schreef -Engel- het volgende:
[..]
zo klinkt het makkelijk en zeer smakelijk, maar als ik dat in de oven gooi ziet het er daarna raar uit
Geniet ervan!quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:54 schreef Koen66 het volgende:
Laatste avondeten (BBQ) op hier in Oostenrijk. Nu speelt er een lokaal hoempa orkest
Nou ja, gelukkig maar voor Drakinquote:Op donderdag 30 juli 2015 20:54 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Jups. Maar blijkbaar is het lekker.
Waar gaat je thesis over?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:56 schreef ieniminimuis het volgende:
Weet niet of ik blijf hangen hoor...
Ik heb een thesis te schrijven en werk. En om er nog een SC op Fok! bij te doen is mss iets te veel van het goede...
Puur. Zelf uit het blik pakken en klaarmaken zoals de Zweden het zelf doen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:50 schreef fietsie het volgende:
[..]
Kreeg je het "puur" of als ingredient?
Hoe maak je zoiets klaar?quote:Op donderdag 30 juli 2015 20:58 schreef drakin het volgende:
[..]
Puur. Zelf uit het blik pakken en klaarmaken zoals de Zweden het zelf doen.
Lekker!quote:
opensnijden ingewanden eruit en met soort brood, room en nog wat dingen combineren en opeten.quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:00 schreef drakin het volgende:
[..]
Lekker!
gefermenteerde vis. Traditie in noord Zweden.
Ik ben nu in dat land en een Zweed uit het noirden heeft het meegenomen en erover verteld en ook hoe ze het maken.
Ah, ik had verwacht dat het al een "schone" vis zou zijn. Stiekem klinkt het wel fascinerendquote:Op donderdag 30 juli 2015 21:02 schreef drakin het volgende:
[..]
opensnijden ingewanden eruit en met soort brood, room en nog wat dingen combineren en opeten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |