Ja voordat ik bestelde al.. Die waren allemaal goed en wat betreft leveren en ondersteuning/support was het ook top.. Alleen de aftersales/geld retour is ruk, maar daar las ik niks over in de reviewsquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:30 schreef pijltjegooien het volgende:
Heb je al referenties van de betreffende webshop gezocht?
Nee, alleen zondag per mail verteld dat ik deze week mijn geld wil zien en dat ik anders stappen ga ondernemen.. Maandag gelijk reactie met excuses en dat ze het van hun eigen rekenimg (quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:31 schreef Peter het volgende:
Al een aangetekende brief gestuurd waarin je ze in gebreke stelt? En wettelijke rente vordert als ze niet binnen 5 werkdagen betaald hebben oid?
Sowieso altijd handig om een ingebrekestelling te sturen (op internet genoeg voorbeeldjes), dat is gewoon een officiële brief waarin je schrijft dat je je geld wil.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:35 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nee, alleen zondag per mail verteld dat ik deze week mijn geld wil zien en dat ik anders stappen ga ondernemen.. Maandag gelijk reactie met excuses en dat ze het van hun eigen rekenimg () zouden overmaken.. Heb alleen nog steeds niks gezien, dus vandaar wat voorbereidend werk aan het doen nu
Hup hup, aangetekend versturenquote:Op donderdag 30 juli 2015 17:35 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Nee, alleen zondag per mail verteld dat ik deze week mijn geld wil zien en dat ik anders stappen ga ondernemen.. Maandag gelijk reactie met excuses en dat ze het van hun eigen rekenimg () zouden overmaken.. Heb alleen nog steeds niks gezien, dus vandaar wat voorbereidend werk aan het doen nu
Is wel nodig voor verdere stappen, dat weten zij ook, dus hopelijk schrikken ze er genoeg van..quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:44 schreef Thrilled het volgende:
Top, van t weekendje ff eentje in elkaar flanzen en dan gaat ie maandag op de post..
Maar dan..? Geloof niet dat een brief meer teweeg brengt dan een mail?
Storneren kan toch alleen bij automatische incasso ?quote:
Een brief en mail zijn vergelijkbaar ja.quote:Op donderdag 30 juli 2015 17:44 schreef Thrilled het volgende:
Top, van t weekendje ff eentje in elkaar flanzen en dan gaat ie maandag op de post..
Maar dan..? Geloof niet dat een brief meer teweeg brengt dan een mail?
Daarentegenquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:04 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Een brief en mail zijn vergelijkbaar ja.
Een aangetekende brief daarintegen.
Zoiets?quote:Betreft: Ingebrekestelling
Inzake: Bestelling #***, credit #***
Plaatsnaam, datum,
Geachte heer, mevrouw,
Op maandag 22 juni 2015 heb ik per e-mail aan uw bedrijf kenbaar gemaakt dat een PC, welke bij *** op 6 juni 2015 is aangeschaft, niet naar behoren functioneerde en ik de koop hierom wilde ontbinden. Op donderdag 25 juni is de PC aangetekend geretourneerd en ondanks veelvuldig en herhaaldelijk verzoek om het aankoopbedrag terug te storten heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen op rekeningnr. ***
Ik verzoek u dan ook om per direct een bedrag van ¤ *** (¤ *** + verzendkosten retour) via de normale weg aan mij te voldoen op het hierboven genoemde rekeningnummer. De betaling dient uiterlijk voor 9 augustus 2015 op de rekening te zijn bijgeschreven.
Wanneer de betaling op de vermelde datum nog niet op de rekening is bijgeschreven dan zal ik u in gebreke stellen en overgaan tot verdere maatregelen. De kosten die hier het gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht gaan worden. Bovendien maak ik in dat geval aanspraak op de wettelijke rente lopende vanaf 25 juni 2015.
In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,
Hoogachtend,
Zoiets lijkt mij prima.quote:
Het gaat om nog geen 100 euro, dus lijkt me niet dat dat het probleem moet zijn..quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:24 schreef Piger het volgende:
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar zulke smoesjes komen bij mij neer op dat hij geen geld heeft (of i.i.g. niet genoeg). Een aangetekende brief lijkt me weggegooid geld. Zou het eerst gewoon met een normale brief doen, waarbij je hem wel in gebreke stelt, handelsrente gaat berekenen en aangeeft bij geen betaling een incassobureau in te schakelen.
Vooral dat incassobureau niet vergeten, aangezien hij ook niet zit te wachten op extra kosten.
quote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:24 schreef Piger het volgende:
Een aangetekende brief lijkt me weggegooid geld.
Dat is nu juist bedoeld om te voorkomen dat men zegt de brief niet ontvangen te hebbenquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren de brief op de bus gedaan (niet aangetekend)
Slim hoorquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren de brief op de bus gedaan (niet aangetekend) en per e-mail als PDF in de bijlage. Uiteraard kom ik nu reviews op internet tegen die hetzelfde mee makenDikke kans dat ik mijn geld dus niet terug zie..
Is het trouwens reëel / rendabel om hier een incassobureau op te zetten o.i.d.? Of maak ik dan alleen maar kosten..? Lijkt me van wel maar heb nog nooit met dit bijltje gehakt.. Ook heb ik (nog) geen rechtsbijstandsverzekering.. Zal hem wel gaan afsluiten maar is nu te laat.
Waarom niet aangetekend?quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren de brief op de bus gedaan (niet aangetekend) en per e-mail als PDF in de bijlage. Uiteraard kom ik nu reviews op internet tegen die hetzelfde mee makenDikke kans dat ik mijn geld dus niet terug zie..
Is het trouwens reëel / rendabel om hier een incassobureau op te zetten o.i.d.? Of maak ik dan alleen maar kosten..? Lijkt me van wel maar heb nog nooit met dit bijltje gehakt.. Ook heb ik (nog) geen rechtsbijstandsverzekering.. Zal hem wel gaan afsluiten maar is nu te laat.
Handige harries, had dan ff daar op gereageerdquote:Op zaterdag 1 augustus 2015 19:24 schreef Piger het volgende:
... Een aangetekende brief lijkt me weggegooid geld....
Iedereen meldt aangetekend verzenden. In de eerste 15 reacties was dat toch wel duidelijkquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:48 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Handige harries, had dan ff daar op gereageerd
Het liefst bij een advocaatquote:Op dinsdag 4 augustus 2015 15:48 schreef Thrilled het volgende:
[..]
Handige harries, had dan ff daar op gereageerd
Nja maakt niet uit, de PC is wel aangetekend verzonden dus daar heb ik sowieso bewijs van dat hij hem heeft.
En een rechtszaak klinkt gelijk wel heel heavy.. geen idee waar ik dan zou moeten beginnen (kosten?)..
En waarom adviseert iedereen (behalve jij) dan om die brief aangetekend te versturen? Dat is pas bewijs.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 19:05 schreef Piger het volgende:
Alsof TS het geld eerder terug heeft als hij de brief aangetekend verstuurd. Een mail is als bewijs voldoende, een kopie van de brief met datum meestal ook.
TS heeft zijn geld al terug, dus het is nu een beetje mosterd na de maaltijd, maar TS had het bedrijf al gemaild met verzoek om hem binnen een week terug te betalen, waarna bedrijf hem had teruggemaild. Dan heb je je bewijs al.quote:Op dinsdag 4 augustus 2015 20:03 schreef Mark het volgende:
[..]
En waarom adviseert iedereen (behalve jij) dan om die brief aangetekend te versturen? Dat is pas bewijs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |