abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154768809
Advies gevraagd :)

Ik heb twee maanden terug een tweedehands pc gekocht via een webshop. Na hem netjes ontvangen te hebben heb ik hem geinstalleerd maar bleek hij niet helemaal te doen waar ik hem voor nodig had. Na wat overleg met de eigenaar van de shop en wat noodoplossingen kwamen we allebei tot de conclusie dat we de koop maar beter konden ontbinden. Was allemaal geen probleem en ik kon de pc retourneren.

Ik heb de pc aangetekend verzonden en de pc is inmiddels 5 weken in het bezit van de webshop, maar ik heb nog steeds mijn geld niet terug. Ik heb elke week contact met de shop maar het zijn elke keer argumenten waar ik niks mee kan (extern bureau wat de administratie doet, ik ga er achter aan, ik ga gelijk bellen, het zou er deze week op moeten staan et cetera)...

Lang verhaal kort: ik ben het zat..

Wat kan ik nou doen om mijn geld terug te krijgen?
pi_154768856
Heb je al referenties van de betreffende webshop gezocht?
pi_154768858
Je kan bellen met je rechtsbijstand, een advocaat, kassa, het juridisch loket of een knokploeg.
pi_154768884
Al een aangetekende brief gestuurd waarin je ze in gebreke stelt? En wettelijke rente vordert als ze niet binnen 5 werkdagen betaald hebben oid?
dag
pi_154768891
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:30 schreef pijltjegooien het volgende:
Heb je al referenties van de betreffende webshop gezocht?
Ja voordat ik bestelde al.. Die waren allemaal goed en wat betreft leveren en ondersteuning/support was het ook top.. Alleen de aftersales/geld retour is ruk, maar daar las ik niks over in de reviews

[ Bericht 53% gewijzigd door Thrilled op 30-07-2015 17:39:33 ]
pi_154768949
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:31 schreef Peter het volgende:
Al een aangetekende brief gestuurd waarin je ze in gebreke stelt? En wettelijke rente vordert als ze niet binnen 5 werkdagen betaald hebben oid?
Nee, alleen zondag per mail verteld dat ik deze week mijn geld wil zien en dat ik anders stappen ga ondernemen.. Maandag gelijk reactie met excuses en dat ze het van hun eigen rekenimg ( :? ) zouden overmaken.. Heb alleen nog steeds niks gezien, dus vandaar wat voorbereidend werk aan het doen nu ;)
pi_154769127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:35 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Nee, alleen zondag per mail verteld dat ik deze week mijn geld wil zien en dat ik anders stappen ga ondernemen.. Maandag gelijk reactie met excuses en dat ze het van hun eigen rekenimg ( :? ) zouden overmaken.. Heb alleen nog steeds niks gezien, dus vandaar wat voorbereidend werk aan het doen nu ;)
Sowieso altijd handig om een ingebrekestelling te sturen (op internet genoeg voorbeeldjes), dat is gewoon een officiële brief waarin je schrijft dat je je geld wil.
Want als je aanklopt bij een rechtsbijstandskantoor, juridisch loket o.i.d. dan zal dat ook het eerste zijn dat ze zeggen. Je kunt namelijk niks ondernemen voordat je zo'n brief hebt gestuurd.
pi_154769134
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:35 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Hup hup, aangetekend versturen
( en bovenaan melden dat je een afschrift van deze brief zoals afgesproken naar je rechtsbijstandverzekering hebt gestuurd )
dag
pi_154769155
Top, van t weekendje ff eentje in elkaar flanzen en dan gaat ie maandag op de post..

Maar dan..? Geloof niet dat een brief meer teweeg brengt dan een mail?
pi_154769179
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:44 schreef Thrilled het volgende:
Top, van t weekendje ff eentje in elkaar flanzen en dan gaat ie maandag op de post..

Is wel nodig voor verdere stappen, dat weten zij ook, dus hopelijk schrikken ze er genoeg van..
dag
pi_154769497
--

[ Bericht 100% gewijzigd door Nizno op 30-07-2015 18:28:58 ]
pi_154769537
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:02 schreef Dingflofbips het volgende:

Storneren kan toch alleen bij automatische incasso ?

[ Bericht 5% gewijzigd door Nizno op 30-07-2015 20:32:52 ]
pi_154769551
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 17:44 schreef Thrilled het volgende:

Een brief en mail zijn vergelijkbaar ja.

Een aangetekende brief daarintegen.
pi_154769737
Hebben ze een fysieke winkel ofzoieta?
Zie!
pi_154771924
Hoe heb je de betaling gedaan?
  donderdag 30 juli 2015 @ 21:18:35 #16
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154774431
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juli 2015 18:04 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Een brief en mail zijn vergelijkbaar ja.

Een aangetekende brief daarintegen.
Daarentegen
geen.
pi_154788239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 21:18 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Daarentegen
mijn spellingscontrole keurde het goed ;(
pi_154788482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juli 2015 19:41 schreef Mr.Ping het volgende:
Hoe heb je de betaling gedaan?
per iDeal
  vrijdag 31 juli 2015 @ 18:44:25 #19
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_154799382
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 juli 2015 12:02 schreef d4v1d het volgende:

[..]

mijn spellingscontrole keurde het goed ;(
Komt omdat daarentegen gewoon lelijk is
geen.
pi_154822391
quote:
Betreft: Ingebrekestelling
Inzake: Bestelling #***, credit #***

Plaatsnaam, datum,

Geachte heer, mevrouw,

Op maandag 22 juni 2015 heb ik per e-mail aan uw bedrijf kenbaar gemaakt dat een PC, welke bij *** op 6 juni 2015 is aangeschaft, niet naar behoren functioneerde en ik de koop hierom wilde ontbinden. Op donderdag 25 juni is de PC aangetekend geretourneerd en ondanks veelvuldig en herhaaldelijk verzoek om het aankoopbedrag terug te storten heb ik nog steeds geen terugbetaling ontvangen op rekeningnr. ***

Ik verzoek u dan ook om per direct een bedrag van ¤ *** (¤ *** + verzendkosten retour) via de normale weg aan mij te voldoen op het hierboven genoemde rekeningnummer. De betaling dient uiterlijk voor 9 augustus 2015 op de rekening te zijn bijgeschreven.

Wanneer de betaling op de vermelde datum nog niet op de rekening is bijgeschreven dan zal ik u in gebreke stellen en overgaan tot verdere maatregelen. De kosten die hier het gevolg van zijn zullen bij u in rekening gebracht gaan worden. Bovendien maak ik in dat geval aanspraak op de wettelijke rente lopende vanaf 25 juni 2015.

In het vertrouwen dat u het zover niet zult laten komen,

Hoogachtend,
Zoiets?
pi_154822893
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 18:32 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Zoiets?
Zoiets lijkt mij prima.
Zou er ook nog bij zetten dat ze zelf akkoord zijn gegaan met de ontbinding van de aankoop.
En met deze brief stel je dus iemand in gebreke, dus ik zou 'u in gebreke stellen en' uit de laatste alinea weghalen. (Anders lijkt het net dat het toch geen ingebrekestelling is.)
Of dat klopt met de wettelijke rente weet ik niet dus daar kan ik niks over zeggen.
Ik zou zelf trouwens een redelijke termijn van twee weken gekozen hebben in plaats van een.
pi_154823478
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar zulke smoesjes komen bij mij neer op dat hij geen geld heeft (of i.i.g. niet genoeg). Een aangetekende brief lijkt me weggegooid geld. Zou het eerst gewoon met een normale brief doen, waarbij je hem wel in gebreke stelt, handelsrente gaat berekenen en aangeeft bij geen betaling een incassobureau in te schakelen.

Vooral dat incassobureau niet vergeten, aangezien hij ook niet zit te wachten op extra kosten.
Eerst denken, dan typen
pi_154823765
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 augustus 2015 19:24 schreef Piger het volgende:
Ik weet niet om wat voor bedrag het gaat, maar zulke smoesjes komen bij mij neer op dat hij geen geld heeft (of i.i.g. niet genoeg). Een aangetekende brief lijkt me weggegooid geld. Zou het eerst gewoon met een normale brief doen, waarbij je hem wel in gebreke stelt, handelsrente gaat berekenen en aangeeft bij geen betaling een incassobureau in te schakelen.

Vooral dat incassobureau niet vergeten, aangezien hij ook niet zit te wachten op extra kosten.
Het gaat om nog geen 100 euro, dus lijkt me niet dat dat het probleem moet zijn..
pi_154823853
Rij er gewoon even langs en neem die kerel mee naar de pinautomaat.

Zo moeilijk hoeft het toch allemaal niet te zijn :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_154889711
Gisteren de brief op de bus gedaan (niet aangetekend) en per e-mail als PDF in de bijlage. Uiteraard kom ik nu reviews op internet tegen die hetzelfde mee maken :') Dikke kans dat ik mijn geld dus niet terug zie..

Is het trouwens reëel / rendabel om hier een incassobureau op te zetten o.i.d.? Of maak ik dan alleen maar kosten..? Lijkt me van wel maar heb nog nooit met dit bijltje gehakt.. Ook heb ik (nog) geen rechtsbijstandsverzekering.. Zal hem wel gaan afsluiten maar is nu te laat.
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 11:52:30 #26
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_154891390
quote:
Een aangetekende brief lijkt me weggegooid geld.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 augustus 2015 10:29 schreef Thrilled het volgende:
Gisteren de brief op de bus gedaan (niet aangetekend)
Dat is nu juist bedoeld om te voorkomen dat men zegt de brief niet ontvangen te hebben
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 4 augustus 2015 @ 13:04:37 #27
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_154893014
quote:
Gisteren de brief op de bus gedaan (niet aangetekend) en per e-mail als PDF in de bijlage. Uiteraard kom ik nu reviews op internet tegen die hetzelfde mee maken :') Dikke kans dat ik mijn geld dus niet terug zie..

Is het trouwens reëel / rendabel om hier een incassobureau op te zetten o.i.d.? Of maak ik dan alleen maar kosten..? Lijkt me van wel maar heb nog nooit met dit bijltje gehakt.. Ook heb ik (nog) geen rechtsbijstandsverzekering.. Zal hem wel gaan afsluiten maar is nu te laat.
Slim hoor :')
All she wants and needs is just a little taste..
pi_154893108
quote:

Waarom niet aangetekend? :?
("Welke brief? Ik heb geen brief gekregen?")
pi_154896320
Heb je uberhaupt een ontvangstbewijs van de teruggestuurde PC? Zo ja dan kun je na 9 Augustus een rechtszaak tegen ze (laten) starten.
pi_154897142
quote:
... Een aangetekende brief lijkt me weggegooid geld....
Handige harries, had dan ff daar op gereageerd :')

Nja maakt niet uit, de PC is wel aangetekend verzonden dus daar heb ik sowieso bewijs van dat hij hem heeft.

En een rechtszaak klinkt gelijk wel heel heavy.. geen idee waar ik dan zou moeten beginnen (kosten?)..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')