Ik zag op google dat er een binnen en buitenlaag op de einddemper zit... Ik denk dat dit de buitenlaag is die eraf is geroest. Binnenlaag is nog 100% intact, wel beetje roestig.quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Is om de vrieskou tegen te houden....![]()
Wat denk je nou zelf precies bij het woord hitteschild?
Een foto van de uitlaat in kwestie is wat handiger denk ik.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:36 schreef dopfles1 het volgende:
[..]![]()
Ik bedoel waar zit dat precies op de auto, bovenop de einddemper?
Verderop zie ik wel een soort van aluminium boven de middenpijp van de uitlaat, wellicht is dat het en is dit dus niet de hitteschild.
[ afbeelding ]
dit is nog intact maar zit niet boven de einddemper.
ok, moment!quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Een foto van de uitlaat in kwestie is wat handiger denk ik.
quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Een foto van de uitlaat in kwestie is wat handiger denk ik.
Dat was je hitteschild, maar ik moet toegeven, de bevestiging ziet er nog best prima uit.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:44 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gaat om de roestige plaat tussen bracket en einddemper bovenop de einddemper.
oke, die moet ik dus niet verwijderen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:48 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat was je hitteschild, maar ik moet toegeven, de bevestiging ziet er nog best prima uit.
Waarom heb je dan niet gelijk dat schild vervangen?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:49 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
oke, die moet ik dus niet verwijderen?
En die bevestiging heb ik er net op gezet..
Jawel, en daar moet je ff een nieuwe voor maken/kopen..quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:49 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
oke, die moet ik dus niet verwijderen?
En die bevestiging heb ik er net op gezet..
ik wist niet eens dat dat bestondquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gelijk dat schild vervangen?
Ik geef hem nog 3 wekenquote:Op donderdag 30 juli 2015 11:44 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
gaat om de roestige plaat tussen bracket en einddemper bovenop de einddemper.
Oke, ik zet hem nu maar weer vast met de roestige hitte schild, binnenkort van APK en zie dan wel wat ze ervan denken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:52 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Jawel, en daar moet je ff een nieuwe voor maken/kopen..
Je verliest nu namelijk steeds stukken roest... en je komt er nu bij.. stukkie plaat bij de bouwmarkt kost niets en het is vrij makkelijk om even aan te passen
En tot die tijd moeten mensen achter je maar roesthappen..?quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:53 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Oke, ik zet hem nu maar weer vast met de roestige hitte schild, binnenkort van APK en zie dan wel wat ze ervan denken.
Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:56 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En tot die tijd moeten mensen achter je maar roesthappen..?
Rijd ook zo fijn met die wetenschap dat er door jouw toedoen ongelukken kunnen gebeuren..
Gast zo'n plaatje kost nog geen vijf euro..
Beter sleutel je zelf niet aan je auto.. als je zo weinig kennis hebt..quote:Op donderdag 30 juli 2015 11:59 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in.
Ik rijd verder eigenlijk niet op snelwegen dus met ongelukken zal het wel meevallen. Rij verder max 60km/u
En wat voor plaat moet het dan zijn? Ik heb echt geen flauw idee... En hoe zet ik dat vast?
Ik heb even of ebay gezocht en zag daar niets wat erop lijkt...
Dat klopt.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:04 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Beter sleutel je zelf niet aan je auto.. als je zo weinig kennis hebt..
Er komen gewoon scherpe stukken roest op straat te liggen.. een ander rijd eroverheen, en vliegt bij de motorrijder achter diegene de lucht in.. daar hoef je echt niet voor op een snelweg te rijden..
Die demper zal nu misschien nog gasdicht zijn, binnen een paar maand is ie dat niet meer zo te zien... op deze manier blijf je bezig natuurlijk..quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:07 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Hij gaat binnenkort naar de garage voor nieuwe remmen & APK dan vraag ik wel even of het hitteschild ook vervangen kan worden zonder de hele einddemper te vervangen.
Ja je ramen kunnen er ook uit.. en je remmen, en schokbrekers, en je dak eraf zagen...quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:12 schreef dopfles1 het volgende:
Vond dit op het internet... Kan er dus blijkbaar gewoon vanaf...
Je hebt gelijk. Ik ga er over nadenken.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:13 schreef Zolderkamer het volgende:
ie demper zal nu misschien nog gasdicht zijn, binnen een paar maand is ie dat niet meer zo te zien... op deze manier blijf je bezig natuurlijk..
En daarbij denk ik dat het hitteschild aan de demper zat, maar het kan ook best zijn dat er onder ook zo'n plaat zat, op de randen zie je de stukken roest er ook nog aanhangen..
Het spul is gewoon op.. tijd voor vervangen dus..
Auto staat in Engeland, zelfde land dus.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:18 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja je ramen kunnen er ook uit.. en je remmen, en schokbrekers, en je dak eraf zagen...
Het is allemaal niet nodig...
Ben je nou aan het zoeken om een reden te vinden dat je onder het onderhoud aan je auto uit kan komen... omdat iemand in een ander land, met compleet andere regels bij een kwikfit een bepaalde ervaring heeft..?
Protip: ga gewoon fietsen..
Je woont in Engeland?quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:20 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Auto staat in Engeland, zelfde land dus.
Veel verschillende meningen hierover op het internet...
Die zitten er niet voor niets.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:35 schreef pvdplanet het volgende:
Die hitteschilden kun je gewoon verwijderen, geen probleem
Gedaan.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:31 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Je woont in Engeland?
Mijn mening is vrij simpel: breng hem nu gewoon voor de apk, wacht het lijstje met punten af, en kijk of het nog zin heeft om een andere demper te monteren (ik zie ook wat roest ronde de veren, dat zal vast niet het enge zijn)
Waarom zou je er mee wachten tot binnenkort?
Ik heb hem verwijdert.. ga bij de garage vragen of het een probleem is dat er geen hitteschild is op de einddemper. Ik rijd op dit moment max 15 min met de auto per rit en de einddemper zal dus niet heet genoeg worden om überhaupt schade te doen.quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:35 schreef pvdplanet het volgende:
Die hitteschilden kun je gewoon verwijderen, geen probleem
Dat dacht ik ook, op het internet zie ik allemaal verschillende meningen dat het wel/niet nodig is. Word er niet echt wijzer van.quote:
Ik stopte bij Kwik-fit met lezen. Dan kan er nooit een fatsoenlijk onderbouwd verhaal achteraan komen...quote:Op donderdag 30 juli 2015 12:12 schreef dopfles1 het volgende:
" When I was out a couple of weeks ago I had a nasty rattling noise from under the car, I passed a Kwik-fit so nipped in, thinking if the exhaust was about to drop off, it was better to get it sorted now before it does, anyway the mechanic came into the waiting room with an aluminum heat sheild in his hand and said that it was loose causing the rattle, I asked if he could refit it and he said no point, it's not needed, and threw it amongst a pile of old rusty exhausts. Good new was he didn't charge me anything, so it was a good day after all "
Vond dit op het internet... Kan er dus blijkbaar gewoon vanaf...
Dat dacht ik ook inderdaad... Het stuk metaal had ook de vorm van de einddemper.quote:Op donderdag 30 juli 2015 16:18 schreef FransDeens het volgende:
Waarom is iedereen het ermee eens dat dat het hitteschild is? Dat is de buitenste laag verroest metaal van de einddemper. Een hitteschild zit tegen de bodem van de auto gemonteerd, niet tussen de demper en de ophangbeugel.
Ohh oke, dan is dat het zeker nietquote:Op donderdag 30 juli 2015 18:46 schreef FransDeens het volgende:
Je hoeft ook niet per definitie een hitteschild te hebben, maar als je het hebt zit het los van de uitlaat, tegen de bodem van de auto.
lag er los op... zat nergens aan vast (behalve aan de beugel). Dus heb de hele plaat eraf gehaald.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:08 schreef roeleke92 het volgende:
Wat mijn idee is dat het het de buitenste laag van de einddemper is en niet het hitteschild.
Als je hitteschild loslaat dan ligt het direct op de grond aangezien die niet met een beugel vast zit.
Die laag kan je er gewoon afhalen beetje buigen en dan breekt het vanzelf wij doen het ook regelmatig als die te ver roesten gaan ze rammelen op de demper en dat is vervelend.
Als je het eraf breekt of knipt dan zou ik me er niet zoveel zorgen om maken als je maar zorgt dat alle los hangende delen weg zijn.
Klopt. Ik geef hem nog een jaartje.quote:Op donderdag 30 juli 2015 21:14 schreef daNpy het volgende:
Alles wat ik op de foto aan roest zie is geen hitteschild, maar de einddemper zelf.
Die is bijna aan zijn eind, vervangen is geen overbodige luxe.
Mag niks kosten he.quote:
Zit nog geen gat in hoor. Komt nog gewoon door de APK.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:51 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Klopt.. dit is dan ook zo "broken" als maar kan..
Oh dan koop je dus ook weer zo eentje? Want hij is nog prima immers..quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:53 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Zit nog geen gat in hoor. Komt nog gewoon door de APK.
Veel uitlaten zien er compleet verroest uit na 2/3 jaar en gaan dan nog jaren mee. Zitten meer dan 1 laag om een einddemper.
Hij is gekeurd.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:55 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Oh dan koop je dus ook weer zo eentje? Want hij is nog prima immers..
Heb je hem al laten keuren? Volgens mij is het gewoon een ondeugdelijk uitlaatsysteem op deze manier
Het is losse troep.. dat is ondeugdelijk.. die plaat blijft nooit daar zitten met rijwind, die knapt gewoon verder af.. Waarom besteed ik hier eigenlijk aandacht aan?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:56 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Hij is gekeurd.
Afgekeurd op einddemper bracket. Heb ik nu vervangen dus.
Advies: Nieuwe einddemper. Is dus niet noodzakelijk.
Wat is er ondeugdelijk aan?
anders lees je de andere posten eensquote:Op vrijdag 31 juli 2015 14:59 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Het is losse troep.. dat is ondeugdelijk.. die plaat blijft nooit daar zitten met rijwind, die knapt gewoon verder af.. Waarom besteed ik hier eigenlijk aandacht aan?
Je post een plaatje van een verrotte demper en vraagt wat er ondeugdelijk aan is..![]()
quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:01 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
de rest vd einddemper is gewoon solide,
Wat zit je nu irritant te doen manquote:
Flikker toch op.. ik kan vanaf dat fototje niet zien waar die plaat zat voordat je er aan zat te prutsen (want dat is het)quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:03 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Wat zit je nu irritant te doen man
Eerst slim proberen te zijn en zeggen dat het een hitteschild is en dat het super gevaarlijk is zonder e (is helemaal geen hitteschild)n nu zeggen dat de uitlaat een gevaar is terwijl er niets aan de hand is
Ja op die foto is het link. Als je verder las kon je zien dat de losse plaat eraf is gehaald en dat het geen hitteschild is.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:06 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Flikker toch op.. ik kan vanaf dat fototje niet zien waar die plaat zat voordat je er aan zat te prutsen (want dat is het)
Op die foto is het link.. punt.. of het een hitteschild was of niet maakt geen hol uit voor het gevaarlijk zijn van die plaat.
Met je gejengel..
Als je dat gedaan had, had je ook gelezen dat ik het nergens over super gevaarlijk heb..quote:
Punt is dat je nadat ik heb verteld dat ik het eraf heb gehaald en er verder geen gaten in zitten dat je zegt dat het niet kan. Dus in feite heb je dat wel gezegd.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:16 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Als je dat gedaan had, had je ook gelezen dat ik het nergens over super gevaarlijk heb..
Veel plezier met je rotzooi..
Ja man... Want iedereen ziet dat het geen prutsen is wat je aan het doen bent...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:26 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Punt is dat je nadat ik heb verteld dat ik het eraf heb gehaald en er verder geen gaten in zitten dat je zegt dat het niet kan. Dus in feite heb je dat wel gezegd.
Je zit nu gewoon te trollen man.
Oke, wat is er geprutst? Ik heb een bracket erop gezet en vroeg of die plaat eraf kan. Blijkt geen hitteschild te zijn maar gewoon een buitenlaag van de einddemper.. Is dat een probleem? Nee.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:29 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja man... Want iedereen ziet dat het geen prutsen is wat je aan het doen bent...![]()
En dan ga je nu zeuren over wat ik in feite wel of niet gezegd zou hebben...
Vrees maar lekker verder... en dan vooral de motorrijder die achter je zit...quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Oke, wat is er geprutst? Ik heb een bracket erop gezet en vroeg of die plaat eraf kan. Blijkt geen hitteschild te zijn maar gewoon een buitenlaag van de einddemper.. Is dat een probleem? Nee.
Ik zit te zeuren dat jij diagnoses stelt terwijl je amper het topic leest. Je hebt er zo te zien zelf geen verstand van maar vind het wel de moeite waard om iemand te vertellen dat het allemaal 1 dikke zooi is.
Of je bent gewoon erg dom of je bent aan het trollen. Ik vrees het eerste.
Als die buitenlaag niet nodig is waarom zit hij er dan op denk je?quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:34 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Oke, wat is er geprutst? Ik heb een bracket erop gezet en vroeg of die plaat eraf kan. Blijkt geen hitteschild te zijn maar gewoon een buitenlaag van de einddemper.. Is dat een probleem? Nee.
Buitenlaag mag er gewoon afrotten hoor. Google het anders even.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Als die buitenlaag niet nodig is waarom zit hij er dan op denk je?
begrijpend lezen blijft moeilijk zie ik.quote:Op vrijdag 31 juli 2015 15:37 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Vrees maar lekker verder... en dan vooral de motorrijder die achter je zit...
Het is gepruts
Goedzo, nu lekker karren met dat ding en je niet meer zo druk makenquote:Op vrijdag 31 juli 2015 19:47 schreef dopfles1 het volgende:
[..]
Buitenlaag mag er gewoon afrotten hoor. Google het anders even.
Waarschijnlijk zodat hij langer meegaat. Als er geen gat in zit is er niets aan de hand.
Dat was mijn planquote:Op vrijdag 31 juli 2015 21:13 schreef -Richard- het volgende:
[..]
Goedzo, nu lekker karren met dat ding en je niet meer zo druk maken
Als er een gat in komt (hoor je wel) dan even zo spoedig mogelijk vervangen, als het ook dan nog niets mag kosten dan kun je voor prima prijzen een exemplaar van de autosloop halen, mits deze nog in goede staat is dan..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |